Nyt se sitten alkoi

Anonyymi-ap

Tänään 30.11.2024 aamuteleviisurissa alkoi taas se stanan yksinäisyysjauhanta.
Vuodessa on 365, joissain 366 päivää, joten nyt jauhetaan tuohon 24.12. asti ja tätä aihetta noi 25 päivää.

Mä en vaaaan keessstä. Että yhtäkkiä tulee helwetillinen huoli kuin jokin kulkutauti, mikä haihtuu oireetta ilmaan.

Onko jokin yhteiskunnassa ihan oikeasti vialla?
Vilma

90

562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinulle täytyisi löytää iki oma mies jota saisit helliä ja rakastaa samoin se sinua eli saisit sanoa hyvästi yksinäisyys

• Anonyymi

Joillekin itsenäisyys on synonyymi yksinäisyydelle. Kuka siihen päässyt on vapaaehtoisesti tilasta luopumassa.
        Nytkin vielä yöasuisena katson televiisoria, juon kahvia ja näpsyttelen tänne.
        Joku ulkoilmamiesolettama voisi kiskoa tuonne koirien ilmaan liian aikaisin ja valmistautumatta.
        Hmmm.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillekin itsenäisyys on synonyymi yksinäisyydelle. Kuka siihen päässyt on vapaaehtoisesti tilasta luopumassa.
        Nytkin vielä yöasuisena katson televiisoria, juon kahvia ja näpsyttelen tänne.
        Joku ulkoilmamiesolettama voisi kiskoa tuonne koirien ilmaan liian aikaisin ja valmistautumatta.
        Hmmm.
        Vilma

Tai mies kaataa sinulle lisää kahvia ja ottaa sinut kainaloonsa ja yhdessä katsotte tv tä ehkä katsoo yöpaitaasi ja mitä helman alla on ja sitten sen onkin pakko pussailla sitä mitä helman alta näkyi ja kivat touhut alkoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai mies kaataa sinulle lisää kahvia ja ottaa sinut kainaloonsa ja yhdessä katsotte tv tä ehkä katsoo yöpaitaasi ja mitä helman alla on ja sitten sen onkin pakko pussailla sitä mitä helman alta näkyi ja kivat touhut alkoi

Voi ei.
        Aamuahistelua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei.
        Aamuahistelua!

Ei tarvi olla yksin vaan olis leikki kaveri vieressä ja kiva pussaus kaveri oliskin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei.
        Aamuahistelua!

Eli koitas hankkia tänään sen iki oman kaverisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei.
        Aamuahistelua!

Nyt kaupungille ja jos jostakin syystä et löydä päivällä niin illalla on paljon porukkaa liikenteessä kun viikonloppu ja moni viettää pikkujouluja eli tänään hankit oman kaverisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei.
        Aamuahistelua!

Ja missä päin asut jos samassa kaupungissa kuin minä niin voitais yhdessä etsiä sinulle iki oma mies ja vilmalle löytyy alta aika yksikön oma mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli koitas hankkia tänään sen iki oman kaverisi

Vedä välis jo ranteet auki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ole kateellinen nyt etsitään kivalle vilmalle iki oma mies ja etsi sinäkin tänään itsellesi iki oma kumppani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂 hyvällä asiallahan luuv doktor on, soso

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ole kateellinen nyt etsitään kivalle vilmalle iki oma mies ja etsi sinäkin tänään itsellesi iki oma kumppani

Sinähän et ymmärrä parisuhdeasioista tuon taivaallista, joten miksi tyrkytät neuvojasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän et ymmärrä parisuhdeasioista tuon taivaallista, joten miksi tyrkytät neuvojasi?

Sain aivan tolkuttoman naurukohtauksen. Haahaa.
        Ihanaa, kun on noin myötämielisiä ihmisiä....hahaaa.
        Ai tonne koiranilmaan etsimään miesokettamaa. Hahhah.
        Sua vain yli kaiken...
        Mä en kestä.
        Joulupukinasioillehan tässä pitäisi mennä.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välis on palstan oma Kummeli-hahmo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ei ole niin puutteessa kuin sinä. Sinulla luultavasti kelluu jo silmämunatkin siemennesteessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ei ole niin puutteessa kuin sinä. Sinulla luultavasti kelluu jo silmämunatkin siemennesteessä.

Oletpas sinä mustasukkainen vilmasta tuliko pelko et vilma hankkii ja ottaa oman miehen eli tulit mustasukkaiseksi eli pyydä vilmaa kanssasi treffeille muuten menetät hänet toiselle miehelle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpas sinä mustasukkainen vilmasta tuliko pelko et vilma hankkii ja ottaa oman miehen eli tulit mustasukkaiseksi eli pyydä vilmaa kanssasi treffeille muuten menetät hänet toiselle miehelle

Väärin tulkittu.

• Anonyymi

Oikeastaan aloitusaiheesta haluan kanssanne ihmetellä HUS:n touhua.

Ketkä ovat satojen ihmisten hoitoalan ihmisten irtisanomisten takana.
      STM? Ihan hiljaa?

Oletko koskaan tai onko läheisesi ollut HUS:n hoitama.
      Miksi uusi sairaalan lisärakennus on tyhjänä, vaikka valot palavat? Loppusilausta vielä tehdään.
      Ollaanko sitä myymässä ulkolaiselle tai jollekin suomalaiselle terveysfirma Oy:lle.

Nyt yksinäisyyspölinää. Nyt ruokasuosituspölinää.
      Peitellään isoja asioita.

Vilma
      Pressakin naurahteli oudoissa kohdissa.
      Jalkamiinat ja rajanylittäjät ei-sotaisessa mielessä.

• Anonyymi

Oikeisto pyrkii yksityistämään terveyden- ja sairaanhoidon. Julkinen on ensin ajettava alas, jotta perustelu löytyisi valtion rahojen syytämiselle yksityisille omistajille.

Tuskin seuravakaan hallitus saa tilannetta enää korjattua, kun nyt tekevät niin paljon vahinkoa.

Voihan sitä kaikkea vastustaa, mutta lopputulosta tuskin voi muuttaa. Täytyy sitten hyväksyä.

xLiner

• Anonyymi

Miksi katsot aamuteeveetä? Jos tulee noin ankea olo

• Anonyymi

Uutisten seuraaminen aiheuttaa masennusta tavalliselle ihmiselle jolla on yhä moraali tallella. Se on hyvä merkki jos uutiset aiheuttavat sellaista oireilua. Ratkaisuksi ehdotan sitä että ei katso niitä uutisia. Asiat oikein yrittämällä yritetään k*sta, noin isossa kuvassa. J. Tamminen on todennut: "Ei p4sk4 pöyhimällä parane." Niin, eli ei uutisten seuraaminen auta oikein mitään.

• Anonyymi

Totuus on parempi kuin valhe.

• Anonyymi

Joo. Totuutta minäkin haluan.
        Jos hallitus/STM ja Hussin johto puuhaa puskissa, pitäisi jonkun havahtia.
        Julkisin varoin rakennettua.
        Julkisin varoin koulutettua.
        Mikä ihmeen ankea olo.
        En ole ollenkaan mikään hyssyttelijä.
        Tuliko jolle kirjoituksestani ankea olo? Miksi?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Totuutta minäkin haluan.
        Jos hallitus/STM ja Hussin johto puuhaa puskissa, pitäisi jonkun havahtia.
        Julkisin varoin rakennettua.
        Julkisin varoin koulutettua.
        Mikä ihmeen ankea olo.
        En ole ollenkaan mikään hyssyttelijä.
        Tuliko jolle kirjoituksestani ankea olo? Miksi?
        Vilma

Ärsyynnyt TV-lähetyksestä. Voiko olla turhempaa? Mikä koiran ilma? Ei siellä sellainen ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ärsyynnyt TV-lähetyksestä. Voiko olla turhempaa? Mikä koiran ilma? Ei siellä sellainen ole.

Olen ollut koirienkin (ei omien) kanssa lenkeillä. Kyllä tykkäävät nekin paremmista keleistä.
        Turkki alkaa haisemaan ulolle kosteudesta.
        Olen miettinyt, mikä se koiranilma muka on? Halveerataanko ilmaisulla niitä?
        Vilma

• Anonyymi

Eeei, kyllä hyvin perustellun valeen voi hyväksyä totuutena ihan kivuttomasti 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eeei, kyllä hyvin perustellun valeen voi hyväksyä totuutena ihan kivuttomasti 🙂

Elä elä.
        Minusta juuri uutisista kannattaa seurata, että löytääne jyvät skanoiden joukosta, millä tulevat teot yritetään himmentää.
        Vilma
        Olin noin raskausajan verran ilman televiisoria ja itse asiassa on ollut kova opetteleminen sen uudelleen käyttöön otossa. Enkä edelleenkään katso niin paljon kuin ennen.
        Sjankohtaisähkyä välillä torjun ja paikkaan lehdistä missä mennään.
        Vouhottavia toimittajia en kestä yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä elä.
        Minusta juuri uutisista kannattaa seurata, että löytääne jyvät skanoiden joukosta, millä tulevat teot yritetään himmentää.
        Vilma
        Olin noin raskausajan verran ilman televiisoria ja itse asiassa on ollut kova opetteleminen sen uudelleen käyttöön otossa. Enkä edelleenkään katso niin paljon kuin ennen.
        Sjankohtaisähkyä välillä torjun ja paikkaan lehdistä missä mennään.
        Vouhottavia toimittajia en kestä yhtään.

Kyllä se siitä, valheen hyväksymistä totena helpottaa suuresti tieto siitä että puolueettomia tietolähteitä ei enää ole. Ai joo ja se tärkein juttu on siinä että vaikka hyväksyt valheen totuutena niin ei sinun ole silti pakko uskoa siihen 😜

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se siitä, valheen hyväksymistä totena helpottaa suuresti tieto siitä että puolueettomia tietolähteitä ei enää ole. Ai joo ja se tärkein juttu on siinä että vaikka hyväksyt valheen totuutena niin ei sinun ole silti pakko uskoa siihen 😜

18:09
        Meinaatko, että heittelen noppaa mielessäni.
        Valitsisinko aina kivan totuudeksi?
        Skeptikkopuoleni on sellainen jurnuttaja.
        Vilma

• Anonyymi

Yksinäisyys ahdistaa ja kaksin on kaunihimpaa.

• Anonyymi

Ja sinä jaksat.
        Voin sanoa, että kokemusta tuosta "kaunihimpana olosta" on ja rutkasti.
        Mitä nyt enää jäljellä?
        Pois alta!
        Vilma

• Yksinäisyys on jokin tunnetila, jonka itse luo itselleen.

Mulla on sellainen pieni kokemuksen poikanen itsellä. Olin erään naisen kanssa yksissä, seukattiin. Mietittiin, että hän ottaisi tyttönsä mukaan ja mulla ois omat muksut myös kotona. Tutustumista ristiin rastiin.

