Siskon satuilut omasta elämästään

Anonyymi-ap

Mikähän tällaiseen käytökseen on syynä?

Siskoni on alkanut tarinoimaan omasta elämästään kaikenlaista. Hänellä näyttää olevan kova tarve maalailla itsestään kuvaa normaalina, kiireisenä sosiaalisena ihmisenä jolla on työn lisäksi kauheasti kiireitä, harrastuksia ja varsinkin ihmissuhteita elämässään. Eritoten hänellä on tarve alleviivata koko ajan sitä että hän on kypsä vastuuntuntoinen aikuinen. Hän on pikkusisko, mutta on alkanut käyttäytyä kuin olisi äitini. Hän on alkanut kohoilla jonnekin korkeuksiin muiden yläpuolelle ja puhuttelee esim. seitsemän vuotta itseään vanhempaa serkkua kuin tämä olisi kolmevuotias.

Tätä on nyt kestänyt jo muutaman vuoden ajan. Joka kerta kun tapaamme, hän keksii tekosyitä alkaa tarinoimaan oman elämänsä käänteitä siten, että minulle tulee selväksi että hänellä on kauheasti ihania ystävyyssuhteita elämässään, ja kova kiire koko ajan kun hän on ilmeisesti niin tärkeä henkilö tai jotain.

On selvää ettei tämä ole normaalia kuulumisten vaihtamista. Hän keksii mitä typerimpiä tekosyitä joka väliin ujuttaa tarinaa omasta kiireisestä, hyvien ihmissuhteiden rikastuttamasta elämästään. Hän keksii tekosyitä päästä esittelemään muka sivumennen puhelimestaan yhteystietojensa määrää todisteeksi kuinka paljon hänellä on sosiaalisia suhteita. Hän antaa minulle kaikenlaisia tavaroita joita ei itse käytä väittäen niitä yleensä työkavereidensa antamiksi lahjoiksi joita ei itse käytä. Aivan kuin suomalaisessa työelämässä olisi tapana koko ajan antaa lahjoja työkavereille. Kun hän vaihtoi työpaikkaa heti yhden vuoden jälkeen työpaikan vaihtamisesta hän antoi minulle lähen sadan euron kosmetiikkatuotteet jota väitti työkaverinsa synttärilahjaksi. Aloin siinä kohtaa epäillä että sisko valehtelee. Tuskin yhden vuoden työskentelyn jälkeen uudessa julkisen sektorin matalapalkka- alan työpaikassa on niin helvetin hyviä työkaverisuhteita että joku heistä on törsännyt lähes sata euroa työkaverin synttärilahjaan.

Siskon käytös on alkanut todella yököttää. Hän on epäaito, ja pitää ilmeisesti minua niin tyhmänä että kuvittelee kaiken maailman satuilujen menevän täydestä. En ymmärrä tällaista poseeraamistarvetta kun minua ei varsinaisesti edes kiinnosta hänen elämänsä yksityiskohdat.

Onko tällainen vain itsetunto- ongelman merkki vai mikä saa ihmisen käyttäytymään näin? On alkanut todella kypsyttää. 🤢 Mitään mahkuja järkevään keskusteluun asiasta ei ole koska hän ei ole koskaan kesänyt minkäänlaista itsensä kyseenalaistamista saati kritiikkiä. Hän itse kyllä kyseenalaistaa sujuvasti muita. Hän tietää itse kaikesta kaiken eikä kukaan muu tiedä mistään mitään.

13

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi voi, näitä itsensä nostajia on paljon. Jätä rauhaan.

• Anonyymi

Ei kaikkiin tilanteisiin voi ratkaisuna olla että jätä rauhaan. Elämäntilanteet eivät myöskään aina mahdollista etäisyyden ottamista. Olen aikaisemmin kyllä pitänyt välimatkaa. Joskus tuli vuoden päivät ettemme olleet tekemisissä. Elämäntilanne ei tällä hetkellä ole se että tuollaista ratkaisua voisi tehdä.

Lähinnä kiinnostaisi mielipiteet mikä tuollaisen käytöksen syynä voi olla. Siskolla on ollut pakkoliikkeitä lapsesta asti ja hän on erittäin dominantti jyrä. Häntä ei ole koskaan saanut sanallakaan kyseenalaistaa. Olen isosisko, mutta hänen on PAKKO olla yläpuolellani. Siis aivan pakko. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Toisen siskoni kanssa sisarussuhde on tasa- arvoinen. Tämän toisen kanssa ei sellaista vaihtoehtoa ole.

Joten asian puheeksi ottaminen ei tule kysymykseen koska se on turhaa pään hakkaamista Siperian mäntyyn. En muista yhtään kertaa että sisko olisi tunnustanut olleensa jossakin asiassa väärässä tai kestänyt itsensä kyseenalaistamista. Mutta nyt tämä poseeraaminen on tullut uutena ärsyttävänä käyttäytymisenä jonka syytä en tajua.

Alan olla todella kypsä.

• Anonyymi

Jos totta puhutaan epäilen välillä tämän käytöksen olevan pesunkestävää huomioh'mista.. Sisko kehittää kaikenlaisia "oireita" ja minun tehtäväni on huomata hänen oireensa.

Pakkoliikkeet joita siskolla oli lapsena olivat aitoja. Sitten jossakin vaiheessa minä olin se joka hänen pakkoliikkeisiinsä kiinnitin huomiota, ja kehotin häntä menemään tutkimuksiin. Sen jälkeen hän alkoi oikein esittelemään pakkoa oireilujaan minulle. Kyse ei enää siinä kohtaa ollut aidoista pakko- oireista vaan lapsellisesta huomionhakuisuudesta jota hän esitteli nimenomaan minulle. Tätä kesti pitkän aikaa. Kyllästyin siskon pelleilyyn ja nyt on tapahtunut joku ihme. Pakko- oireet ovat kadonneet kun pieru saharaan.

