Liikunnalla on monia terveysvaikutuksia,aivan maalaisjärkeäkin käyttämällä ymmärtää että vierivä kivi ei sammaloidu.
Jos ei liiku yhtään tulee ylipainoa josta sitten verenpainetta,diabetes,verisuonet tukkeutuu yms jos ruokavalio on kaiken lisäksi huono.
Liikunta ja terveysvaikutukset
https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-vaikutukset/
Laihdutettavaa vielä muutamia kiloja,tulin siihen tulokseen että sopiva kalorimäärä on noin 2000-2300
Kalorivajetta tulee päivässä noin 500-1000
Päivän kulutus ollut yleensä 3200 joka on tullut pääasiassa pitkillä pyörälenkeillä ja nyt lisäksi vähän juoksumatolla kävelemällä iltaisin.
Kohta alkaa hiihtoaika ja voin nyt aloittaa senkin kahden vuoden tauon jälkeen.Pyöräilyä harrastan silloinkin huonoilla jäisillä vesi keleillä.
Laihtumiseni tulee nyt enemmän kiinteytymisenä eli se näkyy vain peilistä,ja mitat muuttuu pienemmäksi.
Eli pihtimitat pienentyy ja vyötärön ympärysmitta.
Seurannassa olen käyttänyt nyt huavein 👈aktiivisuusranneketta minkä olen todennut erittäin hyväksi.
Sillä tietää tarkasti päivän kalorivajeen,kalorit,kulutetut kalorit
On sillä muitakin ominaisuuksia ,mutta niillä tiedoilla ei mitään tee 😦
Kalorivaje on kaikista tärkein KOSKA siitä tietää pysyykö paino samassa,laihtuuko,vai lihooko🧐
JOS LIIKKUU ENEMMÄN SAA MYÖS SYÖDÄ ENEMMÄN
Vierivä kivi ei sammaloidu,viimeisten kilojen laihdutus
34
193
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko palannut taas varhaistetulle sairaseläkkeelle, vaikka kävit hetken mukamas osa-aikatöissä ?
- Anonyymi
Mistä sinä PÖLJÄ tiedä mitään minun töistä😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet itse sen kertonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sulla olisi aika käydä töissä kun päivät kuluu tällä forumilla ja rämäpyörien ja juoksumaton ja nyt huavein kanssa erektiotilannetta raportoiden. Kuntouttavaan työtoimintaan välillä saattanut joutua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täällä valottanut, mm:
Et pysty tekemään kädellä mitään, koska se on vammautunut.
Paitsi hitsaamaan, korjaamaan rämäpyöriä, hiihtämään, pyöräilemään yhdellä kädellä, istuttamaan mansikantaimia, siivoamaan törkyisen veljen huushollia, pitämään kahvakuulia kädessä kun juokset juoksumatolla, - paitsi että olet kertonut että et pysty juosta🤔 Sinun jutut on aika ristiriidassa keskenään.
Sitten kun kysytään missä töissä olet, kun kerroit että viet eväät töihin, et tiedä asiasta muuta kuin sen, mitä on lihavan naisen eväänä ja ihastelet kuinka itse syöt superterveellisesti.
Vähän epämääräiseltä kuulostaa, joten jospa valottaisit nyt mitä duunaat! Se mitä jutuistasi paljastuu on se, että ajankäyttösi jakaantuu tänne kirjoittelun, tuntien pakonomaisen liikkumisen ja syömisen/ sohvalla makaamisen kesken. Siitä tietenkin herää kysymys että missä välissä käyt töissä tai yleensä teet jotain muuta. Mulla on itsellä tosi vaikea löytää aikaa liikunnalle tarpeeksi usein niin on pakko rajoittaa syömistä, ettei paino nouse. Siksi liikunnaksi riittää tunnin kävely päivässä joka hoituu myös hyötyliikunnan muodossa. Aktiivisuusranneke mittaa myös nämä liikunnaksi.
Ei se ole mikään häpeä kertoa että on joko työkyvyttömyyseläkkeellä, työtön tai muulla eläkkeellä, niin moni muukin on. Varsinkin kun kerroit pari vuotta sitten että olet jo yli 60v niin se on ihan luonnollista. Eri asia olisi jos kertoisit että olet 25.
- Anonyymi
Aktiivisuuranneke on hyvä varsinkin painonhallintaan koska se mittaa päivän aikana kulutetut kalorit.
Se riittää että sitä pitää vain ranteessa päivän,siihen ei tarvitse edes merkkailla mitään niin se tietää päivän aikana kulutetut kalorit,jo siitäkin VOI PÄÄTELLÄ pysyykö paino samassa.
Paino pysyy samassa paljon liikkuvalla kaloreilla 3200
Ja jos ei liiku yhtään se laskee kaloreihin 1800-2300- Anonyymi
> Oletko palannut taas varhaistetulle sairaseläkkeelle, vaikka kävit hetken mukamas osa-aikatöissä ?
Työnteko on pihtimitan kanssa vaikeaa. - Anonyymi
Toimintaperiaate on tässä aktiivisuusrannekkeessa se että se mittaa kalorinkulutuksen sydämen sykkeestä.
JOS vain makaat sohvalla tai vain kävelet kevyesti sydän sykkii 50-53 lyöntiä minuutissa ja jos liikut raskaasti se on 110 tai enemmän eli kaloreita KULUU enemmän.
Ja se ottaa huomioon henkilön painon eli mitä suurempi paino,sitä suurempi on kulutus.
Tähänkin aloitukseen niinkuin kaikkiin muihinkin näyttää tulevan VAIN näitä vihakommentteja,joten en kirjoita tänne enään yhtään.
Minulla on suunniteltu ohjelma millä laihtuu terveellisellä tavalla erittäin nopeasti mutta siitä en tänne mitään kirjoita.Se ei ole mikään yksinkertainen asia miten se tehdään,mitä syöt ja mihin aikaan ja mitä liikuntaa että samaan aikaan on teräskunto.
MIKSI LAIHDUTAN
Laihdutan sen takia että haluan elää hyvälaatuista terveellistä elämää vanhaksi enkä kivuliasta elämää lääkkeitä syöden jolloin elämänikäkin jää yleensä 30 vuotta pienemmäksi.
Toinen asia on se että saa syödä ja herkutella enemmän kun liikkuu paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimintaperiaate on tässä aktiivisuusrannekkeessa se että se mittaa kalorinkulutuksen sydämen sykkeestä.
JOS vain makaat sohvalla tai vain kävelet kevyesti sydän sykkii 50-53 lyöntiä minuutissa ja jos liikut raskaasti se on 110 tai enemmän eli kaloreita KULUU enemmän.
Ja se ottaa huomioon henkilön painon eli mitä suurempi paino,sitä suurempi on kulutus.
Tähänkin aloitukseen niinkuin kaikkiin muihinkin näyttää tulevan VAIN näitä vihakommentteja,joten en kirjoita tänne enään yhtään.
Minulla on suunniteltu ohjelma millä laihtuu terveellisellä tavalla erittäin nopeasti mutta siitä en tänne mitään kirjoita.Se ei ole mikään yksinkertainen asia miten se tehdään,mitä syöt ja mihin aikaan ja mitä liikuntaa että samaan aikaan on teräskunto.
MIKSI LAIHDUTAN
Laihdutan sen takia että haluan elää hyvälaatuista terveellistä elämää vanhaksi enkä kivuliasta elämää lääkkeitä syöden jolloin elämänikäkin jää yleensä 30 vuotta pienemmäksi.
Toinen asia on se että saa syödä ja herkutella enemmän kun liikkuu paljon.Sen voin vielä sanoa että teen kaikki aivan toisella tavalla kuin yleensä,esim syön enemmän illalla ja yöllä enkä syö ollenkaan aamupalaa,eikä ruoka sisällä paljon yhtään proteenia.
Ruoka on aivan erilaista eikä sellaista bodarit syö.
Nehän eivät laita ruokaan ollenkaan rasvaa,kermaa,voita,juustoa.
