Minäkin innostuin sähköautoista ihan tosissaan mutta sitten alkoi kuulua hirveitä tosiasioita sähköautojen ongelmista. Ja ne ovat yhä tosiasioita. Siksi ajelen edelleen dieselillä ja olen harvinaisen tyytyväinen autooni.
Kuka muistaa, kun sähköautot alkoivat tulla markkinoille
76
597
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautot tuli korona aikaan hetkeksi. Kun ihmisille selvisi kuinka kallista ajo on ja kuinka arvo laskee hetkessä niin eipä niitä kukaan enää halua riesakseen.
- Anonyymi
Totuus näkyy surkeissa myyntiluvuissa. Ihmiset eivät ole asettuneet sähköautovastaisiksi mutta sähköautot ovat asettuneet autoilijavastaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus näkyy surkeissa myyntiluvuissa. Ihmiset eivät ole asettuneet sähköautovastaisiksi mutta sähköautot ovat asettuneet autoilijavastaisiksi.
Jos joutuu tai saa ajaa työmatkaa 200km päivässä kertaa viisi niin kannatta, jos saa työsuhdeautoksi, valita sähköauto tulee verrattain edullisemmaksi nuo ajot kuin noilla polttomoottoriautoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joutuu tai saa ajaa työmatkaa 200km päivässä kertaa viisi niin kannatta, jos saa työsuhdeautoksi, valita sähköauto tulee verrattain edullisemmaksi nuo ajot kuin noilla polttomoottoriautoilla.
Eipä taida olla herralla käsitystä 100 kilometriä/sivu työmatkasta. Ajoin n. vuoden Lohja Turku väliä (firma on Vihdissä) matka oli pihalta työpaikalle 86 kilometriä. Talviaikaan piti lähteä 06.15, että selvisi 07.30 Turkuun. Teki joskus tiukkaa, kotona oli sitten 17.30 paikkeilla, Olimme välillä viikot hotellissakin 4 11 tuntista ja pe. vapaa. Sekään ei muutaman viikon jälkeen oikein kiehtonut, sain sentään kaverin ja ajettiin vuoroin. Verottaja oli tulossa siihen väliin, niitä telakoiden komennusmiesten kilometrikorvauksia puitiin oikeudessa me ei kärytty. Aivan ahterista lähteä lumisateessa ajelemaan pimeää, kuin tontun perseessä. reilu 3 tuntia ja melkoinen stressi. Mikäli sitä herkkua haluaa, niin siitä vaan kokeilemaan. Myöhemmin EV aikaan kojeistoasennukset laitettiin niin, että työmatka kuuluu työaikaan. Lähtö lohjalta klo 07.00 ja Turusta 15.00 6h.+2 matkatuntia kta. Pari kunnon mälliä on nähty ja jokunen vaaratilanne itsekin, kummasti rauhoittaa nopeuksia. Muutaman viikon voi ajella, vuosikaudet aivan liikaa. Meillä kävi kaveri kolme vuotta Hämeenlinnasta ja kyllästyi. Vaimo sai hyvinkäältä töitä, muuttivat sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida olla herralla käsitystä 100 kilometriä/sivu työmatkasta. Ajoin n. vuoden Lohja Turku väliä (firma on Vihdissä) matka oli pihalta työpaikalle 86 kilometriä. Talviaikaan piti lähteä 06.15, että selvisi 07.30 Turkuun. Teki joskus tiukkaa, kotona oli sitten 17.30 paikkeilla, Olimme välillä viikot hotellissakin 4 11 tuntista ja pe. vapaa. Sekään ei muutaman viikon jälkeen oikein kiehtonut, sain sentään kaverin ja ajettiin vuoroin. Verottaja oli tulossa siihen väliin, niitä telakoiden komennusmiesten kilometrikorvauksia puitiin oikeudessa me ei kärytty. Aivan ahterista lähteä lumisateessa ajelemaan pimeää, kuin tontun perseessä. reilu 3 tuntia ja melkoinen stressi. Mikäli sitä herkkua haluaa, niin siitä vaan kokeilemaan. Myöhemmin EV aikaan kojeistoasennukset laitettiin niin, että työmatka kuuluu työaikaan. Lähtö lohjalta klo 07.00 ja Turusta 15.00 6h. 2 matkatuntia kta. Pari kunnon mälliä on nähty ja jokunen vaaratilanne itsekin, kummasti rauhoittaa nopeuksia. Muutaman viikon voi ajella, vuosikaudet aivan liikaa. Meillä kävi kaveri kolme vuotta Hämeenlinnasta ja kyllästyi. Vaimo sai hyvinkäältä töitä, muuttivat sinne.
