Autovalmistajat joutuvat maksamaan sakkoja automallistonsa päästöistä eli fossiilimalleista. Sakko on aika paljon per hiilidioksidigramma per kilometri ja valmistettu auto eli jopa miljardeja euroja per fossiiliautovalmistaja.
Tesla on näistä sakoista vapaa. :) Lisäksi Tesla on tienannut miljardeja myymällä päästöoikeuksiaan, joita se ei siis tarvitse. Yhä useampi autovalmistaja haluaa saavuttaa yhtä upean tilanteen. Vaihtoehtona on konkurssi.
Tahvojen pitäisi ymmärtää, että fossiiliautojen tie on noussut pystyyn ihan siitä syystä, että niiden valmistaminen on yhä kalliimpaa ja kalliimpaa.
Tahvot eivät ymmärrä, että polttomoottoriautojen valmistus on yhä kalliimpaa ja kalliimpaa.
8
90
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautojen valmistajat ja ns. "Välikädet" Käärii MILJARDEJA-VOITTOJA !
- Ja ME - Kuluttajat TAAS - MAKSETAAN- Kiltisti !
- Eli - - - KUSETUS On TAAS - TÄYDELLISESTI - TOTEUTETTU !- Anonyymi
Pääsääntöisesti minkä tahansa liiketoiminnan tarkoitus on kerätä niitä ”VOITTOJA”
Vai tunnetko montakin liiketoiminnan harjoittajaa jotka tekevät sitä omaksi iloksi ja hyvää hyvyyttään? - Anonyymi
Niistä voitoista maksetaan myös kuraperseille palkkaa.
- Anonyymi
Aloittaja tahvo ei ymmärrä että se sakko siirtyy käytännössä suoraan auton ostohintaan eli auton ostaja sen sakon loppupelissä maksaa.
Sakko on 95 euroa per ylitetty hiilidioksidigramma joten se on muutamia tuhansia autossa jonka CO päästöt on n. 110-130g/km. Maksan sen mielummin kuin ostan jonkun kiinalaisen patterikotteron. - Anonyymi
Eli jatkossa kannattaa ostaa polttomoottoriauto. Tulevat olemaan harvinaisia ja kuitenkin halutuimpia. Tarkoittaa että niiden hinta tulee pysymään vielä paremmin...kaikki haluaa sellaisen eikä niitä ole juuri sitten markkinoilla. Sähköautossa hinta romahtaa niin nopeasti että täysin mahdotonta sellaista hankkia.
- Anonyymi
Sakko vääristää tuotekehitystä ja markkinoita. Tarjonta ei vastaa kysyntää. Sakottajat eivät ymmärrä, että maailmassa ei riitä kaivoksia ja jalostamoita tuottamaan kaikki niitä ajoakkuja, jotka tarvittaisiin edes yhden autoilusukupolven täyssähköistämiseen nykytekniikalla. Vaikuttaa siltä, että Tesla ei opi valmistamaan autoja.
- Anonyymi
EUvostoliitossa tyhmyys tiivistyy. EU sahaa oman oksansa poikki ja kiina korjaa potin.
- Anonyymi
Eihän myös ostella mittää aletaan vihreiksi edustajiksi ja nautitaan kukinnasta.💚
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla583869- 512760
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162033- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141827Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841629Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3551469Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81416- 581177