Millaisia sukkahousuja omistat ja käytät?

Anonyymi-ap

Sukkahousut on vaate, joka tuntuu kovasti jakavan mielipiteitä. Jotkut vihaa yli kaiken, eikä suostu käyttämään niitä kuin jossain juhlissa, jos edes sielläkään. Jotkut käyttää niitä päivittäin lähes ympäri vuoden. Oma mielipiteeni on, että sukkahousut on mainio vaatekappale. Paksuuksia ja materiaaleja on lähes rajattomasti. Valitettavasti minkään pakkauksesta löytyvän tiedon tai nettisivujen perusteella ei voi päätellä millainen kyseinen tuote on. Valmistajasta ja jopa saman valmistajan eri mallin kohdalla istuvuus voi olla aivan erilainen. Omakohtaisena kokemuksena ostin joskus paksut neulesukkahousut, jotka olivat kokomerkinnän mukaan normaalisti käyttämääni kokoa. Kovasti kiskoen haaraosan sai nousemaan juuri ja juuri yli polvien. Olisivat varmaan olleet sopivat jollekin n. 140 cm pitkälle.

Itse olen löytänyt hyviä 40 den sukkahousuja, joita käytän silloin kun tarvitsee vähän lisä lämpöä, niin Lindex kuin myös Cubus myymälöistä. Sokoksella oli Mark&Spencerin hyviä sukkahousuja, mutta niiden myynti loppui. Tällä hetkellä jalassa on Cubus merinovilla sekotteiset sukkahousut, jotka on hyvät. Myös Probambun bambu viskoosi sukkahousut on erinomaiset. Puuvillaisia sukkahousuja tai pitkiä kalsareita en jalkaani enää kisko. Mielestäni joka suhteessa ikävät ja huonot.

26

879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lyhyesti sanottuna: ihan kaikenlaisia. Paksuus vaihtelee sään mukaan, ja monenlaisia värejäkin löytyy. Tänään jalassa vähän paksummat viininpunaiset sukkikset. Olisiko 80 tai 100 denieriä.
      Käytän sukkahousuja päivittäin.

• Anonyymi

Minun sukkahoususfäärini on laaja. Se ulottuu 20 denierin perusohkasista peittävien 80 denierin panssareiden kautta puuvillaisiin ja villaisiin talvipäivänseisokkeihin. Värivalikoimakin on laaja eli skaala ei rajoitu ei pelkkään mustaan kuten tämän päivän yleinen nylonkulttuuri. Maanläheiset värit eri ruskeita ja harmaita vaaleasta tummaan. Ja kirkkaammat sävyt mariininsinisestä ja sammaleenvihreästä jouluaaton kylläiseen punaiseen.

Basic-40-denieriset ovat päivittäisen arjen perusta housujen alla. Kotona oloasuna paksummat pökät.

Sukkikseni ostan tavarataloista, Stockalta ja Sokoksesta, Edelleen Lindexistä, Cubukselta, joskus Lidlistä. Matkoilla teen löytöjä ja täydennyksiä, Suomessa kun kauppojen sukkisvalikoimat ovat kummasti kaventuneet viimeisen 15 vuoden aikana

• Anonyymi

Onko tää a.p akka?

• Anonyymi

15 den - puuvillaisiin. suurin osa yksivärisiä mustia , tummasinisiä ja ihonvärisiä. Kuviollisia ja värillisiäkin löytyy

• Anonyymi

Minkälaisia sukkahousuja suositte kovemmilla pakkasilla? Kylmiä kelejä on tulossa, ja sukkahousuostoksille on tarvetta. Mielelläni otan vinkkejä vastaan. Käytän sukkahousuja tietysti hameiden ja mekkojen kanssa, mutta mieluusti myös pitkien housujen alla.

• Anonyymi

Tänään jotain 10 pakkasastetta. Jalassa merinovillaiset sukkikset.

• Anonyymi

Thermo, puuvilla , modaali tai 40-80 den sukkahousuja . Cubuksen ja lindexin palmikko sukkahousuja

• Anonyymi

40 denieriä on kovemmalla pakkasella liian vähän, vaikka olisi farkkujen alla välikerroksena.
        Mutta kummat ovat mukavammat jalassa, puuvilla vai modaali sukkikset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

40 denieriä on kovemmalla pakkasella liian vähän, vaikka olisi farkkujen alla välikerroksena.
        Mutta kummat ovat mukavammat jalassa, puuvilla vai modaali sukkikset?

Modaalia en ole kokeillut, mutta puuvilla on huono vaihtoehto farkkujen alla. Se ei luista farkkujen alla, vaan on kiinni farkuissa kun takiainen, joidenkin liukkaiden ulkoiluhousujen alla menisi tämän puolesta. Mutta jos joutuu olemaan noiden kanssa sisällä ja tulee kerran hiki, niin puuvilla imee kaiken kosteuden itseensä eikä kuivu. Märkä rätti iholla palelluttaa käyttäjänsä, kun menee tämän jälkeen ulos. Siksi vuoristokiipeilijät kuulemma nimittää puuvillaa kuoleman vaatteeksi.
        Bambu toimii hyvin lämpöä säätelevänä materiaalina, samoin kun merinovilla. Itsellä kylmän ajan yhdeksi suosikiksi on nousseet Cubus merinovillasekotteiset sukkahousut. Ei nekään kovin liukkaat ole farkkujen alla, mutta esim. ulkoiluhousujen alla todella hyvät. Lämpöiset ja mukavat ihoa vasten. Ihan polyamidi sukkahousuistakin löytyy versioita, jotka on erilaisten kudontatekniikoiden avulla saatu erityisen hyvin lämpöä sääteleviksi. Tällainen ominaisuus löytyy esim. Cubus 100 den sukkahousuista ja Leggingseistä.

• Anonyymi

Tuota merinovillaa pitää kokeilla. Bambusukkahousuissa meinaa kovilla pakkasilla olla turhan vilpoista. Luulin, että olisivat lämpimämmät.

• Anonyymi

Merinovillasukkahousuissa hikoaa pylly. Bambusukkahousut ovat tässä suhteessa mukavammat.

• Anonyymi

Tarkenen hyvin 20 denin Pirkka sukkiksilla kovillakin pakkasilla. Kerran hiihdin Äkäslompolosta Ivaloon pelkillä lycra spandexeilla eikä tehnyt yhtään kipeetä.

• Anonyymi

Hyviä , huonoja kun ei kannata ostaa. Tosin 30 v. aikana alkuunsa tuli ostettua huonolaatuisiakin, , kunnes opin katsomaan mitkä sopii ja on hyvä laatuisia. Sukkiksi kannattaa ostaa isompaa numeroa kun normi koko , ei kukaan huomaa ettet ole kokoa 34 . Tarjouksesta kannattaa ostaa varalle

• Anonyymi

Keskisellä oli 100 den hieman kiiltävät sukkahousut tarjouksessa , ei tartu housuihin kiinni. Lidlissa oli syksyllä 40 den tosi hyviä sukkahousuja. Lindexin ja cubuksen sukkikset hyviä. Cubuksen stayupit hinta /laatu hyvä

• Anonyymi

Kuten edellä, ihan kaikenlaisia. Ainoastaan verkkosukkahousut puuttuu. En muista edes kokeilleeni. Paksuuksia laidasta laitaan. Aina 15 denieristä paksuimpiin neulesukkahousuihin mitä löytyy. Ja myös kaikkia värejä ja useista väreistä vielä monia eri sävyjä. Esim. punaisia sukkahousuja viininpunaisesta pinkkiin. Ja ruskeita sukkahousuja ihonvärisestä tummanruskeisiin (kahvin-/kaakaonruskea).

Kuviollisia ja värillisiä sukkahousuja löytyy myös laatikoista. Raidallisia, pilkullisia, pitsiä, jacquard kuviota jne., ja värillisiä sukkahousuja tyyliin oranssi, violetti, keltainen, vihreä ym. Materiaaleina varmaankin kaikki, mitä nyt sukkahousuissa käytetään. Polyamidi tietysti, mutta myös puuvilla, fleece, modaali, merinovilla ja bambu. Eniten tietysti kuluu polyamidi/lycra sukkahousuja. Joista 40 denierin sukkahousut useimmiten jalassa. Suosikkivärinä mokanruskea (ja muut tummanruskean sävyt). Voguen sukkahousuja olen eniten käyttänyt eri paksuisina.

Tärkeintähän sukkahousuissa on kestävyyden lisäksi istuvuus, siis ettei valu. Pyrin valikoimaan aina korkeavyötäröiset sukkahousut, joissa myös pitkä sääriosa. Ja yleensä valitsen myös koon yläkanttiin. Vielä kun löytyisi paremmin sukkahousuja, joissa on kärkivahvikkeen lisäksi myös kanta- ja pohjavahvike. Saisi nuo olla aina 60 denieriin asti.

• Anonyymi

Onpa sinulla harvinaisen laaja ja hieno sukkahousukokoelma. Olen melkein kade! On minullakin paljon kaikenlaisia, jotkut harvinaisuudet ovat jopa 15 vuodenn takaa, mutta en yllä lähellekään tuollaista moninaisuutta ja vaihtelevuutta. Tiedän että sinulla on ainakin jonkinnverran vanhoja, nyt myynnistä
        poistuneita sukkahousumalleja. Upeaa!

Meillä on aika sama maku. Pidämme kummatkin erityisesti eri ruskeista sävyistä ja suosimme peittäviä vahvuuksia. On harvinaista että vedän ylleni 15 denieri sukkahousuja, en pidä silmäpakoisista tai reikäisistä nyloneista. En myöskään innostu verkkosukkiksista, sellaiset käyvät jos alla sileät sukkahousut. Leggingsejä puen, jos alla toiset sukkikset, miuten en.

Beigejä tai ruskeita paksumpia pökiä metsästäessäni olen välillä päätynyt tanssitarvike- tai kaunoluisteluliikkeisiin. Niistä olen löytänyt todella mukavia, kestäviä ja hyvin istuvia sukkahousuja.

Ja toden totta: minuakin puhuttelevat erilaiset kärki- pohja- ja kantavhvikkeet. Kunertin warm up -sukkiksissa on sen tapaiset.

Hyvää sukkahoususunnuntaita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa sinulla harvinaisen laaja ja hieno sukkahousukokoelma. Olen melkein kade! On minullakin paljon kaikenlaisia, jotkut harvinaisuudet ovat jopa 15 vuodenn takaa, mutta en yllä lähellekään tuollaista moninaisuutta ja vaihtelevuutta. Tiedän että sinulla on ainakin jonkinnverran vanhoja, nyt myynnistä
        poistuneita sukkahousumalleja. Upeaa!

Meillä on aika sama maku. Pidämme kummatkin erityisesti eri ruskeista sävyistä ja suosimme peittäviä vahvuuksia. On harvinaista että vedän ylleni 15 denieri sukkahousuja, en pidä silmäpakoisista tai reikäisistä nyloneista. En myöskään innostu verkkosukkiksista, sellaiset käyvät jos alla sileät sukkahousut. Leggingsejä puen, jos alla toiset sukkikset, miuten en.

Beigejä tai ruskeita paksumpia pökiä metsästäessäni olen välillä päätynyt tanssitarvike- tai kaunoluisteluliikkeisiin. Niistä olen löytänyt todella mukavia, kestäviä ja hyvin istuvia sukkahousuja.

Ja toden totta: minuakin puhuttelevat erilaiset kärki- pohja- ja kantavhvikkeet. Kunertin warm up -sukkiksissa on sen tapaiset.

Hyvää sukkahoususunnuntaita!

Onhan noita kertynyt takavuosien sukkahousuja paljonkin, joita ei enää saa. Eri sorttisia. Osa vielä avaamattomia pakkauksia. Esim. Vogue Colore 40 sarjaa muovikassillinen eri väreissä. Eniten tummanruskean eri sävyjä. Ja Amarin sukkahousujakin löytyy useita.
        Pari esimerkkiä takavuosien sukkahousuista:

https://aijaa.com/wqzLGF

Taitoluistelu- ja balettisukkahousuja löytyy myös muutamia värejä. Eli niitä helpoiten saatavia. Valkoista, beigeä, mustaa, pinkkiä. Muita värejä vaikeampi saada muuten kuin tilaamalla ulkomaisista nettikaupoista. Parit mokanruskeat sentään löytyy. Tosiaan kaikki vahvikkeet saisi sukkahousuissa olla aina 60 denieriin saakka jo kestävyydenkin vuoksi. On noita Kunertin warm up-sukkahousuja ainakin kahdet muistaakseni, ellei useammatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan noita kertynyt takavuosien sukkahousuja paljonkin, joita ei enää saa. Eri sorttisia. Osa vielä avaamattomia pakkauksia. Esim. Vogue Colore 40 sarjaa muovikassillinen eri väreissä. Eniten tummanruskean eri sävyjä. Ja Amarin sukkahousujakin löytyy useita.
        Pari esimerkkiä takavuosien sukkahousuista:

https://aijaa.com/wqzLGF

Taitoluistelu- ja balettisukkahousuja löytyy myös muutamia värejä. Eli niitä helpoiten saatavia. Valkoista, beigeä, mustaa, pinkkiä. Muita värejä vaikeampi saada muuten kuin tilaamalla ulkomaisista nettikaupoista. Parit mokanruskeat sentään löytyy. Tosiaan kaikki vahvikkeet saisi sukkahousuissa olla aina 60 denieriin saakka jo kestävyydenkin vuoksi. On noita Kunertin warm up-sukkahousuja ainakin kahdet muistaakseni, ellei useammatkin.

Ostin Stockmannilta Kunertin Warm up 60 sukkahosut värinä cashmere eli hieman keltaiseen kallellaan oleva beige. Todella mukavat ja hyvin istuvat

• Anonyymi

Sukkiksiin pätee sanonta, huonoja ei kannata ostaa !

• ohuesta15denin ihonvärisestä paksuun termo sukkikseen eli siis laidasta laitaan ja otetaan huomioon että olen mies ja käytän naisten malleja.

• Anonyymi

Minä omistan kolmet kusenpolttamat nylonit , kun sitä tällä kerran kysytään.

• Anonyymi

Oletko mies presidentti vai kun hommaat hirnuvasi etuhampaat näytille.Hävettääkö sinua koskaan ?

• Anonyymi

Minun ei tarvitse maksaa hammashioidoistani niinkuin sinun TYPERYS KOSKA OLEn MINÄ

• Anonyymi

Outoa sakkia sanon minä

• Anonyymi

Muijan kanssa ajetaan kesäsin tandemilla pelkissä sukkahousuissa. On meinaan viliposta kyytivä.

• Anonyymi

Tuon kun näkisi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2105
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      189
      1565
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70