Päivän ongelma

Vika taitaa näkyä jo päälle päin, sillä tuo yksi tanko on tullut liian ulos.


https://aijaa.com/N2PSvY

Noh, purkamisen jälkeen tilanne on selvempi.

18

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta vekottimesta en ymmärrä mitään. Onko tuo joku auton, tai traktorin osa?

      • Kuorma-auton kytkintehostin.
        Harmillisesti sen pitäisi olla kunnossa huomenna.

        (enkä itsekään vielä ymmärrä, sillä en ole vielä purkanut sitä)
        :)


      • buddy-love kirjoitti:

        Kuorma-auton kytkintehostin.
        Harmillisesti sen pitäisi olla kunnossa huomenna.

        (enkä itsekään vielä ymmärrä, sillä en ole vielä purkanut sitä)
        :)

        Ok. Ehkä saat vian selvitettyä, kunhan aikasi pähkäilet sitä. :)
        Toivottavasti saat sen korjattua.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ok. Ehkä saat vian selvitettyä, kunhan aikasi pähkäilet sitä. :)
        Toivottavasti saat sen korjattua.

        En saanut sitä vielä tänään valmiiksi.
        Muuten kyllä, mutta yhden liittimen pultti katosi heinikkoon, eli pitää etsiä se päivänvalossa.


      • buddy-love kirjoitti:

        En saanut sitä vielä tänään valmiiksi.
        Muuten kyllä, mutta yhden liittimen pultti katosi heinikkoon, eli pitää etsiä se päivänvalossa.

        Harmittavaa! Eiköhän se pultti löydy sieltä heinikosta? Jollain metallinpaljastimella, tai isolla magneetilla, se voisi löytyä parhaiten.
        Parempaa onnea huomiselle.

        Nyt iltapuuhiin.
        öitä! :)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Harmittavaa! Eiköhän se pultti löydy sieltä heinikosta? Jollain metallinpaljastimella, tai isolla magneetilla, se voisi löytyä parhaiten.
        Parempaa onnea huomiselle.

        Nyt iltapuuhiin.
        öitä! :)

        Magneetti on paras vaihtoehto, sillä siinä kohdalla on niin paljon muinaista metallia, ettei sitä metallinilmaisijalla voi löytää. Piippaa siis jatkuvasti.
        Kuorma-auto on nyt siinä ikävästi päällä, eli huomenna siirrän sitä ja sen jälkeen se osa löytyy (ja jos ei löydy, niin paikallisessa huoltamossa on todennäköisesti niitä hyllyssä, sillä se on ihan standardijuttu).

        Öitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Magneetti on paras vaihtoehto, sillä siinä kohdalla on niin paljon muinaista metallia, ettei sitä metallinilmaisijalla voi löytää. Piippaa siis jatkuvasti.
        Kuorma-auto on nyt siinä ikävästi päällä, eli huomenna siirrän sitä ja sen jälkeen se osa löytyy (ja jos ei löydy, niin paikallisessa huoltamossa on todennäköisesti niitä hyllyssä, sillä se on ihan standardijuttu).

        Öitä.

        Löytyikö se ruohikkoon pudonnut liittimen pultti, vai pitikö hankkia uusi?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Löytyikö se ruohikkoon pudonnut liittimen pultti, vai pitikö hankkia uusi?

        Etsin pitkään sieltä alta ympäriinsä ja myös magneetin avulla, mutta ei vain löytynyt.
        Sitten vilkaisin ylöspäin ja huomasin, että sehän on pudonnut tuohon lehtijousen päälle, eli ihan turhaan maasta sitä hain.
        :)

        (se hämäsi, että siinä samassa pultissa ollut kuparitiiviste putosi nesteenkeräysastiaan ja kuulin sen äänen, eli oletin että pulttikin meni samaan suuntaan)

        ((ja kone on nyt kasassa, mutta ilmaus jäi tekemättä, sillä oli muuta puuhaa ja nyt vielä kokous tuon muun jälkeen))


      • buddy-love kirjoitti:

        Etsin pitkään sieltä alta ympäriinsä ja myös magneetin avulla, mutta ei vain löytynyt.
        Sitten vilkaisin ylöspäin ja huomasin, että sehän on pudonnut tuohon lehtijousen päälle, eli ihan turhaan maasta sitä hain.
        :)

        (se hämäsi, että siinä samassa pultissa ollut kuparitiiviste putosi nesteenkeräysastiaan ja kuulin sen äänen, eli oletin että pulttikin meni samaan suuntaan)

        ((ja kone on nyt kasassa, mutta ilmaus jäi tekemättä, sillä oli muuta puuhaa ja nyt vielä kokous tuon muun jälkeen))

        Mukavaa, että kaikki varaosat löytyivät ja sait ongelman korjattua. Pääset muihin hommiin. :)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Mukavaa, että kaikki varaosat löytyivät ja sait ongelman korjattua. Pääset muihin hommiin. :)

        Katsotaan nyt miten käy, eli vaikka tuo osa on nyt korjattu, niin siellä kytkimessä voi olla vielä toinenkin vika.
        Tilanne selviää kun pääsemme testaamaan toimintaa.
        (mutta olisi tosiaan muutakin tekemistä ja loppuviikosta täytyy taas siirtyä Helsinkiinkin)


    • Oli muuten todella paksussa öljyisessä kurassa, mutta pesin tuon polttoöljyssä, sillä ei sitä siinä kunnossa olisi voinut avata.

      (ja nyt takaisin hommiin)


      ((korjausohjekin on tulossa, mutta hitaasti, sillä se on neljän DVD:n paketti ja netti on täällä hidas))

    • Vika ei ollut siinä missä aluksi luulin.

      Tuo osa liikkui huonosti, mutta nyt se on puhdistettu.

      https://aijaa.com/rucMWL

      Tosin nyt on toinen ongelma, sillä ei ole huoltopakkausta ja on pakko laittaa tuo tuollaisena paikalleen.
      Ongelma on siis siinä, että tuo oikeanpuoleisin tiiviste on venynyt niin, ettei se mahdu itsekseen paikalleen ja koska se paikka on syvän reiän pohjalla, niin sitä ei voi auttaa sormin.

      Kehitän siihen jonkin systeemin.

      • buddy-love

        Raportoin, että takaisinasennus onnistui, mutta vasta neljännellä konstilla.
        Ensiksi yritin saada tiivisteen pysymään kapeampana kietomalla sen ympärille ompelulanka, mutta ei toiminut
        Sitten yritin samalla konstilla kuin männänrenkaita asennetaan, eli kolatölkin peltiä tueksi, mutta ei sekään onnistunut.
        Seuraavaksi oli vuorossa jäädytys, mutta pakastimen kylmyys ei riittänyt tuolle tiivitekumille.
        Olin jo siirtymässä jäähdyttämään tuota nestekaasulla, mutta kaasupullo oli jossain tallessa.

        Paineilma osoittautui toimivaksi konstiksi, eli ylipaineistin tuon tiivisteen liian laajalle levinneen ulkopuolen ja paine sai sen menemään helposti oikeaan kokoonsa ja siten sinne koloonsa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Raportoin, että takaisinasennus onnistui, mutta vasta neljännellä konstilla.
        Ensiksi yritin saada tiivisteen pysymään kapeampana kietomalla sen ympärille ompelulanka, mutta ei toiminut
        Sitten yritin samalla konstilla kuin männänrenkaita asennetaan, eli kolatölkin peltiä tueksi, mutta ei sekään onnistunut.
        Seuraavaksi oli vuorossa jäädytys, mutta pakastimen kylmyys ei riittänyt tuolle tiivitekumille.
        Olin jo siirtymässä jäähdyttämään tuota nestekaasulla, mutta kaasupullo oli jossain tallessa.

        Paineilma osoittautui toimivaksi konstiksi, eli ylipaineistin tuon tiivisteen liian laajalle levinneen ulkopuolen ja paine sai sen menemään helposti oikeaan kokoonsa ja siten sinne koloonsa.

        ((ja tämä on varmaan kaikkien mielestä tavattoman mielenkiintoista))


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        ((ja tämä on varmaan kaikkien mielestä tavattoman mielenkiintoista))

        Oli tuo tiivisteen tunkeminen, mutta muuten en tiedä mitään autojen osista 😀

        Mutta hei, kiitos siitä viimeviikkoisesta yöstä 😚 nukahdin niin yht'äkkiä nopeasti, etten ehtinyt kiittää kunnolla 😅 enkä sitten aamullakaan paikalle ehtinyt. Ja illalla myöhemmin. No ehkä niin parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tuo tiivisteen tunkeminen, mutta muuten en tiedä mitään autojen osista 😀

        Mutta hei, kiitos siitä viimeviikkoisesta yöstä 😚 nukahdin niin yht'äkkiä nopeasti, etten ehtinyt kiittää kunnolla 😅 enkä sitten aamullakaan paikalle ehtinyt. Ja illalla myöhemmin. No ehkä niin parempi.

        Ja ps. Olet niin taitava ja tiedät kaikesta kaikkea, että sinun olisi pitänyt ryhtyä ihmisten korjaajaksi. Minullakin kun taitaa olla melatomiinin säädin jotenkin tukossa. 😅

        Ensin voin olla ihan pirteä ja sitten sitä tulee kasapäittäin hetkessä. Mutta nyt käyn nukkumaan normaalisti, onneksi.

        Hyvää Yötä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ps. Olet niin taitava ja tiedät kaikesta kaikkea, että sinun olisi pitänyt ryhtyä ihmisten korjaajaksi. Minullakin kun taitaa olla melatomiinin säädin jotenkin tukossa. 😅

        Ensin voin olla ihan pirteä ja sitten sitä tulee kasapäittäin hetkessä. Mutta nyt käyn nukkumaan normaalisti, onneksi.

        Hyvää Yötä!

        Pelkkää hämäystä, sillä Intiasta palkkaamani erikoisasiantuntijaryhmä hoitaa oikeasti kaiken puolestani.
        :)

        (ihmissä on kovin paljon liikkuvia osia ja niissä selviä virheitä ohjelmoinnissa, joten ihmisten korjaus on siksi tavattoman hankalaa)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli tuo tiivisteen tunkeminen, mutta muuten en tiedä mitään autojen osista 😀

        Mutta hei, kiitos siitä viimeviikkoisesta yöstä 😚 nukahdin niin yht'äkkiä nopeasti, etten ehtinyt kiittää kunnolla 😅 enkä sitten aamullakaan paikalle ehtinyt. Ja illalla myöhemmin. No ehkä niin parempi.

        Ei kiittämistä, se oli ihan mielenkiintoinen ongelma.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe