Sähköauto on kallis kansalaiskokeilu

Anonyymi-ap

Eikä tuloksista tiedetä vielä oikein mitään. Toivottavasti rahalle on löytynyt edes jonkinlaista positiivista vastinetta. Vasta seuraavat 20 vuotta kertovat, mikä on totuus.

67

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika monihan niitä on ostanut kokeiltavaksi. Viime vuonna myytiin melkein 30 000 sähköautoa. Kyllähän ne tuntuu kestävän ainaki kilometrejä, mutta ajan kestosta tiedetään paremmin vasta 5-10 vuoden kuluttua.

      • Anonyymi

        Ajan hammas syö litiumista ym. kemikaaleista valmistettuja akkuja nopeammin kuin polttomoottoreiden terästä ja alumiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan hammas syö litiumista ym. kemikaaleista valmistettuja akkuja nopeammin kuin polttomoottoreiden terästä ja alumiinia.

        https://vm.tiktok.com/ZGdFY7VuX/ Sama vaiva myös sähköautojen akuissa Suomen oloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan hammas syö litiumista ym. kemikaaleista valmistettuja akkuja nopeammin kuin polttomoottoreiden terästä ja alumiinia.

        https://vm.tiktok.com/ZGdF2RoMo/ ..., ..


      • Anonyymi

        Tuollaista on sähköauton omistaminen. Useimpien on vaan pakko nöyrtyä. Eivät yksinkertaisesti jaksa enää valittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista on sähköauton omistaminen. Useimpien on vaan pakko nöyrtyä. Eivät yksinkertaisesti jaksa enää valittaa

        Poliitikot tekivät sähköautoista kansalaskokeilun ilmastomuutokseen siivellä. Sinä häipyi vapaa kilpailu automarkkinoilta. Pelin säännöt ovat ymmärrettävästi ympäristölähtöiset mutta sen verran kehnot, että autoilun kaikki osapuolet ovat pettyneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikot tekivät sähköautoista kansalaskokeilun ilmastomuutokseen siivellä. Sinä häipyi vapaa kilpailu automarkkinoilta. Pelin säännöt ovat ymmärrettävästi ympäristölähtöiset mutta sen verran kehnot, että autoilun kaikki osapuolet ovat pettyneitä.

        Eipä yleistetä. Olen tyytyväinen nykyiseen sähköautoon, jos tarve vaihtaa tulee on valinta edelleen sähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista on sähköauton omistaminen. Useimpien on vaan pakko nöyrtyä. Eivät yksinkertaisesti jaksa enää valittaa

        Meinaat, että yhden negatiivisen tapahtuman klikkiotsikon perusteella voi vetää jotain yleistä johtopäätöstä? Taidat olla aika yksinkertainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat, että yhden negatiivisen tapahtuman klikkiotsikon perusteella voi vetää jotain yleistä johtopäätöstä? Taidat olla aika yksinkertainen...

        No noita tapauksia riittää ihan lähipiirissäkin, että taidat olla sinä se yksinkertainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat, että yhden negatiivisen tapahtuman klikkiotsikon perusteella voi vetää jotain yleistä johtopäätöstä? Taidat olla aika yksinkertainen...

        Lisäksi ongelma liittyi auton alustaan, ei millään tavalla varsinaiseen sähköiseen voimalinjaan. Ei todellakaan ole penaalin terävin kynä jos tuon jutun perusteella yrittää tehdä yleistäviä johtopäätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi ongelma liittyi auton alustaan, ei millään tavalla varsinaiseen sähköiseen voimalinjaan. Ei todellakaan ole penaalin terävin kynä jos tuon jutun perusteella yrittää tehdä yleistäviä johtopäätöksiä.

        Testlathan ovat eniten hylättyjä katsastuksessa. Ei ole penaalin terävintä kärkeä jos tuota ei tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testlathan ovat eniten hylättyjä katsastuksessa. Ei ole penaalin terävintä kärkeä jos tuota ei tiedä.

        Tämmöisiä romuja nämä ovat

        Uudehkot Teslat ovat reputtaneet katsastuksissa ennennäkemättömästi Saksassa
        https://www.is.fi/autot/art-2000009997786.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi ongelma liittyi auton alustaan, ei millään tavalla varsinaiseen sähköiseen voimalinjaan. Ei todellakaan ole penaalin terävin kynä jos tuon jutun perusteella yrittää tehdä yleistäviä johtopäätöksiä.

        Kyllä se liittyy myös sähköiseen voimalinjaan koska mukana täytyy jatkuvasti kyörätä 500-600 kg painavaa akustoa. Se laittaa alustan ja ohjauksen koville, voi kokeilla miltä tuntuu ajo jos lastaa ne parikymmentä semusäkkiä polttariin, jos edes mahtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No noita tapauksia riittää ihan lähipiirissäkin, että taidat olla sinä se yksinkertainen...

        Niinpä tietysti, kumma että tuolla merkkien keskustelufoorumeilla ei tuollaisia ongelmia kovin paljon ole näkynyt. Mutta sun lähipiireissä ihan useita…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä tietysti, kumma että tuolla merkkien keskustelufoorumeilla ei tuollaisia ongelmia kovin paljon ole näkynyt. Mutta sun lähipiireissä ihan useita…

        Eivät varmaan kerro vioistaan. Mutta katsastustilastothan kertovat lahjomattomasti Teslan laadun olevan ala-arvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testlathan ovat eniten hylättyjä katsastuksessa. Ei ole penaalin terävintä kärkeä jos tuota ei tiedä.

        Tesla ei ole ainut sähköautomerkki markkinoilla, joten sen alustaongelmien pohjalta on aika turha yrittää jotenkin yleistää sähköautojen ongelmia. Ongelma koskee Teslaa merkkinä, ei sen voimalinjaa.

        Myös polttomoottoriautoissa esim. Daciaa hylätään paljon etuakseliston vikojen vuoksi. Samalla polttispetterin logiikalla voi varmaan sitten väittää että kaikki polttomoottoriautot ovat ongelmallisia kun Dacian alusta ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla ei ole ainut sähköautomerkki markkinoilla, joten sen alustaongelmien pohjalta on aika turha yrittää jotenkin yleistää sähköautojen ongelmia. Ongelma koskee Teslaa merkkinä, ei sen voimalinjaa.

        Myös polttomoottoriautoissa esim. Daciaa hylätään paljon etuakseliston vikojen vuoksi. Samalla polttispetterin logiikalla voi varmaan sitten väittää että kaikki polttomoottoriautot ovat ongelmallisia kun Dacian alusta ei kestä.

        Ei alustat kestä muissakaan söhköautomerkeissä, tosin yhtä huonoja kuin Tesla ne eivät ole. Sähköautojen suuri paino rikkoo nivelet, eikä valmistajilla ole intressejä valmistaa kalliita ja kestävämpiä niveliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät varmaan kerro vioistaan. Mutta katsastustilastothan kertovat lahjomattomasti Teslan laadun olevan ala-arvoista.

        Merkkipalstoilla ei juurikaan muusta edes puhuta kuin vioista… pistä siihen toyotaasi yli 400 hv. Ja nauti kiihtyvyydestä jokaisessa liikennevaloissa, mite nivelet kestävät? Esim. ferrarien alusta tyypillisesti uusitaan 30tkm välein, eikä maksa kuin kymppitonnin. Teslaan uudet puslat vaihtaa huolto kahdellasataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikot tekivät sähköautoista kansalaskokeilun ilmastomuutokseen siivellä. Sinä häipyi vapaa kilpailu automarkkinoilta. Pelin säännöt ovat ymmärrettävästi ympäristölähtöiset mutta sen verran kehnot, että autoilun kaikki osapuolet ovat pettyneitä.

        hah....euroopassa ja aasiassa on niin paljon bensiini ja dieselautoja että sähköistyminen on utopiaa vaikka kuinka yrittävät...suurin osa työntekijöistä on köyhää väkeä jotka kulkee autolla..Siinä vaiheessa kun autoilu tulee liian kalliiksi niin se näkyy työtä tekevien määrässä..politiikot sanoo että köyhät ostaa käytettyjä sähköautoja, voi ostaa muttei ole varaa korjauttaa saatika maksaa vakuutusmaksuja., renkaita jne...


    • Anonyymi

      En minäkään ostaisi Teslaa. Onneksi on perinteisiä autonvalmistajia jotka tekevät sähköautoja.
      Niillä ajaa erittäin halvalla ilman autonrakentamisen sudenkuoppia joihin Tesla on pudonnut.

      • Anonyymi

        Ajo voi olla halpaa, mutta kokonaiskulut ei. Lisäksi täytyy olla lehmän hermot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajo voi olla halpaa, mutta kokonaiskulut ei. Lisäksi täytyy olla lehmän hermot.

        Kokonaiskulut sähköautossa ovat selkeästi pienemmät kuin vastaavassa polttiksessa. Käytettynä ostettu sähköauto on aika killeri kustannusmielessä.

        Lehmän hermot on omasta takaa jo ennen kuin ostin sähköauton. Auto latautuu kaikessa rauhassa halvalla pörssisähköllä kun minä nukun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajo voi olla halpaa, mutta kokonaiskulut ei. Lisäksi täytyy olla lehmän hermot.

        Sähköauton ostaja jää ihmeelliseen loukkuun. Mikään ei luonnistu enää niinkuin vanhaan hyvään aikaan. Siksi hyvään tottumaton nuori väki on sähköautoista innoissaan mutta hyvään tottunut vanhempi polvi on kauhuissaan. Näinhän se on aina ollut, kun sukupolvet vaihtuvat. Sääli vaan, että nykyiset nuoret ihmiset saavat niskoilleen niin raskaan taakan kuin sähköautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskulut sähköautossa ovat selkeästi pienemmät kuin vastaavassa polttiksessa. Käytettynä ostettu sähköauto on aika killeri kustannusmielessä.

        Lehmän hermot on omasta takaa jo ennen kuin ostin sähköauton. Auto latautuu kaikessa rauhassa halvalla pörssisähköllä kun minä nukun.

        Kokonaiskulut ovat sähköautossa usein suuremmat.

        Miten se auto latautuu pörssisähköllä matkalla paikassa, jossa ei ole latauspisteitä? Ei mitenkään, vaan pitää mennä erikseen jonnekin lataamaan. Joissain hotelleissa on latausmahdollisuus, mutta auto pitää käydä siirtämässä latauksen valamistuttua. Ei voi ottaa muutamaa rentouttavaa kaljaa tai muuta drinkkiä.
        Reissut menee pilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton ostaja jää ihmeelliseen loukkuun. Mikään ei luonnistu enää niinkuin vanhaan hyvään aikaan. Siksi hyvään tottumaton nuori väki on sähköautoista innoissaan mutta hyvään tottunut vanhempi polvi on kauhuissaan. Näinhän se on aina ollut, kun sukupolvet vaihtuvat. Sääli vaan, että nykyiset nuoret ihmiset saavat niskoilleen niin raskaan taakan kuin sähköautot.

        "Sääli vaan, että nykyiset nuoret ihmiset saavat niskoilleen niin raskaan taakan kuin sähköautot."

        Omalla kohdalla mittariin tuli 60 v viime vuonna. En ole kaivannut yhtään mitään niistä polttiksista mitä olin ostanut menneinä vuosikymmeninä.
        Pikkaisen raskaan oloinen tämä tietysti on mutkassa verrattuna Mk.1 GTI Golfiin mutta toisaalta se valtava vääntö heti kävelyvauhdista on niin veretpysäyttävä kokemus.
        Ja tietysti se että ajaminen ei maksa käytännössä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sääli vaan, että nykyiset nuoret ihmiset saavat niskoilleen niin raskaan taakan kuin sähköautot."

        Omalla kohdalla mittariin tuli 60 v viime vuonna. En ole kaivannut yhtään mitään niistä polttiksista mitä olin ostanut menneinä vuosikymmeninä.
        Pikkaisen raskaan oloinen tämä tietysti on mutkassa verrattuna Mk.1 GTI Golfiin mutta toisaalta se valtava vääntö heti kävelyvauhdista on niin veretpysäyttävä kokemus.
        Ja tietysti se että ajaminen ei maksa käytännössä mitään.

        Ajaminen on varmasti halpaa, mutta kokonaiskustannukset ei.

        Itse en kaipaa vaivalloista akkusähköautoa. Lataaminen kotona onnistuisi lämmityskauden ulkopuolella, mutta ei aina lämmityskaudella. Sulakkeet eivät riitä.
        Sitten tulee talvella silloin tällöin esteeksi jo se, että aura-auto tekee pihatien risteykseen vallin, jonka yli ei sähköautolla uskalla ajaa. Akun tai ainakin akun suojuspellin voi rikkoa jo tielle pudonnut jäinen möykky. Huonoilla metsäteillä ajamisen voi unohtaa kokonaan. Pidemmät reissut menisivät hankaliksi. Talvella jo valmiiksi lyhyt range lyhenee entisestään. Ei jaksaisi millään tuota latausrumbaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaiskulut ovat sähköautossa usein suuremmat.

        Miten se auto latautuu pörssisähköllä matkalla paikassa, jossa ei ole latauspisteitä? Ei mitenkään, vaan pitää mennä erikseen jonnekin lataamaan. Joissain hotelleissa on latausmahdollisuus, mutta auto pitää käydä siirtämässä latauksen valamistuttua. Ei voi ottaa muutamaa rentouttavaa kaljaa tai muuta drinkkiä.
        Reissut menee pilalle.

        "Joissain hotelleissa on latausmahdollisuus, mutta auto pitää käydä siirtämässä latauksen valamistuttua. Ei voi ottaa muutamaa rentouttavaa kaljaa tai muuta drinkkiä.
        Reissut menee pilalle."
        Nyt taas tulee sellaista essobaarin legendaa ettei mitään rajaa. Kertaakaan en ole autoa käynyt siirtämässä hoteliin latauspaikasta pois tuollaisen asian takia.

        Kannattaisiko kirjoittaa jostain sellaisesta asiasta josta ymmärtää jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton ostaja jää ihmeelliseen loukkuun. Mikään ei luonnistu enää niinkuin vanhaan hyvään aikaan. Siksi hyvään tottumaton nuori väki on sähköautoista innoissaan mutta hyvään tottunut vanhempi polvi on kauhuissaan. Näinhän se on aina ollut, kun sukupolvet vaihtuvat. Sääli vaan, että nykyiset nuoret ihmiset saavat niskoilleen niin raskaan taakan kuin sähköautot.

        Sähköautoon siirtyminen on sama kuin nykyaikaisesta polttomoottoriautosta joutuisi siirtymään takaisin hevoskärryjen aikaan. Päivämatka olisi sen mittainen kuin kopukka jaksaa kävellä ja sen jälkeen on pidettävä lataustauko kestikievarissa jotta koni ehtii syödä ja levätä. Halpaa saattaisi olla, heinää saa hevosen tankkaamiseen haasiallisen sadalla eurolla ja koni voi syödä sitä omassa pihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoon siirtyminen on sama kuin nykyaikaisesta polttomoottoriautosta joutuisi siirtymään takaisin hevoskärryjen aikaan. Päivämatka olisi sen mittainen kuin kopukka jaksaa kävellä ja sen jälkeen on pidettävä lataustauko kestikievarissa jotta koni ehtii syödä ja levätä. Halpaa saattaisi olla, heinää saa hevosen tankkaamiseen haasiallisen sadalla eurolla ja koni voi syödä sitä omassa pihassa.

        Nykyaikaisesta polttomoottoriautosta sähköautoon siirtyminen olisi kuin vaihtaisi esim. 60-luvun Kuplavolkkariin. Range ja ajo-ominaisuudet ovat sähköautossa yhtä olemattomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joissain hotelleissa on latausmahdollisuus, mutta auto pitää käydä siirtämässä latauksen valamistuttua. Ei voi ottaa muutamaa rentouttavaa kaljaa tai muuta drinkkiä.
        Reissut menee pilalle."
        Nyt taas tulee sellaista essobaarin legendaa ettei mitään rajaa. Kertaakaan en ole autoa käynyt siirtämässä hoteliin latauspaikasta pois tuollaisen asian takia.

        Kannattaisiko kirjoittaa jostain sellaisesta asiasta josta ymmärtää jotain?

        No jos sinun ei ole tarvinnut siirtää, niin ei se tarkoita, että muiden ei ole tarvinnut siirtää. Tämähän on aivan yleinen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos sinun ei ole tarvinnut siirtää, niin ei se tarkoita, että muiden ei ole tarvinnut siirtää. Tämähän on aivan yleinen ongelma.

