Onko asian laita niin, että adventtikirkko keskittyy rahalähteenä varman mutta 30-luvulla hyytyvän vanhusväkensä (ja heidän jälkeläistensä) palveluun sillä kustannuksella, että eivät juuri lainkaa satsaa kustannussuhteeltaan heikkoon evankeliontiin ulkopuolisille.
Vaikka evankeliointi ulkopuolisille ei ole järin tuottoisaa, eikö mm. lähetyskäsky kuitenkin velvoita siihen? Keräätte valtavan määrän rahaa nykyisiltä seurakuntalaisiltanne, mutta ette käytä siitä rahasta juuri mitään evankeliointiin.
Eikö tuo evankelioinnin laiminlyönti olisi jo monille riittävä syy miettiä, tulisiko vaihtaa paremmin lähetyskäskyä toteuttavaan uskonnolliseen yhteisöön tai vähentää rahoitustaan?
Adventtikirkko ei juurikaan evankelioi sisäpiirinsä ulkopuolelle.
7
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Kyllä useissa adventtiseurakunnissa on evankelista toimintaa. Mm. meillä. Emme vain toitota sitä koko ajan muille.
- AnonyymiUUSI
Kirjoitat kuin olisit itse ulkopuolinen. Jos olet, mitä se sinulle kuuluu, miten kirkko rahansa käyttää?
- AnonyymiUUSI
"Eikö tuo evankelioinnin laiminlyönti olisi jo monille riittävä syy miettiä, tulisiko vaihtaa paremmin lähetyskäskyä toteuttavaan uskonnolliseen yhteisöön tai vähentää rahoitustaan?"
Ei mistään hinnasta, koska muut ovat Babylon. - AnonyymiUUSI
Mihin pastoreiden viikoittainen työaika kuluu? Tavallinen suurakuntarahvaan edustaja työskentelee viikossa noin 40 tuntia eli 5 päivää. Jos sapatti lasketaan yhdeksi työpäiväksi ja sen valmistelu toiseksi päiväksi sekä talousasioiden ja muiden rutiinien hoitoon yksi työpäivä, mihin ne loput kaksi työpäivää kuluvat?
Onko evankeliointi ulkopuolisille psyykkisesti niin epämiellyttävää eli noloa, että mieluummin pysytään vain siellä omassa kuppikunnassa vanhoja jäseniään korvasyyhyilemässä ja rahastamassa sen sijaan, että mentäisiin epämukavuusalueelle evankelioimaan helluntailaisten, mormonien ja jehovan todistajien lailla?
Evankeliumin epääminen ulkopuolisilta muistuttaa juutalaisten toimintaa. Juutalaisilla oli etnisenä uskontona siihen oikeus, mutta Jeesuksen mukaan adventtikirkolla ei ole.
Siinä pastorien elintasokummutkin saisivat kyytiä, kun jalkautuisivat viikoittain kansan keskelle. 10 % kymmenykselle luulisi saavan vastineeksi myös ulkopuolisille evankeliointia, kun esimerkiksi Tampereella kirkollisvero vain 1,25 % ja toimintansa jopa adventtikirkkoa virkeämpää.
10 % kymmenyksiä vastaan tulisi saada- AnonyymiUUSI
Kun adventtikirkon pastori evankelioi, hän ei siitä sinulle toitota.
- AnonyymiUUSI
Ei meidän tarvitse evankelioida, koska viihdymme aivan hyvin keskenämme, emmekä kaipaa seuraamme tuntemattomia.
Meidän ei tule olla missään tekemisissä uskottomien, seurakuntiemme ulkopuolisten kanssa, kuten Jeesus on käskyn antanut:
Siksi Herra sanoo:
– Lähtekää pois heidän joukostaan
ja erotkaa heistä
älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen,
niin otan teidät vastaan
ja olen oleva teidän Isänne,
ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Meillä ei ole mitään tekemistä uskottomien kanssa.- AnonyymiUUSI
Tuolla ei ole mitään tekemistä evankelioimisen kanssa, enkä usko sinun olevan edes adventisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138