Sähköauto ei ole mikään uusi asia maailmassa. Lontoossa sähkötaksit otettiin käyttöön jo vuonna 1897. Riemukasta aikaa sähkötaksien kanssa leikkiminen ei ollut, vaan kaikki autot jäivät pois liikenteestä jo vuonna 1899. Nykyinen sähköautovouhotus on kestänyt vähän pidempään, mutta kuolemassa sähköautot nytkin ovat.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/sahkoautoissa-ei-ole-mitaan-uutta-ensimmaiset-sahkotaksit-otettiin-lontoossa-kayttoon-vuonna-1897/e8b3bab1-da6f-470a-9369-adff4f102d55
Elettiin sitä ennenkin
13
154
Vastaukset
- Anonyymi
Saattoi tuo tekniikka olla vähän alkukantaista tuohon aikaan?
- Anonyymi
Akut painoivat 700 kg, ja toimintamatka oli 50 km. Nykyiset sähköautot saavuttavat talvipakkasilla suunnilleen saman ajomatkan, joten kehitystä ei ole juuri tapahtunut.
- Anonyymi
Ne kriteerit, joilla on osoitettu sähköautojen erinomaisuus, ovat kaatuneet pikkuhiljaa ihan kaikki. No, ei siinä mitään. Kyllä sähköautollakin voi ajella.
- Anonyymi
Sama kaiku on askelten... https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/a3c13f28-004c-4df6-a346-443ebf9f1408
"Sähköautojen karmeat korjauskulut yllättivät – Hertz myy 20 000 sähköautoaan".- Anonyymi
Sähköautot sopivat siis varakkaille henkilöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot sopivat siis varakkaille henkilöille.
Eivät tosin sitten kauaa ole enää varakkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät tosin sitten kauaa ole enää varakkaita.
Kun ajoakku simahtaa, niin sen jälkeen onkin matti kukkarossa.
- Anonyymi
Jatkojohto autoilu alkaa tulemaan tiensä päähän, saksassa autoteollisuus kuolemassa sähköautoilun vuoksi. Poliittiset vihreät päätökset ei koskaan johda hyvään.
- Anonyymi
1800-luvun lopulla Lontoossa käytettiin sähkötakseja vain kaksi vuotta. Syy lopettamiseen oli pieni toimintamatka ja akkuongelmat eli samat syyt kuin tälläkin kertaa. Mitään ei ole opittu, vaan päätä halutaan jälleen lyödä seinään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1800-luvun lopulla Lontoossa käytettiin sähkötakseja vain kaksi vuotta. Syy lopettamiseen oli pieni toimintamatka ja akkuongelmat eli samat syyt kuin tälläkin kertaa. Mitään ei ole opittu, vaan päätä halutaan jälleen lyödä seinään.
Järkeä ei ole kaikille päättäjille suotu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkeä ei ole kaikille päättäjille suotu.
Heikkoa se ymmärrys näyttää olevan.
- Anonyymi
Vanha keksintö sähköauto on, mutta miksi "kotitaloussähkön" hinnalla saa ajaa? Kyllä dieselkin kulkisi "tupaöljyllä" mutta kun ei saa sillä ajaa.... Jossain mättää eikö valtio/poliitikot ole huomannut että sähköautot kulkee maanteillä "tupasähköllä" verot myöskin kotilaataajille sähköösä kuten maanviljelijätkin maksavat verot "tupaöljyllä" ajosta.
- Anonyymi
Lataamalla taloyhtiön "tolpasta" maksatetaan naapureilla omat ajot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla674082- 522795
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162173Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä142008- 991973
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841649Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3621519Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81436Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430- 581197