Miksi joku puhuu koko ajan?

Anonyymi-ap

Onko muilla tuttavapiirissä ihmisiä jotka puhuvat aivan koko ajan? Miksi joku tekee näin? Isommassakin porukassa ovat koko ajan äänessä, keskeyttävät ja puhuvat jatkuvasti muiden päälle? Yleensä vielä puhuu itsestään/ omista asioistaan, omat asiat tai huolet ovat suurempia ja tärkeempiä kuin muiden.. Siis ihan todella rasittavaa!!

Itselläni on tälläinen ystävä, tutustuttiin pari vuotta sitten ja silloin ajattelin että ompa sosiaalinen ja puhelias ihminen, mutta kumminkin tosi mukava. Viimeisen puolen vuoden ajan ollaan nähty useammin ja olen myös huomannut että hän tosiaan puhuu ihan koko ajan, yleensä itsestään, ja puhuu muiden päälle.

No, nyt viikonloppuna toinen ystäväni järjesti halloween-juhlat ja otin tämän ystäväni sinne mukaan. Kyllä minua hävetti hänen käytös siellä! Hän ei ollut edes nähnyt kaikkia paikalla olijoita koskaan ennen mutta silti oli ihan jatkuvasti äänessä juhlissa. Jos joku sai sanottua väliin jotakin, hän heti keskeytti ja alkoi puhumaan taas omaa juttuaan.

Pari vierasta jutteli jossain vaiheessa keskenään, ja hän siihenkin meni väliin hälisemään jostakin ihan turhasta asiasta joka liittyi hänen asuunsa, kun nämä ignoorasivat ystäväni ja jatkoivat keskustelua, ystäväni tuohtuneena levitteli käsiään, huokaili suureen ääneen ja pyöritteli silmiään kun nämä eivät kuunnelleet hänen asiaansa juuri sillä sekunnilla.

Jälkeenpäin juhlien emäntä laittoi minulle viestiä, että hänelle jäi vähän huono mieli illasta tuon ystäväni käytöksen takia, että ilmapiiri oli jotenkin outo, ja ihmiset eivät pystyneet keskustella keskenään kun hän jatkuvasti oli äänessä ja puhui päälle, sekä loukkaantui jos hänet kerrankin keskeytettiin.

Vastaava kuvio on toistunut aiemmissakin illanvietossa missä ystäväni on ollut.. Hän puhuu ikään kuin jotakin monologia, ja muut istuvat hiljaa ja kuuntelevat. Todella raskasta. Olen usein näiden tapaamisten jälkeen myös itse väsynyt enkä jaksa nähdä ketään moneen päivään, ystäväni ikään kuin imee kaiken energian.

Mitä tehdä? Välirikko ei tule kysymykseen sillä olemme lähes naapureita, sekä meillä on aikalailla samat ystäväpiirit. Olen joka tapauksessa väsynyt tilanteeseen, ja hävettää hänen puolestaan viime viikonlopun tapahtumat noissa juhlissa.

2

1275

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä ystäväsi on vain sosiaalisesti jotenkin kömpelö. Eikä osaa olla luontevasti muiden kanssa. Ja kun muut pölisee ringeissään juttujaan, ystäväsi koettaa päästää mukaan ja mistä onkaan helpointa jutella kuin omasta itsestään ja asioistaan. Veikkaanpa et muut ihmiset tekee ihan samaa ehkä piilotetummin, mut heitäkään ei paskan vertaa kiinnosta kuin oma elämä. Tää viesti ei voi olla muuta kuin provo tai jonkun katkeroituneen tyypin tilitys. Ihan kuin jostain lasten juhlista. Äiti soittaa lasikulhon rikkoneen lapsen vanhemmille, et lapsesi pilasi juhlat ja muille tuli paha mieli. Yhdessä syy ja muut ovatkin enkeleitä. Suomalaisten juhlat ovat muutenkin tosi latteita ja tylsiä, kiva että niihin mahtuu joskus joku ilonpilaaja ja kivi kengässänne hiertämään. Tai sitten olet itse sellainen, ettet saanutkaan loistaa toivomallasi tavalla juhlissa ja sepäs rupesi keljuttamaan.

• Anonyymi

Minulla myös kaveri joka ei kuuntele mitä toisella on sanottavaa kun hänelle on tärkeintä selostaa omiaan, lastensa ja entisten työkavereittensa tekemisiä. Kyllästyin niin että en enää soita jos on jotain asiaa kun en ole hänen puheripulinsa takia ennenkään onnistunut puhelimessa asiaani sanomaan muuten kuin puhumalla päälle. Laitan mieluummin tekstiviestin. Nykyään hän asuu toisella paikkakunnalla niin ei enää käydä tapahtumissa yms yhdessä ja hänen muuton myötä muutenkin yhteydenpito alkanut harventumaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      48
      860
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      843
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      778
    4. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      43
      768
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 52
      654
    7. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      607
    8. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      597
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      566
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      111
      527
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      518
    12. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      18
      497
    13. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    14. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      487
    15. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      44
      485
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      69
      464
    17. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      447
    18. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24
      429
    19. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      33
      425
    20. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      420
    Aihe