Liian hätäinen siirtyminen valmistamaan kehittymättömiä sähköautoja oli VAG-konsernille emämunaus. Kustannusrakenne on mennyt niin poskelleen, että monia tuotantolaitoksia on nyt lopetettava. Konkurssi alkaa vahvasti häämöttää.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tarvitaan-massiivisia-leikkauksia-volkswagen-pomo-puolustaa-jattimaista-kulukuuria/6fedaad3-59f2-4451-b1cd-79b5d933304f
Näin synkkiä arvioita lehtijutussa esitettiin:
Sähköautotehdas pölkylle?
Konsernin ydinbrändi Volkswagen käy jo nyt läpi kivulloista 10 miljardin euron säästökuuria. Tehtaiden sulkemisen ohella johto on väläyttänyt jopa 30 000 työpaikan vähennystä Saksassa.
Lopetusuhan alla on tiettävästi ainakin yksi autotehdas sekä vanhentuneeksi arvioitu komponenttien tuotantolaitos. Mahdolliseksi kohteeksi on mainittu muun muassa itäisessä Saksassa sijaitseva Zwickaun-tehdas
, joka modernisoitiin muutama vuosi sitten suurella rahalla sähköautojen tuotantolaitokseksi.
Konsernin johto sanoi äskettäin irti kuutta Saksan-tehdasta koskeneen työehtosopimuksen, jossa luvattiin turvata kaikki työpaikat aina 2020-luvun lopuille saakka.
Sähköautot tuhoavat VAG-konsernin
28
261
Vastaukset
- Anonyymi
Eikä lamalla ja taantumalla ole mitään tekemistä asian kanssa, idiot!
- Anonyymi
Taitaa sähkö-Volkkareita saada kohta halvalla, kun konkurssimyynti pian alkaa.
- Anonyymi
Toyota toimi erittäin viisaasti, kun se floppautti ihan tarkoituksellisesti ensimäisen sähköautonsa, jottei suuria tappioita päässyt syntymään. Kunhan aika tulee sopivaksi, niin sitten Toyota kyllä pukkaa markkinoille hyviä sähköautoja, jotka toimvat myös vaikeissa talviolosuhteissa.
- Anonyymi
Onko tämä jokin vitsi? VW siirtyi sähköautoihin liian hitaasti ja nyt konkurssi on vain ajan kysymys.
Toyotalla on vielä pahempi tilanne.- Anonyymi
Tavallinen kansalainenkin helposti ymmärtää sen, että sähköautojen valmistus on typerää, koska 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Toyotan johtoporras ymmärtää tosiasiat, ja siksi tehtaat tekevätkin mainioita itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan. Tokiossa tajutaan, että vielä ei ole sähköautojen aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallinen kansalainenkin helposti ymmärtää sen, että sähköautojen valmistus on typerää, koska 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Toyotan johtoporras ymmärtää tosiasiat, ja siksi tehtaat tekevätkin mainioita itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan. Tokiossa tajutaan, että vielä ei ole sähköautojen aika.
Tokiossa kassakone kilisee aivan liian äänekkäästi, koska ihmiset eri puolilla maailmaa ostavat niin innokkaasti itselataavia hybridiautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallinen kansalainenkin helposti ymmärtää sen, että sähköautojen valmistus on typerää, koska 95 % maailman väestöstä ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Toyotan johtoporras ymmärtää tosiasiat, ja siksi tehtaat tekevätkin mainioita itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan. Tokiossa tajutaan, että vielä ei ole sähköautojen aika.
Kuinka isolla määrällä ei ole varaa ostaa uutta autoa, höpöpoika?
- Anonyymi
Sähköauto on välivaihe, jota kukaan ei halua riesakseen. Historiaan se tulee jäämään samanlaisena kummajaisena kuin kolmi- ja kuusipyöräiset autot.
- Anonyymi
Kerro toki mikä tulee sähköauton tilalle ja koska?
- Anonyymi
Sähköauto tulee tuhoamaan koko autoteollisuuden, tämän kaiken maksaa lopulta veronmaksajat.
- Anonyymi
Ei sähköauto tuhoa autoteollisuutta vaan EU, koko roska tulee romahtamaan tämän ilmastofarssin johdosta.
- Anonyymi
Millä me sitten ajamme jos ei ole autoteollisuutta?
Et ole ihan terävin ajattelija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköauto tuhoa autoteollisuutta vaan EU, koko roska tulee romahtamaan tämän ilmastofarssin johdosta.
Miten siellä Venäjällä meneekään?
- Anonyymi
Sähköautolla pyritään vain pönkittämään sijoittavan ja päättävän eliitin asemaa, puhdasta bisnestä vailla järjen hiventä. Samassa sarjassa kaiken digitalisoinnin ja sähköistämisen kanssa piittaamatta maapallon resursseista ja demokratiasta.
- Anonyymi
VW konserni on niin iso, ettei se mene konkkaan ja se pystyy sopeutumaan eri tilanteisiin. Takapakkeja tulee aina välillä bisneksessä ja siihen eniten vaikuttaa maailman taloustilanne ja tälläkin hetkellä autokauppa on todella hiljaista ja lisäksi Kiina tunkee ja tukee vastoin kansainvälisiä kauppasopimuksia sähköautoja polkuhintaa sotkemaan Euroopan kauppaa ja autoteollisuuden kannattavuutta.
- Anonyymi
Nykyisten sähköautojen pulma on akusto, joka on liian painava, liian suuri ja liian hinnakas !?
- Anonyymi
Tuon nyt tietää lapsikin. Akkutekniikka on nykytasollaan jotain aivan ultimaalista kuraa.
- Anonyymi
Ei paino ja koko ole mikään ongelma, siellä se on pohjassa eikä vie tilaa ja paino tasapainottaa menoa.
Alustojen hintakin putoaa kokoajan hurjaa tahtia ja niitä on jo alettu korjaamaan ja niitä saa kunnostettuina jne… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paino ja koko ole mikään ongelma, siellä se on pohjassa eikä vie tilaa ja paino tasapainottaa menoa.
Alustojen hintakin putoaa kokoajan hurjaa tahtia ja niitä on jo alettu korjaamaan ja niitä saa kunnostettuina jne…Kirjoittaja ei hahmoita asiaa ?!
Sähköauton moottori, kaapelointi, jännitteen muuntimet, ohjelmistot, elektroniikka ym ovat ok.
Mutta akusto ei ole samalla tasolla, koska siihen on sitoutunut painon lisäksi liikaa pääomaa !?
Akuston hinta on 15000-40000€ ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paino ja koko ole mikään ongelma, siellä se on pohjassa eikä vie tilaa ja paino tasapainottaa menoa.
Alustojen hintakin putoaa kokoajan hurjaa tahtia ja niitä on jo alettu korjaamaan ja niitä saa kunnostettuina jne…Paino on ongelma. Kuluttaa autoa, tieverkostoa ja energiaa. Akkujen kierrätys täysin lapsenkengissään ja tulee vain pahenemaan, koska ei rahallisesti kannattavaa. Akut päätyvät maaperään täyteaineeksi.
- Anonyymi
1900-luvun alussa kokeiltiin sähköautoja, mutta akustojen ongelmiin kokeilu silloinkin tyrehtyi. Historia toistaa taas itseään.
- Anonyymi
Sähköautojen akkujen ongelma on sellainen kesto-ongelma, joka tulee esiin noin 100 vuoden välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen akkujen ongelma on sellainen kesto-ongelma, joka tulee esiin noin 100 vuoden välein.
Akkutekniikkaa ei siis sadassa vuodessa ole opittu hallitsemaan. On se vaikea laji.
- Anonyymi
Koska sähköautoja on jo kovin paljon, niin nyt pitää alkaa myydä kunnollista suomalaista akkuvettä sähköautoilijoille. Saattaa pian olla hyväkin bisnes.
- Anonyymi
Kuinka paljon sähköautojen akuissa on tislattua vettä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon sähköautojen akuissa on tislattua vettä?
Kaupasta ostettu pullovesikin kelpaa hyvin sähköautoihin.
- Anonyymi
Uusi transportteri on foortin tekemä transit.
Voi surkeuden surkeus. - Anonyymi
Juuri äskettäin mainostettiin 5speed kat blugin takaluukussa?🐑
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059