Tutkin nyt jäljestä päin mikä oli syy verenpaineen nousemiselle.
Minulla verenpaine nousi kilon lihomisen jälkeen lukemiin 135/80 ja välillä 140/90
Se laski lyhyessä ajassa kun aloin syömään kevyesti ja jätin kokonaan pois salmiakin,enkä harrastanut silloin yhtään liikuntaa.
Painoni pysyi sitten samassa noin 5 kuukautta mutta rasvaprosentti on pienentynyt koko ajan.
Pihtimitat alussa 33 mm ja nyt 22 mm
Nestepaino laski muutamassa päivässä vasta sitten 2 kiloa kun lopetin päivällisen syömisen ja pihtimitta pienentyi 2 mm
Nestepainon pienentyminen laski samalla verenpainelukemaa entisestään
Aamu 114/80 ennen sitä se oli 125/80
Vaikka nyt olen syönyt suurinta herkkua ei salmiakkia 30 grammaa päivässä se ei ole vaikuttanut mitenkään verenpainetta nostavasti.🧐
Lihomisen aikaan söin paljon salmiakkia ja kaikkia muutakin lihottavaa ruokaa.
Se voi olla mahdollista että vain kilon lihominen oli syy verenpaineen nousemiselle.🧐
Suolaa en syönyt lihomisen aikaan sen enempää kuin nyt.
Netin tietojen mukaan suola,salmiakki,ylipaino nostaa verenpainetta,sitäkään ei sanota missään että jo näinkin pieni lihominen nostaa verenpainetta.
Olen ollut ennen siinä luulossa että painon pitäisi nousta ainakin 10 kiloa.
Verenpaineen todellinen syy pieni lihominen.
15
89
Vastaukset
- Anonyymi
Olet lihonut tosi paljon lyhyessä ajassa.
Sun pitäisi mennä töihin.- AnonyymiUUSI
Riippuen mistä töitä saisi kukaan,kun konkurssit ja teollisuus ulkoistettu aikoja sitten asuinalueiksi.Verenpaine nousee kerrostaloissa lämpö nousee liiaksi 24-35 kesällä ikkunat ja ovet auki muka tuulettuu ja lämpö tulee sisään lääkityskin, RR 150-160/95-110,mutta nyt itse lämmittä 128/86 20-23 asteisessa ilman lääkitystä 1,5 vuotta.
- Anonyymi
Laihtumisella on merkittävä vaikutus ainakin:
- Verenpaineeseen
- Kolesteroliin
- Uraattiin (kihdin syy)
Paljon puhutaan miten suolainen ruoka vaikuttaa verenpaineeseen ja siinäkin voi olla yksilöllisiä eroja, mutta suolan vähentämisellä ei itselle ollut juurikaan merkitystä eikä vastaavasti sillä jos joskus sortui tosi suolaiseen ruokaan. Laihduttamisella (n. 8 kg) sen sijaan oli huomattava merkitys verenpaineeseen.
Sama juttu on veren uraatin suhteen. Ruokavaliolla on todella vaikea saada niin paljon parannusta aikaan kuin laihduttamalla ylipaino pois. Uraatti on peräisin puriinin epätäydellisestä poistumisesta kehosta ja 2/3 puriinista elimistö tuottaa itse.
Aivan kuten elimistö tuottaa itse kolesteroliakin. Lihavana enemmän, normaalipainoisena vähemmän. - Anonyymi
No ei se kilon painon nousu vaikuta verenpaineeseen. Ap kertookin, että alkoi syömään terveellisemmin, jätti salmiakin pois. Nuo jo riittävät siihen verenpaineen laskuun.
Kenties verenpaine kävi korkeammalla juurikin ruokavalion ja salmiakin takia.- AnonyymiUUSI
Kyllä se tuli heti sen KILON lihomisen jälkeen,olihan siinä tietysti ne salmiakit,mutta sitä on vaikea sanoa mikä niiden osuus oli verenpaineen nousuun.
Ainakin nyt kestää syödä sen 30 grammaa eikä se vaikuta lisäävän verenpainetta.
Minulla on tarkat seurantataulukot jokaisesta kuukaudesta mitä on syöty,paino,liikunta,kalorimäärä
Ja nyt seuranta on tarkentunut kun ostin aktiivisuusrannekkeen
Kunto tuntuu parantuvan koko ajan,mitä laihemmaksi tulee. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tuli heti sen KILON lihomisen jälkeen,olihan siinä tietysti ne salmiakit,mutta sitä on vaikea sanoa mikä niiden osuus oli verenpaineen nousuun.
Ainakin nyt kestää syödä sen 30 grammaa eikä se vaikuta lisäävän verenpainetta.
Minulla on tarkat seurantataulukot jokaisesta kuukaudesta mitä on syöty,paino,liikunta,kalorimäärä
Ja nyt seuranta on tarkentunut kun ostin aktiivisuusrannekkeen
Kunto tuntuu parantuvan koko ajan,mitä laihemmaksi tulee.Silloin kun verenpainetta oli se nousi heti uudestaan jos söin vaikka yhden pitsan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun verenpainetta oli se nousi heti uudestaan jos söin vaikka yhden pitsan.
Varmasti nousikin, koska pitsa on suolainen ja rasvainen.
Jos olette noin kovia tarkkailemaan kaikkea itsessänne, niin mielenkiinnosta haluan kysyä, miten on se psyykkinen puoli ?
Tuleeko pettymyksiä, jos jokin ei menekään niin kuin on suunnitellut ? Tuleeko itsesyytöksiä ? Masentaako tai ahdistaako koskaan, jos ei onnistu siinä, mitä haluaa, mihin tähtää ?
Olen monesti miettinyt, millaista se mahtaa olla, jos/kun jatkuvasti vaatii itseltään jotain.
Pieni kurinalaisuus on toki hyvä olla olemassa, mutta entä sitten jos se menee ns. liiallisuuksiin ?
Itse olen sellainen, etten niin välitä itsestäni, vaikka kyllä sekin joskus pistää miettimään, että pitäisi ehkä, edes vähän enemmän välittää. - AnonyymiUUSI
Olen eri mieltä. Salmiakista on tosin paha sanoa, kun en sitä juuri syö eikä näin ollen kokemusta sen vaikutuksesta verenpaineeseen.
Olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti, mutta sen verran liikaa, että paino nousi tyyliin "kilo vuodesa kaksi parhaassa" ja syömistä vähentämällä pätkäpaasstolla paino laski ja niin laski myös verenpaine, vaikka ruokavalio oli sama kuin ennenkin (siis niinä 5 päivänä viikossa kun söin "normaalisti"). - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti nousikin, koska pitsa on suolainen ja rasvainen.
Jos olette noin kovia tarkkailemaan kaikkea itsessänne, niin mielenkiinnosta haluan kysyä, miten on se psyykkinen puoli ?
Tuleeko pettymyksiä, jos jokin ei menekään niin kuin on suunnitellut ? Tuleeko itsesyytöksiä ? Masentaako tai ahdistaako koskaan, jos ei onnistu siinä, mitä haluaa, mihin tähtää ?
Olen monesti miettinyt, millaista se mahtaa olla, jos/kun jatkuvasti vaatii itseltään jotain.
Pieni kurinalaisuus on toki hyvä olla olemassa, mutta entä sitten jos se menee ns. liiallisuuksiin ?
Itse olen sellainen, etten niin välitä itsestäni, vaikka kyllä sekin joskus pistää miettimään, että pitäisi ehkä, edes vähän enemmän välittää.Ei se varmasti enään nousisi siitä pitsasta kun olen vähän laihtunut ja paremmassa kunnossa,mutta en sitä kuitenkaan syö koska vielä on laihdutettavaa.
Nämä tulokset on aivan luotettavia koska kaikki on merkattu tarkasti paperille ja tulos on katsottu jäljestä päin miten muutokset on vaikuttanut.
Muita myönteisiä puolia on sekin että päänsärkyä ei ole ollut ollenkaan,silloin kun lihoin ja oli verenpainetta,sitä oli aivan jatkuvasti ja se oli kovaa.
Minulla siis olo ja kunto parantuu koko ajan mitä enemmän laihdun.Laihtuminen on nyt erittäin hidasta mutta laihdun kuitenkin.
Kalorit on vähintään 2000 päivässä,nyt joka 5 des päivä 2800 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se varmasti enään nousisi siitä pitsasta kun olen vähän laihtunut ja paremmassa kunnossa,mutta en sitä kuitenkaan syö koska vielä on laihdutettavaa.
Nämä tulokset on aivan luotettavia koska kaikki on merkattu tarkasti paperille ja tulos on katsottu jäljestä päin miten muutokset on vaikuttanut.
Muita myönteisiä puolia on sekin että päänsärkyä ei ole ollut ollenkaan,silloin kun lihoin ja oli verenpainetta,sitä oli aivan jatkuvasti ja se oli kovaa.
Minulla siis olo ja kunto parantuu koko ajan mitä enemmän laihdun.Laihtuminen on nyt erittäin hidasta mutta laihdun kuitenkin.
Kalorit on vähintään 2000 päivässä,nyt joka 5 des päivä 2800Olet silti lihonut viisi kiloa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä. Salmiakista on tosin paha sanoa, kun en sitä juuri syö eikä näin ollen kokemusta sen vaikutuksesta verenpaineeseen.
Olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti, mutta sen verran liikaa, että paino nousi tyyliin "kilo vuodesa kaksi parhaassa" ja syömistä vähentämällä pätkäpaasstolla paino laski ja niin laski myös verenpaine, vaikka ruokavalio oli sama kuin ennenkin (siis niinä 5 päivänä viikossa kun söin "normaalisti").Minä olen lihonut yleensä 2 kiloa vajaassa viikossa kun olen lihonut,välillä lihomiseni oli aivan pientä.
Nyt olen koko ajan laihtumaan päin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet silti lihonut viisi kiloa.
Kyllä siinä on ollut 10 kiloa suurimmasta pienempään mutta todellinen noin 8 kiloa
Josta olen nyt laihtunut 3 kiloa.Vielä ehkä noin 3 kiloa laihdutettavaa niin vatsalihakset näkyy veitsenterävästi - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä on ollut 10 kiloa suurimmasta pienempään mutta todellinen noin 8 kiloa
Josta olen nyt laihtunut 3 kiloa.Vielä ehkä noin 3 kiloa laihdutettavaa niin vatsalihakset näkyy veitsenterävästiPää leikkaa veitsenterävästi. Olet erittäin oikea älyllinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se varmasti enään nousisi siitä pitsasta kun olen vähän laihtunut ja paremmassa kunnossa,mutta en sitä kuitenkaan syö koska vielä on laihdutettavaa.
Kalorit on vähintään 2000 päivässä,nyt joka 5 des päivä 2800Pitäähän ne nyt itsekkin pystyä toteamaan miten salmiakki ja suola vaikuttaa verenpaineeseen.
Ainakin nyt on se käsitys että vain lihominen syy korkeaan verenpaineeseen ja se että pienet salmiakkimäärät ei haittaa mitään - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Josta olen nyt laihtunut 3 kiloa.Vielä ehkä noin 3 kiloa laihdutettavaa niin vatsalihakset näkyy veitsenterävästiNäkyvää läskiä on mahassa enään vaun kilo ja muut läskit on jaloissa,persposkissa,ja sisäelinrasvaa vatsassa.
Lihomiseni syy oli liikunnan puute ja liika herkuttelu.
Eikä sitä olisi lihonut yhtään jos olisin jaksanut käydä pyöräilemässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073