Mistä Type 2 liittimiä halvalla

Anonyymi-ap

Pitää tehdä välijohto lohkolämmittimelle 11kw:n lataustolpasta.

35

537

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon yksinkertaisempaa ja halvempaa ei taida ollakaan. Eihän siitä 11kW laitteesta saa virtaa päällekään, ellei se saa pilotjännitettä auton päästä. Pelkkä tyhmä type2 kapula ei sitä kytke päälle, oli siitä vedetty johto vaikka minne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon yksinkertaisempaa ja halvempaa ei taida ollakaan. Eihän siitä 11kW laitteesta saa virtaa päällekään, ellei se saa pilotjännitettä auton päästä. Pelkkä tyhmä type2 kapula ei sitä kytke päälle, oli siitä vedetty johto vaikka minne.

        Pilot jännite tulee lataustolpasta 12V pilot nastssa. Jos auto tai adbteri piuhan päässä niin muuttuu +12 / -12 kanttiaalloksi.


    • Anonyymi

      Miksi pitää saada halvalla kalliiseen autoon

      • Anonyymi

        Suomalaisen pitää saada tarvikkeet, renkaat, huollot, korjaukset aina halvalla. Etsimiseen voi käyttää aikaa vaikka kuinka kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisen pitää saada tarvikkeet, renkaat, huollot, korjaukset aina halvalla. Etsimiseen voi käyttää aikaa vaikka kuinka kauan.

        Miten niin Suomalaisen pitää? Avaa silmäsi ja selvitä hiukan kuinka pihejä Saksalaiset ovat. Siellä säästäväisyys on kansallisurheilu, eikä tämä ole vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin Suomalaisen pitää? Avaa silmäsi ja selvitä hiukan kuinka pihejä Saksalaiset ovat. Siellä säästäväisyys on kansallisurheilu, eikä tämä ole vitsi.

        Ajavatko ne 30 vuotiailla Tojoilla ja vielä kehtaavat kehua niitä?


      • Anonyymi

        Kun on Toyotassa jossa on sisätilan lämppäri ja taloyhtiö laittoi kaikille 40kpl 11kw latausasemat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on Toyotassa jossa on sisätilan lämppäri ja taloyhtiö laittoi kaikille 40kpl 11kw latausasemat

        No, tuosta 11kW pöntöstä saat täydet 3.66kW tehoa yhdestä vaiheesta. Pitäisi riittää lohkon ja sisätilan lämmitykseen tehokkaalla lämmittimelläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on Toyotassa jossa on sisätilan lämppäri ja taloyhtiö laittoi kaikille 40kpl 11kw latausasemat

        No löytyyhän näköjään viisaitakin, nykypäivässä eläviä taloyhtiöitäkin?


    • Anonyymi

      osta samalla vihreä vilenin pipo ja katso peiliin..

      • Anonyymi

        Jos sen saa halvalla niin ostan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Saan kaverilta välijohdon jonka auton pää rikki. Huomenna laitan siihen shukon ja autoa lämmittämään.

      • Anonyymi

        Ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi.

        Tämä taitaa oll sama ainstaini. Vuosi sitten joku nero kyseli miten, jopa väitti onnistuneensa. 1500 ohmisella kalvovastukselka harhauttaa asemaa. Kokeilemalla selviää. Joku vahti ja fibrillaattori lähelle. Toivottavasti muille jää sähköt, kun oikeat tietäjät asennuksia tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä taitaa oll sama ainstaini. Vuosi sitten joku nero kyseli miten, jopa väitti onnistuneensa. 1500 ohmisella kalvovastukselka harhauttaa asemaa. Kokeilemalla selviää. Joku vahti ja fibrillaattori lähelle. Toivottavasti muille jää sähköt, kun oikeat tietäjät asennuksia tekevät.

        1500 ohmin vastus ei riitä. Sillä menee valmiustilaan hetkeksi, ja sitten tulee virheilmoitus ja vikatila. Jos laittaa diodin ja noin 800 ohmin vastuksen sarjaan pilottinastasta suojamaahan niin sähköt tulee. Monta välijohtoa jo kavereille tehty.


    • Anonyymi

      Säästän teille patteripelleille sähköä, ajan bensalla siis ajan en lataa.

