Ensi vuonna se alkaa! Oletko valmis?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/062e7b84-4434-4ddf-8786-615dbb2935d8
Jos ei polttisfanaatikot vielä ole huomanneet olleensa jäämässä kehityksestä,niin uskoisin että ensi vuonna he tulevat huomaamaan sen uuden EU direktiivin myötä.
Se nyt vaan on niin että se polttomoottoriautoilla ajelu lopetetaan🤣 eikä tarvita edes mitään polttomoottorikieltoja.
Ensi vuonna se alkaa
70
465
Vastaukset
- Anonyymi
https://vm.tiktok.com/ZGdFpT4gH/ ...,,... Hullutus tulee vaan jatkumaan. 🙈🙈🙈
- Anonyymi
Kiitos videosta! Tämä ratkaisi lopullisesti, että ensi keväänä, kun auto vaihdetaan, ei meille tule sähköautoa.
Onhan tuo älytöntä, että akku pitäisi tarkistaa/vaihtaa pienen lommon takia, joka ei edes ole akun kohdalla, mutta kun se näyttää olevan noin, niin ei viitsi riskeerata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos videosta! Tämä ratkaisi lopullisesti, että ensi keväänä, kun auto vaihdetaan, ei meille tule sähköautoa.
Onhan tuo älytöntä, että akku pitäisi tarkistaa/vaihtaa pienen lommon takia, joka ei edes ole akun kohdalla, mutta kun se näyttää olevan noin, niin ei viitsi riskeerata.Ei pidä vaihtaa. Olet vain sähköauton vastustaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä vaihtaa. Olet vain sähköauton vastustaja.
En vastusta sähköautoja. Todellisia vaihtoehtoja olivat ID.4 ja ID.5. Vaan noiden akkujuttujen takia on suuri epäilys. Lisäksi tuo lataus askarruttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vastusta sähköautoja. Todellisia vaihtoehtoja olivat ID.4 ja ID.5. Vaan noiden akkujuttujen takia on suuri epäilys. Lisäksi tuo lataus askarruttaa.
Nyt olen lataillut jo 4 vuotta plugaria, eikä lataus askarruta yhtään. Helppoa ja halpaa, auto latautuu itsestään silloin, kun sillä ei ajeta. Tuo id4 kiinnostaa minuakin seuraavaksi autoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olen lataillut jo 4 vuotta plugaria, eikä lataus askarruta yhtään. Helppoa ja halpaa, auto latautuu itsestään silloin, kun sillä ei ajeta. Tuo id4 kiinnostaa minuakin seuraavaksi autoksi.
Ei ole noin helppo, kuin annat ymmärtää. Pienten lasten kanssa turha lähteä talvella jonottamaan hidasta latausta, kun Ranget katoaa pakkasella. Koti lataus on tulipalon takia riskialtista ja vakuutus ei korvaa, jos et valvo latausta, tai ei tipu korvauksia, kun talon pääty on tulessa ja sähköauto. Latausta on valvottava myös yöllä ettei tule vahinkoa. Auton omistaja vastaa latauksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vastusta sähköautoja. Todellisia vaihtoehtoja olivat ID.4 ja ID.5. Vaan noiden akkujuttujen takia on suuri epäilys. Lisäksi tuo lataus askarruttaa.
Kuinkahan monta akkua on lommon takia lopulta vaihdettu? Jos noita olisi merkittävä määrä, niin kyllä lehdistö tiedosta pitäisi huolen.
Uskon että tuokin on vain yksi uskomuksen ja epäluulon kohde vailla konkreettista riskiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole noin helppo, kuin annat ymmärtää. Pienten lasten kanssa turha lähteä talvella jonottamaan hidasta latausta, kun Ranget katoaa pakkasella. Koti lataus on tulipalon takia riskialtista ja vakuutus ei korvaa, jos et valvo latausta, tai ei tipu korvauksia, kun talon pääty on tulessa ja sähköauto. Latausta on valvottava myös yöllä ettei tule vahinkoa. Auton omistaja vastaa latauksesta.
Kuinka monta paloa suomessa on tapahtunut sähköautoa ladatessa? Tai yleensä sähköautopaloa? Pakoputkiautoja palaa 5 kpl. päivässä.
