Korkeakoulutetut työttömät pakolla töihin

Anonyymi-ap

Miksi valtio ei laita korkeakoulutettuja työttömiä esim. lumenluoijiksi tai nurmikon ajajiksi?
Ei pitäisi sallia yhteiskunnan varoilla koulutettujen jäädä loisimaan työttömäksi.
Kaikki tohtorit, maisterit, kandidaatit, AMK käyneet työttömät pakkotöihin, jos ei ole itsellä yritystä.
Koulutus on maksanut kymmeniä ellei satoja tuhansia ja heille ei saa sallia loisiminen työttömänä.
Myös hoiva-avustajaksi kelpaavat hyvin.
Lain muutos ja työttömyys korvauksella pakkotöihin esim. Hoiva-avustajaksi, lumen luojiksi ja nurmen leikkaajiksi.

23

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jonkinlainen työperäinen korvausjärjestelmä täytyy kehittää. Nykyinen on tullut tiensä päähän. Tuet työtä vastaan ja siihen vielä varmuus työntätekevän pääsystä esim. terveyskeskukseen tarvittaessa. Muuta ei tarvita. Ja kyllä yhteiskunta tulee menemäänkin siihen suuntaan. Mikä on ihan hyvä.

• Anonyymi

Eihän siinä olisi järkeä että kouluttautumisesta rangaistaan ✌️

• Anonyymi

Vois saada potilaat huonoa kohtelua jos ois pakotettuja hoiva avustajia.

• Anonyymi

Tämä olisi hyvä idea, mutta totta kai vastikkeelliset yhteiskunnan tuet pitäisi koskea kaikkia. Lähtökohtaisesti toki, että töihin, jotka vaativat enemmän osaamista, otetaan koulutetuimpia ja sitten hanttihommiin kouluttamattomampia. Samassa yhteydessä voitaisiin myös tehdä merkittäviä leikkauksia työstä kieltäytyvien työkykyisten tukiin.

Pitäisi luonnollisesti varmistaa, että maksettu sosiaalikorvaus on samaa luokkaa kuin vastaavasta palkkatyöstä maksettu korvaus, huomioiden myös oheiskustannukset, jottei sotketa työmarkkinoita.

• Anonyymi

No mutta, mitä sinä itse teet? Roikut täällä kommentoimassa turhuuksia ja vaatimassa huippuosaajia töihin???? Heheee... ompa aikaa eletty!!!!

Kuuleppas, korkeasti koulutetut ovat työssä ja heitä pyydetään, ei he pahemmin itse töitä hae. Heille on kysyntää, huonompia paikkoja voi heittää yli olan.

Meneppäs sinä työkkäriin tai yrityksiin hakemaan töitä, kun näyttää aikasi kuluvan täällä!!!!!! Mikä ihmeen luuseri äidin pikku poika sinä oikein olet, kun mollaat muita mutta itse kännäät ja puhut potaksaa täällä??????? HÄPEÄ JA SYVÄSTI!

• Anonyymi

Miksi valtio ei lsinun laisia laiskoja häiriköitä likakaivon putsaajiksi ja risusavottaan pakkotöhön???? Suuresti ihmettelen ettei näe teissä potentiaalia noihin hommiin. Täällä louskutatte suuta ja provootte minkä kerikiitte, toisia halveeraten ja haukkuen,m utta itse olettte risoissa verkkareissa kännissä aaumusta iltaan!

Joten kaikki alkaa susta itsesäti, homaa itsesi vaikka vanhusten vaippojen vaihtajaksi, likakaivon putsareiksi, ja metsähommiin, siihen susta olisi aivan varmasti. Sinulle 5 e päiväpalkkaa olisi tosi iso raha. Ei tarvis äidin kukkarolla olla ja majoittua hänen nurkkiin.

• Anonyymi

Akavan jäsenistön työttömyysaste on keskusliitoista kaikkein alhaisin. Ennemmin aloitetaan SAK:n jäsenistön työttömistä.

• Anonyymi

Aloitus iso provo!!! Säälittävällä teintallaajilla ei ole muuta tekemistä kuin keksiä perättömiä ja asiattomia juttuja aikansa kuluksi. Niitä tämä palsta on täynnä. Mielikuvitus näyttää olevan rajaton.

• Anonyymi

Maisterit ja muut korkeasti kouluttautuneet tekevät muita hommia jos ei oman alan töitä ole,on bussikuskina,kaupankassalla.Yhdessä tehtaassakin maistereita vuorotöissä ja tekevät sen takia kun kohtalainen palkka. Pitkäaikaisnotkujat asia erikseen kun eivät pysty edes 3krt viikossa käymään työtoiminnoissa.Odottakaas jos Suomeen tulee poikkeustila niin sillon määrätään tekeen jotain.

• Anonyymi

Mistä näitä idiootteja oikein sikiää????????

• Anonyymi

Oho ni varmaan ihmettelet kun jotkut tekevät sentään töitä ja itse möllötät kotona silmät pyöreinä suu auki.

• Anonyymi

En ymmärrä sitä,että olet kouluttautunut jollekkin alalle mutta ei ole töitä niin et voi sitten tehdä mitään muutakaan sen aikaa, kunnes sitä omaa duunia löytyy. Samalla kuitenkin pitäisi opiskella ja pitää itsensä ajan tasalla sitä kunnon duunia odotellessa. Itketään työttömyyttä kotona ja maksatetaan yhteiskunnalla eläminen.

• Anonyymi

Hyvin hyvin provoiva aloitus. Itse aloittaja alkohlisoitunut, niin suusta tulee mitä tahansa. Surullista ettei ole saanut töitä, vaan vetelehtii ja haukkuu muita, se ei ole työtä, vaan mielen sairautta.

• Miten paljon jokaiselle työttömälle mahtaisi kyseisenkaltaista työtä löytyä?

• Anonyymi

Kyllähän näitä vaikka maistereita niin eipä löydäkkään oman alan töitä kun maistereita on paljon.

• Anonyymi

Kaikkien kannattaa mennä eduskuntaan töihin, siellä ei kysellä ammattitaiota, ei koulutusta, ei mitään taustoja, ja osaamista. Sinne on helppo päästä, senkun valehtelee ja huijaa vaaleissa, mitä enempi valehtelet sen paremmat mahikset on päästä.

Kukaan ei kyttää oletko töissä vai et, mistään ei tarvi rapotoidia, omaa lomaa voi pitää vaikka kuinka, on pitkät lomat 3 kk syyslomaa, 3 kk talvilomaa, 6 kk kesälomaa... siinähän se vuosi menikikin sitten, lomaillessa.
      On ilmaiset taksit, bussit, junat lennot, ulkomaanmatkat, ilmamiset viinat ruokailut... ai että mitkä työpaikka edust. Ja palkka nousee joka vuosi 10 tonnilla kerrallaan... Jos teet rikosen, senkun lehdessä sanot että olet pahoillasi, niin se on sillä kuitattu. ja voit haukkua golleaasi niin paljon kuin haluat, huutaa ja raivota ja riidellä. Ai että se on kuukausi niin olet hulppean omakotitalo lainan maksanut!

• Anonyymi

Heialottaja, et ole vielä kommentoinut mitä olet omalle työttömyydelle tehnyt, oletko mennyt nurmikkoa jaelemaan tai lunta luomaan, tai muuta... vanhuksia hoitamaan... vai miten on sun oma laita. Kerroppa.

Jos provosit, niin aika kurja on sunkin elämäsi. Säälittävä.

• Anonyymi

Kaikille opiskelijoille, valmistuneille ja työttömille on aina eduksi mennä vaikka kesätöihin opettelemaan työelämää ja sosiaalisia taitoja. Ei saisi jämähtää paikalleen vaan kehittää itseään.

• Anonyymi

Miksi olet itse jämähtänyt tänne palstalle haukkumaan muita?????

• Anonyymi

Olen kolannut lunta ja maksu käteen. Monet vanhukset ei jaksa kolata joten soittavat minulle. Minulla on traktori ja teen auraushommia mutta nyt ei ole lunta ollut vielä edes tänä talvena kovinkaan paljon. Yhden yön kävin auraamassa.

• Anonyymi

Pakkotyöt on kielletty, koska orjuus on kielletty.

• Anonyymi

Ilmaset harjoittelijat hoitaa. Liikaa ajattelevat sotkevat toiminnan.

• Anonyymi

TÄMÄ ON NIIN HASSU ALOITUS ETTÄ EI VOI KUN NAURAA RÄKÄSESTI!!!

Lueppa tarkkaan aloittaja mitä kirjoitat, naurat itsekkin. Heheeeeee tytön alkoholisti neuvoo viisaampia.... heheeeee..... ihan oikeesti!!!!! Korkeakoulutetut pakolla... nurmikkoa leikkaamaan ja lunta luomaan!!!!! Hohhoohooooo.... on siinä neuvonantaja... voi hyvä juunas sentään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5054
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2841
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1290
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1268
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      763
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      732
    Aihe