      • Anonyymi

        Päin vastoin, bensatero käyttää aika roimasti sähköä tietämättään. Pelkästään Nesteen jalostamo vetää sähköä koko ajan keskimäärin 200 MW:n teholla. 300MW riittäisi koko henkilöautokannan energiaksi. Se asia oli tämä miten ottaa pistorasia latausasemasta siihen, kuten aimmin jo on kerrottu, löyyy valmiita adaptereita,ei siis kannata rakennella. Vähän vastaava omavalmiste. Asensin led valot peräkärryyn ja yllätys, eivät toimineet. Skoda 2015, Kan väylä. Laskeskelin etuvastuksia ja muita osia ja meinasin 70€:lla selviäväni. Kurkkasin netistä kuitenkin ja yllätys VW "höynäyttäjä" (taatusti polttistero keksinyt nimen) eli Kan adapteri 7 napainen hintaan 89€ kotiin toimitettuna, totesin ei kannata rakennella itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, bensatero käyttää aika roimasti sähköä tietämättään. Pelkästään Nesteen jalostamo vetää sähköä koko ajan keskimäärin 200 MW:n teholla. 300MW riittäisi koko henkilöautokannan energiaksi. Se asia oli tämä miten ottaa pistorasia latausasemasta siihen, kuten aimmin jo on kerrottu, löyyy valmiita adaptereita,ei siis kannata rakennella. Vähän vastaava omavalmiste. Asensin led valot peräkärryyn ja yllätys, eivät toimineet. Skoda 2015, Kan väylä. Laskeskelin etuvastuksia ja muita osia ja meinasin 70€:lla selviäväni. Kurkkasin netistä kuitenkin ja yllätys VW "höynäyttäjä" (taatusti polttistero keksinyt nimen) eli Kan adapteri 7 napainen hintaan 89€ kotiin toimitettuna, totesin ei kannata rakennella itse.

        Olisi pirullinen temppu, jos nyt 40 paikkaa ylipäänsä on edes laitettu, laittaa ne asemat kiinteillä johdoilla. Olisi vielä konstikkaampaa laittaa se viritys siihen naaraspäähän. Miksi Toyotaa pitää lämmittää, sehän lämpiää 25 asteiseksi siinä ajassa, kun skrabaa ikkunat, lähtee käyntiin sitä paremmin mitä kylmempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, bensatero käyttää aika roimasti sähköä tietämättään. Pelkästään Nesteen jalostamo vetää sähköä koko ajan keskimäärin 200 MW:n teholla. 300MW riittäisi koko henkilöautokannan energiaksi. Se asia oli tämä miten ottaa pistorasia latausasemasta siihen, kuten aimmin jo on kerrottu, löyyy valmiita adaptereita,ei siis kannata rakennella. Vähän vastaava omavalmiste. Asensin led valot peräkärryyn ja yllätys, eivät toimineet. Skoda 2015, Kan väylä. Laskeskelin etuvastuksia ja muita osia ja meinasin 70€:lla selviäväni. Kurkkasin netistä kuitenkin ja yllätys VW "höynäyttäjä" (taatusti polttistero keksinyt nimen) eli Kan adapteri 7 napainen hintaan 89€ kotiin toimitettuna, totesin ei kannata rakennella itse.

        Jos miljoona suomalaista ajaisi sähköautolla joka päivä 50-100km se kuluttaisi sähköä
        noin 5000-10 000 megawattia joka päivä. Vuodessa se tekisi noin 5,5 TeraWh joka on 5 kertaa enemmän kuin Nesteen jalostamo kuluttaa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos miljoona suomalaista ajaisi sähköautolla joka päivä 50-100km se kuluttaisi sähköä
        noin 5000-10 000 megawattia joka päivä. Vuodessa se tekisi noin 5,5 TeraWh joka on 5 kertaa enemmän kuin Nesteen jalostamo kuluttaa vuodessa.

        Melkoiset ovat haarukat, 50-100 eli 20000-40000km. Vähän on yläkanttiin, mutta olkoon. Nesteen jalostamo käyttää koko vuoden n. 82 TWh. kulutuksesta 1,5-2%. 1,6-2 TWh eli 2,5 kertainen. Lasketaan nyt se saamasi 5,5 TWh suhteessa 82 TWh:n =6,7 %. Otetaan keskitehoksi 10000 MW 6,7% on 670 MW-150MW (nesteen jalostusta) ollaan aika lähellä 400MW, vai mitä. Tutkimuksissa on todettu, että 300Mw lisää riittää kattamaan koko sähköautojen energian tarpeen. Toiselle kantille voidaan laittaa päästöt. Nesteen jalostuksen päästöt lisäävät liikenteen ajopäästöt 1,5 kertaiseksi +kuljetus, lisäksi säästetään muutama tonni kobolttia (kongolaisten lasten louhimaa) rikin poistossa käytettävää. Tuo 300 MW saataisiin vaikka parista isosta jätepolttolaitoksesta. Muovin poltto on tyhmää ja saastuttavaa, mutta parempi sekin, kuin täyttää meren pohjat muovilla. Suomessa kierrätetään aika hyvin muovia. Öljystä 10% valmistetaan muoveja, kierrätykseen päätyy n.10%, eli ei juuri mitään. Suurin osa päätyy meriin ja kaatopaikoille. Eikä parannusta näy, jos pitää valita ruton tai koleran väliltä, niin poltettaisi, olisi edes joku hyöty. Ai niin rautafosfaattiakussa ei ole lainkaan kobolttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, bensatero käyttää aika roimasti sähköä tietämättään. Pelkästään Nesteen jalostamo vetää sähköä koko ajan keskimäärin 200 MW:n teholla. 300MW riittäisi koko henkilöautokannan energiaksi. Se asia oli tämä miten ottaa pistorasia latausasemasta siihen, kuten aimmin jo on kerrottu, löyyy valmiita adaptereita,ei siis kannata rakennella. Vähän vastaava omavalmiste. Asensin led valot peräkärryyn ja yllätys, eivät toimineet. Skoda 2015, Kan väylä. Laskeskelin etuvastuksia ja muita osia ja meinasin 70€:lla selviäväni. Kurkkasin netistä kuitenkin ja yllätys VW "höynäyttäjä" (taatusti polttistero keksinyt nimen) eli Kan adapteri 7 napainen hintaan 89€ kotiin toimitettuna, totesin ei kannata rakennella itse.

        Bensateroja 97%,patterilavettimiehen ei pitäisi puhua mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensateroja 97%,patterilavettimiehen ei pitäisi puhua mitään.

        Käyttää runsaasti sähköä ja kobolttia ollakseen sähkön ja koboltin penseä arvostelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensateroja 97%,patterilavettimiehen ei pitäisi puhua mitään.

        Jos keksii perävaunuun Kan väylä adapterille nimen "höynäyttäjä" täytyy olla hiukan polttis jorkke.


    • Anonyymi

      Ei oikeissa sähköautoissa ole lohkolämmitintä.

      • Anonyymi

        Toyota sähköautossa pitäisi olla, siinä saisi olla muitakin ominaisuuksia. Prius hybridikin osoittautui myyntimäärillä mitattuna, täydelliseksi pettymykseksi. Paras olisi, kun Toyota alkaisi valmistaa 2003 mallista syyspäivän ankeaa harmaata Corollaa.


    • Anonyymi

      Shukon vaihtminen ei ihan riittänyt. Piti tutki seinässä olevaa latausasemaa. Sieltä löysin vian. Nolla ja suojamaa oli kytketty lähtevään liittimeen, vaihe puuttui. Lisäsin pätkän piuhaa ja vanhan corollan sisätilalämmitin lämmittää mukavasti.

      • Anonyymi

        Ihanko omin päin menit muuttelemaan kytkentöjä?


      • Anonyymi

        Ihanko omin päin menit muuttelemaan kytkentöjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko omin päin menit muuttelemaan kytkentöjä?

        Ne on kuule eri miehet, kun kytkentöjä tekevät. Paha yhdistelmä Toyota ja tee se itse mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko omin päin menit muuttelemaan kytkentöjä?

        Di koulutus, peruskauraa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Di koulutus, peruskauraa,

        On minullakin mutta onko sinulla lupa tehdä sähkötöitä, etenkin kun tuo latausasemasi ei ole ilmeisesti omasi. Sain käsityksen, että olit tehnyt asemassa sisäisiä muutoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minullakin mutta onko sinulla lupa tehdä sähkötöitä, etenkin kun tuo latausasemasi ei ole ilmeisesti omasi. Sain käsityksen, että olit tehnyt asemassa sisäisiä muutoksia.

        Säännöt on kai muuttuneet. Pieniä sähkötöitä saa tehdä. Tuotahan voi verrata jatkojohdon korjaamiseksi.


    • Anonyymi

      Vastus diodi kytkentä toimii, tuli testattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe