KRISTILLINEN IHMISKUVA EI OLE HOMOFOBIAA
Lukijan mielipide|Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotuna yhtä arvokas.
HANNA MÄKELÄN kritiikki (HS Mielipide 6.11.) nimeltäni mainiten edustamaani kristillistä ihmiskäsitystä vastaan on sisäisesti ristiriitainen. Mäkelän peräänkuuluttamat tasa-arvo ja yhdenvertaisuus eri ihmisryhmien välillä perustuvat kristilliseen ihmiskäsitykseen, jossa ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, ja on Jumalan rakastama, aina Jeesuksen ristinkuolemaan asti.
Ajatus siitä, että tähän arvokkuuteen vaikuttaisivat ihmisen omat teot, on kristinuskolle vieras. Jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotuna yhtä arvokas. Siksi on väärin kutsua Raamatun sitaatteja ”homofobisiksi”.
Niin rasismia kuin orjuutta on vastustettu juuri tämän ihmiskuvan pohjalta. Englantilainen William Wilberforce oli uskova kristitty, joka kampanjoi tuloksellisesti 18 vuoden ajan parlamentissa orjakaupan kieltämiseksi Brittiläisen imperiumin alueella.
Jeesuksen ja Raamatun opetus kautta linjan on selkeä: avioliitto on miehen ja naisen välinen, ja samaa sukupuolta olevien suhteet Jumalan tahdon vastaisia. Tässäkin me kaikki olemme samalla viivalla, Jumalan kuviksi luotuina arvokkaita, mutta syntisiä ja armoa tarvitsevia.
Päivi Räsänen
kansanedustaja (kd), lääkäri, Riihimäki
https://www.hs.fi/paivanleh…/08112024/art-2000010817500.html
Toivottavasti nyt höpölle selvisi mitä oikein on fobia
KRISTILLINEN IHMISKUVA EI OLE HOMOFOBIAA
50
278
Vastaukset
Kirkollamme on selkeä kanta homoihin. Ihmisiä ovat, lähimmäisiä. Suuntautumiselleen ei mitään voi. Jäsen ei saisi harjoittaa homoseksuaalista seksiä eikä muutakaan esiaviollista tai avioliiton ulkopuolista seksiä. Homoja ei vihitä muutakuin heteroavioliittoihin. Yhteiskunnat taas päättävät kuten päättävät. Esivaltaa pitää kunnioittaa.
On ihan normaalia olla hetero. Nykyään ajatellaan, että homoseksuaalisuuskin on ihan normaalia.
Ei se ole. Jos hetero harrastaa homoseksuaalista seksiä, se on vastoin Raamatun käskyjä. Pakanat tietysti tekevät mitä haluavat. Lain puitteissa.- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
On ihan normaalia olla hetero. Nykyään ajatellaan, että homoseksuaalisuuskin on ihan normaalia.
Ei se ole. Jos hetero harrastaa homoseksuaalista seksiä, se on vastoin Raamatun käskyjä. Pakanat tietysti tekevät mitä haluavat. Lain puitteissa.On ihan normaalia olla homo. Olla pedofiili ei ole normaalia.
Tuhansia vuosia vanhat hölmöilykirjoitukset voi heittää romukoppaan! Aikuisen ihmisen pitäisi osata ajatella aivan itse! Anonyymi kirjoitti:
On ihan normaalia olla homo. Olla pedofiili ei ole normaalia.
Tuhansia vuosia vanhat hölmöilykirjoitukset voi heittää romukoppaan! Aikuisen ihmisen pitäisi osata ajatella aivan itse!Nykyään pitää ajatella niin. Ei se nyt kuitenkaan aivan selvää ole. Se on selvää, että on normaalia olla hetero, eikä suuntautumisen takia saa enää syrjiä. Se on laissa, ja oikea asia kaikin puolin.
Asia on ongelma vain Raamatun ja muidenkin uskontojen takia ja ihmisten tunteiden takia. Kristitylle on syntiä harjoittaa homoseksuaalista seksiä, eivätkä ihmiset, monet ihmiset, koe sitä normaaliksi, vaan saastaiseksi, pahaksi. Eikä kaikki kirkot vihi homopareja.
Asiasta keskusteleminen on tulehtunutta ja fanaattista molemmin puolin. Ei tarvitsisi olla. Tehdään kuten eduskunnassa ja kussakin kirkossa päätetään. Jokainen saa ajaa narratiiviaan yhteisössään. Vapaa maa. Uskonvapaus.- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Nykyään pitää ajatella niin. Ei se nyt kuitenkaan aivan selvää ole. Se on selvää, että on normaalia olla hetero, eikä suuntautumisen takia saa enää syrjiä. Se on laissa, ja oikea asia kaikin puolin.
Asia on ongelma vain Raamatun ja muidenkin uskontojen takia ja ihmisten tunteiden takia. Kristitylle on syntiä harjoittaa homoseksuaalista seksiä, eivätkä ihmiset, monet ihmiset, koe sitä normaaliksi, vaan saastaiseksi, pahaksi. Eikä kaikki kirkot vihi homopareja.
Asiasta keskusteleminen on tulehtunutta ja fanaattista molemmin puolin. Ei tarvitsisi olla. Tehdään kuten eduskunnassa ja kussakin kirkossa päätetään. Jokainen saa ajaa narratiiviaan yhteisössään. Vapaa maa. Uskonvapaus.Asiassa ei ole mitään epäselvää. Raamatun homojen tappokäsky on aivan hanurista. Se ei ole Jumalan antama kuten ei ole mormonien moninaintikäskykään. Kumpikin on ihmisten keksimä. Ensimmäinen ehkä vilpittömään uskoon liittyvä, jälkimmäinen ilmiselvä petos.
joseph smithän ei suinkaan heti housut nilkoissa kiinni jäätyään "muistanut" kertoa Emmalle, että hän vain toteutti Jumalan käskyä. Emma erotti perheen kasvattityttärenä ja sittemmin piikana toimineen Fanny Algerin heti kun huomasi josephin tehneen Woody Allenit. Sitten joseph harmitteli ystävilleen, mm. veljelleen Hyrum Smithille ongelmaansa, jolloin joku joukosta keksi, että koska Emma uskoo herkästi josephin väitteet Jumalalta saaduista ilmoituksista, ehkä menisi läpi valhe, että Jumala antoi moninaintikäskyn. Se petos ei kuitenkaan mennyt Emmalle läpi, vaikka hän lopulta pitkin hampain hyväksyi josephin uskottomuuden.
Jos ihminen kokee homouden saastaiSEKSI ja pahaksi, hänen pitäisi hakeutua terapiaan. Siten voisi päästä ongelmistaan eroon, jos omat voimat ja järki eivät riitä. Turhat fobiat rajoittavat elämää ja ovat haitaksi lähimmäisille.
Tulehtunutta keskustelu on foobikkojen taholta. Toinen puoli ei vaadi mitään muuta kuin normaalia suhtautumista ja kohtelua sukupuolisesta suuntautumisesta riippumatta. Valitettavasti uskonvapauden nimissä saa harjoittaa julmuutta, mm. "eheytyshoitoja". Uskonvapauteenhan mormonit vetosivat silloinkin kun harjoittivat pktmoninaintia, vaikka se yleensä tapahtui vastoin tyttösten tahtoa. Eikö nyt höpön kannata aloittaa sanan fobian tarkoituksen tutkiminen. Tyhmän ei kannata mitään tutkia, kun ei saa mitään valmista ja menee eksyksiin.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Eikö nyt höpön kannata aloittaa sanan fobian tarkoituksen tutkiminen. Tyhmän ei kannata mitään tutkia, kun ei saa mitään valmista ja menee eksyksiin.
Nyt ei ole kyse homofobiasta. Tuskin edes Arto pelkää homoja. Se olisi vaikeaakin, koska ulos päin homous ei yleensä näy. Kuka tahansa ihminen, jonka kanssa joutuu tekemisiin voi olla homo.
Nyt on kysymys homousfobiasta, joka pahimmillaan tarkoittaa homoutta kohtaan tunnettua neuroottista, voimakasta pelkoa tai kauhua, jonka seurauksena henkilön jokapäiväinen toiminta ja sosiaalinen vuorovaikutus kapeutuu häntä itseään ahdistavalla tavalla. Sairaudeksi ilmiö lasketaan vasta, kun se häiritsee merkittävästi henkilön toimintakykyä.