        Tyhmille yksilöille koko elämä on ongelma.
        Jos jossain hotellissa olisi tuollainen käytäntö niin antaisin respassa autoni avaimet henkilökunnalle ja he siirtäisivät autoni pois latauspaikalta.
        Oletko aivan aivoton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmille yksilöille koko elämä on ongelma.
        Jos jossain hotellissa olisi tuollainen käytäntö niin antaisin respassa autoni avaimet henkilökunnalle ja he siirtäisivät autoni pois latauspaikalta.
        Oletko aivan aivoton?

        Sinä tunnut olevan tyhmä ja aivoton. Ei respan henkilökunta lähde autoja siirtelemään. Tuskin olet koskaan edes ollut yötä hotellissa kun olet noin tietämätön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tunnut olevan tyhmä ja aivoton. Ei respan henkilökunta lähde autoja siirtelemään. Tuskin olet koskaan edes ollut yötä hotellissa kun olet noin tietämätön!

        Kuten sanoin niin koko probleema on täysin hatusta vetäisty. Mun auto on aina ollut täydessä latingissa ilmaista sähköä aamulla. Ei ole koskaan tarvinnut siirrellä.

        Jos sinulla on ollut ongelma tässä asiassa niin et ole ajanut sähköautolla metriäkään. Olet ulkopuolinen valittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tunnut olevan tyhmä ja aivoton. Ei respan henkilökunta lähde autoja siirtelemään. Tuskin olet koskaan edes ollut yötä hotellissa kun olet noin tietämätön!

        Jos tilanne on oikeasti tuo edellämainittu, niin voinet varmaan helposti sitten luetella useamminkin hotellin missä auto pitää siirtää pois latauspaikalta akun täytyttyä?

        Itse kun en tiedä yhtään tuollaista hotellia, ja jos noita on niin tietääpähän sitten ettei kyseiseen hotelliin majoitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tilanne on oikeasti tuo edellämainittu, niin voinet varmaan helposti sitten luetella useamminkin hotellin missä auto pitää siirtää pois latauspaikalta akun täytyttyä?

        Itse kun en tiedä yhtään tuollaista hotellia, ja jos noita on niin tietääpähän sitten ettei kyseiseen hotelliin majoitu.

        Tässä tietoa sähköauton latauksesta hotelleissa:

        https://www.hs.fi/visio/art-2000010331181.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisesta polttomoottoriautosta sähköautoon siirtyminen olisi kuin vaihtaisi esim. 60-luvun Kuplavolkkariin. Range ja ajo-ominaisuudet ovat sähköautossa yhtä olemattomat.

        Jos tykkää maksaa törkeän kalliita veroja fossiilisella ajamisella niin antaa mennä vaan.

        Ei se minulta pois ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tykkää maksaa törkeän kalliita veroja fossiilisella ajamisella niin antaa mennä vaan.

        Ei se minulta pois ole.

        Mieluummin maksaa niitä veroja kuin menettää hermonsa sähköauton kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin maksaa niitä veroja kuin menettää hermonsa sähköauton kanssa.

        Ei ole vielä kertaakaan hermot menneet. Toisaalta positiivista mitä pidempään fossiilisilla polttoaineilla ajetaan niin sitä vähemmän on painetta valtiolla verottaa autoilua esim. kiinteiden veroluonteisten maksujen muodossa.


    • Anonyymi

      Youtubesta alkaa jo löytyä kokemuksia sähköautoilun ihanuudesta. Kaikki ne eivät rohkaise kaupoille.

      • Anonyymi

        Kaikissa autoissa on joskus ongelmia ja jos kaikkea pelkää ja antautuu netistä löytyville jutuille, niin ai kannata hankkia koskaan autoa tai mitään mekaanista tai sähköistä laitetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa on joskus ongelmia ja jos kaikkea pelkää ja antautuu netistä löytyville jutuille, niin ai kannata hankkia koskaan autoa tai mitään mekaanista tai sähköistä laitetta.

        Useimmat laitteet toimivat asiallisesti, ja joillekin käy jopa sähköautot. Monelle sähköauto ei sovellu lainkaan.


    • Anonyymi

      odottaisin innolla testiä 15 vuotta vanhalle jsähkärille olla ajetaan 300.000 km..testissä...sitten näkis käytettyjen totuuden ...mitä maksaa...
      esim muutamavuosi sitten kun ostettiin 15 vuotta vanha diesel jolla oli ajettu 200.000 -300.000..näillä ajeli vielä toisen mokoman ilman isompia remontteja.