Ainakaan minä en pilaa ruokaani sillä tavalla.Ruokalajitkin niillä on vain riisiä ja kanaa.Minä syön aivan tavallisia ruokia,niitähän on erillaisia vaikka kuinka paljon.
En reenaa ollenkaan kuntosalissa,koska liikunnan pitää olla miellyttävää eikä mitään pakkopullaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIKSI LAIHDUTAN
Toinen asia on se että saa syödä ja herkutella enemmän kun liikkuu paljon."Toinen asia on se että saa syödä ja herkutella enemmän kun liikkuu paljon."
Kyllä tämä on tullut varmasti kaikille selväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen voin vielä sanoa että teen kaikki aivan toisella tavalla kuin yleensä,esim syön enemmän illalla ja yöllä enkä syö ollenkaan aamupalaa,eikä ruoka sisällä paljon yhtään proteenia.
Ruoka on aivan erilaista eikä sellaista bodarit syö.
Nehän eivät laita ruokaan ollenkaan rasvaa,kermaa,voita,juustoa.
Ainakaan minä en pilaa ruokaani sillä tavalla.Ruokalajitkin niillä on vain riisiä ja kanaa.Minä syön aivan tavallisia ruokia,niitähän on erillaisia vaikka kuinka paljon.
En reenaa ollenkaan kuntosalissa,koska liikunnan pitää olla miellyttävää eikä mitään pakkopullaa."Sen voin vielä sanoa että teen kaikki aivan toisella tavalla kuin yleensä,esim syön enemmän illalla ja yöllä enkä syö ollenkaan aamupalaa,"
Eli kroppasi käyttää yön ruuan sulattamiseen eikä lepoon kuten olisi tarkoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIKSI LAIHDUTAN
Toinen asia on se että saa syödä ja herkutella enemmän kun liikkuu paljon."Tähänkin aloitukseen niinkuin kaikkiin muihinkin näyttää tulevan VAIN näitä vihakommentteja,joten en kirjoita tänne enään yhtään."
Lupaat vaan.
- Anonyymi
"Toinen asia on se että saa syödä ja herkutella enemmän kun liikkuu paljon."
Siis ensimmäinen ja tärkein asia on se, että saa ahmia oikeaa ja herkullista ruokaa. Joskus pystyy helposti ahmimaan 20 000 kaloria viikossa ylimääräistä!
Kun on ahminut valtavasti, pitää liikkua valtavasti, jotta pihtimitta näyttäisi oikein.- Anonyymi
Tuo on niin totta. Joidenkin tilavuudeltaan pientenkin herkkujen kalorimääriä kun katsoo, niin pienen (ylimääräisen) suupalan kuluttaminen voi edellyttää tuntien urheilusuoritusta, joten kiusauksista kieltäytyminen lienee kuitenkin toimivin reitti painon hallinnassa meillä, joille niin mieluusti kertyy ylimääräinen sentti vyötärölle. Ei siinä muu auta. Harmillista.
- Anonyymi
"Päivän kulutus ollut yleensä 3200"
Ja kun näiden digihärpättimien tarkkuus on parhaimmillaan luokkaa +/- 20%, niin käytännössä tuo 3200 on siis 2600-3600. Joka sitten tekeekin digihärpätinvetoisesta laihduttamisessta ihan arpapeliä.
Painoa kannattaa seurata puntarista. Jos suunta ei ole toivottu, niin pitää syödä vähemmän ja/tai lisätä liikuntaa. Sitten sama uudestaan.- Anonyymi
Kyllä se aivan tarkat lukemat antaa,tiedän siitäkin sen kun olen mitannut näitä kulutuksia ennen aivan perinteisellä menetelmällä mikä on 100 kertaa isompitöistä.
Vaikka siinä olisi pientä heittoa,sillä ei ole mitään merkitystä KOSKA jos kalorivaje on päivässä vaikka 500 niin tiedät kuukauden käytön jälkeen paljonko olet laihtunut.
Jos käy niin että olet laihtunut liian vähän,nosta vajetta jonkin verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se aivan tarkat lukemat antaa,tiedän siitäkin sen kun olen mitannut näitä kulutuksia ennen aivan perinteisellä menetelmällä mikä on 100 kertaa isompitöistä.
Vaikka siinä olisi pientä heittoa,sillä ei ole mitään merkitystä KOSKA jos kalorivaje on päivässä vaikka 500 niin tiedät kuukauden käytön jälkeen paljonko olet laihtunut.
Jos käy niin että olet laihtunut liian vähän,nosta vajetta jonkin verran.Luvut ovat tietenkin tarkkoja, vaan eivät oikeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luvut ovat tietenkin tarkkoja, vaan eivät oikeita.
Laihdutan aivan niinkuin ennenkin,mutta käytän nyt lisäksi tätä aktiivisuusranneketta.
Tarkemmat tulokset tiedän vasta kuukauden kuluttua.
Olen käyttänyt sitä nyt vasta vajaan kuukauden ja kyllä laihtumista on senkin mukaan tapahtunut kalorivajeen perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihdutan aivan niinkuin ennenkin,mutta käytän nyt lisäksi tätä aktiivisuusranneketta.
Tarkemmat tulokset tiedän vasta kuukauden kuluttua.
Olen käyttänyt sitä nyt vasta vajaan kuukauden ja kyllä laihtumista on senkin mukaan tapahtunut kalorivajeen perusteella."Tarkemmat tulokset tiedän vasta kuukauden kuluttua."
Kun saat tulokset, on tullut taas herkuttelun aika?
- Anonyymi
Minulla on tätä sinnittelyä. Nytkin söin lohta, palan maksapihviä ja porkkana-kaaliraastetta höystettynä öljykastikkeella. Laitan sitä öljykastiketta siksi, että vitamiinit imeytyvät paremmin elimistöön. Syön myöhemmin keitettyä ohraa ja lisää salaattia. Jälkiruokana marjasekoitusta, kun jääkaapissa sulivat vahingossa. Minulle on mieluisa saavutus, että vyötäröltä on lähtenyt läskiä. Se voi johtua osin lisääntyneestä liikunnasta.
- Anonyymi
Ylirasitustila joka tulee pakonomaisen liikkumisen takia helpommin vanhalle kuten sinä aiheuttaa sydämelle ja keholle valtavan stressin. Jossain kohtaa tulee se hetki kun liikkumisesi on liikuttu ja syömisen kontrollointi on ainut keino, mikäli et saa heti kertalaakia. Ihmisen keho ei ole kivi mihin vertaat.
Olen aiemmin kertonut kaverista joka pilasi liiallisella rasituksella sydämensä 50 vuotiaana ja ainut liikunta on pappakävely. 1 km päivässä ettei rasitu.- Anonyymi
Mitään ylirasitustilaa EI tule terveysliikunnassa.
Ne vammat tulee VAIN liian suurista kuormituksesta esim jos nostelet painoja 150-300 kilolla tai pyöräily nopeus on 35-50 km tunnissa ja matkat 120-2000 km
Jos pyöräilee vain 16 -23km tunnissa polvet EI rasitu liikaa.
Liian suuresta rasituksesta joutuu laittamaan tekonivelet polviin.
Monet lihavat on joutunut ne vaihtamaan kun suuri paino on ne vammauttanut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne vammat tulee VAIN liian suurista kuormituksesta esim jos nostelet painoja 150-300 kilolla tai pyöräily nopeus on 35-50 km tunnissa ja matkat 120-2000 km
Monet lihavat on joutunut ne vaihtamaan kun suuri paino on ne vammauttanut"Mitään ylirasitustilaa EI tule terveysliikunnassa."
Sinun liikkumisesi ei ole mitään terveysliikuntaa, senhän totesin. Se on pakonomaista ahmimisen jälkeen tarkoituksena polttaa ahmitut kalorit, eikä se terveys. Terveyteen kuuluu juurikin kalorien ja syömisen järkevöittäminen.
Olikos se hpv27, joka toi tänne tekstinpätkän, jossa näistä mittareista todettiin olevan vain haittoja, mikäli kaloritarkkailun syy on syömishäiriö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet lihavat on joutunut ne vaihtamaan kun suuri paino on ne vammauttanut"Mitään ylirasitustilaa EI tule terveysliikunnassaNe vammat tulee VAIN liian suurista kuormituksesta esim jos nostelet painoja 150-300 kilolla tai pyöräily nopeus on 35-50 km tunnissa ja matkat 120-2000 km"
Et taida ymmärtää koko ylirasitusasiaa. Ei ole kyse mistään tietyistä painomääristä. Ylirasitustila tulee siitä, kun ei palaudu rasituksesta, oli se henkistä tai fyysistä, johtuu levon puutteesta, liiasta liikunnasta ja ravitsemus ei ole kohdallaan. Esim pelkkä yöunien palauttava vaikutus on tärkeä tai keho käy ylikierroksilla jatkuvasti, kunnes tulee se mikä sinullekin : et jaksa enää yhtään liikkua, makaat sohvalla ja ahmit sokeria, kun keho piiputtaa viimeisillään. Keho vaan ei enää jaksa. Siinä ei ole tosiaan terveydestä enää kyse vaan tosi kovasta pakkotoiminnasta.
Kerroit ettet seuraa yöunia tai palautumista lainkaan vaan otat kellon pois juuri silloin kun se mittaa kaikkein tärkeimpiä lukemia. Palautumisen seuraaminen on kuitenkin tosi tärkeää koska jos voimavarat on jo aamulla vähissä niin se päivä tulisi käyttää toisin kuin tuntien liikunnalla ja kehon piiskaamisella ja toisaalta sokerin syömisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitään ylirasitustilaa EI tule terveysliikunnassaNe vammat tulee VAIN liian suurista kuormituksesta esim jos nostelet painoja 150-300 kilolla tai pyöräily nopeus on 35-50 km tunnissa ja matkat 120-2000 km"
Et taida ymmärtää koko ylirasitusasiaa. Ei ole kyse mistään tietyistä painomääristä. Ylirasitustila tulee siitä, kun ei palaudu rasituksesta, oli se henkistä tai fyysistä, johtuu levon puutteesta, liiasta liikunnasta ja ravitsemus ei ole kohdallaan. Esim pelkkä yöunien palauttava vaikutus on tärkeä tai keho käy ylikierroksilla jatkuvasti, kunnes tulee se mikä sinullekin : et jaksa enää yhtään liikkua, makaat sohvalla ja ahmit sokeria, kun keho piiputtaa viimeisillään. Keho vaan ei enää jaksa. Siinä ei ole tosiaan terveydestä enää kyse vaan tosi kovasta pakkotoiminnasta.
Kerroit ettet seuraa yöunia tai palautumista lainkaan vaan otat kellon pois juuri silloin kun se mittaa kaikkein tärkeimpiä lukemia. Palautumisen seuraaminen on kuitenkin tosi tärkeää koska jos voimavarat on jo aamulla vähissä niin se päivä tulisi käyttää toisin kuin tuntien liikunnalla ja kehon piiskaamisella ja toisaalta sokerin syömisellä.Ja jatkan vielä, että alhainen painolukema, mitä tavoittelet ei ole mikään tae terveydestä. Päin vastoin proteiinin puute jouduttaa vain tilanteen pahentumista. Ja tuo mainitsemani ylirasitustila aiheuttaa sen, että immuniteetti romahtaa, ja sairastuu vakaviin sairauksiin. Sitä edistää ruokavalion perustuminen sokeriin ja herkkuihin.
Jos hoikkuus kertoisi terveydestä niin terveimmät henkilöt olisi syöpäosaston terminaalihoidossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitään ylirasitustilaa EI tule terveysliikunnassa."
Sinun liikkumisesi ei ole mitään terveysliikuntaa, senhän totesin. Se on pakonomaista ahmimisen jälkeen tarkoituksena polttaa ahmitut kalorit, eikä se terveys. Terveyteen kuuluu juurikin kalorien ja syömisen järkevöittäminen.
