”Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
Apt 2:42
Jumalan tahdon tekemisessä on siunaus.
JUMALAN MIELENMUKAINEN SEURAKUNTAMALLI
163
738
Vastaukset
- Anonyymi
”Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
1776- Anonyymi
”Och dessa höllo fast vid apostlarnas undervisning och brödragemenskapen, vid brödsbrytelsen och bönerna.”
1917 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Och dessa höllo fast vid apostlarnas undervisning och brödragemenskapen, vid brödsbrytelsen och bönerna.”
1917”And they continued stedfastly in the apostles' doctrine and fellowship, and in breaking of bread, and in prayers.”
KJV 1789 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”And they continued stedfastly in the apostles' doctrine and fellowship, and in breaking of bread, and in prayers.”
KJV 1789Eesan (they were / he olivat) de proskarterountes (now steadfastly continuing / nyt lujasti jatkaen) tee didachee (in the teaching / opetuksessa) toon apostoloon (of the apostles / apostolien), kai (and / ja) tee koinoonia (in the fellowship / veljeskunnassa), tee klasei (in the breaking / murtamassa) tou artou (of the bread / leipää), kai (and / ja) tai proseuchais (in the prayers / rukouksissa).
- Anonyymi
On ollut mahtava raamattukoulu!❣️😁
- Anonyymi
”Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.”
Apt 1:14- Anonyymi
”Nämät kaikki olivat yksimielisesti pysyväiset rukouksessa ja anomisessa, vaimoin kanssa ja Marian Jesuksen äidin ja hänen veljeinsä kanssa.”
1776 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Nämät kaikki olivat yksimielisesti pysyväiset rukouksessa ja anomisessa, vaimoin kanssa ja Marian Jesuksen äidin ja hänen veljeinsä kanssa.”
1776”Alla dessa höllo endräktigt ut i bön tillika med Maria, Jesu moder, och några andra kvinnor samt Jesu bröder.”
1917 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Alla dessa höllo endräktigt ut i bön tillika med Maria, Jesu moder, och några andra kvinnor samt Jesu bröder.”
1917”These all continued with one accord in prayer and supplication, with the women, and Mary the mother of Jesus, and with his brethren.”
KJV 1789
- Anonyymi
Pietarin uskon varaan ei mitään kestäviä seurakuntia perustettu.
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"- Anonyymi
No tulihan sieltä se vakio TS-herja.
Oliko aloituksessa mainittu Pietari nimeltä? - Anonyymi
Juutalaisella taas lukihäiriöinen kommentti . Siitä vaan pietaris kohta kuin kaikki käy jos Jeesuksen voi kieltää.
- Anonyymi
Seurakuntamalli on sama kuin on aina ollut.
Kaikki Kristukseen KASTETUT muodostavat yhden yleisen seurakunnan,
ei ole mitään erillisiä paikallisseurakuntia.
Koko Israelin KANSA moudosti yhden ainoan ison seurakunnan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Jeesus tarkoitti Kalliolla itseään, ei Pietaria.
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle KALLIOLLE minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
1. Kor.10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki KASTEEN Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä KALLIOSTA, joka heitä seurasi; JA SE KALLIO OLI KRISTUS.
Lapset saivat saman kasteen kuin aikuiset. Kaste on portti Kristuskalliolle.- Anonyymi
Mooses löi Kristuskalliota kaksi kertaa vettä saadakseen ja menetti oikeuden päästä luvattuun maahan.
vrt. lahkolaisten anabaptistiset uudestikasteet, kun kristityksi kerran kastettuja kastetaan moneen kertaan anabaptismilla ja sidotaan harhaoppisiin uskonlahkoihin jäseniksi, eikä pois päästetä.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Tuolla väitteelläkö sinä haluat perusteella omaa seurakunnattomuuttasiako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses löi Kristuskalliota kaksi kertaa vettä saadakseen ja menetti oikeuden päästä luvattuun maahan.
vrt. lahkolaisten anabaptistiset uudestikasteet, kun kristityksi kerran kastettuja kastetaan moneen kertaan anabaptismilla ja sidotaan harhaoppisiin uskonlahkoihin jäseniksi, eikä pois päästetä.
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Noin se TS jatkaa herjojansa.
- Anonyymi
On olemassa universaaliseurakunta, kyllä, mutta koska me ihmiset olemme melkolailla rajallisia, emmekä voi matkustella kovin helposti jatkuvasti ympäri maailmaa muita ihmisiä tapaamassa, katsoi Jumala hyväksi meille Jeesukseen uskoville, että meillä on myös paikallisseurakuntia jokaisella paikkakunnalla, jotta voisimme kokoontua Herran Jeesuksen nimessä ja rakentua yhteisestä uskosta.
- Anonyymi
Jätitte taas sanoja pois välistä. Pietari sanoi sinä olet kristityt Jumalan poika. Se on se kallio. Se Kristus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Helluntailaiset kastaa vaikka 10 kertaa samoja tai jo kastettuja. Vaparit kastaa uudestaan hellareita jotka vaihtaa sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset kastaa vaikka 10 kertaa samoja tai jo kastettuja. Vaparit kastaa uudestaan hellareita jotka vaihtaa sinne.
Voi sinua, joka olet valhetta täynnä! Etkö tiedä, miten valehtelijoitten käy? Minä sanon: huonosti!
- Anonyymi
Jeesus perusti oman seurakuntansa kastekäskyllä Galilean vuorella helatorstaina ennen taivaaseen nousemistaan.
Jeesus puhuu koko KANSASTA yhtenä yksikkönä seurakunnan perustamisen mittapuuna.
Seurakunnan tarkoitus on yhdistää koko KANSA yhdeksi seurakunnaksi.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- Anonyymi
1. Moos. 11:4
Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan".
Suppea hurmahenkinen paikallisseurakunta on kuin entinen Baabelin torni ja sen ajan ihmiset, jotka puhuivat kaikki samaa kieltä (glossolaliaa), mutta se edisti pahuutta.
Jumala hajotti Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman kielen, jota pitää puhua.
Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan".
Suppea hurmahenkinen paikallisseurakunta on kuin entinen Baabelin torni ja sen ajan ihmiset, jotka puhuivat kaikki samaa kieltä (glossolaliaa), mutta se edisti pahuutta.
Jumala hajotti Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman kielen, jota pitää puhua.
Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."Erilaiset nimet kuvaavat erilaisia seurakuntia ja lahkoja ja uskonkultteje, joilla on kaikilla omat nimet, opit, henget, kasteet ja rituaalit. Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä. Eihän ne voi olla kaikki saman Kristuksen ruumis.
Ilm. 17:3
Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? - Anonyymi
Vaikuttiko se oman lahkosi kaatuminen jo alkumetreillä niin traumatisoivasti, että ajattelet, ettei kenellekään muullekaan kuulu seurakuntaa?
Et sinä voi Jumalan tekoja tyhjäksi tehdä.
Perke-lehän sitä kovasti on yrittänyt sekä hyvällä ( usko väljähtyy ja laimenee ), että pahalla ( vainot ), mutta Jumalan seurakunta pysyy. Sanoihan Jeesus Kristus näin:
”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
Matt 16:18
Et sinäkään, vaikka kuinka väittäisit itseäsi edesmenneeksi. Valheet ovat näet per-ke-leestä.
Valehtelijat eivät peri Taivasten valtakuntaa.
Se sinun täytyy muistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttiko se oman lahkosi kaatuminen jo alkumetreillä niin traumatisoivasti, että ajattelet, ettei kenellekään muullekaan kuulu seurakuntaa?
Perke-lehän sitä kovasti on yrittänyt sekä hyvällä ( usko väljähtyy ja laimenee ), että pahalla ( vainot ), mutta Jumalan seurakunta pysyy. Sanoihan Jeesus Kristus näin:
”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
Et sinäkään, vaikka kuinka väittäisit itseäsi edesmenneeksi. Valheet ovat näet per-ke-leestä.
Se sinun täytyy muistaa.Tietääkö ne naapurit siellä perukalla, tuon sinun tilanteesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erilaiset nimet kuvaavat erilaisia seurakuntia ja lahkoja ja uskonkultteje, joilla on kaikilla omat nimet, opit, henget, kasteet ja rituaalit. Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä. Eihän ne voi olla kaikki saman Kristuksen ruumis.
Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.Kyllä sinä osaat yksittäisistä jakeista rakennella melkoista sekametelisoppaa TS!
Ei ihme, että olet eksynyt!
Oletko vielä yrittänyt tarjota oppejasi siellä Savitaipaleen kirkossa, vai oletko sielläkin eristäytynyt ? On se parempi, että pysyt vaan itseksesi. Tosin joku saattaisi saada sinut vapaaksi. - Anonyymi
Kastamalla ei tehdä opetuslapsiksi.
Matt. 28:
18.Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Dan. 7:14; Matt. 11:27
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Mark. 13:10; 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2
20. ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Joh. 15:10; 1. Tess. 4:2; Matt. 18:20; Joh. 14:18 - Anonyymi
Juu ja sitten tämä iskä poika henki on yksi ja sama. Jeesuksen nimeen kastettu pelastuu . Poika pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."Noin juutalainen Mosse iskee taas. Ajalta ennen Jeesusta. Onni on evankeliumi. Iloitaan joulusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erilaiset nimet kuvaavat erilaisia seurakuntia ja lahkoja ja uskonkultteje, joilla on kaikilla omat nimet, opit, henget, kasteet ja rituaalit. Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä. Eihän ne voi olla kaikki saman Kristuksen ruumis.
Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.No kristityt ei Le erämaassa. Juutalaiset on erämaassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.Heiluta vähän punalippua punatähti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?Kaikille kielille julistetaan evankeliumia. Ilmestyskirja. Ymmärrettävillä kielille. Ja väärentäjät saa sapiskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sinun täytyy muistaa.Jeesus muutti Pietarin nimen . Simonista pietariksi. Tässä . Pietari uskoi Jeesukseen ja hän on itse se kallio . Eli Jeesuksen usko. Luterilaiset on aina usko Jeesuksessa uskossa. Jeesuksen usko .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus muutti Pietarin nimen . Simonista pietariksi. Tässä . Pietari uskoi Jeesukseen ja hän on itse se kallio . Eli Jeesuksen usko. Luterilaiset on aina usko Jeesuksessa uskossa. Jeesuksen usko .
KERRAN VIELÄ . JEESUS VAIHTOI SIMONIN NIMEN PIETARIKSI . USKO JEESUKSEEN ON KALLIO KULMAKIVI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkö ne naapurit siellä perukalla, tuon sinun tilanteesi?
Tuskinpa, voisihan sitä vaikka TP:ltä kysyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus muutti Pietarin nimen . Simonista pietariksi. Tässä . Pietari uskoi Jeesukseen ja hän on itse se kallio . Eli Jeesuksen usko. Luterilaiset on aina usko Jeesuksessa uskossa. Jeesuksen usko .
Juurikin noin. Pietarilla oli Jeesus-usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa, voisihan sitä vaikka TP:ltä kysyä?
Niin, sehän tosiaan asuu melkein naapurissa, pidetäänpä asia mielessä!
- Anonyymi
Jaakob kirjoitti tästä kokonaisen kirjeen.
- Anonyymi
mutta kirje katosi postissa.
- Anonyymi
Jaakoppi kääntyi kristityksi pois juutalaisuudesta . Otti vähän koville.
- Anonyymi
Jep jep jepulis jep!
- Anonyymi
😁😁😁
- Anonyymi
Ef 4:11-16
”Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.”- Anonyymi
Paavali oli murhamies eikä kaihtanut valehtelemista tarvittaessa.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Ei, kyllä sinä nyt puhut itsestäsi, mutta projisoit valheesi Paavaliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Hän oli, mutta Jeesus Kristus, Jumalan Poika hänet vapautti.
- Anonyymi
Noin nyt otetaan tosta kohta. Ettette ENÄÄ OLISI ALA IKÄISIÄ. ALA IKÄISIÄ USKOSSA. ( ihmisten mielialat ja opintuulet ) . Voisitteko kasvaa aikuiseksi uskossa. Ja tässä kohtaa toistuu sana rakkaudessa. Ole aikuinen ja rakasta.
- Anonyymi
Sitten kun kyseessä on Aasian alkuseurakunnan. Sinne paenneet uskovat ja apostolit tulee tässä kohtaa EFESOSSA NYKYISEN TURKIN ALUEELLA kertausta . Menneessä aikamuodossa HÄN antoi. Antoi silloin alussa apostoleita ja heille lahjoja työhön ensin siellä mistä kaikki alkoi. Ja nämä saapui sieltä efesoon. Ymmärrättekö nyt. Ollaan eri maassa tultu pakoon vainoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Juutalainen verso Raamatun lauseista liippaa läheltä juudasta. No Juudaksen versio on mikä on. Italiassa Paulus Saul Paul todisti Jeesuksen olevan se luvattu Messias joka tuli. Nyt ollaan siirrytty alkuperä maasta jo Italian pääkaupunkiin asti . Paulus on vielä elossa tässä opettaa että Jeesus on totuus totinen amen totisesti ihmiseksi tullut ja muuta. Luvattu Messias. Paul Saul on huomannut että vaikka kuinka esittäisi hyvää tai hienoa onkin vain tavallinen syntinen kuolevainen ihminen. Ja näin Jeesuksen kirkkaus lisääntyy pimeyden keskellä. Loistaa. Ihmisen osa on olla vain pelastettava valehteleva syntinen . Ei auta hienoudet. Oikein. Italian valtakunta oli suuri siihen aikaan. Tsemppiä paavalille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän oli, mutta Jeesus Kristus, Jumalan Poika hänet vapautti.
Niin juutalainen Saul sai näkönsä ja kastettiin Jeesuksen uskoon. Tämä on muistettava näistä tapahtumista. Hän todisti sitten Jeesuksen olevan totta. Tie totuus elämä.
- Anonyymi
Alkuseurakunta hävisi noin v. 70 jKr. Ei siellä sellaisia ole ollut lähes 2000 vuoteen.
Kommunismi ja antikristukset tappoivat erään pariskunnan rahojen saamiseksi heiltä.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Mutta Juutalaisten Synagoogat ovat tallessa edelleen Jerusalamissa.- Anonyymi
Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä ja uskonkulttia perinteisten kristillisten kirkkojen lisäksi. Ei se ollut Jeesuksen tahto ollenkaan.
Jeesus tarkoitti, että Kristukseen kastetut pysyvät Juutalaisten Synagoogan yhteydessä kuten hän itsekin siellä pysyi loppuun asti, saamassa opetusta käskyistä ja Jumalan säädöksistä, jotta perisivät valtakunnan. Kastamalla ja opettamalla Synagoogassa oli Jeesuksen alkuperäinen ajatus ja käsky.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonnollista yhdistystä ry:tä ja uskonkulttia perinteisten kristillisten kirkkojen lisäksi. Ei se ollut Jeesuksen tahto ollenkaan.
Jeesus tarkoitti, että Kristukseen kastetut pysyvät Juutalaisten Synagoogan yhteydessä kuten hän itsekin siellä pysyi loppuun asti, saamassa opetusta käskyistä ja Jumalan säädöksistä, jotta perisivät valtakunnan. Kastamalla ja opettamalla Synagoogassa oli Jeesuksen alkuperäinen ajatus ja käsky.
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.Juutalaisille kastaminen seurakuntaan oli täysin selvä asia entuudestaan kun vierasheimoiset perheet kastettiin proselyyttikasteella seurakunnan ja liiton jäseniksi Jumalan lapsiksi paljon ennen Jeesuksen aikakautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisille kastaminen seurakuntaan oli täysin selvä asia entuudestaan kun vierasheimoiset perheet kastettiin proselyyttikasteella seurakunnan ja liiton jäseniksi Jumalan lapsiksi paljon ennen Jeesuksen aikakautta.
Ei Jeesus käskenyt perustamaan mitään erillisiä seurakuntia.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Vai että ihan kommunismi, joopa joo.
Voisi olla hyvä, että tarkistaisit historiatietosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.Sinähän voisit taas laittaa tähän sen pitkän viharimpsun, niinkuin aina ennenkin laitoit.
Lisäät sitten vaan siihen sen Savitaipaleen Paavalia-vihaavaisten lahkon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Huonostipa olet Raamattuasi lukenut taas. Olet repinyt siitä niin paljon sivuja Paavali-fobiasi tähden, että on tainnut siinä raivossa hävitä myös Ilmestyskirjan 2. ja 3. luvut.
Ehei, Teuvoseni. Et sinä pysty Herran Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa hävittämään, etkä mitätöimään. Se on noin pienelle ihmiselle aivan liian mahdoton tehtävä. Jäi Hrutseviltakin se tekemättä, vaikka kovasti uhkaili. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonostipa olet Raamattuasi lukenut taas. Olet repinyt siitä niin paljon sivuja Paavali-fobiasi tähden, että on tainnut siinä raivossa hävitä myös Ilmestyskirjan 2. ja 3. luvut.
Ehei, Teuvoseni. Et sinä pysty Herran Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa hävittämään, etkä mitätöimään. Se on noin pienelle ihmiselle aivan liian mahdoton tehtävä. Jäi Hrutseviltakin se tekemättä, vaikka kovasti uhkaili.On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että ihan kommunismi, joopa joo.
Voisi olla hyvä, että tarkistaisit historiatietosi.Alkuseurakunnassa ei kymmenykset riittäneet, koska se oli kommunismia pahimmillaan.
Apt.4
34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuseurakunnassa ei kymmenykset riittäneet, koska se oli kommunismia pahimmillaan.
Apt.4
34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.Karkeeta ihmisten alistamista, kaikki rahat piti viedä "ja panivat apostolien jalkojen juureen;"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuseurakunnassa ei kymmenykset riittäneet, koska se oli kommunismia pahimmillaan.