    • Anonyymi

      "No jos sinun ei ole tarvinnut siirtää, niin ei se tarkoita, että muiden ei ole tarvinnut siirtää. Tämähän on aivan yleinen ongelma."

      Mulla on kaksi tätiä jotka ovat aina sitä mieltä että kaikki asiat maailmassa ovat ongelmia. Ovat kyllä tysin oikeassa oman elämänsä suhteen siinä asiassa. Eivät ole tehneet mitään koko elämässän.
      Ja ovat täysin oikeassa. Kun tekee elmästää ongelman nuun se saa mitä tilaa

    • Anonyymi

      sanoisin näin että hinnat alas ja 10 vuoden takuu..sitten paaliin niin ei tartte korjailla..
      käytettyjä romuja on ihan turha haalia suomeen norjasta ja rutosista..

    • Anonyymi

      "Jos tykkää maksaa törkeän kalliita veroja fossiilisella ajamisella niin antaa mennä vaan.

      Ei se minulta pois ole."

      Ja lisäksi se polttis on törkeän laiska. Sähköauto lähtee heti kun ojentaa oikeaa nilkkaa.

      • Anonyymi

        hah.... näkyy sitten vahinkotilastoissa ja vakuutusmaksujen korotuksena,,,
        aja hiljaa isi nyt vaan...


      • Anonyymi

        No se sähköauto on aina jonoja tekemässä. Ennen sai arvailla onko jonon keulalla harmaa Corolla vai keltainen Punto. Nykyään näiden lisäksi valkoinen Tesla Model 3.


      • Anonyymi

        Ei näy sähköauto lähtevän kun jatkuvasti niillä ajetaan alinopeutta.


    • Anonyymi

      Tähän saakka sähköauton verohelpotukset on maksanut polltiksella ajava. Kallis kokeilu ehkä mutta kannattaa miettiä kuka sen laskun on oikeasti maksanut

      Muista tämä kun seisot räntäsateessa tankkaamassa polttistasi ja jokaisesta litrasta menee 80% verokarhun taskuun.

      Sähköautomies nukkuu omassa sängyssään kun melkein ilmainen pörssisähkö valuu sähköauton akkuun.

      • Anonyymi

        Bensa-asemilla on katokset, ei sada räntää. Sähköauto"mies" yrittää saada virtaa akkuunsa räntäsateessa soittaessaan operaattorille, että latausasema on jumissa. Samaan aikaan polttiksella ajava on jo omassa sängyssään nukkumassa makoisia unia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa-asemilla on katokset, ei sada räntää. Sähköauto"mies" yrittää saada virtaa akkuunsa räntäsateessa soittaessaan operaattorille, että latausasema on jumissa. Samaan aikaan polttiksella ajava on jo omassa sängyssään nukkumassa makoisia unia.

        Sähkö tulee meille kaikille kotiin. Eikä maksa juuri mitään.
        Polttispellen kilometrin hinnasta 80% on verokarhun taskun täyttämistä, Miltä se tuntuu kun maksat sähköautomiehen veronkevennyksiä joka kerta kun tankkast?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa-asemilla on katokset, ei sada räntää. Sähköauto"mies" yrittää saada virtaa akkuunsa räntäsateessa soittaessaan operaattorille, että latausasema on jumissa. Samaan aikaan polttiksella ajava on jo omassa sängyssään nukkumassa makoisia unia.

        Kotiin tullessa ajetaan auto katokseen ja tyrkätään piha autoon ja annetaan lataantua edulliseen hintaan yöaikaan kun nukutaan ja aamulla auto on täydessä iskussa kuten joka aamu. No oikeasti ei tuota autoa tarvitse ladata kuin 2-3 kertaa viikossa.
        Pari kertaa olen kolmen vuoden aikana ladannut julkisilla latureilla hotellin parkissa ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö tulee meille kaikille kotiin. Eikä maksa juuri mitään.
        Polttispellen kilometrin hinnasta 80% on verokarhun taskun täyttämistä, Miltä se tuntuu kun maksat sähköautomiehen veronkevennyksiä joka kerta kun tankkast?

        No ei tunnu miltään. Lämmitän kodin halvalla pörssisähköllä ja/tai omasta metsästä kaadetuilla puilla.

        Miltä tuntuu sähköpellestä latailla ja ajaa alinopeutta toivoen akun riittävän seuraavalle latauspaikalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tunnu miltään. Lämmitän kodin halvalla pörssisähköllä ja/tai omasta metsästä kaadetuilla puilla.

        Miltä tuntuu sähköpellestä latailla ja ajaa alinopeutta toivoen akun riittävän seuraavalle latauspaikalle?

        "Miltä tuntuu sähköpellestä latailla ja ajaa alinopeutta toivoen akun riittävän seuraavalle latauspaikalle?"
        Kiitos kysymästä. Hyvältähän tämä tuntuu. Kun muistaa ne ajat kun piti maksaa moninkertaisen hinnan joka kilometrista verokarhun taskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miltä tuntuu sähköpellestä latailla ja ajaa alinopeutta toivoen akun riittävän seuraavalle latauspaikalle?"
        Kiitos kysymästä. Hyvältähän tämä tuntuu. Kun muistaa ne ajat kun piti maksaa moninkertaisen hinnan joka kilometrista verokarhun taskuun.

        Minun ei tarvitse laskea eurojen päälle, eikä miettiä meneekö rahat verottajalle vai minne. Pääasia, että saa ajaa huolettomasti, ja sehän onnistuu vain polttiksella.


    • Anonyymi

      Yksi sellainen perusasia teillle fossiilipolttimiin juuttuneille tiedoksi. Isolla osalla sähköautoihin siirtyneistä on pitkä historia polttiksista ajamisesta.
      Ja millainen rahareikä se on.

      • Anonyymi

        Yksi perusasia teille sähköautoilijoille. Tutkimuksen mukaan 73 % suomalaisista autoilijoista ostaisi polttomoottorilla varustetun auton, jos käytetyllä rahalla ei olisi mitään väliä. Suurin osa haluaa ajaa huolettomasti polttiksella. Ei se ole sen isompi rahanteikä kuin sähköautokaan.


      • Anonyymi

        Näinpä. Liki 20 vuotta polttomoottori autoilla ja nyt viimeiset 3 vuotta sähköllä. Näin ollen, voisin sanoa, että jonkinlainen käsitys on molemmista ja jatkan sähköllä tyytyväisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Liki 20 vuotta polttomoottori autoilla ja nyt viimeiset 3 vuotta sähköllä. Näin ollen, voisin sanoa, että jonkinlainen käsitys on molemmista ja jatkan sähköllä tyytyväisenä.

        https://vm.tiktok.com/ZGdFjncQr/ ....,,,... Onnea ja menestystä valitsemalle valinnalle.


    • Anonyymi

      Kaipaan vanhoja polttisautojani yhtä paljon kuin putkitelkkaria tai lankapuhelinta.

      • Anonyymi

        Minä taas en kaipaa putkitelkkareita enkä lankapuhelinta, en myöskään 50-luvun rangea ja surkeita talviominaisuuksia, joita sähköautoissa riittää


    • Anonyymi

      Tästä kannattaa vängätä maailman tappiin ja provoilla oikein sydämen kyllyydestä ja yhtään tällä ei ole merkitystä tai vaikutusta mihinkään.
      Olisi kovin mielenkiintoista saada tietää saako tuosta helpotusta angsteihinsa vai sitä lisää?

    • Anonyymi

      MUTTA, SIITÄ SE KEHITTYY.
      NYT TÄYTYISI ALKAJAISIKSI, VAKUUTUS MAKSUT VIISIN- KYMMENKERTAISTAA HYDRITEILLE JA SÄHKÖISILLE MENOPELEILLE.

    • Anonyymi

      Mitä sitten? Ei kai kukaan sellainen osta sähköautoa jolla ei ole pinkka kunnossa.
      Tuollaisen ostaa sellainen jolla on oikeasti vuosipalkka satatonnia. Jos sen alle niin on idiootti jos panee rahansa mihin tahansa uuteen autoon.

      • Anonyymi

        Eikö sähköautoja muka voi ostaa käytettyinä?


    • Anonyymi

      Kyllä täyssähköautojen omistaminen tulee muutamassa vuodessa ihan järkeväksi valinnaksi. Nyt voi olla vielä lastentauteja ja kalliissa malleissa turhia hajoavia härpäkkeitä. Tehot ja akut tulevat löytämään perusautoilijan tarpeiden tasot eli alle 6 s kiihtyvyydet ja yli 500 km ranget ovat turhia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe