Jeesuksen tekemiä ihmeitä helluntaiseurakunnassa

Anonyymi-ap

Sokea mies talutettiin lavalle. Saarnaaja pani kätensä hänen päälleen ja rukoili hänen puolestaan. Sokea sai heti näkönsä ja käveli ilman apua pois.

15

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuuro mies tuli lavalle. Avustaja oli hänen takanaan ja pyysi häntä kääntymään ympäri. Hän ei kuullut. Saarnaaja pani kätensä hänen päälleen ja sanoi "kuule Herran Jeesuksen nimessä!" Mies kuuli heti ja ylisti Jumalaa.

• Anonyymi

Kuuli Jeesuksesta mutta ylisti Jumalaa?
        Kovinpa valikoivan kuulon sai.

• Anonyymi

Nainen pyörätuolissa tuotiin lavalle ja pian hän nousi ylös ja kiitti Herraa ihmeestä.

• Anonyymi

Miehellä oli kipeät liikavarpaat. Hän käveli vaivoin lavalle. "Jeesuksen nimessä" huusi saarnaaja ja hän parani heti! Hän otti kengät pois ja jalkoja näytettiin videokuvassa: ei jälkeäkään vaivaisenluista!

• Anonyymi

Mies kärsi ummetuksesta ja hän tuli lavalle. "Parane Jeesuksen nimessä!" huusi saarnaaja ja heti hän alkoi ylistää Herraa ihmeestä! Hän veti housunsa nilkkaan ja totisesti ummetus oli parantunut!

• Anonyymi

Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmeparanemiset tri:n väitöskirjaansa varten Tampereen yliopistossa.
      Yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

• Pyhä Henki on vuodatettu pakanoille viimeisinä aikoina. Sitä on parantamiset, yliluonnolliset, herätysliikkeet, helluntailaisuus ja karismaattinen liike. Oikea, hieno ja tärkeä asia. Herätykset vaan aina sammuvat. Joka paikkakunnalla sitten heränneet seilaavat eri vapaiden suuntien kokouksissa ja myös luterilaisissa ja katolisissa.

Mitä se tarkoittaa? Heiltä puuttuu kirkko. Eivät löydä sitä oikeaa, vaikka kaunis opetus on, että Pyhä Henki johdattaa jokaisen hengelliseen kotiinsa. Olisikohan joku ennakkoluulo "yleiskristillisissä" estämässä löytämästä sitä hengellistä kotiaan?

Messiaanisten juutalaisten järkevyydestä ja korkeatasoisuudesta kaikki seilaajatkin näyttävät olevan samaa mieltä.

• Anonyymi

Siinä on Santtu oikeassa Pyhän Hengen vuodatuksessa. "yleiskristillisyys" taas voidaan nähdä myös yhteiskristillisyytenä, lokeroimattomana liiaksi omiin seurakuntapoteroihinsa.
        On hyvä pitää siitä kiini, mitä on saanut. Ja jos, ja kun se on suotavaa, niin kaiketi se on hyväksi. Kumpa siihen edes tulisi "parannus".
        Ja tuohon yhteen jäljempänä olevaan kommenttiin, voisin sanoa: Aurinko nousee tänäänkin. Usko vaan. Ja antaa valoaan. Niin se nousi eilen ja niin se antaa valoaan huomennakin. Toki ei mikään piru sitä saa aikaiseksi...vaan..Taiv...Is.

Yhdessä toisessa ketjussa jo taannoin kerroin. Ei pidä olla aina Taivaan portilla se ensimmäinen.
        Katsokaas, kun siellä voi olla jonossa jo paljon muitakin ennen omaa itseään tai pitkillä penkeillä miettimässä tekojaan. Ennenkuin avaimia helisytetään. Näin niin kuin inhimillisessä mielessä..puhtaasti. Minä olen minä. Ja muut ei ole mitään. Siinä sitä riittääkin teologiaa. Jopa vääntämiseen asti.

-siunauksin-

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä on Santtu oikeassa Pyhän Hengen vuodatuksessa. "yleiskristillisyys" taas voidaan nähdä myös yhteiskristillisyytenä, lokeroimattomana liiaksi omiin seurakuntapoteroihinsa.
        On hyvä pitää siitä kiini, mitä on saanut. Ja jos, ja kun se on suotavaa, niin kaiketi se on hyväksi. Kumpa siihen edes tulisi "parannus".
        Ja tuohon yhteen jäljempänä olevaan kommenttiin, voisin sanoa: Aurinko nousee tänäänkin. Usko vaan. Ja antaa valoaan. Niin se nousi eilen ja niin se antaa valoaan huomennakin. Toki ei mikään piru sitä saa aikaiseksi...vaan..Taiv...Is.

Yhdessä toisessa ketjussa jo taannoin kerroin. Ei pidä olla aina Taivaan portilla se ensimmäinen.
        Katsokaas, kun siellä voi olla jonossa jo paljon muitakin ennen omaa itseään tai pitkillä penkeillä miettimässä tekojaan. Ennenkuin avaimia helisytetään. Näin niin kuin inhimillisessä mielessä..puhtaasti. Minä olen minä. Ja muut ei ole mitään. Siinä sitä riittääkin teologiaa. Jopa vääntämiseen asti.

-siunauksin-

Lopuksi luodaan uusi taivas ja uusi maa. Yli tuhannen vuoden päästä. Silloin aurinko, maa ja kuu ovat jollakin eri tavalla ja erilaisia. Myös jo Jeesuksen tullessa taivas ja maa järkkyvät. Siihen asti maapallon luonnonlait pysyvät samoina kuin nyt.

Ihminen ei tiedä kaikkea, eikä saa ylpistyä.

• Anonyymi

Yleensä se voideltu profeetta ilmoitetaan parantajaksi. Väkevin voideltu joka lupaa parantaa kaikki. Suuri ja mahtavin ja voimallisin profeetta saa seuraajia vaikka todisteita paranemisista ei ole. Mutta kun kertoo ihmeistä ja suurista teoistaan se menee täydestä. Kukaan ei edes arvioi millään tavoin.
      Jos sanot jotain kriittisesti niin seuraajat nostavat mekkalan ja melkein kiroavat arvostelijan. Eli suuria supervoideltuja ei saa arvioida lainkaan.

• Anonyymi

>>>Jos sanot jotain kriittisesti niin seuraajat nostavat mekkalan ja
        melkein kiroavat arvostelijan. Eli suuria supervoideltuja ei saa arvioida
        lainkaan.<<<

Jos todistan Jumalan tekemistä ihmeistä, Jumalan vastustajat nostavat
        mekkalan ja tekevät puheillaan kaiken tyhjäksi. He syyttävät minua
        valehtelijaksi ja ties miksi.

Tämän ymmärrän siten, että jos ihminen ei usko Jumalaan eikä Hänen
        olemassaoloonsa, niin Jumala, joka ei ole olemassa, ei tietenkään voi tehdä,
        eikä tee, mitään ihmeitä. Silloin on ymmärrettävää, että uskosta osattoman
        ihmisen mielestä uskovat valehtelevat tai kuvittelevat tai uskovat valheita
        ja niitä levittävät.

Mutta totuus on tarua ihmeellisempi, olet ehkä kuullut tämän väittämän.
        Ja se on totta, että totuus on tarua ihmeellisempi. Kuka kirjailija olisi voinut
        keksiä Raamatun kertomukset luomisesta ja Jeesuksesta Kristuksesta
        omasta päästään?

Jumala ON ja Hänestä on koko luomakunta. Hän, joka on kaiken elämän
        luonut ja antanut meille ihmisille, voi tietenkin tehdä aivan mitä tahansa
        Hän tahtoo ja päättää tehdä. Jumalan teot ovat usein ihmisille käsittämättömiä
        ihmeitä. Niiden käsittäminen ja uskominen edellyttää tietenkin Jumalan
        tuntemista.

Uskovat eivät siis usko sokeasti toisen uskovan kertomuksia ihmeistä.
        He tuntevat Jumalan, joka tekee ihmeitä ilman määrää, ja ovat itsekin
        kokeneet ja nähneet Jumalan tekemiä ihmeitä. Siksi heillä on helppo
        uskoa kertomuksia Jumalan ihmeistä.

Itselläni on kokemus kun minulla oli kova päänsärky. Uskova mies
        pani molemmat kätensä pääni päälle ja piti käsiään kiinni päässäni.
        Hänen käsiensä kautta päähäni virtasi Jumalan parantava Pyhän Hengen
        voima ja elämä. Päänsärky haihtui yhdessä tai kahdessa minuutissa.
        Kun hän otti kätensä pois päältäni. päänsärky oli poissa.

Myöhemmin kerroin tämän hänelle. Hän sanoi, että hänellä on
        parantamisen armolahja. Minulla oli helppo uskoa Häntä.
        Raamattu kertoo armolahjoista, joita Pyhä Henki jakaa
        uskoville tahtonsa mukaan. Tällä miehellä oli todistetusti
        Jumalalta saama armolahja ja se toimi. Ei minun tarvinnut
        kyseenalaistaa sitä eikä yrittää uskoa, että hän puhuu totta.

Minulla ei ollut särkylääkkeitä enkä ollut niitä ottanut.

Mvh J - K

• Anonyymi

"Maailman ihmiset" luonnostaan eivät usko ihmeisiin. Ja kuiteskin maailman ihmisiä olemme kaikki eläväiset, tänäänkin. Kohta taas aurinko nousee ja antaa valoaan. Uusi päivä puhtaalle valkealle paperille kirjoitettavaa kulloisellakin "maailman ihmisellä".

On ne lääkärit ihmeparantumisiakin olleet mukana työnsä vuoksi toteamassa, vaikka ei niin uskovaisia lääkäreitä olisi ollutkaan.
      "Hurmahenki" on kuitenkin aina hurmahenki, ja se tieten aina saattaa, ja herättääkin kritiikkiä. Oli sitten "maailman ihminen" tai "uskosta osallinen".

Eikö siinäkin ole jo ihmettä kerrakseen, kun aurinko tänäkin aamuna luo valoaan?
      Ja kuu paistaa yöllä ja kohta tähdetkin taasen tuikkii.

Joo. Yksi "maailman biisi", tuli mieleeni nuoruusvuosilta, toki joskus kerraten ja kuunnellen, toki hymyillen:

- Mutta ihmeistä suurin, joka jäi näkemättä-

...olen nähnyt älykkään painijan, ja rehellisen poliitikon...olen nähnyt, tosi on..vakuutusyhtiön korvaavan vahingon. Ja vielä kiltin poliisinkin, mutta yhtä ihmettä tuo nuori lauluntekijä ei ollut maailmalla nähnyt.

-pieni levoton maailman melskeissä_

• Anonyymi

aloituspilkkaaja astui palstalle ja alkoi rinaajan olkapäällä suoltaa sitä, mitä S.tana häntä käskee. Ja heti aloittaja alkoi toimimaan.

• Anonyymi

Jumala oli hiljaa 400 vuotta testamenttien välisenä aikana.
      Ei puhu kansalleenkaan mitään.

Eläkeläisillä on vapauksia, ja niin on jumalallakin.

• Anonyymi

Valitettavasti tänä aikana ei tapahdu ihmeitä eikä ihmeparantumisia. Se aika on takanapäin, ollut jo 2000 vuotta. Esitä yksikin Raamatun kohta todisteeksi jossa todennettaisiin ihmeitä nykyaikana.
      Ihmeet ja muut senkaltaiset loppuivat silloin kun viimeinen Jeesuksen 12 apostoleista eli Johannes kuoli.
      Ihmeitä parantumisineen tapahtui vain Jeesuksen ja muutaman harvan Jeesuksen seuraajan kautta kuten Paavali ja Pietari.
      Kun Jeesus palaa takaisin lupauksensa mukaisesti, niin silloin todella on odotettavissa suuria ihmeitä. Yksi tälläinen on yleinen ylösnousemus. Jeesus kutsuu haudoista miljardeja kuolleita, jotka herätetään takaisin elämään. Näinhän Jeesus teki pienessä mittakaavassa.
      Myös kaikki sairaudet ja kuolema hävitetään lopullisesti. Tänä on ollut ikuisen Jumalan tahto aivan alusta saakka kun ihminen luotiin. Kuolema ja sairaudet eivät kuuluneet Jumalan antamaan tarkoitukseen ihmiseen liittyen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe