Oma paino on vaihdellut välillä 38,5-72 kg. Pituus 158 cm.
20 asti olin alipainoinen. Ja yritin lihoa. Kärsin laihuudesta ja rintojen puutteesta, enkä kokenut olevani kaunis.
Välillä olen ollut normaalipainoinen. 2015 Sain psyykenlääkityksen. Aluksi Risperdal, joka lihotti kun olin 38,5 kiloa. Siitä lihoin lähemmäs 50 kiloa. Myöhemmin abilify, joka teki makeanhimoa. No 55 kiloa oli sopiva paino ja näytin hyvältä. Ajattelin, että lihominen pysähtyy siihen, mutta se vaan jatkui.
2018 syksyllä lihoin muutaman kilon lisää, enkä enää mahtunut farkkuihini. Silloin ajattelin, että pitää laihtua. 62 kilossa taisin aloittaa "laihduttamisen". Eli jätin aterioita pois, koska se laski painoa. Lopulta söin vain kerran ehkä päivässä ja kärsin nälkää.
Laihduin alle 55 kiloon, mutta kun maha ei pienentynyt yhtään. Päätin, että tämä ei toimi ja aloin syömään. Tuossa meni ehkä vuosi.
2019 keväällä vaihdettiin latudaan ja on myös venlafaxine. Molemmat painoneutraaleja eli ei pitäisi niistä olla kiinni.
No joo. Sitten tulikin painoa lisää ja lihoin 72 kiloon. Ravitsemusterapeutti sanoi, että se laihdutus aiheutti lihomisen.
Viime syksynä olin 67-68 kg. Nyt taas 70 kiloa. Olen yrittänyt syödä niinkuin normaalit ihmiset mutta se ei ole onnistunut.
Lihominen laihdutuksen takia
2
85
Vastaukset
- Anonyymi
niin sait anoreksiaan psyykelääkityksen
- Anonyymi
Lääkärin hoidossa olevalle on paha antaa ohjeita, koska kaikki voi lähteä lapasesta.
Jojoilun perussyy voi olla psyykkisten ongelmien lisäksi liikunnan puute. Ennen kaikkea lihastreenin puute. Kun raivokkaasti jojoilee eikä pidä huolta lihaskunnosta, niin "laihtuminen" on helposti lihaksiston surkastumista. Laihtumisen aikana lihasmassa ja sen myötä kehon energiantarve pienenee ja lihoaminen helpottuu. Sitten kun taas raivokkaasti laihduttaa lihasmassa pienenee entisestään.
Suosittelen MALTILLISTA kuntosalitreeniä. Esimerkiksi 2 kertaa viikossa max kolme, jossa ensin hoidat lihaksistosi kuntoon ennen kuin varsinaisesti edes yrität laihduttaa. Ja suunnitelmista kannattaa kertoa hoitavalle lääkärille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112282- 981374
- 1701197
- 531165
- 681111
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49849
- 115783
- 67776