Sähkö,hybridi,pensa,diecel vai jokin muu?
Mielestäni nykyinen sähköauto on välivaihe,eikä niin egologinen ratakaisu.
Kuvitellaan tilanne että venäjä aiheuttaa sodan.
Mihin venäjä iskee ensimmäisenä.Infraan! Valtaosa säköisistä kulkupelistä hyytyy lähes heti.
Polttomoottorit viiveellä.
Terv.Realisti
Realistinen mielipide sähköautosta.
72
477
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.wired.com/story/evs-are-losing-up-to-50-percent-of-their-value-in-one-year/
Sähköautossa arvo laskee yli 50% ensimäisenä vuonna, ei kannata ostaa jos ei halua rahojaan menettää- Anonyymi
Oletko tampio huomannut että me elämme Suomessa?
- Anonyymi
Mistä niitä puolet hintaansa vuodessa pudottaneita sähköautoja myydään? Minä voisin maksaa vähän enemmänkin suoralla kaupalla yksityiseltä.
- Anonyymi
Onko sinulla pahakin paine ja kateus niskassa. Tehtailet typeriä avauksia joissa ei ole mitään järkeä.
- Anonyymi
Onko tosiaan aloittajan suurin huoli autoilu, jos sota syttyisi? Minä huolestuisin asuntojen lämmityksestä, ruoan valmistamisesta ym. elämästä sodan keskellä. Sitä paitsi ensin maasta loppuu polttoaine koska itämeri olisi ummessa, ja se vähä mitä saadaan tuotua menee armeijalle. Sähköä saadaan ainakin ajoittain jokaiseen torppaan.
- Anonyymi
Hölmö poju elää sellaista suojattua laitoselämää jossa huolet ei paina ja ruoka tuodaan eteen, joten hänen mielenkiintonsa pyörii helpossa asioissa, kuten Suolessa provoilu ja autoilun puolella on helppoja aiheita.
- Anonyymi
Ei ole koko totuus.
Realisti
- Anonyymi
Ymmärrän toki että eriäiviä mielipiteitä pitää olla.
Olla huolissaan aiemmin muusta" Hei! Millä kaikki liikkuu? Ei sähkölankoja pitkin tule ruokaa,tms.
En vastusta sähköautoja ja joillekkin se on ihan hyvä välillinen ratkaisu liikkumiseen.
Elämme suomessa"Osuit naulan kantaan kerrankin ja jos katsot pohjoiseen,käännä katseesi oikealle..
Itse en hanki sähköautoa koskaan.Maksoi mitä maksoi,ajan bensalla koska se on minulle sopivin ratkaisu.
Mietintää ihan oikeasti ja turhat "tampio"jutut leikkikehään.Siellä voi sanoa että minäpäs olen oikeassa,ekun minäpäs..
Realisti- Anonyymi
MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ! MINÄ ajan bensalla, viis jäätiköitten sulamisesta! MINÄ, MINÄ, MINÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ! MINÄ ajan bensalla, viis jäätiköitten sulamisesta! MINÄ, MINÄ, MINÄ!
Hei nyt vähän taas järkeä päähän.Tämä pieni kärpäsenpaskan kokoinen suomi ei tule koskaan vaikuttamaan ilmastonmuutokseen teoillaan ratkaisevasti.
Ja,sinä,sinä,sinä,ota selvää faktoista ennen kuin avaat vihertävän suusi.
On paljon asioita joiden tarkoitus olisi säästää luontoa,teoriassa..
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei nyt vähän taas järkeä päähän.Tämä pieni kärpäsenpaskan kokoinen suomi ei tule koskaan vaikuttamaan ilmastonmuutokseen teoillaan ratkaisevasti.
Ja,sinä,sinä,sinä,ota selvää faktoista ennen kuin avaat vihertävän suusi.
On paljon asioita joiden tarkoitus olisi säästää luontoa,teoriassa..
RealistiEli suomalaiset saa mielestäsi kuluttaa henkeä kohden kymmenkertaisesti kuin esim. intialainen ihminen? Olet todellakin itsekäs. Suurin osa ihmisistä ovat sinun kaltaisiasi... ikävä kyllä... Eli kaikki nuo ajattelevat ettei minun käyttäytymisellä ole merkitystä, vain muiden.
Eli mikään ei tule muuttumaan. Onko sinulla lapsia, ehkä lapsen lapsia? Ajattelet silti vain omaa nenääsi?
Mitä tulee sodan uhkaan suomessa, se on sitten naton myötä maailmansota. en nyt ihan heti usko moiseen. Ja todellakin, jos sota tulee, ensin loppuu polttoaineet yksityisautoista koska laivojen pääsy loppuu, se mikä maitse norjan kautta saadaan, menee puolustusvoimille, sähköä saa kuitenkin ajoittain kuten ukrainassa on nähty.
Mitä tulee faktoihin autojen saastuttamisesta, katsele ja kuuntele:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suomalaiset saa mielestäsi kuluttaa henkeä kohden kymmenkertaisesti kuin esim. intialainen ihminen? Olet todellakin itsekäs. Suurin osa ihmisistä ovat sinun kaltaisiasi... ikävä kyllä... Eli kaikki nuo ajattelevat ettei minun käyttäytymisellä ole merkitystä, vain muiden.
Eli mikään ei tule muuttumaan. Onko sinulla lapsia, ehkä lapsen lapsia? Ajattelet silti vain omaa nenääsi?
Mitä tulee sodan uhkaan suomessa, se on sitten naton myötä maailmansota. en nyt ihan heti usko moiseen. Ja todellakin, jos sota tulee, ensin loppuu polttoaineet yksityisautoista koska laivojen pääsy loppuu, se mikä maitse norjan kautta saadaan, menee puolustusvoimille, sähköä saa kuitenkin ajoittain kuten ukrainassa on nähty.
Mitä tulee faktoihin autojen saastuttamisesta, katsele ja kuuntele:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52UOn lapsia.Pahoin pelkään ettei heillä ole hyvää tulevaisuutta.
Ks.Sähköauton hiilijalanjälki! Toiminta matka,jos sähköä ei ole saatavilla ja ajoneuvojen määrä on kattava.Polttomoottori toimii lähemmäs 72 tuntia.
Sähköllä pääset talvella max 500km
On totta se että en ole vähemmistö,realisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On lapsia.Pahoin pelkään ettei heillä ole hyvää tulevaisuutta.
Ks.Sähköauton hiilijalanjälki! Toiminta matka,jos sähköä ei ole saatavilla ja ajoneuvojen määrä on kattava.Polttomoottori toimii lähemmäs 72 tuntia.
Sähköllä pääset talvella max 500km
On totta se että en ole vähemmistö,realisti.Sähköauton hiilijalanjälki on todella pieni verrattuna vastaavaan polttikseen. Yleensä noissa vertailuissa vaan jostain kumman syystä jätetään polttoaineen tuotannon hiilijalanjälki pois laskuista, mutta sähköntuotannon on mukana.
Eli, uskotko perinneautojen valmistajien tilaamiin tutkimuksiin vai yliopistojen tutkijoiden tekemiin tutkimuksiin. Bensauskovaisen on helppo uskoa mieluummin valmistajien tilaamiin tutkimuksiin koska ne tukevat enemmän omaa mielikuvaansa ja uskomustaan.
On tutkittua faktaa, ja on uskoa kuten islamistilla ja jehovalla… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suomalaiset saa mielestäsi kuluttaa henkeä kohden kymmenkertaisesti kuin esim. intialainen ihminen? Olet todellakin itsekäs. Suurin osa ihmisistä ovat sinun kaltaisiasi... ikävä kyllä... Eli kaikki nuo ajattelevat ettei minun käyttäytymisellä ole merkitystä, vain muiden.
Eli mikään ei tule muuttumaan. Onko sinulla lapsia, ehkä lapsen lapsia? Ajattelet silti vain omaa nenääsi?
Mitä tulee sodan uhkaan suomessa, se on sitten naton myötä maailmansota. en nyt ihan heti usko moiseen. Ja todellakin, jos sota tulee, ensin loppuu polttoaineet yksityisautoista koska laivojen pääsy loppuu, se mikä maitse norjan kautta saadaan, menee puolustusvoimille, sähköä saa kuitenkin ajoittain kuten ukrainassa on nähty.
Mitä tulee faktoihin autojen saastuttamisesta, katsele ja kuuntele:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52UTottakai saa kuluttaa. Päästöjen kokonaismäärä eli päästöt/henkilö x henkilömäärä ratkaisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton hiilijalanjälki on todella pieni verrattuna vastaavaan polttikseen. Yleensä noissa vertailuissa vaan jostain kumman syystä jätetään polttoaineen tuotannon hiilijalanjälki pois laskuista, mutta sähköntuotannon on mukana.
Eli, uskotko perinneautojen valmistajien tilaamiin tutkimuksiin vai yliopistojen tutkijoiden tekemiin tutkimuksiin. Bensauskovaisen on helppo uskoa mieluummin valmistajien tilaamiin tutkimuksiin koska ne tukevat enemmän omaa mielikuvaansa ja uskomustaan.
On tutkittua faktaa, ja on uskoa kuten islamistilla ja jehovalla…No ei tähän uskontoa,eikä muitakaan taruolentoja kannata sekoittaa.
On totta sekin että tutkimusten tulokset kääntyvät tilaajan eduksi.
Lopullista tulemaa ei ehkä edes tiedetä vielä sähköautojen osalta ja ainakaan akkujen jälkikäsittely ei ole vielä talodelliseti kannattavaa.
Raaka-aineita louhitaan paljolti myös kehitysmaissa ja riistopalkalla tai lähes orjatyöllä.No,samaa tehdään polttomoottori autojenkin kohdalla.
Toivotaan että kehtystä tapahtuu yhtä nopeasti kuin elektroniikkassa nykyään tapahtuu.
Minulla ei ole tekosyynä bensalla ajo.Se ei vaan sovi käyttööni,paljon kilometrejä ajavana.Ajan myös paljon sellaisella "kaukana kaikesta" missä lataus infraa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.
Toivon todella että viisaat keksivät pian paremman ratkaisun siihen möhkäleen tilalle joka toimiin energia varastona sähkiksessä.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai saa kuluttaa. Päästöjen kokonaismäärä eli päästöt/henkilö x henkilömäärä ratkaisee.
Tämä on oikea laskutapa.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tähän uskontoa,eikä muitakaan taruolentoja kannata sekoittaa.
On totta sekin että tutkimusten tulokset kääntyvät tilaajan eduksi.
Lopullista tulemaa ei ehkä edes tiedetä vielä sähköautojen osalta ja ainakaan akkujen jälkikäsittely ei ole vielä talodelliseti kannattavaa.
Raaka-aineita louhitaan paljolti myös kehitysmaissa ja riistopalkalla tai lähes orjatyöllä.No,samaa tehdään polttomoottori autojenkin kohdalla.
Toivotaan että kehtystä tapahtuu yhtä nopeasti kuin elektroniikkassa nykyään tapahtuu.
Minulla ei ole tekosyynä bensalla ajo.Se ei vaan sovi käyttööni,paljon kilometrejä ajavana.Ajan myös paljon sellaisella "kaukana kaikesta" missä lataus infraa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.
Toivon todella että viisaat keksivät pian paremman ratkaisun siihen möhkäleen tilalle joka toimiin energia varastona sähkiksessä.
RealistiNo kerropa paljonko ajat vuodessa ja missä on sellainen kolkka missä ei ole tarpeeksi pikalatauspisteitä? Pohjoisin lappi taitaa olla ainoita kolkkia jossa hankaluutta saattaa ilmetä poikittaisessa liikkumisessa.
Tuossa tapauksessa kuulut niihin yhteen prosenttiin joille sähköauton latauksessa saattaa tulla ongelmia. Kuitenkin väitän että noissakin kolkissa jokaiseen asuintaloon tulee sähköt...
Mitä tulee akkujen kierrätykseen, niiden kierrätysaste on 90%. Vielä ei varmaan ole kannattavaa kun ei kierrätettäviä akkujakaan ole. Paljonko poltetusta polttoaineesta jää kierrätettävää?
