Jostain vanhasta säilöntämenetelmästä se on jäänyt Ruotsin kulttuuriin.
Kerran yksi toi tehtaalle mokoman purkin. Noh avaamisen jälkeen ruokahuoneeseen ei mennyt kukaan sinä päivänä ja pihalla lentävät lokit ja variksetkin häipyivät.
Jos haluaa säästää ruokakuluissa, niin ostakaa 1 hapansilakkapurkki/17 ihmistä. Siitä jää vielä ylikin.
Riittää helposti vuoden se muutaman sadan gramman purkki.
>simiti<
Ruotsalainen hapansilakka.
16
294
Vastaukset 16
- Anonyymi
Ai että on mukavaa :). https://www.youtube.com/watch?v=EcvXFlebCjk . Kärpäset tykkää eli kyllä jotkut tykkää. Niistä saa lisäprotskua 💪😗. Neljän minuutin liepeillä se kissa kysyy katseellaan siltä sadistilta että "What are you? Dumb? A troll?".
- Anonyymi
Sopii hyvin kiljun kanssa.
- Anonyymi
WC-käynnin jälkeen paikalle hälytetty pommiryhmä raapii päitään, että mistäs aloitetaan. 🤔
Eikös Suomessakin syöty "kessiintyneitä särkiä"
- Anonyymi
pippueueilla maustettu särrki eli kuha
huvittaa jotkin netflixin jutut kun tulee ehdotelmia joisgain jutuis jos painaa peukku-baooua että saattaisit pitäätästä ei tule tosiaan kolmabbeb isaoyikeb naubijsua oekjöstääb gwusxöb Eräs väitti, että hänen isänsä piti tuosta omituisuudesta.
Asuivat siis aikoinaan Ruotsissa.Ai niin ja väitän, että lipeäkalakin on saman keittiöperinteen osa ja lähes yhtä hirveää.
- Anonyymi
Olet siis syönyt molempia.
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis syönyt molempia.
Lipeäkalaa pakotettiin syömään joskus pienenä.
Toista kertaa ei enää pystytty pakottamaan.
- Anonyymi
kokeile kalastaa niin että joku ahven ei lahnamainen tai särki tai säeki rasiis ei sovellu
sekjäranfan läpi koukku ja kellukkeeksi ssiinakka 1,5l tyhjä mehupurkki oli kadojoku oli - Anonyymi
yöllä oli kadonnut se juttu ei ahven kyllä pystynyt viemään kilometrien päähän yön aikana
Onko tämä sitä ruotsalaista Surströmming hapansilakkaa? Olin kerran porukassa, jossa avattiin se purkki. Nuuhkaisin keran. Ei tarvitse toista kertaa. En maistanut.
En käsitä, miten ruotsalaiset pystyvät syömään mokomaa silakkaa?Tässä teille ruokaideoita hapansilakasta (olen tämän videon kerran aikaisemmin laittanut palstalle):
https://m.youtube.com/watch?v=pMOr1p4_gXYHauska video. Olen ennenkin katsonut Setämiesten videoita. Kerran ne arvosteli porukalla suklaa- ja makeisjoulukalentereita. Lopulta Setämiehillä meni se testi ähkyn puolelle.
Suosittelen, jos video sattuu tulemaan vastaan. 😂- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Hauska video. Olen ennenkin katsonut Setämiesten videoita. Kerran ne arvosteli porukalla suklaa- ja makeisjoulukalentereita. Lopulta Setämiehillä meni se testi ähkyn puolelle.
Suosittelen, jos video sattuu tulemaan vastaan. 😂Pidätkö hapansilakan tuoksuisesta partavedestä?
Anonyymi kirjoitti:
Pidätkö hapansilakan tuoksuisesta partavedestä?
En. Yäk! Melkoinen turn off.
Pidätkö sinä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561244- 16855
- 68752
- 63735
- 47704
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69698Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131635Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31585Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9570Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i8530Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45528Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �120494- 4492
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24483Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113444- 16441
- 36435
- 70428
Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26427- 34414