Jos aikuinen ihminen ihan tosissaan uskoo tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten ahdasmielisen kulttuurin tuottamiin kirjoituksiin ja uskoo niiden mukaan, että pelkkä homouden hyväksyminenkin aiheuttaa sen, että henkilö joutuu kuoltuaan ikuisiksi ajoiksi kidutukseen, silloin kyse on todella sairaalloisesta fobiasta! Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ole kyse homofobiasta. Tuskin edes Arto pelkää homoja. Se olisi vaikeaakin, koska ulos päin homous ei yleensä näy. Kuka tahansa ihminen, jonka kanssa joutuu tekemisiin voi olla homo.
Nyt on kysymys homousfobiasta, joka pahimmillaan tarkoittaa homoutta kohtaan tunnettua neuroottista, voimakasta pelkoa tai kauhua, jonka seurauksena henkilön jokapäiväinen toiminta ja sosiaalinen vuorovaikutus kapeutuu häntä itseään ahdistavalla tavalla. Sairaudeksi ilmiö lasketaan vasta, kun se häiritsee merkittävästi henkilön toimintakykyä.
Jos aikuinen ihminen ihan tosissaan uskoo tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten ahdasmielisen kulttuurin tuottamiin kirjoituksiin ja uskoo niiden mukaan, että pelkkä homouden hyväksyminenkin aiheuttaa sen, että henkilö joutuu kuoltuaan ikuisiksi ajoiksi kidutukseen, silloin kyse on todella sairaalloisesta fobiasta!Homofobia on se sana mitä propagandassa käytetään, ja se on yleinen mediassa. Kaikki leimataan sillä, jos kritisoi homoaktivistien vaatimuksia.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Homofobia on se sana mitä propagandassa käytetään, ja se on yleinen mediassa. Kaikki leimataan sillä, jos kritisoi homoaktivistien vaatimuksia.
Ei ole ihan väärin käyttää sanaa homofobia, mutta minusta homousfobia on parempi. Artoa ja Ollia vaivaa ilmiselvä homousfobia. Terveen järjen korvaavat vanhat hölmöt kirjoitukset!
Miksi vastustat homoaktivistien vaatimuksia? Mikä sinua haittaa aikuisten ihmisten vapaassa keskinäisessä suhteessa kun sinua ei vaivaa mikään pktpakkomoninainnissa?
Ei mitään logiikkaa! Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ihan väärin käyttää sanaa homofobia, mutta minusta homousfobia on parempi. Artoa ja Ollia vaivaa ilmiselvä homousfobia. Terveen järjen korvaavat vanhat hölmöt kirjoitukset!
Miksi vastustat homoaktivistien vaatimuksia? Mikä sinua haittaa aikuisten ihmisten vapaassa keskinäisessä suhteessa kun sinua ei vaivaa mikään pktpakkomoninainnissa?
Ei mitään logiikkaa!On jo ihan hyvät lait. Enää asenteissa on moittimista, siihen ei laeilla vaikuteta.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
On jo ihan hyvät lait. Enää asenteissa on moittimista, siihen ei laeilla vaikuteta.
No miksi et pyri eheytymään ja muuttamaan asenteistasi?
Miksi vaadit homoilta selibaattia? Anonyymi kirjoitti:
No miksi et pyri eheytymään ja muuttamaan asenteistasi?
Miksi vaadit homoilta selibaattia?Ei homojen tarvi olla selibaatissa, eikä se heiltä syntiä ole, muutakuin jos väittävät olevansa kristittyjä.
Kun tekee parannuksen ja kääntyy kristilliseen uskoon, ei saa harrastaa seksiä enää kuin laillisessa avioliitossa toisen kanssa. Tai saa, vapaa tahto säilyy, mutta käskyjä pitää ruveta noudattamaan sitä mukaa kuin pystyy. Osa kirkoista on tätä mieltä. Minä kuulun sellaiseen kirkkoon. Osa on toista mieltä.- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Ei homojen tarvi olla selibaatissa, eikä se heiltä syntiä ole, muutakuin jos väittävät olevansa kristittyjä.
Kun tekee parannuksen ja kääntyy kristilliseen uskoon, ei saa harrastaa seksiä enää kuin laillisessa avioliitossa toisen kanssa. Tai saa, vapaa tahto säilyy, mutta käskyjä pitää ruveta noudattamaan sitä mukaa kuin pystyy. Osa kirkoista on tätä mieltä. Minä kuulun sellaiseen kirkkoon. Osa on toista mieltä.Nyt sekoitat taas kristittynä olemisen ja smithin lahkossa olemisen. On kristittyjä, jotka hyväksyvät homouden harjoittamisen, ihan pappejakin.
Sinun pitäisi tehdä parannus luopumalla homousfobiastasi ja smithin epäinhimillisestä opista.
Taas höpiset laillisesta avioliitosta. smith ja kumppanit harrastivat seksiä ilman laillista avioliittoa, vaikka usein muuta valehteletkin. Minä vastustan ja vihaan mormoneja, mutta en pelkää heitä. Minä myös vastustan ja vihaan homoja ja lesboja ja transuja, mutta en pelkää heitä.
Tämä höpö ei ole vielä koulutuksessaan tullut siihen vaiheeseen, että tietäisi sana "fobia" tarkoituksen. Siihen voidaan yhdistää esim. hämähäkkien ja rottien ja hiirien ja korkeiden paikkojen ja suljettujen paikkojen pelko. Minä en pelkää näistä mitään, mutta höpö pelkää meitä Kristittyjä.santtunen kirjoitti:
Ei se ole. Jos hetero harrastaa homoseksuaalista seksiä, se on vastoin Raamatun käskyjä. Pakanat tietysti tekevät mitä haluavat. Lain puitteissa."Ei se ole. Jos hetero harrastaa homoseksuaalista seksiä, se on vastoin Raamatun käskyjä. Pakanat tietysti tekevät mitä haluavat. Lain puitteissa."
Siksi meidän on kerrottava homoille, että heidän tie on helvetin liekit ikuisessa tulessa ja kehotettava heitä palaamaan heteroksi. Taas höpön tie heitä kohtaan on paha. Siinä hän johdattaa heidät ja itsensä helvettiin.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Minä vastustan ja vihaan mormoneja, mutta en pelkää heitä. Minä myös vastustan ja vihaan homoja ja lesboja ja transuja, mutta en pelkää heitä.
Tämä höpö ei ole vielä koulutuksessaan tullut siihen vaiheeseen, että tietäisi sana "fobia" tarkoituksen. Siihen voidaan yhdistää esim. hämähäkkien ja rottien ja hiirien ja korkeiden paikkojen ja suljettujen paikkojen pelko. Minä en pelkää näistä mitään, mutta höpö pelkää meitä Kristittyjä.Miksi sinä vastustat ja vihaat mormoneja? Kaikki kristityt olemme veljiä, paitsi väärät papit, jotka opettavat harhaoppeja tieten tahtoen.
Rakkauden hengessä keskustelemme opillisista eroista. Olemmehan kaikki erehtyväistä.
Olli S. Arto777 kirjoitti:
"Ei se ole. Jos hetero harrastaa homoseksuaalista seksiä, se on vastoin Raamatun käskyjä. Pakanat tietysti tekevät mitä haluavat. Lain puitteissa."
Siksi meidän on kerrottava homoille, että heidän tie on helvetin liekit ikuisessa tulessa ja kehotettava heitä palaamaan heteroksi. Taas höpön tie heitä kohtaan on paha. Siinä hän johdattaa heidät ja itsensä helvettiin.Jos ovat kristittyjä, eivätkä noudata käskyjä. Ei me pakanoita osata tuomita. Emmekä kyllä toisiammekaan. Jumala tuomitsee heidät. Me teemme lähetystyötä, kerromme heille evankelkumista: tehkää parannus ja menkää kasteelle. Ei mitään homoasioita mihinkään suuntaan!
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Minä vastustan ja vihaan mormoneja, mutta en pelkää heitä. Minä myös vastustan ja vihaan homoja ja lesboja ja transuja, mutta en pelkää heitä.
Tämä höpö ei ole vielä koulutuksessaan tullut siihen vaiheeseen, että tietäisi sana "fobia" tarkoituksen. Siihen voidaan yhdistää esim. hämähäkkien ja rottien ja hiirien ja korkeiden paikkojen ja suljettujen paikkojen pelko. Minä en pelkää näistä mitään, mutta höpö pelkää meitä Kristittyjä.Pelkäät homoUTTA. Olet siis homousfoobikko. Pelkäät joutuvasi helvettiin, jos et tuomitse homoja tai jos puolustat heitä. Se jos mikä on fobiaa sanan varsinaisessa merkityksessä!
En minä pelkää kristittyjä. Olen usein ollut luennoilla, joissa lähes kaikki osallistujat ovat kristittyjä. Sitä paisti monet todelliset kristityt ovat hyviä ihmisiä, eivät mitään homousfoobikkoja. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Ei se ole. Jos hetero harrastaa homoseksuaalista seksiä, se on vastoin Raamatun käskyjä. Pakanat tietysti tekevät mitä haluavat. Lain puitteissa."
Siksi meidän on kerrottava homoille, että heidän tie on helvetin liekit ikuisessa tulessa ja kehotettava heitä palaamaan heteroksi. Taas höpön tie heitä kohtaan on paha. Siinä hän johdattaa heidät ja itsensä helvettiin.Onpa sinulla psykopaattinen Jumala. VT:ssa hän käski tappaa kaikki miesten kanssa makaavat miehet ja sapatinrikkojat. UT:ssa homoja ei käsketä tappaa, mutta jos (ainakin tulkinnoissa) sanotaan, että homot joutuvat ikuiseen kidutukseen, se ei ole yhtään sen sivistyneempää!
Ihan sama kuin varoittaisit asvaltille astuvia ihmisiä heikoista jäistä. Kun Lappiin alkoi tulla asvalttiteitä, porot ylittivät ne aluksi varovasti kuin olisivat olleet liukkaalla ja mahdollisesti heikolla joen jäällä.
Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi erottaa todelliset vaarat saduista. - Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Jos ovat kristittyjä, eivätkä noudata käskyjä. Ei me pakanoita osata tuomita. Emmekä kyllä toisiammekaan. Jumala tuomitsee heidät. Me teemme lähetystyötä, kerromme heille evankelkumista: tehkää parannus ja menkää kasteelle. Ei mitään homoasioita mihinkään suuntaan!
Taas tuo, että Jumala muka tuomitsee! En ole kuullut Jumalan tuomitsevan, mutta SINUN olen. SINÄ tuomitset, vaikka huuteletkin Jumalan selän takaa.
Ette te kerro evankeliumista vaan smithin opista. Evankeliumissa ei ole... no, sinä tiedät toistamattakin.
Miksi Olli et tee parannusta? - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Siksi meidän on kerrottava homoille, että heidän tie on helvetin liekit ikuisessa tulessa ja kehotettava heitä palaamaan heteroksi. Taas höpön tie heitä kohtaan on paha. Siinä hän johdattaa heidät ja itsensä helvettiin.Arto pelkää kuollakseen olevansa homo. Ehkei turhaan.
- Anonyymi
Psykologia ei tunne mitään fobiaa, joka kohdistuisi homoihin. Termi on täysin mielivaltainen ja tuomitseva. Silloin kun ihmisellä on oikea fobia esim hämähäkki, ei kukaan tule retostelemaan tyyliin " kato, kun oot idiootti, että kammoat hämähäkkejä". Toisinsanoen, ei ole olemassakaan ihmistä, jolla olisi mitään homofobiaa. Jokaisen mielipiteen, oli se mitä tahansa voisi leimata fobiaksi. Homojen mielivaltainen väkivalta jyrää ihmisyyden ja mielipiteen oikeuden.
Homofobia on sitä, että pelkää itsessään olevaa homoutta, ja sen tukahduttaminen aiheuttaa ahdistusta, kun taas sen tiedostaminen olisi vapauttavaa ja tervehdyttävää.
Ihmisen, edes homoseksuaalisesti suuntautuneen, ei ole pakko toteuttaa homoseksuaalista halujaan. Selibaatti on mahdollista ihan kaikille. Samoin voi mennä heteroseksuaaliseen avioliittoon suuntautumisestaan huolimatta. Eikäkä laki enää estä homoseksuaalisia suhteita.
Homoaktivistien liialliset vaatimukset voidaan torjua, se on pelkkää järkeä. Missä raja menee, on kiistakysymys. Siitä päättää eduskunta ja kirkot keskuudessaan.
Turhaa kiihkoilua puolin ja toisin.Joo, jos ei poisteta, niin ei vastata. Kamala kohtalo sinulla, kun olet menettänyt maineesi. Paranna tapasi, niin tilanne muuttuu.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Joo, jos ei poisteta, niin ei vastata. Kamala kohtalo sinulla, kun olet menettänyt maineesi. Paranna tapasi, niin tilanne muuttuu.
Miten ihmeessä minä olen muka menettänyt maineeni? Minä en ole homo, mutta puolustan homojen täyttä tasa-arvoa. Minun kohtaloni ei ole millään mittapuulla kamala. Jos olen "menettänyt maineeni" hörhöjen parissa, se ei haittaa minua tippaakaan, pikemminkin päinvastoin!
