Mä oon ollut vähän aina sellainen tyyppi, että vaikka olisinkin ollut sinänsä ihan hyvässä seurassa niin tunnen itseni kuitenkin aina jotenkin ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi. En vaan saa oikein mitään irti kenestäkään, eikä kukaan herätä oikeastaan minkäänlaisia tunteita. Huomaan, että monen "vitsin" kohdalla, kun muut nauravat tai saa ihmiset hymyilemään niin itse tyydyn vain hymähtämään tai sitten vaan esitän ja näyttelen joukon mukana "olevani mukana" vaikka tosiasiallisesti olisin totaallisen tylsistynyt. Ehkä se jotenkin näkyy myös jonkinlaisena sosiaalisena eristäytymisenä eikä se tietenkään jää muilta huomaamatta, koska kehonkieli on mitä on. Sitten se näkyy siinä, että valintatilanteissa, kuten vaikkapa joukkueurheilussa, minut valitaan vähän kuin vastentahtoisesti viimeisenä, kun olen vähän sellainen jakojäännös tai heittokapula, jota ei oikeastaan edes haluta mukaan. Ironia on siinä, että en myöskään itse ole täysillä mukana.
Samasta syystä olen ikisinkku. Ei vaan saa mitään iloa kenestäkään, kun kaikki ovat sitä samaa harmaata mielenkiinnotonta mössöä, jotka voi ohittaa olankohautuksella. Pahimpia kiusankappaleita ovatkin ne, jotka jostain syystä sitten jotenkin kiinnostuvat minusta ja tuppautuvat seuraan. Jos ne eivät ymmärräkään, että viihdyn yksikseni niin yleensä vaan ahdistun ja vetäydyn enemmän syrjään.
Toisaalta myös tietyllä tavalla kärsin tilanteesta, koska jonkun oudon fantasian tavalla kuitenkin toivoisin olevani kovinkin seurallinen ja supliikki seurapiiri-ihninen, mutta kun en ole niin en ole. Harmitusta se aiheuttaa sillon harvoin kun sitä seuraa kaipaisi, mutta eihän sitä niin saa kuin maitoa jääkaapista vaan vaatii takaisin päin niin paljon, että en ole siihen henkisesti kykenevä.
Sellaista se on, seurassa kuin seurassa, ainainen tunne yksinäisyydestä ja ulkopuolisuudesta. Ja elämä on teatteria ja näytelmää, että edes jotenkin voisi joihinkin pitää jonkinlaista "ystävyys" suhdetta yllä.
Yhdessä, mutta silti yksin
2
148
Vastaukset
Veikkaan, että oot ehkä sittenkin väärässä seurassa, vaikka "sinänsä hyvässä seurassa". Mä olen aina ollut ihminen, joka tykkää useimmiten käydä yksin erilaisissa tilaisuuksissa, vaikka keikoilla tai julkkareissa. Eli en kaipaa välttämättä sitä pakollista naispuolista kaveria siihen mukaan. Mutta toki sitten valitsen paikan ja seuran tarkkaan. Jonkun, missä on samanhenkisiä ihmisiä. Siltikin välillä käy niin, että ei seura iske ja tulee ulkopuolinen olo. Sit vaan häippäsen kotiin tai vaihdan paikkaa. Pääsee hyvin lähtemään, kun ei ole sitä kaveria, joka olis eri mieltä lähtemisestä tai jäämisestä.
- Anonyymi
Introverttiyden kuormaa tuo vain, ei sen kummempaa. Tarvitsee vain oppia hiukan avautumaan ja tuomaan minäänsä esiin. Kaikkien ystävä ei silti pakko ole olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178123Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996369Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702440
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402430- 422204
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575