Varmaan oikea lääkitys? 🤔

Sanottakoon että itsellänikin oli lieviä pakko- oireita lapsena, mutta ne jäivät lapsuuteen eikä niitä ole ollut enää aikuisena.

Suvussamme esiintyy skitsofreniaa ja siskoa on aina kiehtonut skitsofreenikoiden erikoiset oireilut. Niissä on jotain coolia.

Epäilen välillä että nämä viimeaikaiset perseilyt ovat häneltä nyt jotain uusia keksittyjä "oireita" jotka minun pitäisi taas HUOMATA. Onko hän perehtynyt jonkun mielisairauden oirekuvastoon ja imitoi niitä nyt sitten minulle?

Voiko joku ihminen todella olla niin epäkypsä vielä keski- iän korvilla että tämä pelleily on ihan vain pesunkestävää huomiohraamista???

Ei vittu jaksa enää...🤮

• Anonyymi

Montako siskoaan sulla oleggi on?

• Anonyymi

Ei ole ollut pakkoliikkeitä siskolla,eikä skitsofreniaa,joten paskaa puhetta!

• Anonyymi

Elämäntilanne ei salli? Hahahhha. Kukas V*ttu sä kuvittelet olevasi? Korvaamaton, on vaan pakko, ei kukaan muu. Sinä vain. Sinä vain olet se teeskentelevä,tuomitseva, näköjään vähän kateellinen tai katkerakin. Voit ihan hyvin ottaa etäisyyttä. Ei oo pakko kuunnella, ei ole pakko teeskennellä. Voit itse sanoa päin naamaa että jutut vituttaa ja tuntuu niin kukkuluuruulta etten nyt jaksa. Mikset niin tekisi? Olisit rehellinen. Ottaisit itse oman elämäsi käsiin. Se että sulla on aikaa tämmösiä vatkata ja "väsyä" nettikirjotteluun asti tarkottaa just sitä että sun pitäis vähän hankkia jotain muita sosiaalisia suhteita. Vaikka sellasia mistä tulee hyvä mieli. Puukko siskon selässä on puukko siskon selässä vaik se olis anonyymi netissä, sä olet sisältä tollanen kateellinen, katkera muiden elämästä ja omasta käytät aikaa toisen analysoimiseen ja vian hakemiseen. Teeskentelijä.

• Anonyymi

Ottipas koville.

• Anonyymi

Totesin tässä taannoin että eräs läheiseni on sosiopaatti ja että meillä oli vastenmieliset tuntemukset toisiamme kohtaan. Katkaisin välit, ja näillä mennään. - Sivusta.

• Anonyymi

Oliko sulla jotain mielipidettä aloittajan kysymykseen? Jos perheenjäsenen käytös on ongelmallista tai ärsyttävää se ei automaattisesti tarkoita että hänen on oltava "sosiopaatti". Homma voi välillä toimia ihan hyvin ja yhdessä voi olla myös välillä ihan mukavaa. Ihmissuhteet eivät ole noin mustavalkoisia.

• Anonyymi

Lisäänpä vielä yhden todella ärsyttävän piirteen. Oli asia tai tilanne mikä tahansa, siskollani on tapana liittoutua muiden kanssa minua vastaan. Esimerkiksi jos kerron saaneeni kaupassa huonoa palvelua hän alkaa välittömästi puolustella sitä toista osapuolta vaikka ei olisi tavannut koko tyyppiä. Itse asialla ei ole oikeasti väliä. Pääasia on että minä olen väärässä, hän on kanssani kaikesta eri mieltä, ja sekä hän itse että kaikki muut ovat aina oikeassa. Hän yrittää tällä tavoin ilmeisesti saada todisteita epäsosiaalisuudestani ja hankalasta negatiivisesta luonteestani.

Sisko on saanut läpi elämänsä palautetta oudosta käytöksestään pakkoliikkeineen ym. Ilmeisesti tämän vuoksi hänen itsetuntonsa roikkuu sen varassa että hänen on oltava minua normaalimpi. Hän luo mielessään minusta säälittävää kuvaa jotta saa tuntea itsensä paremmaksi kaikin tavoin. Hänen "kypsän aikuisen" esittämisensä menee välillä aivan överiksi.

Siskollani on pakkomielle jatkuvasti todistaa että minä olen kaikessa väärässä, en tiedä mistään mitään. Lapsuuden perheessäni tämä oli muidenkin kohdalla tavallista. Vanhemmat eivät KOSKAAN missään olosuhteissa asettautuneet omien lastensa puolelle, vaan liittoutuivat kaikkien muiden kanssa meitä lapsiaan vastaan. Nyt tällä pikkusiskollani on sama meininki suhteessa minuun.

Aina kun olen hänen kanssaan tekemisissä tuo käytös jää mieleen ärsyttämään pitkäksi aikaa. Jää KÄYTETTY olo. Todella rasittavaa.

• Anonyymi

Tosi kurjaa että ihmiset jopa sukulaiset on allergisia erilaisille ihmisille. Varsinkin näin muuttuvassa maailmassa.

• Anonyymi

Pitäisikö sinun puhua asiasta hänelle? Ehkä asia on täysin toinen, kun luulet/tunnet. Toki asia ei kuulu mulle. Tovon asioiden selviävävän. Voi hyvin.

• Anonyymi

Hyvää jatkoa olegille ja hänen siskoilleen!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1987
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1912
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1445
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1251
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1219
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      845
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      707
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      88
      707
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      678
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      643
    Aihe