Taas yksi pelkkään uskomukseen ja luuloon perustuva pelko jolla ei ole mitään konkreettista perustetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan monta akkua on lommon takia lopulta vaihdettu? Jos noita olisi merkittävä määrä, niin kyllä lehdistö tiedosta pitäisi huolen.
Uskon että tuokin on vain yksi uskomuksen ja epäluulon kohde vailla konkreettista riskiä.No jää sähköauto ostamatta kun tuon videon katsoo. Sähköauton alla pitäisi ryömiä joka ilta tutkimassa, onko lommoa tullut akunsuojapeltiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole noin helppo, kuin annat ymmärtää. Pienten lasten kanssa turha lähteä talvella jonottamaan hidasta latausta, kun Ranget katoaa pakkasella. Koti lataus on tulipalon takia riskialtista ja vakuutus ei korvaa, jos et valvo latausta, tai ei tipu korvauksia, kun talon pääty on tulessa ja sähköauto. Latausta on valvottava myös yöllä ettei tule vahinkoa. Auton omistaja vastaa latauksesta.
Polttoainekäyttöisen auton säilytys asuintalon lähettyvillä on erittäin riskialtista niiden suuren paloherkkyyden takia. Tosiasiassa sähköauton latailu on pieni riski tähän verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä vaihtaa. Olet vain sähköauton vastustaja.
Jos ei ole latausmahdollisuutta, niin sähköauto ei ole vaihtoehto.
- Anonyymi
Vetyauto tuntuu aina vaan järkevämmältä vaihtoehdolta.
- Anonyymi
Missä sen tankkaisi?
- Anonyymi
Hakeudu lähimpään mielenterveyshoitoon.
- Anonyymi
Maksan mielummin muutaman tonnin päästösakon polttiksesta kuin ostan sähköauton johon joutuu 5 vuoden päästä uusimaan 15 000 euron akun ja 10 000 euron sähkömoottorin.
https://www.nettiauto.com/hyundai/ioniq-electric/14166065- Anonyymi
Voi voi, sinua röllikkää. Poika tarttuu yksittäiseen tapaukseen kuin pikkuvauva äidin tissiin.
Tutkimuksien mukaan akut kestävät 20 vuotta käyttöä, mutta tietenkin yksittäisiä hajoamisia saattaa tulla, mutta akkuja on alettu korjaamaan ja se toiminta kasvaa kokoajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, sinua röllikkää. Poika tarttuu yksittäiseen tapaukseen kuin pikkuvauva äidin tissiin.
Tutkimuksien mukaan akut kestävät 20 vuotta käyttöä, mutta tietenkin yksittäisiä hajoamisia saattaa tulla, mutta akkuja on alettu korjaamaan ja se toiminta kasvaa kokoajan.Jutuistasi aistii vitutuksen😂kun ei sähköauto olekkaan in ja rahat menneet niin vituttaahan se
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, sinua röllikkää. Poika tarttuu yksittäiseen tapaukseen kuin pikkuvauva äidin tissiin.
Tutkimuksien mukaan akut kestävät 20 vuotta käyttöä, mutta tietenkin yksittäisiä hajoamisia saattaa tulla, mutta akkuja on alettu korjaamaan ja se toiminta kasvaa kokoajan.Voi voi patteripoikaa. On tainu jäädä tissit saamatta kun takerrut pelkkiin tutkimuksiin.
5 minuutin pikainen nettiselaus tuotti muutaman "yksittäistapauksen" lisää. Kaikkiin linkin autoihin vaihdettu akku, sähkömoottori tai molemmat. Ja nuo ovat vain jäävuoren huippu koska autoliikkeet joissa suurin osa sähköautoista myynnissä eivät kerro ilmoituksissa mitä autoihin vaihdettu ja mitä ei.
https://www.nettiauto.com/hyundai/kona-electric/14595535
https://www.nettiauto.com/hyundai/kona/14643086
https://www.nettiauto.com/kia/soul/14684815
https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/14690249
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/14531714
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/14162350 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi patteripoikaa. On tainu jäädä tissit saamatta kun takerrut pelkkiin tutkimuksiin.
