Tosin ei tuo ole kangasta, tai kartonkiakaan, vaan vinyyliä (kestävämpää ja puhdistettavissa (ostin halvalla)).
https://aijaa.com/jPKoLE
Tuossa toisessa kuvassa on pähkinöitä, joita kävin juuri keräämässä ja ne menevät talveksi jääkaappiin kylmäkäsittelyyn. Seassa on hiukan muutakin ja itävät jos itävät, siirtelen sitten idätyslaatikosta kasvatuspusseihin.
Studioni taustakangassysteemi on nyt paikallaan
15
289
Vastaukset
Eli siinä on siis kaks kangasta, musta ja valkonen. Milloin tota mustaa käytetään. Mä oon aina käyttäny vaan valkosta. Siis mulla on vaan paperia taustalla. Mulle studiokuvaus on vähän vieraampaa, kun enemmän taloja kuvannut.
Isot tilat sulla, kun studio ja sen lisäksi sulla on vielä niitä laboratorioita.Tämä tila Helsingissä on aika pieni, eli kyseessä on monitoiminen olohuone.
Täällä ei asuta muulloin kun silloin kun olen täällä kouluttamassa (tai kun pari kaveriani tarvitsee parin päivän majoituksen) ja siksi tätä voi käyttää myös studiona.
Musta tausta on kätevä silloin kun käytössä on sopivasti salamalaitteita.
(yksikin salama ja heijastin riittävät, mutta usempi on parempi)
Salamalla siis valaistaan malli ja kaikki muu jää mustaksi.buddy-love kirjoitti:
Tämä tila Helsingissä on aika pieni, eli kyseessä on monitoiminen olohuone.
Täällä ei asuta muulloin kun silloin kun olen täällä kouluttamassa (tai kun pari kaveriani tarvitsee parin päivän majoituksen) ja siksi tätä voi käyttää myös studiona.
Musta tausta on kätevä silloin kun käytössä on sopivasti salamalaitteita.
(yksikin salama ja heijastin riittävät, mutta usempi on parempi)
Salamalla siis valaistaan malli ja kaikki muu jää mustaksi.No toihan on hyvä. En tiedä mutta luulisin, että mulle tulee keväällä muutto pienempään. Siinä pitäs tehdä remonttia. Niin heivaisin ekana sen kaapin siitä keskeltä huonetta helvettiin. Ja sisustaisin sen yhdeks tilaks. Niin siinähän ois studiolle paikka. Oikein kirjaimellisesti studioasunto.
Tosta useammasta salamasta, niin en oo uskaltanut kokeilla vielä, pelkään niitä ristivarjoja. Mutta tollasen heijastimen voisin hankkia, vaikka samalla kun hommaan sen sateenvarjon.JeroP kirjoitti:
No toihan on hyvä. En tiedä mutta luulisin, että mulle tulee keväällä muutto pienempään. Siinä pitäs tehdä remonttia. Niin heivaisin ekana sen kaapin siitä keskeltä huonetta helvettiin. Ja sisustaisin sen yhdeks tilaks. Niin siinähän ois studiolle paikka. Oikein kirjaimellisesti studioasunto.
Tosta useammasta salamasta, niin en oo uskaltanut kokeilla vielä, pelkään niitä ristivarjoja. Mutta tollasen heijastimen voisin hankkia, vaikka samalla kun hommaan sen sateenvarjon.Terävät varjot voi poistaa hajottamalla salaman valoa ja pitämällä tausta riittävän kaukana.
Sateenvarjo toimii tuossa hyvin.
Täällä on pari tuollaista ja yksi huomattavasti suurempi.
https://aijaa.com/4MF4O1buddy-love kirjoitti:
Terävät varjot voi poistaa hajottamalla salaman valoa ja pitämällä tausta riittävän kaukana.
Sateenvarjo toimii tuossa hyvin.
Täällä on pari tuollaista ja yksi huomattavasti suurempi.
https://aijaa.com/4MF4O1Eli sulla on niinku kolme salamaa siinä. Ja tollasella pitkällä jalustalla. Onks toi sitten parempi kun pelkkä sateenvarjo?
JeroP kirjoitti:
Eli sulla on niinku kolme salamaa siinä. Ja tollasella pitkällä jalustalla. Onks toi sitten parempi kun pelkkä sateenvarjo?
Sateenvarjo valaisee joka suuntaan, mutta tuo telttaosa estää valon leviämistä, eli voi paemmin hallita valon suuntausta. Joskus on käytössä myös sellaisia hunajakennosysteemeitä tuossa hajoitinkankaan edessä, jotka vielä lisäävät valon suuntautumista.
- Anonyymi
17.40
Kyllä isä o - Anonyymi
luöö' odf' pdfdd ledlrm åsotydo ösådoerm trlre,odem
- Anonyymi
Mitäs sanot tästä kankaasta? https://www.youtube.com/watch?v=qtA0JS1lBaY . Elokuvakohtaus. Onkohan tuollaisia tosiaan olemassa?
- Anonyymi
jub' lim aa,iyio,aam avaay soö,'y ero yiörlaam iiyomerm vaam kpli eö'ompjelma missä gepardeja
+-6 ka ulko -1.0 lämpä Studiosi näyttää edistyvän, hienoa. En tiedä näistä kuvausjutuista paljoakaan, mutta aina voi oppia uusia asioita. Ehkä sinulla voisi olla myös vihreä taustakangas, se vaikuttaa olevan myös suosittu väri, en tosin tiedä miksi, ehkä se liittyy digitaaliseen kuvaeditointiin tai jotain.
Tiettyä vihreää sävyä tai sinistä käytetään silloin kun halutaan vaihtaa tausta johonkin muuhun kuin mitä studiossa oikeasti on. Periaatteessa mikä tahansa väri kävisi, mutta noista on tullut standardeja ja ne on valittu siksi juuri noiksi, ettei niitä ole ihmisten vaatteissa tai muualla mitenkään yleisesti.
(jos kuvattavalla on samaa sävyä vaatteissaan, niin silloin siinä näyttäisi olevan reikä jonka läpi näkyy se lisätty tausta)- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tiettyä vihreää sävyä tai sinistä käytetään silloin kun halutaan vaihtaa tausta johonkin muuhun kuin mitä studiossa oikeasti on. Periaatteessa mikä tahansa väri kävisi, mutta noista on tullut standardeja ja ne on valittu siksi juuri noiksi, ettei niitä ole ihmisten vaatteissa tai muualla mitenkään yleisesti.
(jos kuvattavalla on samaa sävyä vaatteissaan, niin silloin siinä näyttäisi olevan reikä jonka läpi näkyy se lisätty tausta)Onko tämä projekti unelmien täyttymys?
Ei jäänyt vain suunnitteluksi.
Vilma
Olet ilmeisesti näppäillyt kuvia aiemmin, että rohkaistuit tuollaiseen. Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä projekti unelmien täyttymys?
Ei jäänyt vain suunnitteluksi.
Vilma
Olet ilmeisesti näppäillyt kuvia aiemmin, että rohkaistuit tuollaiseen.Vähitellen olen kerännyt sekalaista halvalla vastaan tulevaa.
Unelmaksi tämä on kyllä melko olematon ja lähinnä tässä on kyse studiokuvauksen mahdollisuuksien tutkimisesta.
(minulle välillä maksetaankin kuvaamisesta, mutta tämä studioprojekti ei kuitenkaan liity siihen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 821347
- 1281343
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘641118Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631091- 511037
- 36962
- 33834