ei voi käsittää et joillaki on aikaa oottaa sähköautojen lataamista josaki kaupas taikka huoltoasemalla. onneks tankkaamine kestää vajaat 3min nii pääsee lähtemään. ei vaa yksinkertasesti oo taikka ikinä tule olemaan sellasta sähköautoo mikä latais 5min itteensä varsinkaa pakkasella. mulla ei oo aikaa seistä pihalla ja katella et latais jo muutenki on kiire. ja jotkut höpöttää et joo sähköauto on hyvä, ja vitut oo kun ei pääse päivän aikana ees 2000km. kyllä se bensa/diesel on vaa parempi.
sähköautojen lataus
56
461
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on joutunut tilanteeseen jossa
- joutuu ajamaan 2000 km päivittäin
- on sotkenut aikataulunsa sellaisiksi, että 5 min on maksimipituus tauolle
niin silloin kyllä sellaisessa liemessä, että sähköauto ei ole tosiaankaan paras valinta itselle.
Tosin se automalli taitaa siinä vaiheessa olla pienin murheista- Anonyymi
80 km/h keskinopeudella vuorokaudessa täytyisi olla yli 25 tuntia, että ehtii tankata.
- Anonyymi
Provo mikä provo, mutta aika stressaavaa elämää jos pitää satojen kilometrien matkoja tehdä minuuttiaikataululla....
- Anonyymi
Tuon provoilijan Corolla on tankattu 3:ssä minuutissa siinä ehtii 5 litraa saada. Muutenkin nuo 1000 kilsaa ja vielä paksumpaa 2000 kilsaa. 1800 kilometriä ja vuorokausi meni kesälomalla (sähköautossa) retki 6,5 vuorokautta. Työssä käyvä ihminen normaalipäivänä ei paljon yli 200 kilsaa päivässä ehdi ajaa. Siinäkin tulee vuoteen jo 40000 km. 8 tuntia töissä ja ajoihin lähtöineen ja tuloineen 3,5 tuntia. 12,5 tuntia. Aamu kuudesta iltakuuteen. Lähde siitä vielä seitsemän aikaan illalla mummolaan Jämsään.
- Anonyymi
Käyn aivan normaalisti kaupassa, ja samalla auto latautuu siinä kaupan pihassa tai parkkihallissa. Ei tarvii käydä ettimässä mitään bensistä ja seistä sitten liuottimen hajuisella kentällä letku kourassa.
Kysyttävää?- Anonyymi
Latausmahdollisuuksia on muuten muidenkin paikkojen kuin vain kauppojen yhteydessä. Esimerkiksi liikuntapaikkojen, kirjastojen, koulujen ym. ym.
Kannattaa tsekata latauskarttoja.
- Anonyymi
Samaa ajattelin kun koeajoin sen skoda elrogin siisti ajaa hiljainen laadukas paljon siistimpi kuin se toinen vaihtoehto joka oli muovin
tuntuinen byd.
Mutta en pysty istumaan autossa laturissa, joten ei kiitos.- Anonyymi
Miksi pitää istua autossa kun se on latauksessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää istua autossa kun se on latauksessa?
Jos ei muita päästä sisälle, ollut ulkoruokinnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei muita päästä sisälle, ollut ulkoruokinnassa.
Muija päästä
- Anonyymi
"Mutta en pysty istumaan autossa laturissa, joten ei kiitos."
Kokeilepa sellaista että vaikka nukut omassa sängyssäsi kun sähköauto latautuu kotipihasta. Erittäin halpaa ja vaivatonta.- Anonyymi
Jos ei ole a, sähköä b, kotia c, rahaa
- Anonyymi
Jospa sägyssä makaa vieras mies, voipi olla tuttu kukaties.
- Anonyymi
Kirjoituksestasi päätellen, sinulla ei ole ollut aikaa myöskään opiskeluun.
Siitä varmaankiin johtuu heikko tulotasosi ja se on syy jonka vuoksi joudut ajamaan vanhalla pakoputkiautolla. - Anonyymi
Ei huvita kökkiä missään ostohelvetissä tai aabeeseellä odottelemassa auton latautumista.
- Anonyymi
Itse lataan suurelta osin kotipihassa, koska meille tulee sähköt. Eikö teille tule?