Olikos se hpv27, joka toi tänne tekstinpätkän, jossa näistä mittareista todettiin olevan vain haittoja, mikäli kaloritarkkailun syy on syömishäiriö.Ei siitä ole kenellekään mitään haittaa,päinvastoin vain hyötyä.Minulla on ylipainoinen veli joka on alkanut myös käyttämään huaveita,alkoi laihtumaan vasta sitten kun otti sen käyttöön.
Kaikki varoituspuheet lihomisesta ja liikunnan puutteesta meni vuosien ajan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Laihtuminen ALKOI vasta sitten kun alkoi käyttämään huavein aktiivisuusranneketta.😦 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä ole kenellekään mitään haittaa,päinvastoin vain hyötyä.Minulla on ylipainoinen veli joka on alkanut myös käyttämään huaveita,alkoi laihtumaan vasta sitten kun otti sen käyttöön.
Kaikki varoituspuheet lihomisesta ja liikunnan puutteesta meni vuosien ajan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Laihtuminen ALKOI vasta sitten kun alkoi käyttämään huavein aktiivisuusranneketta.😦Tässä onkin kyse sinun syömishäiriöstä eikä aktiivisuusrannekkeesta.
Millä lailla muka aktiivisuusranneke estää syömästä liikaa?
Sinähän otat rannekkeen yöksi pois, ettei se silloin mittaa todellisuutta ja samalla kerrot syöväsi yöllä kun "se ei haittaa". Elät itsepetoksessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä ole kenellekään mitään haittaa,päinvastoin vain hyötyä.Minulla on ylipainoinen veli joka on alkanut myös käyttämään huaveita,alkoi laihtumaan vasta sitten kun otti sen käyttöön.
Laihtuminen ALKOI vasta sitten kun alkoi käyttämään huavein aktiivisuusranneketta.😦Minulla on ylipainoinen täti.
- Anonyymi
Liikunta on oikeasti enemmän ansaitsemista kuin pelkkää terveyttä tai ruumista varten. Silloin kun liikuntaa harrastaa vuosikymmenien ajan, huomaa että ruumiilliset vaikutukset usein jäävät tulematta, ja että se ei ole asian tarkoitus ollenkaan. Kyse on paljon enemmän paljon rankemmasta ja pahemmasta vaivannäöstä asioita kohtaan, jolloin joutuu myös hyväksymään että mitään hetkellisiä tuloksia ei saa. Terveysuhkia vastaan taistelemisessa näin ei paljoa järkeä ole myöskään. Itse olen nämä kokenut vuosikymmenien aikana liikunnan parissa, ja tämän aiheen kanssa on todella rankasti nähty vaivaa jo lapsesta alkaen. Silloin kun on ulkopuolla, ei tiedä mitään ja yleiset lähteet antavat liian pintapuolisen vaikutelman asioista, joka on myös väärä. Ulkonäöstä tai muusta sellaisesta ei oikeasti liikunnassa ole mitään tietoakaan.
- Anonyymi
Etkös sinä ole niitä "viimeisiä kiloja" laihduttanut jo ainakin viisi vuotta? 🤔 Jossain välissä sinun on täytynyt lihoa.
- Anonyymi
Tarina on kestänyt nyt yli viisi vuotta.
Paino oli alimmillaan kuukausien ajan 64 - 65 kiloa.
Pyöräilyä tai hiihto oli sairaslomalla 4 - 5 tuntia päivässä.
Tavoite oli 58 - 60 kiloa jotta veitsenterävät vatsalihakset näkyy.
Epäonnistumista.
Nyt paino on noin 70 kiloa.
Joskus päivässä ruokaa otetaan 5000 - 6000 kalorin edestä mutta 10 000 kaloria ei ole sekään mikään ongelma.
- Anonyymi
Minulla diettiin kuulluu aina karkkia,suklaata,kahvikakkuja noin 50% energiasta tulee niistä,illalla syön AINA mahan täyteen ennen nukkumaan menoa.😁
- Anonyymi
Ompas huonoja kommentteja.😂
- AnonyymiUUSI
Minkälaisia kommentteja pitäisi saada?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112292- 1021385
- 1701207
- 531165
- 691115
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49859
- 115783
- 67776