Nuo automiesten kertomukset eivät liippaa sähköautoiijaa. Sähköautoilija autoilee vain omilla nurkillaan omalla paikkakunnalla.
- Anonyymi
Tilastot näyttävät että oikein mitään autoa riesakseen haluta . Vuoden rekisteröinnit sähkö- 15%polttomottori-19,5% yhteensä -18%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo automiesten kertomukset eivät liippaa sähköautoiijaa. Sähköautoilija autoilee vain omilla nurkillaan omalla paikkakunnalla.
Kyllä sähköautolla ajetaan myös paljon, jopa enemmän kuin moni dieselillä tai bensalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo automiesten kertomukset eivät liippaa sähköautoiijaa. Sähköautoilija autoilee vain omilla nurkillaan omalla paikkakunnalla.
Olen ajanut kaikki ajot viimeisen 3n vuoden ajan sähköautolla. 300 kilometriä on ihan normaali päivä ajo, ei välilatauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sähköautolla ajetaan myös paljon, jopa enemmän kuin moni dieselillä tai bensalla.
Sähköautoilla hetaan aivan liikaa. Katselin sopivaa pari vuotta vanhaa n. 30000-35000€ hintaista. Polestar long range 2022 järjestään yli 100000 km. EV6 sama juttu. Hintahaarukkaan sopii hyvin Audi E-tron kilsat hyvät ja hinta. 51 kwh akku sitten ei niin hyvä. 40 000 saa isoakkuisen Pole2 alle 50000 km. Omassa on nyt liki 100 000 , että piakkoin on vaihdon aika. Kyllä vain muuallakin ajetaan, kuin nurkilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joutuu tai saa ajaa työmatkaa 200km päivässä kertaa viisi niin kannatta, jos saa työsuhdeautoksi, valita sähköauto tulee verrattain edullisemmaksi nuo ajot kuin noilla polttomoottoriautoilla.
Sähköauto/ladattava hybridi vain työsuhdeautoksi. Miksi ei myös liisaus tulisi kysymykseen. Omaksi ei ainakaan vielä.
- Anonyymi
Muistan nähneeni Tango commuter carin nettisivut ja ensimmäisiä videoita. Samoin teslan ennen kuin model s oli vielä kehitysvaiheessa. Tango kaks paikkaisena olisi jännä vekotin.
- Anonyymi
Sähköauto on jo kovin hyvä tuote.
Aja sinä vaan sillä nokivasaralla ja ole tyytyväinen(kateellinen),- Anonyymi
Sähköautoilija kuvittelee että polttariautoiija on hänelle kateellinen. Valitettavasti se on ihan päinvastoin. Sähköautoilija katuu että osti sähköauton ja katuu käyttövuosi käyttövuodelta enemmän ja enemmän kunnes…………!
- Anonyymi
Ensimmäinen kosketus sähköautoon oli Tampereella opiskeluaikana 2013, kun asiaa ryhdyttiin pohdiskelemaan. Ensin asiaa luennoitiin ja teknis- taloudellisesti sen konstruktion mahdollisuuksia tulla muuksi, kuin marginaali-ilmiöksi. Sähköosastolla aparaatti herätti kovasti mielenkiintoa sähkömies ja automies yhdistettynä on sähköautomies. Lopulta vekotin oli jo silloin perustekniikkaa mm. Mäntän paperitehtaalle oli suunnitteilla useita. 400 kw taajuusmuuttajan asennuksia 660 v: n jännitteelle Ivolle oli vastaavia asennettu jo 2000 luvun alussa. Ei sähköauto oikeastaan paljon muuta ole, kuin taajuusmuuttaja, akku ja moottori. Litium akkukin oli keksitty jo vissiin -80 luvulla. Taajuusmuuttajan välipiiri korvattu akulla. DC " pikalataus" oli ,no ei aivan pika. Co2 päästöt ovat olleet esillä jo kauan, niin silloinen ajatus oli ruuhkaisten kaupunkien ilman laadun parantaminen. Tekniikka sinänsä oli jo silloin luotettavaa. Tehoelektroniikan kehitys oli huima sen 4:n vuoden aikana, kun Tampereella opiskeltiin taajuusmuuttajien koko puolittui. Hyötysuhde oli se juju koko asiassa. Pääsin käymään Huawein tehtaalla tutustumassa taajuusmuuttajien valmistukseen. Oli aikamoinen shokki. Koko valtava laitos oli polkaistu tyhjästä muutamissa vuodessa. 2018 vuonna sitten maailma meni kiinni ja muuttui muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilija kuvittelee että polttariautoiija on hänelle kateellinen. Valitettavasti se on ihan päinvastoin. Sähköautoilija katuu että osti sähköauton ja katuu käyttövuosi käyttövuodelta enemmän ja enemmän kunnes…………!
Katuu edelleen sitä, että osti niin myöhään.........................ja ostaa nyt toisen.
- Anonyymi
Ja taas ihmiset alkavat kiinnostua sähköautoista https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5d873012-9f1d-45d2-aa19-93bf0fa256aa
Onko Suomessa alkamassa sähköautobuumi?
Uusien autojen kauppa on ollut vaikeuksissa, mutta pinnan alla näkyy kuluttajien kasvava kiinnostus sähköautoja kohtaan. - Anonyymi
Tesla on kylmempi kuin Siperian juna
https://tekniikanmaailma.fi/tmn-team-teslan-kotimatka-alkoi-autossa-oli-kylmempi-kuin-siperian-junassa-mutta-ouluun-paastiin-takaiskujen-kautta/- Anonyymi
Aloittaja muistelee aikoja, kun sähköautoja alettiin myydä. Pintakuohut on hävinneet jo aikoja sitten . Kun kylmä totuus on tullut vuosien mittaan esille ja on ollut helppo huomata, että alkkukehitystä ei ole tapahtunut käytännössä yhtään mitään. Kehitystä on ollut lähinnä vain ”rihkama”puolella.
- Anonyymi
Autonvalmistajat vasta kehittävät sähköautoja. Harkitsen uuden sähköauton ostoa (ehkä 10-15 vuoden päästä) kun niissä on kunnon vetomassat sekä säätimet ja mittaristot helppoja käyttää. En ala lääppimään mitään koskeusnäyttöjä saadakseni ilmastointia tai lämmitystä päälle. Akku ja sähkömoottorin takuun pitää olla myös väh. 15 vuotta / 200 000km. Tarvitsen (osittain työn takia) autoa joka on helppo käyttää ja jolla voi vetää suuria kuormia.
- Anonyymi
Toki voit elää noilla ehdoilla. Se on sinun kansalaisoikeus.
Olet kuitenkin niin marginaalissa ettei mitään rajaa. Suomen autokannan määrittelevät tavikset. Eivät tuollaiset friikit. - Anonyymi
"(ehkä 10-15 vuoden päästä) kun niissä on kunnon vetomassat sekä säätimet ja mittaristot helppoja käyttää. En ala lääppimään mitään koskeusnäyttöjä saadakseni ilmastointia tai lämmitystä päälle."
Oletko täysin tyhmä? Polttiksissakin on ollut kosketusnäytöt jo pitkään eikä niihin tule enää koskaan takaisin typerää nappulaviidakkoa.
Sinun ongelma ei liity mitenkään auton käyttövoimaan vaan siihen että haluat palata johonkin menneisyyteen.
Nyt se ikävä uutinen sinulle. Vaikka kaikki maailman ihmiset tarrautuisivat menneisyyden fossiilipolttimiin niin kosketusnäytöt eivät poistuisi autoista.
Ja jos ymmärtäisit nykyajan autoista jotain niin sinun ei tarvitsisi lääppiä mitään kun lähdet ajamaan. Voit kertoa autolle etukäteen mitä haluat ja auto tekee asiat automaattisesti.
ET VAAN OSAA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"(ehkä 10-15 vuoden päästä) kun niissä on kunnon vetomassat sekä säätimet ja mittaristot helppoja käyttää. En ala lääppimään mitään koskeusnäyttöjä saadakseni ilmastointia tai lämmitystä päälle."
Oletko täysin tyhmä? Polttiksissakin on ollut kosketusnäytöt jo pitkään eikä niihin tule enää koskaan takaisin typerää nappulaviidakkoa.
Sinun ongelma ei liity mitenkään auton käyttövoimaan vaan siihen että haluat palata johonkin menneisyyteen.
Nyt se ikävä uutinen sinulle. Vaikka kaikki maailman ihmiset tarrautuisivat menneisyyden fossiilipolttimiin niin kosketusnäytöt eivät poistuisi autoista.
Ja jos ymmärtäisit nykyajan autoista jotain niin sinun ei tarvitsisi lääppiä mitään kun lähdet ajamaan. Voit kertoa autolle etukäteen mitä haluat ja auto tekee asiat automaattisesti.
ET VAAN OSAA."..Polttiksissakin on ollut kosketusnäytöt jo pitkään eikä niihin tule enää koskaan takaisin typerää nappulaviidakkoa...
JOtkut autonvalmistajat ovat eri mieltä asiasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagen-myontaa-mokanneensa-fyysiset-napit-palaavat-autoihin-ja-siina-hitto-soikoon-pysytaan/8727602 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Polttiksissakin on ollut kosketusnäytöt jo pitkään eikä niihin tule enää koskaan takaisin typerää nappulaviidakkoa...
JOtkut autonvalmistajat ovat eri mieltä asiasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagen-myontaa-mokanneensa-fyysiset-napit-palaavat-autoihin-ja-siina-hitto-soikoon-pysytaan/8727602Kosketusnäytöt varmasti pysyvät autoissa, mutta aivan varmasti joiltain osin palataan takaisin perinteisiin käyttökytkimiin. Niinkuin volkkari on itsekin todennut että hipaisu/kosketusnäyttö esim. ohjauspyörän säätimissä ei vaan toimi ja käyttökokemus on perinteistä painiketta huonompi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kosketusnäytöt varmasti pysyvät autoissa, mutta aivan varmasti joiltain osin palataan takaisin perinteisiin käyttökytkimiin. Niinkuin volkkari on itsekin todennut että hipaisu/kosketusnäyttö esim. ohjauspyörän säätimissä ei vaan toimi ja käyttökokemus on perinteistä painiketta huonompi.
Tää on just tätä kun parturikampaajat ottavat kantaa autotekniikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on just tätä kun parturikampaajat ottavat kantaa autotekniikkaan.
Parturikampaajallakin enemmän kokemusta autoista kuin työttömällä suomi24 luuserilla. Hanki elämä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on just tätä kun parturikampaajat ottavat kantaa autotekniikkaan.
No VW on itse todennut osan pelkkään kosketukseen/hipaisuun perustuvista kytkimistä huonoksi, ei sillä ole merkitystä onko se hipaisupainike näytössä vai ratissa vai jossain muualla.
Varmaan ne kosketusnäytöt tuntuu hienoilta jonkun teknofriikki-insinöörin mielestä, jolla ei uix-asioista ole mitään käsitystä.
Minkähän vuoksi muuten lentokoneissa lähes kaikki toiminnot toimivat erillisillä katkaisimilla? Eikö niissäkin kaikki toiminnot kannattaisi keskittää yhden ison kosketusnäytön taakse jos ne kerta niin hyviä ovat?
- Anonyymi
"Niinkuin volkkari on itsekin todennut että hipaisu/kosketusnäyttö esim. ohjauspyörän säätimissä ei vaan toimi ja käyttökokemus on perinteistä painiketta huonompi."
Voi kun taas tämä essonbaarin-porukka on niin pihalla.
VW:n adaptiiviset painikkeet ovat täysin eri asia kuin kosketusnäyttö.
Ja kummallakaan ei ole mitään tekemistä auton käyttövoiman kanssa.
ET VAAN OSAA.- Anonyymi
Sama itelles. ET VAAN OSAA... YHTÄÄN MITÄÄN !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama itelles. ET VAAN OSAA... YHTÄÄN MITÄÄN !
Joo, sähköautoista se alkoi autojen monipuolinen käyttökelvottomuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sähköautoista se alkoi autojen monipuolinen käyttökelvottomuus.
Vw Golf romutetuin auto suomessa, sinne menee paljon hyviä nappuloita, kuka kaipaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sähköautoista se alkoi autojen monipuolinen käyttökelvottomuus.
Erittäin helppokäyttöinen tämä nykyinen sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin helppokäyttöinen tämä nykyinen sähköauto.
Kyllä, jos kaikki on asetettu kohilleen ennen ajoa. Muuten olet suuri vaara liikenteessä. Tosin ei niin suuri vaara, koska sähköautoilla pysytään lähiajosss ja liikennevalopysäytyksiä on paljon säätämistä varten. Tosin sähköautot reagoivat tosi myöhään, kun vihreät valot vaihtuvat. Räpelöivät tietysti näyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jos kaikki on asetettu kohilleen ennen ajoa. Muuten olet suuri vaara liikenteessä. Tosin ei niin suuri vaara, koska sähköautoilla pysytään lähiajosss ja liikennevalopysäytyksiä on paljon säätämistä varten. Tosin sähköautot reagoivat tosi myöhään, kun vihreät valot vaihtuvat. Räpelöivät tietysti näyttöä.
Näyttää siltä, että on tosi paljon niitä, jotka ovat pettyneet sähköautoihinsa. He ovat tosi pettyneitä Mutta ovat jotkut tyytyväisiäkin mutta he ovat paikallispyörittäjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jos kaikki on asetettu kohilleen ennen ajoa. Muuten olet suuri vaara liikenteessä. Tosin ei niin suuri vaara, koska sähköautoilla pysytään lähiajosss ja liikennevalopysäytyksiä on paljon säätämistä varten. Tosin sähköautot reagoivat tosi myöhään, kun vihreät valot vaihtuvat. Räpelöivät tietysti näyttöä.
Pitää olla todella pihalla autotekniikasta jos kuvittelee että kosketusnäytöt liittyisivät jollain tapaa juuri sähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla todella pihalla autotekniikasta jos kuvittelee että kosketusnäytöt liittyisivät jollain tapaa juuri sähköautoihin.
Olisihan se hyvä, jos sähköautot olisivat yhtä hyviä kuin polttarit mutta näin vaan ei ole. Joillekin sähköauto sopii hyvin mutta näyttää olevan niin, ettei sähköauto sovi suurelle enemmistölle. Politiikka ja mahtilainsäädäntö voivat tietysti pakottaa kansan sähköautoilikoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisihan se hyvä, jos sähköautot olisivat yhtä hyviä kuin polttarit mutta näin vaan ei ole. Joillekin sähköauto sopii hyvin mutta näyttää olevan niin, ettei sähköauto sovi suurelle enemmistölle. Politiikka ja mahtilainsäädäntö voivat tietysti pakottaa kansan sähköautoilikoiksi.
Mitä kukaan välittää mikä auto sopii suurelle enemmistölle kun auto kuitenkin ostetaan omiin tarpeisiin?
Kun polttiksen käyttökulut ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna niin jo pelkästään se pudottaa polttikset pois ostoslistalta omalla kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kukaan välittää mikä auto sopii suurelle enemmistölle kun auto kuitenkin ostetaan omiin tarpeisiin?
Kun polttiksen käyttökulut ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna niin jo pelkästään se pudottaa polttikset pois ostoslistalta omalla kohdalla.Ihmiset tarvitsevat autoja omiin tarpeisiinsa. Turha tyrkyttää sähköautoja, kun ne vaan eivät sovi suuren enemmistön tarpeisiin. Hallitukset pitävät huolta, että tuottavassa ja lapsirikkaassa elämässä liikkuvat ihmiset voivat kulkea luotettavilla kulkuneuvoilla eli polttareilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset tarvitsevat autoja omiin tarpeisiinsa. Turha tyrkyttää sähköautoja, kun ne vaan eivät sovi suuren enemmistön tarpeisiin. Hallitukset pitävät huolta, että tuottavassa ja lapsirikkaassa elämässä liikkuvat ihmiset voivat kulkea luotettavilla kulkuneuvoilla eli polttareilla.
Onneksi 4- vetoisia automaattivaihteisto dieseleitä valmistetaan vieläkin. Niitä ei mainosteta eikä tuoda millään tavoin esille . Mutta kauppa käy hyvin. Liian hyvin sanoo autokauppias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset tarvitsevat autoja omiin tarpeisiinsa. Turha tyrkyttää sähköautoja, kun ne vaan eivät sovi suuren enemmistön tarpeisiin. Hallitukset pitävät huolta, että tuottavassa ja lapsirikkaassa elämässä liikkuvat ihmiset voivat kulkea luotettavilla kulkuneuvoilla eli polttareilla.
Ne sähköautot sopii suurelle enemmistölle mutta ei kaikille.
Isoin ongelma on asenne. Mutta kukin ostakoon sen minkä kokee itselleen parhaaksi.
Minä osta seuraavaksi sähköauton kunhan Toyota saa parannellun version markkinoile.
Toyotaan voi luottaa mutta kyllähän se aina vaatii pari versiosta joka valmistajalta että ollaan sopivalla tasolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne sähköautot sopii suurelle enemmistölle mutta ei kaikille.
Isoin ongelma on asenne. Mutta kukin ostakoon sen minkä kokee itselleen parhaaksi.
Minä osta seuraavaksi sähköauton kunhan Toyota saa parannellun version markkinoile.
Toyotaan voi luottaa mutta kyllähän se aina vaatii pari versiosta joka valmistajalta että ollaan sopivalla tasolla.Ja meille joille sähköauto sopii käytön puolesta olisi järjetöntä laittaa iso summa rahaa kiinni polttikseen jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna.
Suomen käytettyjen autojen markkinoilla tapahtuu iso mullistus vuoden tai parin sisällä kun autoliikkeistä alkaa löytymään hyviä käytettyjä sähköautoja hintaluokassa 15.000-20.000€,
Kuka sitten haluaa ostaa käytetyn polttiksen tuosta hintaluokasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset tarvitsevat autoja omiin tarpeisiinsa. Turha tyrkyttää sähköautoja, kun ne vaan eivät sovi suuren enemmistön tarpeisiin. Hallitukset pitävät huolta, että tuottavassa ja lapsirikkaassa elämässä liikkuvat ihmiset voivat kulkea luotettavilla kulkuneuvoilla eli polttareilla.
Sähköauto on paljon luotettavampi ja esimerkkinä tuleville polville ympäristöystävällisyys on kasvattavaa. Ei tarvitse lasten hävetä vanhempien junttiutta poltomoottoriautoineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi 4- vetoisia automaattivaihteisto dieseleitä valmistetaan vieläkin. Niitä ei mainosteta eikä tuoda millään tavoin esille . Mutta kauppa käy hyvin. Liian hyvin sanoo autokauppias.
Kovin vähän noita kuitenkin myydään, tilastot kertoo. Autokauppias kertoo mitä asiakas haluaa kuulla, myyntiosaamista näet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja meille joille sähköauto sopii käytön puolesta olisi järjetöntä laittaa iso summa rahaa kiinni polttikseen jonka käyttökustannukset ovat moninkertaiset sähköautoon verrattuna.
Suomen käytettyjen autojen markkinoilla tapahtuu iso mullistus vuoden tai parin sisällä kun autoliikkeistä alkaa löytymään hyviä käytettyjä sähköautoja hintaluokassa 15.000-20.000€,
Kuka sitten haluaa ostaa käytetyn polttiksen tuosta hintaluokasta?Jo nyt löytyy 15000e vähän ajettuja Renault Zoe: ta 40 kwh :akulla, joka olisi sopivin nurkka-ajoon n. 300 km:n rangella.
- Anonyymi
Mitä sitä wanhoja muistelee? Sähköautot ovat nykyään mitä parhaimpia, kunhan ostaa oikean ja riittävän kalliin.
Avaus taitaa olla taas persaukisen juttu joka yrittää helpottaa kateuttaan selittelemällä ja perustelemalla itselleen dieselin ihanuutta ja varattomuuttaan.- Anonyymi
Sähköautoilija piehtaroi omassa persaukisuudessaan. Luulee, että sähköauto olisi ratkaiseva tekijä hänen henkisessä köyhyydessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilija piehtaroi omassa persaukisuudessaan. Luulee, että sähköauto olisi ratkaiseva tekijä hänen henkisessä köyhyydessään.
Ovatko sähköautot vieneet autoilun ilon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko sähköautot vieneet autoilun ilon?
Parempi suorituskyky, vai pörinä puuttuu. Onko se melu sitten ilonaihe?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko sähköautot vieneet autoilun ilon?
Omalla kohdalla polttiksesta luopuminen vei mennessään vain:
-Massiivisten polttoaineverojen maksamisen
-Laiskan kiihtyvyyden
-Kalliit huoltokustannukset
-Pakolliset käynnit bensiksillä
-auton jota kukaan ei halua vaihdossa tulevina vuosina
Jos joku noista asioista aiheuttaa sinulle iloa niin sitten olen menettänyt jotain. Itse en koe muutosta ilon menetyksenä.
Oikeesti. On se niin makea tunne kun vääntöä löytyy massiivsesti heti eikä huomenna.
Ja samoin se kun kilometrikustannukset putoavat murto-osaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi suorituskyky, vai pörinä puuttuu. Onko se melu sitten ilonaihe?
"Parempi suorituskyky, vai pörinä puuttuu. Onko se melu sitten ilonaihe?"
Ymmärrän täysin tuon pörinän merkityksen ja diggaan itsekin hyvästä soundista. Mutta se on harrasteautoille tai -prätkille varattu rooli.
Perheen käyttöauton tehtävä on hoitaa hommansa mahdollisimman järkevästi. Päristely tehdään sitten aivan eri kalustolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilija piehtaroi omassa persaukisuudessaan. Luulee, että sähköauto olisi ratkaiseva tekijä hänen henkisessä köyhyydessään.
Sähköauto on aika kallis, ei sitä persaukinen pysty hankkimaan. Sekö kiukuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on aika kallis, ei sitä persaukinen pysty hankkimaan. Sekö kiukuttaa?
Myös polttis on uutena kallis ja sen lisäksi päälle tulee moninkertaiset käyttökustannukset.
Käytettyjä sähköautoja tulee joka vuosi lisää markkinoille ja halvemilla hinnoilla. Tätä on jatkunut jo monta vuotta ja trendi vain vahvistuu käytettyjen sähköautojen lisääntyneen tuonnin myötä.
Miettikääpä sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös polttis on uutena kallis ja sen lisäksi päälle tulee moninkertaiset käyttökustannukset.
Käytettyjä sähköautoja tulee joka vuosi lisää markkinoille ja halvemilla hinnoilla. Tätä on jatkunut jo monta vuotta ja trendi vain vahvistuu käytettyjen sähköautojen lisääntyneen tuonnin myötä.
Miettikääpä sitä.Lapin reissu hävitti sähköautoilun ilon täydellisesti. Perhe ei kestänyt liian monia lataustaukoja. Matkasta tuli katastrofi. Oli melkolailla pakkasta. Vaihdoin polttariin, kun pääsin vihdoin etelään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapin reissu hävitti sähköautoilun ilon täydellisesti. Perhe ei kestänyt liian monia lataustaukoja. Matkasta tuli katastrofi. Oli melkolailla pakkasta. Vaihdoin polttariin, kun pääsin vihdoin etelään.
Nyt kannattaisi laittaa korkki kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös polttis on uutena kallis ja sen lisäksi päälle tulee moninkertaiset käyttökustannukset.
Käytettyjä sähköautoja tulee joka vuosi lisää markkinoille ja halvemilla hinnoilla. Tätä on jatkunut jo monta vuotta ja trendi vain vahvistuu käytettyjen sähköautojen lisääntyneen tuonnin myötä.
Miettikääpä sitä.Käytetyt sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia paskaan laatuunsa verrattuna. Niiden hintojen pitäisi vähintään puolittua nykyisestä. Esimerkiksi 10 vuotta vanha Tesla on korkeintaan 5 tonnin arvoinen ja Leafista en maksaisi edes tonnia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kannattaisi laittaa korkki kiinni.
Eipä löytyny sähköautoilijalta asiallista vastausta eikä tietysti hyvää vastausta toistaiseksi ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä löytyny sähköautoilijalta asiallista vastausta eikä tietysti hyvää vastausta toistaiseksi ole olemassakaan.
Maksa törkeän kallista polttoaine veroa jos haluat.
Sähköautolla kaikki elämä sujuu hienosti ilman verokarhun jatkuvaa syöttämistä isolla kädellä.
Ei tarvitse keksiä tuollaisia satuja Lapin reissuista.
Kai ymmärrät että kaikki tietävät että vedät nuo tarinat täysin hatusta?
Ei ole niin tyhmää ihmistä että ei näkisi läpi tuollaisen nolon valehtelemisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyt sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia paskaan laatuunsa verrattuna. Niiden hintojen pitäisi vähintään puolittua nykyisestä. Esimerkiksi 10 vuotta vanha Tesla on korkeintaan 5 tonnin arvoinen ja Leafista en maksaisi edes tonnia.
Käytetyn auton hinta määräytyy markkinoiden mukaan, se ettei sinulla ole mahdollisuutta ostaa esim. Teslaa johtuu vain sinun rahattomuudestasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksa törkeän kallista polttoaine veroa jos haluat.
Sähköautolla kaikki elämä sujuu hienosti ilman verokarhun jatkuvaa syöttämistä isolla kädellä.
Ei tarvitse keksiä tuollaisia satuja Lapin reissuista.
Kai ymmärrät että kaikki tietävät että vedät nuo tarinat täysin hatusta?
Ei ole niin tyhmää ihmistä että ei näkisi läpi tuollaisen nolon valehtelemisen.Tosiasiat ovat tosiasioita mutta sähköautoilijalla on oma hötöillä kelluva maailmankuva.
- Anonyymi
"Käytetyt sähköautot ovat edelleen järkyttävän ylihintaisia paskaan laatuunsa verrattuna. Niiden hintojen pitäisi vähintään puolittua nykyisestä. "
Suomi on markkinatalous ja kaikkien hyödykkeiden hintataso määrittyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.- Anonyymi
Ei mene nuin, koska valtiovalta on alkanut subventoida
sähkäreitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene nuin, koska valtiovalta on alkanut subventoida
sähkäreitä.Ja niin pitääkin. Fossiilipolttimien käyttökulut on pidettävä niin korkealla että kenenkään perse ei kestä ajaa niillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja niin pitääkin. Fossiilipolttimien käyttökulut on pidettävä niin korkealla että kenenkään perse ei kestä ajaa niillä.
Öljy ei edes tule fossiileista. Taas ideologit korostavat niitä seikkoja, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihmisellä on kyky kerätä hiiltä elämään. Ideologit suosivat kuollutta hiiltä. Ideologit eivät halua nähdä, että satelliittikuvat todistavat lehtivihreän lisääntyneen hiilidioksidipitoisuuden kasvaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljy ei edes tule fossiileista. Taas ideologit korostavat niitä seikkoja, jotka eivät pidä paikkaansa. Ihmisellä on kyky kerätä hiiltä elämään. Ideologit suosivat kuollutta hiiltä. Ideologit eivät halua nähdä, että satelliittikuvat todistavat lehtivihreän lisääntyneen hiilidioksidipitoisuuden kasvaessa.
Öljy on orgaanista ja se ei sisällä fossiileja. Se tulee bakteereista, planktonista, levästä. Mikrobeista ihminen voi valmistaa dieseliä, jos ihminen haluaa. Mutta eikö ensin ja vieläkin kannata ottaa öljyt syvältä maan sisältä kuolleista maan pinnalle osaksi elämän kiertokulkua? Haluaako ihminen lisää elämää vai vähemmän elämää?
