Pullaa leivoin.....

Anonyymi-ap

Tulipa leivottua pullaa, ei tarvitse kaupasta heti ostaa.
Voisilmäpullia pellillisen leivoin.
Laitoin karvasmanteliöljyä voi sokeriseokseen ja laitoin myös omena kanelihilloa.
Olipa hyvä makuyhdistelmä, täytteen maku muistutti marsipaania, vaikke
marsipaania ollut.

16

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan hyvänmakuisia. Oletpa taitava.

• Anonyymi

Tykkäätkö marsipaanin mausta? Onko laktoosittomia pullia?

• Anonyymi

Marsipaani maistuu, mutta kohtuudella.
        Eivät ole laktoosittomia, kun ei ole maitoallergia, enkä näe syytä tehdä laktoosittomia, kun
        itse pullat syön, ei ketään käy ja sitäpaitsi laktoosittomat leivonta aineet on paljon kalliimpia!

• Anonyymi kirjoitti:

Marsipaani maistuu, mutta kohtuudella.
        Eivät ole laktoosittomia, kun ei ole maitoallergia, enkä näe syytä tehdä laktoosittomia, kun
        itse pullat syön, ei ketään käy ja sitäpaitsi laktoosittomat leivonta aineet on paljon kalliimpia!

Marsipaania käytetään laskiaispullissa, mutta onko muita leivonnaisia, johon laitetaan marsipaanitäytettä? Kysyn uteliaisuuttani.
        Itse en ole marsipaanin ystävä.

• Mutsi teki joskus sellaisia kookoshiutalekierrepullia, niistä diggasin. 🤤

Muuten kyllä en ole ihmeempi pullahiiri.

• Anonyymi

Kookoskierrepullat on kyllä herkkua.
        Kookoshiutaleita, voita ja sokeria sekoittaa ja laittaa voisilmäpullien tapaan, niin
        varmasti maistuu hyvälle ja on helpompi tehdä, kuin niitä kierrepullia, kun taikina pitää kaulita ja jää helposti kiinni pöytään, kun ei liikaa jauhoja viitsisi käyttää, tekevät pullista kovia ja kuivia.
        Ihan käsin vaivasin taikinan, kun on niin pieni taikina puoli annosta, että vähän liian pieni isolle vaivauskoneelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Kookoskierrepullat on kyllä herkkua.
        Kookoshiutaleita, voita ja sokeria sekoittaa ja laittaa voisilmäpullien tapaan, niin
        varmasti maistuu hyvälle ja on helpompi tehdä, kuin niitä kierrepullia, kun taikina pitää kaulita ja jää helposti kiinni pöytään, kun ei liikaa jauhoja viitsisi käyttää, tekevät pullista kovia ja kuivia.
        Ihan käsin vaivasin taikinan, kun on niin pieni taikina puoli annosta, että vähän liian pieni isolle vaivauskoneelle.

Joo, pullanpyörittelytekniikka ei ole mun vahvinta osaamisaluetta, niin tuohon en osaa mitään nasevan näsää nyt tähän hätään laittaa, mut varmaan joo. 😁

• Itse en ole jauhopeukalo, mutta arvostan kaikkia, jotka innostuvat leipomisesta ja uskaltavat kokeilla uusia reseptejä.
      Viimeksi olen leiponut pipareita, viime joulukuussa.

• Anonyymi

Katsoin prismassa kerran että kaksi korvapuustia maksoi 3.95 euroa , niitä oli 2 kpl paketeissa. Aika tyyris hinta, itse olen leiponut niin saa aineksien hinta on joku 4 euroa korkeintaan ja sillä saa jo 25 kpl korvapuustia.

• Anonyymi

OLI HIKK voi olla ärsyrsjuttu jos hikottaa jatkuvasti hikhik.

MRNIN JOO LRPÄÄMÄÄMÄÄN NIIN JA SITGEN JOTKUTKUT BOND-TYTÖÖT MIIELESSÄ JA NISKA TITEBN NIISTÄ' JOTAIN UNIA

• Anonyymi

Voi sinua. Mukavaa.
      Kerran tulin ylitöistä ja vaimoni oli tehnyt porkkanaperunamuusia ja mokkapaloja.

Kyllä timppa oli iloinen työssä koettujen iskuista huolimatta.

Toki korvasin sen vapaallani. Hän oli joutunut palovahdiksi eikä saanut liikkua mihinkään.
      Tein lapsien suosimaa tonnikala kiusausta ja vein hänelle tuoreena ja paikanpäälle.

>simiti<

• Minäkin olen joskus pullia leiponut, mutta niistä tulee liian tiiviitä, vähän kuin sämpylöitä. Käytän kyllä maitoa ja voita taikinassa, kaikki ohjeen mukaan. Olen myös käyttänyt vähemmän jauhoja muistaakseni, ettei pullista tulisi niin tiiviitä ja kuivia.

• Anonyymi

Mä olen korvapuusti-ihminen.
        Täytyy olla parhaat aineet jokaiseen osaseen sen kerran kuin leivon.
        Laskiaisena ole marsipaanikermavaahtopullaihminen.
        Vilma

• Anonyymi

Julkaise ohje ja tietysti tänne myös.
      Moni varmasti haluaa kokeilla.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3531
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2237
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      2005
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1393
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe