On ties mistä saakka ohjeistettu, että säästää itselleen puskurahaston jotta pärjää silloin kun tulee erityinen tilanne elämässä, kuten työttömyys.
Mitenkähän mahtanee olla kun vaikuttaa että ovat samantien tyhjätaskuja kun työttömäksi ilmoittauduttu, eikä olevinaan varaa mennä toimistolle asioimaan, eikä tietenkään varaa mennä työhaastatteluihin jos sellainen tulisi tarjolle?
Kyllä työssä olessa saa kerättyä sen 3kk menoja vastaavan miniminkin nopeasti säästöön jos ei elätä velkarahalla kolmatta osapuolta eli velan antajaa!
Sama koskee ylivarojen elämistä muutenkin eli mikään roinanmäärä ei riitä ja aina hakittava uutta.
Itselläni on vuoden menoja vastaava puskuri eikä se ole vähentynyt työttömyyden aikana vaan lisääntynyt kun työttömyyskorvauksestakin voi säästää.
Se tietysti vaatinut sen että osannut elää velatonta elämää ja osaa sen jatkossakin kun tulot vähenneet.
Mistään ei ole tarvinnut tinkiäja eikä tavaroiden jatkuva ostaminen ole koskaan ollut mikään intohimo eli kun ostan niin arvioin sen tarpeellisuuden ja sitten vertailen tarkoin hintoja.
Mikäli ostos on tuhasia maksava niin lainaan itseltäni ja maksan kuukausittain se takaisin korkoineen en siis osta osamaksuilla ja maksa korkoa/kuluja myyjälle...
Puskurirahasto ja työttömyys.
12
184
Vastaukset
- Anonyymi
Kuule, ei kaikki ole missään vakituisessa hyväpalkkassessa hommassa. Moni tekee pätkätöitä ja lomarahat jaksotetaan. Moni on sinkku ja maksaa kaiken yksin.
Pikkasen empatiaa kiitos.- Anonyymi
Duunari olen itsekkin eli siellä matalapalkkaisessa työssä ollut ikäni.
Kyse olikin siitä, että yleisesti vaikuttaa siltä, että ylieletään eikä oikeasti varauduta!
Vanhakansa jo antanut kertoa että kannattaa varautua pahanpäivänvaralle!
Samoin se huomio että saatava kaikki ja heti malli on lopulta järjetöntä, koska velkaraha on kaikkein kalleinta rahaa, mutta eipä ole mitään merkitystä vaan hälläväliä kunnes tulee se maksunaika...
Mitä palkaan tulee niin mielestäni ihan ok palkkaa on se "10€ tunti " joka 8t päivinä laskien on jo mukavat 1720€/kk ja tätä aina vaan vähätellään ja mollataan?
Tupakointi ja alkoholi vaan pois niin tiliä ikäänkuin tulee lisää....
Pienelläkin säästämisellä saa kerrytettyä vuodessa jopa satasia ja kun ensimmäin 500-1000 on säästössä niin muuttu leijonaemoksi joka puolustaa sitä todella tarkkaan ja mietintämyssy asettuu päässä uuteen asentoon! Yritän siis olla kannustava säästämiseen ja out tuhlaamiselle!
- Anonyymi
Tänään kaupassa käydessäni näin livenä miten työikäinen resupekka aliravittu hampaaton lommoposki yritti epätoivoisesti voittaa hedelmäpelistä omaisuuden ja uuden talon tai jotain sellaista, koska kolikkoa syyti siihen malliin koneeseen?
Kun tulin kauppaan niin oli pelaamassa ja kun lähdin se lopetti ja kirosi laitteelle ei tosin muille kaupassa oleville?
Erittäin hyvä esimerkki miten saa pienetkin taskussa polttelevat rahamäärät hävitettyä lyhyessä ajassa ja mielikuvana upea tulevaisuus joka on kaukana kun hedelmäpeliä pelaa!
Saattoipa olla loppuvuoden ruokarahat kyseessä hänen tapauksessa kun kaupanpihalla sanoi tupakoivalle kaverille että käveltävä himaan vaikka kaveri sanoi että bussi tulee kohta...
Näin se homma etenee eikä tunnu missään näköjään? Prosentteina rahamäärään nähden meni varmaan merkittävä osuus siihen koneeseen? - Anonyymi
Mulla on 25 vuoden puskurirahasto, mutta niihin rahoihin en koske.
- Anonyymi
Mulla 35 vuoden, enkä myöskään niihin koske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla 35 vuoden, enkä myöskään niihin koske.
Mulla 40 vuoden, enkä niihin koske.
- Anonyymi
Yrityksilläkin pitäisi olla vuoden menoja vastaava puskurirahasto, jos vaikka palkkakustannukset yhtäkkiä nouseekin 10% esimerkiksi, niin ei olla heti pistämässä konkurssihakemusta vetämään vaan voidaan kasvattaa myyntiä puskurirahaston turvin.
- Anonyymi
Duunarit pienipalkkasia 😀. Tunsin yhden duunarin. Lompakko pursus rahaa. Liitot pitää huolen, että homma hyväpalkkasta, ainakin miesten osalta. Vähällä lukemisella pääsee hyville ansioille. Siivojilla on palkka 10 e/h, ei todellakaan duunareilla.
- Anonyymi
Hienoa että olet tutustunut yhteen duunariin! :-) Voi kun saisit jonkin medaljonkin tuosta hyvästä jonka olet tälle yhteiskunnalle tuottanut, olet hieno ihminen!
- Anonyymi
Tiesithän, että esim. kunnallisella siivoojien kanssa samanlaista palkkaa saavat toimistosihteerit, vahtimestarit, keittiöhenkilökunta sekä kiinteistönhoitajat? Kaikki noin +-300e/kk toisistaan.
Mutta olet oikeassa että jostain se pitää aloittaa palkkakuopasta nouseminen, ja olkoon se alku vaikka laitoshuoltajissa. Tuo siivoaminen vielä sellainen työ jota ei suomalainen halua tehdä, suurin syy siinä on palkkaus, ja samalla voivotellaan kun on niin monta siivoustyöpaikkaa auki kun ei ole hakijoita, muttei kuitenkaan edes yritetä palkkausta nostaa? :o
- Anonyymi
Aloittaja ei saa asumistukea, joten eipä kannattanut säästää.
- Anonyymi
Näinhän se on tuossa siivoustyössä. Itsekin tehnyt. Tosin puolipäiväsenä ja nuorena hyväkuntosena. Puhun nyt näistä duunareista, joiden palkka hipoo lähemmäs 3 000 euroa. Kuten paperityöntekijät. Lisäksi osa tekee pimeetä työtä, kun osaamista on. Ja yrittäjä voi hinnoitella työnsä itse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078893
- 936800
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656550Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345441Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo664863- 553541
- 503375
- 513132
- 562932
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512916