Miksi sähköautot on jatkuvassa latauksessa?

Anonyymi-ap

Kun kuuntelee sähköautoilijoiden juttuja ja töissäkin sen näkee, niin aina ne on töpselin päässä.
En minäkään tankkaa omaa autoani aina kun pääsen kotiin tai olen töissä vaan silloin kun mittari alkaa painumaan lähelle pohjaa. Silloin otan taas tankin täyteen.

44

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, sähköauto on aina johon päässä. Silti väittävät että tarvii ladata vain kotona yöllä, silti autot latingissa myös työpaikalla.

      Polttis auton lataa 3min missä vaan ja ajaa 800-1000km...ei johtoleikkiä ja talvella puolittunutta rangea.

      Sähköautoa pitää talvella ladata käytännössä 150km välein...harvassa sähköautossa range 150km ajon jölkeen talvella näyttää enää toista 150km rangea...ja silloin kun range näyttää 150km ollaan jo siinä tilanteessa että moni menee autonsakin tankkaamaan...

      • Anonyymi

        Toki se sähköauto on kotona aina johdon päässä, mutta ei siinä aina ole lataus käynnissä. Se on vain niin helppo tökätä pistoke kiinni ennen auton lukistemista. Latauksen voi ajastaa erikseen autosta, kännykällä tai sähkön hintaa seuraavalta latauslaitteelta. Aamulla on taas akku täynnä tai 80% latauksella, riippuen asetuksista. Eikä tarvitse nyhjätä sitä viittä minuutia maksukorttien ja likaisen tankkausletkun kanssa tuulessa ja sateessa kylmäasemalla tankkaamassa.


      • Anonyymi

        Oikeasti ne polttikset joilla ajaa 800-1000km on aika harvassa.
        Toisaalta ne pitää tankata ja ajella varta vasta huoltoasemalle aina ja kytätä olisiko vähän matkan päässä halvempaa bensaa, se kun perkele maksaa niin paljon.
        Sähköauto on aina valmiina aamulla kun sen "tankkaa" edullisella pörssisähköllä ja sillä sitten ajaa joskus jopa viikon ajot ja toiset voivat "tankata" työaikana autonsa ilmaiseksi.
        Ei kukaan sitä sähköautoa jatkuvasti lataa, ellei ole hankkinut halpista ja aja paljon rangeen nähden, mutta eipä kukaan ole niin ajattelematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti ne polttikset joilla ajaa 800-1000km on aika harvassa.
        Toisaalta ne pitää tankata ja ajella varta vasta huoltoasemalle aina ja kytätä olisiko vähän matkan päässä halvempaa bensaa, se kun perkele maksaa niin paljon.
        Sähköauto on aina valmiina aamulla kun sen "tankkaa" edullisella pörssisähköllä ja sillä sitten ajaa joskus jopa viikon ajot ja toiset voivat "tankata" työaikana autonsa ilmaiseksi.
        Ei kukaan sitä sähköautoa jatkuvasti lataa, ellei ole hankkinut halpista ja aja paljon rangeen nähden, mutta eipä kukaan ole niin ajattelematon.

        Uudessa bmw 550e nelivedossa minulla range 820km. Sähkö ja bensa yhteensä. Kuitenkin noin 500hv ja neliveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa bmw 550e nelivedossa minulla range 820km. Sähkö ja bensa yhteensä. Kuitenkin noin 500hv ja neliveto.

        Niin minunkin W213 Mersussa range piti olla yli 1200km, mutta koskaan sillä
        ei päässyt edes tuhatta kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minunkin W213 Mersussa range piti olla yli 1200km, mutta koskaan sillä
        ei päässyt edes tuhatta kilometriä.

        Ja sähköautolla talvella ei pääse kuin hikiset 150km, muahahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköautolla talvella ei pääse kuin hikiset 150km, muahahaa!

        Mökilleni on matkaa 189km ja kovimmillakin pakkasilla Teslani tietokone on perillä näyttänyt vielä n.100km:n ajomatkaa.
        Muahahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa bmw 550e nelivedossa minulla range 820km. Sähkö ja bensa yhteensä. Kuitenkin noin 500hv ja neliveto.

        Montako kymmentä kilometriä pelkällä sähköllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mökilleni on matkaa 189km ja kovimmillakin pakkasilla Teslani tietokone on perillä näyttänyt vielä n.100km:n ajomatkaa.
        Muahahaa!

        Mikä malli ja akku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä malli ja akku?

        Tesla 3 sr+


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 sr

        Eli pieniakkuisin ja ”lyhytrangeisin” Tesla mitä on valmistettu.


      • Anonyymi

        Niin ja että pidät lämmityksen päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pieniakkuisin ja ”lyhytrangeisin” Tesla mitä on valmistettu.

        Kyllä ja sekin riittää tuohon matkaan.
        Sisälämpönä pidän ympäri vuoden 23-24 astetta, aivan kuten kotonakin.


    • Anonyymi

      Tekniikka on hieman erilaista kuin pakoputki mallissa, havumetsien sankarit.

      • Anonyymi

        Sähköauton tekniikka ei ole sen erilaisempaa kuin radio-ohjattavassa patteriautossa jossa on ladattava akku. Latailet sitä yöllä jotta poikasi tai sinä voit leikkiä sillä olohuoneen lattialla seuraavana päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton tekniikka ei ole sen erilaisempaa kuin radio-ohjattavassa patteriautossa jossa on ladattava akku. Latailet sitä yöllä jotta poikasi tai sinä voit leikkiä sillä olohuoneen lattialla seuraavana päivänä.

        Voi ressukkaa, kyllä se on aivan erilaista.
        Opit ehkä sen sitten kun kasvat leikkiautoiästäsi.


    • Anonyymi

      Miksi bensa-asemilla on autoja jatkuvasti tankkaamassa saastetta tankkeihin?

      • Anonyymi

        Bensa/Öljy=hiilivety on luonnon tuote joka on maasta tai meren pohjasta kaivettu. Ei saastuta sen enempää kuin akkumineraalien louhiminen ja kaivuu joka jättää luontoon ikuiset vauriot. Sen lisäksi akkujen lataus ydinvoimalla työntää ongelmat tuleville sukupolville.

        Jos tämä saaakelin patteripelleily olisi jätetty väliin ja siirrytty asteittain synteettisiin polttoaineisiin ts. hiilivetyjen keräilyyn ilmasta maapallo olisi jo nyt astetta puhtaampi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa/Öljy=hiilivety on luonnon tuote joka on maasta tai meren pohjasta kaivettu. Ei saastuta sen enempää kuin akkumineraalien louhiminen ja kaivuu joka jättää luontoon ikuiset vauriot. Sen lisäksi akkujen lataus ydinvoimalla työntää ongelmat tuleville sukupolville.

        Jos tämä saaakelin patteripelleily olisi jätetty väliin ja siirrytty asteittain synteettisiin polttoaineisiin ts. hiilivetyjen keräilyyn ilmasta maapallo olisi jo nyt astetta puhtaampi.

        Jos haluamme palata aikaan ennen eläimiä jolloin ilmakehän hiilimäärä oli hengenvaarallinen ihmiselle niin mikä siinä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluamme palata aikaan ennen eläimiä jolloin ilmakehän hiilimäärä oli hengenvaarallinen ihmiselle niin mikä siinä ...

        Ihan muistutuksena, ilmakehän hiilidioksidin osuus on n. 400ppm, eli 400 miljjonasosaa, eli 0,04 sadasosaa, eli 0,04%
        IPCC:n AR4 raportin mukaan ihmiskunta tuottaa tuosta 0,04%:n osuudesta n, 4.% eli 0,0016%.
        Vaikka ihmiskunta kaksinkertaistaisi hiilidioksidin tuottonsa, sitä ei pystyisi millään mittalaitteella edes havaitsemaan.

        Kannattaa perehtyä edes alkeellisimpiin perusasioihin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Sähköauton käyttökokemusta voi simuloida edullisesti ostamalla älykellon. Sitä pitää ladata joka yö ja koko uutuudenviehätys katoaa parissa viikossa jolloin se jää käyttämättä.

      • Anonyymi

        Kovin sinä yrität keksiä kaikkea hölmöjä perusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin sinä yrität keksiä kaikkea hölmöjä perusteluja.

        Osta älykello ja kokeile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta älykello ja kokeile.

        En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.

        Kommentti pätee sähköautoon yhtä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.

        En minäkään. Siksi ajan polttiksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole niin hölmö että ostaisin tuollaisen lelun.

        Sinäpä sen sanoit


    • Anonyymi

      Såhkö auton ,myyjät aina paljonko kiituu nollasta sataan..Ei täällä phjoi suomessa ole mitään mekitystä.. Ja vielä tehot Tyhmä valtio

      • Anonyymi

        Ja sitten heti huomenna kouluun oppimaan kirjoitustaitoa ja kieltä.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä sähköautojen pulmana on kehittymätön akusto !?

      Liian suuri
      Liian painava
      Liian hintava

      Jos pohja vähän kolahtaa, niin korjaus maksaa 15000-40000€ !?
      Ei vaikuta kovin fiksulta !?

      • Anonyymi

        Pakoputkiauton ongelma on palamiseen perustuva moottori, joka usein polttaa koko auton.
        Lisäksi siinä on painava moottori-vaihteisto yhdistelmä.

        Pienikin virhe vaihtamisessa niin korjaus maksaa yli 38000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakoputkiauton ongelma on palamiseen perustuva moottori, joka usein polttaa koko auton.
        Lisäksi siinä on painava moottori-vaihteisto yhdistelmä.

        Pienikin virhe vaihtamisessa niin korjaus maksaa yli 38000€.

        Ottaako noin tiukille patterin vaihto, että pitää valehdella itsesi lisäksi muille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako noin tiukille patterin vaihto, että pitää valehdella itsesi lisäksi muille?

        Mikä siinä oli mielestäsi valetta?


    • Anonyymi

      "Miksi sähköautot on jatkuvassa latauksessa?"

      Siksi että ne on alistettu apseille ja apsit pitää ladata ja älypuhelin pitää ladata ja sähköauto on iso älypuhelin, joka tarvitsee erillisen älypuhelimen...
      Siksi että ne eivät ole autoja.

    • Anonyymi

      Kyllä olisi ahdistavaa ajaa sähköautolla. Lähdet kauppaan 50 km päähän ja mietit että nytkö se akku loppuu tähän puolivälissä matkaa. Pitää olla kolme latausasemaa välillä ja siinä menee kolme kuppia kahvia ja kolme possumunkkia joihin menee useampi euro ja sähköauton säästö meni taas siinä.

      • Anonyymi

        Bensa-autolla jos kovasti ajaminen hirvittää niin voi ottaa 20 litran varakanikan gasoa takalohvettiin varalle, sillä kyllä ajaa 300 kilsaa. Vaan otappa varasähköä.


    • Anonyymi

      Sähköauton akkua ei suositella ladattavaksi yli 80% varaukseen eikä purettavaksi alle 20 % varaukseen. Eli yleisimmän 60 kWh akun suositeltava käytettävissä oleva energia on vain 36 kWh. Ei sillä pääse kesälläkään paljon yli 200 km, motarilla ei sitäkään

      • Anonyymi

        Voi sen ladata 100% pitkiä matkoja varten mutta silloin kannattaa päivittää testamentti ennen lähtöä koska useamman valmistajan akut syttyvät tuolloin palamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen ladata 100% pitkiä matkoja varten mutta silloin kannattaa päivittää testamentti ennen lähtöä koska useamman valmistajan akut syttyvät tuolloin palamaan.

        Minä taas kuulin, että niistä räjähtää ratti jos lataa akun täyteen! Ja renkaat sulaa.


    • Anonyymi

      Jos työpaikan seinästä saisi ilmaista bensaa, niin olisi aika moni polttiskuskikin letkun kanssa liikkeellä.

      Mutta kuten aloittaja kertoo, toisista on mukavampi tankata omalla ajalla, omalla rahalla maksaen, töiden jälkeen erikseen bensikselle ajaen.

      • Anonyymi

        Työnantajalla ei ole velvoitetta tarjota ilmaislatausetuutta, vaan se on täysin vapaaehtoista. Veroetu tulee poistumasn 2026.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajalla ei ole velvoitetta tarjota ilmaislatausetuutta, vaan se on täysin vapaaehtoista. Veroetu tulee poistumasn 2026.

        Juu, näin on. Mutta nyt sitä saa monelta vielä ilmaiseksi, miksi ei nautittaisi edusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4928
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3259
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2306
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1422
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1251
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1180
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1148
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe