Tai mitä ajattelette ylipäätään kosketuksesta?
Itselläni on ainakin kolme mieleen jäänyttä kokemusta, kun lääkäri tutkii ihoa. Kaikilla kerroilla kosketus on tuntunut todella hyvältä. Koin erityisesti sen puolen siinä hyvänä, että siitä puuttui mielestäni sellainen seksuaalinen ulottuvuus. Kosketus oli myötätuntoinen, hillitty ja hallittu. Katse oli kiinnostunut ja kosketus lempeä ja tutkiva. Lääkärit siis joko sivelivät ihoa. tutkivat ihon kuivuutta jne. tai tunnustelivat raajoja onnettomuuden jälkeen.
Sitten toisenlainen tilanne, joka myös kuvaa ihmisen tapaa koskea, mutta tällä kertaa esineitä. Muistan yhden tilanteen vuosien takaa, kun miesmyyjä pakkasi kukkia. Olin täysin lumoutunut, miten hellästi hän taitteli paperit ja asetteli kukkaset yksitellen sinne. Kaikki käsien liikkeet olivat niin hallittuja, hienoja ja rauhallisia. Liikutuin hänen tavastaan käsitellä kukkia, että pidättelin kyyneleitä. Olisin voinut vain katsella häntä tuntikausia. Oli niin kaunista katsella hänen työskentelyään. Terapeuttista.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Tykkäättekö siitä, että teitä kosketaan?
83
657
Vastaukset
- Anonyymi
On kyllä. Juuri sairaanhoitajien jne toimesta. Ja kuten sinullakin, ei mitään seksuaalista vaan ihmisen kosketus ja kädestä pitäminen.
- Anonyymi
Kosketus on eräänlainen perustarve. Jos siihen yhdistyy huolenpitoa, on se helposti paluu jonnekin lapsuuden turvalliseen olotilaan. Näin on ainakin itsellä.
- Anonyymi
Sama täällä. Nuori, nätti sairaanhoitaja lepuutti kättään peppuni päällä tutkimuksen aikana sinällään täysin tarpeettomasti. Se ei liittynyt tutkimukseen millään tavalla, mutta on tietysti miehelle mieleenä, kun saa sairaanhoitajan kosketusta.
Veikkaan olevan niin, että naiset reagoivat herkemmin negatiivisesti, jos mies koskettaa tarpeettomasti. Jos nainen koskettaa miestä, se harvemmin tuntuu pahalta. Toivon usein, että baarissa joku vieras nainen tulisi taputtelemaan seuraan jalkojenväliäni, mutta tällainen fetissi ei ole vielä toteutuut. Naiset ovat niin kovin varovaisia koskettavaan ventovierasta miestä privaatteihin kohtiin edes vaatteiden päältä.
Sitten kun itse teet saman toisin päin eli kosket naista vaatteidne päältä, niin niskassa on rikossyytteet. Moni unohtaa sen, että miehen on vaikea ymmärtää kosketuksen olevan ei-toivottu, kun itse toivoo vieraiden naisten tulevan koskettelemaan lupaa kysymättä vaikka takaapäin.
Myös peppunin taputtelu vieraiden naisten toimesta on toivottavaa, mutta sitäkään ei kovin usein saa kokea. Sinällään harmi.
Joskus opiskeluaikana puolituttu nainen, jonka kanssa minulle ei ollut ollut mitään peliä, yllätti luentotauolla: katselin ilmoitustaulua, kun hän lähestyi takaapäin ja työnsi kätensä suoraan farkkujeni takataskuun ja tuli seisomaan ihan viereen. Se on ollut paras lähestyminen koskaan. Naiset saisivat olla rohkeampia nykyään lähestymisissään. Siitä vaan suoraan mieheen kiinni. Se on erittäin toivottavaa.
Tanssilattialla joskus yksi nainen tuli tanssimaan erittäin lähelle ja käytännössä alkoi hinkata reitensä yläosaa sepalustani vasten. Hän oli varmasti tyytyväinen, kun sai tuntea toivotun lopputuloksen jalkaansa vasten.
Huomaatteko: kaikki parhaat jutut ovat tapahtuneet vaatteet päällä! - Anonyymi
Kyllä puute on maksimaalista!
Kyllä se on ihan normaalia saada mielihyvää koskettamisesta. Riippu tietysti, minne kosketellaan ja millä tavalla. Tiettyjä alueita ei anneta yleensä ventovieraiden hipeltää, ainakaan mitenkään yllättävästi. Riippuu täysin ihmisestä miten sen kokee, ja missä menee kelläkin rajat. On varmaan myös ihmisiä, jotka ei halua että niitä kosketaan mihinkään. Yliherkkiä ja arkoja. Sitten myös jos on herkkä kutiamaan, niin koskettaminen voi tuntua ikävältä.
- Anonyymi
Niin totta, toiset on niin aisteiltaan herkkiä, että tuntevat sen kipuna.
Tykkään kosketuksesta.
Mutta tykkään myös katsoa jotain visuaalisesti kaunista, kuten itsekin kuvailit. Lisäksi äänet on myös sellaisia, mistä nautin.
Joskus kun keskityn nauttimaan, saan asmr-kokemuksen. Päässä tuntuu kuin koko pää palautuisi puutumisesta. 😃
Surisee ja on raukea olo. 🙂- Anonyymi
Saan itsekin noita asmr-kokemuksia. Ehkä nuo kokemukset puhuttelevat jotenkin kehollisesti ihmistä ja rauhoittavat sisäisesti jollakin mystisellä tavalla.
Anonyymi kirjoitti:
Saan itsekin noita asmr-kokemuksia. Ehkä nuo kokemukset puhuttelevat jotenkin kehollisesti ihmistä ja rauhoittavat sisäisesti jollakin mystisellä tavalla.
Joku aistien "syvä pääty" - tilahan se on...😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joku aistien "syvä pääty" - tilahan se on...😁
Niin on. Enpä tiedä, missä se raja menee sitten, että kokemus on siltikin jotain muuta hakemista… 😀
Joo voihan se olla sellaistakin osin tiedostamatonta. Anonyymi kirjoitti:
Niin on. Enpä tiedä, missä se raja menee sitten, että kokemus on siltikin jotain muuta hakemista… 😀
Joo voihan se olla sellaistakin osin tiedostamatonta.No mun pitää ainakin vaan antautua aistien valtaan, että asmr-juttu onnistuu. :o)
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mun pitää ainakin vaan antautua aistien valtaan, että asmr-juttu onnistuu. :o)
Kyllä se mulla vaan myös toimii tosi hyvin vaikka nukahtamiseen. Kuiskaus on yksi lempijuttu. Se on jännä, miten se rauhoittaa mielen tosi nopeasti.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mulla vaan myös toimii tosi hyvin vaikka nukahtamiseen. Kuiskaus on yksi lempijuttu. Se on jännä, miten se rauhoittaa mielen tosi nopeasti.
Kyllä se niin tekee... kunhan ei kuiskaile mitään järkevää, että jää kuuntelrmaan, mitä se kuiskaa. 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kyllä se niin tekee... kunhan ei kuiskaile mitään järkevää, että jää kuuntelrmaan, mitä se kuiskaa. 🤣
Saa kuiskata melkein, mitä vaan, jään asmr- fiiliksissä tunnustelemaan sitä, miltä se korvaan tuntuu, kun supittaa ja kutittaa 😂
Anonyymi kirjoitti:
Saa kuiskata melkein, mitä vaan, jään asmr- fiiliksissä tunnustelemaan sitä, miltä se korvaan tuntuu, kun supittaa ja kutittaa 😂
Elikkä kun väijytyskeikalla sulle selittää toimintasuunnitelmaa kiikareita silmillä pitäen ja tietysti kuiskaamalla, ettei vihulainen kuule. Sulla pyöräntää pupillit luomien alle ja suu aukeaa vaan hölmönnäköiseen autuuteen? 🤔
Ei sinusta sissihommiin ois ainakaan. 😃
- Anonyymi
Minäkin sain naisen kosketusta hammashoitolassa, kun hammaslääkäri kurkotti ylitseni ottamaan hammaspaikkaus ainetta, niin käsivarsi kosketti.
Toisen kerran sain nais hammaslääkärin kosketusta, kun hammasta kiskottiin suusta, oli pää hammaslääkärin kainalossa puristuksissa, kun hammaslääkäri vieti hammasta irti, eikä meinanut hammas irrota.- Anonyymi
Itsellä nuo kokemukset ovat olleet lähempänä painajaista, mutta onhan siinäkin välillä ikään kuin hammaslääkärin sylissä. Tiukkaa vääntöä hampaan poistossa 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä nuo kokemukset ovat olleet lähempänä painajaista, mutta onhan siinäkin välillä ikään kuin hammaslääkärin sylissä. Tiukkaa vääntöä hampaan poistossa 😅
Epämieluisin tunne hammaslääkärissä tulee silloin, kun hammasta porataan ja sitä tulee se nielemuis refleksi, kun vettä kertyy suuhun, eikä hammashoitaja ime sillä pillillä vettä pois ja on pakko nielaista, ettei vesi mene kurkkuun ja siiten alkas yskittään.
Sitten kun nielaiseen, niin koko pääheilahtaa ja yrittää ajoittaa nielaisun, kun hammaslääkäri ei poraa hammasta.
Joskus miettinyt, että jos sellainen hammasvälin levitin, jota hammaslääkäri kirstää, niin jos se lipahtaisi irti ja tippuin kurkkuun ja nielaisisi, niin olis aika paha paikka! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epämieluisin tunne hammaslääkärissä tulee silloin, kun hammasta porataan ja sitä tulee se nielemuis refleksi, kun vettä kertyy suuhun, eikä hammashoitaja ime sillä pillillä vettä pois ja on pakko nielaista, ettei vesi mene kurkkuun ja siiten alkas yskittään.
Sitten kun nielaiseen, niin koko pääheilahtaa ja yrittää ajoittaa nielaisun, kun hammaslääkäri ei poraa hammasta.
Joskus miettinyt, että jos sellainen hammasvälin levitin, jota hammaslääkäri kirstää, niin jos se lipahtaisi irti ja tippuin kurkkuun ja nielaisisi, niin olis aika paha paikka!Jotenkin tulee mieleen ne tukalat hetket, kun suu on täynnä kaikkia härpäkkeitä 🤣
- Anonyymi
trikoo on Reetyalla ruma.. hmhpz mitän iin joo nuorten naistenkin kanssa jotain hauja jufggfuja on monesti
- Anonyymi
"Risto on tiskillä ruma"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Risto on tiskillä ruma"
😁 kaunis on, tosi kaunis
- Anonyymi
En ole tuollaista kokenut mistä sinä kerrot. Ihmisen täytyy olla minulle tuttu jotta haluan koskettaa, tai minua kosketetaan. Valitettavasti parisuhteen toinen osapuoli ei kokenut tarvetta halata eikä koskettaakaan minua, ihan vaikka sohvalla yhdessä istuessa, minä olin se joka menin aina hänen viereensä istumaan ja silittelin häntä. Hänellä ei ollut koskettamisen tarvetta ja se näkyi myös hänen ja lasten välisessä suhteessa.
- Anonyymi
Riippuu niin ihmisestä. Itselle ei tuota mitään vaikeuksia.
- Anonyymi
ällöa viitsi edes ehdottaa että jotenkin sormella tökkäämällä rtkjkää
- Anonyymi
Ihmisillä on toisen kosketuksen tarve. Minä sain joku aika sitten toiveen, että rapsuttaisin erään selkää. Hän oli sen verran hankala ja äänekäs tapaus jonka kanssa jouduin olosuhteiden pakosta toimimaan, että lupasin rapsutta häntä selästä jos hän on kiltisti eikä huuda kun pakolliset tehdään. Sen jälkeen voisin vähän rapsuttaa häntä kuin koiranpentua. :DD
Ja yuon lupauksen voimasta kaikki meni hillitysti ja hän sai tarvitsemansa rapsutukset.- Anonyymi
Kosketuksen tarve on todellinen. Ihmisten pitäisi pystyä koskettamaan toisia enemmän, halailla jne. Se on rauhoittava ele. Harmi, että siitä on tehty niin paha ja jäykkä asia. Se on normaalia välittämistä ihmisten välillä, ei sen kummempaa.
No tykkään ja en. Asia on minulle hyvin monitahoinen.
Pienen kokoni takia isommat ajattelee että heillä on oikeus lääppiä minua. Olen saanut itselleni sopimattomia kosketuksia esmes poikani lääkäriltä ja naisesimieheltäni. Kummankaan kosketusta en pitänyt soveliaana.
Poikani on autismin kirjoon kuuluva ja hänelle kosketus on tärkeä osa kommunikaatiota.
Osaan koskettaa ja olla kosketeltavana. Ei tuota minulle vaikeuksia. Vältän kiivaasti työelämässä koskettelua muiden kuin ystävieni kanssa. Etten anna vääriä viestejä. Kosketus on kuitenkin vahva viesti jostakin. Eikä todellakaan aina positiivisessa mielessä.
Lähimmäisteni kanssa koskeminen on minulle luontaista. Halaan ja pussaan ystäviäni tämän tästä.
Mutta kosketus voi olla myös piinaavaa jos se tulee alistavassa tai kurittavassa mielessä. Mitä sitäkin olen saanut kokea riittämiin.
Eli pidän koskettelusta, mikä on kuitenkin täysin riippuvainen tilanteesta ja henkilöstä joka koskee.- Anonyymi
Ikävä juttu, jos sinulla on kosketuksesta jäänyt huonoja muistoja. Onneksi on niitä hyviäkin muistoja.
Itsellänikin on ollut ns. lääppimisiä, mutta en ole kokenut niitä kovin ihmeellisenä asiana. Ala-ja yläasteella se oli melkein päivittäistä joidenkin poikien taholta. Mun mielestä se oli vain sellaista leikkiä ja kiinnostuksen osoittamista. Eräänlaista kehumista. En ole kokenut sellaista myöhemminkään vakavana. Kerran bussissa joku mies istui viereeni ja kaiveli salkkua koko matkan, joka tarkoitti sitä, että hänen reitensä liimautui omaani vasten. Hän ei löytänyt sieltä mitään, joten ehkä hän vain halusi läheisyyttä. Se oli hiukan huvittavaa, mutta ei se haitannut. Hänen läheisyytensä tuntui ihan hyvältä.
Mitään sellaista todellista rajojen rikkomista en ole kokenut tai ei ne ole sellaiselta tuntuneet. Tosin olen ollut suhteessa nuoresta asti, enkä liiku yöelämässä siis yökerhoissa oikeastaan lainkaan. Anonyymi kirjoitti:
Ikävä juttu, jos sinulla on kosketuksesta jäänyt huonoja muistoja. Onneksi on niitä hyviäkin muistoja.
Itsellänikin on ollut ns. lääppimisiä, mutta en ole kokenut niitä kovin ihmeellisenä asiana. Ala-ja yläasteella se oli melkein päivittäistä joidenkin poikien taholta. Mun mielestä se oli vain sellaista leikkiä ja kiinnostuksen osoittamista. Eräänlaista kehumista. En ole kokenut sellaista myöhemminkään vakavana. Kerran bussissa joku mies istui viereeni ja kaiveli salkkua koko matkan, joka tarkoitti sitä, että hänen reitensä liimautui omaani vasten. Hän ei löytänyt sieltä mitään, joten ehkä hän vain halusi läheisyyttä. Se oli hiukan huvittavaa, mutta ei se haitannut. Hänen läheisyytensä tuntui ihan hyvältä.
Mitään sellaista todellista rajojen rikkomista en ole kokenut tai ei ne ole sellaiselta tuntuneet. Tosin olen ollut suhteessa nuoresta asti, enkä liiku yöelämässä siis yökerhoissa oikeastaan lainkaan.Eniten inhoan sitä että minua nostellaan ilmaan. Se on ärsyttävintä. Ihmisillä on vääristynyt kuva siitä, mitä pienemmilleen saa tehdä. Mielestäni se, että kaapataan toinen syliin ja nostetaan ilmaan, on törkeää rajojen rikkomista. Enää sitä ei tapahdu kovinkaan usein, mutta nuorempana se oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus.
Olen tosi pienikokoinen, niin ihan kuin se antaisi luvan riepotella minua. Ei anna.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eniten inhoan sitä että minua nostellaan ilmaan. Se on ärsyttävintä. Ihmisillä on vääristynyt kuva siitä, mitä pienemmilleen saa tehdä. Mielestäni se, että kaapataan toinen syliin ja nostetaan ilmaan, on törkeää rajojen rikkomista. Enää sitä ei tapahdu kovinkaan usein, mutta nuorempana se oli ennemminkin sääntö kuin poikkeus.
Olen tosi pienikokoinen, niin ihan kuin se antaisi luvan riepotella minua. Ei anna.Äkkiseltään tuo voi olla pelottavaakin. Ymmärrän, vaikka taustalla ei varmaan ole ollut pahantahtoisuus.
- Anonyymi
kauska numero 239
- Anonyymi
Tykkään, että minua halataan lämpimästi.
Vilma- Anonyymi
Halaus on hyvä tapa kertoa toiselle, että hän on ok.
- Anonyymi
laitanpi omia tierokoneen lämöjugtuja
18,9
ja -5,4 - Anonyymi
mik'ä on lempinumerosi ssamss kuin lempi ärfi gai lempiruokakin
- Anonyymi
Tykkään kosketuksesta, jos koskettaja on oikea ja hän koskettaa oikein 🤔
- Sheena- Anonyymi
Toisilla nuo rajat on selkeästi tiukemmat kuin toisilla.
- Anonyymi
Tekevät ja osaavat kädet ovat sina kauniit. Ne myös tuntuvat hyvältä kun tietävät mitä tekevät.
- Anonyymi
Mun peukalo ei tiedä mitä se tekee :D
- Anonyymi
Voi tosiaan ”sisäistää” nuo kädet ja sormet monella tapaa…
- Anonyymi
Juu tykkään kosketuksissa. Eino Kalevi..57 v
- Anonyymi
Yksi todella lämmin halaus kauan sitten on jäänyt mieleen erityisen lämpimänä oikein kunnon välittävänä kokovartalohalauksena, silloin tuntui että tämä ystävä tosiaankin halusi tehdä siitä sellaisen kuin teki. Yleensä vähän sellainen matkaa toisiin pitävä hiukan etäinen ladytyyppinen hieno nainen joka vähän yllätti silloin juurikin lämpimyydellään.
Muutaman lapsien antaman rutistuksen muistan myös, yksi erityisen hauska kun kaksi pikku tyttöä roikkui tiskaavan isin jalassa, toinen ulottui vyötäisille ja toinen pikkuruinen reisikorkeudella, sellaista vilpitöntä valoisaa lapsen halausta- Anonyymi
Yllättävät halaukset, niistä ei ole itsellä kokemusta. En ainakaan muista.
Lasten vilpittömät rakkaudentunnustukset on parasta!
- Anonyymi
Lapsuudesta. Olin tipahtanut syvään lätäkköön ja kastunut yltä päältä. Yleensä äiti antoi siitä minulle ja sisaruksilleni tukkapöllön kun oli jyrkästi kieltänyt menemästä. Sinne olisi pieni voinut hukkua. Tällä kertaa hän riisui vaatteeni. Laittoi kuivan yöpaidan päälleni ja nosti pöydälle. Katsoimme ulos keväiseen luontoon ja hän kuljetti sormenpäitään päänahassani edestakaisin. Muistan sen helpotuksen ja onnentunteen vieläkin. Voin kokea sen kun keskityn.
- Anonyymi
Mieleenpainunut kokemus sinulla. Onneksi ei sattunut pahemmin.
No se riippuu ihan tilanteesta ja koskettajasta. Keskimäärin kosketus on ihan fine, mutta edellä mainituista johtuen kosketus voi olla hyvinkin no go.
- Anonyymi
Ok, selvä juttu. Itselläni ei ole huonoja kokemuksia juurikaan niin en välttämättä tiedä tuosta puolesta.
Anonyymi kirjoitti:
Ok, selvä juttu. Itselläni ei ole huonoja kokemuksia juurikaan niin en välttämättä tiedä tuosta puolesta.
No ei mullakaan mainittavammin huonoja kokemuksia, mutta noin ylipäänsä en välitä kosketuksesta millä tahansa hetkellä (kiikun tikkailla ruuvaamassa jotain kattoon ja joku keksii kokeila ovatko kivekseni ehkä laskeutuneet) saatikka kenen tahansa kosketuksesta (naapurin Reiska haluaa antaa poskisuudelman vain koska taas on perjantai).
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
No ei mullakaan mainittavammin huonoja kokemuksia, mutta noin ylipäänsä en välitä kosketuksesta millä tahansa hetkellä (kiikun tikkailla ruuvaamassa jotain kattoon ja joku keksii kokeila ovatko kivekseni ehkä laskeutuneet) saatikka kenen tahansa kosketuksesta (naapurin Reiska haluaa antaa poskisuudelman vain koska taas on perjantai).
Äläs nyt nipota, miksei sun kiveksiä muka saa koskea? Nyt en ymmärrä. Pikku hieronnat samalla 👋, tulee paljon paremmat asennusvibat 😂 Kyllä mä ainakin tykkäisin ❤️
Anonyymi kirjoitti:
Äläs nyt nipota, miksei sun kiveksiä muka saa koskea? Nyt en ymmärrä. Pikku hieronnat samalla 👋, tulee paljon paremmat asennusvibat 😂 Kyllä mä ainakin tykkäisin ❤️
No siis tuossahan kohtaa ne kaksi asiaa, koska ja kuka. Oikea henkilö saa tunnustella kulkusia vaikka kiipeilisin tikkailla, väärä henkilö ei vaikka makaisin alasti lattialla 😂
- Anonyymi
No siis tuossahan kohtaa ne kaksi asiaa, koska ja kuka. Oikea henkilö saa tunnustella kulkusia vaikka kiipeilisin tikkailla, väärä henkilö ei vaikka makaisin alasti lattialla 😂
Sun ei kannata ainakaan mennä lomalle Pattayalle, siellä todistetusti naiset kadulla tulee kopeloimaan miehen munia ja tunkee samaan pöytään istumaan, siis siellä ilolintukadulla.
Koskaan en ole siellä käynyt, mutta niin siellä naiset toimivat. Anonyymi kirjoitti:
Sun ei kannata ainakaan mennä lomalle Pattayalle, siellä todistetusti naiset kadulla tulee kopeloimaan miehen munia ja tunkee samaan pöytään istumaan, siis siellä ilolintukadulla.
Koskaan en ole siellä käynyt, mutta niin siellä naiset toimivat.No ei tartte lähteä Pattayalle asti, riittää kun menee viikonloppuristeilylle, etenkin näin pikkujouluaikaan. Kesäisin ei tarvitse edes laivaan mennä, pk-seudulla saa kosketuksia menemällä esim. Mummotunneliin tai hotelli Vantaaseen, etenkin jos niissä on jokin suosikkiartisti esiintymässä.
Ja noista mulla on kokemusta, kaikista kolmesta, eri aikoina.- Anonyymi
Totta, se on tärkeintä, että kosketus on tervetullutta, eihän se muuten tosiaan kivalta tunnu.
Olet niin tutun oloinen… aivan kuin katsoisin erästä kaukaista tuttua silmiin kirjoitustesi perusteella. Erikoinen tunne, mutta kiva juttu minusta.
Lisään vielä, etten vastannut tuota toista viestiä Pattayasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, se on tärkeintä, että kosketus on tervetullutta, eihän se muuten tosiaan kivalta tunnu.
Olet niin tutun oloinen… aivan kuin katsoisin erästä kaukaista tuttua silmiin kirjoitustesi perusteella. Erikoinen tunne, mutta kiva juttu minusta.
Lisään vielä, etten vastannut tuota toista viestiä Pattayasta.Tuttuus täällä voi hämätä. Tuntuu alkuun kivalta kuin vanhan tutun tapaisi… Ei olisi kyllä ensimmäinen kerta kun joku täällä erehtyisi 😆
- Anonyymi
Enpä oikeastaan. En haluaisi koskettaa toisia ihmisiä, enkä tulla toisten koskettamaksi, ellen sitten halua tuntea jonkun ihoa. Semi ristiriitaista tiedän kyllä. Toisaalta tilanteesta riippuen tuttujen ihmisten kesken saatan kosketta käsivarresta tai taputtaa olkapäätä kannustavasti. Yleensä varmaan silloin, kun sanat eivät riitä tai niitä ei tarvita. Sellaista e itse edes aina huomaa.
- Anonyymi
Ehkä et tarvitse sellaista läheisyyttä ja turvallisuutta sitten kosketuksen kautta muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä et tarvitse sellaista läheisyyttä ja turvallisuutta sitten kosketuksen kautta muuten.
Niin se mielestäni on. Minua enemmän ahdistaa ihmiset, jotka tulevat liian lähelle. Aika harvoin sallin kenenkään astua sen rajan sisäpuolelle.
- Anonyymi
Mä tykkään siitä, kun miehet tunnustelevat ruuhkabussissa peppuani.
- Anonyymi
Teillä ätmeillä on oudot mieltymykset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä ätmeillä on oudot mieltymykset.
Taisi olla kuitenkin nainen tuo henkilö.
- Anonyymi
Minusta on ihanaa kun komistus tulee bussissa viekkuun istumaan ja ottaa reisituntumaa.
- Anonyymi
Karvasosio lähti marraskesistä läpi viimein ja paluuta ei enää ole.
Tietenkin tykkään, kun koskettelija on nuori hoikka kaunotar. Etenkinkin koskettelee pakettiani, suullaan.
Tässä on kyseessä erogeeniset alueet, naisellisella (feminiinillä naisella) niitä on paljon. Tähän kannattaa paneutua https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7641941/ se on paras tutkimus aiheesta, mutta hämmästyttävän kapeakatseinen sekin - mitä naisellisempi miehen (tai naisen) psyyke on, sen enemmän hänellä on aktiiveja erogeenisiä alueita.- Anonyymi
Ne on Temun työntekijät jotka pakettiasi koskettelevat 😄
Anonyymi kirjoitti:
Ne on Temun työntekijät jotka pakettiasi koskettelevat 😄
Minun paketit tulee nopeasti ja liukkaasti aina täältä: https://www.amazon.de/erotik/
En mä normaali kosketusta mitenkään kammoa. Ihmiset on tullu jotenkin erikoisiksi, ettei mitään kosketusta saisi nykyään enää olla. Toisaalta voidaan kuitenkin osallistua johonkin yhden illan juttuun, vaikka normaalisti tollaseen pitäis olla useemman kuulauden tutustumisvaihe.
- Anonyymi
Niin. Tosi kaksinaismoralistinen aika on. TV:stä näytetään paljon spontaaneja seksitilanteita, joissa roisimmat otteet ovat toivottuja. Totuus IRL on kuitenkin eri. Myöntymisen osoittaminen on kiistanalaista.
Esim. Tähkän keissi. Miksi ihmeessä nainen meni hotellille klo 4-5 välillä. Teetä juomaan ja rupattelemaan artistin kanssa? Siis miksi Tähkä veti tukasta, imi naisen nännejä, eikä tilannut sitä teetä?! Uhrihan nainen on, onneksi poikaystävä (jos sellainen edelleen on), voi tarjota tukea. Teen juonti ei nyt toteutunut sovitusti, siis miten SE on mahdollista.
Joo. Itseriittoisuus ei koskaan ole hyvästä, eikä se, että pitää omaa vetovoimaansa itsestään selvänä varsinkin vähemmän selvänä ollessa tai vähemmän selvän kanssa. . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Tosi kaksinaismoralistinen aika on. TV:stä näytetään paljon spontaaneja seksitilanteita, joissa roisimmat otteet ovat toivottuja. Totuus IRL on kuitenkin eri. Myöntymisen osoittaminen on kiistanalaista.
Esim. Tähkän keissi. Miksi ihmeessä nainen meni hotellille klo 4-5 välillä. Teetä juomaan ja rupattelemaan artistin kanssa? Siis miksi Tähkä veti tukasta, imi naisen nännejä, eikä tilannut sitä teetä?! Uhrihan nainen on, onneksi poikaystävä (jos sellainen edelleen on), voi tarjota tukea. Teen juonti ei nyt toteutunut sovitusti, siis miten SE on mahdollista.
Joo. Itseriittoisuus ei koskaan ole hyvästä, eikä se, että pitää omaa vetovoimaansa itsestään selvänä varsinkin vähemmän selvänä ollessa tai vähemmän selvän kanssa. .Mutta nämä nyt on epäselvää, mitä todella tapahtui. Pelkkää spekulatiota.
- Anonyymi
Fysioterapiassa, kampaajalla, sairaanhoitajan kosketus, naislääkärin...
Onhan noita.
Toisen kehon lämmön aistiminen ja sen sellainen.
Syvemmällä tasolla pitkät halaukset ja toisen tuoksu.
Ei noiden välillä rajoja ole. Kosketus on kuin matka.
Sitä, mistä se alkaa ja mihin se johtaa, on mahdotonta tarkasti määritellä.
Riippuu ihmisistä ja tilanteesta.- Anonyymi
Rajojen aistiminen voi olla vaikeaa, kun ei näe toisen pään sisään. Kosketuksen terveyshyödyt ovat kiistattomat, silloin kun kosketus on toivottua.
Niin juuri, matka. Moni kaunotar on hivellyt jalkojani, pöydän alla, paljailla jaloillaan, varpeillaan. Siitä aina, ihan aina, on alkanut matka hetekalle hänen kanssaan.
- Anonyymi
Kyllä joku roti pitää olla, että kuka koskee, luvan kysyminen on ihan jees.
Noin muuten tykkään olla ja pitää lähellä, kainalossa, hipsutella jne. Ystäviä tulee halailtua aika usein heitä nähdessä.- Anonyymi
Mielestäni luvan kysyminen on vähän kankeaa. Olalle taputtelut on ihan ok minusta.
Nautin kyllä kosketuksesta. Olen lapsesta saakka ollut halaileva tyyppi ja koen kosketuksen miellyttävänä, joten se tulee luonnostaan. Halaan aina perhettäni ja ystäviäni (ja he minua, en halaile ketään väkisin). Poikani oli pienempänä oikea sylivauva ja oli jatkuvasti kainalossa ja sylissä. Nykyään hänen ollessa teini saan tyytyä halauksiin ja satunnaisiin hetkiin, kun hän ottaa minut kainaloonsa vaikka kun hän kuittailee miten lyhyt olen (en ole, mutta hän on pitkä).
En nauti kuitenkaan ventovieraiden kosketuksesta sen erityisemmin. En esim koe mitään mielihyvää lääkärissä tai hoitajalla siitä, että minua kosketetaan. Se johtuu siitä, että liitän kosketuksen tunteeseen ja kun kyseessä on ihminen, joka koskettaa "pakosta" eikä tilanteeseen liity mitään aitoa välittämistä, niin kosketus jää minulle tavallaan neutraaliksi. Se on pakollinen paha, jotta homma saadaan hoidettua. Tietenkin esim hieronta saattaa tuntua hyvältä, mutta sekin on minulle enemmän sitä, että lihakset rentoutuvat ja se tuntuu hyvältä, mutta en saa siitä henkistä hyvää oloa sen erityisemmin.
Kosketus on ihmiselle tärkeää, mutta vain kun siihen on lupa. Kaikille kosketus ei ole niin luontaista ja jotakuta saattaa esim ahdistaa jo halailu ja sitä täytyy kunnioittaa.No ei tietenkään parisuhteessa mitään lupia erikseen anella, mutta koskettamiseen on silti "sanaton lupa". Jos puoliso tulee antamaan halin, niin olisi aika erikoista joka kerta kysyä "onko kulta ok että halaan sinua nyt?" vaan oletuksena on, että toisen koskettaminen on luontainen osa parisuhdetta ja molemmilla on siihen lupa. Tietenkin parisuhteessakin täytyy sanoa, jos kosketus tuntuu jossain tilanteessa pahalta.
Treffeillä sen sijaan olisin varovaisempi koskettamisen suhteen riippuen siitä, missä vaiheessa tapailu on. Toisen elekielestä voi tietenkin lukea paljon. Jos siirtyy lähemmäksi eikä toinen käänny pois niin mitä luultavimmin lähestyminen koetaan miellyttävänä. Tapailun alussa on mielestäni fiksua kuitenkin varmistua siitä, että koskettaminen on ok. Esim ensitreffeillä miehet ovat kysyneet minulta, että saako halata ja mielestäni tuossa vaiheessa se on fiksua, mutta viidensillä treffeillä ei ehkä enää tarvitse lupia kysellä jos halaamisesta on tullut jo tapa."Kosketus on ihmiselle tärkeää, mutta vain kun siihen on lupa."
Näissä koskettelukammokaakatuksissa olisi syytä panna esille että missä tilanteessa ja millä tavalla. Huvittava kuvitella että parisuhteessa, tai treffillä alettaisiin anomaan lupia.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
No ei tietenkään parisuhteessa mitään lupia erikseen anella, mutta koskettamiseen on silti "sanaton lupa". Jos puoliso tulee antamaan halin, niin olisi aika erikoista joka kerta kysyä "onko kulta ok että halaan sinua nyt?" vaan oletuksena on, että toisen koskettaminen on luontainen osa parisuhdetta ja molemmilla on siihen lupa. Tietenkin parisuhteessakin täytyy sanoa, jos kosketus tuntuu jossain tilanteessa pahalta.
Treffeillä sen sijaan olisin varovaisempi koskettamisen suhteen riippuen siitä, missä vaiheessa tapailu on. Toisen elekielestä voi tietenkin lukea paljon. Jos siirtyy lähemmäksi eikä toinen käänny pois niin mitä luultavimmin lähestyminen koetaan miellyttävänä. Tapailun alussa on mielestäni fiksua kuitenkin varmistua siitä, että koskettaminen on ok. Esim ensitreffeillä miehet ovat kysyneet minulta, että saako halata ja mielestäni tuossa vaiheessa se on fiksua, mutta viidensillä treffeillä ei ehkä enää tarvitse lupia kysellä jos halaamisesta on tullut jo tapa.Hyvähän se on tilanteita tunnustella niin ei tule loukanneeksi ketään tahtomattaan.
- Anonyymi
En tykkää. Ainoa mitä voin tehdä on halaaminen vaatteet päällä ollessa. Olin tätä mieltä jo kauan sitten tapahtuneen eroni jälkeen ja olin valinnut yksin olemisen ainoaksi oikeaksi tavaksi elää ja olla. Pelkkä ystävyys on minulle ainoa vaihtoehto, olipa kyseessä minkä ikäinen mies tahansa.
- Anonyymi
Kaikenlaiset projektit on myös pannassa?
- Anonyymi
saattaa riippua siitä miten koskee jos esim. tökkää sormella silmään koskee jotta sokeutuun niin moni ei ksai tykkä jod tikulls tökkää dilmään
- Anonyymi
Joo ei kivaa 😄
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33383431 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692298- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91341- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181751281RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421177