Kihlausvinkkejä?

Anonyymi-ap

Hei!

Olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta. Meillä on uusioperhe johon kuuluu kolme lasta. Viime vuosi on koetellut meitä kovasti ja tällä viikolla selviydyimme vaikeimmasta päätöksestä ikinä yhdessä, pariskuntana. Olemme selättäneet ongelmamme ja kummankin mielestä suhde on taas ns jaloillaan. Olen kauan haaveillut kihlautumisensa ja naimisiinmenosta.

Joten summasummarum, varsinkin viimeisemmän edesottamuksen vuoksi rakastan, arvostan, kunnioitan ja ihailen miestäni enemmän kuin koskaan ennen ja ajattelin että en osaa parempaa hetkeä kosinnalle keksiä.

Mutta miten? 😅 toki, kaikki tyylillään ja itse ehkä haluaisin sen kotona tehdä. Sormusten hankkiminen on vähän hankalaa (koko, tyyli jne) joten menenkö sokkona ostamaan jotain vai kosiakko ilman sormusta 😅

Parjaajat, go ahead, olen päätökseni tehnyt ja haluan vain vinkkejä 😅😅 mutta jos tuntuu että on pakko kirjottaa jotain kurjaa niin tänne vaan 😃

Ja te jotka viitsitte niitä asiallisesti antaa, kiitän ja kumarran jo valmiiksi😊🙏

12

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanot että olet valmis kihloihin.

      • Anonyymi

        Väärin. Kun pyydetään avioliittoon, muodostuu suostumuksesta kihlaus, ja mennään sormuskauppaan ostamaan ja sovittamaan sormukset. Kihlaus ei ole irrallinen oma tapahtuma, vaan vastaus suostumuksesta avioliittoon.


    • Anonyymi

      5 vuotta eikä mies ole kosinut? 🤔 onko hänkin siis tosissaan. Mutta toisaalta pelaat täysiä jos kosit niin näät senkin. Onko tosissaan

      • Anonyymi

        Ja monta kertaa olen miettiny sitäkin että kun ollaan niin kauan oltu ja hän ei ole vielä kosinut mutta taas toisaalta, olen hänen eka vakava suhteensa ja sen huomaa monessa jutussa 😂😂 mutta ehkä vaan pätkäytän että mentäskö ees kihloihin jo, katotaan niitä häitä vaikka viien vuojen päästä 😂😂


    • Anonyymi

      Sanot hänelle ääneen "mennäänkö naimisiin"

    • Anonyymi

      Mitä jos mies kieltäytyy?

      • Anonyymi

        Niin tätäki mietin ko on kovia juttuja takana. Mutta sanotaan näin että ollaan vuojen aikana puitu erokin niin monta kertaa että varmaan sattuu ja kirpasee jos se tulee mutta selviän.

        Taas toisaalta, uskon että hän osaa tehä sen kauniisti ja vaikka sanoa että nyt ei vielä ole sen aika mutta sekin vielä tulee 🤷🏻‍♀️ en tiiä, mulla on sen verran kova luotto meihin että vaikka saisin pakit niin uskon ettei sekään meitä välttämättä kaataisi 😅 -ap


    • Anonyymi

      Ehkä itse tekisin niin että rauhallisessa paikassa ehdottaisin kihlausta mutta niin että kysyisi mitä mieltä hän olisi jos menisimme ja antaa miehen makustella asiaa.Pahinta olis polvistua ja täräyttää kaiken kansan keskellä että tuletko puolisokseni:D

    • Anonyymi

      Kaikista yksinkertaisinta on ehdottaa " laillistetaanko meidän yhdessä asuminen"?
      Ei muuta. Laillistaminen tarkoittaa vihkimistä joko maistraatissa tai papin edessä.
      Vieraita ei tarvita kuin ehkä ne kakisi nimmareiden oikeiksi todistajat. Eikä heidän tarvitse olla sukua eikä kavereitakaan edes!

    • Anonyymi

      Mies laittoi käden sinne auttoi

    • Anonyymi

      Hyvä

    • Mukavalla hetkellä vaikkapa nuotiolla kahvitellessa kysyt häneltä spontaanisti:

      "Mulla on sun kanssa älyttömän mukavaa, enkä tahtoisi sen koskaan loppuvan, haluaisitko mennä kanssani naimisiin?"

      Unohda kaikki juhlaillalliset, sormukset ja muodolliset kosinnat ih,misten edessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe