Onko muilla tuttavapiirissä ihmisiä jotka puhuvat aivan koko ajan? Miksi joku tekee näin? Isommassakin porukassa ovat koko ajan äänessä, keskeyttävät ja puhuvat jatkuvasti muiden päälle? Yleensä vielä puhuu itsestään/ omista asioistaan, omat asiat tai huolet ovat suurempia ja tärkeempiä kuin muiden.. Siis ihan todella rasittavaa!!
Itselläni on tälläinen ystävä, tutustuttiin pari vuotta sitten ja silloin ajattelin että ompa sosiaalinen ja puhelias ihminen, mutta kumminkin tosi mukava. Viimeisen puolen vuoden ajan ollaan nähty useammin ja olen myös huomannut että hän tosiaan puhuu ihan koko ajan, yleensä itsestään, ja puhuu muiden päälle.
No, nyt viikonloppuna toinen ystäväni järjesti halloween-juhlat ja otin tämän ystäväni sinne mukaan. Kyllä minua hävetti hänen käytös siellä! Hän ei ollut edes nähnyt kaikkia paikalla olijoita koskaan ennen mutta silti oli ihan jatkuvasti äänessä juhlissa. Jos joku sai sanottua väliin jotakin, hän heti keskeytti ja alkoi puhumaan taas omaa juttuaan.
Pari vierasta jutteli jossain vaiheessa keskenään, ja hän siihenkin meni väliin hälisemään jostakin ihan turhasta asiasta joka liittyi hänen asuunsa, kun nämä ignoorasivat ystäväni ja jatkoivat keskustelua, ystäväni tuohtuneena levitteli käsiään, huokaili suureen ääneen ja pyöritteli silmiään kun nämä eivät kuunnelleet hänen asiaansa juuri sillä sekunnilla.
Jälkeenpäin juhlien emäntä laittoi minulle viestiä, että hänelle jäi vähän huono mieli illasta tuon ystäväni käytöksen takia, että ilmapiiri oli jotenkin outo, ja ihmiset eivät pystyneet keskustella keskenään kun hän jatkuvasti oli äänessä ja puhui päälle, sekä loukkaantui jos hänet kerrankin keskeytettiin.
Vastaava kuvio on toistunut aiemmissakin illanvietossa missä ystäväni on ollut.. Hän puhuu ikään kuin jotakin monologia, ja muut istuvat hiljaa ja kuuntelevat. Todella raskasta. Olen usein näiden tapaamisten jälkeen myös itse väsynyt enkä jaksa nähdä ketään moneen päivään, ystäväni ikään kuin imee kaiken energian.
Mitä tehdä? Välirikko ei tule kysymykseen sillä olemme lähes naapureita, sekä meillä on aikalailla samat ystäväpiirit. Olen joka tapauksessa väsynyt tilanteeseen, ja hävettää hänen puolestaan viime viikonlopun tapahtumat noissa juhlissa.
Miksi joku puhuu koko ajan?
2
208
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä ystäväsi on vain sosiaalisesti jotenkin kömpelö. Eikä osaa olla luontevasti muiden kanssa. Ja kun muut pölisee ringeissään juttujaan, ystäväsi koettaa päästää mukaan ja mistä onkaan helpointa jutella kuin omasta itsestään ja asioistaan. Veikkaanpa et muut ihmiset tekee ihan samaa ehkä piilotetummin, mut heitäkään ei paskan vertaa kiinnosta kuin oma elämä. Tää viesti ei voi olla muuta kuin provo tai jonkun katkeroituneen tyypin tilitys. Ihan kuin jostain lasten juhlista. Äiti soittaa lasikulhon rikkoneen lapsen vanhemmille, et lapsesi pilasi juhlat ja muille tuli paha mieli. Yhdessä syy ja muut ovatkin enkeleitä. Suomalaisten juhlat ovat muutenkin tosi latteita ja tylsiä, kiva että niihin mahtuu joskus joku ilonpilaaja ja kivi kengässänne hiertämään. Tai sitten olet itse sellainen, ettet saanutkaan loistaa toivomallasi tavalla juhlissa ja sepäs rupesi keljuttamaan.
- Anonyymi
Minulla myös kaveri joka ei kuuntele mitä toisella on sanottavaa kun hänelle on tärkeintä selostaa omiaan, lastensa ja entisten työkavereittensa tekemisiä. Kyllästyin niin että en enää soita jos on jotain asiaa kun en ole hänen puheripulinsa takia ennenkään onnistunut puhelimessa asiaani sanomaan muuten kuin puhumalla päälle. Laitan mieluummin tekstiviestin. Nykyään hän asuu toisella paikkakunnalla niin ei enää käydä tapahtumissa yms yhdessä ja hänen muuton myötä muutenkin yhteydenpito alkanut harventumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1294086Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481831Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21790- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391691Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4531544MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531302Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4521256