Hyvää elokuvaa? Kirjaa? Suklaata? Peliä? Ruokaa? Ravintolaa? Juomaa? Sinkkuristeilyä?
Mitä suosittelet muille?
144
562
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvää elokuvaa?
Forest Gump
Kirjaa?
Taru sormusten herrasta
Suklaata?
Godiva
Peliä?
Test Drive Unlimited
Ruokaa?
Pizza
Ravintolaa?
China Deli
Juomaa?
Cappuccino
Sinkkuristeilyä?
Risteilyä TukholmaanKiitos näkemyksestä, mutta jos joku vastaa - niin voisiko perustella miksi juuri sitä suosittelee?
- Anonyymi
Hyvää elokuvaa?
Forest Gump - mielenkiintoinen seikkailuelokuva, joka on monipuolinen.
Kirjaa?
Taru sormusten herrasta - todellinen eepos ja kerronnan mestariteos.
Suklaata?
Godiva - maailman parasta suklaata, jota on vähän vaikea saada.
Peliä?
Test Drive Unlimited - autopelien aatelia, GTA:n kaltainen vähän
Ruokaa?
Pizza - Neljä vuodenaikaa pizza, nam.
Ravintolaa?
China Deli - hyvää kiinalaista ruokaa! :)
Juomaa?
Cappuccino - hyvä maitokahvi.
Sinkkuristeilyä?
Risteilyä Tukholmaan - tai joku muu risteily, voi olla, että sen jälkeen et enää ole sinkku? Anonyymi kirjoitti:
Hyvää elokuvaa?
Forest Gump - mielenkiintoinen seikkailuelokuva, joka on monipuolinen.
Kirjaa?
Taru sormusten herrasta - todellinen eepos ja kerronnan mestariteos.
Suklaata?
Godiva - maailman parasta suklaata, jota on vähän vaikea saada.
Peliä?
Test Drive Unlimited - autopelien aatelia, GTA:n kaltainen vähän
Ruokaa?
Pizza - Neljä vuodenaikaa pizza, nam.
Ravintolaa?
China Deli - hyvää kiinalaista ruokaa! :)
Juomaa?
Cappuccino - hyvä maitokahvi.
Sinkkuristeilyä?
Risteilyä Tukholmaan - tai joku muu risteily, voi olla, että sen jälkeen et enää ole sinkku?Kiitos monipuolisemmasta vastauksesta! Hyvää joulua! :)
- Anonyymi
Suosittelen kullekin pysähtymään itsensä äärelle ja kuuntelemaan sisintään. Se jos mikä tekee hyvää. 🙂
EE"Suosittelen kullekin pysähtymään itsensä äärelle ja kuuntelemaan sisintään. Se jos mikä tekee hyvää. 🙂
EE"
Eikö sinulla ole mitään ruokaa, kirjaa tai suositeltavaa elokuvaa muille? Sinänsä toivotuksesi saattaa olla monesti ajankohtainen näin itsenäisyyspäivän vapaitten aikana. Ihmisillä on aikaa pysähtyä, kun ei ole töitä tai ehkä muutakaan.- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Suosittelen kullekin pysähtymään itsensä äärelle ja kuuntelemaan sisintään. Se jos mikä tekee hyvää. 🙂
EE"
Eikö sinulla ole mitään ruokaa, kirjaa tai suositeltavaa elokuvaa muille? Sinänsä toivotuksesi saattaa olla monesti ajankohtainen näin itsenäisyyspäivän vapaitten aikana. Ihmisillä on aikaa pysähtyä, kun ei ole töitä tai ehkä muutakaan.En suosittele tuollaisia, kun ne on niin makuasioita. 😊
Ihmiset hosuu liikaa, pakenee muuhun kuten kirjoihin elämäänsä, voisi vaikka pohtia välillä itseään sen sijaan, että aina miettii jotain muuta.
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En suosittele tuollaisia, kun ne on niin makuasioita. 😊
Ihmiset hosuu liikaa, pakenee muuhun kuten kirjoihin elämäänsä, voisi vaikka pohtia välillä itseään sen sijaan, että aina miettii jotain muuta.
EEJotain muuta tai jonkun muun ajatuksia. Omat ajatukset ja oma olo vois väliin olla parempi ihmettelyn aihe.
EE Anonyymi kirjoitti:
En suosittele tuollaisia, kun ne on niin makuasioita. 😊
EE"En suosittele tuollaisia, kun ne on niin makuasioita. 😊
EE"
Sinähän olet nyt ajattelulinjoilla? Eikö löytyisi jotain suositeltavaa - muuta kuin itsenäistä hiljentyvää pohdiskelua?- Anonyymi
"En suosittele tuollaisia, kun ne on niin makuasioita. 😊
EE"
Sinähän olet nyt ajattelulinjoilla? Eikö löytyisi jotain suositeltavaa - muuta kuin itsenäistä hiljentyvää pohdiskelua?Ei löydy, hiljentyminen itseensä on parasta mitä voi ehdottaa. 😅
Ei se ikinä pahitteeksi ole.
EE Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy, hiljentyminen itseensä on parasta mitä voi ehdottaa. 😅
EE"Ei löydy, hiljentyminen itseensä on parasta mitä voi ehdottaa. 😅
EE"
Jopa sinä olet tänään keskustelutuulella? Suosittelet vain hiljentymistä?- Anonyymi
"Ei löydy, hiljentyminen itseensä on parasta mitä voi ehdottaa. 😅
EE"
Jopa sinä olet tänään keskustelutuulella? Suosittelet vain hiljentymistä?Ei keskustelu mitään haittaa, kunhan muistaa välillä hiljentyäkin omaan pääkuoreensa. 😅
Tai niin mä ainakin tykkään tehdä, viettää aikaa pääni sisällä enemmän, kun muitten päitten sisällä.
EE Anonyymi kirjoitti:
Ei keskustelu mitään haittaa, kunhan muistaa välillä hiljentyäkin omaan pääkuoreensa. 😅
Tai niin mä ainakin tykkään tehdä, viettää aikaa pääni sisällä enemmän, kun muitten päitten sisällä.
EE"Ei keskustelu mitään haittaa, kunhan muistaa välillä hiljentyäkin omaan pääkuoreensa. 😅
EE"
Kiitos tarkennuksesta. Mutta et ole indivualisti vaan olet ulospäinsuuntautunut?- Anonyymi
"Ei keskustelu mitään haittaa, kunhan muistaa välillä hiljentyäkin omaan pääkuoreensa. 😅
EE"
Kiitos tarkennuksesta. Mutta et ole indivualisti vaan olet ulospäinsuuntautunut?En ole yhteisö ihminen. Päättele siitä. Erakot viihtyy parhaiten keskenään ja mainiosti ittensä seurassa vaikka ikuisuuden. Minä olen vain utelias, en sosiaalinen. Mutta käyttäytymällä sosiaalisesti sopivasti uteliaisuuteni saa vastauksia. Ei muuta syytä.
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole yhteisö ihminen. Päättele siitä. Erakot viihtyy parhaiten keskenään ja mainiosti ittensä seurassa vaikka ikuisuuden. Minä olen vain utelias, en sosiaalinen. Mutta käyttäytymällä sosiaalisesti sopivasti uteliaisuuteni saa vastauksia. Ei muuta syytä.
EESosiaalinen käytös on väline mulle, ei mun persoona. 🙂
EE Anonyymi kirjoitti:
En ole yhteisö ihminen. Päättele siitä. Erakot viihtyy parhaiten keskenään ja mainiosti ittensä seurassa vaikka ikuisuuden. Minä olen vain utelias, en sosiaalinen. Mutta käyttäytymällä sosiaalisesti sopivasti uteliaisuuteni saa vastauksia. Ei muuta syytä.
EE"En ole yhteisö ihminen. Päättele siitä. Erakot viihtyy parhaiten keskenään ja mainiosti ittensä seurassa vaikka ikuisuuden. Minä olen vain utelias, en sosiaalinen. Mutta käyttäytymällä sosiaalisesti sopivasti uteliaisuuteni saa vastauksia. Ei muuta syytä.
EE"
Minä olen saanut vuosien saatossa saanut sinusta yhteisöllisen ihmisen kuvan? Oletko muuttunut vuosien saatossa vai onko minulla ollut harhakuva sinusta?- Anonyymi
"En ole yhteisö ihminen. Päättele siitä. Erakot viihtyy parhaiten keskenään ja mainiosti ittensä seurassa vaikka ikuisuuden. Minä olen vain utelias, en sosiaalinen. Mutta käyttäytymällä sosiaalisesti sopivasti uteliaisuuteni saa vastauksia. Ei muuta syytä.
EE"
Minä olen saanut vuosien saatossa saanut sinusta yhteisöllisen ihmisen kuvan? Oletko muuttunut vuosien saatossa vai onko minulla ollut harhakuva sinusta?Olet varmaan tulkinnut minun ulospäinsuuntautumisen väärin. Koska olen avoin, minut helposti tulkitaan sosiaaliperhoseksi joka viihtyy ihmisten kanssa, vaikka en viihdy kuin aniharvoin ja hyvin harvan seurassa. Osaan käyttää sosiaalisia taitojani hyvin, mutten ole sosiaalinen. Niissä on ero. 🙂
Jos olisin sosiaalinen tuskin olisin kotona mieluiten 24/7 omassa ylhäisyydessäni eöäinten kanssa ja uupuisin työstä kuten aina uuvun ihmisistä. Aina. Jopa omistani.
EE Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan tulkinnut minun ulospäinsuuntautumisen väärin. Koska olen avoin, minut helposti tulkitaan sosiaaliperhoseksi joka viihtyy ihmisten kanssa, vaikka en viihdy kuin aniharvoin ja hyvin harvan seurassa. Osaan käyttää sosiaalisia taitojani hyvin, mutten ole sosiaalinen. Niissä on ero. 🙂
Jos olisin sosiaalinen tuskin olisin kotona mieluiten 24/7 omassa ylhäisyydessäni eöäinten kanssa ja uupuisin työstä kuten aina uuvun ihmisistä. Aina. Jopa omistani.
EE"Olet varmaan tulkinnut minun ulospäinsuuntautumisen väärin. Koska olen avoin, minut helposti tulkitaan sosiaaliperhoseksi joka viihtyy ihmisten kanssa, vaikka en viihdy kuin aniharvoin ja hyvin harvan seurassa. Osaan käyttää sosiaalisia taitojani hyvin, mutten ole sosiaalinen. Niissä on ero. 🙂
EE"
Sinähän olet varsinainen sosiaalinen, mutta todellisuudessa kotiperhonen, joka viihtyy eläintensä parissa?- Anonyymi
"Olet varmaan tulkinnut minun ulospäinsuuntautumisen väärin. Koska olen avoin, minut helposti tulkitaan sosiaaliperhoseksi joka viihtyy ihmisten kanssa, vaikka en viihdy kuin aniharvoin ja hyvin harvan seurassa. Osaan käyttää sosiaalisia taitojani hyvin, mutten ole sosiaalinen. Niissä on ero. 🙂
EE"
Sinähän olet varsinainen sosiaalinen, mutta todellisuudessa kotiperhonen, joka viihtyy eläintensä parissa?Mä miellän sosiaalisen ihmiseksi joka nauttii sosiaalisuudesta, minä en juurikaan nauti kun harvoin, mutta hyödynnän taitoni mm. työssäni ja täällä. Mulle on aika sama, vaikka maailmasta katoisi muut ihmiset kuin rakkaani ja jos hekin, niin eläimet jäisi pärjäisin ihan hyvin.
Olis valtavasti tilaa elää kuten tahtoo eikä kukaan tulisi ulisemaan vastaan. 😅
Silleen tullu skitsoon mummooni, etten kaipaa ihmisiä, kuten moni muu. Lähinnä siedän ja uteliaana tutkin ja havainnoin.