Öljyputkea ei kotiin tule kellekään, enkä viitsisi ajella ympäriinsä etsimässä jotain bensa-asemaa, ja sitten vielä pidellä jotain letkua kädessä palovaarallisten ja myrkyllisten huurujen keskellä.
On se kalliin ja palo- sekä syöpävaarallisen litkun perässä juokseminen vaan niin tyhmää puuhaa, ei sitä älykkäät harrasta. - Anonyymi
Jep, yleensä autoni lataantuu yöllä kun itse nukun.
Kuinkas pakoputkiautosi, onko tankki täyttynyt yön aikana?
- Anonyymi
Työpaikan autohallissa on muutama latauspaikka. On se johtojenkka aamuisin hilpeä näky.
- Anonyymi
Mielenterveyshoitola ei ole ”työpaikka”, mutta muista kunnioittaa niitä hoitajia, he tekevät parhaansa ja sallivat sinullekin internetin käytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenterveyshoitola ei ole ”työpaikka”, mutta muista kunnioittaa niitä hoitajia, he tekevät parhaansa ja sallivat sinullekin internetin käytön.
Olen siellä lääkäri.
- Anonyymi
Kuka viitsii riuhtoa likaisia kaapeleita joka aamu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka viitsii riuhtoa likaisia kaapeleita joka aamu ?
Miksi kaapelien pitäisi olla likaisia ja pitääkö niitä riuhtoa? Ottaa kaapelin irti autosta ja kiepsauttaa sen latausboxin koukkuun ja menoksi, eikä tuota tarvitse tehdä edes joka päivä.
Kuitenkin monet laittaa autonsa päivittäin kaapelin päähän lämmitykseen 6-7 kk vuodessa. - Anonyymi
Jenkka kannattaa kun saa ilmaiseksi 400km sähköt, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen siellä lääkäri.
Armo Hormiakin oli lääkäri "rajatapaus"
- Anonyymi
Nykyisten sähköautojen pulmana on akusto automerkistä riippumatta !?
Huonoja puolia ovat !
1. Akuston koko
2. Akuston paino
3. Akustoon sitoutunut pääoma (15000-40000€) laaki jos kolahtaa ?- Anonyymi
Tämä on totta!!! Pulmien pulmat!
Nykyisen akut eivät mahdu tuulikaappiin tai siivouskomeroon, kun ovat niin isoja. Tai hanskalokeroon, housuntaskusta puhumattakaan.
Lapset eivät myöskään jaksa kannella niitä leikeissään pitkin metsiä, kohtuuttoman painonsa takia. Eikä anoppi nostaa hattuhyllylle.
Sitoutunut pääoma on myös ongelma, verrattuna esimerkiksi omakotitaloon tai mersuun - ei mikään muu maksa montaa tuhatta euroa.
(Mitä jos koitettais keksiä ihan oikeita pulmia, sikäli jos niitä on?) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta!!! Pulmien pulmat!
Nykyisen akut eivät mahdu tuulikaappiin tai siivouskomeroon, kun ovat niin isoja. Tai hanskalokeroon, housuntaskusta puhumattakaan.
Lapset eivät myöskään jaksa kannella niitä leikeissään pitkin metsiä, kohtuuttoman painonsa takia. Eikä anoppi nostaa hattuhyllylle.
Sitoutunut pääoma on myös ongelma, verrattuna esimerkiksi omakotitaloon tai mersuun - ei mikään muu maksa montaa tuhatta euroa.
(Mitä jos koitettais keksiä ihan oikeita pulmia, sikäli jos niitä on?)On nämä sähkärifanaatikot kyllä kummia otuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta!!! Pulmien pulmat!
Nykyisen akut eivät mahdu tuulikaappiin tai siivouskomeroon, kun ovat niin isoja. Tai hanskalokeroon, housuntaskusta puhumattakaan.
Lapset eivät myöskään jaksa kannella niitä leikeissään pitkin metsiä, kohtuuttoman painonsa takia. Eikä anoppi nostaa hattuhyllylle.
Sitoutunut pääoma on myös ongelma, verrattuna esimerkiksi omakotitaloon tai mersuun - ei mikään muu maksa montaa tuhatta euroa.
(Mitä jos koitettais keksiä ihan oikeita pulmia, sikäli jos niitä on?)Sitoutuneen pääoman suurin ongelma on se, että ensin pitää olla sitä pääomaa, jonka sitouttaa. No money, no honey.
- Anonyymi
Avaajalle voin kertoa yhden totuuden, kiire syntyy ahtaissa aivoissa.
- Anonyymi
Ei tarvi istua baarissa eikä autossa kun on täyttänyt jo eilen tankin.
Voi helposti ajella sellaisen 800 km:n päivätaipaleen tai sitten tankata ja
syödä ja ajella lisää muutaman tunnin.- Anonyymi
Miksi???????????
- Anonyymi
Nykysähköauto on epäkurantti auto. Ei ole oikein toimivaa tekniikkaa. Täysin lapsen kengissä. Jos ne olisi hyviä niin kauppa kävisi ihan normaalilla hinnalla. Nyt joudutaan laskemaan hintoja ja tarjoamaan nollakorkoa kuten teslalla nyt. Muutaman vuoden päästä näitä sähköleluja ei kukaan muista.
- Anonyymi
Oletko noin pihalla, oikeasti?
Hiljainen kauppa johtuu talouden lamasta ja hallitukset toimista jotka laittaa ihmiset pelokkaana säästämään kun ei tiedä mitä on tulossa. Sen näkee konkurssien määrästä ja jatkuvista työttömyyslukujen kasvusta.
Hintojen laskeminen johtuu siitä tosiasiasta, että Kiinan valtio tukee sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja polkee hintoja.
Sähköauto ei ole halvin vaihtoehto ja sekin vaikuttaa näinä laman aikoina.
Oliko nämä asiat sinulle ihan yllätyksiä? - Anonyymi
Sähköauto on aikamme vesisänky ja leipäkone. Muutaman vuoden päästä niitä ei saa kaupaksi edes kirpputoreilla.
- Anonyymi
Wolt-kuskille aika on rahaa?
- Anonyymi
Syys ja talvikausi lisää sähköautoni lataamista. Onneksi kaupunkiliikenteessa kulkee vielä bussit.
En muutenkaan aja pitkiä matkoja talvisin kun akkuni vuoksi.- Anonyymi
"En muutenkaan aja pitkiä matkoja talvisin kun akkuni vuoksi."
Sama suomeksi?
- Anonyymi
Umpisurkea akkuteknologia joka ei kykene kehittymään riittävän nopeasti kuluttajan vaatimusten mukaisesti tuhoaa sähköauton. Kukaan ei halua ajella ikuisesti keskeneräisillä prototyypeillä, joiden range tippuu talvella puoleen ja paino vastaa taisteluvaunua.
- Anonyymi
Kaupassa käyntiin menee yleensä yli puoli tuntia ja siinä ajassa ehtii ladata pikalaturilla akkua jo aika paljon, jos kotilataus ei riitä.
- Anonyymi
22 kW AC latauskin on riittänyt mulle kauppareissuilla, hinnat sille täälläpäin 16-20 c / kWh.
- Anonyymi
En minäkään oikein tuota ymmärrä. Auto latautuu öisin omalla patkkipaikallaan tai mökillä. Harvoin siihen välilatauksia tarvitsee tehdä julkisissa latureissa. Siinä vaiheessa kun on ajanut 350-400 km on yleensä jo muutenkin hyvä pitää vessa- ja ruokatauko.
- Anonyymi
Nii ja ylipäätänsä sähköautoilla ei oo tehoo. Millä vedät 10 000kilon moottoriveneen mäestä ylös, kyllä siinä akku hyytyy ja pimahtaa. Ei oo sähköromuilla tulevaisuutta.
- Anonyymi
Aika väsynyttä jauhantaa, mutta toiseen lauseeseen, josta ilmeisesti puuttui kysymysmerkki....tuollainen????. Vastaus kysymykseesi on traktori. Traktorilla nostetaan ja lasketaan 10000 kg. ja yli, moottoriveneet ja kuljetetaan kuorma-autoilla tai maantietraktoreilla. Seuraava onkin vaikeampi mistä saisit sellaisen 10000 kg.n moottoriveneen? En tiedä, tuskin mistään....koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä jauhantaa, mutta toiseen lauseeseen, josta ilmeisesti puuttui kysymysmerkki....tuollainen????. Vastaus kysymykseesi on traktori. Traktorilla nostetaan ja lasketaan 10000 kg. ja yli, moottoriveneet ja kuljetetaan kuorma-autoilla tai maantietraktoreilla. Seuraava onkin vaikeampi mistä saisit sellaisen 10000 kg.n moottoriveneen? En tiedä, tuskin mistään....koskaan.
Family Cruiser painaa "vain "5000kg. 10 metrinen kaunotar ei ihan trailerilla kulje.
- Anonyymi
"..Nii ja ylipäätänsä sähköautoilla ei oo tehoo..."
Sähköautoissa on kyllä tehoa ja vääntöä enemmän kuin normaalikokoisisa perheautoissa.
Esim. uudessa Skoda elroqissa tehoa 286hv /545Nm joka on tuplasti enemmän kuin esim. 2. litrasessa diesel Octavissa.
Ongelma noissa akkuautoissa on sähkömoottorin ylikuumeneminen. Kun vedetään raskasta taakkaa autolla jossa ei ole vaihteistoa eikä kytkintä sähkömoottorin sisuskalut (lähinnä käämit ) alkaa kuumeta ja uhkana on kiinni palaminen ts. hajoaminen.
https://tekniikanmaailma.fi/kysy-tm-toimitukselta-voiko-hybridi-tai-sahkoautolla-vetaa-raskasta-karrya-ja-miten-se-kestaa-rasituksen/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Family Cruiser painaa "vain "5000kg. 10 metrinen kaunotar ei ihan trailerilla kulje.
Yaris hypriitillä kyllä kulkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Nii ja ylipäätänsä sähköautoilla ei oo tehoo..."
Sähköautoissa on kyllä tehoa ja vääntöä enemmän kuin normaalikokoisisa perheautoissa.
Esim. uudessa Skoda elroqissa tehoa 286hv /545Nm joka on tuplasti enemmän kuin esim. 2. litrasessa diesel Octavissa.
Ongelma noissa akkuautoissa on sähkömoottorin ylikuumeneminen. Kun vedetään raskasta taakkaa autolla jossa ei ole vaihteistoa eikä kytkintä sähkömoottorin sisuskalut (lähinnä käämit ) alkaa kuumeta ja uhkana on kiinni palaminen ts. hajoaminen.
https://tekniikanmaailma.fi/kysy-tm-toimitukselta-voiko-hybridi-tai-sahkoautolla-vetaa-raskasta-karrya-ja-miten-se-kestaa-rasituksen/Juttu on 7 vuotta vanha. Henry Ford Co aloittaa edullisen Thin Lizzy mallin valmistuksen. Ups..... juttu on 100 vuotta vanha
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Nii ja ylipäätänsä sähköautoilla ei oo tehoo..."
Sähköautoissa on kyllä tehoa ja vääntöä enemmän kuin normaalikokoisisa perheautoissa.
Esim. uudessa Skoda elroqissa tehoa 286hv /545Nm joka on tuplasti enemmän kuin esim. 2. litrasessa diesel Octavissa.
Ongelma noissa akkuautoissa on sähkömoottorin ylikuumeneminen. Kun vedetään raskasta taakkaa autolla jossa ei ole vaihteistoa eikä kytkintä sähkömoottorin sisuskalut (lähinnä käämit ) alkaa kuumeta ja uhkana on kiinni palaminen ts. hajoaminen.
https://tekniikanmaailma.fi/kysy-tm-toimitukselta-voiko-hybridi-tai-sahkoautolla-vetaa-raskasta-karrya-ja-miten-se-kestaa-rasituksen/Kyllä varsinkin viime talvena 25 asteen pakkasella, kun vedin 4500 kiloista venettä ylämäkeen meinasi lämmin tulla, kun akku ja moottori ylikuumeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varsinkin viime talvena 25 asteen pakkasella, kun vedin 4500 kiloista venettä ylämäkeen meinasi lämmin tulla, kun akku ja moottori ylikuumeni.
Oliko se vanha Vator täynnä jäätä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä jauhantaa, mutta toiseen lauseeseen, josta ilmeisesti puuttui kysymysmerkki....tuollainen????. Vastaus kysymykseesi on traktori. Traktorilla nostetaan ja lasketaan 10000 kg. ja yli, moottoriveneet ja kuljetetaan kuorma-autoilla tai maantietraktoreilla. Seuraava onkin vaikeampi mistä saisit sellaisen 10000 kg.n moottoriveneen? En tiedä, tuskin mistään....koskaan.
Tuon painoisesta "veneestä" käyttäisin jo sanoja laiva tai alus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttu on 7 vuotta vanha. Henry Ford Co aloittaa edullisen Thin Lizzy mallin valmistuksen. Ups..... juttu on 100 vuotta vanha
Ups,, sähköautojen sähkömoottorit toimii edelleen samalla periaatteella kuin 7 vuotta sitten. Muutenhan vetokyky olisi niissä parantunut huomattavasti.
Tesla model 3 / Skoda Elrog vm. 2025 max. vetomassa 1000kg vs. Skoda Octavia 2,0 tdi vm 2025 vetokyky 1600 kg (nelivedolla 2000kg). Kummallista kun molemmissa sähköautoissa on melkein puolet enemmän tehoa mutta vetokyky silti huonompi.? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ups,, sähköautojen sähkömoottorit toimii edelleen samalla periaatteella kuin 7 vuotta sitten. Muutenhan vetokyky olisi niissä parantunut huomattavasti.
Tesla model 3 / Skoda Elrog vm. 2025 max. vetomassa 1000kg vs. Skoda Octavia 2,0 tdi vm 2025 vetokyky 1600 kg (nelivedolla 2000kg). Kummallista kun molemmissa sähköautoissa on melkein puolet enemmän tehoa mutta vetokyky silti huonompi.?Vetopainot eivät perustu auton moottorin vetokykyyn pelkästään, vaan moneen muuhunkin asiaa.
Miten perustelisit Toyotan onnettomat vetopainot suhteessa tehoihin mitä he ilmoittavat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Nii ja ylipäätänsä sähköautoilla ei oo tehoo..."
Sähköautoissa on kyllä tehoa ja vääntöä enemmän kuin normaalikokoisisa perheautoissa.
Esim. uudessa Skoda elroqissa tehoa 286hv /545Nm joka on tuplasti enemmän kuin esim. 2. litrasessa diesel Octavissa.
Ongelma noissa akkuautoissa on sähkömoottorin ylikuumeneminen. Kun vedetään raskasta taakkaa autolla jossa ei ole vaihteistoa eikä kytkintä sähkömoottorin sisuskalut (lähinnä käämit ) alkaa kuumeta ja uhkana on kiinni palaminen ts. hajoaminen.
https://tekniikanmaailma.fi/kysy-tm-toimitukselta-voiko-hybridi-tai-sahkoautolla-vetaa-raskasta-karrya-ja-miten-se-kestaa-rasituksen/Auton valmistaja antaa painot jollaisia voi vetää, sen ne kestää helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varsinkin viime talvena 25 asteen pakkasella, kun vedin 4500 kiloista venettä ylämäkeen meinasi lämmin tulla, kun akku ja moottori ylikuumeni.
Vetää voi vaikka kivitaloa mutta ei sekään liiku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetopainot eivät perustu auton moottorin vetokykyyn pelkästään, vaan moneen muuhunkin asiaa.
Miten perustelisit Toyotan onnettomat vetopainot suhteessa tehoihin mitä he ilmoittavat?Juuri noin, myös esimerkiksi jarrujen koko vaikuttaa asiaan. Toyotassa ainakin joissain hybridimalleissa rajoite tulee siitä että autossa ei ole pakilla polttomoottorilla mekaanista yhteyttä, vaan peruutus tapahtuu aina sähkömoottorin voimin.
Pohjimmiltaan nuo vetomassat lähtevät kuitenkin jo auton suunnittelusta, koska saman kokoluokan euroautoissa on yleensä selvästi suuremmat vetomassat kuin vastaavissa kaukoidän autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetopainot eivät perustu auton moottorin vetokykyyn pelkästään, vaan moneen muuhunkin asiaa.
Miten perustelisit Toyotan onnettomat vetopainot suhteessa tehoihin mitä he ilmoittavat?Hybridi Tojotissa on myös sähkömoottori / moottoreita jotka ei kestä raskasta kuormitusta. Käämit niissäkin palaa passkaksi. Bensa tojotassa oli suurinpiirtein sama vetokyky kuin muissakin bensa-autoissa.
Vai miten perustelet tuon että saman vuosimallin 1,2 bensa turbo vetää enemmän kuin 2.0 litranen hybridi ???
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/14333963
https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/14635002
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885