5 minuutin pikainen nettiselaus tuotti muutaman "yksittäistapauksen" lisää. Kaikkiin linkin autoihin vaihdettu akku, sähkömoottori tai molemmat. Ja nuo ovat vain jäävuoren huippu koska autoliikkeet joissa suurin osa sähköautoista myynnissä eivät kerro ilmoituksissa mitä autoihin vaihdettu ja mitä ei.
https://www.nettiauto.com/hyundai/kona-electric/14595535
https://www.nettiauto.com/hyundai/kona/14643086
https://www.nettiauto.com/kia/soul/14684815
https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/14690249
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/14531714
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/14162350Ja liikkeisiin viedään yleensä ne ongelmatapaukset jossa sähköautolla ajettu juuri alle akun km takuun, ja akun tai ajomoottorin vaihtokustannus siirtyy sitten seuraavan ostajan huoleksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, sinua röllikkää. Poika tarttuu yksittäiseen tapaukseen kuin pikkuvauva äidin tissiin.
Tutkimuksien mukaan akut kestävät 20 vuotta käyttöä, mutta tietenkin yksittäisiä hajoamisia saattaa tulla, mutta akkuja on alettu korjaamaan ja se toiminta kasvaa kokoajan.Ihmeen paljon 5-10 vuotiaiden sähköautojen akkuja on korjattavana 20 vuoden kestoikään nähden. Kts esim Kokkolan autohuollon videoita. Selitystä ilmiölle? Minäpä kerron. Sähköautoissa ja näiden akuissa on paljon muutakin vikaa kuin vain akun sähköinen kuluminen. On kosteuden aiheuttamia hapettumisia, liitin- ja elektroniikavikoja ja vesitiivistysvikoja. Autopesuissa on nykyään myös alustanpesut, jotka eivät tee hyvää sähköautojen akuille. Lisäksi sähköautojen sähkömoottoreissa kuluu tiivisteet ja sen jälkeen se on 5000 e plus työt. On aivan turkasen turhaa edes yrittää kiistää sähköautojen isompaa kuluriskiä polttiksiin nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeen paljon 5-10 vuotiaiden sähköautojen akkuja on korjattavana 20 vuoden kestoikään nähden. Kts esim Kokkolan autohuollon videoita. Selitystä ilmiölle? Minäpä kerron. Sähköautoissa ja näiden akuissa on paljon muutakin vikaa kuin vain akun sähköinen kuluminen. On kosteuden aiheuttamia hapettumisia, liitin- ja elektroniikavikoja ja vesitiivistysvikoja. Autopesuissa on nykyään myös alustanpesut, jotka eivät tee hyvää sähköautojen akuille. Lisäksi sähköautojen sähkömoottoreissa kuluu tiivisteet ja sen jälkeen se on 5000 e plus työt. On aivan turkasen turhaa edes yrittää kiistää sähköautojen isompaa kuluriskiä polttiksiin nähden.
No ei sitten pese sähköautoa, kun eivät kestä pesuakaan.
- Anonyymi
Niin ensi vuonna sähköautojen hinnat romahtaa siis lisää ja polttisten nousee. Kyllä vituttaa niitä jotka omistaa nyt sähköauton😂
- Anonyymi
Koko saksan autoteollisuus on romahtamaisillaan sähköautojen vuoksi, -70% tippunut tänä vuonna. Tulee vielä vaikuttamaan siihen ettei polttiksia koskaan kielletä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko saksan autoteollisuus on romahtamaisillaan sähköautojen vuoksi, -70% tippunut tänä vuonna. Tulee vielä vaikuttamaan siihen ettei polttiksia koskaan kielletä.
Tuo nyt johtuu vain siitä, että Saksassa lopettiin sähköautojen tuet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt johtuu vain siitä, että Saksassa lopettiin sähköautojen tuet.
Kuten kaikki sähköautojen tuet pitäisikin lopettaa. Jos sähköautot ei ilman tukia myy niin sitten ei myy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko saksan autoteollisuus on romahtamaisillaan sähköautojen vuoksi, -70% tippunut tänä vuonna. Tulee vielä vaikuttamaan siihen ettei polttiksia koskaan kielletä.
Jos saksalainen sähköauto maksaa 80ke ja parempi kiinalainen tai jenkki 50ke niin en yhtään ihmettele ettei euroautot myy. Eurosähkiksiä ostaa vain he, joilla rahasta ei juuri väliä. Ne jotka haluavat hyvän auton edullisesti ostavat byd.n tai teslan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saksalainen sähköauto maksaa 80ke ja parempi kiinalainen tai jenkki 50ke niin en yhtään ihmettele ettei euroautot myy. Eurosähkiksiä ostaa vain he, joilla rahasta ei juuri väliä. Ne jotka haluavat hyvän auton edullisesti ostavat byd.n tai teslan.
Kiinalaiset autot ovat surkeaa heikkolaatuista paskaa. Siis ihan todistettavasti. Kiina ei ole vielä tehnyt yhtäkään hyvää sähköautoa. Tuo BYD:kin on paska romu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaiset autot ovat surkeaa heikkolaatuista paskaa. Siis ihan todistettavasti. Kiina ei ole vielä tehnyt yhtäkään hyvää sähköautoa. Tuo BYD:kin on paska romu.
Ja Tesla vasta surkea heikkolaatuinen romu onkin. Lisäksi vielä oksettavan ruma ja käytettävyydeltään surkea. Varsinkin lähes kaiken kontrollointi kosketusnäytöltä on aivottoman typerä idea. Jonkin ilmastoinnin kontrollointi pitäisi olla nappuloilla kuten ennenkin. Senhän takia suuri osa sähköautovalmistajista on taas lisännyt nappuloita, koska ostajat vihaavat kosketusnäyttöjä.
Ylipäätään pitäisi olla laitonta käyttää kosketusnäyttöä ajon aikana. Sitä ei saisi edes hipaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaiset autot ovat surkeaa heikkolaatuista paskaa. Siis ihan todistettavasti. Kiina ei ole vielä tehnyt yhtäkään hyvää sähköautoa. Tuo BYD:kin on paska romu.
Ja perustat mielipiteesi mihin? Uskoosi ja ennakkoluuloosi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Tesla vasta surkea heikkolaatuinen romu onkin. Lisäksi vielä oksettavan ruma ja käytettävyydeltään surkea. Varsinkin lähes kaiken kontrollointi kosketusnäytöltä on aivottoman typerä idea. Jonkin ilmastoinnin kontrollointi pitäisi olla nappuloilla kuten ennenkin. Senhän takia suuri osa sähköautovalmistajista on taas lisännyt nappuloita, koska ostajat vihaavat kosketusnäyttöjä.
Ylipäätään pitäisi olla laitonta käyttää kosketusnäyttöä ajon aikana. Sitä ei saisi edes hipaista.Teslan puutteista ja ongelmista huolimatta se on sähköauto-ominaisuuksiltaan ja infotimentiltaan ylivoimainen eurooppalaisiin kalliimpiin sähköautoihin verrattuna.
Se, että sinä et teslasta tykkää, ei tuota totuutta miksikään muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaiset autot ovat surkeaa heikkolaatuista paskaa. Siis ihan todistettavasti. Kiina ei ole vielä tehnyt yhtäkään hyvää sähköautoa. Tuo BYD:kin on paska romu.
Myös MG on kiinalainen. Samaa paskalaatua kuin BYD tai Tesla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan puutteista ja ongelmista huolimatta se on sähköauto-ominaisuuksiltaan ja infotimentiltaan ylivoimainen eurooppalaisiin kalliimpiin sähköautoihin verrattuna.
Se, että sinä et teslasta tykkää, ei tuota totuutta miksikään muuta.Totuus on, että Tesla on surkea tekele. Eurooppalaiset ovat menneet siitä ohi jo ajat sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaiset autot ovat surkeaa heikkolaatuista paskaa. Siis ihan todistettavasti. Kiina ei ole vielä tehnyt yhtäkään hyvää sähköautoa. Tuo BYD:kin on paska romu.
Japsit tutkivat Byd Sealin läpikotaisin, olivat vaikuttuneita:
https://www.youtube.com/watch?v=xjk_9xHtq68 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan puutteista ja ongelmista huolimatta se on sähköauto-ominaisuuksiltaan ja infotimentiltaan ylivoimainen eurooppalaisiin kalliimpiin sähköautoihin verrattuna.
Se, että sinä et teslasta tykkää, ei tuota totuutta miksikään muuta.Ja Tesla on sähköauto-ominaisuuksiltaan surkea. Ja mitä hittoa jollain "infotainmentilla" tekee autossa? Joku saatanan Netflix ja pelit ovat idioottimainen idea laittaa autoon. Auton tehtävä on kuljettaa ihmiset turvallisesti paikasta A paikkaan B eikä mitään muuta. Itse en avaa edes radiota autossa vaan keskityn ajamiseen. Ovenkahvan muotoilu on tärkeämpi asia autossa kuin "infotainment" ja sekin on päin persettä Teslassa.
Ylipäätään tuollainen minimalistinen muotoilu ja erilaisten toimintojen tunkeminen tuon saatanan kosketusnäytön on aivotonta idiotismia. Teslan suunnittelijat ovatkin idiootteja. Esimerkiksi järkevin tapa kontrolloida ilmastointia on perinteiset nappulat ja siksi ollaankin siirtämässä ilmastoinnin kontrollointia takaisin erillisiin nappuloihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Tesla on sähköauto-ominaisuuksiltaan surkea. Ja mitä hittoa jollain "infotainmentilla" tekee autossa? Joku saatanan Netflix ja pelit ovat idioottimainen idea laittaa autoon. Auton tehtävä on kuljettaa ihmiset turvallisesti paikasta A paikkaan B eikä mitään muuta. Itse en avaa edes radiota autossa vaan keskityn ajamiseen. Ovenkahvan muotoilu on tärkeämpi asia autossa kuin "infotainment" ja sekin on päin persettä Teslassa.
Ylipäätään tuollainen minimalistinen muotoilu ja erilaisten toimintojen tunkeminen tuon saatanan kosketusnäytön on aivotonta idiotismia. Teslan suunnittelijat ovatkin idiootteja. Esimerkiksi järkevin tapa kontrolloida ilmastointia on perinteiset nappulat ja siksi ollaankin siirtämässä ilmastoinnin kontrollointia takaisin erillisiin nappuloihin.Voihan sitä heittää vaikka minkälaisia mielipiteitä ilman mitään kokemusta sähköautoista.
Se, onko noilla mielipiteillä mitään arvoa mihinkään, on toinen juttu. Vastatuuleen kuseminen kastelee jalat... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä heittää vaikka minkälaisia mielipiteitä ilman mitään kokemusta sähköautoista.
Se, onko noilla mielipiteillä mitään arvoa mihinkään, on toinen juttu. Vastatuuleen kuseminen kastelee jalat...Olen ollut Teslassa ja ajanutkin sillä. Paskemmassa autossa en ole koskaan ollut.
- Anonyymi
Mutta eihän tuo kannusta ostamaan mitään uusia autoja vaan entistäkin voimakkaammin ajamaan toimivilla käytetyillä autoilla. Sähköauton vika on se että se on sähköauto, joten ei siitä saa toimivaa ehkäisemällä toimivien uusien autojen myyntiä. Kyllä nyt autokannan keski-ikä venyy. Ihan turhaa tämäkin.
- Anonyymi
Kannustaahan se ostamaan sähköauton niiden kohdalla, jotka ovat uutta autoa ostamassa, ja miettivät, kummanko ostaa, sähköauton vai polttiksen. Aina ne ykköstonnitkin ratkaisevat. Pieni ja keskituloiset valitsevat sähköauton, hyvätuloiset polttiksen/hybridin ja tonnin pommin ostajiin ei nuo korotukset vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannustaahan se ostamaan sähköauton niiden kohdalla, jotka ovat uutta autoa ostamassa, ja miettivät, kummanko ostaa, sähköauton vai polttiksen. Aina ne ykköstonnitkin ratkaisevat. Pieni ja keskituloiset valitsevat sähköauton, hyvätuloiset polttiksen/hybridin ja tonnin pommin ostajiin ei nuo korotukset vaikuta.
Miten tyhmä pitää olla jos ostaa mitään sähköautoa kun niiden hinnat sulavat silmissä uutena ja käytettynä varsinkin? Akkutakuu kun on loppu niin pitää olla todellinen tolvana jos rahaa sähköautoon laittaa😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannustaahan se ostamaan sähköauton niiden kohdalla, jotka ovat uutta autoa ostamassa, ja miettivät, kummanko ostaa, sähköauton vai polttiksen. Aina ne ykköstonnitkin ratkaisevat. Pieni ja keskituloiset valitsevat sähköauton, hyvätuloiset polttiksen/hybridin ja tonnin pommin ostajiin ei nuo korotukset vaikuta.
Pieni- ja keskituloiset eivät uusia autoja osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tyhmä pitää olla jos ostaa mitään sähköautoa kun niiden hinnat sulavat silmissä uutena ja käytettynä varsinkin? Akkutakuu kun on loppu niin pitää olla todellinen tolvana jos rahaa sähköautoon laittaa😆
Tutkitusti autojen hintoje tippumisessa ei ole juurikaan eroa millä energialla auto kulkee.
Akkuja voi korjata siinä kuin polttomoottoreitakin. Koko akkua erittäin harvoin täytyy vaihtaa. Takuuaikanakin akkuvikaiseen monesti laitetaan tehdaskunnostettu akku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkitusti autojen hintoje tippumisessa ei ole juurikaan eroa millä energialla auto kulkee.
Akkuja voi korjata siinä kuin polttomoottoreitakin. Koko akkua erittäin harvoin täytyy vaihtaa. Takuuaikanakin akkuvikaiseen monesti laitetaan tehdaskunnostettu akku.Uusimnissa Tesloissa akkujen korjaaminen on lähes mahdotonta. Ja Teslan korjaamot eivät ikinä korjaa akkuja. Jos akussa on vikaa niin koko akku vaihdetaan eikä sen korjaamista edes yritetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusimnissa Tesloissa akkujen korjaaminen on lähes mahdotonta. Ja Teslan korjaamot eivät ikinä korjaa akkuja. Jos akussa on vikaa niin koko akku vaihdetaan eikä sen korjaamista edes yritetä.
Vanhemmissa tesloissa (S 85 ja 90) akku vaihdetaan teslalla lähes yksinomaa tehdaskunnostettuun akkuun. Uuteen vain, jos tehdaskunnostettua ei ole saatavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmissa tesloissa (S 85 ja 90) akku vaihdetaan teslalla lähes yksinomaa tehdaskunnostettuun akkuun. Uuteen vain, jos tehdaskunnostettua ei ole saatavissa.
Näin ehkä vanhemmissa Tesloissa, mutta näin ei tehdä uudemmissa Tesloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni- ja keskituloiset eivät uusia autoja osta.
Kyllä ostavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusimnissa Tesloissa akkujen korjaaminen on lähes mahdotonta. Ja Teslan korjaamot eivät ikinä korjaa akkuja. Jos akussa on vikaa niin koko akku vaihdetaan eikä sen korjaamista edes yritetä.
Uusissa esim. model 3 on akkuongelmia on ollut yllättävän vähän, niillä monella ajettu yli 300 000km. Sitä paitsi akun hinta tuohon on euroopassa noin 13 000€.
Naapurin 5 vuotiaasta 120 000km ajetusta bemarista hajosi turbo joka rikkoi moottorin. Hintalappu oli 12 000€. Siihen mennessä oli korjauskulut jo 5 000€ määräaikaishuoltojen lisäksi... Ja polttoaineen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa esim. model 3 on akkuongelmia on ollut yllättävän vähän, niillä monella ajettu yli 300 000km. Sitä paitsi akun hinta tuohon on euroopassa noin 13 000€.
Naapurin 5 vuotiaasta 120 000km ajetusta bemarista hajosi turbo joka rikkoi moottorin. Hintalappu oli 12 000€. Siihen mennessä oli korjauskulut jo 5 000€ määräaikaishuoltojen lisäksi... Ja polttoaineen...Teslalla ajaessa pitäisi pistää huppu päähän kun hävettäisi niin paljon ajaa moisella romulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa esim. model 3 on akkuongelmia on ollut yllättävän vähän, niillä monella ajettu yli 300 000km. Sitä paitsi akun hinta tuohon on euroopassa noin 13 000€.
Naapurin 5 vuotiaasta 120 000km ajetusta bemarista hajosi turbo joka rikkoi moottorin. Hintalappu oli 12 000€. Siihen mennessä oli korjauskulut jo 5 000€ määräaikaishuoltojen lisäksi... Ja polttoaineen...Meidän naapurin Mersusta hajosi akku, maksoi 52.000€ plus työt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslalla ajaessa pitäisi pistää huppu päähän kun hävettäisi niin paljon ajaa moisella romulla.
Sulla onkin elämässä ongelmia, koita jaksaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla onkin elämässä ongelmia, koita jaksaa!
Ei ole ongelmia kun ei ole sähköautoa. Taidat ajaa Teslan romulla kun poltit päreesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ostavat.
Pienituloiset eivät koskaan osta uusia autoja ja valtaosa keskituloisistakaan ei ikinä uutta autoa osta. Ehkä 5% keskituloisista ostaa uuden auton, jos edes noin paljon. Lähes kaikki uutena ostetut autot menee yrityksille ja hyvätuloisille. Jopa uudet pikkuautot ovat menevät hyvätuloisille ja yrityksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän naapurin Mersusta hajosi akku, maksoi 52.000€ plus työt.
Eurooppalaiset autovalmistajat repivät varaosa-akustaan hirveät voitot. Noin ne saavat vähän kannattavuutta tappiolliseen sähköautotuotantoon. Luulisi tuon jo karsivan asiakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ongelmia kun ei ole sähköautoa. Taidat ajaa Teslan romulla kun poltit päreesi.
Jos hävettää ajaa jollain autolla, on todellakin elämässä suuria ongelmia. Ei tuon toteamiseen tarvi päreet palaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienituloiset eivät koskaan osta uusia autoja ja valtaosa keskituloisistakaan ei ikinä uutta autoa osta. Ehkä 5% keskituloisista ostaa uuden auton, jos edes noin paljon. Lähes kaikki uutena ostetut autot menee yrityksille ja hyvätuloisille. Jopa uudet pikkuautot ovat menevät hyvätuloisille ja yrityksille.
Ylipäätään voi vain katsoa tilastoja ja huomaa, että lähes kaikki suomalaiset autoilijat ostavat autonsa käytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hävettää ajaa jollain autolla, on todellakin elämässä suuria ongelmia. Ei tuon toteamiseen tarvi päreet palaa.
No ei Teslalla ilkiäisi ajaa. Sama kuin Mossella olisi ennen ajanut. Eikä ole minkäänlaisia ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienituloiset eivät koskaan osta uusia autoja ja valtaosa keskituloisistakaan ei ikinä uutta autoa osta. Ehkä 5% keskituloisista ostaa uuden auton, jos edes noin paljon. Lähes kaikki uutena ostetut autot menee yrityksille ja hyvätuloisille. Jopa uudet pikkuautot ovat menevät hyvätuloisille ja yrityksille.
Keskituloisista varmaan reilusti yli 50% ostaa uuden auton. Myös pienituloiset ostavat uusia autoja. Esim. lomittajilla näkyy olevan uusia sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei Teslalla ilkiäisi ajaa. Sama kuin Mossella olisi ennen ajanut. Eikä ole minkäänlaisia ongelmia.
Kukapa ne ongelmansa myöntäisi? Ulkopuolinen ne huomaa helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskituloisista varmaan reilusti yli 50% ostaa uuden auton. Myös pienituloiset ostavat uusia autoja. Esim. lomittajilla näkyy olevan uusia sähköautoja.
Älä nyt höpise paskaa. Tilastot selvästi näyttävät, että tuo ei voi pitää paikkaansa. Lisäksi lomittajat eivät ole edes pienituloisia, he ovat keskituloisia. Eikä lomittajatkaan uusia autoja osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt höpise paskaa. Tilastot selvästi näyttävät, että tuo ei voi pitää paikkaansa. Lisäksi lomittajat eivät ole edes pienituloisia, he ovat keskituloisia. Eikä lomittajatkaan uusia autoja osta.
Arvioni pitää paikkansa. Ainoa lomittaja jonka jotenkuten tunnen ajaa uudella Hyundai Konalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvioni pitää paikkansa. Ainoa lomittaja jonka jotenkuten tunnen ajaa uudella Hyundai Konalla.
Vau, yhden henkilön otos onkin todella pätevä. Lisäksi arviosi oli siinä mielessä väärin, että lomittajat eivät ole pienituloisia vaan keskituloisia. Ja keskituloisistakin vain hyvin harva ostaa uuden auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vau, yhden henkilön otos onkin todella pätevä. Lisäksi arviosi oli siinä mielessä väärin, että lomittajat eivät ole pienituloisia vaan keskituloisia. Ja keskituloisistakin vain hyvin harva ostaa uuden auton.
Missähän tynnyrissä olet kasvanut? Kyllä suuri osa keskituloisista ostaa uuden auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän tynnyrissä olet kasvanut? Kyllä suuri osa keskituloisista ostaa uuden auton.
Yli 90% keskituloisista ei ikinä osta uutta autoa. Tämä on vain yksinkertainen fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 90% keskituloisista ei ikinä osta uutta autoa. Tämä on vain yksinkertainen fakta.
No ei varmasti ole. Yli 50 % keskituloisista ostaa uuden auton. Enempää en viitsi väitellä. Jos taivaalla paistaa aurinko, sinä väittäisit sen olevan kuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei varmasti ole. Yli 50 % keskituloisista ostaa uuden auton. Enempää en viitsi väitellä. Jos taivaalla paistaa aurinko, sinä väittäisit sen olevan kuu.
Ja miten sitten käytettyjä autoja myydään 7 kertaa enemmän Suomessa kuin uusia autoja? Ei oikein sovi tuohon hatusta vetämääsi lukuun. Keskituloiset ostavat pääosin käytettyjä autoja. Itse asiassa jopa hyvätuloisista valtaosa ostaa käytetyn auton, jos he ostavat auton omilla rahoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miten sitten käytettyjä autoja myydään 7 kertaa enemmän Suomessa kuin uusia autoja? Ei oikein sovi tuohon hatusta vetämääsi lukuun. Keskituloiset ostavat pääosin käytettyjä autoja. Itse asiassa jopa hyvätuloisista valtaosa ostaa käytetyn auton, jos he ostavat auton omilla rahoilla.
Ja lähes kukaan pienituloinen ei osta uutta autoa ellei sitten tuolla pienituloisella satu olemaan paljon säästöjä/sijoituksia. Mitään rahoitusta pienituloiset eivät uuteen autoon saa. Ei edes halvimpiin uusiin autoihin.
- Anonyymi
Norja on rahoittanut vain saksalaisia ja usa merkkisiä akkuli lavetteja.😁
- Anonyymi
Ei jutussa sanottu, että polttomoottoriautoilu lopetetaan. Ei tulisi edes mieleenkään ostaa aukkuautoa, kun uusia polttomoottoriautoja myydään.
- Anonyymi
Kohta alkaa polttomoottoriautojen hintaromahdus!!
Autoharrastajalle alkaa mieluisat ajat. Itse haaveilen Phaeton ja S-mersu fleetistä navetan takana. Autot jotka edustavat äärimmäistä luksusta mutta kammoksuttavat monimutkaisuudellaan ja korjauskuluilla tavalliset omistajat pois. Sadalla eurolla auto ja navetan taakse odottamaan hinnan nousua!
Muutaman 80-luvun auton nykyisiä pyyntejä:
Nissan Sunny ~3900e
Lada 1200s ~7900e
Ford Orion ~7900e
Volvo 740 v6 ~9000e
S-mersun taso ja harvinaisuus huomioiden puhuttaisiin varmaan jo toisella kymmenellä alkavia hintoja. - Anonyymi
Sota vai? Nuo autojutut on pikkuasioita sen rinnalla mitä ensivuonna euroopassa tullaan näkemään.
- Anonyymi
Hallitus ei anna apurahaa hankintaan, vaikka jäätiköt sulaa grönlantiassa?⛄
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107217- 475026
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562831Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52328Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101348Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1861269Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921063Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai284955Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?182858