Viittaat sähköauton (akun) painoon ongelmana. Kuitenkaan nykyisen sähköauton paino ei merkittävästi eroa saman kokoisen/tehoisen polttomoottorillisen auton painosta. Ja koko ajan kevenee... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on oikea laskutapa.
RealistiMeillä on yksi yhteinen maapallo, ei ilman saastuminen ja sitä kautta ilmaston lämpeneminen ota huomioon missä se saastuttaminen tapahtuu.
Miksi siis sinulla olisi enemmän oikeuksia saastuttamiseen? Eli jos länsimaiden asukkaat alkaisivat elää kuten intian keskiverto asukas, ilmansaasteiden tuotot romahtaisivat. Ei paikallinen asukasmäärä, vaan elintavat ratkaisee ilmastonmuutoksen.
Intialaiset ym. köyhät maat tekevät jo osansa, milloin länsimaat tekevät oman osansa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerropa paljonko ajat vuodessa ja missä on sellainen kolkka missä ei ole tarpeeksi pikalatauspisteitä? Pohjoisin lappi taitaa olla ainoita kolkkia jossa hankaluutta saattaa ilmetä poikittaisessa liikkumisessa.
Tuossa tapauksessa kuulut niihin yhteen prosenttiin joille sähköauton latauksessa saattaa tulla ongelmia. Kuitenkin väitän että noissakin kolkissa jokaiseen asuintaloon tulee sähköt...
Mitä tulee akkujen kierrätykseen, niiden kierrätysaste on 90%. Vielä ei varmaan ole kannattavaa kun ei kierrätettäviä akkujakaan ole. Paljonko poltetusta polttoaineesta jää kierrätettävää?
Viittaat sähköauton (akun) painoon ongelmana. Kuitenkaan nykyisen sähköauton paino ei merkittävästi eroa saman kokoisen/tehoisen polttomoottorillisen auton painosta. Ja koko ajan kevenee...Kyllä sähköauton paino on suurempi kun verrataan saman kokoisia autoja.
Ajan mielestäni paljon ja se mikä on minulle paljon voi kuullostaa jonkin mielestä kohtuulliselta. Tavallisesti noin 40 tuhatta tulee vuodessa ja lappi sekä itäraja on haasteellisin.
Vaikka sähkö tuleekin joka mökkiin,en voi mennä lataamaan joka mökkiin,joten se ei vaan käy minulle.
Harkinnassa diecel auto ja seuraan ensin miten verotus kehittyy?
Polttomoottorista ei jää kierrätettävää ainetta ja sen vuoksi et nykyiset autot kierrättävät itsessään pakokaasuja ja tyhmästi pudotttavat saasteensa moottoritielle,niinkuin se jotain auttaisi.Huono keksintö vihreiltä sinänsä..
Egr-systeemi diecelissä tukkeuttaa järjestelmän ja siinä sitä sitten ollaan.Intiassa valmistetaan uusia egr-venttiileitä ja oheislaitteita.
Jos? Nykyinen polttomoottoriauto laitetaan kiinassa käyntiin keskellä suurkaupunkia niin se puhdistaa ilmaa ;)
Huom! En vastusta sähköautoa,mutta en koe sitä hyväksi vaihtoehdoksi.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on yksi yhteinen maapallo, ei ilman saastuminen ja sitä kautta ilmaston lämpeneminen ota huomioon missä se saastuttaminen tapahtuu.
Miksi siis sinulla olisi enemmän oikeuksia saastuttamiseen? Eli jos länsimaiden asukkaat alkaisivat elää kuten intian keskiverto asukas, ilmansaasteiden tuotot romahtaisivat. Ei paikallinen asukasmäärä, vaan elintavat ratkaisee ilmastonmuutoksen.
Intialaiset ym. köyhät maat tekevät jo osansa, milloin länsimaat tekevät oman osansa?Teenhän minäkin osani.Msksan sivan hiton paljon polttoaineesta käyttövoima veroa! Ja maksan mielellään jos se kohdentuu oikein.
Onneksi myös sähköautoilijat tulevat talkoisiin tulevaisuudessa.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sähköauton paino on suurempi kun verrataan saman kokoisia autoja.
Ajan mielestäni paljon ja se mikä on minulle paljon voi kuullostaa jonkin mielestä kohtuulliselta. Tavallisesti noin 40 tuhatta tulee vuodessa ja lappi sekä itäraja on haasteellisin.
Vaikka sähkö tuleekin joka mökkiin,en voi mennä lataamaan joka mökkiin,joten se ei vaan käy minulle.
Harkinnassa diecel auto ja seuraan ensin miten verotus kehittyy?
Polttomoottorista ei jää kierrätettävää ainetta ja sen vuoksi et nykyiset autot kierrättävät itsessään pakokaasuja ja tyhmästi pudotttavat saasteensa moottoritielle,niinkuin se jotain auttaisi.Huono keksintö vihreiltä sinänsä..
Egr-systeemi diecelissä tukkeuttaa järjestelmän ja siinä sitä sitten ollaan.Intiassa valmistetaan uusia egr-venttiileitä ja oheislaitteita.
Jos? Nykyinen polttomoottoriauto laitetaan kiinassa käyntiin keskellä suurkaupunkia niin se puhdistaa ilmaa ;)
Huom! En vastusta sähköautoa,mutta en koe sitä hyväksi vaihtoehdoksi.
RealistiHeitetään nyt esimerkiksi:
BMW X7 omapaino 2 675 Kg
Tesla Model X 2440 Kg.
Että miten se olikaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitetään nyt esimerkiksi:
BMW X7 omapaino 2 675 Kg
Tesla Model X 2440 Kg.
Että miten se olikaan?Nuo eivät ole verrantokelpoisia tuotteita. Varsinkin kun bemarit tiedetään normaalia painavammiksi autoiksi ja jokin toinen valmistaja tekee saman auton tonnin kevyempänä. Muutenkin vielä 20 vuotta sitten X7:ää vastaava auto olisi painanut pikemminkin 1500 Kg.
Keskimäärin sähköauto painaa 300-400 kg enemmän kuin polttis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo eivät ole verrantokelpoisia tuotteita. Varsinkin kun bemarit tiedetään normaalia painavammiksi autoiksi ja jokin toinen valmistaja tekee saman auton tonnin kevyempänä. Muutenkin vielä 20 vuotta sitten X7:ää vastaava auto olisi painanut pikemminkin 1500 Kg.
Keskimäärin sähköauto painaa 300-400 kg enemmän kuin polttis.Mikä noista tekee vertailukelvottomat? Saman kokoiset autot, tesla tosin tilavampi.
Pakoputkipentti hakee aina kaikista pienimmällä moottorilla varustetun auton vertailupariksi. Vertaillessa täytyy verrata koko, ja teholuokittain.
Kai tuon tesla x.n pariksi voi panna vaikka fiestan, niin saa omaan ajatusmaailmaan sopivan parin. Niinhän muuten eräs tutkimuskin autojen päästöistä teki, vertasi model s.ää ja fiestaa, saivat sähköauton likaisemmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teenhän minäkin osani.Msksan sivan hiton paljon polttoaineesta käyttövoima veroa! Ja maksan mielellään jos se kohdentuu oikein.
Onneksi myös sähköautoilijat tulevat talkoisiin tulevaisuudessa.
RealistiMeinaatko ihan tosissasi, että veroja maksamalla saastutat vähemmän??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä noista tekee vertailukelvottomat? Saman kokoiset autot, tesla tosin tilavampi.
Pakoputkipentti hakee aina kaikista pienimmällä moottorilla varustetun auton vertailupariksi. Vertaillessa täytyy verrata koko, ja teholuokittain.
Kai tuon tesla x.n pariksi voi panna vaikka fiestan, niin saa omaan ajatusmaailmaan sopivan parin. Niinhän muuten eräs tutkimuskin autojen päästöistä teki, vertasi model s.ää ja fiestaa, saivat sähköauton likaisemmaksi.Ensinnäkin kyseessä on eri autovalmistajan eri malli ja vielä valikoit sopivasti yhden painavimmista automalleista mitä myydään. Sinä valikoit sopivan mallin, jotta sait valehdeltua sopivan tuloksen.
Todellisuudessa, jos katsottaisiin laajemmin mallistoa niin sähköautot painavat noin 300-400 kiloa enemmän. Jos vaikka samasta automallista on polttisversio ja sähköautoversio niin sähköauto painaa aina satoja kiloja enemmän. Joka ainoa kerta.
Ja tietenkin oikein isoissa autoissa sähköauto voi painaa yli tonninkin enemmän kuin polttis. Ja Model X ei ole iso auto, se on keskikokoinen auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin kyseessä on eri autovalmistajan eri malli ja vielä valikoit sopivasti yhden painavimmista automalleista mitä myydään. Sinä valikoit sopivan mallin, jotta sait valehdeltua sopivan tuloksen.
Todellisuudessa, jos katsottaisiin laajemmin mallistoa niin sähköautot painavat noin 300-400 kiloa enemmän. Jos vaikka samasta automallista on polttisversio ja sähköautoversio niin sähköauto painaa aina satoja kiloja enemmän. Joka ainoa kerta.
Ja tietenkin oikein isoissa autoissa sähköauto voi painaa yli tonninkin enemmän kuin polttis. Ja Model X ei ole iso auto, se on keskikokoinen auto.Ylipäätään jos halutaan saada oikeita tuloksia niin sitten pitäisi satunnaisesti kymmeniä sähköautomalleja ja kymmeniä polttismalleja ja verrata niitä keskenään. Yksittäisten mallien käyttäminen vertailussa on idiotismia eikä todista mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sähköauton paino on suurempi kun verrataan saman kokoisia autoja.
Ajan mielestäni paljon ja se mikä on minulle paljon voi kuullostaa jonkin mielestä kohtuulliselta. Tavallisesti noin 40 tuhatta tulee vuodessa ja lappi sekä itäraja on haasteellisin.
Vaikka sähkö tuleekin joka mökkiin,en voi mennä lataamaan joka mökkiin,joten se ei vaan käy minulle.
Harkinnassa diecel auto ja seuraan ensin miten verotus kehittyy?
Polttomoottorista ei jää kierrätettävää ainetta ja sen vuoksi et nykyiset autot kierrättävät itsessään pakokaasuja ja tyhmästi pudotttavat saasteensa moottoritielle,niinkuin se jotain auttaisi.Huono keksintö vihreiltä sinänsä..
Egr-systeemi diecelissä tukkeuttaa järjestelmän ja siinä sitä sitten ollaan.Intiassa valmistetaan uusia egr-venttiileitä ja oheislaitteita.
Jos? Nykyinen polttomoottoriauto laitetaan kiinassa käyntiin keskellä suurkaupunkia niin se puhdistaa ilmaa ;)
Huom! En vastusta sähköautoa,mutta en koe sitä hyväksi vaihtoehdoksi.
RealistiEt selvästikään ole tutustunut sähköautojen käyttöön muuta kuin oletuksiesi kautta. Olen viimeksi viime kesänä ajellut paljonkin itäsuomessa eikä minkäänlaista ongelmaa ollut. Ihmisillä tuppaa olemaan mielettömästi ennakkoluuloja sähköautojen latauksien ongelmista, kai siihen lehdistö on yksi syypää joka tekee mielellään klikkiotsikoita yksittäisistä epäonnistumisista, isossa kuvassa noilla ei ole minkäänlaista uutisarvoa. Siinä missä yksi ei saanut jostain syystä ladattua, samaan aikaan tapahtuu kymmenentuhatta onnistunutta latausta.
Mainitsemani kaikkiin taloihin tulevasta sähköstä tarkoitin tilannetta, että jotain asiaahan sinne korpeen on mennä, yleensä kyläilemään tms. Kyllä se mummo antaa parillakympillä laittaa auton töpseliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko ihan tosissasi, että veroja maksamalla saastutat vähemmän??
Verotuksen perusteella,kyllä! Jos verottaja verottaa sen mukaan kuin paljon heidän mielestään aiheutan päästöjä niin maksamani raha pitäisi päätyä ympäristön suojeluun.Ei ole minun syy se että valtio paikkaa alijäämää kierosti verottamalla moninkertaisesti autolla pakon edessä.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selvästikään ole tutustunut sähköautojen käyttöön muuta kuin oletuksiesi kautta. Olen viimeksi viime kesänä ajellut paljonkin itäsuomessa eikä minkäänlaista ongelmaa ollut. Ihmisillä tuppaa olemaan mielettömästi ennakkoluuloja sähköautojen latauksien ongelmista, kai siihen lehdistö on yksi syypää joka tekee mielellään klikkiotsikoita yksittäisistä epäonnistumisista, isossa kuvassa noilla ei ole minkäänlaista uutisarvoa. Siinä missä yksi ei saanut jostain syystä ladattua, samaan aikaan tapahtuu kymmenentuhatta onnistunutta latausta.
Mainitsemani kaikkiin taloihin tulevasta sähköstä tarkoitin tilannetta, että jotain asiaahan sinne korpeen on mennä, yleensä kyläilemään tms. Kyllä se mummo antaa parillakympillä laittaa auton töpseliin.Totta kai kaikki uutisointi vaikuttaa kaikkien valintoihin ja juuri sen takia uutisoidaan että ihmiset saavat tietoa siitä miten kaikki toimii..
Ei kaikilla ole mummoja joiden luo mennä lataamaan.
Ajan töikseni enimmäkseen ja jätän mummot rauhaan.
Latsus pisteiden määrä riittää nykyiselle autokannalle,mutta paljon on tehtävää vielä jos tulevaisuudessa valtaosa on sähköautoja.Myös kapasiteettia on saatava huomattava määrä lisää.
Onneksi työuraa ei ole paljoa enää jäljellä ja voi lopettaa turhuudesta maksamisen ja ajan jos haluan..
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suomalaiset saa mielestäsi kuluttaa henkeä kohden kymmenkertaisesti kuin esim. intialainen ihminen? Olet todellakin itsekäs. Suurin osa ihmisistä ovat sinun kaltaisiasi... ikävä kyllä... Eli kaikki nuo ajattelevat ettei minun käyttäytymisellä ole merkitystä, vain muiden.
Eli mikään ei tule muuttumaan. Onko sinulla lapsia, ehkä lapsen lapsia? Ajattelet silti vain omaa nenääsi?
Mitä tulee sodan uhkaan suomessa, se on sitten naton myötä maailmansota. en nyt ihan heti usko moiseen. Ja todellakin, jos sota tulee, ensin loppuu polttoaineet yksityisautoista koska laivojen pääsy loppuu, se mikä maitse norjan kautta saadaan, menee puolustusvoimille, sähköä saa kuitenkin ajoittain kuten ukrainassa on nähty.
Mitä tulee faktoihin autojen saastuttamisesta, katsele ja kuuntele:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52UNe intialaiset ovatkin kovia saastuttamaan. Jätehuolto on jokien varassa, autot ja kotitaoudet savuttavat aivan estoitta. Kaupunkien ilma on veitsellä leikattavaa. Luonto ei ymmärrä päästöt per capita, vaan päästöt/km2. Suomella ei ole mitään hävettävää tai kompensoitavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai kaikki uutisointi vaikuttaa kaikkien valintoihin ja juuri sen takia uutisoidaan että ihmiset saavat tietoa siitä miten kaikki toimii..
Ei kaikilla ole mummoja joiden luo mennä lataamaan.
Ajan töikseni enimmäkseen ja jätän mummot rauhaan.
Latsus pisteiden määrä riittää nykyiselle autokannalle,mutta paljon on tehtävää vielä jos tulevaisuudessa valtaosa on sähköautoja.Myös kapasiteettia on saatava huomattava määrä lisää.
Onneksi työuraa ei ole paljoa enää jäljellä ja voi lopettaa turhuudesta maksamisen ja ajan jos haluan..
Realisti"Totta kai kaikki uutisointi vaikuttaa kaikkien valintoihin ja juuri sen takia uutisoidaan että ihmiset saavat tietoa siitä miten kaikki toimii"
Sähköautot kiinnostavat ihmisiä. Toimittajat saavat provisiopalkan siitä, kuinka paljon ihmiset lukevat heidän julkaisujaan. Eli mikä onkaan parempi palkkaa tuova ns. klikkiuutinen kuin sähköauton yksittäinen ongelmatapaus? Uppoaa kansaan kuin häkä, ja siitä nämä menneeseen aikaan jääneet muutosvastaiset saavat tukea uskolleen.
Jonnekin torppaan sinäkin töihin menet, vai metsuriko olet? Kyllä ne antavat töpselin käyttöösi rahaa vastaan.
Latauspisteet riittävät tällä hetkellä jopa tuplalle sähköautoja, ja koko ajan syntyy isoja jopa yli 20 latauspisteen asemia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verotuksen perusteella,kyllä! Jos verottaja verottaa sen mukaan kuin paljon heidän mielestään aiheutan päästöjä niin maksamani raha pitäisi päätyä ympäristön suojeluun.Ei ole minun syy se että valtio paikkaa alijäämää kierosti verottamalla moninkertaisesti autolla pakon edessä.
RealistiMiten se rahasi päätyy ympäristön suojeluun kun sinunlaisesi ihmiset vähät välittävät suojella ympäristöään, katselee vain oman nenänsä päähänsä. Rahalla ei ympäristöä voi suojella vaan teoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne intialaiset ovatkin kovia saastuttamaan. Jätehuolto on jokien varassa, autot ja kotitaoudet savuttavat aivan estoitta. Kaupunkien ilma on veitsellä leikattavaa. Luonto ei ymmärrä päästöt per capita, vaan päästöt/km2. Suomella ei ole mitään hävettävää tai kompensoitavaa.
Kuitenkin he tutkitusti saastuttavat ilmastoa vain noin kymmenesosan länsimaalaiseen ihmiseen verrattuna, saman maapallon ympärillä tässä ollaan ja samaa maapalloa me saastutamme. Miksi sinulla on oikeus saastuttaa enemmän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tähän uskontoa,eikä muitakaan taruolentoja kannata sekoittaa.
On totta sekin että tutkimusten tulokset kääntyvät tilaajan eduksi.
Lopullista tulemaa ei ehkä edes tiedetä vielä sähköautojen osalta ja ainakaan akkujen jälkikäsittely ei ole vielä talodelliseti kannattavaa.
Raaka-aineita louhitaan paljolti myös kehitysmaissa ja riistopalkalla tai lähes orjatyöllä.No,samaa tehdään polttomoottori autojenkin kohdalla.
Toivotaan että kehtystä tapahtuu yhtä nopeasti kuin elektroniikkassa nykyään tapahtuu.
Minulla ei ole tekosyynä bensalla ajo.Se ei vaan sovi käyttööni,paljon kilometrejä ajavana.Ajan myös paljon sellaisella "kaukana kaikesta" missä lataus infraa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.
Toivon todella että viisaat keksivät pian paremman ratkaisun siihen möhkäleen tilalle joka toimiin energia varastona sähkiksessä.
RealistiToivottavasti siellä "kaukana kaikesta" on bensa-asema. Yksi tuttu joka juuri asuu ja tekee metsähommia siellä kaukana kaikesta vaihto sähköön. Lähimmälle bensa-asemalle on matkaa 40 km, joten pahimmillaan tulisi 80km keikka, jotta on aamulla tankki lähes täysi.
Ja kuule saat ajaa ihan millä haluat ja mikä sinulle sopii :)
- Anonyymi
Sodan yllättäessä ensimäisenä "hyytyvät" kyllä diesel-henkilöautot. Kaikki Suomen "saarella" oleva diesel tarvitaan nimittäin armeijalle ja kansalle elintärkeisiin kuljetuksiin!
- Anonyymi
Ajan ajoni bensalla.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan ajoni bensalla.
RealistiJa kun tankillinen bensaa loppuu, kerjäät kyydit naapurin sähköautoilijalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tankillinen bensaa loppuu, kerjäät kyydit naapurin sähköautoilijalta?
Eipä vielä 40 vuoteen ole tarvinnut kyytiä kerjätä. Bensaa saa tankilta parissa minuutissa jotta humpsista vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tankillinen bensaa loppuu, kerjäät kyydit naapurin sähköautoilijalta?
Tuohon en usko.Minulla on kotivara myös bediinistä.Mutta 4 matkustajaa voin pelastaa mukaani,katsomatta vakaumukseen tai siihen millä olisi ajanut aiemmin.
Realisti
- Anonyymi
Ukrainan sodan kokemusten perusteella sähkäreillä oli helpompi liikkua. Polttoaineiden tuonti rajakaupunkeihin loppui käytännössä kaikki meni armeijalle mutta sähköä tuli silti töpseleistä. Samoin viimeksi amerikan hurrikaanialuueella bensa koppui asemilta mutta sähköä sai.
- Anonyymi
Ukraina onkin varmaan täynnä sähköautoja?
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ukraina onkin varmaan täynnä sähköautoja?
RealistiEi täynnä mutta..
https://www.is.fi/autot/art-2000009001020.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täynnä mutta..
https://www.is.fi/autot/art-2000009001020.htmlJa hurrigaani tuhoaa bensapumput,eikä sähköön tarvittavaa verkostoa.
Pitäiskö uskoa?
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hurrigaani tuhoaa bensapumput,eikä sähköön tarvittavaa verkostoa.
Pitäiskö uskoa?
RealistiSiis mitä et ymmärtänyt? Polttoainetta ei jaeta sodan aikana yksityisille, sähköä jaetaan ja sähköverkko on helposti ja nopeasti korjattavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hurrigaani tuhoaa bensapumput,eikä sähköön tarvittavaa verkostoa.
Pitäiskö uskoa?
RealistiPakoon lähtevät ihmiset tyhjentävät pumput eikä polttoainetta enää saa kun ei täydennetä. Sähkö tulee niin kauan kuin verkko on pystyssä.
- Anonyymi
Tarkastelen sähköautoja kahdessa kategoriassa: Teslat ja ei-Teslat. Hybridit eivät oikeastaan ole sähköautoja. Tesla on boikotissa. Mikään muukaan sähköauto ei ole vielä alkanut kiinnostaa. Mikään hybridi ei ole alkanut kiinnostaa. Siinäpä mielipiteeni melkein autoista, sähköautoista ja melkein sähköautoista.
- Anonyymi
Koeajoin huadai ionig5 Oli ihan mukavan oloinen auto.Kiihtyi rivakasti.
Korimallista en tykännyt,enkä hinnasta. Kuudella kympillä saa suht näppärän bensa auton.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeajoin huadai ionig5 Oli ihan mukavan oloinen auto.Kiihtyi rivakasti.
Korimallista en tykännyt,enkä hinnasta. Kuudella kympillä saa suht näppärän bensa auton.
RealistiMaksat siis paljonajavana lisäksi mielelläsi bensasta viisinkertaisen hinnan kuin sähköstä? Myös suuremmat huoltolaskut? Sähköautoja löytyy myös muitakin, ja halvempia kuin tuo ionig.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksat siis paljonajavana lisäksi mielelläsi bensasta viisinkertaisen hinnan kuin sähköstä? Myös suuremmat huoltolaskut? Sähköautoja löytyy myös muitakin, ja halvempia kuin tuo ionig.
Pakko,kun en voi saada aina ladattua.Toinen on vähäpätöisempi syy.Mukavuus,kun et tarvitse miettiä karttahelvettiä,äppejä ja sitä että jatkuuko matka vai onko pakko odottaa vaan.
Ionig olisi ollu minimi kokoinen auto ja kohtuullisella tilavuudella.Yksinkertsisesti nissan leaf on liian pieni.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko,kun en voi saada aina ladattua.Toinen on vähäpätöisempi syy.Mukavuus,kun et tarvitse miettiä karttahelvettiä,äppejä ja sitä että jatkuuko matka vai onko pakko odottaa vaan.
Ionig olisi ollu minimi kokoinen auto ja kohtuullisella tilavuudella.Yksinkertsisesti nissan leaf on liian pieni.
Realisti"Mukavuus,kun et tarvitse miettiä karttahelvettiä,äppejä ja sitä että jatkuuko matka vai onko pakko odottaa vaan."
Tuo on niin tyypillinen kannanotto ihmiseltä, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautolla liikkumisesta, vain pelkoja, oletuksia ja ennakkoluuloja.
- Anonyymi
Lisään tähän vielä yhden asian,joka ei puolla sähköauton ostoa.
On varmasti suuri määrä ihmisiä jotka eivät osta autoa uutena.
Varsinkaan 60-100 tuhatta maksavaa.Vahvasti epäilen että sähköautojen hintojen on pudottava radikaalisti kun 100 tuhatta on mittarissa.
Voiman lähde,akku on kaikissa uutisissa jäätävän kallis ja jopa lähes koko auton hintainen. Liikkeet alkavat varmaan määrittelemään oletetun käyttöiän vielä alakanttiin niin kuka uskaltaa ostaa sellaisen pommin?
Realisti- Anonyymi
Käytäntö ja tutkimukset ovat osoittaneet, että 500 km.n rangella varustetun sähköauton akun todennäköinen kestoaika on jopa yli 500 000 km. Hapettumia ym. vikoja voi ilmetä aiemminkin, mutta ne ovat täysin korjattavissa.
Ongelmia on ladattavissa hybrideissä, joiden akut porsivat jo jopa 100 000km ajettuina johtuen tyhjästä-täyteen lataussyklien määrästä. - Anonyymi
Merkeillä on isot erot akkujen ja muun tekniikan vioissa. Niinhän se on polttiksien kanssakin.
On merkkejä millä ongelmia jakopään kanssa, turbojen kanssa, vaihteistojen kanssa, turvavöiden kanssa jne.. Toisilla näitä ei juuri ole.
Onko bensavoimalinja yleisesti ottaen #aska siksi että jossain leviää automaatit ja jakopäät? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytäntö ja tutkimukset ovat osoittaneet, että 500 km.n rangella varustetun sähköauton akun todennäköinen kestoaika on jopa yli 500 000 km. Hapettumia ym. vikoja voi ilmetä aiemminkin, mutta ne ovat täysin korjattavissa.
Ongelmia on ladattavissa hybrideissä, joiden akut porsivat jo jopa 100 000km ajettuina johtuen tyhjästä-täyteen lataussyklien määrästä.Sanan helinää.En ollut perehtynyt puoli miljoonaa ajettuihin sähköautoihin.
Nettiautossa ei ollu yhtään kappaletta myynnissä?
Siis,kokemuksia ei ole.Vain arvailuja siitä kuinka pitäisi akun kestää.
Paljon on eroja muutoinkin autojen keston suhteen ja monet on tiensä päässä ennen 500 tuhatta kilometriä.
No.. itse en edes yritä ennätystä ja vaihdan auton non 200 tuhatta ajettuna tai parin vuoden välein.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan helinää.En ollut perehtynyt puoli miljoonaa ajettuihin sähköautoihin.
Nettiautossa ei ollu yhtään kappaletta myynnissä?
Siis,kokemuksia ei ole.Vain arvailuja siitä kuinka pitäisi akun kestää.
Paljon on eroja muutoinkin autojen keston suhteen ja monet on tiensä päässä ennen 500 tuhatta kilometriä.
No.. itse en edes yritä ennätystä ja vaihdan auton non 200 tuhatta ajettuna tai parin vuoden välein.
RealistiKäytetyn sähköauton akun kunto on testattavissa jo nykyäänkin, ja uskon että nuo testit tulevat yleistymään sitä mukaa kuin käytettyjen sähköautojen tarjonta lisääntyy.
Toisaalta tuo 500 tkm kesto on minusta vähintään riittävä, moni auto menee paaliin jo huomattavasti pienemmilläkin kilometreillä. Polttomoottoriautossakin yleensä kori loppuu ennen tekniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyn sähköauton akun kunto on testattavissa jo nykyäänkin, ja uskon että nuo testit tulevat yleistymään sitä mukaa kuin käytettyjen sähköautojen tarjonta lisääntyy.
Toisaalta tuo 500 tkm kesto on minusta vähintään riittävä, moni auto menee paaliin jo huomattavasti pienemmilläkin kilometreillä. Polttomoottoriautossakin yleensä kori loppuu ennen tekniikkaa.Sen mitä elektroniikasta ymmärrän on se että tuleva vika ei ilmoita itsestään ennakkoon.Testin perusteella puolijohde voi tänään olla ehjä ja huomenna rikki.
Totta kai epäluottamus kumpuaa myös siitä että kaikki autojen valmistajat eivät osaa edes polttomoottori autoihin toimivia sähkölaitteita,niin miten uskaltaa ostaa saman valmistajan kokonaisen sähköauton?
Tulevaisuus näyttää mihin suunta kääntyy,sähköauton jälkeen.Näin asian näen.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen mitä elektroniikasta ymmärrän on se että tuleva vika ei ilmoita itsestään ennakkoon.Testin perusteella puolijohde voi tänään olla ehjä ja huomenna rikki.
Totta kai epäluottamus kumpuaa myös siitä että kaikki autojen valmistajat eivät osaa edes polttomoottori autoihin toimivia sähkölaitteita,niin miten uskaltaa ostaa saman valmistajan kokonaisen sähköauton?
Tulevaisuus näyttää mihin suunta kääntyy,sähköauton jälkeen.Näin asian näen.
RealistiYllätys onkin monelle, että nykyaikaisessa polttomoottorillisessa autossa on elektroniikkaa huomattavasti enemmän kuin täyssähköautossa. Omat tietokoneensa ajoavustimille, sytytykselle, polttoaineen syötölle, jarrujärjestelmälle Ym, Ym. Erilaisia antureita on monia kymmeniä, ellei satoja.
Sähköautoissa esim. Teslassa on yksi tietokone joka hoitaa kaiken. Eli sähköauto on kokonaisuudessaan huomattavasti yksinkertaisempi kuin polttis. Tulevaisuus on sähköautoissa, krematoriot häipyy vähitellen.
Näin viisi vuotta sähköautoilleena en voisi edes unissani vaihtaa enää pakoputkiautoon. Ajatuskin puistattaa.
- Anonyymi
Akkuteknologia on tasoltaan heikkoa. Käänteentekeviä harppauksia ei ole suurista puheista huolimatta tapahtunut. Niitä odotellessa menee vuosia ja sitten vielä lisää vuosia teknologian luotettavuustietojen keräämiseen. Ei ole mitään takuuta uusienkaan akkujen ja kaapeleiden todellisesta kestävyydestä. Sähkötekniikka on taitolaji ja huonosti tehtynä todella epäluotettava. Järkevin bensa on tavallinen itselataava hybridi. Niillä ajeleminen on verrattain edullista. Korjaustarvekin paljon riskittömämpi kuin lataushybrideissä. Lataushybridit ovat todella lyhytikäisiä autoja. Ja korjaaminen käytännössä järjetöntä osien tolkuttoman hinnan vuoksi.
- Anonyymi
Samaa mieltä akuista. Muistan vanhat akkuporakoneet.Ei olleet kovin hyviä.Nykyään akkukoneen akkua ei meinaa saada tapettua millään,ne vaan jaksaa ja jaksaa.Mikäli yhtä huima kehitys siirtyy autoihin niin hyvä juttu!
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä akuista. Muistan vanhat akkuporakoneet.Ei olleet kovin hyviä.Nykyään akkukoneen akkua ei meinaa saada tapettua millään,ne vaan jaksaa ja jaksaa.Mikäli yhtä huima kehitys siirtyy autoihin niin hyvä juttu!
RealistiItse asiassa ne sähköautojen akut ovat tismalleen samaa tavaraa kuin nykyiset porakoneiden akut, sillä erotuksella, että sähköautojen akuissa on ns. BMS järjestelmä joka valvoo ja korjaa akun lämpötilaa, estää tyhjäksi käytön, ylilatauksen sekä rajoittaa pikalatausta liian kylmään tai kuumaan akkuun. Porakoneissa ei ole mitään tuollaista akkua suojelevaa toimintaa.
- Anonyymi
Tässä käyttökokemukseen perustuva mielipide: Sähköä saa useammasta paikasta kuin polttoainetta, ja en ikävöi yhtään huoltoasemalla käyntejä. Kaikki kehittyy, niin myös sähköautot, ja jos sinun mielestä nykyiset on välivaihe, niin se on sinun mielipide. Niillä ajetaan mitä tällä hetkellä on tarjolla. Jos venäjä "iskee" ja sähköt menee, loppuu polttoaineen jakelu välittömästä tavalliselle kuluttajalle. Lisäksi minne menisit kun missään ei ole sitä sähköä? Ihan epärelevantti argumentti minkään käyttövoiman puolesta tai vastaan.
- Anonyymi
Bensa-autossa voi kuljettaa parinsadan kilsan lisärangea 20 litran muovipänikässä.
- Anonyymi
Käyttäisin kotivaran ja ajaisin sillä mökille lappiin.Mökissä on aurinkopanelit ja varalle agrigaatti.Käteistä on aina varalle,koska sähköjen puutteessa päätteet ja verkko on poissa. Ongema tulee silloin kun kapupoista loppuu ruoka,mutta niin loppuu heiltäkin jotka eivät päässeet perille vähäisen akun varauksen takia.
Realisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttäisin kotivaran ja ajaisin sillä mökille lappiin.Mökissä on aurinkopanelit ja varalle agrigaatti.Käteistä on aina varalle,koska sähköjen puutteessa päätteet ja verkko on poissa. Ongema tulee silloin kun kapupoista loppuu ruoka,mutta niin loppuu heiltäkin jotka eivät päässeet perille vähäisen akun varauksen takia.
RealistiJaaa lappiin... Se olisi minulle viimeinen paikka mihin sodan alettua pakenisin. Venäjän tiedossa oleva suunnitelma on katkaista suomi oulun korkeudelta kahtia, lappi jäisi heti venäjän vallan alle. Eli onnea matkallesi.
- Anonyymi
Jos venäjä hyökkää niin se on sitten ydinsota; venäjä-nato sota on aina ydinsota.
- Anonyymi
Tyhmähän sinä olet.
- Anonyymi
Totta.Ihminen kuitenkin yrittää ja luulee selviävänsä ja silloin ei enää mietitä kumpi on parempi,bensa vai sähkö..
Realisti
- Anonyymi
Sähkiksen ja polttiksen painoero todellisuudessa 500-1000kg, sähkis kuluttaa näin ollen renkaita enemmän joten saastetta ja melua tulee paljon enemmän
- Anonyymi
Älä nyt himmaile! Kyllä sähkis painaa yli 2000kg enemmän kuin polttis, eikä sen renkaat kestä kuin 200km kun ne on uusittava, kauhea meteli sähkömoottorista ja se saasteen määrä on ihan kuvottava. Ladata pitää joka 30km.n jälkeen kolme tuntia ja... ja...
- Anonyymi
Kivoja ne 700 kg polttikset. Mistä niitä saa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivoja ne 700 kg polttikset. Mistä niitä saa?
No, normaali sähköauto painaa yleensä yli 2 tonnia ja suuremmat jopa yli 3 tonnia. Joten en tiedä mitä höpiset 700 kg polttiksista.
- Anonyymi
Kiitän kommenteista.Aihe rönsyili välillä sivuraiteille,kuten autojen painoon ja vähän intiaankin..
Minun valintani pysyy siitäkin huolimatta että olen omaan napaan tuijottava tollo,joka ei ymmärrä koko maapallon hyvinvointia.
Vanha sanonta,köyhällä ei ole varaa olla vihreä"
Olen siis kuten aika monet ovat kun ajattelevat miten tulen toimeen ja millä keinolla voin tehdä työni siten että muuhunkin jää rahaa kun vihreään aatteeseen.
Nostan käden pystyyn virheen merkiksi kun teen vääryyttä bensalla ajaessani,mutta kompensoin homman kierrättämällä muutoin tarkasti.
Osaltani,olen kuullut tarpeeksi ja onnea trollaajille,valitsemallenne tielle.
Realisti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059