EE Anonyymi kirjoitti:
Mä miellän sosiaalisen ihmiseksi joka nauttii sosiaalisuudesta, minä en juurikaan nauti kun harvoin, mutta hyödynnän taitoni mm. työssäni ja täällä. Mulle on aika sama, vaikka maailmasta katoisi muut ihmiset kuin rakkaani ja jos hekin, niin eläimet jäisi pärjäisin ihan hyvin.
Silleen tullu skitsoon mummooni, etten kaipaa ihmisiä, kuten moni muu. Lähinnä siedän ja uteliaana tutkin ja havainnoin.
EE"Mä miellän sosiaalisen ihmiseksi joka nauttii sosiaalisuudesta, minä en juurikaan nauti kun harvoin, mutta hyödynnän taitoni mm. työssäni ja täällä. Mulle on aika sama, vaikka maailmasta katoisi muut ihmiset kuin rakkaani ja jos hekin, niin eläimet jäisi pärjäisin ihan hyvin.
EE"
Joo, sulla on sosiaalista taitoa aina siihen astu, että nimesin yhden sinun nickisi perusteella palstan salasani. On siinä myös numeroita, joten ei se ole niin helposti arvattavissa. Sinä siis olit minulle palstan suurimpia iloja vuosi sitten.
Mikä tämä mummo-juttu oikein - en tainut täysin ymmärtää? Valaisitko sitä lisää?- Anonyymi
"Mä miellän sosiaalisen ihmiseksi joka nauttii sosiaalisuudesta, minä en juurikaan nauti kun harvoin, mutta hyödynnän taitoni mm. työssäni ja täällä. Mulle on aika sama, vaikka maailmasta katoisi muut ihmiset kuin rakkaani ja jos hekin, niin eläimet jäisi pärjäisin ihan hyvin.
EE"
Joo, sulla on sosiaalista taitoa aina siihen astu, että nimesin yhden sinun nickisi perusteella palstan salasani. On siinä myös numeroita, joten ei se ole niin helposti arvattavissa. Sinä siis olit minulle palstan suurimpia iloja vuosi sitten.
Mikä tämä mummo-juttu oikein - en tainut täysin ymmärtää? Valaisitko sitä lisää?Mummoni sanoi eläessään, että jänen puolesta muut ihmiset voi tippua vaikka rotkoon, ei kaipaa muita kuin rakkaitaan.
Ihmisille voi olla hyvä, kaipaamatta heitä elämäänsä, voidakseen elää ei tarvita laumaa ihmisiä. Ja jos yksinään kuolee ilman ihmisiä, niin yksinään kuolee kuitenkin ihmisten ympäröimänäkin. Win win.
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummoni sanoi eläessään, että jänen puolesta muut ihmiset voi tippua vaikka rotkoon, ei kaipaa muita kuin rakkaitaan.
Ihmisille voi olla hyvä, kaipaamatta heitä elämäänsä, voidakseen elää ei tarvita laumaa ihmisiä. Ja jos yksinään kuolee ilman ihmisiä, niin yksinään kuolee kuitenkin ihmisten ympäröimänäkin. Win win.
EEIhan hyvä jos ihminen ei ole henkisesti liian riippuvainen muista ihmisistä. Eikä fyysisestikkään, silloin on parempi selviämis moodi eikä vaivu muitten kannettavaksi ja kannateltavaksi niin helposti. Kun on jo perustuksiltaan yksinään pärjäävä. Oikeasti yksinään, eikä vain ohimennen.
EE Anonyymi kirjoitti:
Mummoni sanoi eläessään, että jänen puolesta muut ihmiset voi tippua vaikka rotkoon, ei kaipaa muita kuin rakkaitaan.
EE"Mummoni sanoi eläessään, että jänen puolesta muut ihmiset voi tippua vaikka rotkoon, ei kaipaa muita kuin rakkaitaan.
EE"
Kiitos tarkennuksesta. Nyt ilmeisesti ymmärrän aikaisemmin kirjoittamaasi.Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä jos ihminen ei ole henkisesti liian riippuvainen muista ihmisistä. Eikä fyysisestikkään, silloin on parempi selviämis moodi eikä vaivu muitten kannettavaksi ja kannateltavaksi niin helposti. Kun on jo perustuksiltaan yksinään pärjäävä. Oikeasti yksinään, eikä vain ohimennen.
EE"Ihan hyvä jos ihminen ei ole henkisesti liian riippuvainen muista ihmisistä. Eikä fyysisestikkään, silloin on parempi selviämis moodi eikä vaivu muitten kannettavaksi ja kannateltavaksi niin helposti. Kun on jo perustuksiltaan yksinään pärjäävä. Oikeasti yksinään, eikä vain ohimennen.
EE"
Faija on 85-vuotias ja tarvitsee apuani melkein joka päivä. Itseäni suorastaan sanoen hirvittää se, että itse olen 85 v. ja huonossa kunnossa. Ei ole lapsia tai puolisoa, joka katsoisi perään. Ilmeisesti olisin jossain vanhainkodissa sen ikäisenä? Minusta on hyvä, että on apua muista ihmisistä aina riippuvuuteen asti.- Anonyymi
"Mummoni sanoi eläessään, että jänen puolesta muut ihmiset voi tippua vaikka rotkoon, ei kaipaa muita kuin rakkaitaan.
EE"
Kiitos tarkennuksesta. Nyt ilmeisesti ymmärrän aikaisemmin kirjoittamaasi.Juu. En vihaa ihmisiä, en myöskään koe olevani ihmisistä riippuvainen. Olen jo lapsena yksin jäätyäni hyväksynyt, että mun osani on olla vahva ja pärjätä yksin. Ja valita tarkkaan ketä lähelleni päästän ja lähelläni pidän.
Ja hyväksynyt senkin ettei kukaan tule ja pelasta, silloin se on kyettävä itse tai annettava periksi.
EE Anonyymi kirjoitti:
Juu. En vihaa ihmisiä, en myöskään koe olevani ihmisistä riippuvainen. Olen jo lapsena yksin jäätyäni hyväksynyt, että mun osani on olla vahva ja pärjätä yksin. Ja valita tarkkaan ketä lähelleni päästän ja lähelläni pidän.
Ja hyväksynyt senkin ettei kukaan tule ja pelasta, silloin se on kyettävä itse tai annettava periksi.
EE"Juu. En vihaa ihmisiä, en myöskään koe olevani ihmisistä riippuvainen. Olen jo lapsena yksin jäätyäni hyväksynyt, että mun osani on olla vahva ja pärjätä yksin. Ja valita tarkkaan ketä lähelleni päästän ja lähelläni pidän.
EE"
Ehkä tuohon ajatteluusi vaikuttaa se, että olet ainut lapsi perheestäsi? Sinulla ei ole ollut sisaruksia, joiden kanssa olisi joutunut jakamaan asioita?- Anonyymi
"Juu. En vihaa ihmisiä, en myöskään koe olevani ihmisistä riippuvainen. Olen jo lapsena yksin jäätyäni hyväksynyt, että mun osani on olla vahva ja pärjätä yksin. Ja valita tarkkaan ketä lähelleni päästän ja lähelläni pidän.
EE"
Ehkä tuohon ajatteluusi vaikuttaa se, että olet ainut lapsi perheestäsi? Sinulla ei ole ollut sisaruksia, joiden kanssa olisi joutunut jakamaan asioita?Voi olla sekin. Luultavasti myös ulkopuolisuudentunne mikä on ollut olemassa niin kauan kun lapsuuteenikin muistan. En ole kokenut moniakaan asioita samoin kun enemmistö, enkä ole ääneen kovin helposti sanonutkaan mitä mietin ja jos olenkin, heti on tullut täystyrmäys. Joten oon tottunut pitämään näkemykseni itselläni, vaikka ääneen sen sanoisinkin en oleta sen kelpaavan, paitsi itelleni toki. 😛
Mutten myöskään koe enemmistöä läheiseksi eroavaisuuksien vuoksi enkä siksi etten koe kuuluvani heihin. En koe kuuluvani oikee mihinkään, eikä se mua edes haittaa. Se on hyvä, pysynpähän objektiivisempana. Enkä laumahulluunnu. 😅
EE Anonyymi kirjoitti:
Voi olla sekin. Luultavasti myös ulkopuolisuudentunne mikä on ollut olemassa niin kauan kun lapsuuteenikin muistan. En ole kokenut moniakaan asioita samoin kun enemmistö, enkä ole ääneen kovin helposti sanonutkaan mitä mietin ja jos olenkin, heti on tullut täystyrmäys. Joten oon tottunut pitämään näkemykseni itselläni, vaikka ääneen sen sanoisinkin en oleta sen kelpaavan, paitsi itelleni toki. 😛
Mutten myöskään koe enemmistöä läheiseksi eroavaisuuksien vuoksi enkä siksi etten koe kuuluvani heihin. En koe kuuluvani oikee mihinkään, eikä se mua edes haittaa. Se on hyvä, pysynpähän objektiivisempana. Enkä laumahulluunnu. 😅
EE"Voi olla sekin. Luultavasti myös ulkopuolisuudentunne mikä on ollut olemassa niin kauan kun lapsuuteenikin muistan. En ole kokenut moniakaan asioita samoin kun enemmistö, enkä ole ääneen kovin helposti sanonutkaan mitä mietin ja jos olenkin, heti on tullut täystyrmäys. Joten oon tottunut pitämään näkemykseni itselläni, vaikka ääneen sen sanoisinkin en oleta sen kelpaavan, paitsi itelleni toki. 😛
EE"
Joo, et laumahulluunnu - aiemmin kerroit, että olet nainen, joka kulkee omia polkuja. Esimerkiksi valitsit yläasteella miesten käsityöt valinnaisaineekseksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla sekin. Luultavasti myös ulkopuolisuudentunne mikä on ollut olemassa niin kauan kun lapsuuteenikin muistan. En ole kokenut moniakaan asioita samoin kun enemmistö, enkä ole ääneen kovin helposti sanonutkaan mitä mietin ja jos olenkin, heti on tullut täystyrmäys. Joten oon tottunut pitämään näkemykseni itselläni, vaikka ääneen sen sanoisinkin en oleta sen kelpaavan, paitsi itelleni toki. 😛
EEMulla on jääny laumaantumisvaihe kehityskulussani pois, osasyy voi olla sekin, että oon 7 vanhasta sairastanut kroonista migreeniä kaularanka ja hartiasäryin. Jolloin sairaana lapsena ei tule osallistuttua oikee mihinkään. Ja jääkin vähän pihalle silloinkin kun osallistuu ja kun vielä oma persoona ajatuksineen poikkeaa piiristä jossa elää, ei jää paljon vaihtoehtoja kun oppia yksinäisyydestä tykkäämään. Tulee normi.
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jääny laumaantumisvaihe kehityskulussani pois, osasyy voi olla sekin, että oon 7 vanhasta sairastanut kroonista migreeniä kaularanka ja hartiasäryin. Jolloin sairaana lapsena ei tule osallistuttua oikee mihinkään. Ja jääkin vähän pihalle silloinkin kun osallistuu ja kun vielä oma persoona ajatuksineen poikkeaa piiristä jossa elää, ei jää paljon vaihtoehtoja kun oppia yksinäisyydestä tykkäämään. Tulee normi.
EENuo seikat ikään kuin alleviivaa sen, että yksin on pärjättävä. Ei oo komppikerhoa, jota karsastankin varmaan siksi etten ole siihen tottunut koskaan.
EE Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jääny laumaantumisvaihe kehityskulussani pois, osasyy voi olla sekin, että oon 7 vanhasta sairastanut kroonista migreeniä kaularanka ja hartiasäryin. Jolloin sairaana lapsena ei tule osallistuttua oikee mihinkään. Ja jääkin vähän pihalle silloinkin kun osallistuu ja kun vielä oma persoona ajatuksineen poikkeaa piiristä jossa elää, ei jää paljon vaihtoehtoja kun oppia yksinäisyydestä tykkäämään. Tulee normi.
EE"Mulla on jääny laumaantumisvaihe kehityskulussani pois, osasyy voi olla sekin, että oon 7 vanhasta sairastanut kroonista migreeniä kaularanka ja hartiasäryin. Jolloin sairaana lapsena ei tule osallistuttua oikee mihinkään. Ja jääkin vähän pihalle silloinkin kun osallistuu ja kun vielä oma persoona ajatuksineen poikkeaa piiristä jossa elää, ei jää paljon vaihtoehtoja kun oppia yksinäisyydestä tykkäämään. Tulee normi.
EE"
Minä puolestaan ole elänyt sanomasi laumaantumisvaiheen - pelasin esimerkiksi 6 vuotta jääkiekkoa. Harmi, jos olet ollut sairas 7 vanhasta lähtien ja yksinäinen. Siitä huolimatta olet kiva persoona, ainakin minusta.- Anonyymi
"Voi olla sekin. Luultavasti myös ulkopuolisuudentunne mikä on ollut olemassa niin kauan kun lapsuuteenikin muistan. En ole kokenut moniakaan asioita samoin kun enemmistö, enkä ole ääneen kovin helposti sanonutkaan mitä mietin ja jos olenkin, heti on tullut täystyrmäys. Joten oon tottunut pitämään näkemykseni itselläni, vaikka ääneen sen sanoisinkin en oleta sen kelpaavan, paitsi itelleni toki. 😛
EE"
Joo, et laumahulluunnu - aiemmin kerroit, että olet nainen, joka kulkee omia polkuja. Esimerkiksi valitsit yläasteella miesten käsityöt valinnaisaineekseksi.Ala-asteelta asti olen ollu vain teknisissä. 3 luokalta. Ei se epätavallista ole, ehkä vielä tuolloin oli. Kuten moni muukin asia mitä tein, kun muut tytöt ei. Eräänlainen "edelläkävijä" joita oli hyppysellinen silloin ja nykyään jo paljon enemmän. 😄
EE Anonyymi kirjoitti:
Nuo seikat ikään kuin alleviivaa sen, että yksin on pärjättävä. Ei oo komppikerhoa, jota karsastankin varmaan siksi etten ole siihen tottunut koskaan.
EE"Nuo seikat ikään kuin alleviivaa sen, että yksin on pärjättävä. Ei oo komppikerhoa, jota karsastankin varmaan siksi etten ole siihen tottunut koskaan.
EE"
Komppikerho tarkoittaa ystäväkerhoa? Kompis, ruotsiksi, slangia?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ala-asteelta asti olen ollu vain teknisissä. 3 luokalta. Ei se epätavallista ole, ehkä vielä tuolloin oli. Kuten moni muukin asia mitä tein, kun muut tytöt ei. Eräänlainen "edelläkävijä" joita oli hyppysellinen silloin ja nykyään jo paljon enemmän. 😄
EESilloin ne asiat miellettiin poikamaisuudeksi, nykyään ei enää. Siksi minua ehkä myös pojiteltiin lapsena ja nuorena paljon, olin epätyypillinen tyttö. Mutta tyttö kuitenkin.
Identiteettikriisinikin on voinut ihan hyvin johtua osin muista ihmisistä ja asenteistaan minuun poikamaisena. Vaikka pienenä luulin parrankin saavani isona, mutta on varmasti ihmisten käytös, pojittelu vaikuttanut siihenkin miten näin itseni epänaisena. Ja podin kriisiä.
EE Anonyymi kirjoitti:
Ala-asteelta asti olen ollu vain teknisissä. 3 luokalta. Ei se epätavallista ole, ehkä vielä tuolloin oli. Kuten moni muukin asia mitä tein, kun muut tytöt ei. Eräänlainen "edelläkävijä" joita oli hyppysellinen silloin ja nykyään jo paljon enemmän. 😄
EE"Ala-asteelta asti olen ollu vain teknisissä. 3 luokalta. Ei se epätavallista ole, ehkä vielä tuolloin oli. Kuten moni muukin asia mitä tein, kun muut tytöt ei. Eräänlainen "edelläkävijä" joita oli hyppysellinen silloin ja nykyään jo paljon enemmän. 😄
EE"
Ai sinä aloitit jo ala-asteella tekniset työt? Minkälaista oli olla siellä ilmeisesti ainut naispuolinen?Anonyymi kirjoitti:
Silloin ne asiat miellettiin poikamaisuudeksi, nykyään ei enää. Siksi minua ehkä myös pojiteltiin lapsena ja nuorena paljon, olin epätyypillinen tyttö. Mutta tyttö kuitenkin.
Identiteettikriisinikin on voinut ihan hyvin johtua osin muista ihmisistä ja asenteistaan minuun poikamaisena. Vaikka pienenä luulin parrankin saavani isona, mutta on varmasti ihmisten käytös, pojittelu vaikuttanut siihenkin miten näin itseni epänaisena. Ja podin kriisiä.
EE"Silloin ne asiat miellettiin poikamaisuudeksi, nykyään ei enää. Siksi minua ehkä myös pojiteltiin lapsena ja nuorena paljon, olin epätyypillinen tyttö. Mutta tyttö kuitenkin.
EE"
Onneksi minulla ei ole ollut samanlaisia kriisejä kuin kenties armeijassa. Siellä alkoi partakin kasvamaan. Miehistyin sitten armeijan jälkeen, mutta en tykännyt kuukausista, joita olin siellä.- Anonyymi
"Mulla on jääny laumaantumisvaihe kehityskulussani pois, osasyy voi olla sekin, että oon 7 vanhasta sairastanut kroonista migreeniä kaularanka ja hartiasäryin. Jolloin sairaana lapsena ei tule osallistuttua oikee mihinkään. Ja jääkin vähän pihalle silloinkin kun osallistuu ja kun vielä oma persoona ajatuksineen poikkeaa piiristä jossa elää, ei jää paljon vaihtoehtoja kun oppia yksinäisyydestä tykkäämään. Tulee normi.
EE"
Minä puolestaan ole elänyt sanomasi laumaantumisvaiheen - pelasin esimerkiksi 6 vuotta jääkiekkoa. Harmi, jos olet ollut sairas 7 vanhasta lähtien ja yksinäinen. Siitä huolimatta olet kiva persoona, ainakin minusta.Kiitos, ei se mennyt minua enää haittaa, siinä hetkessä tietysti haittasi. Mutta voi selittää osaltaan miksi olen mitä olen. Miksi olen lämmin ja kylmä. 😅
EE Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, ei se mennyt minua enää haittaa, siinä hetkessä tietysti haittasi. Mutta voi selittää osaltaan miksi olen mitä olen. Miksi olen lämmin ja kylmä. 😅
EE"Kiitos, ei se mennyt minua enää haittaa, siinä hetkessä tietysti haittasi. Mutta voi selittää osaltaan miksi olen mitä olen. Miksi olen lämmin ja kylmä. 😅
EE"
Nyt olet kertonut tärkeän osan elämääsi ja selittänyt mistä olet tullut?- Anonyymi
"Nuo seikat ikään kuin alleviivaa sen, että yksin on pärjättävä. Ei oo komppikerhoa, jota karsastankin varmaan siksi etten ole siihen tottunut koskaan.
EE"
Komppikerho tarkoittaa ystäväkerhoa? Kompis, ruotsiksi, slangia?Niin, sellaista hypetystä mitä täälläkin välillä on ollut. Se on ärsyttävää, silloin kun se kohdistuu minuun. Ei muitten kohdalla haittaa puolesta puhujat, ellei heitä sitten ärsytä kuten minua tuppaa ärsyttämään. Vaikkei pahaa sillä tarkoita, mutten osaa olla muitten puolusteltavana, ei tunnu luonnolliselle. 😅
EE - Anonyymi
"Ala-asteelta asti olen ollu vain teknisissä. 3 luokalta. Ei se epätavallista ole, ehkä vielä tuolloin oli. Kuten moni muukin asia mitä tein, kun muut tytöt ei. Eräänlainen "edelläkävijä" joita oli hyppysellinen silloin ja nykyään jo paljon enemmän. 😄
EE"
Ai sinä aloitit jo ala-asteella tekniset työt? Minkälaista oli olla siellä ilmeisesti ainut naispuolinen?Juu, migreenin takia sain olla teknisissä. Ei tullu neulamigreeniä. 😅
Eipä se mitään ihmeellistä ollu, en mä miettiny sitä noin että oon ainoa naispuolinen. Ihminen vaan siinä missä pojatkin.
EE Anonyymi kirjoitti:
Niin, sellaista hypetystä mitä täälläkin välillä on ollut. Se on ärsyttävää, silloin kun se kohdistuu minuun. Ei muitten kohdalla haittaa puolesta puhujat, ellei heitä sitten ärsytä kuten minua tuppaa ärsyttämään. Vaikkei pahaa sillä tarkoita, mutten osaa olla muitten puolusteltavana, ei tunnu luonnolliselle. 😅
EE"Niin, sellaista hypetystä mitä täälläkin välillä on ollut. Se on ärsyttävää, silloin kun se kohdistuu minuun. Ei muitten kohdalla haittaa puolesta puhujat, ellei heitä sitten ärsytä kuten minua tuppaa ärsyttämään. Vaikkei pahaa sillä tarkoita, mutten osaa olla muitten puolusteltavana, ei tunnu luonnolliselle. 😅
EE"
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat täällä olleella hypetyksellä? En hiffanut - mitä tarkoitit?- Anonyymi
"Silloin ne asiat miellettiin poikamaisuudeksi, nykyään ei enää. Siksi minua ehkä myös pojiteltiin lapsena ja nuorena paljon, olin epätyypillinen tyttö. Mutta tyttö kuitenkin.
EE"
Onneksi minulla ei ole ollut samanlaisia kriisejä kuin kenties armeijassa. Siellä alkoi partakin kasvamaan. Miehistyin sitten armeijan jälkeen, mutta en tykännyt kuukausista, joita olin siellä.Kiva ettei ole ollut kriisejä. Ne on kuormittavia, joskin myös varsin itsestä opettavia. Jääräpäänä oppii ittensä tuntemaan pohjamutia ryömien, niin ei kovin helposti myöntele silloin kun muut ovat suhteeni väärässä, vaikka miten inttäisivät. 🙂
Armeijasta ei moni taida tykätä.
EE Anonyymi kirjoitti:
Juu, migreenin takia sain olla teknisissä. Ei tullu neulamigreeniä. 😅
Eipä se mitään ihmeellistä ollu, en mä miettiny sitä noin että oon ainoa naispuolinen. Ihminen vaan siinä missä pojatkin.
EE"Juu, migreenin takia sain olla teknisissä. Ei tullu neulamigreeniä. 😅
EE"
Eli jo nuorena lähdit omille poluillesi elämäntaipaleella?Anonyymi kirjoitti:
Kiva ettei ole ollut kriisejä. Ne on kuormittavia, joskin myös varsin itsestä opettavia. Jääräpäänä oppii ittensä tuntemaan pohjamutia ryömien, niin ei kovin helposti myöntele silloin kun muut ovat suhteeni väärässä, vaikka miten inttäisivät. 🙂
EE"Kiva ettei ole ollut kriisejä. Ne on kuormittavia, joskin myös varsin itsestä opettavia. Jääräpäänä oppii ittensä tuntemaan pohjamutia ryömien, niin ei kovin helposti myöntele silloin kun muut ovat suhteeni väärässä, vaikka miten inttäisivät. 🙂
EE"
Joo, suurilta kriiseiltä vältyin ellei armeijaa katsota sellaiseksi. Ei kiva paikka, jos ei ole puolustushenkeä täynnä. Jotkut halusivat sen palvelukseen ja ottivat paikan todesta.- Anonyymi
"Kiitos, ei se mennyt minua enää haittaa, siinä hetkessä tietysti haittasi. Mutta voi selittää osaltaan miksi olen mitä olen. Miksi olen lämmin ja kylmä. 😅
EE"
Nyt olet kertonut tärkeän osan elämääsi ja selittänyt mistä olet tullut?No joltain osin. Paljon on tietysti vielä yksityiskohtia, jotka avaa enemmän minua, mutten viitsi avautua niistä enempää. Eiköhän minusta tiedetä täällä tarpeeksi. 😅
EE - Anonyymi
"Niin, sellaista hypetystä mitä täälläkin välillä on ollut. Se on ärsyttävää, silloin kun se kohdistuu minuun. Ei muitten kohdalla haittaa puolesta puhujat, ellei heitä sitten ärsytä kuten minua tuppaa ärsyttämään. Vaikkei pahaa sillä tarkoita, mutten osaa olla muitten puolusteltavana, ei tunnu luonnolliselle. 😅
EE"
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat täällä olleella hypetyksellä? En hiffanut - mitä tarkoitit?No, jos meni ohi niin ei haittaa. Kyllä minusta taas närkästymisen haistaa, jos joku erehtyy hypettelemään tai liikaa asettuu puolustelemaan. Kai mä en osaa ottaa apua vastaan tai koen surkeutta, jos en saa puolustaa itse itseäni kuten aina oon tottunu tekemään. 😅
Silleen, älä siinä sekaannu mun asioihini...
EE - Anonyymi
"Juu, migreenin takia sain olla teknisissä. Ei tullu neulamigreeniä. 😅
EE"
Eli jo nuorena lähdit omille poluillesi elämäntaipaleella?Jos sen niin haluaa ajatella. Minusta mä vaan elin itselleni tyypillisesti sen enempää miettimättä onko se mun oma polku kunhan mielekäs polku on. 😄
Olen mä välillä erehtyny muittenkin tienviittoja seuraamaan ja joutunu suolle niin sanotusti.
EE - Anonyymi
"Kiva ettei ole ollut kriisejä. Ne on kuormittavia, joskin myös varsin itsestä opettavia. Jääräpäänä oppii ittensä tuntemaan pohjamutia ryömien, niin ei kovin helposti myöntele silloin kun muut ovat suhteeni väärässä, vaikka miten inttäisivät. 🙂
EE"
Joo, suurilta kriiseiltä vältyin ellei armeijaa katsota sellaiseksi. Ei kiva paikka, jos ei ole puolustushenkeä täynnä. Jotkut halusivat sen palvelukseen ja ottivat paikan todesta.Näinpä, olen kuullut muilta samanmoista.
EE Anonyymi kirjoitti:
No, jos meni ohi niin ei haittaa. Kyllä minusta taas närkästymisen haistaa, jos joku erehtyy hypettelemään tai liikaa asettuu puolustelemaan. Kai mä en osaa ottaa apua vastaan tai koen surkeutta, jos en saa puolustaa itse itseäni kuten aina oon tottunu tekemään. 😅
EE"No, jos meni ohi niin ei haittaa. Kyllä minusta taas närkästymisen haistaa, jos joku erehtyy hypettelemään tai liikaa asettuu puolustelemaan. Kai mä en osaa ottaa apua vastaan tai koen surkeutta, jos en saa puolustaa itse itseäni kuten aina oon tottunu tekemään. 😅
EE"
En sekaannu sun asioihin! Kuuntelen vaan avautumistasi. Kohta saatan ryhtyä nukkumaan, joten ehkä runsaan vartin kirjoittelen täällä! :)Anonyymi kirjoitti:
Jos sen niin haluaa ajatella. Minusta mä vaan elin itselleni tyypillisesti sen enempää miettimättä onko se mun oma polku kunhan mielekäs polku on. 😄
Olen mä välillä erehtyny muittenkin tienviittoja seuraamaan ja joutunu suolle niin sanotusti.
EE"Jos sen niin haluaa ajatella. Minusta mä vaan elin itselleni tyypillisesti sen enempää miettimättä onko se mun oma polku kunhan mielekäs polku on. 😄
EE"
Mitä tarkoittaa tuo tieviittoja seuraamalla joutuminen suolle tarkoittaa?
Hyvää yötä! Törmätään huomenna uudelleen! :)- Anonyymi
"Jos sen niin haluaa ajatella. Minusta mä vaan elin itselleni tyypillisesti sen enempää miettimättä onko se mun oma polku kunhan mielekäs polku on. 😄
EE"
Mitä tarkoittaa tuo tieviittoja seuraamalla joutuminen suolle tarkoittaa?
Hyvää yötä! Törmätään huomenna uudelleen! :)Hyvää yötä. 😄
Parempi kun ei yritä mennä muitten jälkiä pitkin, kulkee omia jälkiä pitkin niin pysyy pakka kasassa. Ts. ei yritä olla ja elää muutoin, kun on itsessään hyvä olla.
EE - Anonyymi
"No, jos meni ohi niin ei haittaa. Kyllä minusta taas närkästymisen haistaa, jos joku erehtyy hypettelemään tai liikaa asettuu puolustelemaan. Kai mä en osaa ottaa apua vastaan tai koen surkeutta, jos en saa puolustaa itse itseäni kuten aina oon tottunu tekemään. 😅
EE"
En sekaannu sun asioihin! Kuuntelen vaan avautumistasi. Kohta saatan ryhtyä nukkumaan, joten ehkä runsaan vartin kirjoittelen täällä! :)😆😆😅👍
EE Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä. 😄
Parempi kun ei yritä mennä muitten jälkiä pitkin, kulkee omia jälkiä pitkin niin pysyy pakka kasassa. Ts. ei yritä olla ja elää muutoin, kun on itsessään hyvä olla.
EE"Hyvää yötä. 😄
EE"
Kiitos selittämisestä - nyt se selkisi, mitä tarkoitit.
Hyvää yötä! Ei nukuttanutkaan vielä. Taidan katsoa futista vielä tunnin ennen kuin ryhdyn nukkumaan. Öitä! .)- Anonyymi
"Ihan hyvä jos ihminen ei ole henkisesti liian riippuvainen muista ihmisistä. Eikä fyysisestikkään, silloin on parempi selviämis moodi eikä vaivu muitten kannettavaksi ja kannateltavaksi niin helposti. Kun on jo perustuksiltaan yksinään pärjäävä. Oikeasti yksinään, eikä vain ohimennen.
EE"
Faija on 85-vuotias ja tarvitsee apuani melkein joka päivä. Itseäni suorastaan sanoen hirvittää se, että itse olen 85 v. ja huonossa kunnossa. Ei ole lapsia tai puolisoa, joka katsoisi perään. Ilmeisesti olisin jossain vanhainkodissa sen ikäisenä? Minusta on hyvä, että on apua muista ihmisistä aina riippuvuuteen asti.On se ihan okei. Ihmisistä pidetään huolta, mutta siihen ei kannata tuudittautua, maailma kovenee jatkuvasti.
EE Anonyymi kirjoitti:
On se ihan okei. Ihmisistä pidetään huolta, mutta siihen ei kannata tuudittautua, maailma kovenee jatkuvasti.
EE"On se ihan okei. Ihmisistä pidetään huolta, mutta siihen ei kannata tuudittautua, maailma kovenee jatkuvasti.
EE"
Joo, maailma kovenee, mutta ei moni vanhus saa ehkä nytkään riittävästi apua kotona asumiseen. Heidät pistetään, jos pystytään, johonkin hoivalaitokseen. Kun me olemme vanhoja 2050-2060-luvulla niin löytyykö meille hoivaajaa? Sinulla on lapsia, mutta minulla ei.- Anonyymi
"On se ihan okei. Ihmisistä pidetään huolta, mutta siihen ei kannata tuudittautua, maailma kovenee jatkuvasti.
EE"
Joo, maailma kovenee, mutta ei moni vanhus saa ehkä nytkään riittävästi apua kotona asumiseen. Heidät pistetään, jos pystytään, johonkin hoivalaitokseen. Kun me olemme vanhoja 2050-2060-luvulla niin löytyykö meille hoivaajaa? Sinulla on lapsia, mutta minulla ei.Minä en kuitenkaan odota, että lapseni hoivaa minua oman elämänsä kustannuksella. Mutta kiva, jos edes välillä kysyy kuulumiseni.
Ei kaikilla ole edes varaa mihinkään hoivakoteihin, jos on varallisuutta sinne joutuessa ei ole kohta, kun rahat on käytetty. Aina löytyy rahareikiä mistä vanhukselta rokottaa.
Se voi olla, että rasvattu köysi on tulevausuuden ratkaisu, jos tämmönen kurjennus tahti jatkuu maassa. Täällä vanhus on ruesa, Espanjassa kunnioitettu perheenjäsen josta huolehditaan.
EE Anonyymi kirjoitti:
Minä en kuitenkaan odota, että lapseni hoivaa minua oman elämänsä kustannuksella. Mutta kiva, jos edes välillä kysyy kuulumiseni.
Ei kaikilla ole edes varaa mihinkään hoivakoteihin, jos on varallisuutta sinne joutuessa ei ole kohta, kun rahat on käytetty. Aina löytyy rahareikiä mistä vanhukselta rokottaa.
Se voi olla, että rasvattu köysi on tulevausuuden ratkaisu, jos tämmönen kurjennus tahti jatkuu maassa. Täällä vanhus on ruesa, Espanjassa kunnioitettu perheenjäsen josta huolehditaan.
EE"Minä en kuitenkaan odota, että lapseni hoivaa minua oman elämänsä kustannuksella. Mutta kiva, jos edes välillä kysyy kuulumiseni.
EE"
Kiitos näkemyksestäsi. Itse elän tällä hetkellä Faijan vanhuksen arkea, jossa joutuu häntä auttamaan monessa asiassa. Autolla hän voi ajaa itse, mutta jo kaupassa käyminen on vaivalloista. Yleensä itse käyn hänen puolestaan ostoksilla.Anonyymi kirjoitti:
Minä en kuitenkaan odota, että lapseni hoivaa minua oman elämänsä kustannuksella. Mutta kiva, jos edes välillä kysyy kuulumiseni.
EE" Täällä vanhus on riesa, Espanjassa kunnioitettu perheenjäsen josta huolehditaan.
EE"
Mistä olet tuollaista kuullut, että Espanjassa kunnioitettu perheenjäsen? Onko Suomessa muka vanhus riesa?- Anonyymi
" Täällä vanhus on riesa, Espanjassa kunnioitettu perheenjäsen josta huolehditaan.
EE"
Mistä olet tuollaista kuullut, että Espanjassa kunnioitettu perheenjäsen? Onko Suomessa muka vanhus riesa?Espanjassa asuvilta olen kuullut. 🙂
EE Anonyymi kirjoitti:
Espanjassa asuvilta olen kuullut. 🙂
EE"Espanjassa asuvilta olen kuullut. 🙂
EE"
Olen kuullut, että niin joissakin muissa maissa tai ainakin sinne päin.
Miten meni itsenäisyyspäivä?
- Anonyymi
Tänään tulee kuutos kanavalta hirttäkää heidät lännenelokuva
anonyymi: "Tänään tulee kuutos kanavalta hirttäkää heidät lännenelokuva"
Kiitos vinkistä. Miksi suosittelet juuri tätä elokuvaa? Miksi se on hyvä?- Anonyymi
anonyymi: "Tänään tulee kuutos kanavalta hirttäkää heidät lännenelokuva"
Kiitos vinkistä. Miksi suosittelet juuri tätä elokuvaa? Miksi se on hyvä?Se vaan on hyvä ja tosiaan tulee tänään teeveestä ensi tiistaina tulee likainen harry ja viikon päästä maanantaina msgnum 44 ei tarvi selityksiä siin o elokuvia
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan on hyvä ja tosiaan tulee tänään teeveestä ensi tiistaina tulee likainen harry ja viikon päästä maanantaina msgnum 44 ei tarvi selityksiä siin o elokuvia
Kiitos elokuvanäkemyksestäsi! Hyvää joulunalusaikaa! :)
- Anonyymi
Kiitos elokuvanäkemyksestäsi! Hyvää joulunalusaikaa! :)
Kiitos samoin
- Anonyymi
Lämmintä päälle ja ulos kävelylle. Parasta jos pääsee metsään valoisaan aikaan. Ja jos on vielä repussa kuumaa glögiä, niin voi että 🤗
xLiner"Lämmintä päälle ja ulos kävelylle. Parasta jos pääsee metsään valoisaan aikaan. Ja jos on vielä repussa kuumaa glögiä, niin voi että 🤗
xLiner"
Tuo voi piristää tähän vuoden aikaan, jos vielä paistaa aurinko! :) Suositetulla juomalla hainkin jonkun sanomana glögiä. Kiitos vastauksesta! :)
- Anonyymi
Liikkua pitää, levätä ja syödä.
anonyymi: "Liikkua pitää, levätä ja syödä."
Siinä hyviä neuvoja. Itse en ole tänään syönyt päivällä kuin suklaalevyn ja vähän leipää. Liikkumista oli lähinnä vain kaksi kertaa kaupassakäynti. Itsenikin siis pitäisi paremmin noudattaa neuvoasi.
- Anonyymi
Ulkoilmaa. Lumisten maisemien taivastella.
Kuudikauppiaan tuotteiden nuuhkimista.
Vilma"Ulkoilmaa. Lumisten maisemien taivastella.
Kuudikauppiaan tuotteiden nuuhkimista.
Vilma"
Valitettavasti kaupungissa ei ole niin helppo lumisia maisemia katsella kuin puistoissa. Tietysti on Stadissa se pitkä keskuspuisto. Kiitos näkemyksestäsi, sillä ehkä siitä talvesta tulee nauttia, kun sellainen Suomessa on.
- Anonyymi
Tuolla netissä oli tänään joku teksti, että elokuva "Taru sormusten herrasta" on kautta aikojen kaikkein paras. En ole samaa mieltä, mutta joku asiantuntija oli sitä mieltä.
Se paras elokuva näyttää pyörivän juuri nyt. Kiitos vinkistä.
"Taru Sormusten herrasta: Sormuksen ritarit
5.12. klo 21:00, TV5.
Keski-Maassa elää legenda Mustasta Ruhtinaasta, Sauronista, joka takoi itselleen mahtavia taikavoimia sisältävän Valtasormuksen. Sen avulla hän voisi orjuuttaa kaikki kansat ja peittää maat pimeyteen. Mutta Sormus katosi ja päätyi lopulta urhean pikku hobitin, Frodo Reppulin, haltuun. Nyt Sauron on päässyt Sormuksen jäljille, ja Keski-Maa pelastuu vain, jos Sormus saadaan tuhottua. Sen voi tuhota vain Tuomiovuoren tulisissa uumenissa, ja Frodo ottaa hoitaakseen vaarallisen tehtävän. Apunaan hänellä on hobitit Sam, Merri ja Pippin, ihmisten Korkeiden Kuninkaiden jälkeläinen Aragorn, Gondorin käskynhaltijan poika Boromir, velho Gandalf, haltiaprinssi Legolas sekä kääpiöiden edustajana peloton soturi, Gimli Góinin poika. Nuo yhdeksän Sormuksen Ritaria lähtevät vaarojentäyteiselle matkalle kohti Mordorin maata."
- Anonyymi
En suosittele toisille mitään.
anonyymi: "En suosittele toisille mitään."
Kait sinä jotain suosittelemisen arvoisena pidät? Eikö olisi kiva, jos muut nauttisivat jostain sellaisesta, jota sinä pidät hyvänä?- Anonyymi
anonyymi: "En suosittele toisille mitään."
Kait sinä jotain suosittelemisen arvoisena pidät? Eikö olisi kiva, jos muut nauttisivat jostain sellaisesta, jota sinä pidät hyvänä?En suosittele. Mitä hyötyä siitä olisi, kun makuja on monenlaisia. En lähtökohtaisesti suhtaudu toisiin oman itseni jatkeena.
Kuitenkin itselläni heräsi ajatuksia tämän päivän HS:n jutusta koskien Samu Haberin suosiota Saksassa. Jutussa yritettiin kaivamalla kaivaa suosion syitä. Se herätti minussa ajatuksia jutun tekijästä, hänen intresseistään ja motiiveista tehdä ko. juttu sulmalaiseen lehteen, ja laajemmin suomalaisten mieltymyksistä lähinnä suursuosion syistä tai sen puutteesta Suomessa. Anonyymi kirjoitti:
En suosittele. Mitä hyötyä siitä olisi, kun makuja on monenlaisia. En lähtökohtaisesti suhtaudu toisiin oman itseni jatkeena.
Kuitenkin itselläni heräsi ajatuksia tämän päivän HS:n jutusta koskien Samu Haberin suosiota Saksassa. Jutussa yritettiin kaivamalla kaivaa suosion syitä. Se herätti minussa ajatuksia jutun tekijästä, hänen intresseistään ja motiiveista tehdä ko. juttu sulmalaiseen lehteen, ja laajemmin suomalaisten mieltymyksistä lähinnä suursuosion syistä tai sen puutteesta Suomessa.anonyyymi: "En suosittele. Mitä hyötyä siitä olisi, kun makuja on monenlaisia. En lähtökohtaisesti suhtaudu toisiin oman itseni jatkeena.
Kuitenkin itselläni heräsi ajatuksia tämän päivän HS:n jutusta koskien Samu Haberin suosiota Saksassa. Jutussa yritettiin kaivamalla kaivaa suosion syitä. Se herätti minussa ajatuksia jutun tekijästä, hänen intresseistään ja motiiveista tehdä ko. juttu sulmalaiseen lehteen, ja laajemmin suomalaisten mieltymyksistä lähinnä suursuosion syistä tai sen puutteesta Suomessa."
Voi olla, että joku ei ole törmännyt siihen - mitä sinä pidät hyvänä? Jollekin sinun hyvän makusi hedelmä voi tuottaa uuden nautinnon, jos se ei ole ennestään tuttu?
Samu Haber on Saksassa kuuluisuus paikallisen Voice-kisan myötä. On siellä yksi valmentajista/valitsijoista - minkä takia ei ole ihme, että hän on Saksassa suosittu.- Anonyymi
anonyyymi: "En suosittele. Mitä hyötyä siitä olisi, kun makuja on monenlaisia. En lähtökohtaisesti suhtaudu toisiin oman itseni jatkeena.
Kuitenkin itselläni heräsi ajatuksia tämän päivän HS:n jutusta koskien Samu Haberin suosiota Saksassa. Jutussa yritettiin kaivamalla kaivaa suosion syitä. Se herätti minussa ajatuksia jutun tekijästä, hänen intresseistään ja motiiveista tehdä ko. juttu sulmalaiseen lehteen, ja laajemmin suomalaisten mieltymyksistä lähinnä suursuosion syistä tai sen puutteesta Suomessa."
Voi olla, että joku ei ole törmännyt siihen - mitä sinä pidät hyvänä? Jollekin sinun hyvän makusi hedelmä voi tuottaa uuden nautinnon, jos se ei ole ennestään tuttu?
Samu Haber on Saksassa kuuluisuus paikallisen Voice-kisan myötä. On siellä yksi valmentajista/valitsijoista - minkä takia ei ole ihme, että hän on Saksassa suosittu.Ok, hyviä vinkkejä kai näistäkin jutuista voi onkia.
En usko, että suosio perustuu pelkästään ko. kisan tuomarina toimimiseen. Samu kertoi jutussa, miten paljon taustatyötä hän ja bändi aikanaan näki suosion juurruttamisen eteen mm. keikkailemalla ja esiintymällä ahkerasti eri yhteyksissä.
Lähinnä ihmettelin, miksi toimittaja tuntui jutussa ihmettelevän Samun suosion syytä Saksassa. Syitä revittiin erilaisista tekijöistä saksalaisen kansan luonteesta erikoiseen huumoriin, jonka makuhermoja Samun huumori näyttäisi ruokkivan.
Ehkä hän vain on valovoimainen persoona, jonka saksalaiset ovat tajunneet. Lopputulemana jutussa näytti löytyvän yksi syy Samun suosioon Saksassa ja se oli hänen aitoutensa. Hyvä HS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, hyviä vinkkejä kai näistäkin jutuista voi onkia.
En usko, että suosio perustuu pelkästään ko. kisan tuomarina toimimiseen. Samu kertoi jutussa, miten paljon taustatyötä hän ja bändi aikanaan näki suosion juurruttamisen eteen mm. keikkailemalla ja esiintymällä ahkerasti eri yhteyksissä.
Lähinnä ihmettelin, miksi toimittaja tuntui jutussa ihmettelevän Samun suosion syytä Saksassa. Syitä revittiin erilaisista tekijöistä saksalaisen kansan luonteesta erikoiseen huumoriin, jonka makuhermoja Samun huumori näyttäisi ruokkivan.
Ehkä hän vain on valovoimainen persoona, jonka saksalaiset ovat tajunneet. Lopputulemana jutussa näytti löytyvän yksi syy Samun suosioon Saksassa ja se oli hänen aitoutensa. Hyvä HS.Kieltämättä myös ”morgenlatte” oli hauskasti lohkaistu 😄
Anonyymi kirjoitti:
Ok, hyviä vinkkejä kai näistäkin jutuista voi onkia.
Ehkä hän vain on valovoimainen persoona, jonka saksalaiset ovat tajunneet. Lopputulemana jutussa näytti löytyvän yksi syy Samun suosioon Saksassa ja se oli hänen aitoutensa. Hyvä HS.anonyymi: "Ok, hyviä vinkkejä kai näistäkin jutuista voi onkia.
Ehkä hän vain on valovoimainen persoona, jonka saksalaiset ovat tajunneet. Lopputulemana jutussa näytti löytyvän yksi syy Samun suosioon Saksassa ja se oli hänen aitoutensa. Hyvä HS."
Meille ei tule HS, mutta oliko se tämän päivän Hesarissa Haber-juttu. Pitää lukea myöhemmin. Kiitos mielenkiintoisen asian esille nostosta.Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä myös ”morgenlatte” oli hauskasti lohkaistu 😄
anonyymi: "Kieltämättä myös ”morgenlatte” oli hauskasti lohkaistu 😄"
Anteeksi, en ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitit? Voisitko selittää vähän lisää?- Anonyymi
anonyymi: "Ok, hyviä vinkkejä kai näistäkin jutuista voi onkia.
Ehkä hän vain on valovoimainen persoona, jonka saksalaiset ovat tajunneet. Lopputulemana jutussa näytti löytyvän yksi syy Samun suosioon Saksassa ja se oli hänen aitoutensa. Hyvä HS."
Meille ei tule HS, mutta oliko se tämän päivän Hesarissa Haber-juttu. Pitää lukea myöhemmin. Kiitos mielenkiintoisen asian esille nostosta.Kyllä, löytyi ainakin digiversiosta. Kiitos keskustelusta.
- Anonyymi
anonyymi: "Kieltämättä myös ”morgenlatte” oli hauskasti lohkaistu 😄"
Anteeksi, en ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitit? Voisitko selittää vähän lisää?Selviää samaisesta jutusta.
Anonyymi kirjoitti:
Selviää samaisesta jutusta.
Kiitos tiedosta. Vielä kerran hyvää itsenäisyyspäivää! :)
- Anonyymi
Kiitos tiedosta. Vielä kerran hyvää itsenäisyyspäivää! :)
Hyvää itsenäisyyspäivää! 🇫🇮
- Anonyymi
Yhtä biisiä. I Käänt kos i käänt https://youtu.be/QuYTUs_QbOc?si=96dVh8FrGru7YfuB
Hyvää elokuvaa?
- Amadeus, v.1984 (ohjaajan leikkaus palaa elokuvateattereihin lähiaikoina)
Kirjaa?
- Madame de Pompadour / kirj. Nancy Midford (s. 1721 - k. 1764, historiallinen lähikuva Ludvig XV rakastajattaresta)
Suklaata?
- Fazerina
Peliä?
- Monopoli
Ruokaa?
- Kana tortillat kaikkine lisukkeineen
Ravintolaa?
- Deliberi (Keskuskatu)
Juomaa?
- Vissy
Sinkkuristeilyä?
- EOS, ehkä Tukholman risteily?