SINÄ olet menettänyt maineesi homousfobiasi takia. Sinä hyväksyt kirkkosi harjoittaman avoimen rasismin, pktmoninainnin, mutta ilman yhtäkään järkevää selitystä et hyväksy aikuisten ihmisten vapaaehtoisia suhteita.
Sairasta! Paranna tapasi! Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä minä olen muka menettänyt maineeni? Minä en ole homo, mutta puolustan homojen täyttä tasa-arvoa. Minun kohtaloni ei ole millään mittapuulla kamala. Jos olen "menettänyt maineeni" hörhöjen parissa, se ei haittaa minua tippaakaan, pikemminkin päinvastoin!
SINÄ olet menettänyt maineesi homousfobiasi takia. Sinä hyväksyt kirkkosi harjoittaman avoimen rasismin, pktmoninainnin, mutta ilman yhtäkään järkevää selitystä et hyväksy aikuisten ihmisten vapaaehtoisia suhteita.
Sairasta! Paranna tapasi!Ei minulla ole homofobiaa, tiedostan feminiinisen puolen itsessäni. Ei ahdista. Voin halata miehiä, voin käyttää vaaleanpunaista paitaa.
Hyväksyn nykyiset lait.
Mutten käytä korvarenkaita, muut saa käyttää jos haluavat.En minä halua määrätä pakanoita, älä käsitä väärin. Homoseksuaalisesti suuntautuvat saavat tehdä kuinka parhaaksi näkevät. Ja saavat juoda keskikaljaa. Ne on ihan eri sortin kristityt kun menevät muita määräilemään. Minä olen vapaan tahdon kannalla.
Vapauden kautta oikeanmoiseen elämään, ei pakolla.- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
En minä halua määrätä pakanoita, älä käsitä väärin. Homoseksuaalisesti suuntautuvat saavat tehdä kuinka parhaaksi näkevät. Ja saavat juoda keskikaljaa. Ne on ihan eri sortin kristityt kun menevät muita määräilemään. Minä olen vapaan tahdon kannalla.
Vapauden kautta oikeanmoiseen elämään, ei pakolla.Sinähän yrität määrätä kristittyjäkin, vaikka itse olet smithinuskossa.
Niin, sinähän et saa juoda edes kahvia...
Yrittäisit vapautua taikauskoistasi. Voin vakuuttaa sinulle, että kohtalosi tuonpuoleisessa ei muutu yhtään huonommaksi, vaikka luovut homojen panettelusta ja tuomitsemisesta jos ei ihan helvettiin niin vähintäänkin alempiin kirkkauksiin, joissa ihmisillä ei oppinne mukaan ole edes sukupuolielimiä.
Mutta sitä en voi luvata, että saisit haaremia missään tapauksessa. - Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Ei minulla ole homofobiaa, tiedostan feminiinisen puolen itsessäni. Ei ahdista. Voin halata miehiä, voin käyttää vaaleanpunaista paitaa.
Hyväksyn nykyiset lait.
Mutten käytä korvarenkaita, muut saa käyttää jos haluavat.Sinulla on homousfobia, koska et uskalla suhtautua tasa-arvoisesti homoihin ja homouteen, koska pelkäät joutuvasi jos ei ihan helvettiin niin vähintäänkin alempiin kirkkauksiin, joissa et saisi haaremia.
Et saisikaan köyttää kuin korkeintaan yksiä korvarenkaita, koska Jumala ilmoitti entiselle profeetallenne, että kaksia korvakoruja ei saa käyttää. Heh, heh... Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on homousfobia, koska et uskalla suhtautua tasa-arvoisesti homoihin ja homouteen, koska pelkäät joutuvasi jos ei ihan helvettiin niin vähintäänkin alempiin kirkkauksiin, joissa et saisi haaremia.
Et saisikaan köyttää kuin korkeintaan yksiä korvarenkaita, koska Jumala ilmoitti entiselle profeetallenne, että kaksia korvakoruja ei saa käyttää. Heh, heh...Se on läpinäkyvää propagandaa se homofoobikoksi haukkuminen. Ikävä juttu, että se on mennyt läpi mediassa.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Se on läpinäkyvää propagandaa se homofoobikoksi haukkuminen. Ikävä juttu, että se on mennyt läpi mediassa.
Se on täysin aiheellista, mutta sana ei ole tarkka. Pitäisi puhua homousfobiasta. Valtaosa homousfoobikoista pelkää helvettiä tai "alempia kirkkauksia", jos eivät tuomitse homoutta. Mitä muuta se on kuin fobiaa?
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Homofobia on sitä, että pelkää itsessään olevaa homoutta, ja sen tukahduttaminen aiheuttaa ahdistusta, kun taas sen tiedostaminen olisi vapauttavaa ja tervehdyttävää.
Ihmisen, edes homoseksuaalisesti suuntautuneen, ei ole pakko toteuttaa homoseksuaalista halujaan. Selibaatti on mahdollista ihan kaikille. Samoin voi mennä heteroseksuaaliseen avioliittoon suuntautumisestaan huolimatta. Eikäkä laki enää estä homoseksuaalisia suhteita.
Homoaktivistien liialliset vaatimukset voidaan torjua, se on pelkkää järkeä. Missä raja menee, on kiistakysymys. Siitä päättää eduskunta ja kirkot keskuudessaan.
Turhaa kiihkoilua puolin ja toisin.JO toisen kerran viestini tästä kohtaa on poistettu!
Miksi Olli vaadit selibaattia homoille, täysin vapaaehtoisille aikuisille, mutta pktyttöjen moninaiskentelijoille et? Missä on logiikka?
Et myöskään ole vastannut lainkaan, että MITÄ ovat homoaktivistien liialliset vaatimukset? Täydellinen tasa-arvo vai?
Olivatko tummaihoistenkin vaatimukset liiallisia silloin, kun he vaativat täyttä tasa-arvoa?
Onko se kiihkoilua, jos vaatii tasa-arvoa? Anonyymi kirjoitti:
Se on täysin aiheellista, mutta sana ei ole tarkka. Pitäisi puhua homousfobiasta. Valtaosa homousfoobikoista pelkää helvettiä tai "alempia kirkkauksia", jos eivät tuomitse homoutta. Mitä muuta se on kuin fobiaa?
Kyllä sillä tarkoitetaan, että on itte piilohomo.
Anonyymi kirjoitti:
JO toisen kerran viestini tästä kohtaa on poistettu!
Miksi Olli vaadit selibaattia homoille, täysin vapaaehtoisille aikuisille, mutta pktyttöjen moninaiskentelijoille et? Missä on logiikka?
Et myöskään ole vastannut lainkaan, että MITÄ ovat homoaktivistien liialliset vaatimukset? Täydellinen tasa-arvo vai?
Olivatko tummaihoistenkin vaatimukset liiallisia silloin, kun he vaativat täyttä tasa-arvoa?
Onko se kiihkoilua, jos vaatii tasa-arvoa?Liiallista on jos vielä jotain lisää vaaditaan. Nyt on ihan hyvät lait homoseksuaalisesti suuntautuneiden kannalta.
- Anonyymi
Kyseessä on homousfobia. Se siis kohdistuu homouteen, ei homoihin. Toisin kuin hämähäkkiä, homoa on vaikea tunnistaa näöltä. Toisin kuin hämähäkkien aiheeton pelko, homousfobiasta voi usein syyttää ihmistä itseään, koska hän on suggeroinut itsensä ikivanhojen kirjoitusten perusteella niin, että pelkää joutuvansa helvettiin (tai mormonit myös alempiin kirkkauksiin), jos eivät tuomitse homoja.
Tosin araknofobia eli hämähäkkien pelko on myöskin kulttuurisidonnainen eikä synnynnäinen. Sen näkee siitäkin, että se on paljon yleisempää länsimaissa kuin muualla, vaikka länsimaissa todellinen syy pelätä hämähäkkejä on vähäisempi, koska myrkylliset hämähäkit eivät juurikaan esiinny länsimaissa.
Näin ollen vertauksesi araknofobiaan ontuu, koska sekä araknofobia että homousfobia ovat vahvasti kulttuurisidonnaisia. Araknofobiastakin voi siis ainakin jossain määrin syyttää ihmisen asennetta. Samoinhan on lentopelon suhteen. Lentomatka on satoja kertoja turvallisempi kuin henkilöautomatka lentokentälle. Ihminen joka pelkää lentämistä enemmän kuin automatkaa on vastuussa järkensä käyttämättömyydestä ja jättäytymisestä tunteiden valtaan. Niinhän on yleensä homousfobiassakin. Todellista syytä homouden pelkoon ei ole.
Mutta on tietysti tosi, että kaikille fobioille ei voi mitään. Homousfobialle yleensä voi. Järjen käyttö ei ole kielletty minkään fobian suhteen, ei varsinkaan niin selvästi itse aiheutetun kuin homouden!
Homousfoobikkojen mielivaltainen väkivalta jyrää ihmisyyden ja erilaisuuden oikeuden. - Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Kyllä sillä tarkoitetaan, että on itte piilohomo.
Sitäkin voitte olla, mutta ei araknofobiasta kärsivä ole välttämättä piilohämähäkki;-)
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Liiallista on jos vielä jotain lisää vaaditaan. Nyt on ihan hyvät lait homoseksuaalisesti suuntautuneiden kannalta.
Et vieläkään vastannut, että MIKÄ on liikaa vaadittu. Täydellinen tasa-arvo vai?
Anonyymi kirjoitti:
Et vieläkään vastannut, että MIKÄ on liikaa vaadittu. Täydellinen tasa-arvo vai?
Mikä nyt sit vielä puuttuu? Tuo on liian epämääräistä.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Mikä nyt sit vielä puuttuu? Tuo on liian epämääräistä.
Sinä vastustat homoaktivitsien "liiallisia vaatimuksia". Et kuitenkaan kysyttäessä anna yhtäkään esimerkkiä niistä liiallisista vaatimuksista!
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vastustat homoaktivitsien "liiallisia vaatimuksia". Et kuitenkaan kysyttäessä anna yhtäkään esimerkkiä niistä liiallisista vaatimuksista!
Heillä on jo laissa kaikki mitä tarvitsevat. Jos ovat samaa mieltä niin kaikki on sitten hyvin. Taas turhaa kiihkoilua. Minua pitää haukkua homofoobikoksi vaikka siis olen samaa mieltä kuin aktivistit näköjään!
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Heillä on jo laissa kaikki mitä tarvitsevat. Jos ovat samaa mieltä niin kaikki on sitten hyvin. Taas turhaa kiihkoilua. Minua pitää haukkua homofoobikoksi vaikka siis olen samaa mieltä kuin aktivistit näköjään!
Miten muka voit olla aktivistein kanssa samaa mieltä? Ei heillä heidän mielestään ole liiallisia vaatimuksia.
Ei sinun tarvitse kiihkoilla. Vastaa vain yksinkertaiseen kysymykseen, että mitkä vaatimukset ovat liiallisia. Odotan edelleen vastausta.
- Anonyymi
Päivi tuossa kehuu kuinka uskova kristitty toimi orjuutta vastaan. Hän siis toimi Raamattua vastaan, koska Raamattuhan sallii orjuuden.
Nyt siis uskovien kristittyjen pitää toimia taas Raamattua vastaan, koska Raamattu on homousvastainen.
Noinhan se kaiken logiikan mukaan menee. - Anonyymi
Psykologia ei tunne fobiaa nimeltä homo fobia. Miten se ilmenisi? Paniikkikohtaus, hengenahdistus, sydänkohtaus tai jopa kuolema, kun homo kävelee vastaan.
- Anonyymi
Kyse on homousfobiasta. Jos pelkäät joutuvasi ikuiseen kidutukseen hyväksyessäsi homouden, silloin kärsit homousfobiasta.
Jos pelkäät sairaalloisesti turhaan hämähäkkejä (Suomessa ei ole myrkyllisiä lajeja), kärsit araknofobiasta.
- Anonyymi
Uskonnoista on päästävä eroon. Ne eivät ole aiheuttaneet muuta kuin kärsimystä. Homojuttuihin en ota kantaa, minusta kaikki saavat tehdä niinkuin itse haluavat lain puitteissa.
- Anonyymi
Kylläpä tiedät vähän ja katsot kapea-alaisesti asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä tiedät vähän ja katsot kapea-alaisesti asiaa.
Uskonnoissa on kyllä paljon hyvääkin, esim. buddhalaisuudessa ja myös kristinuskossa sen huonojen puolien lisäksi, mutta mitä hyvää mormonismi on tuonut? Minä en keksi.
- Anonyymi
Banaanifobia. Naisella. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010834558.html
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1343453Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382713Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302515Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631202448Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .372376- 1161845
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141502Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741488Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121371- 661238