Paljonko harrastat hyötyliikuntaa?

Anonyymi-ap

Mulla tulee kävelyä joka arkipäivä vähintään 5 km ja siihen se oikeastaan jää.

Viikonloppuna tulee otettua rennosti, ehkä treenin saatan tehdä.

Kuinka paljon ja millä tavalla hyötyliikut?

36

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työvuoroissa tulee parhaimmillaan joku 12000 askelta. Vapaa-ajan liikuntaan vois kyllä panostaa myös enemmän.

• Anonyymi

no miekkaile kovemmin sitten

• Anonyymi

Sivusta, mulla tulee pyöräiltyä vähän reilu 100 km/ viikko. Tälle vuodelle ehkä noin 5000 km? Välillä vähän voimailua ulko saleilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta, mulla tulee pyöräiltyä vähän reilu 100 km/ viikko. Tälle vuodelle ehkä noin 5000 km? Välillä vähän voimailua ulko saleilla.

Hyvä määrä oyöräilyä siinä. Sulla on hyvä kunto.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Hyvä määrä oyöräilyä siinä. Sulla on hyvä kunto.

Itse sanoisin kohtalainen tai keskimääräistä parempi. Pyöräily parantaa hapenottokyky, rasittaa niveliä vähemmän kuin juokseminen. Siksi suosin, on hyvä hyötyliikkujalle, maisema vaihtuu ja saa kivoja luonto kokemuksia välillä ja hyvää mieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse sanoisin kohtalainen tai keskimääräistä parempi. Pyöräily parantaa hapenottokyky, rasittaa niveliä vähemmän kuin juokseminen. Siksi suosin, on hyvä hyötyliikkujalle, maisema vaihtuu ja saa kivoja luonto kokemuksia välillä ja hyvää mieltä.

Mulla ei ole tällä hetkellä pyörää.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Mulla ei ole tällä hetkellä pyörää.

eikä sulla ole jani rahaakaan ostaa sitä pyörää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä pyörällä ja mikä on noin keskituntinopeus ja minkä alle et mene oli vastatuuli tai ei tai mäki tai ei esim oli mikä tykkää niin alle 15km/h ei mennä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai täytyiskö olla min 25-30km yhteen suuntaan eli 50-60 km edes takaisin et kunto kasvaa pyöräillessä luin vaan jostakin et ihan pikku lenkki ei tee mitään ja elimistö tottuu nopeasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä pyörällä ja mikä on noin keskituntinopeus ja minkä alle et mene oli vastatuuli tai ei tai mäki tai ei esim oli mikä tykkää niin alle 15km/h ei mennä

Noin 20km/h +/-10 keskimäärin kulkee. Aina on selkä hiestä märkänä ku palaan kotiin. Nyt ku joutuu pukee enemmän vaatetta päälle on haastetta enempi etenemiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin 20km/h /-10 keskimäärin kulkee. Aina on selkä hiestä märkänä ku palaan kotiin. Nyt ku joutuu pukee enemmän vaatetta päälle on haastetta enempi etenemiselle.

Nyt liikkunut hybridillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt liikkunut hybridillä.

Voisitteko jatkaa tätä pyöräilykeskustelua jossain muussa kohtaa, kuin mun profiilin alla, koska ei huvita saada näistä ilmoituksia.

• Töissä tulee joku 10 000 askelta päivässä. Vapaa-aikana sitten tyytyväisenä autoilen.

• Anonyymi

Kuukauden ollu flunssassa. Niin vähän kuin ikinä mahdollista. Mä elän tässä sohvassa. Oon varmaan muuttunut jo osaksi sitä.

• Anonyymi

Hölkkään jos on kiire

• Anonyymi

Askel eteen toinen sivulle

• Anonyymi

Tavoitteesta totta

• Anonyymi

Poliisit perässä juostava

• Anonyymi

Näinpä

• Päivittäin, jonkin verran. Minulla ole askelmittaria, tulee silti käveltyä reilusti.

• Anonyymi

Kolmet portaat monta kertaa päivässä, en käytä hissiä. Kauppareissut, kirjastokäynnit ja muut poikkeilut kävellen parin kilsan säteellä. Ravistan usein mattoja, siivoilen ja teen kotitöitä reippaasti.
      Liikunnat joihin oikein vartavasten lähden, ovat sitten erikseen. En rehki koskaan, kohtuullisesti kaikkea ja joka vartalon kohtaa. Lepoa, löhöä ja laiskottelua sopivasti.

• Anonyymi

Hyötyliikunta on ollut aika vähäistä. Jokunen jääkaapille ja vessaan kävely.

Polarin urheilukello näyttää tälle päivälle askelia 26000. Siihen sisältyy pikku jumppa ja työpäivä. Kilometreissä muka 13 🙄

xLiner

• Anonyymi

Aina kun liikahdan, hyödyn.
        Siirryn paikasta a paikkaan b. Esim. sohvalta keittiöön laittamaan lämmintä mustaviinimarjamehua.
        Minulla ei ole Jamesta palkattuna.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina kun liikahdan, hyödyn.
        Siirryn paikasta a paikkaan b. Esim. sohvalta keittiöön laittamaan lämmintä mustaviinimarjamehua.
        Minulla ei ole Jamesta palkattuna.
        Vilma

Aika harvalle arjen askareet enää riittää liikunnaksi ja terveyden ylläpitoon. Moni homma on myös yksipuolista ja kuluttavaa. Voi olla vaikka toispuoleista.

Ei auta kuin ottaa ihan oma aika liikkumiselle. Tekee hyvää 😊

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika harvalle arjen askareet enää riittää liikunnaksi ja terveyden ylläpitoon. Moni homma on myös yksipuolista ja kuluttavaa. Voi olla vaikka toispuoleista.

Ei auta kuin ottaa ihan oma aika liikkumiselle. Tekee hyvää 😊

xLiner

Harvalla aikuisella ihmisellä on aikaa käydä juoksentelemassa ja moni joutuu tekeen kotitöitä ym niin ei jaksa lähteä liikkumaan ja juoksemaan jos jää vähän luppo aikaa vaan istahtaa rentoutuu menee nukkumaan että jaksaa taas huomenna arjen aherruksia eli ilmeisesti töissä sinun ei tarvi tehdä mitään kotona et tee mitään vaan aikaa on juoksennella ja kun koko päivänä ei tarvi tehdä mitään niin on energiaa ja voimaa juoksea ja liikkua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvalla aikuisella ihmisellä on aikaa käydä juoksentelemassa ja moni joutuu tekeen kotitöitä ym niin ei jaksa lähteä liikkumaan ja juoksemaan jos jää vähän luppo aikaa vaan istahtaa rentoutuu menee nukkumaan että jaksaa taas huomenna arjen aherruksia eli ilmeisesti töissä sinun ei tarvi tehdä mitään kotona et tee mitään vaan aikaa on juoksennella ja kun koko päivänä ei tarvi tehdä mitään niin on energiaa ja voimaa juoksea ja liikkua

Käyn säännöllisesti uimassa ja vesijumpassa, mutten sairaana.
        En omista autoa, joten, kun oven avaan ja lähden, niin kaikki on hyödyksi.
        Kyllä kotonakin voi liikkua; tanssia, tuolijumpata, punnertaa etunojassa jne.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Ei tarvitse mitään tuolijumppaa ym kun imuroi niin saa jumppaa käsintiskaa niin käsilihakset saa rasitusta ym

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikaa on siihen mihin sitä haluaa käyttää.

Mä vedän mieluummin parin tunnin punttireenin kuin teen kotona turhia hommia.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Vesijuoksu on yksi mun lempilajeistani. Tilanteesta riippuen toimii palauttavana tai ihan pk-treeninä. Nyt on ollut taukoa uikkukäynneistä, mutta saatan ehtiä tällä viikolla saunaan, vesijuoksemaan ja kylmäaltaaseen, ai että 🤗

xLiner

• Aika vähän, niin vähän, että pitää tai haluan harrastaa lisäksi huviliikuntaa. En vaan keksi mihin minun pitäisi esim. hyötykävellä tai -pyöräillä. Minä hyötyautoilen. Autossa kulkee samalla kertaa mukana työvälineet, urheiluvälineet, ostokset kaupasta, kirjat kirjastosta jne. "Vie mennessäsi, tuo tullessasi", oli mummojen työtehoseuran ohje.

Polttopuujumppa ja muu metsässä puuhastelu varmaankin on se merkittävin hyötyliikunta. Tai haittaliikunta, jos joltain elokapinalta kysytään.

• Anonyymi

kps milli,assa poleom jucomlom sott4em lim aa,ityio,aam abaaat soö,'t kpmlom tewaom aoö,' tiokprttaa talaosom

• Koko päivän mä oikeestaan töissä kävelen. Ja ennen meni työmatkatkin pyörällä. Tänään oon saksinut koko aamun betoniteräsverkkoja. Kesällä tulee pyöräiltyä paljon ja myös kävellä. Juoksemistakin oon harrastanu, meillä on tässä armeijan kuntorata. Talvella tulee vähemmän liikuttua, ei oo oikeestaan muuta kun noi käsipainot kotona. Ikävä juttu toi talvi meillä.

• Anonyymi

sinoaUE4UARWN AILMÄT JA 34n5ä Saueonin silmä

• Anonyymi

pmlp yqr4lowsrte4tti t4eöllq ett' m'lww pk j3we't4ss''m dompaIWILAQM AOÖ,'M PMLP DIÖÖ JS

• No lähinnä nyt vain hyötyliikun, en enempää.

Polttopuiden teko on päällimmäisenä ja eniten energiaa vievänä. Tänä vuonna olen tehnyt pystymetsästä polttopuuksi 24 pinokuutiota puuta ja lisäksi noin 6 mottia rangoiksi. Pitää vielä tehdä noin 4-5 mottia rankoja vielä ennen vuoden vaihdetta.

Sitten talossa on kellariremontti, missä on betoninsärkemistä ollut ja sen jätteen poiskuskailua. Kaivamista ja sen sellaista.

Polttopuilla kun lämmittää, niin sitten on kannettava niitä liiteristä pannuhuoneeseen. SIihen mulla on nokkakärri, mutta kyllä siinä hyötyliikuntaa saa. Talossa on noin 100 neliötä lattiapinta-alaa, että imurointi ja moppailu käy liikunnasta. Nurmikkoalaa on joku 600 neliötä ja pensasaitaa 30 m. Niissä riittää huhkimista. Lumityöt teetättää aina jonkinverran hyötyliikuntaa ja työmatkoja tulee joskus ajeltua sähköpyörällä noin 10 km/työreissu.

Mutta tuossa kun vuodenvaihteen jälkeen alkaa vapaat, ajattelin aloittaa uimisen. Jos saisi pari kertaa viikossa uitua vaikka sellaisen tunnin/kerta ja menis sen matkan sähköpyörällä, olisin tyytyväinen. Ja sitten kun vielä saisin siitä tavan.

Tässä on ollut sellainen 2 vuotta aikamoista selviämistä, niin ei ole tullut juurikaan hoidettua kroppaa....mutta ehkäpä se tästä pikkuhiljaa kääntyy sellaiseen "parempaan" suuntaan.

• Anonyymi

Paljon

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      81
      3678
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2459
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      93
      2083
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1607
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1448
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1441
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1394
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1347
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1247
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      19
      1103
    Aihe