- Anonyymi
Täällä hyvin muistetaan. Katsokaapa vaikka 5 vuotta vanhaa main stream sähköautoa, esim Hyundai Ioniq, Nissan Leaf. Vaivaiset viisi vuotta kulunut ja nämä ensimmäiset auton näköiset sähköautot ovat museokamppeita. Toimintamatka mitätön, käytettynä kukaan ei halua mitään 40 kWh akulla varustettua sähköautoa, jonka akusta 40 % on eläkkeellä.
- Anonyymi
Väärin. 5 vuotta vanha Leaf. Akku aivan kunnossa, ajettu 89000åk
- Anonyymi
Joka vanhoja muistaa, sitä varstalla otsaan. Muistan käyneeni Ranskassa automuseossa katsomassa sähköautoa. Bensalla ja dieselillä saavutettiin liikkumisen vapaus.
- Anonyymi
Surullista katsoa tuollaista kännäämistä.
- Anonyymi
"Katsokaapa vaikka 5 vuotta vanhaa main stream sähköautoa, esim Hyundai Ioniq, Nissan Leaf. Vaivaiset viisi vuotta kulunut ja nämä ensimmäiset auton näköiset sähköautot ovat museokamppeita"
Edelleen kaikilla sähköautoilla ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa.
Olkoon vaikka kuinka vanhaa tekniikkaa tahansa.- Anonyymi
Ja kaikkein uusinkaan polttistekniikka ei pääse alle kymmenen euron.
Repikääs siitä. Ja maksakaa polttisveroja verokarhun loputtomaan arkkuun. Jokainen ajamanne kilometri lihottaa verokarhun läskistä mahaa.
Sähköautolla ajava ei joudu tuollaiseen pakkorahamisteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkein uusinkaan polttistekniikka ei pääse alle kymmenen euron.
Repikääs siitä. Ja maksakaa polttisveroja verokarhun loputtomaan arkkuun. Jokainen ajamanne kilometri lihottaa verokarhun läskistä mahaa.
Sähköautolla ajava ei joudu tuollaiseen pakkorahamisteen.Hyvästä kannattaa maksaa. Polttarit eivät sovi köyhille. Köyhät ajavat sähköautoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvästä kannattaa maksaa. Polttarit eivät sovi köyhille. Köyhät ajavat sähköautoilla.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Sillä tavalla kertyy omaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkein uusinkaan polttistekniikka ei pääse alle kymmenen euron.
Repikääs siitä. Ja maksakaa polttisveroja verokarhun loputtomaan arkkuun. Jokainen ajamanne kilometri lihottaa verokarhun läskistä mahaa.
Sähköautolla ajava ei joudu tuollaiseen pakkorahamisteen.Tilanne on väliaikainen. Valtio ei tule luopumaan liikenteen tuotoistaan. Kun aika on kypsä, sähköautojen käyttömaksua aletaan hinaamaan ylöspäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanne on väliaikainen. Valtio ei tule luopumaan liikenteen tuotoistaan. Kun aika on kypsä, sähköautojen käyttömaksua aletaan hinaamaan ylöspäin.
Tuollainen sähköautojen käyttömaksujen korotus olisi kuolinisku sähköautoille. Sähköautoilu perustuu halpuuteen ja jos halpuus poistuu niin kukaan ei viitsi enää ajaa sähköautolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen sähköautojen käyttömaksujen korotus olisi kuolinisku sähköautoille. Sähköautoilu perustuu halpuuteen ja jos halpuus poistuu niin kukaan ei viitsi enää ajaa sähköautolla.
Kaikki lisämaksut ähköautoilulle kohdistuvat aina moninkertaisina polttiksiin.
Olisi poliittinen itsemurha korottaa maksuja sähköautoille ilman että samalla korottaa polttiksien maksuja.
Onhan tuo jo nähty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen sähköautojen käyttömaksujen korotus olisi kuolinisku sähköautoille. Sähköautoilu perustuu halpuuteen ja jos halpuus poistuu niin kukaan ei viitsi enää ajaa sähköautolla.
Sähköautojen akustossa on pääomaa kiinni 15000-40000€, joten halpuudesta on turha puhua !?
Akuston täytyy halventua, keventyä ja pienentyä paljon ennenkuin sähköautoa voi harkita !?
Ihmiset eivät vain ymmärrä asiaa !?
Eikä media osaa tai halua asiasta puhua !?
- Anonyymi
Jotenkin sen kun Tesla oli ainoa. Mutta eka muistikuva on hybridistä oli Toyota Prius joka oli jotain erikoista. Prius mk2 oli eka Suomeen tullut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879