Kun kuuntelee sähköautoilijoiden juttuja ja töissäkin sen näkee, niin aina ne on töpselin päässä.
En minäkään tankkaa omaa autoani aina kun pääsen kotiin tai olen töissä vaan silloin kun mittari alkaa painumaan lähelle pohjaa. Silloin otan taas tankin täyteen.
Miksi sähköautot on jatkuvassa latauksessa?
44
327
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä, sähköauto on aina johon päässä. Silti väittävät että tarvii ladata vain kotona yöllä, silti autot latingissa myös työpaikalla.
Polttis auton lataa 3min missä vaan ja ajaa 800-1000km...ei johtoleikkiä ja talvella puolittunutta rangea.
Sähköautoa pitää talvella ladata käytännössä 150km välein...harvassa sähköautossa range 150km ajon jölkeen talvella näyttää enää toista 150km rangea...ja silloin kun range näyttää 150km ollaan jo siinä tilanteessa että moni menee autonsakin tankkaamaan...- Anonyymi
Toki se sähköauto on kotona aina johdon päässä, mutta ei siinä aina ole lataus käynnissä. Se on vain niin helppo tökätä pistoke kiinni ennen auton lukistemista. Latauksen voi ajastaa erikseen autosta, kännykällä tai sähkön hintaa seuraavalta latauslaitteelta. Aamulla on taas akku täynnä tai 80% latauksella, riippuen asetuksista. Eikä tarvitse nyhjätä sitä viittä minuutia maksukorttien ja likaisen tankkausletkun kanssa tuulessa ja sateessa kylmäasemalla tankkaamassa.
- Anonyymi
Oikeasti ne polttikset joilla ajaa 800-1000km on aika harvassa.
Toisaalta ne pitää tankata ja ajella varta vasta huoltoasemalle aina ja kytätä olisiko vähän matkan päässä halvempaa bensaa, se kun perkele maksaa niin paljon.
Sähköauto on aina valmiina aamulla kun sen "tankkaa" edullisella pörssisähköllä ja sillä sitten ajaa joskus jopa viikon ajot ja toiset voivat "tankata" työaikana autonsa ilmaiseksi.
Ei kukaan sitä sähköautoa jatkuvasti lataa, ellei ole hankkinut halpista ja aja paljon rangeen nähden, mutta eipä kukaan ole niin ajattelematon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti ne polttikset joilla ajaa 800-1000km on aika harvassa.
Toisaalta ne pitää tankata ja ajella varta vasta huoltoasemalle aina ja kytätä olisiko vähän matkan päässä halvempaa bensaa, se kun perkele maksaa niin paljon.
Sähköauto on aina valmiina aamulla kun sen "tankkaa" edullisella pörssisähköllä ja sillä sitten ajaa joskus jopa viikon ajot ja toiset voivat "tankata" työaikana autonsa ilmaiseksi.
Ei kukaan sitä sähköautoa jatkuvasti lataa, ellei ole hankkinut halpista ja aja paljon rangeen nähden, mutta eipä kukaan ole niin ajattelematon.Uudessa bmw 550e nelivedossa minulla range 820km. Sähkö ja bensa yhteensä. Kuitenkin noin 500hv ja neliveto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa bmw 550e nelivedossa minulla range 820km. Sähkö ja bensa yhteensä. Kuitenkin noin 500hv ja neliveto.
Niin minunkin W213 Mersussa range piti olla yli 1200km, mutta koskaan sillä
ei päässyt edes tuhatta kilometriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minunkin W213 Mersussa range piti olla yli 1200km, mutta koskaan sillä
ei päässyt edes tuhatta kilometriä.Ja sähköautolla talvella ei pääse kuin hikiset 150km, muahahaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköautolla talvella ei pääse kuin hikiset 150km, muahahaa!
Mökilleni on matkaa 189km ja kovimmillakin pakkasilla Teslani tietokone on perillä näyttänyt vielä n.100km:n ajomatkaa.
Muahahaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa bmw 550e nelivedossa minulla range 820km. Sähkö ja bensa yhteensä. Kuitenkin noin 500hv ja neliveto.
Montako kymmentä kilometriä pelkällä sähköllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökilleni on matkaa 189km ja kovimmillakin pakkasilla Teslani tietokone on perillä näyttänyt vielä n.100km:n ajomatkaa.
Muahahaa!Mikä malli ja akku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä malli ja akku?
Tesla 3 sr+
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla 3 sr
Eli pieniakkuisin ja ”lyhytrangeisin” Tesla mitä on valmistettu.
- Anonyymi
Niin ja että pidät lämmityksen päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli pieniakkuisin ja ”lyhytrangeisin” Tesla mitä on valmistettu.
Kyllä ja sekin riittää tuohon matkaan.
Sisälämpönä pidän ympäri vuoden 23-24 astetta, aivan kuten kotonakin.
- Anonyymi
Tekniikka on hieman erilaista kuin pakoputki mallissa, havumetsien sankarit.
- Anonyymi
Sähköauton tekniikka ei ole sen erilaisempaa kuin radio-ohjattavassa patteriautossa jossa on ladattava akku. Latailet sitä yöllä jotta poikasi tai sinä voit leikkiä sillä olohuoneen lattialla seuraavana päivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton tekniikka ei ole sen erilaisempaa kuin radio-ohjattavassa patteriautossa jossa on ladattava akku. Latailet sitä yöllä jotta poikasi tai sinä voit leikkiä sillä olohuoneen lattialla seuraavana päivänä.
Voi ressukkaa, kyllä se on aivan erilaista.
Opit ehkä sen sitten kun kasvat leikkiautoiästäsi.
- Anonyymi
Miksi bensa-asemilla on autoja jatkuvasti tankkaamassa saastetta tankkeihin?
- Anonyymi
Bensa/Öljy=hiilivety on luonnon tuote joka on maasta tai meren pohjasta kaivettu. Ei saastuta sen enempää kuin akkumineraalien louhiminen ja kaivuu joka jättää luontoon ikuiset vauriot. Sen lisäksi akkujen lataus ydinvoimalla työntää ongelmat tuleville sukupolville.
Jos tämä saaakelin patteripelleily olisi jätetty väliin ja siirrytty asteittain synteettisiin polttoaineisiin ts. hiilivetyjen keräilyyn ilmasta maapallo olisi jo nyt astetta puhtaampi. - Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f35bafd-1ee6-413b-ac6f-b65406c05deb
Taitaa saaste tulla lähinä sähköautoilijoilta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa/Öljy=hiilivety on luonnon tuote joka on maasta tai meren pohjasta kaivettu. Ei saastuta sen enempää kuin akkumineraalien louhiminen ja kaivuu joka jättää luontoon ikuiset vauriot. Sen lisäksi akkujen lataus ydinvoimalla työntää ongelmat tuleville sukupolville.
Jos tämä saaakelin patteripelleily olisi jätetty väliin ja siirrytty asteittain synteettisiin polttoaineisiin ts. hiilivetyjen keräilyyn ilmasta maapallo olisi jo nyt astetta puhtaampi.Jos haluamme palata aikaan ennen eläimiä jolloin ilmakehän hiilimäärä oli hengenvaarallinen ihmiselle niin mikä siinä ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluamme palata aikaan ennen eläimiä jolloin ilmakehän hiilimäärä oli hengenvaarallinen ihmiselle niin mikä siinä ...
Ihan muistutuksena, ilmakehän hiilidioksidin osuus on n. 400ppm, eli 400 miljjonasosaa, eli 0,04 sadasosaa, eli 0,04%
IPCC:n AR4 raportin mukaan ihmiskunta tuottaa tuosta 0,04%:n osuudesta n, 4.% eli 0,0016%.
Vaikka ihmiskunta kaksinkertaistaisi hiilidioksidin tuottonsa, sitä ei pystyisi millään mittalaitteella edes havaitsemaan.
Kannattaa perehtyä edes alkeellisimpiin perusasioihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f35bafd-1ee6-413b-ac6f-b65406c05deb
Taitaa saaste tulla lähinä sähköautoilijoiltaEt tainnut ihan ymmärtää tuon artikkelin sanomaa?
- Anonyymi
Sähköauton käyttökokemusta voi simuloida edullisesti ostamalla älykellon. Sitä pitää ladata joka yö ja koko uutuudenviehätys katoaa parissa viikossa jolloin se jää käyttämättä.
- Anonyymi
Kovin sinä yrität keksiä kaikkea hölmöjä perusteluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin sinä yrität keksiä kaikkea hölmöjä perusteluja.
