Uppopuut??

Anonyymi-ap

Onko kukaan tehnyt sähkökitaran runkoa järvien rannoilta matalan veden aikaan löytyvistä kaatuneiden puiden rungoista?
Itselläni on parin metrin mittainen paksu mäntypuu jonka olen sahannut noin kymmenen vuotta sitten erään järven rannalta järven pohjasta.
Tuollainen puu voi olla todella vanha ja siltä se vaikuttaakin.
Puu on nyt ollut siis kuivassa paikassa noin kymmenen vuotta.

9

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen nähnyt sähkökitaroita jotka ovat tehty alumiinista, betonista, muovista, puuvärikynistä, Legopalikoista ja ties mistä. En usko että uppotukissa on mitään sellaista joka estäisi sen käyttöä sähkökitaran runkopuuna.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pidän itse uppo puuna koska nuo puut jotka olen kotiini raahannut, on kaatuneet rannasta järveen ties milloin ja maanneet järvenranta vedessä hyvin kauan jopa pari sataa vuotta tai enemmänkin.
        Vuosia sitten oli epätavallinen tapaus kun järven vesi laski todella alas niin sain näitä uppo puun pätkiä sahattua. Osittain olivat hautautunut rantavedessä hiekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän itse uppo puuna koska nuo puut jotka olen kotiini raahannut, on kaatuneet rannasta järveen ties milloin ja maanneet järvenranta vedessä hyvin kauan jopa pari sataa vuotta tai enemmänkin.
        Vuosia sitten oli epätavallinen tapaus kun järven vesi laski todella alas niin sain näitä uppo puun pätkiä sahattua. Osittain olivat hautautunut rantavedessä hiekkaan.

        Voi siitä tehdä, mutta voi olla että siitä ei saa mitään etua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi siitä tehdä, mutta voi olla että siitä ei saa mitään etua.

        Ulkonäön takiahan sähkökitaran materiaali valitaan. Uppopuusta voi saada mielenkiintoisen värin kunhan sitä ei pintakäsittelyllä pilaa.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäön takiahan sähkökitaran materiaali valitaan. Uppopuusta voi saada mielenkiintoisen värin kunhan sitä ei pintakäsittelyllä pilaa.

        Hiekkaa on paljon noissa uppopuissa. Moottorisahalla jalkaisin uppopuun pätkän niin kipinät vaan sinkoili. Painepesurilla ensin pesin pinnan ja painepesurilla lähti pinnasta lahopiita pois.
        Noin kaksi vuotta kohta kuivuneet kylmässä autotallissa, ei vieläkään niin kuiva että voi alkaa työstämään sen enempää.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäön takiahan sähkökitaran materiaali valitaan. Uppopuusta voi saada mielenkiintoisen värin kunhan sitä ei pintakäsittelyllä pilaa.

        Uppopuu voi olla että on ollut parisataa vuotta vanha kun kaatunut järveen tai enemmänkin ja on voinut maata toiset parisataa vuotta järven pohjassa hiekassa/savessa.


    • Anonyymi00009

      Kaulan puut paahdetaan nykyään, että puun elämistä tapahtuisi mahdollisimman vähän. "Roasted" kauloja on jo useimmilla merkeillä.

    • Anonyymi00010

      Mittaa sitten vaikka kosteusmittarilla, että onko kosteutta, jos sitä mietit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe