Velkaantuneet naiset

Anonyymi-ap

Kenelle tuttua? Itselle on nykyisen naisen kanssa. Ei aikaisemmissa suhteissa.

- On ulosotossa
- Maksaa sakkoja oman lapsensa pahoinpitelystä (kieltää ettei sellaista tapahtunut) mutta käräjäoikeus teki oman päätöksensä.
- On mennyt takaamaan muutamia vuosia sitten exänsä asuntoremontteja jotka ulosotossa.
- Ei juuri koskaan maksa kaupassa käydessämme ruokia.
- Osallistuu vuokranmaksuun huomattavasti pienemmällä osuudella.
- Käyttää rahaa jota hänellä ei ole esim. kynsien ja hiusten hoitoon yms. Vaatteetkaan ei ole niitä halvempia.

Ja kaikenlaista muuta.

Tämä kaikki tuli tietoon vasta kun muutimme yhteen.
Tässä mietin tai oikeastaan jo "toteutan" poistumista suhteesta.

Löysin linkin OP:n sivustoilta joka koskee jotain toista tapausta
https://www.op-media.fi/omat-rahat/tunnista-taloudellinen-hyvaksikaytto/

En todellakaan väitä etteikö vastaavia miehiä olisi olemassa. Olen kyllä kuullut niistä.

Toivon ettei ylläpito poista tätä aloitusta koska kyse on siitä että hyväksikäyttö on törkeaa ja siinä monasti myös velaton puoli ajatuu ongelmiin.

Kyllä suhteessa molemmat ovat velvollisia maksamaan yhteisiä kuluja, ei ne toiseen piikkiin voi valua. Eivät eteenkään joiden exien aiheuttamat kulut ongelmineen.

Hyvää joulun odotusta kaikille!

19

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä kulut pitäisi puolittaa, Mutta myös tuloja huomioitava, Onhan kulttuurissamme myös tuo lokasuojat auki kulu" jos ymmärsit, Tosin se on vanhentunut koska olemme tasaarvoisessa maailmassa.

• Anonyymi

AP:

Kiitos kommentistasi.

Haluasin kuulla myös naisten kommentteja tähän asiaan joilla tuollaisia ongelmia ei ole.
        Pliis, älkää tuomitko minua. Mutta kun en ole vastuussa kenenkään elämästä ennen suhteen alkamista. Luulen että ajattelette samalla tavalla. Vanhat kuviot hoidetaan itse. Uudet yhdessä.

Pahinta on että pidän ko. naisesta mutta en voi laittaa omaa talouttani toisen vanhoihin kuvioihin. Yhteiset velat toki maksaisin pois kuten kuuluukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AP:

Kiitos kommentistasi.

Haluasin kuulla myös naisten kommentteja tähän asiaan joilla tuollaisia ongelmia ei ole.
        Pliis, älkää tuomitko minua. Mutta kun en ole vastuussa kenenkään elämästä ennen suhteen alkamista. Luulen että ajattelette samalla tavalla. Vanhat kuviot hoidetaan itse. Uudet yhdessä.

Pahinta on että pidän ko. naisesta mutta en voi laittaa omaa talouttani toisen vanhoihin kuvioihin. Yhteiset velat toki maksaisin pois kuten kuuluukin.

Etsi uusi parempi nainen. En oikeen ymmärrä miten tämä sinun elämääsi parantaa väheksyä toisen elämää jos et ole päivääkään hänen kengissään kulkenut. Joten sori. Aloitus kertoo enemmän sinusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etsi uusi parempi nainen. En oikeen ymmärrä miten tämä sinun elämääsi parantaa väheksyä toisen elämää jos et ole päivääkään hänen kengissään kulkenut. Joten sori. Aloitus kertoo enemmän sinusta.

Omituinen vastaus. Aloittajan esitti selkeän kysymyksen johon toivoi vastausta. Hän vaikuttaa fiksulta järkevältä ihmiseltä. Hän ei millään lailla ”väheksynyt” puolisoaan vaan kysyi mielipiteitä ja neuvoja tilanteessa jossa joutuu taloudelliseen ahdinkoon kun toinen ei hoida omaa osuuttaan yhteisistä kuluista.

Olet ilmeisesti sitä mieltä ettei aloittaja saa esittää asiaa omalta kannaltaan koska ei ole kulkenut päivääkään naisen kengissä. Et sinäkään ole kulkenut aloittajan kengissä minuuttiakaan joten älähän heittäydy ylimieliseksi tuomitsijaksi. Et käsittääkseni tunne heistä kumpaakaan.

• Anonyymi

Voi minkä ihanan helmen olet onnistunut saamaan verkkoosi! Kyllä kadehdin!

• Anonyymi

Miehet aika usein sokaistuvat täysin naisten päivänselville ja huutaville varoitusmerkeille. Ystäväni, nuo ulosotot ja muut mainitsemasi asiat ovat todella isoja varoitusmerkkejä, jotka sinun pitäisi huomioida ja tehdä johtopäätökset. Hetken hupi on asia erikseen, mutta ei tuollaisen ihmisen kanssa voi todellisuudessa mitään pitkäaikaista suhdetta saati perhettä perustaa. Toivottavasti kuuntelet järkipuhetta ennen kuin on liian myöhäistä, koska hän tulee vetämään sinut alas mukanansa.

• Anonyymi

Todella hyvä tuo OP:n artikkeli ja kertoo hyvin sen että monenlaisia hyväksikäyttäjiä on olemassa.

Tuollasessa tilanteessa voi hyvin testata hyväksikäyttäjää jättämällä esim ruokaostokset tekemättä ja käymällä vaikka itse syömässä jossain. Katsoo että miten hyväksikäyttäjä alkaa reagoimaan.

Ja suhteesta pääsee aina ulos. Jos luonne paljastuu vasta avioliitossa niin avioehto on pakko olla. Siis aina. En menisi naimisiin ilman avioehtoa.

• Anonyymi

Itse katsoisin että kulut jaettaisiin tulojen suhteessa siten että yhteiset kulut jaetaan ja henkilökohtaiset menot menee omista varoista. Muuten menee lahjojen puolelle. Myös molempien oltava aktiivisia parantamaan tulopuolta jos siihen on tarvetta ja mahdollisuuksia muuten on kyse hyväksikäytöstä. Yhteisiin kuluihin voidaan laskea asumiskulut ja laskut josta molemmat hyötyy, myös ruokakulut kohtuudella tasapuolisesti voitaisi laskea yhteiseksi kuluiksi. Jos on epätasapainoa on kuluissa ja niiden kattamisessa ei se voi toimia yhdistävänä suhteessa vaan erottavana.Jos ymmärrys on vaikeaa kuluista ja kuka minkäkin maksaa on suhteen tulevaisuus vähintään epävakaa

• Anonyymi

Kulut pitää periaatteessa laskea puoliksi, paitsi jos toinen tienaa paljon enemmän. Jos toisen nettotulot ovat 3500€/kk ja toisen 1000€/kk, niin silloin menotkin voidaan laskea suhteessa 3/1. Tästä riippumatta kummankin pitää ottaa vastuu rahojen riittämisestä. Pienituloisuus ei tarkoita että voi heittäytyä elätiksi. Pitää osallistua kykyjensä ja voimiensa mukaan. Jos tyttöystäväsi on tiukilla, hän voisi jättää kynsien hoidon vähemmälle ja ostaa vaatteet kirpputorilta. Ei kai hän maksama noita kuluja sinulla? Ja sitten toisaalta: et suinkaan sinä vaadi häntä pukeutumaan tietyllä tavalla ja näyttämään tietynlaiselta kelvatakseen sinulle? Kirpparivaatteissa kävelevän ja Pirkkashampoolla hiuksensa pesevän on oltava silmissäsi kaunis. Ja sinun pitää sanoa se hänelle.

• Anonyymi

Minä olen sitä mieltä naisen kuuluisi maksaa kaikki.

• Anonyymi

Jaaha. Et ole ainoa joka on tuotamieltä. Minä olen elänyt miehen kanssa joka maksatti minulla kaiken paitsi omat vaatteensa ja hupiajeluihin hankitun autonsa kulut. Hänen vaatteensa olivat muuten huippukalliita merkkivaatteita, minä ostin omat vaatteeni kirpputorilta. Äijä kehtasi vielä arvostella pukeutumistani! Minulla ei yksinkertaisesti ollut varaa kalliisiin vaatteisiin koska palkkani meni juokseviin menoihin.

• Anonyymi

En ole asunut yhdessä velkaantuneen miehen vaan kitipiikkimiehen kanssa. Minä maksoin vuokran, omat ja lasten vaatteet, lasten lelut, sähkön, veden ja yli puolet ruokalaskusta. Hän maksoi ehkä 30% ruoista, omat vaatteensa ja rakkaan autonsa kulut. Emme me olisi tarvinneet autoa mutta hänelle se oli henki ja elämä. Siihen kuluva raha ei koskaan ollut tuhlausta, mutta jos ostin pojalle uudet housut niin se kuulemma oli. Ei se auto silti missään perheauton asemassa ollut. Se oli olemassa hänen yksityisiä juhiajelujaan varten. Ja tietenkin autopaikan vuokran maksoin minä koska se kuului vuokraan ja vuokranmaksu ”kuului” minulle koska olin asunut siinä alunperin ja hän muutti siihen jälkeenpäin. Hän ei esim. viitsinyt kuljettaa lapsia autolla harrastuksiin vaan he menivät bussilla. Mikä ei ollut helppoa koska bussiyhteydet olivat surkeat. Minulla ei ollut ajokorttia. Tämän lisäksi hän raivosi minulle siitä että muka tuhlaan ja olen muka holtiton rahankäyttäjiä. Minulla ei koskaan ole ollut tilinylityksiä ja olen aina maksanut laskut ajallaan, joten tuolle väitteelle ei ollut perusteita!

Eli sen lisäksi että hän oli taloudellinen hyväksikäyttäjä, hän määräili minun rahankäyttöäni ja raivosi ja huusi minulle ja lapsille.

Ei hyvä. Pellolle sellainen mies!

• Anonyymi

Tällä palstalla on tooodella paljon julkaisuja joissa annetaan ymmärtää että erot johtuvat vain ja ainoastaan uskottomuudesta. Ehkäpä niin onkin silloin kun vasta seurustellaan.

Mutta kun asutaan yhdessä, erimielisyydet liittyvät enimmäkseen ihan muihin asioihin. Ne liittyvät siihen arkeen kota eletään yhdessä. Joskus ne lopulta johtavat eroon. Joskus ne voidaan ratkaista ja joskus toinen lopulta vain antaa periksi ja alistuu - ja mahdollisesti kantaa kaunaa salaa itsekseen, mikä vahingoittaa suhdetta.

Näitä riidanaiheita ovat:
      -rahankäyttö ja kustannusten jakaminen
      - kotitöiden jakaminen (jompi kumpi tekee huomattavasti enemmän kuin puolet)
      - erilainen siisteystaso (toinen ei kestä sotkua ja toinen ei siitä häiriinny, jolloin toinen hermostuu lattialla lojuvista kengistä ja pöydälle jätetyistä likaisista astioista)
      - ylipäänsä ihan erilainen käsitys arjesta ja kotielämästä: milloin vapaa-aamuina herätään, pidetäänkö telkkua auki vai kiinni, mitä syödään, minkä verran ollaan tietokoneella, kuinka paljon vieraita kutsutaan, voiko valot tai saunan jättää päälle, mikä on metelin taso
      - lastenkasvatus
      - ennen kaikkea: tapa jolla muita perheenjäseniä kohdellaan(jompi kumpi tai molemmat käyttäytyy huonosti: äyskii, raivoaa, moitiskelee, määräilee tai mököttää ja kodin ilmapiiri on hirveä)

Nämä ovat huomattavasti isompia ongelmia kuin uskottomuus. Minulla on ollut uskollinen mies joka käyttäytyi kotona rumasti minua ja lapsia kohtaan. Oli kestovihainen, ilkeä, ivallinen, moitti meitä koko ajan. Mutta hän ei vilkuillut muita naisia. Kotona oli paha olla. Seuraava mies oli kotona huomaavainen, kiltti ja hellä kuin enkeli mutta jäi jossain vaiheessa kiinni pettämisestä ja meille tuli ero. Jälkeenpäin olen katkera sille uskomiselle koska hän teki minun ja lasten kotielämästä helvetin. Jälkimmäisen kanssa jäi hyvät muistot yhdessä asumisesta. En ole hänelle vihainen, olemme väleissä.

Uskottomuus EI ole se pahin loukkaus.

• Anonyymi

"Kyllä suhteessa molemmat ovat velvollisia maksamaan yhteisiä kuluja, ei ne toiseen piikkiin voi valua."

En mä lähde muiden touhuja määräilemään ja sanomaan mikä on velvollisuus ja mikä ei. Jokainen sopikoon omat ihmissuhteensa miten itsestä hyvältä tuntuu. Olennaista on, että ne jutut on sovittu ja molemminpuolisesti hyväksytty, eikä niihin vain ajauduta ja tajuta myöhemmin, että kävipä paska nakki. Eihän se toinenkaan osapuoli enää jälkikäteen paljoa pysty menneille tekemään ja niiden kanssa pitää vain elää. Ei siinä moraalisoinnit ja valitukset auta, mutta rehellinen pitää tietenkin olla, eikä pimittää tilannettaan. Itselleni ei tuota mitään ongelmaa maksaa leijonan osaa parisuhteen kuluista, kun asiat on rehellisesti kerrottu, puhuttu läpi ja sovittu miten toimitaan. Mä maksan ihan mielelläni siitä, että voinnpitää itse toivomani elintason ja ihminen jota rakastan voi olla mun kanssani. Hän ei pystyisi itse kustantamaan sitä, että asuisi tällä missä yhdessä asumme.

• Anonyymi

Lisään vielä, että jos siis odottaisin hänen maksavan puolet kuluista, niin sitten minun itse pitäisi mukautua sellaiseen elämään ja elintasoon, josta hänellä on realistisesti varaa maksaa puolet. No minä en sitä halua, joten maksan siis mielelläni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että jos siis odottaisin hänen maksavan puolet kuluista, niin sitten minun itse pitäisi mukautua sellaiseen elämään ja elintasoon, josta hänellä on realistisesti varaa maksaa puolet. No minä en sitä halua, joten maksan siis mielelläni.

No mikäs siinä, jos olette yhdessä sopineet tuollaisesta järjestelystä. Se ei silloin kuulu muille. Ja oletan että tilanne on kummallekin ok: sinä et koe itseäsi hyväksikäytetyksi eikä kumppanisi koe itseään huonommaksi ja nöyryytetyksi. Kaikkea hyvää teille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikäs siinä, jos olette yhdessä sopineet tuollaisesta järjestelystä. Se ei silloin kuulu muille. Ja oletan että tilanne on kummallekin ok: sinä et koe itseäsi hyväksikäytetyksi eikä kumppanisi koe itseään huonommaksi ja nöyryytetyksi. Kaikkea hyvää teille!

"eikä kumppanisi koe itseään huonommaksi ja nöyryytetyksi"

Tämä kohta tuotti parisuhteemme alkuaikoina jonkinmoisia ongelmia, koska mun mieheni on saanut selkeästi patriarkaalisemman kasvatuksen kuin minä. Se näkyy hänen suhteessaan itseensä ja siihen mitä miehen pitää hänen mielestään olla ja tehdä. Hänellä on aina toisinaan selkeästi esiin tuleva ristiriita siinä mitä hän oikeasti itse pohjimmiltaan on ja mikä se hänelle opettu ulkopuolelta tuleva malli on. Meillä vei aikamme sorvata tilanne sellaiseksi, että hänenkin on hyvä olla.

• Anonyymi

Iso osa menestyvää avioliittoa ollut 26vuotta, ettei oo ikinä riidelty rahasta. Alkuaikoina vaimo tienasi paremmin kuin minä, nyttemmin ite tienaan noin 1500 enemmän vuodessa. Asioita on makseltu kummalla on ollut enemmän rahaa, molemmilla on toisen tilille käyttöoikeus ja siirtää sieltä omalle tilille jos tarvii, rahamme ovat käytännössä yhteiset. Emme ole pihejä, mutta emme kumpikaan tuhlaa mihinkään krääsään. Lapsia on avustettu heidän lähdettyä opiskelemaan samoin joitain avun tarpeessa olevia sukulaisia.

• Anonyymi

Mutta maksaisitteko esim naisen ulosottovelkoja jotka johtuvat hänen aikaisempien ex-miesten suhteista?

Samoin AP:n maininta sakkotuomiosta joka johtuu oman lapsen pahoinpitelytuomiosta.

Nykyäänhän sakkotuomio maksetaan tai tulee joutuu istumaan vankilaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      113
      6965
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      107
      4711
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      51
      3962
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3334
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      678
      2017
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      230
      1401
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1338
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1283
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      52
      1277
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      962
    Aihe