Osta älykello ja kokeile.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta älykello ja kokeile.
En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.
Kommentti pätee sähköautoon yhtä hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.
En minäkään. Siksi ajan polttiksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.
Sinäpä sen sanoit
- Anonyymi
Såhkö auton ,myyjät aina paljonko kiituu nollasta sataan..Ei täällä phjoi suomessa ole mitään mekitystä.. Ja vielä tehot Tyhmä valtio
- Anonyymi
Ja sitten heti huomenna kouluun oppimaan kirjoitustaitoa ja kieltä.
- Anonyymi
Tällä hetkellä sähköautojen pulmana on kehittymätön akusto !?
Liian suuri
Liian painava
Liian hintava
Jos pohja vähän kolahtaa, niin korjaus maksaa 15000-40000€ !?
Ei vaikuta kovin fiksulta !?- Anonyymi
Pakoputkiauton ongelma on palamiseen perustuva moottori, joka usein polttaa koko auton.
Lisäksi siinä on painava moottori-vaihteisto yhdistelmä.
Pienikin virhe vaihtamisessa niin korjaus maksaa yli 38000€. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiauton ongelma on palamiseen perustuva moottori, joka usein polttaa koko auton.
Lisäksi siinä on painava moottori-vaihteisto yhdistelmä.
Pienikin virhe vaihtamisessa niin korjaus maksaa yli 38000€.Ottaako noin tiukille patterin vaihto, että pitää valehdella itsesi lisäksi muille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottaako noin tiukille patterin vaihto, että pitää valehdella itsesi lisäksi muille?
Mikä siinä oli mielestäsi valetta?
- Anonyymi
"Miksi sähköautot on jatkuvassa latauksessa?"
Siksi että ne on alistettu apseille ja apsit pitää ladata ja älypuhelin pitää ladata ja sähköauto on iso älypuhelin, joka tarvitsee erillisen älypuhelimen...
Siksi että ne eivät ole autoja. - Anonyymi
Kyllä olisi ahdistavaa ajaa sähköautolla. Lähdet kauppaan 50 km päähän ja mietit että nytkö se akku loppuu tähän puolivälissä matkaa. Pitää olla kolme latausasemaa välillä ja siinä menee kolme kuppia kahvia ja kolme possumunkkia joihin menee useampi euro ja sähköauton säästö meni taas siinä.
- Anonyymi
Bensa-autolla jos kovasti ajaminen hirvittää niin voi ottaa 20 litran varakanikan gasoa takalohvettiin varalle, sillä kyllä ajaa 300 kilsaa. Vaan otappa varasähköä.
- Anonyymi
Sähköauton akkua ei suositella ladattavaksi yli 80% varaukseen eikä purettavaksi alle 20 % varaukseen. Eli yleisimmän 60 kWh akun suositeltava käytettävissä oleva energia on vain 36 kWh. Ei sillä pääse kesälläkään paljon yli 200 km, motarilla ei sitäkään
- Anonyymi
Voi sen ladata 100% pitkiä matkoja varten mutta silloin kannattaa päivittää testamentti ennen lähtöä koska useamman valmistajan akut syttyvät tuolloin palamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sen ladata 100% pitkiä matkoja varten mutta silloin kannattaa päivittää testamentti ennen lähtöä koska useamman valmistajan akut syttyvät tuolloin palamaan.
Minä taas kuulin, että niistä räjähtää ratti jos lataa akun täyteen! Ja renkaat sulaa.
- Anonyymi
Jos työpaikan seinästä saisi ilmaista bensaa, niin olisi aika moni polttiskuskikin letkun kanssa liikkeellä.
Mutta kuten aloittaja kertoo, toisista on mukavampi tankata omalla ajalla, omalla rahalla maksaen, töiden jälkeen erikseen bensikselle ajaen.- Anonyymi
Työnantajalla ei ole velvoitetta tarjota ilmaislatausetuutta, vaan se on täysin vapaaehtoista. Veroetu tulee poistumasn 2026.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajalla ei ole velvoitetta tarjota ilmaislatausetuutta, vaan se on täysin vapaaehtoista. Veroetu tulee poistumasn 2026.
Juu, näin on. Mutta nyt sitä saa monelta vielä ilmaiseksi, miksi ei nautittaisi edusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059