Köyhiltä tukia leikattiin, mutta eipä voi leikata yritystukia esim. laivoille. Vaikka ne tuet on moninkertaisesti suuremmat kuin säästöt pienituloisimpien tukileikkauksista.
Esimerkiksi Suomen rikkain mies saa suoraa tukea valtiolta, kun omistaa mm. laivojen taxfreet ja juuri laivat saa eniten yritystukia Suomessa. Rikkaimman omaisuus vain kasvaa, kun köyhät myy vähää omaisuuttaan, että saa ostettua ruokaa ja muuta välttämätöntä.
Voi vain kuvitella, kuinka paljon eri yritystukia saa rikkain, jonka veroja vielä alennettiin, kuten muidenkin suurituloisten. Monialakonsernin toimialoja ovat elintarvikkeiden ja rakennustarvikkeiden tukku- ja vähittäiskauppa, hotelli- ja ravintola-ala, laivojen tax free -kauppa ja logistiikkatoiminta, teollisuushallituotanto, pelastushelikopteritoiminta ja kiinteistöbisnes. Lisäksi mm. osakesäästötilin maksimieurot nostettiin uudelle tasolle, että ei tarvitse maksaa veroja pörssivoitoista.
Asiantuntijat suosittelee yritystukien leikkaamista. Päättäjät eivät edes harkitse sitä.
Kuka tätä maata oikeasti johtaa?
Rikas saa tukia, köyhä ei
18
217
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka johtaa? Rikkaat. Noin yksinkertaistetusti.
- Anonyymi
Ansio ja pääomatulotkin olisi hyvä yhdistää yhdeksi tuloksi jota verotetaan samalla prosentilla. Tämä kannustaisi yhä useampia ihmisiä hankkimaan pääomatuloja kun niistä ei menisi heti alkuun 30% veroa, vaan vero olisi aluksi pienempi kuten ansiotuloissakin tällä hetkellä.
Nuo ansio/pääomatulothan olivat aikanaan verotettu yhdellä ja samalla progressiivisella prosentilla.
Mutta tiedän miten tämä tulee menemään;
3 000 000 työlilstä hurraa kun voivat taloudellisesti järkevästi alkaa kerryttämään myös pääomatuloja.
20 000 rikasta vittuuntuu ja uhkaa maastamuutolla koska heidän pääomatuloista menisi enemmän veroa.
Muutosta ei tehdä koska 20 000 rikkaan ääni painaa enemmän kuin 3 miljoonan duunarin. - Anonyymi
Johtopäätös: ala rikkaaksi.
Miten? Käy koulut ja hanki pätevyys
Ai et käynyt? Oma syy, kikkelis kokkelis- Anonyymi
Naurettavaa paskaa, ihan oikeassa paikassa kirjoittelet satujasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavaa paskaa, ihan oikeassa paikassa kirjoittelet satujasi.
Koska ajattelit ottaa vastuun omasta elämästäsi ja päätöksistäsi?
- Anonyymi
Onneksi kaikki ei käy kouluja ja hanki pätevyyttä, mitä ihmettä siitä tulisi kun kaikki olisi vaan toimareita? Kuka ne työt tekisi siellä tehtaassa? Kuka kerää johtajan roskat ja ryönät? Kuka sen johtajan ruuat valmistaa ja tarjoilee?
Naurettavaa lapsellisuutta taas johtajaihmiseltä. - Anonyymi
Miten musta tuntuu, että eräs frima jossa olin töissä niin sen friman toimitusjohtajalla oli jäänyt koulussa läksyt lukematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kaikki ei käy kouluja ja hanki pätevyyttä, mitä ihmettä siitä tulisi kun kaikki olisi vaan toimareita? Kuka ne työt tekisi siellä tehtaassa? Kuka kerää johtajan roskat ja ryönät? Kuka sen johtajan ruuat valmistaa ja tarjoilee?
Naurettavaa lapsellisuutta taas johtajaihmiseltä.Miten musta tuntuu, että eräs firma jossa olin töissä niin sen firman toimitusjohtajalla oli jäänyt koulussa läksyt lukematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ajattelit ottaa vastuun omasta elämästäsi ja päätöksistäsi?
Otappa järki käteen, tosin sehän on nykyään kortilla...
- Anonyymi
Miksi oli poistettu kommentti, että ei Suomen rikkain, vaan yksi niistä rikkaimmista?
- Anonyymi
Huipputuloiset. Emme voi tietää, ovatko juuri nämä henkilöt Suomen rikkaimpia, koska tilastot eivät tavoita muita tuloja ja varallisuutta kuin ne, joista on maksettu veroja.
https://politiikasta.fi/kantola-kuusela-huipputuloisten-puutteet-poliittisessa-lukutaidossa-uhkaavat-demokratiaa/
Kirjassa pyydetty mielipiteitä 5 000 huipputuloiselta, joiden vuosien 2007–2016 yhteenlasketut bruttotulot ovat verottajan tiedoissa kaikista korkeimmat. - Anonyymi
Kyllä paskamahaökyt pidetään hyvässä lihassa valtion tukiaisilla. Vaikka tarvetta ei olisi.
- Anonyymi
Tämä hallitus kuvittelee rikastuvansa ottamalla köyhiltä .Työllisyys toimien tehokkuus näkyy 50.000 uutena työttömänä eikä vieläkään men ymmärrykseen, että toimet ei joilla työttömiä kuritetaan ei lisää työtä. Sillä lailla että keksitään pikaisesti päästä joku luku ja kerrotaan satuja syntyvistä säästöistä, joilla ei ole minkäänlaista todenperää silmät kirkkaina ei ole ratkaisu mihinkään.
- Anonyymi
Kulutus laskee pysyvästi leikkauksilla ja aiheuttaa samalla pysyvästi työttömyyden kasvua.
Verotulot laskevat myös pysyvästi vaikka aluksi jonkin verran nousevatkin mutta kokonaisuus ratkaisee eli kansantalous häviää enemmin kuin saa.
Ysärin virheet toistuvat ja lopputulos on konkurssiaalto sekä massatyöttömyyden entisestäänkin tuleva valtava nousu.
Pian on 2 miljoonaa köyhää maassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulutus laskee pysyvästi leikkauksilla ja aiheuttaa samalla pysyvästi työttömyyden kasvua.
Verotulot laskevat myös pysyvästi vaikka aluksi jonkin verran nousevatkin mutta kokonaisuus ratkaisee eli kansantalous häviää enemmin kuin saa.
Ysärin virheet toistuvat ja lopputulos on konkurssiaalto sekä massatyöttömyyden entisestäänkin tuleva valtava nousu.
Pian on 2 miljoonaa köyhää maassa.Puolet suomalaisista ei omista mitään eli meillä on jo nyt 2,8 miljoonaa varatonta.
- Anonyymi
Kyllä köyhät saa tukia joten älä viljele vääristettyä tietoa selkeästä asiasta jonka voi tarkistaa!
Näytä siis se sivusto missä on todistettavasti määritteenä ettei köyhille anneta mitään tukia suomessa asuvalle!- Anonyymi
Ehdottomasti näin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269