Apt.4
35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.Ihmisiltä vietiin talot ja tavarat ja siten alistettiin ja sidottiin alkuseurakuntaan, mikä hajosi lopullisesti noin v. 70 jKr.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.
Miten muuten on oman haureellisuutesi kanssa?
Oletko todella saanut sen anteeksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.
Parhami oli paha antisemitisti. Kannatti valkoisen rodun ylivaltaa. Kuuluui Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin.
- Anonyymi
No juutalainen viisastelee Juudas taas. Siionin vuorella on moskeija. Sä et näe sitä ellet matkusta sinne itse katsomaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.Juutalaiset tappoi Jeesuksen. Ikävä moka. Mutta samalla kristityt lähti pois synagogilta. Jeesuksen kieltäjä ja Jeesuksen uskoinen ei mahdu samaan tilaan. Hyvää joulua kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Niin tässä tulee nyt tämä isä ja poika. POIKA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Manson ryhmä oli myös juutalainen. Huumeet hallitsi. Ei kannata leikkiä huumeilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apt.4
35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.Noin rahanahne juutalainen iski tässä Juudas oli myyntimies. Jokaiselle jaettiin kohta jää tässä ymmärtämättä kokonaan. Ja sana jakaa ja jokaiselle. Et menkää nyt hiukan katumaan syntejänne varastelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karkeeta ihmisten alistamista, kaikki rahat piti viedä "ja panivat apostolien jalkojen juureen;"
Jaettiin kaikille . Jakaa kaikille. Tosi vaikeita sanoja Juudas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiltä vietiin talot ja tavarat ja siten alistettiin ja sidottiin alkuseurakuntaan, mikä hajosi lopullisesti noin v. 70 jKr.
Jälkeen Jeesuksen ei siellä ollut enää mitään kristittyjä koska kristityt lähti pois sieltä. Siionin vuorella on moskeija arabit ismailit. Temppeli tuhottiin ja muslimit rakensi sen päälle moskeijan. Ei kristityt siellä ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami oli paha antisemitisti. Kannatti valkoisen rodun ylivaltaa. Kuuluui Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin.
Helluntailaiset on vapaamuurareita myös osa ortodokseissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Klaanit on lähinnä muslimien heimoja myös juutalaisia heimoja on Afrikassa klaani nimellä. Somaleilla klaani tarkoittaa sukua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän voisit taas laittaa tähän sen pitkän viharimpsun, niinkuin aina ennenkin laitoit.
Lisäät sitten vaan siihen sen Savitaipaleen Paavalia-vihaavaisten lahkon.Ikävä vain että Teuvosi on kuollut vuonna 2022. Löysin kuitenkin hänen vajaa vuosi ennen kuolemaansa kirjoittaman listan, kun se sinua niin kiinnostaa. Minua siinä listassa kiinnostaa tuo "hartanselkäläiset" lahko lieneekö montakin tuhatta jäsentä, vai onko joku yhden miehen lahko?
https://prnt.sc/V01SFXDvLM5j - Anonyymi00158
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiltä vietiin talot ja tavarat ja siten alistettiin ja sidottiin alkuseurakuntaan, mikä hajosi lopullisesti noin v. 70 jKr.
Milloin sinä aiot muuttaa ? Eikö asuntosi käy kaupaksi?
- Anonyymi
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.[1][2]
Korvausteologisen käsityksen mukaan juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen ja kristityt korvasivat juutalaiset valittuna kansana. Näin ollen Jumalan Vanhassa testamentissa antamat lupaukset koskivat Jeesuksen sovitustyön jälkeen kristittyjä juutalaisten sijaan. Korvausteologian juuret ovat Uudessa testamentissa sekä kirkkoisien teologiassa.[3]- Anonyymi
Ei Jeesus oikeita omia hänen kanssaan kulkeneita Karitsan apostoleita kehottanut koskaan eroamaan Juutalaisen Synagoogan yhteydestä.
Heille Jeesus oli antanut omaa Pyhää Henkeä ja vallan tehdä ihmeitä ja tunnustekoja. Ei muille. Matkijoita ja eksyttäjiä yllä ilmestyi vaikka kuinka paljon.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus oikeita omia hänen kanssaan kulkeneita Karitsan apostoleita kehottanut koskaan eroamaan Juutalaisen Synagoogan yhteydestä.
Heille Jeesus oli antanut omaa Pyhää Henkeä ja vallan tehdä ihmeitä ja tunnustekoja. Ei muille. Matkijoita ja eksyttäjiä yllä ilmestyi vaikka kuinka paljon.
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."Ei siellä Jumalan kaupungissa ole mitään Paavalin portteja eikä perustuksia eikä pilareita.
Ilm. 21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei mikään lahkoissa hurmosteleva, kaatuileva ja sekavia moliseva lahkolainen.
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Jeesus tarkoittaa omaa Juutalaista uskoaan, kun hän epäili, että löytäneekö enää uskoa maan päältä kun tulee takaisin.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei mikään lahkoissa hurmosteleva, kaatuileva ja sekavia moliseva lahkolainen.
Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.
Jeesus tarkoittaa omaa Juutalaista uskoaan, kun hän epäili, että löytäneekö enää uskoa maan päältä kun tulee takaisin.
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Paras luottaa Jeesuksen opetuksiin ja kaivaa ne 10 käskyä esille ja niitä noudattaa.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras luottaa Jeesuksen opetuksiin ja kaivaa ne 10 käskyä esille ja niitä noudattaa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Amerikasta tuodut hurmoslahkot, kuten helluntailaiset eivät opeta Jumalan käskyjä ollenkaan.
Ne luottaa epämääräisiin villitseviin hurmoshenkiinsä.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."Oletko sinä saanut Pyhän Hengen kasteen? Jos sait, miten se ilmeni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä saanut Pyhän Hengen kasteen? Jos sait, miten se ilmeni?
Housut kastuivat papin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeilla Kristityillä on vain yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus. Se alkoi helluntaina, siihen Jeesus viittasi kun puhui lähettävänsä kasteeseen myös Hengen osuuden. Mitään erillistä henkikastetta ei ole olemassa, eikä Raamatussa ole yhtään tapausta, jossa joku henkilö kastettaisiin pelkällä henkikasteella tai pelkällä vesikasteella. Molemmat on mukana yhdessä ja samassa kristillisessä kasteessa.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Te ja teidän lapset."
Ef.4:5 Yksi kaste vedestä ja Hengestä.
1. Joh. 5:8
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, JA NE KOLME YHDESSÄ OVAT." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaiset, kuten helluntailaiset pitävät kaikkia villitsevien irtohenkien kosketuksia henkikasteina, taivasmatkoina, pelastusvarmuuksina, ihmeparanemisina ja ihan miten niitä kokemuksiaan milloinkin selittelevät.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu mitään uskovien ja vanhurskasten kasteesta. (lahkokasteista)
On vain yksi syntisten kaste syntien pois pesemiseksi ja Hengen lahjan saamiseksi synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi kasteen jälkeen.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, jotta sydämeen voidaan antaa lahjaksi Pyhä Henki.
Kaikki ovat syntisiä Jumalan edessä.
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa." - Anonyymi
Helluntailaiset kieltää Jeesuksen väärillä opeillaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä Jumalan kaupungissa ole mitään Paavalin portteja eikä perustuksia eikä pilareita.
Ilm. 21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.12 apostolia on perustus ja Jeesus kulmakivi. Näin se perusta laskettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Ei mikään lahkoissa hurmosteleva, kaatuileva ja sekavia moliseva lahkolainen.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Ilmestyskirja 14 JEESUKSEN USKO. USKOTKO SINÄ JEESUKSEEN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras luottaa Jeesuksen opetuksiin ja kaivaa ne 10 käskyä esille ja niitä noudattaa.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Täytä ihmeessä ne 10 käskyä. Me odotellaan miten se sulta sujuu. Ette puhu väärää muista ja varastele et himoitse etkä huoraa. Kunnioita vanhempia ihmisiä ja perhettäsi. Et valehtele muista väärin. Täytät kaiken lain joka päivä ja käyttäydyt rakastavasti kaikkia kohtaan. Et tapa ketään etkä mitään. Et myrkytä ja kylvät hyvää etkä pahaa. Autat toisia. Teet hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.JA JEESUKSEN USKON. ( peite estää näkemästä Jeesus kohtia).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikasta tuodut hurmoslahkot, kuten helluntailaiset eivät opeta Jumalan käskyjä ollenkaan.
Ne luottaa epämääräisiin villitseviin hurmoshenkiinsä.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Uhraa at ruokia elukoita tavaraa rahaa lapsia ihmisiä RIIVAAJILLE. Älkää uhratko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeilla Kristityillä on vain yksi kaste, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on vesi, Henki ja sovintoveren osallisuus. Se alkoi helluntaina, siihen Jeesus viittasi kun puhui lähettävänsä kasteeseen myös Hengen osuuden. Mitään erillistä henkikastetta ei ole olemassa, eikä Raamatussa ole yhtään tapausta, jossa joku henkilö kastettaisiin pelkällä henkikasteella tai pelkällä vesikasteella. Molemmat on mukana yhdessä ja samassa kristillisessä kasteessa.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Te ja teidän lapset."
Ef.4:5 Yksi kaste vedestä ja Hengestä.
1. Joh. 5:8
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, JA NE KOLME YHDESSÄ OVAT."Kelataan taas taaksepäin. Pietari; kaste JEESUKSEN NIMEEN . ( näetkö näitä Jeesus kohtia vai onko peite !)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaiset, kuten helluntailaiset pitävät kaikkia villitsevien irtohenkien kosketuksia henkikasteina, taivasmatkoina, pelastusvarmuuksina, ihmeparanemisina ja ihan miten niitä kokemuksiaan milloinkin selittelevät.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Lestat. Lestoilla on hysteerisiä noitanaisia. He ahkeroi henkien demonien kanssa antaa niille nimiä ja ovat kuin thaimaalaiset jotka syöttää demoneja. Puhuu niille ja esittelee niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei puhu mitään uskovien ja vanhurskasten kasteesta. (lahkokasteista)
On vain yksi syntisten kaste syntien pois pesemiseksi ja Hengen lahjan saamiseksi synneistä pestyyn sydämeen lahjaksi kasteen jälkeen.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, jotta sydämeen voidaan antaa lahjaksi Pyhä Henki.
Kaikki ovat syntisiä Jumalan edessä.
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."Jälleen. Pietari . Jeesuksen nimeen kaste ja siinä on se anteeksi anto . Jeesuksen kasteessa eikä teidän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelataan taas taaksepäin. Pietari; kaste JEESUKSEN NIMEEN . ( näetkö näitä Jeesus kohtia vai onko peite !)
puhekielen ilmaisuja pelkkä Jeesus nimi
Jeesuksen kastekäsky: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska kaikki ovat paikalla.
- Anonyymi
Onko Jumalan mukainen malli se, että paasataan samat herjat päivästä toiseen.
Saattaa Jumala olla siitä hyvin kaukana.- Anonyymi
Jumalan sana pysyy voimassa ajasta aikaan, eikä niitä saa muuttaa miksikään muuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sana pysyy voimassa ajasta aikaan, eikä niitä saa muuttaa miksikään muuksi.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
Paavali yritti kirkastaa Jumalan sanaa.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et sä nyt kuitenkaan tiedä miten paljon nytkin on uudet Raamatut muutettu nykykielelle jopa psalmit.
- Anonyymi
Ainoastaan uskoon tulleet voidaan kastaa, JOS he sitä pyytävät. Ennen kasteta on oltava Jeesuksen opetuslapsi.
Kirkoraamattu 1992.
Matt. 28:.
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Dan. 7:14; Matt. 11:27
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Mark. 13:10; 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2
20. ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Joh. 15:10; 1. Tess. 4:2; Matt. 18:20; Joh. 14:18 - Anonyymi
Raamattu kansalle Matt. 28:
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Ps. 8:7; Dan. 7:14; Ef. 1:20-22; 1. Piet. 3:22
19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt. 24:14; Mark. 16:15-16; Ap. t. 14:21
20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."
Matt. 18:20; Joh. 14:18; Joh. 14:23
Vain Jeesuksen opetuslapset saa kastaa. - Anonyymi
Raamatussa ei ole sanaa "sakramentti" missään muodossa.
- Anonyymi
Ehkä pitää ensin opiskella eri kieliä että ymmärtää sanoja . Kristityt lännessä on latinan kielisiä heimoja ja kansoja. Et sen mukaan on sanatkin käytössä. Italia latina espanja englanti Ranska . Näytät vain tyhmyytesi näillä ryhmillä ei ole sakramentti sanaa kirjoituksella. Mitäs muita latinan sanoja et ole opiskellut.
- Anonyymi
Seurakunta on
Translitteraatio: ekklēsia (f.)
Käännös: 'ulos kutsuttu joukko', kansankokous, seurakunta (ek ulos 1379, kaleō kutsua 2275)- Anonyymi
No sekin sana on eri kielissä erilainen. Kristuksen uskoiset on erotettu Jeesuksen omaksi ja eroaa muista jumalista tai uskonnoista. Hyvää joulua kullekin Jeesuksen rakkaalle.
- Anonyymi
Raamatun sana on puhdas ja kirkas kun siihen ei lisää omia herjoja.
Saatana kiusasi Jeesusta juuri samalla tavalla. Kirjoitettu on ja lisäsi siihen omia juttuja.
On raamatullinen malli, mutta saatanan työkalupakista. - Anonyymi
KR 33/38 Matt.28:18-20 mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja sitten opettamalla käskyt.
Jeesuksen sanoma järjestys: Ensin kaste ja vasta sitten opetus, kun synnit on pesty kasteessa pois ja saatu puhdistettuun tyhjään sydämeen Pyhän Hengen lahja, voidaan opetus ymmärtää oikein.
----------------------------------------------------
Sakramentti
on salaisuus tarkoittaa salatun Jumalan toimintaa ihmisen pelastamiseksi sekä kasteessa että ehtoollisessa.
Jumala on salattu Jumala. Ei ihminen voi nähdä Jumalaa eikä Jumalan tekoja.
Harhaoppiset lahkolaiset, kuten helluntailaiset kieltää kokonaan, että kaste ja ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.- Anonyymi
Lahkolaisten toimittamat anabaptistiset uudestikasteet kristityiksi kastetuille Jenkkilahkoon sitomiseksi on paha hengellinen synti ja Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
- Anonyymi
KR/33/38
Matt.28:18-20
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR/33/38
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Et niinku isäpoikahenki on yksi sama. Jeesuksen kaste nimeensä. Missään muussa uskonnossa ei uskota Jeesuksen nimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR/33/38
JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Pelkästään kastamalla tehdään vain ulkokultaisia nimikristittyjä.
- Anonyymi
Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin KIrjaan, Moroni,luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.- Anonyymi
Älä silti panettele . Juutalaiset keksii uusia uskontoja kun ei tunne Jeesusta.
- Anonyymi
Ahdas portti
Matt. 7:
13. "Menkää sisään ahtaasta portista, sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monet menevät siitä portista sisään. Luuk. 13:24
14. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!"
Lupaus Pyhästä Hengestä. Jeesus sanoo
Joh. 14:
.......
15. "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Joh. 15:10
16. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. Joh. 15:26; Joh. 16:7; Ap. t. 2:33
17. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä. Joh. 16:13; 1. Kor. 2:14
18. "En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. Matt. 18:20; Matt. 28:20
19. Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään. Joh. 7:33; Joh. 16:16
20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.
21. Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."- Anonyymi
Jeesuksen lupaama Totuuden Henki annetaan kasteessa synnit pois pestyyn täysin tyhjään sydämeen lahjaksi.
Jokainen istutus, mikä ei ole taivaallisen Isäni tekemä on ensin revittävä pois. Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla otollinen Jeesukselle. Ihmisen oma usko on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle. - Anonyymi
Lestat laittaa saatanalle näitä jotka on saanut totuuden hengen ( todistaa Jeesuksesta pojasta ) ja näin pilkanneet armon henkeä .
- Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
Käännyttäminen lahkouskoonn tapahtuu psykologisella mielen tasolla ja ihmiselle uskotellaan, että nyt ne synnit lähti pois ja ihminen on pelastunut.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!- Anonyymi
Käännynnäiset oli niitä fariseusten käännyttämiä juutalaisuuteen missä käsky käskyn päälle .
- Anonyymi
Täysin saatanalta matkittu toimintamalli, että otetaan jotain kohtia sanasta ja niihin lisätään omia herjoja. Se on raamatullista, mutta ei siinä mielessä että niin seurataan Jeesusta, vaan niin seurataan saatanaa.
Juuri siksi Raamatussa on kuvattu pahoja asioita mm. sitä kun saatana kiusasi Jeesusta sanoen että kirjoitettu on ja lisäsi siihen sitten omiaan, että me tunnistaisimme saatanan kavalat juonet miten se pyrkii muka raamatullisuudella eksyttämään ihmisiä.
Juuri siksi Raamattu on hyvä oppikirja uskossa ja sitä lukemalla voi välttää saatanan kavalat juonet.- Anonyymi
Jenkkilahkot "uskovien kasteineen" on 100 v. sitten kylvettyä lopun ajan lustetta, mikä pitää kiertää kaukaa. Henkivalta. paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Kyllä kaikki Raamatun kertomukset ovat tarkoitettu opiksi ja ojennukseksi. Kuten se kun saatana kiusaa Jeesusta. Tai se kun fariseukset syyttävät Jeesusta sapattirikkomuksista ja haluavat tappaa Hänet sen vuoksi kun paransi sairaan sapattina. Siinä on se opetus, että Jeesus tuli täyttämään lain, eikä ihmisiä enää tuomita lain mukaan eikä pidä kytätä mitä kukakin tekee sapattina, vaan pitää seurata Jeesusta eikä fariseuksia, joilla oli halu herjata ja tappaa vastustajat.
- Anonyymi
Jumalan seurakunta on tarkoitettu vain ja ainoastaan Jeesukseen Kristukseen uskoville ja häntä seuraavaisille. Jeesus omiansa johdattaa ja varjelee, omiansa, jotka Hän on verellänsä puhdistanut.
- Anonyymi
Puhdistuksen lisäksi täyteys tulee Pyhän Hengen kautta. Niin sitä puhdistusta ei tarvitse koko ajan tehdä, vaan niin pääsee Jumalan lapseksi hengessä eikä vaella enää siinä lihallisuudessa jossa on aina kuin rapakossa rypenyt sika ja vaatii koko ajan puhdistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhdistuksen lisäksi täyteys tulee Pyhän Hengen kautta. Niin sitä puhdistusta ei tarvitse koko ajan tehdä, vaan niin pääsee Jumalan lapseksi hengessä eikä vaella enää siinä lihallisuudessa jossa on aina kuin rapakossa rypenyt sika ja vaatii koko ajan puhdistusta.
Sinä varsinkin tarvitset puhdistusta TS. Mikä estää? Herjasyntejäsi et voi viedä ikuisuuteen.
- Anonyymi
Jumalan sanalle kuuliaisuus tuo siunauksen.
Niin koko seurakunta vastasi ja sanoi suurella äänellä: "Niinkuin sinä olet puhunut, niin on meidän tehtävä.”
Esra 10:12- Anonyymi
Då svarade hela församlingen och sade med hög röst: "Såsom du har sagt, så tillkommer det oss att göra.”
- Anonyymi
Psalmi 89:6
”Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi.” - Anonyymi
Apt 15:4
”Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.” - Anonyymi
Sentähden ei jumalattomat kestä tuomiota, eikä syntiset vanhurskasten seuraa.
- Anonyymi
Jumala on taivaassa. Ei missään lahkokellareissa tönimässä ihmisiä selälleen maahan.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.- Anonyymi
Sinulla ei varmaankaan ole ketään uskonystävää. Niin katkeralta juttusi näyttävät TS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei varmaankaan ole ketään uskonystävää. Niin katkeralta juttusi näyttävät TS.
Vai siltä se näyttää, kukahan lienee todellisuudessa katkera?🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
”Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,”
Apt 2:46
Tässä taas mainio esimerkki paikallisseurakunnasta.- Anonyymi
Vanha käännös:
Ja he pysyivät joka päivä yksimielisesti templissä, ja mursivat joka huoneessa leipää, ja ottivat ruokaa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,”
Biblia 1776 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha käännös:
Ja he pysyivät joka päivä yksimielisesti templissä, ja mursivat joka huoneessa leipää, ja ottivat ruokaa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,”
Biblia 1776Juutalaisiahan ne kaikki oli uskoltaan, ei ne luopunnu Juutalaisuudestaan.
Ja he pysyivät joka päivä yksimielisesti TEMPPELISSÄ, ja mursivat joka huoneessa leipää, ja ottivat ruokaa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,”
Biblia 1776 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisiahan ne kaikki oli uskoltaan, ei ne luopunnu Juutalaisuudestaan.
Ja he pysyivät joka päivä yksimielisesti TEMPPELISSÄ, ja mursivat joka huoneessa leipää, ja ottivat ruokaa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,”
Biblia 1776Jeesus oli Juutalainen uskoltaan, ei mikään lahkoissa kaatuileva ja sekavia moliseva helluntailainen.
- Anonyymi
Ei Saunatonttu ole taivaassa vaan saunassa.
- Anonyymi
Siitähän se alkuseurakunnan ongelmat tulivatkin kun osa uskovista oli juutalaisia ja osa pakanoita. Juutalaiset eivät millään tahtoneet luopua juutalaista tavoistaja vanhan liiton laista ja vaativat pakanoidenkin noudattamaan niitä. Siitä tuli kovinkin kitkaa siten että Paavalin piti kovin siihen puuttua ja sanoa ympärileikkausta vaativia kuohitsijoiksi. Myös kääntymättömät juutalaiset painostivat kun he eivät viettäneet sapattia ja halusivat sen vuoksi tappaa uskovia, kuten oli Jeesukselle käynyt.
- Anonyymi
Tässä on malli Jumalan tahdosta kuin eletään totuudessa ja ylistetään Jumalaa.
Apt: 2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Ja Herra siunasi elämäntavan: Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Kuka siis keinottelee Jumalaa vastaan.
Saatanan oli pakko hajottaa se kun uhkasi sen olemassaoloa.
Joka hyväksikäyttää lähimmäistään on totuuden vihillinen ja Jumalan. Jumalan kanssa ei voi keinotella.
Kaikessa eletään Jeesuksen armosta, kun ei ole kuin syntisiä ihmisiä ja alusta asti. - Anonyymi
Kaikki mikä ei kirkasta Jeesusta on saatanasta, SE vie elämältä ilon ja merkityksen.
Elää yhteydessä Jeesukseen ja Jumalan Luoman valtakunnan tarkoituksen mukaan, se tuottaa elämää, elävä armosta ja tunnustettava syntisyytensä ja siitä ilosta kun saa syntistä Anteeksi, syntyy uutta elämää puhdasta pyyteetöntä.
Jeesuksesta tulee elämän lähde, Kallio! - Anonyymi
<<Juutalaisiahan ne kaikki oli uskoltaan, ei ne luopunnu Juutalaisuudestaan.
Biblia 1776<<<
Nämä oli ottanut Jeesuksen vastaan ja kuuluivat Jeesus kansaan.
Jeesus on uusi Israel. Uusi Adam j.n.e.
Ja Herraa siunasi. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Jumala ei katso henkilöön.
Evankeliumi kuuluu kaikille kansoille. Muuten Jumalaan ei voisi luottaa!- Anonyymi
Juutalaiset oli liitossa Jumalan kanssa jo ennen Jeesuksen ilmestymistäkin.
Liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa useita. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset oli liitossa Jumalan kanssa jo ennen Jeesuksen ilmestymistäkin.
Liittoja voi olla yhtä aikaa voimassa useita. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.Kaikki liitot on rikottu ei niitä ole otettu vastaan,
Jos Jumala erottelee niin jonkun etnisen perusteella Hän likaa nimensä.
Ei Jumala ole perverssi.
Ef: 2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
Vain satanistit rakentelee erottavia aitoja ja hakee hyötyä Jumalan sanasta itselleen., saatanan kieroa peliä. Jumalan kanssa ei voi keinotella,eikä totuuden kanssa, siis puhdista sydämesi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki liitot on rikottu ei niitä ole otettu vastaan,
Jos Jumala erottelee niin jonkun etnisen perusteella Hän likaa nimensä.
Ei Jumala ole perverssi.
Ef: 2:14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
Vain satanistit rakentelee erottavia aitoja ja hakee hyötyä Jumalan sanasta itselleen., saatanan kieroa peliä. Jumalan kanssa ei voi keinotella,eikä totuuden kanssa, siis puhdista sydämesi!Oikeat Juutalaiset tulevat Jumalanlasten ikuiseen liittoon edelleen ympärileikkauksessa.
Jeesus Juutalaisena antoi siitä varman esikuvan.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
- Anonyymi
Paavali oli eksyttäjä.
Hän keksi ja edusti korvausteologiaa.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. Korvausteologian piirissä on useita käsityksiä juutalaisten ja Israelin asemasta Jumalan suunnitelmassa. Korvausteologiaa ilmenee paikoin erityisesti reformoiduissa kirkoissa.[1][2]- Anonyymi
<<Paavali oli eksyttäjä. Hän keksi ja edusti korvausteologiaa. <<<
Koko Jumalan meta suunnitelma on ilmaistu Raamatussa heti syntiinlankeemuksessa.
Siemen joka polkee käärmeen pään.
Narsistiset perkeleet lukee sitä omiin tarkoituksiin ja myyskentelevät Jumalan sanaa itsensä turmioksi. - saatanan synagogaa, jotka häpäisee kaikkivaltiaan Pyhyyden ja nimen.
Missä on niiden häpy?
- Anonyymi
<<Oikeat Juutalaiset tulevat Jumalanlasten ikuiseen liittoon edelleen ympärileikkauksessa.<<
Valehtelet!
Roomalaiskirje:
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Ja se on Jeesus Kristus sydämessä.
5Moos. 30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi
Jumalako olisi rasisti?, joka oikeudenmukaisuuteen ei voisi luottaa.
Jeesus syntyi Hengestä ei lihasta, joten Hän tuli taivaasta lahjana koko ihmiskunnalle.
Vain narsisti ylentää itsensä kuten Juudas Iskariot saatanan hengessä.- Anonyymi
Ympärileikkauksen liittoa ei Paavali pysty purkamaan tai tai katkaisemaan, koska se on Jumalan säätämä ikuinen liitto.
1. Moos. 17:13
Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
Paavali oli valheveikko ja murhamies, joka yritti eksyttää ihmisiä kaikin keinoin.
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.
- Anonyymi
Kuinka juutalaiset kirkastaa Jeesusta: ei mitenkään vaan päinvastoin!
Eikä edes osaa hävetä Ihmisen Poikaa!- Anonyymi
Jeesus oli Juutalainen, oikeat 12 apostolia olivat Juutalaisia. Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista.
Eiköhän siinä ole jo Jeesuksen kirkastamista ihan tarpeeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli Juutalainen, oikeat 12 apostolia olivat Juutalaisia. Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista.
Eiköhän siinä ole jo Jeesuksen kirkastamista ihan tarpeeksi.<<Eiköhän siinä ole jo Jeesuksen kirkastamista ihan tarpeeksi.<<
Sinulle se riittää muuta ei koko maailmalle ja kaikille kansoille.
Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Apostolien teot: 10:28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siinä ole jo Jeesuksen kirkastamista ihan tarpeeksi.<<Eiköhän siinä ole jo Jeesuksen kirkastamista ihan tarpeeksi.<<
Suoranaista venkoilua!
- Anonyymi
puhekielen ilmaisuja pelkkä Jeesus nimi
Jeesuksen kastekäsky: Kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska kaikki ovat paikalla.
lue: Matt.28:18-20 - Anonyymi
<<Ympärileikkauksen liittoa ei Paavali pysty purkamaan tai tai katkaisemaan, koska se on Jumalan säätämä ikuinen liitto.<<
Se oli vain esikuva sydämen ympärileikkauksesta. Ei lihassa kukaan tule vanhurskaaksi.
Roomalaiskirje:
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Täällä ei tule yhtään empaattista sanaa, on kuin robotille kirjoittaisi. Ei silloin ole jotain pielessä, ja todella pahasti, kun tietää että Jumala on Rakkaus se on referenssipiste puhdas ja Pyhä. - Anonyymi00157
Aamen!
- Anonyymi00159
Aamen!
1 Kor 14:33
sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, - Anonyymi00160
Niin ei pyhät herjaa toisiaan, ei amerikan homoja ei Paavalia eikä toisiaan.
- Anonyymi00161
Lahkolaisten kotiseuroihin ei pidä mennä. Ne on spiritistisiä istuntoja, joissa manataan villitseviä henkiä paikalle tekemän erilaisia juttuja.
- Anonyymi00162
Alkuseurakunta oli miesten salaseura, jonne naisilla ja lapsille ei ollut mitään asiaa.
Ei se ollut mikään ihannemalli.- Anonyymi00163
Alkuseurakunnassa oli kommumismi, yhteisomistus, mikä johti yhden parriskunnan murhaamiseen rahojen saamiseksi heiltä (Ananias ja Safiira).
Johanneksen mukaan alkuseurakunta joutui nopeastai roistojen haltuun, siksi hänet karkotettiin sieltä Patmos nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- Anonyymi00164
Ei kommunismi ole sitä, että jaetaan rahat, vaan yhdessä tienataan.
Ei muutoin olisi jakamista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581