Kiitos gallupista! 😁"Hyvää elokuvaa?
Kirjaa?
- Madame de Pompadour / kirj. Nancy Midford (s. 1721 - k. 1764, historiallinen lähikuva Ludvig XV rakastajattaresta)
Suklaata?
- Fazerina
Peliä?
- Monopoli
Ruokaa?
Ravintolaa?
- Deliberi (Keskuskatu)
Juomaa?
- Vissy
Sinkkuristeilyä?
Kiitos gallupista! 😁"
Kiitos vastauksesta. Siihen peliin itsellänil kävi mielessä Afrikan Tähti, mutta on se Monopolykin hyvä vaihtoehto. Missä kaupungissa on Deliberi?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Hyvää elokuvaa?
Kirjaa?
Suklaata?
- Fazerina
Peliä?
- Monopoli
Ruokaa?
Ravintolaa?
- Deliberi (Keskuskatu)
Juomaa?
- Vissy
Sinkkuristeilyä?
Kiitos gallupista! 😁"
Kiitos vastauksesta. Siihen peliin itsellänil kävi mielessä Afrikan Tähti, mutta on se Monopolykin hyvä vaihtoehto. Missä kaupungissa on Deliberi?Ravintola Deliberi, Keskuskatu 7, Helsinki.
Oikeastaan se on ravintolakompleksi, jossa on useampia ravintoloita keskitetty samaan kompleksiin. Kesäisin myös terassi. Paljon vaihtoehtoja, jokaiselle jotakin.
Helppo ja vaivaton ystävien tapaamispaikka. Keskeisellä paikalla.tosi.typy kirjoitti:
Ravintola Deliberi, Keskuskatu 7, Helsinki.
Oikeastaan se on ravintolakompleksi, jossa on useampia ravintoloita keskitetty samaan kompleksiin. Kesäisin myös terassi. Paljon vaihtoehtoja, jokaiselle jotakin.
Helppo ja vaivaton ystävien tapaamispaikka. Keskeisellä paikalla.Kiitos tiedosta. Pitääpä panna muistiin. Hyvää yötä ja hyvää itsenäisyyspäivää!
Kiitos tiedosta. Pitääpä panna muistiin. Hyvää yötä ja hyvää itsenäisyyspäivää!
Kiitos samoin. Hyvää yötä!
- Anonyymi
Ruokaan vastaus: pakaste-pyttipannua johon lisukkeena pieniksi kuutioitua HK (Helsingin Kauppiaat) sininen yksi pötkö ja sipullettua keltaista sipulia sellaisella pumpattavalla vehkeellä saa sipullettua pieniksi sipulit.
anonyymi: "Ruokaan vastaus: pakaste-pyttipannua johon lisukkeena pieniksi kuutioitua HK (Helsingin Kauppiaat) sininen yksi pötkö ja sipullettua keltaista sipulia sellaisella pumpattavalla vehkeellä saa sipullettua pieniksi sipulit."
Makunsa kullakin. Itse en tykkään pyttipannusta ja HK:n Sinisestä. Opiskelijana ensimmäisenä vuonna söin kyllä HK:n Sinistä, mutta siihen se jäi. Mutta kiitos vinkistä - ehkä joku muu tykkää tai kokeilee reseptiäsi! :)
Hyvää itsenäisyyspäivää! :)
- Anonyymi
Itsenäisyyspäivä on itsepäisyyden päivä, synonyyminä myös tottelemattomuuden päivä.
niin.. joskuskun kyllästyy kaikkiin ruokiin, niin pitää yrittääkehittääjotain uusia ideoita.anonyymi: "niin.. joskuskun kyllästyy kaikkiin ruokiin, niin pitää yrittääkehittääjotain uusia ideoita."
Itse pidän Thai-kuutio lämmitettävistä ruuista, mutta en syö niitä joka päivä, sillä niihin kyllästyisi.
Hyvää itsenäisyyspäivää vai onko se sinulla itsepäisyyspäivä?
- Anonyymi
Peleistäja elokuvista: alkuperäinen Dyyni olikohan vuodelta 1983 Dino De Laurentiis joku tuotti tai se suku ensimmäisen aika komean Dyyni -elokuvan, hiekkamadotkin..
Avaruusjutut hauskoja, avaruusstrategiaStarcrafttai joku Red Alert 3
Syyni-peleistä Emperor on aika hyvä...
Aloin katsomaan uudestaan sarjaa: Enterprise, aravajuttu tuokin saja onpi uudempi NX-01Anonyymi: "Peleistäja elokuvista: alkuperäinen Dyyni olikohan vuodelta 1983 Dino De Laurentiis joku tuotti tai se suku ensimmäisen aika komean Dyyni -elokuvan, hiekkamadotkin..
Avaruusjutut hauskoja, avaruusstrategiaStarcrafttai joku Red Alert 3
Syyni-peleistä Emperor on aika hyvä...
Aloin katsomaan uudestaan sarjaa: Enterprise, aravajuttu tuokin saja onpi uudempi NX-01"
Olen nähnyt alkuperäisen Dyyni-elokuvan. Red Alert on tuttu ainakin jostain versiosta. Kiitos vinkeistä, ehkä joillekin hyviä suosituksia?
Hyvää itsenäisyyspäivää! :)
- Anonyymi
niin tuo dyyni-pweli EMoweie: kubjju;
https://en.wikipedia.org/wiki/Emperor:_Battle_for_DuneKiitos linkistä - se selvitti paljon niille, joita se saattoi kiinnostaa. Peli taitaa olla aika vanha?
- Anonyymi
Kiitos linkistä - se selvitti paljon niille, joita se saattoi kiinnostaa. Peli taitaa olla aika vanha?
Vanha hyvä peli lapsuudesta - C64:n Elite! Klassikko. Myös muissa tietokoneissa 80-luvulla.
Anonyymi kirjoitti:
Vanha hyvä peli lapsuudesta - C64:n Elite! Klassikko. Myös muissa tietokoneissa 80-luvulla.
Kiitos kirjoituksesta ja hyvää itsenäisyyspäivää Sinullekin! :)
Onko muita pelejä, kirjoja, elokuvia tai muita suositeltavaa muille?
- Anonyymi
Suosittelen "Päiväni murmelina elokuvaa" ja siitä ideoitua ruotsalaista "Naken" leffaa. Elokuvissa päähenkilö elää samaa päivää aina uudelleen.
Aika vaikea lähteä suosittelemaan muille, kun ei muita tunne eikä tiedä mistä ne vois pitää.
mustasusi: "Aika vaikea lähteä suosittelemaan muille, kun ei muita tunne eikä tiedä mistä ne vois pitää."
Idea suosittelussa on se - mitä itse pidät ja voisit ilolla tarjota muille. Esimerkiksi itse pidän Marabou Twist- karkkipussista. Syön sitä parhaimmillaan ja voisin sitä suositella muillekin. Kuulijan ei itse tarvitse pitää tai tietää kyseistä tuotetta, mutta suosittelulla kyseinen juttu menee suositeltavalle tietoisuuteen. Näin hänkin voi nauttia herkullisesta Marabou-suklaasta.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Aika vaikea lähteä suosittelemaan muille, kun ei muita tunne eikä tiedä mistä ne vois pitää."
Idea suosittelussa on se - mitä itse pidät ja voisit ilolla tarjota muille. Esimerkiksi itse pidän Marabou Twist- karkkipussista. Syön sitä parhaimmillaan ja voisin sitä suositella muillekin. Kuulijan ei itse tarvitse pitää tai tietää kyseistä tuotetta, mutta suosittelulla kyseinen juttu menee suositeltavalle tietoisuuteen. Näin hänkin voi nauttia herkullisesta Marabou-suklaasta.Onhan se toki niinkin. Siinä tekee itsestään haavoittuvaisen, kun alkaa omia suosikeitaan julki tuomaan, ja joku toinen tulee pian sivusta tyrmäämään ja moittimaan, että on sulla surkea maku.
mustasusi kirjoitti:
Onhan se toki niinkin. Siinä tekee itsestään haavoittuvaisen, kun alkaa omia suosikeitaan julki tuomaan, ja joku toinen tulee pian sivusta tyrmäämään ja moittimaan, että on sulla surkea maku.
mustasusi: "Onhan se toki niinkin. Siinä tekee itsestään haavoittuvaisen, kun alkaa omia suosikeitaan julki tuomaan, ja joku toinen tulee pian sivusta tyrmäämään ja moittimaan, että on sulla surkea maku."
Tuo esiin joku pitämäsi leffa, suklaa, ruoka - kokeile käykö niin? En usko, että täällä joku tyrmää sinut. En ainakaan minä.- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Onhan se toki niinkin. Siinä tekee itsestään haavoittuvaisen, kun alkaa omia suosikeitaan julki tuomaan, ja joku toinen tulee pian sivusta tyrmäämään ja moittimaan, että on sulla surkea maku.
Nytkö joku voisi kysyä Usko.Toivo.Rakkaudelta vaikka, että miksi tämä tukee Venäjän sotateollisuutta ostamalla Marabouta?
Anonyymi kirjoitti:
Nytkö joku voisi kysyä Usko.Toivo.Rakkaudelta vaikka, että miksi tämä tukee Venäjän sotateollisuutta ostamalla Marabouta?
"Nytkö joku voisi kysyä Usko.Toivo.Rakkaudelta vaikka, että miksi tämä tukee Venäjän sotateollisuutta ostamalla Marabouta?"
En ollut tietoinen, että Marabouta ostamalla tulisin tukeneeksi Venäjän sotateollisuutta. Tykkään vain suklaasta, myös Fazerin.
Hyvä elokuva: Arctic
Kirja: Michael Pollan – "How to Change Your Mind"
Suklaa: Tupla
Peli: Warhammer 40k Dawn of War sarja
Ruoka: Pitsa
Ravintola: en tiedä
Juoma: hunajaviini (mead)"Hyvä elokuva: Arctic
Juoma: hunajaviini (mead)"
Tulihan se sieltä. Minkälaista on hunajaviini? Luetko paljon kirjoja englanniksi?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Hyvä elokuva: Arctic
Juoma: hunajaviini (mead)"
Tulihan se sieltä. Minkälaista on hunajaviini? Luetko paljon kirjoja englanniksi?En mä paljon lue kirjoja ja tuo on suomennettunakin kyllä olemassa. Joitain kirjoja on ollut pakko lukea englanniksi, kun ei niitä ole suomennettu. Aivan liian vähän tulee luettua.
Hunajaviini on sellaista aika makeaa ja siman tapaista alkoholipitoista juomaa. Ei tule usein juotua.mustasusi kirjoitti:
En mä paljon lue kirjoja ja tuo on suomennettunakin kyllä olemassa. Joitain kirjoja on ollut pakko lukea englanniksi, kun ei niitä ole suomennettu. Aivan liian vähän tulee luettua.
Hunajaviini on sellaista aika makeaa ja siman tapaista alkoholipitoista juomaa. Ei tule usein juotua.mustasusi: "En mä paljon lue kirjoja ja tuo on suomennettunakin kyllä olemassa. Joitain kirjoja on ollut pakko lukea englanniksi, kun ei niitä ole suomennettu. Aivan liian vähän tulee luettua.
Hunajaviini on sellaista aika makeaa ja siman tapaista alkoholipitoista juomaa. Ei tule usein juotua."
Kiitos tarkentavasta vastauksesta. Itse luin vuosia sitten paljon englanniksi fantasiaromaaneja, sillä niitä ei kaikkia suomennettu ja minun makuun käännettiin liian hitaasti suomeksi. Tilasin jopa Englannista niitä kirjoja.
Mistä sitä hunajaviiniä saa - Alkostako?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "En mä paljon lue kirjoja ja tuo on suomennettunakin kyllä olemassa. Joitain kirjoja on ollut pakko lukea englanniksi, kun ei niitä ole suomennettu. Aivan liian vähän tulee luettua.
Hunajaviini on sellaista aika makeaa ja siman tapaista alkoholipitoista juomaa. Ei tule usein juotua."
Kiitos tarkentavasta vastauksesta. Itse luin vuosia sitten paljon englanniksi fantasiaromaaneja, sillä niitä ei kaikkia suomennettu ja minun makuun käännettiin liian hitaasti suomeksi. Tilasin jopa Englannista niitä kirjoja.
Mistä sitä hunajaviiniä saa - Alkostako?Joo, Alko sitä myy koska se on prosenteiltaan melko vahvaa.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Joo, Alko sitä myy koska se on prosenteiltaan melko vahvaa.
hunajaviiniä voi tehdä myös itse
mustasusi kirjoitti:
Joo, Alko sitä myy koska se on prosenteiltaan melko vahvaa.
mustasusi: "Joo, Alko sitä myy koska se on prosenteiltaan melko vahvaa."
Kiitos tiedosta.
Itsekin muuten tykkään Tuplasta ja pizzasta. Olen joskus syönyt Italiassa pizzaa. Oletko käynyt Italiassa tai jossain muualla ulkomailla?Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä voi. Ja itse tekemällä tulee varmaan parempaa.
Anonyymi kirjoitti:
anonyymi: "hunajaviiniä voi tehdä myös itse"
Miten muka sitä voi tehdä itse? Voisitko selventää ja tarkentaa?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Joo, Alko sitä myy koska se on prosenteiltaan melko vahvaa."
Kiitos tiedosta.
Itsekin muuten tykkään Tuplasta ja pizzasta. Olen joskus syönyt Italiassa pizzaa. Oletko käynyt Italiassa tai jossain muualla ulkomailla?Joo, Italiassa olen minäkin syönyt pitsaa. Ne on siellä ihan erilaisia kuin mihin täällä on tottunut. Olin häämatkalla pohjois Italiassa vuonna 1999 exän kanssa.
Ja toki käytiin silloin paljon muuallakin. Turkissa ja Espanjassa, Madeiralla asti. Mutta en sitten eron jälkeen ole yksin käynyt muualla kuin Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa ja Virossa.
Joku kynnys siinä lähteä yksin matkalle, vaikka varmaan pitäis mennä, koska tuskin tässä enää mitään matkaseuraa tulee saamaan.- Anonyymi
anonyymi: "hunajaviiniä voi tehdä myös itse"
Miten muka sitä voi tehdä itse? Voisitko selventää ja tarkentaa?Netissä on reseptejä. Pitääkö mun kopioida sulle?
mustasusi kirjoitti:
Joo, Italiassa olen minäkin syönyt pitsaa. Ne on siellä ihan erilaisia kuin mihin täällä on tottunut. Olin häämatkalla pohjois Italiassa vuonna 1999 exän kanssa.
Ja toki käytiin silloin paljon muuallakin. Turkissa ja Espanjassa, Madeiralla asti. Mutta en sitten eron jälkeen ole yksin käynyt muualla kuin Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa ja Virossa.
Joku kynnys siinä lähteä yksin matkalle, vaikka varmaan pitäis mennä, koska tuskin tässä enää mitään matkaseuraa tulee saamaan.mustasusi: "Joo, Italiassa olen minäkin syönyt pitsaa. Ne on siellä ihan erilaisia kuin mihin täällä on tottunut. Olin häämatkalla pohjois Italiassa vuonna 1999 exän kanssa.
Joku kynnys siinä lähteä yksin matkalle, vaikka varmaan pitäis mennä, koska tuskin tässä enää mitään matkaseuraa tulee saamaan."
Minkälainen oli häämatka kokemuksena? Itse kävin Venetsiassa. Firenzessä, Roomassa, Assisissa ja San Marinossa, joten minäkin kävin Pohjois-Italian puolella.Anonyymi kirjoitti:
Netissä on reseptejä. Pitääkö mun kopioida sulle?
anonyymi: "Netissä on reseptejä. Pitääkö mun kopioida sulle?"
Laita linkki reseptiin. Tuskin täällä saa olla alkoholin valmistusohjeita näkysällä?- Anonyymi
anonyymi: "Netissä on reseptejä. Pitääkö mun kopioida sulle?"
Laita linkki reseptiin. Tuskin täällä saa olla alkoholin valmistusohjeita näkysällä?Et sä osaa itse googlettaa hunajaviiniä. Laitat googlen hakuun hunajaviini.
mustasusi: "Joo, Italiassa olen minäkin syönyt pitsaa. Ne on siellä ihan erilaisia kuin mihin täällä on tottunut. Olin häämatkalla pohjois Italiassa vuonna 1999 exän kanssa.
Joku kynnys siinä lähteä yksin matkalle, vaikka varmaan pitäis mennä, koska tuskin tässä enää mitään matkaseuraa tulee saamaan."
Minkälainen oli häämatka kokemuksena? Itse kävin Venetsiassa. Firenzessä, Roomassa, Assisissa ja San Marinossa, joten minäkin kävin Pohjois-Italian puolella.Se oli oikein mukava reissu. Venetsia ja Verona tuli tutuksi. Gardajärvellä oli viihtyisää ja mukava iltaelämä. Antonio Banderas tuli siellä silloisen vaimonsa kanssa meitä vastaan yksi ilta. Silloin tuntui maailmassa olevan kaikki asiat kohdallaan muutenkin, vaikka olikin se Y2K uhka päällä.
Anonyymi kirjoitti:
Et sä osaa itse googlettaa hunajaviiniä. Laitat googlen hakuun hunajaviini.
anonyymi: "Et sä osaa itse googlettaa hunajaviiniä. Laitat googlen hakuun hunajaviini."
Laitan hakuun, jos kiinnostaa, mutta valmiina laitettuna olisin katsonut nyt - miten sitä tehdään.mustasusi kirjoitti:
Se oli oikein mukava reissu. Venetsia ja Verona tuli tutuksi. Gardajärvellä oli viihtyisää ja mukava iltaelämä. Antonio Banderas tuli siellä silloisen vaimonsa kanssa meitä vastaan yksi ilta. Silloin tuntui maailmassa olevan kaikki asiat kohdallaan muutenkin, vaikka olikin se Y2K uhka päällä.
mustasusi: "Se oli oikein mukava reissu. Venetsia ja Verona tuli tutuksi. Gardajärvellä oli viihtyisää ja mukava iltaelämä. Antonio Banderas tuli siellä silloisen vaimonsa kanssa meitä vastaan yksi ilta. Silloin tuntui maailmassa olevan kaikki asiat kohdallaan muutenkin, vaikka olikin se Y2K uhka päällä."
Mutsi on käynyt myös Gardajärvellä. Muuten vuonna 1999 mutsi oli tammikuussa Dubaissa. Luuli, että Saddam hyökkää sinne, kun oli hirmunen pauke ilotulituksissa loppuvan paaston Ramada-juhlan takia. Joo se oli kultaista aikaa vuosi 1999. Hienoa, jos oli onnistunut häämatka. Onko Antonio Banderas espanjalainen näyttelijä?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Se oli oikein mukava reissu. Venetsia ja Verona tuli tutuksi. Gardajärvellä oli viihtyisää ja mukava iltaelämä. Antonio Banderas tuli siellä silloisen vaimonsa kanssa meitä vastaan yksi ilta. Silloin tuntui maailmassa olevan kaikki asiat kohdallaan muutenkin, vaikka olikin se Y2K uhka päällä."
Mutsi on käynyt myös Gardajärvellä. Muuten vuonna 1999 mutsi oli tammikuussa Dubaissa. Luuli, että Saddam hyökkää sinne, kun oli hirmunen pauke ilotulituksissa loppuvan paaston Ramada-juhlan takia. Joo se oli kultaista aikaa vuosi 1999. Hienoa, jos oli onnistunut häämatka. Onko Antonio Banderas espanjalainen näyttelijä?Joo, piti googlata, näkyy olevan, mutta se oli kova toimintaelokuvatähti noihin aikoihin ja näkyy tuo edelleenkin olevan leffoissa. Automata (2014) mulla viimeisin näkemäni leffa, jossa hän on pääosissa. Se oli ihan hyvä roboteista kertova scifi toiminta leffa.
- Anonyymi
anonyymi: "Et sä osaa itse googlettaa hunajaviiniä. Laitat googlen hakuun hunajaviini."
Laitan hakuun, jos kiinnostaa, mutta valmiina laitettuna olisin katsonut nyt - miten sitä tehdään.No ne samat linkit löytyy googlettamalla
Anonyymi kirjoitti:
No ne samat linkit löytyy googlettamalla
Hunajaviini eli sima on perinteinen juoma, jota voi valmistaa kotona helposti. Alla on perusresepti, jolla saat valmistettua noin 4 litraa hunajaviiniä:
Ainekset
ChatGPT antoi tällaisen reseptin
1 kg hunajaa
3 litraa vettä
1–2 sitruunaa (kuorittuna ja viipaloituna)
1 tl hiivaa (esim. viini- tai leivinhiivaa)
(Halutessasi) Mausteita, kuten kanelitankoja, inkivääriä tai neilikkaa
Valmistusohje
Keittäminen
Kiehauta vesi kattilassa ja lisää hunaja. Sekoita hyvin, kunnes hunaja on täysin liuennut veteen.
Anna veden kiehua miedolla lämmöllä noin 10–15 minuuttia. Kuori mahdolliset vaahdot pois pinnalta.
Maustaminen
Lisää sitruunaviipaleet ja halutessasi mausteet. Anna hautua 5–10 minuuttia. Poista sen jälkeen mausteet ja sitruunan kuoret, jos et halua niiden maun syvenevän.
Jäähdytys ja hiivan lisääminen
Anna seoksen jäähtyä kädenlämpöiseksi (n. 37 °C). Lisää pieni määrä vettä hiivan herättämiseen ja sekoita hiiva nesteeseen. Kaada hiivaseos hunajaveden joukkoon.
Käyminen
Kaada hunajaviiniseos puhtaaseen käymisastiaan (esim. lasinen karahvi tai muovinen käymisastia). Sulje astia vesilukolla.
Anna viinin käydä huoneenlämmössä noin 1–2 viikkoa. Käymisaika riippuu hiivasta ja halutusta alkoholipitoisuudesta.
Pullotus ja jälkikäyminen
Kun käymisprosessi on rauhoittunut, pullota viini puhtaisiin lasipulloihin. Anna sen kypsyä viileässä paikassa vähintään kuukauden ajan, jotta maku kehittyy.
Nauttiminen
Viini on valmista juotavaksi, mutta sen maku paranee entisestään pidemmällä kypsytyksellä. Parhaimmillaan hunajaviini voi olla useiden kuukausien kypsymisen jälkeen.
Vinkki: Voit tehdä hunajaviinistä täysin oman makusi mukaista kokeilemalla erilaisia mausteita tai käyttämällä eri lajikkeiden hunajaa.
Nauti maltilla ja nauti vanhan ajan tunnelmasta! 😊mustasusi kirjoitti:
Joo, piti googlata, näkyy olevan, mutta se oli kova toimintaelokuvatähti noihin aikoihin ja näkyy tuo edelleenkin olevan leffoissa. Automata (2014) mulla viimeisin näkemäni leffa, jossa hän on pääosissa. Se oli ihan hyvä roboteista kertova scifi toiminta leffa.
mustasusi: "Joo, piti googlata, näkyy olevan, mutta se oli kova toimintaelokuvatähti noihin aikoihin ja näkyy tuo edelleenkin olevan leffoissa. Automata (2014) mulla viimeisin näkemäni leffa, jossa hän on pääosissa. Se oli ihan hyvä roboteista kertova scifi toiminta leffa."
Minä muista häneltä kuin Zorro -elokuvan, jossa hän näytteli vanhempaa Zorroa.
Minkälaisia elokuvia katsot?mustasusi kirjoitti:
Hunajaviini eli sima on perinteinen juoma, jota voi valmistaa kotona helposti. Alla on perusresepti, jolla saat valmistettua noin 4 litraa hunajaviiniä:
Ainekset
ChatGPT antoi tällaisen reseptin
1 kg hunajaa
3 litraa vettä
1–2 sitruunaa (kuorittuna ja viipaloituna)
1 tl hiivaa (esim. viini- tai leivinhiivaa)
(Halutessasi) Mausteita, kuten kanelitankoja, inkivääriä tai neilikkaa
Valmistusohje
Keittäminen
Kiehauta vesi kattilassa ja lisää hunaja. Sekoita hyvin, kunnes hunaja on täysin liuennut veteen.
Anna veden kiehua miedolla lämmöllä noin 10–15 minuuttia. Kuori mahdolliset vaahdot pois pinnalta.
Maustaminen
Lisää sitruunaviipaleet ja halutessasi mausteet. Anna hautua 5–10 minuuttia. Poista sen jälkeen mausteet ja sitruunan kuoret, jos et halua niiden maun syvenevän.
Jäähdytys ja hiivan lisääminen
Anna seoksen jäähtyä kädenlämpöiseksi (n. 37 °C). Lisää pieni määrä vettä hiivan herättämiseen ja sekoita hiiva nesteeseen. Kaada hiivaseos hunajaveden joukkoon.
Käyminen
Kaada hunajaviiniseos puhtaaseen käymisastiaan (esim. lasinen karahvi tai muovinen käymisastia). Sulje astia vesilukolla.
Anna viinin käydä huoneenlämmössä noin 1–2 viikkoa. Käymisaika riippuu hiivasta ja halutusta alkoholipitoisuudesta.
Pullotus ja jälkikäyminen
Kun käymisprosessi on rauhoittunut, pullota viini puhtaisiin lasipulloihin. Anna sen kypsyä viileässä paikassa vähintään kuukauden ajan, jotta maku kehittyy.
Nauttiminen
Viini on valmista juotavaksi, mutta sen maku paranee entisestään pidemmällä kypsytyksellä. Parhaimmillaan hunajaviini voi olla useiden kuukausien kypsymisen jälkeen.
Vinkki: Voit tehdä hunajaviinistä täysin oman makusi mukaista kokeilemalla erilaisia mausteita tai käyttämällä eri lajikkeiden hunajaa.
Nauti maltilla ja nauti vanhan ajan tunnelmasta! 😊Kiitos ohjeista. Muistaakseni hunajaviiniä juotiin jo tuhansia vuosia sitten Egyptissä? Sellainen muistikuva minulla on.
- Anonyymi
Mutsi on käynyt myös Gardajärvellä. Muuten vuonna 1999 mutsi oli tammikuussa Dubaissa. Luuli, että Saddam hyökkää sinne, kun oli hirmunen pauke ilotulituksissa loppuvan paaston Ramada-juhlan takia. Joo se oli kultaista aikaa vuosi 1999. Hienoa, jos oli onnistunut häämatka. Onko Antonio Banderas espanjalainen näyttelijä?Banderasin elokuvaura lähti nousuun paljolti maanmiehensä ohjaaja Pedro Almodóvarin ansiosta, sillä heidän yhdessä 1980-luvulla tekemänsä elokuvat toivat Banderasin entistä suuremman yleisön tietoisuuteen. Hänen tämän ajan läpimurtoelokuvansa oli vuonna 1989 valmistunut Sido minut! Ota minut!, jonka Almodóvar ohjasi. Elokuva sai pientä suosiota myös Yhdysvalloissa.
Banderas muutti Yhdysvaltoihin ja sai muutamia pieniä rooleja elokuvista. Vuonna 1992 hän esiintyi elokuvassa Mambo Kings ja seuraavana vuonna Tom Hanksin kanssa elokuvassa Philadelphia. Vuonna 1995 Banderas esiintyi pääroolissa Salma Hayekin kanssa elokuvassa Desperado, ja vuonna 1996 hän oli kertojan roolissa samannimiseen musikaaliin perustuvassa elokuvassa Evita. Jälkimmäisessä elokuvassa Banderas myös lauloi.
Vuonna 1998 Banderas esitti Zorroa elokuvassa Zorron naamio, jonka päärooleissa esiintyivät lisäksi Catherine Zeta-Jones ja Anthony Hopkins. Vuodesta 2001 vuoteen 2003 Banderas esiintyi elokuvatrilogiassa Spy Kids. Vuonna 2003 hän myös näytteli Desperadon jatko-osassa Once Upon a Time in Mexico ja kaksi vuotta myöhemmin hän esiintyi elokuvassa Zorron legenda. Banderas on lisäksi antanut äänensä Saapasjalkakissalle elokuvassa Shrek 2 (2004), Shrek 3 (2007) ja Shrek ja ikuinen onni (2010). Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Joo, piti googlata, näkyy olevan, mutta se oli kova toimintaelokuvatähti noihin aikoihin ja näkyy tuo edelleenkin olevan leffoissa. Automata (2014) mulla viimeisin näkemäni leffa, jossa hän on pääosissa. Se oli ihan hyvä roboteista kertova scifi toiminta leffa."
Minä muista häneltä kuin Zorro -elokuvan, jossa hän näytteli vanhempaa Zorroa.
Minkälaisia elokuvia katsot?Katson monenlaisia. Yleensä jonkun tietyn näyttelijän taikka ohjaajan perusteella valitsen. Scifi, kauhu ja toiminta on suosikki genrejä, mutta muutkin menee, kunhan on hyvin ja mielenkiintoisesti tehty. Viime vuosina tullut katsottua tosi vähän leffoja, kun ei ole oikein pysytnyt keskittyy mihinkään. Elämä mennyt jotekin pois raiteiltaan.
Kiitos ohjeista. Muistaakseni hunajaviiniä juotiin jo tuhansia vuosia sitten Egyptissä? Sellainen muistikuva minulla on.
Saattoivat nekin juoda sitä, mutta mä ymmärsin että viikingit siitä tykkäsi kovasti. Egyptissä käyttivät sinistä lootus kukkaa.
mustasusi kirjoitti:
Katson monenlaisia. Yleensä jonkun tietyn näyttelijän taikka ohjaajan perusteella valitsen. Scifi, kauhu ja toiminta on suosikki genrejä, mutta muutkin menee, kunhan on hyvin ja mielenkiintoisesti tehty. Viime vuosina tullut katsottua tosi vähän leffoja, kun ei ole oikein pysytnyt keskittyy mihinkään. Elämä mennyt jotekin pois raiteiltaan.
mustasusi: "Katson monenlaisia. Yleensä jonkun tietyn näyttelijän taikka ohjaajan perusteella valitsen. Scifi, kauhu ja toiminta on suosikki genrejä, mutta muutkin menee, kunhan on hyvin ja mielenkiintoisesti tehty. Viime vuosina tullut katsottua tosi vähän leffoja, kun ei ole oikein pysytnyt keskittyy mihinkään. Elämä mennyt jotekin pois raiteiltaan."
Oletko turvautunut ammattiapuun, jos tunnet, että elämä on mennyt jotenkin pois raiteiltaan? Keskustelu ammattilaisen kanssa voisi auttaa tai joku terapia?mustasusi kirjoitti:
Saattoivat nekin juoda sitä, mutta mä ymmärsin että viikingit siitä tykkäsi kovasti. Egyptissä käyttivät sinistä lootus kukkaa.
Joo, viikingit joivat simaa. En tiennyt, että se oli hunajaviiniä?
mustasusi: "Katson monenlaisia. Yleensä jonkun tietyn näyttelijän taikka ohjaajan perusteella valitsen. Scifi, kauhu ja toiminta on suosikki genrejä, mutta muutkin menee, kunhan on hyvin ja mielenkiintoisesti tehty. Viime vuosina tullut katsottua tosi vähän leffoja, kun ei ole oikein pysytnyt keskittyy mihinkään. Elämä mennyt jotekin pois raiteiltaan."
Oletko turvautunut ammattiapuun, jos tunnet, että elämä on mennyt jotenkin pois raiteiltaan? Keskustelu ammattilaisen kanssa voisi auttaa tai joku terapia?Olen niiden kanssa jutellu aiemmin paljonkin. En oikein usko että ne tätä kummemmaksi tästä saa. Masennus taisi jäädä ihan ikuiseksi.
mustasusi kirjoitti:
Olen niiden kanssa jutellu aiemmin paljonkin. En oikein usko että ne tätä kummemmaksi tästä saa. Masennus taisi jäädä ihan ikuiseksi.
"Olen niiden kanssa jutellu aiemmin paljonkin. En oikein usko että ne tätä kummemmaksi tästä saa. Masennus taisi jäädä ihan ikuiseksi."
Kaveri-seura, suklaa, matkansuunnittelu, kaunis maisema, luonto, ulkoilu raittiissa ilmassa - on paljon asioita, jotka piristävät mieltä. Tuskin se masennus on ikuista?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Joo, viikingit joivat simaa. En tiennyt, että se oli hunajaviiniä?
Kaipa se on sama asia.
"Olen niiden kanssa jutellu aiemmin paljonkin. En oikein usko että ne tätä kummemmaksi tästä saa. Masennus taisi jäädä ihan ikuiseksi."
Kaveri-seura, suklaa, matkansuunnittelu, kaunis maisema, luonto, ulkoilu raittiissa ilmassa - on paljon asioita, jotka piristävät mieltä. Tuskin se masennus on ikuista?En mä voi paeta itseäni vaikka menisin minne. Se masennus liittyy siihen miten minä näin itseni ja miten oletan muiden näkevän minut.
mustasusi kirjoitti:
En mä voi paeta itseäni vaikka menisin minne. Se masennus liittyy siihen miten minä näin itseni ja miten oletan muiden näkevän minut.
mustasusi: "En mä voi paeta itseäni vaikka menisin minne. Se masennus liittyy siihen miten minä näin itseni ja miten oletan muiden näkevän minut."
Minäkin olin vuosia sitten masentunut. Ajattelin jopa lopettavani elämäni. Mutta sitten alkoi mennä paremmin ja nyt suunnittelen ulkomaanmatkaa kaverin kanssa. Kaveri täyttää vuonna 2031 50 v. Lupasin viedä hänet ulkomaille lomalle 50-vuotislahjaksi. Elämä voi siis muuttua valoisemmaksi vuosien päästä. Masennus ei ole aina lopullinen olotila.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "En mä voi paeta itseäni vaikka menisin minne. Se masennus liittyy siihen miten minä näin itseni ja miten oletan muiden näkevän minut."
Minäkin olin vuosia sitten masentunut. Ajattelin jopa lopettavani elämäni. Mutta sitten alkoi mennä paremmin ja nyt suunnittelen ulkomaanmatkaa kaverin kanssa. Kaveri täyttää vuonna 2031 50 v. Lupasin viedä hänet ulkomaille lomalle 50-vuotislahjaksi. Elämä voi siis muuttua valoisemmaksi vuosien päästä. Masennus ei ole aina lopullinen olotila.Hienoa kuulla. On mulla tässä ollut monenlaista menoa ja meininkiä, mutta en silti koe oloa hyväksi kuin harvoin. Kaipa tää tästä joskus.
mustasusi kirjoitti:
Hienoa kuulla. On mulla tässä ollut monenlaista menoa ja meininkiä, mutta en silti koe oloa hyväksi kuin harvoin. Kaipa tää tästä joskus.
mustasusi: "Hienoa kuulla. On mulla tässä ollut monenlaista menoa ja meininkiä, mutta en silti koe oloa hyväksi kuin harvoin. Kaipa tää tästä joskus."
Antiikin tarussa Pandoran lippaseen jäi jäljelle toivo. On olemassa jokseenkin aina toivo paremmasta. Itselläni on myös usko Jumalaan ja rakkaus lähimmäisiin. Esimerkiksi tunnen nyt itseni tärkeäksi ihmiseksi, kun Faija tarvitsee noin joka päivä apuani. Ehkä sen takia nickini on Usko.Toivo.Rakkaus, kun uskon niihin kaikkiin toivoen parasta rakastaen elämää sekä lähimmäisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261603- 991478
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731251Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381214Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131067- 51964
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_188916Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 48827
- 25818