ä nyt ei ole täysin yhdentekevää minulle, mutta on kuitenkin suhteellisen huono arpaonni levyjen suhteen, kun suurin osa siitä musasta, jota on levytetty, niin, vaikka joku muukin säveltäjä kuin nämä, joita eniten esim. oopperoillaan levytetään, olisi saanut kansainvälisissäkin kilpailuissa ensipalkintoja ja menestystä ja olisi tyyliltään ajanmukaisia, niin herra jestas sentään, esim. Marttiselta, suomen ylivoimaisesti tuotteliaimmaltakaan oopperasäveltäjältä, ei kerta kaikkiaan ole saatu yhtään kokonaista oopperaa levylle, mutta herra Rautavaaralta jok'ikinen, ja, vaikka on tyhmää nurista, niin minä en tykkää Rautavaaran oopperamusiikista ja kuuntelisin paljon mieluummin esim. Marttisen Patelinia tai Launiksen taikahuivi oopperaa. Ei tuo kappalevalikoima hirveän suuri ole oopperoiden suhteen minulle. Kyllähän se pistää ihmettelemään, kun suomessa on tehty paljon hyvää musaa jota ei levytetä, vaan keskitytään vain joihinkin tiettyihin nimiin. Raha ratkaisee ja kysyntä joskus jalossa taidemuodossakin. Eräs Turun sanomien kriitikkokin tätä tapaus Launista ihmetteli, ettei niin merkittävän oopperasäveltäjän musiikkia kuule missään, kunnes joikuooppera esitettiin ja levytettiin ja hieno se onkin wagnerilaisessa romantiikassaan ja ranskalaisessa raffinemangissaan kromaattisine harmonioineen. Kaupallisessa bisneksessä ei taiteelliset kvaliteetit vaakakupissa paljon paina vaan menekki.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä
Anonyymi-ap
0
159
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795347
- 824321
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784263Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4903777- 1503401
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.532754- 232728
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211