Encore C64 v2 remix albumi julkaistu, ilmaista hyvää musaa

13

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luultavasti jollain retrowave-tyylisellä ohjelmalla voisi helpoiten onnistua luomaan tuollaista musiikkia. Itse onnistuin luomaan keskeneräisen vampyyribiisini harmlessilla. Sen ohjelman alaosan nappuloiden kaikusäätimiä kun vääntelee niin saa aikaan jänniä ääniä. - Kärpässieni.

• Se ei ole helppoa tehdä *hyvää* musiikkia, en muista että vastaan olisi tullut mitään hittiä koskaan, joka olisi esim. puhtaasti AI:lla tehty. Jotain huonolaatuisempaa saa varmaan helposti aikaiseksi, kun testailee itse.

Tässä haastattelu tekijöiltä, ovat suurin osa konkareita 80-luvulta, jotka tuntevat tämäntyylisen musiikin, kyllä siinä menee heiltäkin kuulemma paljon aikaa hioa näitä uudistettuja kappaleita, vaikka on modernit työkalut käytössä.

https://remix64.com/interviews/chatting-with-the-encore-team.html

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Se ei ole helppoa tehdä *hyvää* musiikkia, en muista että vastaan olisi tullut mitään hittiä koskaan, joka olisi esim. puhtaasti AI:lla tehty. Jotain huonolaatuisempaa saa varmaan helposti aikaiseksi, kun testailee itse.

Tässä haastattelu tekijöiltä, ovat suurin osa konkareita 80-luvulta, jotka tuntevat tämäntyylisen musiikin, kyllä siinä menee heiltäkin kuulemma paljon aikaa hioa näitä uudistettuja kappaleita, vaikka on modernit työkalut käytössä.

https://remix64.com/interviews/chatting-with-the-encore-team.html

Tämä on minulle lähellä täydellistä musiikkia. https://astralprojection.bandcamp.com/album/astral-projection-peace-for-all-nations-collection-part-1 . Joskus linkitin youtubesta sen version missä on mukana ihmisten mölinää. Tuo taitaa olla ainoa paikka kuunnella puhdas instrumentaaliversio siitä. HZ on siis kappaleen nimi ja noin 4:20 lähtien alkaa mahtava outro. Bandcampia varten on olemassa convertereita millä kappaleen voi ladata itselleen koneelle sellaisenaan. Soundcloudista ja youtubesta on olemassa convertereita. Virus-riski niissä saattaa piillä jos käy huono onni.

Jokaisella on oma tyylinsä tehdä asioita. Minä menettelen siten että ensin keksin kappaleelleni nimen ja vasta sen jälkeen alan luomaan musiikkia. Genrenä konemusiikki. Kappaleen nimi antaa kappaleelle oman persoonan. Persoona tarkoittaa minulle sitä että täytyy luoda persoonan mukainen soundi. Vasta sen jälkeen keskityn enemmän nuotteihin eli itse kappaleen luomiseen. Soundin hakeminen on ollut minulle helpompaa kuin olisin etukäteen luullut. Motivaatio auttaa siinäkin asiassa. - 🍄.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on minulle lähellä täydellistä musiikkia. https://astralprojection.bandcamp.com/album/astral-projection-peace-for-all-nations-collection-part-1 . Joskus linkitin youtubesta sen version missä on mukana ihmisten mölinää. Tuo taitaa olla ainoa paikka kuunnella puhdas instrumentaaliversio siitä. HZ on siis kappaleen nimi ja noin 4:20 lähtien alkaa mahtava outro. Bandcampia varten on olemassa convertereita millä kappaleen voi ladata itselleen koneelle sellaisenaan. Soundcloudista ja youtubesta on olemassa convertereita. Virus-riski niissä saattaa piillä jos käy huono onni.

Jokaisella on oma tyylinsä tehdä asioita. Minä menettelen siten että ensin keksin kappaleelleni nimen ja vasta sen jälkeen alan luomaan musiikkia. Genrenä konemusiikki. Kappaleen nimi antaa kappaleelle oman persoonan. Persoona tarkoittaa minulle sitä että täytyy luoda persoonan mukainen soundi. Vasta sen jälkeen keskityn enemmän nuotteihin eli itse kappaleen luomiseen. Soundin hakeminen on ollut minulle helpompaa kuin olisin etukäteen luullut. Motivaatio auttaa siinäkin asiassa. - 🍄.

Tämä kuulostaa vähän yksitoikkoiselta teknojumputukselta, tuossa ei ole oikein ideaa siinä musiikissa, ei yllättäviä käänteitä, tai siistejä kohtia.

Jos tuollaisesta teknojumputuksesta pitää, niin sanoisin että hyviä kappaleita löytyy pelistä
        Stardust tai Super Stardust Amigalla. Nekin voisi remiksata, koska ovat vähän heikkolaatuisia (4 äänikanavaa/8bit laatu). Löysin vain muutaman remiksin näistä, mutta ei kovin hyvää jälkeä, joten alkuperäisillä mennään.

Tässä esim. https://m.youtube.com/watch?v=--oV3MJbTXg
        Tässä kaikki musiikit pelistä: https://m.youtube.com/watch?v=W68EAyBwI28
        https://m.youtube.com/watch?v=Jc1h3tTDC-8

• Anonyymi

ohoh voi olla hauska epeli.

montakohan väriä oli Commodore 64 Konedossa 16 väriäkin mistä valita.

• Anonyymi

mitä itse teen tämä uusimpia hauska juttu joka tekee kuvasta veikkauksen peleihin numeroita.

mitä on strip-line: on sellainen juttu missä lähetät DMA (Direct Mermory Channel) piirrettäviä kuvioita geafiikka prosessorille

• Anonyymi

joku käsky grafiikkakiihdyttimelle EB-heksadkononaislukuna jäimieen shading options niinkaikki musraa ...

• Anonyymi

DYYNI-JUTURT JOO JOKU PELI tHE eMPEROR- bATTLE FOR DUNE TULI VILAHTIMIELEEN...

MUTTANIINJOKU MÄÄRÄYS GRFIIKKAKIIHDYTIMELLE... SHADOWS NOT amdN. JOKU rADON...

• Anonyymi

Onko labyrinttipelisi luominen edistynyt? Yksittäisiä game developereita on varmaan melko paljonkin, koska yhä useampi ihminen hallitsee koodaamisen. Tiedän yhden suomalaisen kenellä on aikamoinen projekti kesken. Pelin nimi on Road to Vostok, näyttää olevan open world ampumispeli. Löysin sen pelin olemassaolon internetistä ja satuin huomaamaan tuollaisen yksityiskohdan.

• Minäkin tein Amigalla musaa nuorena poitsuna. Se oli kivaa aikaa se. Nämä tunet tuli tutuksi kyllä kaikki C64 ja Amigan pelimusiikkien säveltäjät ja demo scene.

• Muistan että kerroit tämän aikaisemmin jossakin keskustelussa. Mitä mieltä olet näistä remikseistä? Noita vanhoja alkuperäisiä musiikkeja ei kai moni enää halua kuunnella, koska ne ovat niin heikkolaatuisia, mutta remiksauksella ne saa modernisoitua. Tämä remiksaus on mielestäni loistava idea, kuuntelin näitä jo lähes 20 vuotta sitten, ensimmäiset remiksit rupesivat tulemaan 2000-luvun alussa, ja scene kehittyi sen ympärillä.

Tai itse asiassa tämä C64 Takeaway podcast oli se, jota ensimmäisenä kuuntelin, siitä tulee vieläkin uusia jaksoja, tosin aika harvaan nykyään. Siinä siis esitellään näitä remiksejä.
        https://c64takeaway.com/

Jotkut tekevät vielä kaupallisia julkaisuja näistä albumien muodossa, se on kovaa työtä se, sillä laadun on oltava todella hyvä, että kukaan niitä ostaisi.

• Anonyymi

Päädyin jollekin sivulle, jossa jutun lopussa oli musaesimerkkejä. Olisi niitä halunnut paljon kauemminkin kuunnella alusta loppuun.

• Anonyymi

OIKDE<ZFI K<DFZONKIN N<yh,mki-

aiia<niin jooh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3151
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2901
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1605
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1478
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1259
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1126
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      181
      1125
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      144
      985
    Aihe