Touhuiltiin kaikea yhdessä, mutta mun piti vähän olla isäntänä... tehdä ruokaa, lämmittää saunaa jne... oikeastaan erotin itseni muusta porukasta, että se yhdessäolo onnistuu... mutta välillä huomasin, että muut pitää hauskaa ja mä oon yksin....

Pisteenä iin päälle tyttö js nainen nukkuin mun sängyssä, mun lapset omissa huonrissaan ja mä olohuoneessa. Tottakai näin, koska naisen tytölle yksin olohuoneessa nukkuminen yksin oudossa mestassa ois paha...

Mutta tunsin ykdinäisyyttä, olin erotettu muusta porukasta, erillinen.

Mutta ei tuo tunne johtunut lopulta kuin minusta itsestä. Jos en olisi käsitelly sitä tunnetta, vaan olisin jäänyt siihen tunnetilaan raakana, voisin jäädä siihen.

En koe monestikaan yksinäisyyttä, vaikka nykyään olen todella paljon yksinkin.

En ole noissa yksinäisyyskeskusteluissa nähnyt ikinä, että puhuttaisiin siitä, että yksinäisyyden tunnetilaa pitäisi käydä itse läpi. Aina koitetaan löytää tukihenkilöitä ja tukiryhmiä tms...

Ei yksinäisyys tarkoita edes sitä, että on vain yksin...

• Anonyymi

Olisiko niin, että yleisisissä yksinäisyyskeskusteluissa puhutaan ihan todellisesta tai konkreettisesta yksinäisyydestä? Ei vain ole ketään läheisiä, ei ystäviä, ei tuttavia, kuten esim. monella vanhuksella tai pitkäaikaissairaalla.

- Sheena

• Anonyymi

17:21
        Oli surullinen kokemus.
        Tuossa tilanteessa pitäisi haastaa muut mukaan.
        Pitäisi osata kertoa, että sulla ei ole kivaa. Vähän liikaa uhrauduit.
        En ole ollut tuollaisessa tilanteessa, joten helppohan minun on kirjoitella.
        Mutta osasit hyvin kirjoittaa oman kokemasi t u n t e e n.
        Olen tuota mieltä myös, että ihminen voi tuntea yksinäisyyttä, mistä kirjoitat, joukossa tai perheessä.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko niin, että yleisisissä yksinäisyyskeskusteluissa puhutaan ihan todellisesta tai konkreettisesta yksinäisyydestä? Ei vain ole ketään läheisiä, ei ystäviä, ei tuttavia, kuten esim. monella vanhuksella tai pitkäaikaissairaalla.

- Sheena

Voi olla noin yleisissä keskusteluissa ja mielestäni se on jotenkin käytännöllisyyteen tai omatoimisuuteen ja pärjäämiseen liittyvää.
        Tämähän on ympärivuotinen haaste.
        Mutta jauhaminen joka ikinen vuosi joulun alla ei ainakaan tuo yksinäisyyttä tunteville joulumieltä.
        Jotenkin tuntuu, että hyviin tapoihin kuuluu joulun alla märehtiä.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Voi olla... mutta suomen kieli on sikäli perseestä, ettei se osaa erotella yksinäisyyden tunnetta ja yksin elämistä...

Yksinäisyys sinällään pitää kaikkea sisällään.

Mutta tuo mainitsemasi lähi-ihmisten puute...välillä sekin hämmästyttää.. mutta se on tämän nyky-yhteiskuntarakrnteen tulos pitkälti. Palveluyhteiskunta... kaikki tuotetaan yhteiskunnan puolesta...

• Anonyymi kirjoitti:

17:21
        Oli surullinen kokemus.
        Tuossa tilanteessa pitäisi haastaa muut mukaan.
        Pitäisi osata kertoa, että sulla ei ole kivaa. Vähän liikaa uhrauduit.
        En ole ollut tuollaisessa tilanteessa, joten helppohan minun on kirjoitella.
        Mutta osasit hyvin kirjoittaa oman kokemasi t u n t e e n.
        Olen tuota mieltä myös, että ihminen voi tuntea yksinäisyyttä, mistä kirjoitat, joukossa tai perheessä.
        Vilma

No joskus voi tuntea sellaidis negatiivisiakin tunteita.... Ei niihin kuole.

Ja ei niille aina juuri mitään voikaan.

Mutta lähtökohtaisesti ei toisten ihmisten pitäisi tehdä mitään hokkuspokkusjuttuja ja seistä päällään, että vaikka minun yksinäisyyden tunnetila paikattais...

Ei kukaan tuona viikonloppuna minua syrjinyt, litistänyt, eristänyt... mutta lasten ehdoilla se meni ja pitääkin mennä.

Kyllä minä loin sen tunteen itse päässäni silloin ja muuhun en silloin kyennyt. Nyt voisi olla toisin, kun tiedän. Nyt kun tiedän, niin osaisin paremmin nauttia siitä, että mä oon taustalla ja näen kun omat lapset ja nainen tyttöineen pelaa lautapeliä ja kaikki on ihan töpinöissään. 🙃
        Onhsn sellsinrn nättiä katseltavaa...hymyä ja eloa. 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Voi olla noin yleisissä keskusteluissa ja mielestäni se on jotenkin käytännöllisyyteen tai omatoimisuuteen ja pärjäämiseen liittyvää.
        Tämähän on ympärivuotinen haaste.
        Mutta jauhaminen joka ikinen vuosi joulun alla ei ainakaan tuo yksinäisyyttä tunteville joulumieltä.
        Jotenkin tuntuu, että hyviin tapoihin kuuluu joulun alla märehtiä.
        Vilma

Kai siinä on lähtökohtana sekin, että tälleen joulun alla mietittäis....heräteltäis ihmisiä, että muista ykdin asuvaa lähimmäistäsi...ihmiset slkaa jo höökäämään joulujuttuja ja ne vaan kiihtyy kohti aattoa... siinä jää hiljaiset jalkoihin....

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No joskus voi tuntea sellaidis negatiivisiakin tunteita.... Ei niihin kuole.

Ja ei niille aina juuri mitään voikaan.

Mutta lähtökohtaisesti ei toisten ihmisten pitäisi tehdä mitään hokkuspokkusjuttuja ja seistä päällään, että vaikka minun yksinäisyyden tunnetila paikattais...

Ei kukaan tuona viikonloppuna minua syrjinyt, litistänyt, eristänyt... mutta lasten ehdoilla se meni ja pitääkin mennä.

Kyllä minä loin sen tunteen itse päässäni silloin ja muuhun en silloin kyennyt. Nyt voisi olla toisin, kun tiedän. Nyt kun tiedän, niin osaisin paremmin nauttia siitä, että mä oon taustalla ja näen kun omat lapset ja nainen tyttöineen pelaa lautapeliä ja kaikki on ihan töpinöissään. 🙃
        Onhsn sellsinrn nättiä katseltavaa...hymyä ja eloa. 😄

18:55
        Minusta tuo lasten ehdoilla on se juttu, miten aikoinaan itse toimin.
        Oikeastaan se, että laitoin myös omat tarpeeni lapsen tarpeiden jälkeen on ollut valintani.
        Tunteesi on ollut aito ja on ollut oikeus siihenkin.
        Ajattelen myös, ettei aina voi olla kivaa. Muutoin ei hyviä juttuja osaisi arvostaa.
        Aina vaan ei ole valmis.
        Uusi tilanne?
        Vilma

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kai siinä on lähtökohtana sekin, että tälleen joulun alla mietittäis....heräteltäis ihmisiä, että muista ykdin asuvaa lähimmäistäsi...ihmiset slkaa jo höökäämään joulujuttuja ja ne vaan kiihtyy kohti aattoa... siinä jää hiljaiset jalkoihin....

Tuossa on se, mihin pitäisi esim. eri yhdistyksissä tarttua. Suomessahan on niitä pilvin pimein.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

18:55
        Minusta tuo lasten ehdoilla on se juttu, miten aikoinaan itse toimin.
        Oikeastaan se, että laitoin myös omat tarpeeni lapsen tarpeiden jälkeen on ollut valintani.
        Tunteesi on ollut aito ja on ollut oikeus siihenkin.
        Ajattelen myös, ettei aina voi olla kivaa. Muutoin ei hyviä juttuja osaisi arvostaa.
        Aina vaan ei ole valmis.
        Uusi tilanne?
        Vilma

Siis minun yksinäisyyden tunne oli aitoa ja se ei ollut väärää... se oli loogista ja hyvin selitettävää...

Oli hyvä, että sen tunteen koin silloin. Ja kävin sen läpi ja opin. Ja siis koin, tunsin.

Rakkaus vaatisi tuollaisien vastaavien tunteiden läpikäymistä puolin ja toisin.
        Tukemista toinen toisiaan niissä, eikä dissaamista.

Mutta toisesta tuollainen tunnetils voi olla lapsellinen ja älytön...mutta totta se toiselle on...

Pitäisi ymmärtää, mutta ei muuttaa omaa käyttäytymistään se toisen tunnekokemuksen perusteella kuitenkaan.

Tulee mieleen esimerkki.... viet lapsen tarhaan, ja hän jää itkemään ikävää. Hoitaja ottaa syliin, mitä teet. Oikea vastaus on, kävrlet pois, että lapsi saa kokea sen tunteen ja tukea hällä on jo. Se kipeän tunteen tuottaminen omalle lapsellekin pitää sietää. Muuten hän ei opi tulrmaan toimeen omien tuntriden kanssa. 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on se, mihin pitäisi esim. eri yhdistyksissä tarttua. Suomessahan on niitä pilvin pimein.
        Vilma

Ennemminkin miten tarttua...??🤔

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Ennemminkin miten tarttua...??🤔

Yleensähän pitkään yhdistyksissä olleista tiedetään voinnista jotakin, etenkin ikäihmisistä.
        On vanhusneuvostot kunnissa.
        Mutta entä nuoret, muut?
        Vilmaäon ihmisiä, joita ei heikoimmat (monessa mielessä) kiinnosta pätkääkään ja aika tylysti. Havainto on.

• Anonyymi kirjoitti:

Yleensähän pitkään yhdistyksissä olleista tiedetään voinnista jotakin, etenkin ikäihmisistä.
        On vanhusneuvostot kunnissa.
        Mutta entä nuoret, muut?
        Vilmaäon ihmisiä, joita ei heikoimmat (monessa mielessä) kiinnosta pätkääkään ja aika tylysti. Havainto on.

Joskus 30-50 luvulla heikot ihmiset oli helpompi nähdä...se näkyi katukuvassa...elämässä...

Nyt ei....

• Anonyymi

Jos ohjelma käy noin hermoillesi, telkku kiinni 🤷‍♀️☝ Kannattaisi tietysit miettiä mikä siinä "yksinäisyyden jauhamisessa" sinua niin osuu hermoon.

- Sheena

• Anonyymi

Olet sinäkin. Mitä saat toisen yksinäisyydellä mälläilystä?

• Anonyymi

Ai mikä.
        Jauhaminen.
        Itsenäinen yksin asuva huom. y k s i n a s u v a! ihminen tekee ratkaisuja ja nauttii elämästä.
        Sen minkäänlainen kyseenalaistaminen on tökeröä. Se on e l ä m ä n t a p a.
        Vilma
        Ai televisio kiinni. On ihmisiä, jotka sulkevat silmässä ja korvansa monilta ikäviltäkin asioilta.
        En kuulu niihin.
        Minulla on useita itsekseen asuvia ystäviä, mitkä elävät omin ehdoin. Monelle on tärkeää saada elää noin mahdollisimman pitkään.
        Hyvinvointitoimien haaste on pitää ihmisiä kunnossa ja itsenäisinä, toimivina yksilöinä.
        Ei ole iästä kiinni.

• Anonyymi

Vilmalle sopiva laulu paul ankan you are my destiny suomeksi danny olet kohtaloni niin vilma miettii siitä tosi ystävästään iki omasta miehestään ja samoin mies vilmastaan eikä koskaan ei koskaan tarvitsisi heidän olla yksinään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai mikä.
        Jauhaminen.
        Itsenäinen yksin asuva huom. y k s i n a s u v a! ihminen tekee ratkaisuja ja nauttii elämästä.
        Sen minkäänlainen kyseenalaistaminen on tökeröä. Se on e l ä m ä n t a p a.
        Vilma
        Ai televisio kiinni. On ihmisiä, jotka sulkevat silmässä ja korvansa monilta ikäviltäkin asioilta.
        En kuulu niihin.
        Minulla on useita itsekseen asuvia ystäviä, mitkä elävät omin ehdoin. Monelle on tärkeää saada elää noin mahdollisimman pitkään.
        Hyvinvointitoimien haaste on pitää ihmisiä kunnossa ja itsenäisinä, toimivina yksilöinä.
        Ei ole iästä kiinni.

En katsonut ko. aamuteeveetä enkä ymmärrä miksi järkytyit yksinäisyydestä puhumisesta siellä.

Mutta: ihmisen täytyy tietää omat rajansa, mitä sietää miten paljon milläkin elämänsä hetkellä.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilmalle sopiva laulu paul ankan you are my destiny suomeksi danny olet kohtaloni niin vilma miettii siitä tosi ystävästään iki omasta miehestään ja samoin mies vilmastaan eikä koskaan ei koskaan tarvitsisi heidän olla yksinään

Joo-o karmea kohtalo....hahhah

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En katsonut ko. aamuteeveetä enkä ymmärrä miksi järkytyit yksinäisyydestä puhumisesta siellä.

Mutta: ihmisen täytyy tietää omat rajansa, mitä sietää miten paljon milläkin elämänsä hetkellä.

- Sheena

No. Siksi järkytyin, koska tätä on joka vuosi joulun alla.
        Samaa lätinää.
        Hyvinvointialueen tehtävähän on vastata ihmisten hyvinvoinnista, erityisesti apua tarvitsevien osalta.
        Vilma
        Pitää ja pitää. Paljon pitäis!
        Surussa, kun on läheisen menettänyt, ei ole rajaa eikä kysytä siedätkö.
        Omalta osaltani olen aktiivinen itsellisten ihmisten kanssa kontakteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. Siksi järkytyin, koska tätä on joka vuosi joulun alla.
        Samaa lätinää.
        Hyvinvointialueen tehtävähän on vastata ihmisten hyvinvoinnista, erityisesti apua tarvitsevien osalta.
        Vilma
        Pitää ja pitää. Paljon pitäis!
        Surussa, kun on läheisen menettänyt, ei ole rajaa eikä kysytä siedätkö.
        Omalta osaltani olen aktiivinen itsellisten ihmisten kanssa kontakteissa.

Yksinäisyys korostuu juuri etenkin joulun alla, joten siksi siitä puhutaan.

Hyvinvointialue ei vastaa, eikä edes voi vastata kaikesta ihmisten hyvinvoinnista.

Läheisen menetyksestä tulee luonnollisesti kova suru, jonka kukin käy lävitse omalla tavallaan. Siinä voi kuitenkin muut läheiset jeesata paljonkin.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo-o karmea kohtalo....hahhah

Onko tämä palstagupen uusin hahmo ”Vilma” sinun lajissa päässäsi joku tietty yksilö?

• Anonyymi

Mun oli vähän vaikeaa saada kiinni tuosta suivaantumisesta.

Siis osa porukasta ruokailee notkuvissa herkkupöydissä läheisten ihmisten kanssa. Ja sitten joku näykkii yksin yksiössään kuivaa korppua hiipuvan taskulampun valossa.

Parempiosaisten pitäisi hävetä? Tai ainakin olla normaalia kiitollisempia omasta asemastaan ainakin jouluna.

Nöyrää hurskastelua. Älä iloitse, kun jollain voi olla asiat sillä hetkellä kurjasti.

Vai mikä tuossa ärsytti?

xLiner

• Anonyymi

Vilmalla on nyt oman miehen kuumetta ja vauva kuumetta ja haluais viettää joulua kuten muutkin oman perheen kanssa jossa olis vilma mies ja vauva tai lapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilmalla on nyt oman miehen kuumetta ja vauva kuumetta ja haluais viettää joulua kuten muutkin oman perheen kanssa jossa olis vilma mies ja vauva tai lapsia

18:36
        No, voi.
        Tuo yritys järjestellä ihmisten elämää valuu hiekkaan.
        Vauvat on tehty.
        Eli olen nyt sentään jossain tekemisissä miehen kanssa ollut.
        Ja joulua lapsen luo viettäämään menen.
        Valmiiseen pöytään.
        Vilma

• Anonyymi

18:30
        En asettele asioita noin.
        En ota vastuuta muiden tyylistä elää.
        Sehän on ärsyttävää, jos julkinen puoli, siis meidän valitsemat ja verovaroilla palkatut henkilöt, ei näe epätasa-arvoa.
        Muutoin joulun alla turhaa hurskastelua.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

18:36
        No, voi.
        Tuo yritys järjestellä ihmisten elämää valuu hiekkaan.
        Vauvat on tehty.
        Eli olen nyt sentään jossain tekemisissä miehen kanssa ollut.
        Ja joulua lapsen luo viettäämään menen.
        Valmiiseen pöytään.
        Vilma

Vai onko sinulla on vauva kuumetta ja lapsesi haluais tai toivoo sais he pikku veljen tai siskon ja lastesi joulupöydästä puuttuu se tärkein sinun oma miehesi mut ei hätää vielä on kolme viikkoo aikaa hankkia se oma mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

18:30
        En asettele asioita noin.
        En ota vastuuta muiden tyylistä elää.
        Sehän on ärsyttävää, jos julkinen puoli, siis meidän valitsemat ja verovaroilla palkatut henkilöt, ei näe epätasa-arvoa.
        Muutoin joulun alla turhaa hurskastelua.
        Vilma

Ei kai se nyt yhteiskunnan vastuulla ole palkata kenellekään seuraa kotiin istumaan? Epätasa-arvoa on aina.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai se nyt yhteiskunnan vastuulla ole palkata kenellekään seuraa kotiin istumaan? Epätasa-arvoa on aina.

xLiner

Vai kuinka paljon saa murheita ja epätasa-arvoa ihan itse tilaamalla?

En väheksy yksinäisyyden tunnetta, huonoa tuuria, sairauksia. Asioita joille ei voi mitään.

Mutta moni on jo lähtökohtaisesti nojannut liikaa siihen, että joku muu hoitaa ja maksaa. Me ollaan jokaikinen ensisijaisesti itse vastuussa itsestämme ja perheestämme.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

2:44
        Olenko jotain tuollaista esittänyt. Älä nyt laita sanoja suuhuni.
        Terveydenhoidossa on tieto, minkä ikäisiä kunnassa asuu.
        Aika paljon pystytään päättelemään ja kysymään, kun ihminen käy labrassa tai lääkärillä.
        Epätasa-arvoa ei kandeis lisätä, mitä nyt on tehty.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai kuinka paljon saa murheita ja epätasa-arvoa ihan itse tilaamalla?

En väheksy yksinäisyyden tunnetta, huonoa tuuria, sairauksia. Asioita joille ei voi mitään.

Mutta moni on jo lähtökohtaisesti nojannut liikaa siihen, että joku muu hoitaa ja maksaa. Me ollaan jokaikinen ensisijaisesti itse vastuussa itsestämme ja perheestämme.

xLiner

Vika kappale. Aikuinen ajattelee ja toimii tuon mukaan.
        Mutta onhan jotain kovasti pielessä, jos koulutuksen taso on pudonnut, mt-sairauksia on jne. Onnellinen kansa vai kansa joka on vähän heihei, mutta ei käsitä sitä itse.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2:44
        Olenko jotain tuollaista esittänyt. Älä nyt laita sanoja suuhuni.
        Terveydenhoidossa on tieto, minkä ikäisiä kunnassa asuu.
        Aika paljon pystytään päättelemään ja kysymään, kun ihminen käy labrassa tai lääkärillä.
        Epätasa-arvoa ei kandeis lisätä, mitä nyt on tehty.
        Vilma

Anteeksi, en vaan keksi mitä sinä tarkoitat. Miksi kiukustut kun puhutaan yksinäisyydestä.

Vai koskettaako sua sotealan säästöt ja tarvitset uhrin?

Yritän ymmärtää...

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta onhan jotain kovasti pielessä, jos koulutuksen taso on pudonnut, mt-sairauksia on jne. Onnellinen kansa vai kansa joka on vähän heihei, mutta ei käsitä sitä itse.
        Vilma

Ollaan liian kermaperseitä. Luullaan että elämän pitää olla helppoa, yltäkylläistä ja kivaa.

Ennen tehtiin kovasti töitä pelkästään selviämisen eteen. Tämä pullamössökausi ei ole kestänyt kuin vasta muutaman vuosikymmenen, ja ihmiset ovat heti pilalla.

Meillä on vieläkin asiat aivan todella hyvin. Voisin listata montakin dystopista tapahtumaa jotka käyvät vielä toteen, mutta en nyt.

Varaudu nyt hyvän sään aikana siihen oikeasti huonoon.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Koulutuksen taso ei välttämättä ole niin kovasti pudonnut. Nykyään täytyy osata paljon enemmän kuin ennen.

Huono esimerkki vaikka 70-luvulla koulunsa käyneestä kodinkonekorjaajasta ja nyt -20-luvulla valmistuneesta. Samat perusasiat mennään läpi ja ne täytyy hallita, mutta sitten astuu kehiin kehitys. Työkalut, työturvallisuus ja vaikka mikä on kehittynyt. Kaikenmaailman hienoa mikrosirua ja älytoimintaa. Sitä asiaa ja opeteltavaa on vain niin paljon enemmän kuin ennen. Ja koulutus täytyisi sulloa samaan aikarajaan kuin aikaisemmin.

Ihan syystä oppiminen tapahtuu nykyään pääosin työpaikoilla. Ei vaan voi enää hallita kaikkea. Kouluissa oppii toivon mukaan etsimään tietoa. Ettei tarvitse opiskella 10 vuotta valmistuakseen huonopalkkaiseen duunariammattiin.

Opiskelijalle syötettiin ennen kaikki valmiina, nykyään tieto on hankittava itse. Noin kärjistetysti esitettynä. Ennen monisteita, nykyään nettisivut..

Turvallisesta oppimisesta voidaan taas kehittää oma keskustelunsa...

xLiner

• Anonyymi

Niin no, tuolle 30. 11. on ihan historialliset perusteetkin, että miksi juuri silloin itsenäisyydestä usein puhutaan.

• Anonyymi

Näytetäänkös ne veteraanien juhlat tv:ssä?

• Anonyymi

Tarkistin. Ei ole 2.12. TV:ssa mitään veteraaneista.
        Vilma

• En muista milloin olisin viimeksi katsonut televisiota, joten säästynpähän tuoltakin voivottelulta. Itekkin olen sinkku, mutta en millään muotoa yksinäinen.

• Anonyymi

Niin. Siitähän tässä on kyse.
        Mutta kuten D. kirjoitti voi yksinäisyydentunteen kokea ja itse mainitsin surun, menetyksen.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kuten D. kirjoitti voi yksinäisyydentunteen kokea ja itse mainitsin surun, menetyksen.
        Vilma

Mikä täällä jumittaa? Ei voi kommentoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilma

Yksinäisyyttä on kahta lajia sosiaalista yksinäisyyttä ja yksinäisyyden tunnetta. Jokainen kokee joskus itsensä yksinäiseksi, mutta on ihan eri asia olla aivan yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinäisyyttä on kahta lajia sosiaalista yksinäisyyttä ja yksinäisyyden tunnetta. Jokainen kokee joskus itsensä yksinäiseksi, mutta on ihan eri asia olla aivan yksin.

Tämä suomenkielikin on vaikea näissä ilmaisuissa. Yksi, yksin, yksinäinen, yksinäisyys..
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä täällä jumittaa? Ei voi kommentoida.

Kyrrsät tekee töitä objektiivisesti, turvallisesti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10:11
        Eikun ylläpito nojasi johonkin pidä näyttö nappiin aamu-unisena.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei esim Kyyklen kautta salakuunnellen, vaan ihan sillai oikeasti oikeasti, koo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei esim Kyyklen kautta salakuunnellen, vaan ihan sillai oikeasti oikeasti, koo

No. En jaksa uskoa salakuuntelua tapahtuvaksi.
        Mitä nyt minunkin jutuista saisi irti?
        Uneksijaromantikkohumanisti ei nyt kyll ketään innosta.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

No. En jaksa uskoa salakuuntelua tapahtuvaksi.
        Mitä nyt minunkin jutuista saisi irti?
        Uneksijaromantikkohumanisti ei nyt kyll ketään innosta.
        Vilma

Oman kokemuksen mukaan robotti kuuntelee. Jos pidän puhelinta lähellä ja juttelen jostakin aiheesta, niin kohta Youtube suosituksissa on aiheeseen liittyvä video.

• No eipä hätää. Ensi viikolla on yksinäisyyspäivä. Muistakaa laittaa kaks kynttilää ikkunalaudalle.

• Anonyymi

Itsenäisyyspäivä ei enää edusta samaa asiaa mitä vielä pari vuosikymmentä sitten tarkoitti.
      Kansainvälistyminen, yhteiset liitokset tekevät Suomesta jo alueen jolla ei varsinaisesti ole enää omaa määräysvaltaa. Ainakin päättäjät menevät helposti perusteluissaan tuolle linjalle.

Orpo "säästämme ja leikkaamme koska joku ulkopuolinen taho niin haluaa". Ulkopuolinen taho joka määrittelee sen miten taloudellisesti Suomi EU:n määrittelemää alijäämäänsä hanskaa.

Sotilaallisesti olemme jo liittyneet NATO: n jäseneksi. Salonius Palsternak esitti viimeviikolla jo uutta ajatusmaailmaa, miinat eivät ole tärkeintä vaan tärkeintä olisi nyt tehdä päätös jossa suomalaiset reserviläiset voitaisiin pakottaa NATO: n ulkomaan operaatioihin.

Palsternakki on nähtävästi oppinut jotain mediataitoa itse pääpiru Putinilta. Onhan hänkin kutsunut sotaa operaatioksi?

Se että kansalaiset saavat vielä äänestää, ei tee Suomesta itsenäistä.
      Eikä se jos asuisi yksin, tee ihmisestä yksinäistä.

AV

• Anonyymi

Niin. Kuinkahan yksinäiset yksinasuvat kokevat uhkan ja pelottelun.
        Ovatko ruokasuositukset sellaisia, jos kortteja jouduttaisiin käyttämään ja viranomaisrajoituksia. Muutama sellainen, joka on tuon kokenut on vielä elossa.
        Siksipä ihmettelen, ettei linnaan, kun on jotain, mitä puolustaa.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Kuinkahan yksinäiset yksinasuvat kokevat uhkan ja pelottelun.
        Ovatko ruokasuositukset sellaisia, jos kortteja jouduttaisiin käyttämään ja viranomaisrajoituksia. Muutama sellainen, joka on tuon kokenut on vielä elossa.
        Siksipä ihmettelen, ettei linnaan, kun on jotain, mitä puolustaa.
        Vilma

Sori kun tungen tähänkin. Survival-aihe kiinnostaa mua.. 😬

Kun on oikea hätä, syödään mitä saadaan. Silloin ei ravintosuosituksia katsota, kun vastassa on nälkäkuolema.

Mulla taitaa olla jossain mummon vanha ruokakuponki, osittain käytetty. Mummo taikoi hyvää ruokaa vaikka mistä. Keräsi, kasvatti, teki, korjasi... Ei sellaisia taitoja enää monella ole.

Agraariyhteiskunta oli viimeksi meidän pelastus. Nyt ihmisillä ei ole enää kasvimaita, ennen oli lähes jokaisella. Nykyään pihaan ei mahdu kun sähköauto.

Uhan ja pelottelun kokee jokainen yksilö erilailla. Uhkaako joku väkivallalla, ryöstöllä?

Jos tarkoitat esim. kotivaraa ja väestönsuojan sijainnin tarkistamista, niin minä en koe niitä uhkana tai pelotteluna lainkaan. Sehän vahvistaa turvallisuudentunnetta, kun kaikki on valmiina 😉

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori kun tungen tähänkin. Survival-aihe kiinnostaa mua.. 😬

Kun on oikea hätä, syödään mitä saadaan. Silloin ei ravintosuosituksia katsota, kun vastassa on nälkäkuolema.

Mulla taitaa olla jossain mummon vanha ruokakuponki, osittain käytetty. Mummo taikoi hyvää ruokaa vaikka mistä. Keräsi, kasvatti, teki, korjasi... Ei sellaisia taitoja enää monella ole.

Agraariyhteiskunta oli viimeksi meidän pelastus. Nyt ihmisillä ei ole enää kasvimaita, ennen oli lähes jokaisella. Nykyään pihaan ei mahdu kun sähköauto.

Uhan ja pelottelun kokee jokainen yksilö erilailla. Uhkaako joku väkivallalla, ryöstöllä?

Jos tarkoitat esim. kotivaraa ja väestönsuojan sijainnin tarkistamista, niin minä en koe niitä uhkana tai pelotteluna lainkaan. Sehän vahvistaa turvallisuudentunnetta, kun kaikki on valmiina 😉

xLiner

Loppukappale. Nehän pitäisi olla aina kunnossa. Luulisi olevan joku tarkastaja, mikä hoitaisi tsekkailun ja lisäohjeistuksen.
        Aikaisempaan. Olihan aiemmin ryytimaat. Ja Hesassa ja muualla siirtolapuutarhat, mutta joista tuli sitten ihan melkein prassailukohteita, vaikka alunperin tarpeeseen.
        Mihin vähintään kolmen asunnon omistava pressa sellaista palstaa oikeasti tarvitsee.
        Virka-auto tuo kauppapuutarhasta vieläkin tarpeita.
        Hmmm.
        Vilma
        Kyllä ihmiset huomaavat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loppukappale. Nehän pitäisi olla aina kunnossa. Luulisi olevan joku tarkastaja, mikä hoitaisi tsekkailun ja lisäohjeistuksen.
        Aikaisempaan. Olihan aiemmin ryytimaat. Ja Hesassa ja muualla siirtolapuutarhat, mutta joista tuli sitten ihan melkein prassailukohteita, vaikka alunperin tarpeeseen.
        Mihin vähintään kolmen asunnon omistava pressa sellaista palstaa oikeasti tarvitsee.
        Virka-auto tuo kauppapuutarhasta vieläkin tarpeita.
        Hmmm.
        Vilma
        Kyllä ihmiset huomaavat...

Loppukappale. Jokainen huolehtii kotivaransa ihan itse. Ja selvittää tse väestosuojapaikkansa.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loppukappale. Jokainen huolehtii kotivaransa ihan itse. Ja selvittää tse väestosuojapaikkansa.

xLiner

10:51
        Sinä olet kova kopistelemaan...
        Huh.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huh.
        Vilma

10:59
        Lisäys.
        Kymmenet ja sadattuhannet selvittävät itse kotivaransa? Sehän vasta...
        Vilma
        Kotivarasta on jo infottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10:59
        Lisäys.
        Kymmenet ja sadattuhannet selvittävät itse kotivaransa? Sehän vasta...
        Vilma
        Kotivarasta on jo infottu.

Ehkä reilu 4 ja puoli miljoonaa (aikuista) hankkii itse ruokansa. Puhutaanko me nyt ollenkaan samasta asiasta?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huh.
        Vilma

Okei, et halua selventää mitä tarkoitat. Tässä kun ei vielä kirjoittajina toisiamme tunneta, niin jäin odottamaan tarkennusta. Koitan jatkossa muistaa sun tyylisi.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, et halua selventää mitä tarkoitat. Tässä kun ei vielä kirjoittajina toisiamme tunneta, niin jäin odottamaan tarkennusta. Koitan jatkossa muistaa sun tyylisi.

xLiner

Mähän kirjoitin ihan väärin. En tahallani.kymmenet ja sadattuhannet selvittävät väestösuojapaikkansa. Tätä tarkoitin.
        Joo. Ja tietenkin kotivaraa kannattaa harrastaa, jos flunssa tai ripuli yllättää.
        Vaikeaa norovirustakin on.
        Vilma
        Muutama viikko sitten käytin k.varat juurikin flunssan takia.

Eli väärinkäsitys ei suinkaan johtunut sinusta!
        Minun syy...
        Oli olevinaan kiire.

• Anonyymi

Huomenta.
      Tulin kiittämään kirjoittajia.
      Taatusti sinkut sivuavat aihetta muulloinkin.
      Onhan tämä kirjoittelukin kuin huutaisi tuuleen, että huhuun, onko siellä ketään.
      Vilma
      Se oli ny tässä sit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3443
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2064
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1779
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1547
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1518
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      10
      1420
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1247
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1175
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe