Monihan tietääkin jo että Body Shop ei testaa tuotteitaan eläimillä. Tuotteet ovat hyviä,hyvän tuoksuisia ja kohtuuhintaisiakin.
Sen sijaan yllätys ja positiivinen sellanen oli miten kaikin muin tavoin firma toimii edukseen ja esimerkkinä muille.
Kannattaa käydä nettisivuilla www.thebodyshop.fi
Tässä kuitenkin pähkinän kuoressa:
-Body Shop ei testaa valmiita tuotteitaan tai tuotteiden raaka-aineita eläimillä. Se ei myöskään osta tällaisia raaka-aineita. Eikä maksa teettääkseen testejä muualla.
-Body Shop tukee vaihtoehtoisten testausmenetelmien kehittämistä taloudellisesti ja testaa omat tuotteensa vaihtoehtoisilla keinoilla.
-Yritys kannattaa pitkäaikaisia, kestäviä kauppasuhteita puutteenalaisten yhteisöjen kanssa.
Keskittyen erityisesti vähemmistö- ja naisryhmiin sekä sosiaalisesti ja taloudellisesti huono-osaisiin kansoihin.
-Body Shopin ympäristöosaston tehtävänä on seurata yrityksen toiminnan vaikutuksia ympäristöön sekä kehittää uusia tapoja toimia ympäristöä säästävästi.
-Body Shop pyrkii käyttämään energiaa mahdollisimman tehokkaasti ja suosiii uusiutuvia enrgianlähteitä. Mm. omistaa 15%:n osakkuuden Walesilaisestä tuulivoimalasta.
-Suomessa osa myymälöistä ja Helsingin pääkonttori on siirtynyt ekoenergian tilaajiksi (Osassa ostoskeskuksista on keskitetyt sähkösopimukset, eikä yksittäinen liike voi valita sähköntoimittajaansa).
-Body Shop pyrkii vähentämään syntyvän jätteen määrää. Tuotteita ei ylipakata. Esim. turhia pahvikääreitä tuotteen ympärillä ei käytetä.
Kaikki tyhjät pakkaukset voi palauttaa myymälöihin kierrätystä varten.
Ja niin paljon muutakin hyvää!!! Kannattaa lukea yrityksen toiminnasta tarkemmin heidän omilta sivuilta.
Näin eivät kaikki yritykset toimi.
Itse aijon jatkossa suosia entistä enemmän Body Shoppia ja muita kosmetiikayrityksiä jotka ovat päässeet Animalian kosmetiikkalistalle.
Listaa uudistetaan parhaillaan ja sen täydennystä voi käydä katsomassa osoitteesta www.animalia.fi
Listalle päässeitä yrityksiä tulisi suosia, koska vuosittain tehdään järkyttävä määrä turhia eläinkokeita. Pelkästään Euroopassa kuolee vuosittain 40 000 eläintä kosmetiikan eläinkokeissa.
Suomessa ei tehdä kosmetiikan eläinkokeita, mutta täkäläiset yritykset tuovat maahan tuotteita ja raaka-aineita jotka on testattu eläinkokein.
Ja millaisia kokeita!!!
Ihoärsytystestissä kaneilta ajetaan selästä karva pois ja paljaalle iholle laitetaan testattavaa ainetta. Ennen aineen laittamista iho saatetaan HANGATAAN RIKKI HIEKKAPAPERILLA!
Silmänärsytystesteissäkin käytetään kaneja, koska niillä on erityisen herkät silmät. Eläimet laitetaan laatikohin tai telineisiin joissa ne eivät voi liikkua tai hangata ainetta käpälillään pois silmistä. Kanin silmään laiteaan testattavaa ainetta ja silmää seurataan jopa kolmen viikon ajan eikä silmää huuhdella kokeen aikana!
Pahimmillaan testi aiheuttaa kivun lisäksi pysyviä vaurioita tai syöpymistä!
Kannattaa ottaa asioista selvää ja miettiä toisissaan siirtymistä parempien kosmetiikka-aineiden käyttäjäksi! Edes osittain.
Se ei tosiaankaan kelpaa syyksi että eläimillä testatut tuotteet ja aineet ovat nyt sitten varmasti turvallisia, koska ne on testattu.
KOE-ELÄINTESTAUS EI TAKAA TÄTÄ(syihin voit perehtyä Animalian ja The Body Shopin sivuilla)!!
Kosmetiikkateollisuudessa tunnetaan jo 8000 raaka-ainetta, jotka on todettu turvallisiksi käytössä.
Uudet kokeet ovat siis perusteettomia!
Tuli vähän pitkä messu, mutta kaikki asiaa ja antaa aihetta miettiä ja ottaa asioista selvää.
KIITOS jos luit tänne asti =)
-The Body Shop-
11
1770
Vastaukset
- tbs
Minä olen käynyt alta kymmenen kertaa kaupunkimme tbs:ssä, joka kerta joudun toteamaan että johan on kurppa ämmä. Ylimielinen, katsoo kaikkia muita kuin roskasakkia, paitsi yli viisikymppisiä, joilla on turkispuuhka(!), niitä se suorastaan palvoo ja nöyristelee... Viimmeksikkin kun kävin hakemassa sieltä jotain, jutteli vain kokoajan toisen työntekijän kanssa(ei ainakaan työasioita). Liikkeeseen tuli myös joku vähän nuorempi, about kakskymppinen tyttö joka oli hajuvesistä kiinnostunut. Haisteli niitä ja kysyi neuvoakin, muttei vastausta ainakaan meidän aikana saanut, katsoi vaan hölmistyneenä myyjiä... Millähän perusteella työntekijänsä valitsevat?
- pettynyt
Myös täällä paikallisessa body shopissa palvelu on todella ala-arvoista. Kaksi myyjätyttöä rupatteli keskenään tiskin takana, ei tervehdyksiä sisään tuleville asiakkaille (minä tervehdin astuessani sisään, vastausta en saanut). Katselin meikkejä ja toinen myyjistä tuli viereeni täyttämään hyllyä. Kysyin apua sävyttävän päivävoiteen valinnassa. Sain vain osoituksen sormella tuotteisiin päin, "siinä on kolmea eri sävyä". Joo, kiitti. Kas kun en huomannut.
Myyjä ei enää yrittänytkään auttaa minua, vaan oli kuin minua ei olisi ollutkaan. Noin kymmenen minuutin pähkäilyn jälkeen en ollut päässyt selville minulle sopivasta voiteesta, ja jätin sitten ostamatta. Päätin, että sinne liikkeeseen en enää mene. - nici
pettynyt kirjoitti:
Myös täällä paikallisessa body shopissa palvelu on todella ala-arvoista. Kaksi myyjätyttöä rupatteli keskenään tiskin takana, ei tervehdyksiä sisään tuleville asiakkaille (minä tervehdin astuessani sisään, vastausta en saanut). Katselin meikkejä ja toinen myyjistä tuli viereeni täyttämään hyllyä. Kysyin apua sävyttävän päivävoiteen valinnassa. Sain vain osoituksen sormella tuotteisiin päin, "siinä on kolmea eri sävyä". Joo, kiitti. Kas kun en huomannut.
Myyjä ei enää yrittänytkään auttaa minua, vaan oli kuin minua ei olisi ollutkaan. Noin kymmenen minuutin pähkäilyn jälkeen en ollut päässyt selville minulle sopivasta voiteesta, ja jätin sitten ostamatta. Päätin, että sinne liikkeeseen en enää mene.hassua miten erilaista palvelua voi saada.
itse olen 22 vuotias ja koska näytän nuoremmalta, olen tottunut saamaan huonoa palvelua.
tbs:issa tosin yllätyin. noin 55 vuotias myyjä tuli saman tien tarjoamaan apua,ja antoi näytteitä kotiin jotta voisin rauhassa kokeilla erillaisia voiteita..nykyään ostan kaikki tavarat sieltä ja aina saan tosi hyvää palvelua paitsi ku tiskillä on mua monta vuotta nuorempi hienosto tyttö. - 30v
nici kirjoitti:
hassua miten erilaista palvelua voi saada.
itse olen 22 vuotias ja koska näytän nuoremmalta, olen tottunut saamaan huonoa palvelua.
tbs:issa tosin yllätyin. noin 55 vuotias myyjä tuli saman tien tarjoamaan apua,ja antoi näytteitä kotiin jotta voisin rauhassa kokeilla erillaisia voiteita..nykyään ostan kaikki tavarat sieltä ja aina saan tosi hyvää palvelua paitsi ku tiskillä on mua monta vuotta nuorempi hienosto tyttö.Olen asioinut Kajaanissa ja sitten täällä eteläsuomessa,helsingissä ja espoossa. Kaikissa on ollut tosi hyvää palvelua.Aina on tervehditty ja on oltu palvelualttiita. Tällä firmalla on eettiset arvot kohdallaan.
- Sucks
30v kirjoitti:
Olen asioinut Kajaanissa ja sitten täällä eteläsuomessa,helsingissä ja espoossa. Kaikissa on ollut tosi hyvää palvelua.Aina on tervehditty ja on oltu palvelualttiita. Tällä firmalla on eettiset arvot kohdallaan.
Bodyshopin nykyiset tuotteet on vesitetty vedellä aika litkuiksi. Pääkaupunkiseudulla bodyshopin myyjät ovat velttoja, ainakin ne joihin itse olen törmännyt. Ylimielisiä neitejä, jotka palvelevat satunnaisesti sen mukaan minkä hintaiset vaatteet asiakkaalla on ylllään. Kovasti yrittää BS olla eettinen, puhdas ja raikas, mutta henki haisee jo muutenkin. Alussa BS olikin ok, mutta nykyinen johto ei oikein taida pysyä kyydissä.
- riinna84
Vuosia olen käyttänyt mm. mangovoi ihovoiteita tuolta. En todellakaan osta tuotteita mitä tehdessä on eläimiä tai luontoa kuritettu. Nyt oli ainakin voimassa jotain säästökoodeja vielä tuonne ( http://www.koodeja.fi/thebodyshop.fi ). Jos siis haluaa vähän edullisemmin vielä nuo napata. Sanon itse ei eläinkokeille ja kaikelle muulle luonnon tuhoamiselle. Hienoa että on vielä tälläisiä vastuullisiakin yrityksiä.
Sanokaa pikkumaiseksi, mutta ainakin kun käyn miesten kanssa treffeillä, niin yritän selvittää mitä partavettä mies käyttää ja että se on oikeasti luontoystävällistä. - dxbfc
riinna84 kirjoitti:
Vuosia olen käyttänyt mm. mangovoi ihovoiteita tuolta. En todellakaan osta tuotteita mitä tehdessä on eläimiä tai luontoa kuritettu. Nyt oli ainakin voimassa jotain säästökoodeja vielä tuonne ( http://www.koodeja.fi/thebodyshop.fi ). Jos siis haluaa vähän edullisemmin vielä nuo napata. Sanon itse ei eläinkokeille ja kaikelle muulle luonnon tuhoamiselle. Hienoa että on vielä tälläisiä vastuullisiakin yrityksiä.
Sanokaa pikkumaiseksi, mutta ainakin kun käyn miesten kanssa treffeillä, niin yritän selvittää mitä partavettä mies käyttää ja että se on oikeasti luontoystävällistä.Millä perustelet itsellesi sen, että annat rahat kuitenkin firmalle, joka ei ole sitoutunut eläinkokeettomuuteen? Sanot ei, mutta rahaa kyllä annat.
- no thanks
ite kyllä mieluiten käytän meikit ja muut jotka ON testattuja eikä testaamattomia. osta sä vaan body shopistas.
- fwge,äh,erää
Käytin joskus bodyshopin porkkanavoidetta ja sehän tukki ihohuokoseni täyteen mustapäitä! Helvetin hyvä tuote todellakin!
- seoiu
Siinä on suomenkielellä hyvää tietoa eläinkokeettomuudesta eli tbs on ihan samalla linjalla muiden kanssa ja lisäksi Loreal omistaa tbs:n nykyään.
http://incimix.wordpress.com/2012/10/28/elainkokeet-ja-kokeettomuus/ - -jopku
Rovaniemen Body shopissa taas asiakaspalvelu on hyvin miellyttävää. Kävin katselemassa meikkivoiteita pari päivää sitten ja myyjä käyttäytyi todella mukavasti. Tuli ensin kysymään tarvitsenko apua, testaili kanssani meikkivoiteita ja etsi minulle sopivan sävyn mutta ei alkanut tuputtamaan mitään vaan jatkoi omia hommiaan ja antoi minun päättää rauhassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275