Kuinka paljon saa olla B-kortilla suurin sallittu ajoneuvon yhdistelmän paino tieliikenteessä?
Yhdistelmän paino
10
132
Vastaukset
- Anonyymi
1500 kiloa!
- Anonyymi
B-luokan ajokortilla voi kuljettaa yhdistelmää, jossa auton massa on enintään 3500 kg ja johon on kytketty maksimimassaltaan 750 kg painava perävaunuTAI jos perävaunun maksimimassa on on yli 750 kg, saa yhdistelmän suurin yhteismassa olla maks. 3500 kg. Painot löytyvät auton ja vaunun tunnistekilvistä.
- Anonyymi
Tarkennus: "...auton massa on enintään 3500 kg ja johon on kytketty maksimimassaltaan 750 kg painava perävaunu" eli suurin yhteismassa on 4250 kg!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus: "...auton massa on enintään 3500 kg ja johon on kytketty maksimimassaltaan 750 kg painava perävaunu" eli suurin yhteismassa on 4250 kg!
Ei pidä paikkaansa, suurin paino on 3500kiloo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, suurin paino on 3500kiloo.
Kokonaispainoltaan 3,5 tonniseen matkailuautoon + max. 750 kg kärryyn riittää pelkkä perus B.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaispainoltaan 3,5 tonniseen matkailuautoon max. 750 kg kärryyn riittää pelkkä perus B.
Niin síis kärryn KOKONAISpaino saa olla sen 750 kg.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaispainoltaan 3,5 tonniseen matkailuautoon max. 750 kg kärryyn riittää pelkkä perus B.
Näin on näreet, perusB riittää!!! Aika outo yhtälö, mutta kuten "Tarkennus" myös mainitsi ja se löytyy kyllä Trafin ohjeista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta mutta hyvin monessa kärryssä nykyään kärryn suurin sallittu tekninen massa tieliikenteessä onkin 825kg ja tällaista kärryä ei saakaan vetää b-kortilla vaikka kärryn suurin sallittu massa tieliikenteessä 750kg!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa myös se suurin sallittu tekninen massa!!! Jos on 825 niin et saa tyhjänäkään vetää tällaista kärryä b-kortilla.
- AnonyymiUUSI
Mites BE kortti vaikuttaa siaan?
B/96-yhdistelmän ajokortilla saa kuljettaa sellaista ajoneuvoyhdistelmää, jossa on B-luokan vetoauto ja peräkärryn kokonaismassa ylittää 750 kg ja ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylittää 3 500 kg mutta ei 4 250 kg. B96-yhdistelmän saamiseen tarvitset ajokorttiluvan .
BE-luokan ajokortilla saa kuljettaa ajoneuvoyhdistelmiä, joissa on B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3 500 kg. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3 500 + 3 500 = 7 000 kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla583869- 512760
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162033- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141827Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841629Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3551469Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81416- 581177