Sähköauto on halpa huoltaa

Anonyymi-ap

49

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jopa jarrupalat kuluu todella vähän kun suurin osa hidastamisesta on rekuperaatiota. Sähköauto on kyllä aivan ylivoimainen arkikäyttöön valtaenemmistölle. Hinnat on vielä hieman korkealla, mutta kyllä sekin tulee muuttumaan. Polttiksilla on elinaikaa maksimissaan 10 vuotta, jonka jälkeen niillä ei ole harrastearvon lisäksi käyttöarvoa.

      • Anonyymi

        Pikemminkin polttiksia käytetään vielä vähintään 30 vuotta. Vain täysin sekopäiset sähköautofanaatikot kuvittelelevat 10 vuodessa tapahtuvan mitään merkittävää. Valtaosa ajaa ajaa polttiksilla 2040-luvulla ja luultavasti myös 2050-luvulla.


    • Anonyymi

      Sähköauto on halpa huoltaa, mutta kallis korjata!!

      • Anonyymi

        Ei tarvii korjata jatkuvasti kuten polttoromuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii korjata jatkuvasti kuten polttoromuja.

        entäs ,jos akku sanoo kaput? Viimeinen juttu minkä luin...korjauskustannus VAIN 24000E ...eli halpaa on ajo sähköautolla!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        entäs ,jos akku sanoo kaput? Viimeinen juttu minkä luin...korjauskustannus VAIN 24000E ...eli halpaa on ajo sähköautolla!!!!

        Liisattu auto ei huolenhäivää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii korjata jatkuvasti kuten polttoromuja.

        Kertoisitko kokemuksesi automerkistä, jota on jouduttu koko ajan korjaamaan.
        Minä en ole sellaista kokenut ja mielelläni pysyn tuosta automerkistä erossa.


      • Anonyymi

        Ja ladata pitää jatkuvasti noin parin tunnin välein

        Jos tulee vikaa kukan ei osaa korjata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii korjata jatkuvasti kuten polttoromuja.

        Patterilaatikot saastusta vesistöt ja tuhiaa maantiet

        Jätkikin katoaa patterilaatikon lataajlta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liisattu auto ei huolenhäivää.

        Edellyttää että on aito kokomuslaijen miljonääri


        Saahin noita oeiniä patterilaatikoita halvalla mutta miesten kokoluokaa olevat patterilaatikot maksaa jo 70 te


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko kokemuksesi automerkistä, jota on jouduttu koko ajan korjaamaan.
        Minä en ole sellaista kokenut ja mielelläni pysyn tuosta automerkistä erossa.

        yotubessa on hyvät esimerkit....kyllähän ne uutena ensimmäiset 8 vuotta...sitten ajetaan jännityspenkillä mikä valo syttyy...


      • Anonyymi

        Ei pidä kosketella pohjaa. Ei se ole auton vika.


      • Anonyymi

        Polttolelu hajoaa varmasti ja tulee aina kalliiksi. Voisin laittaa halutessani satoja tuhansia asiaan liittyviä linkkejä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä kosketella pohjaa. Ei se ole auton vika.

        Juuri niin,,se on sen auton ostajajan vika ,joka maksaa korjauksen (ja vitun kalliiin)eli normi auton hinnan...olkaa hyvä........mutta saahan sitä ajaa toki sähköautolla ,jos perse kestää .....


      • Anonyymi

        Eikä Suomessa ole vaihdettu vielä yhtäkään akkua pohjakosketuksen takia.
        Polttomoottori hajoaa kun ajaa öljypohjan kiveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttolelu hajoaa varmasti ja tulee aina kalliiksi. Voisin laittaa halutessani satoja tuhansia asiaan liittyviä linkkejä...

        Kyse onkin siitä, että poltti auto menee katsastuksesta läpitte vaikka olisi lommoja pohjassa, mutta sähköauto ei ja akun vaihto aina edessä, jos on sen 6mm yli lommo. Koko akun vaihto se sitten maksaakin, jos meinaa ajaa sillä sähköautolla jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Suomessa ole vaihdettu vielä yhtäkään akkua pohjakosketuksen takia.
        Polttomoottori hajoaa kun ajaa öljypohjan kiveen.

        https://www.ess.fi/teemat/5876025 ...,,,...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Suomessa ole vaihdettu vielä yhtäkään akkua pohjakosketuksen takia.
        Polttomoottori hajoaa kun ajaa öljypohjan kiveen.

        Outlandereihin on vaihdettu akkuja, akut todella pahassa paikassa maastoajoa ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttolelu hajoaa varmasti ja tulee aina kalliiksi. Voisin laittaa halutessani satoja tuhansia asiaan liittyviä linkkejä...

        Naapurimosti kian katsotaan miten toimii talvella


    • Anonyymi

      Monta esimerkkiä ollut mediassa,kun akku hajoaa ...viimeinen minkä luin korjauskustannus 24000E olkaapa hyvä!!!En osta sähköautoa Diesel Superb Combi peittoaa ne paskat mennen tullen.......

    • Anonyymi

      Monta esimerkkiä ollut kun polttomoottori hajoaa, korjaus maksaa yli 38000€!

      • Anonyymi

        Linkkiä kehiin?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kerro yksi esimerkki malliksi


    • Anonyymi

      Nykyisten sähköautojen pulmana on akusto johon on sitoutunut paljon massaa, kokoa ja paljon pääomaa !

      Akuston vaihdon hinta on 15000-40000€ !

      Tätä eivät useimmat sähköauton ostajat ota huomioon!?

      On myös valitettavaa, että moottori lehdistö ei sähköautoja käsittele tämän asian tiimoilta !?

      • Anonyymi

        Polttomoottoreiden ongelma on järjettömän huonolla hyötysuhteella toimiva, palamiseen perustuva moottori, joka usein polttaa koko auton.
        Lisäksi moottori-vaihteisto yhdistelmä on painava ja muotonsa johdosta nostaa painopisteen korkealle, joka aiheuttaa huteran ajettavuuden.

        Moottori hajotessaan aiheuttaa yli 38000€:n kustannukset.

        Köyhät joutuu tyytymään pakoputkiautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoreiden ongelma on järjettömän huonolla hyötysuhteella toimiva, palamiseen perustuva moottori, joka usein polttaa koko auton.
        Lisäksi moottori-vaihteisto yhdistelmä on painava ja muotonsa johdosta nostaa painopisteen korkealle, joka aiheuttaa huteran ajettavuuden.

        Moottori hajotessaan aiheuttaa yli 38000€:n kustannukset.

        Köyhät joutuu tyytymään pakoputkiautoihin.

        Se maksaa. Siksi vähävaraisten on tyytyminen patterileluihin.


    • Anonyymi

      Eikä se ole akku joka hajoaa Sähköautoista, niistä hajoaa myös ajomoottoreitakin..ja muitakin osia!!

      • Anonyymi

        Polttomoottoriautot voi korjata useampi suomalainen itse, mutta sähköautoille voi aina sanoa, että ainut suunta on merkkikorjaamo. 500kg ajoakku on aika vaivalloista ottaa pois ja siellä on 440v jännite, niin voi olla viimeinen huolto yritys, jos ei tiedä mitä tekee sähköautossa.


      • Anonyymi

        Netistä löytyy polttisautojen korjaus videoita mitä voi tehdä itse, mutta sähköauton videot on aina ammattilaisten tekemiä ja auton ainut huolto paikka on merkkikorjaamo ja hinta on myös sen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netistä löytyy polttisautojen korjaus videoita mitä voi tehdä itse, mutta sähköauton videot on aina ammattilaisten tekemiä ja auton ainut huolto paikka on merkkikorjaamo ja hinta on myös sen mukainen.

        Jo nytkin löytyy myös sähköautoihin erikoistuneita ei-merkkikorjaamoita, ja niitä varmasti tulee sähköautokannan lisääntyessä ja vanhentuessa lisääkin jos tarve vaatii. Kyllä markkina vastaa kysyntään.


    • Anonyymi

      Sähköauto ilman takuuta vie yöunet. Kannattaa siis vaihtaa uuteen takuun voimassa ollessa.

      • Anonyymi

        Unet menee myös sähköauton arvon alennuksesta.


    • Anonyymi

      Katsopa huviksesi montako kymmentä euroa ajoakun akkuneste maksaa. Citroeniin 57 euroa ja sitä menee lähes 20 litraa! Joka toinen vuosi menee siis reilu tonni pelkkään akkuveteen!

      • Anonyymi

        Sori vaan, voisitko vähän valaista. Tietääkseni litiumakkuihin ei mene akkunestettä.


      • Anonyymi

        Mistä ”akkunesteistä” sinä höpiset? Ei sähköautoissa käsittääkseni edes voi laittaa akkuihin mitään ”akkunestettä”. Joitain muita nesteitä sähköautoissa toki edelleen on, mutta ei tuota.


    • Anonyymi

      Oman polttiksen huolto maksaa alle 200 euroa vuodessa (öljyt + öljynsuodatin + ilimansuodatin). Raitisilmasuodattimen vaihdan itse parin vuoden väliajoin. Jarrupalat joutuu joskus vaihtamaan. Sähköauto tulee käytössä edullisemmaksi, mutta polttiksen huolettomuus ja mukavuus vie kirkkaasti voiton.

    • Anonyymi

      Kyllä se on totta. Ja kun ottaa huomioon sähköauton noin 6 kertaisen arvonaleneman vs polttis on sen käyttökulut kokonaisuudessaan varsin edulliset😂

    • Anonyymi

      riippuu miten se lasketaan....pitäisi ottaa huomioon esim arvonalenama ja käyttökulut 15 vuodelle joka alkaa nykyautoissa olemaan käyttöikä....vakuutukset jotka ovat kalliimmat kuin pienessä bensa-autossa ja renkaat kuluu nopeampaan ja nivelet painon takia...

      • Anonyymi

        15 vuoden kulujen ennakointi sähköautolla on aikamoista lottoamista. Voi olla paalissa jo 10 vuoden kohdalla. Ruostuminen tappaa ainakin halvat kinkit tuossa iässä.


    • Anonyymi

      Korjaukset ja ostohinta on kallis, ei kelpaa sähköauto minulle.

    • Anonyymi

      hah.... kotisatama kuin pölyimuri ropotilla ...kulkee korjaamon ja kodin väliä käy päivittämässä itseään ja korjailee vikoja...

    • Anonyymi

      Kori kaipaa sähköautoissa erityisesti huolenpitoa. Tänä päivänä autoille ei tehdä käytännössä oikein minkäänlaista ruosteenestokäsittelyä tehtaalla, vaan ruostesuojaus on puhtaasti autonostajan ja käyttäjän omalla vastuulla. Tehtailla autoja ei juuri ruostesuojata. Nyt auton pohjassa on pelkät irtosuojalevyt maalipinnan suojana ja kalliitkin autot lähtevät tehtaalta pelkät maalit pohjalevyssä. Niiden alle menee tiesuolaa ja epäpuhtautta ruostuttaen maalipinnan. Usein ruostevauriot rajataan vielä takuun ulkopuolelle ulkoisen tekijän aiheuttamana.

    • Anonyymi

      Sekaisin täytyy olla jos alle sadan tonnin vuosipalkalla ostaa sähköauton.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      72
      4184
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3020
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      2105
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1206
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1183
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1024
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1012
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      963
    Aihe