Nyt joku virkamies on esittänyt että lopetetaan ajoneuvojen liikennekäytöstä poisto, eli jos olet tähän asti laittanut ajoneuvon talveksi "seisomaan" niin ei jatkossa onnistu vaan maksat vakuutukset ja käyttömaksut ympäri vuoden.
Yleensä vanhempi ja pienituloinen, niinkuin minä, on säästänyt nämä rahat kesäksi että voi sitten kesällä liikkua. Jatkossa tämäkin ilo viedään.
Haluaisin tietää mikä ajatus tässä on?
Liikenne käytöstä poisto
14
309
Vastaukset
- Anonyymi
Vakuutuksia ei seisonta-ajalta edelleenkään tarvinne maksaa.
- Anonyymi
Hyvä jos noin, sen jutun minkä itse luin siinä oli kaikki maksut pyörii normaalisti kun jatkossa ei tunneta liikennekäytöstä poistoa siis seisonta- aikaa🤔
- Anonyymi
useimmilla yhtiöillä on kiitos sipilän minimi laskutus kympin pari vuodessa
- Anonyymi
Koskee vain dieseliä polttavien matkailuautojen veroja. Ei liity mitenkään normaaliin autoiluun.
https://www.is.fi/autot/art-2000010796802.html - Anonyymi
Mitä jos poistaa matkailu-auton liikennekäytöstä pysyvästi esim. jos korjailee, tekee siihen "pientä pintaremonttia" useamman vuoden. Ei kai siitäkin ajasta joudu maksamaan veroa ja saako siihen kilvet takaisin joskus ?
. - Anonyymi
Täytyy varmaan palautaa kilvet että maksut katkeaa.
- Anonyymi
Ei taida kommentoijat tietää, mitä "kilpien poistaminen" tarkoittaa.
Kannattaa tutustua aiheeseen. - Anonyymi
Seisokki ajat ovat ihania.🥰
- Anonyymi
Mulla k a l u seisoo kovana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla k a l u seisoo kovana
Provoilustako kiihotut?
- Anonyymi
Paljonko liikennekäytöstä poistetun auton yhden päivän käyttö maksaa. Verolipussa oli -10 euroa. Eli vähennetäänkö 10 euroa jo maksetusta verosta. Mikä on nyt käytäntö.
- Anonyymi
kyllä tuohonkin lakiin olisi pitänyt tai pitää laittaa ehto ,eli yhdestä autosta joka on seisonnassa ei rokoteta.. tai sitten auto pitää katsastaa seisonnassa joka toinen vuosi jos ei aja...
- Anonyymi
no mitä sanotta tähän.. EU asetus esitys..
https://www.smoto.fi/2025/02/24/eun-asetus-ajoneuvojen-kiertotalousvaatimuksista-ja-romuajoneuvojen-jatehuollosta/
ymmärsinkö oikein että max 7 vuotta saisi olla pois liikennekäytöstä ja 5 vuoden pääsätä viranomaistarkastus..ja pitkä liuta muita ehtoja kuin raamatussa.. - Anonyymi
Rikastuminen. Kun ajovarma otti hoitaakseen asiat kaikki muuttui ja tuli maksamaan enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.555978Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461806
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341692Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181650- 1021457
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281450Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163