Tsekatkaa kuvat:
https://www.is.fi/terveys/art-2000010889854.html
Mikä on vikana? Kaikkien mielestä ei varmaan mikään. Itselleni tuo näyttää siltä, että tuossa on alkuruoka, missä on pääruoka? Paljonko tuollaisessa annoksessa on kaloreja? Jos olisi toinen samanlainen lautanen, niin sitten olisi ehkä ok. Mutta sehän ei käy, koska sitten esim. lihan määrä on tuplat suositeltuun.
Ravitsemussuositukset, esimerkit
58
437
Vastaukset
- Anonyymi
Vähintäänkin pähkinöitä on sisällyttävä lihattomaan ruokavalioon. Liian vähän energiaa saa heikottamaan, vedenjuonnin vähyys heikottaa, vitamiinien ja hivenaineiden vähyys myös. Syytä voi olla vaikeaa selvittää. Energiansaannin riittävyys on seurausta siitä että paino pysyy vakiona. Kasvuikäisillä sen pitää tietysti nousta ajan myötä. Vatsan suuruus kertoo eniten painosta.
Painon lisääntyminen kasvattaa ruokahalua ja sen vähentyminen vähentää ruokahalua. Ne ruokkivat itseään siihen saakka kunnes aliravitsemus uhkaa. Siinä vaiheessa luulisi olevan nälkä. Youtubessa on joku anorektikkonainen joka näyttää aivan luurangolta. Monet ihmettelevät kuinka se voi olla yhä hengissä. Niin, enpä muuten tiedä onko se yhä hengissä.Maapähkinä muuten ravitsemussuosituksissa luokitellaan todellakin pähkinäksi eikä palkokasviksi. Taloudellisuutta arvostavalle pähkinänsyöjälle tuo on hyvä uutinen, koska maksavat korkeintaan kolmanneksen siitä, mitä mitkään muut pähkinät.
Suomessa muuten on historiassa käytetty ravinnoksi vesipähkinää. Enää se ei täällä kasva, koska ilmasto on nykyään kylmempi. Odotellaan lämpenemistä, jotta saadaan lähipähkinöitä.- Anonyymi
Eugenia Cooney? Ainakin hänen viimeisin videonsa YouTubeen on kuukausi sitten ladattu ja esim. Instaan päivittänyt pari päivää sitten, että hän lienee ainakin vielä elossa. Ei hän kyllä aivan niin pahassa kunnossa taida vielä olla kuin moni anoreksiaan kuollut viime vaiheessa, niin kuin vaikka Valeria Levitina tai Lene Marie Fossen. Aika paljon laiminlyöntiä se ihmiskeho kestää.
- Anonyymi
Minäkin lisäisin pähkinöitä ja siemeniä tai papuja eli sekä proteiinia että rasvaa erittäin reilusti. Mahdollisesti myös öljyä.
Salaatit ja leipä joutaa pois. Vesi juomaksi.
Kuka hullu urheilee tuollaisen annoksen jälkeen? Eihän tuo rehumäärä edes sula. Päälle papuja ja ruisleipää? Ei kiitos! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eugenia Cooney? Ainakin hänen viimeisin videonsa YouTubeen on kuukausi sitten ladattu ja esim. Instaan päivittänyt pari päivää sitten, että hän lienee ainakin vielä elossa. Ei hän kyllä aivan niin pahassa kunnossa taida vielä olla kuin moni anoreksiaan kuollut viime vaiheessa, niin kuin vaikka Valeria Levitina tai Lene Marie Fossen. Aika paljon laiminlyöntiä se ihmiskeho kestää.
Sehän se olikin. Pelottavan näköinen ilmestys. Itse asiassa eläinmaailmassa läskiys on jopa plussaa, jolloin yksilön evolutiivinen kelpoisuus on korkea lajikumppanien silmissä. Luonnossa riittävän ravinnon saaminen on kaikkea muuta kuin itsestäänselvyys. Lisääntyminen ja jälkeläistenhoito vievät extraenergiaa joten ylimääräinen rasva kehossa kielii ilmeisesti siitä että sellainen yksilö on tehokas hankkimaan ravintoa. Ihmisiin tämä ei päde koska ruoan hankkiminen on niin helppoa. Ihmislajin pariutuminen on sotkettu teknologian myötä niin tilanne on meillä erilainen kuin luonnossa. Kyllä mä joitakin paksuja miehiä tiedän joilla on nainen rinnallaan.
- Anonyymi
Mihin unohdit vitamiinit? Monipuolista ruokaa syömällä ei tarvitse ostaa kalliita, keinotekoisest tehtyjä vitamiineja. Tätä nämä "asiantuntijat" ei vahingossakaan kerro.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin lisäisin pähkinöitä ja siemeniä tai papuja eli sekä proteiinia että rasvaa erittäin reilusti. Mahdollisesti myös öljyä.
Salaatit ja leipä joutaa pois. Vesi juomaksi.
Kuka hullu urheilee tuollaisen annoksen jälkeen? Eihän tuo rehumäärä edes sula. Päälle papuja ja ruisleipää? Ei kiitos!Urheilla ei ole kenenkään pakko, syödä on.
- Anonyymi
Oleellisempaa olisi kiinnittää raaka-aineiden laatuun; kasvattamiseen, hygieniaan, jne.
Lähdetään taas vahvasta taustaoletuksesta, että kaikki on okei.
Viimeistään, onko vedi puhdasta, jos puhdistat vihanneksia,
Noro, e.coli, ja mikä Kongon tauti nyt leviääkään.
VilmaTuohon vesiongelmaan on tavallaan helppoja ratkaisuja: kuori, kuumenna, keitä tai paista. Ja aikaa harvaa ruoka-ainetta nyt yleensäkään tarvitsee pestä. (Vauva-palstan lukijat tietysti tietävät että jauhenliha pitää pestä, ja mieluiten pesukoneesa) Mikään noissa THL:n suosituksissakaan ei taida sanoa, että joki tietty osuus pitäisi olla jotakin tuoretta. Ja kyllähän aika monet juovatkin suomalaista hanavettä.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tuohon vesiongelmaan on tavallaan helppoja ratkaisuja: kuori, kuumenna, keitä tai paista. Ja aikaa harvaa ruoka-ainetta nyt yleensäkään tarvitsee pestä. (Vauva-palstan lukijat tietysti tietävät että jauhenliha pitää pestä, ja mieluiten pesukoneesa) Mikään noissa THL:n suosituksissakaan ei taida sanoa, että joki tietty osuus pitäisi olla jotakin tuoretta. Ja kyllähän aika monet juovatkin suomalaista hanavettä.
Minä juon.
En ole vauva, joten minulta on varmaan tuolta pääsy kielletty.
Tuusulajärveenhän meni pazkavettä. Miten kauan kestää, ettei ole riskiä.
Kuhat ja muita kaloja raivattiin. Minne menivätkään.
Vedenpuhdistamoja on taatusti sellaisia, mitkä eivät vastaa enää nykyisiä asukasmääriä.
Miten muuten voidaan perustella kaatosateen takia tehtyjä ylijuoksutuksia.
THL:n uskottavuus kärsii taholtani luottamuspulaa. Korona!
Vilma - Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tuohon vesiongelmaan on tavallaan helppoja ratkaisuja: kuori, kuumenna, keitä tai paista. Ja aikaa harvaa ruoka-ainetta nyt yleensäkään tarvitsee pestä. (Vauva-palstan lukijat tietysti tietävät että jauhenliha pitää pestä, ja mieluiten pesukoneesa) Mikään noissa THL:n suosituksissakaan ei taida sanoa, että joki tietty osuus pitäisi olla jotakin tuoretta. Ja kyllähän aika monet juovatkin suomalaista hanavettä.
Kuumennus voi haitata ravintoaineiden saamista. Siksi esim. pakastetuotteet on parempi sulattaa kuin mikrottaa. Minä kyllä mikrotan ne käytännössä 😅. Osa uuniin kylläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuumennus voi haitata ravintoaineiden saamista. Siksi esim. pakastetuotteet on parempi sulattaa kuin mikrottaa. Minä kyllä mikrotan ne käytännössä 😅. Osa uuniin kylläkin.
Minäkin harrastan tuota ei-parempaa sulattamista.
Vilma🙊
- Anonyymi
selviytyjä-kilpailun finaalikin sunnuntaina... mitäjoskus tuijotan
t. yejöä-inkeri kyösti-Kikkelinsuo- Anonyymi
K1kkelinsuo 🤭. Sekin on makkaraa väliksen mukkaan. Mistä nuo nimet tulevat, tekoäly vissiin ehdottanut? Suomessa on monia tuon tyylisiä paikannimiä, ilmeisesti vitsaillen jotkut keksineet. Paistan pian 400 g jauhelihaa ja nautin.
- Anonyymi
Miksi D-kalsor ilmavaivaannuttaa?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi D-kalsor ilmavaivaannuttaa?
VilmaOlen itsekin huomannut että vatsani hieman oireilee D3-kalsium-vitamiinin yhteydessä. Mikäköhän siihen on syynä? Samoja aineita löytyy maidosta ja se saa kaikilla vatsan sekaisin jos sitä juo liikaa. Ehkä pillerin mukana tulee niin paljon kalsiumia ja d-vitamiinia että vatsa reagoi niihin. Monivitamiineissa ei ole kalsiumia ja pidän itse taukoa niiden ottamisen välillä.
Epäilen kalsiumia syypääksi siihen että vatsani hieman ääntelee sen ottamisen jälkeen. Laktoosi-intoleranssia minulla ei mielestäni ole. Jos jollakulla on se niin varmasti tulee sivuvaikutuksia niistä valmisteista. Niellyn kapselin pitäisi vapauttaa ravintoaineita hitaammin kehoon verrattuna siihen että niitä pureskelee. Pureskeltuina aineet imeytyvät nopeammin ja se voi johtaa vessahätään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itsekin huomannut että vatsani hieman oireilee D3-kalsium-vitamiinin yhteydessä. Mikäköhän siihen on syynä? Samoja aineita löytyy maidosta ja se saa kaikilla vatsan sekaisin jos sitä juo liikaa. Ehkä pillerin mukana tulee niin paljon kalsiumia ja d-vitamiinia että vatsa reagoi niihin. Monivitamiineissa ei ole kalsiumia ja pidän itse taukoa niiden ottamisen välillä.
Epäilen kalsiumia syypääksi siihen että vatsani hieman ääntelee sen ottamisen jälkeen. Laktoosi-intoleranssia minulla ei mielestäni ole. Jos jollakulla on se niin varmasti tulee sivuvaikutuksia niistä valmisteista. Niellyn kapselin pitäisi vapauttaa ravintoaineita hitaammin kehoon verrattuna siihen että niitä pureskelee. Pureskeltuina aineet imeytyvät nopeammin ja se voi johtaa vessahätään.No. Minulla on intoleranssi.
Mielenkiintoista, että joku muukin on oppinut vatsasta puhumista.
Vilma
Paljonko sinun BMI on? Omat kolme/vrk ateriaani ole noinkaan suurikokoisia ja sisältävät alle 500 kcal/annos, ja jos olen märehtinyt välipalaherkkuja niin jätän vastaavasti aterioita syömättä, BMI on 18,3 (tavoitealue 18,0 ... 18,5). Ihmisten ei kuulu olla rumapainoisia.
BMI:ni on 24. Ja tiedostan kyllä, että tapani syödä aika tasan 3 kertaa päivässä ilman mitään välipaloja ei sekään tuskin ole mikään THL:n suosittelema. Hamamslääkäriliiton suosittelema se saattaisi olla. En ole mitannut päivittäistä kalorimäärääni, mutta arvioisin että esim. myös se 800g suositeltu kasvismäärä ylittyy helposti.
THL:n suosituksissa on toisaalta huomioitu ihmisten erilainen energiantarve: proteiinien, hiilihydraattien ja rasvojen suhteellisille osuuksille on määritelty tavoitteelliset osuudet. Mutta jostain syystä ekotalibaanit ovat päässeet määrittelemään ei suhteellisen, vaan absoluuttisen määrän juuri esim. punaisen lihan ja toisaalta sitten kasvisten määrälle,scrg kirjoitti:
BMI:ni on 24. Ja tiedostan kyllä, että tapani syödä aika tasan 3 kertaa päivässä ilman mitään välipaloja ei sekään tuskin ole mikään THL:n suosittelema. Hamamslääkäriliiton suosittelema se saattaisi olla. En ole mitannut päivittäistä kalorimäärääni, mutta arvioisin että esim. myös se 800g suositeltu kasvismäärä ylittyy helposti.
THL:n suosituksissa on toisaalta huomioitu ihmisten erilainen energiantarve: proteiinien, hiilihydraattien ja rasvojen suhteellisille osuuksille on määritelty tavoitteelliset osuudet. Mutta jostain syystä ekotalibaanit ovat päässeet määrittelemään ei suhteellisen, vaan absoluuttisen määrän juuri esim. punaisen lihan ja toisaalta sitten kasvisten määrälle,Kuulostaa siltä että koetat vain löytää perusteita massiiviselle syömiselle. Minä tein aikoinaan samoin, erottuani päätin että haluan vielä peuhata seksuaalisilla parinvalintamarkkinoilla, joten laihdutin.
En noudata noita suosituksia, ne laaditaan siten että likimain jokaisella kansalaisella on varaa noudattaa niitä. Jos ne laadittaisiin terveydellisin perustein niin vain jotain 1%:lla olisi varaa noudattaa niitä.TeinifiiIi kirjoitti:
Kuulostaa siltä että koetat vain löytää perusteita massiiviselle syömiselle. Minä tein aikoinaan samoin, erottuani päätin että haluan vielä peuhata seksuaalisilla parinvalintamarkkinoilla, joten laihdutin.
En noudata noita suosituksia, ne laaditaan siten että likimain jokaisella kansalaisella on varaa noudattaa niitä. Jos ne laadittaisiin terveydellisin perustein niin vain jotain 1%:lla olisi varaa noudattaa niitä.Minulla on oikein hyvä perustelu syömiselle: nälkä. Siis se, että joko jo on nälkä tai ettei tulisi nälkä. Jos harrastaisin kestävyysurheilua/llikuntaa tavitteellisemmin, niin painoa olisi luultavasti vähän vähemmän, mutta toisaalta syödyn ruuan määrä olisi vielä isompi tai sitten varsinaisen ruuan lisäksi pitäisi mättää jotain helppoa hiilaria.
scrg kirjoitti:
Minulla on oikein hyvä perustelu syömiselle: nälkä. Siis se, että joko jo on nälkä tai ettei tulisi nälkä. Jos harrastaisin kestävyysurheilua/llikuntaa tavitteellisemmin, niin painoa olisi luultavasti vähän vähemmän, mutta toisaalta syödyn ruuan määrä olisi vielä isompi tai sitten varsinaisen ruuan lisäksi pitäisi mättää jotain helppoa hiilaria.
Niin justiin, ja se nälkä kasvaa syödessä, samaa tahtia kuin painokin kasvaa. Minä en harrasta mitään liikunta liikuntaa, ja laihduttelinkin sohvalla. Paino on tasan se, minkä sen haluaa olevan, jos on riittävästi halua haluta.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Minulla on oikein hyvä perustelu syömiselle: nälkä. Siis se, että joko jo on nälkä tai ettei tulisi nälkä. Jos harrastaisin kestävyysurheilua/llikuntaa tavitteellisemmin, niin painoa olisi luultavasti vähän vähemmän, mutta toisaalta syödyn ruuan määrä olisi vielä isompi tai sitten varsinaisen ruuan lisäksi pitäisi mättää jotain helppoa hiilaria.
Iltaisn minulla on yleensä nälkä, mutten mene jääkaapille, enkä laita mitään suhuni.
Näläntunne katoaa hetken päästä ja kun menee nukkumaan ja nukkuu yön, niin nälkäkin vaimenee.
- Anonyymi
minulla oli joku nuh J IAADFUAJUFFU MSNI OHI
WI MIKÄÄN KONFVOLAINWN CIIEU - Anonyymi
Kokovartalomultivitamiinimuumiokäärö. Tällä idealla mä painun Jellonan luolaan :). Silloin ne vitskut imeytyvät mukavan tasaisesti ja pikkuhiljaa elimistöön. Kanaa kannattaa syödä.
- Anonyymi
Niaqr wivät loukkaannu migenkään kun kypäeägkin suojajuttuka Kwekkoszwszsza
- Anonyymi
vegaanihan ei saa syöxdä maifoa eikä juuzfoaz kozka< eläindav intoa.
- Anonyymi
Jos sitä ilmastonmuutosta halutaan myös huomioida, niin noista annoksista joutaa puolet pois. Täysin tarpeettomia nämä tomaatit, salaatit ym.
Kulutusta pitää vähentää. Se ei vähene sillä, että lisätään lautaselle KAIKKEA.Tomaatin lykopeenilla on hyviä vaikutuksia. Mutta senkin saannin kannalta tomaatit olisi hyvä kypsentää ja syödä jonkin rasvaisen kanssa.
Mutta se on ihan totta että jos haluaa ilmastovaikutuksia ajatella, niin sitten lautaselle ei käy mikään talviaikaan kasvihuoneessa kasvatettu tai lentorahdattu.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tomaatin lykopeenilla on hyviä vaikutuksia. Mutta senkin saannin kannalta tomaatit olisi hyvä kypsentää ja syödä jonkin rasvaisen kanssa.
Mutta se on ihan totta että jos haluaa ilmastovaikutuksia ajatella, niin sitten lautaselle ei käy mikään talviaikaan kasvihuoneessa kasvatettu tai lentorahdattu.Kaupan tomaatit ovat kaikki salattitomaatteja. Kasvatettu vesiviljelyksessä tms keinotodellisuudessa maksimituottoa tavoitellen. Geenimuunneltuja, etteivät ylikypsyisi tai kypsyisi ollenkaan. Kaupassa punaisen lampun alla, että näyttäisivät punaisilta.
Maku ei ole tomaatin maku vaan jotakin pahaa vihannesta muistuttava. Ennen oli ulkomailta tuodut tuollaisia, nyt jo kauan kotimaisetkin. Onpa saaneet jäädä kaupan hyllyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupan tomaatit ovat kaikki salattitomaatteja. Kasvatettu vesiviljelyksessä tms keinotodellisuudessa maksimituottoa tavoitellen. Geenimuunneltuja, etteivät ylikypsyisi tai kypsyisi ollenkaan. Kaupassa punaisen lampun alla, että näyttäisivät punaisilta.
Maku ei ole tomaatin maku vaan jotakin pahaa vihannesta muistuttava. Ennen oli ulkomailta tuodut tuollaisia, nyt jo kauan kotimaisetkin. Onpa saaneet jäädä kaupan hyllyyn.Mutta käytäpä nopeasti paistinpannulla. Jo tulee tuoksu ja maku. Tämä hämmästyttää minuu.
Vilma
- Anonyymi
joyain huvittaviapelejä hitsaavat robotit starcraertissajoku emperorkin
kaikki pitää olls lsktoosditonta mair5okin cwgaabeuille3 saulkl<<ad kiwllwrfrfy - Anonyymi
joszkusz niin palzan nimistä tuli hassuja tfguolla jufullA
TF. pWFEER kIKKWELSREÖM - Anonyymi
Tossa ekassa salaatti on se alkuruoka.. arviolta tuollaisessa esimerkkiateriassa on 500-600 kaloria.
Jos jää nälkä, tee tuplasalaatti ☝.
- Sheena - Anonyymi
Onhan tuossa energiaa. Taatusti jaksaa tampata. Sulaakin suolistossa helposti eikä väsytä niin kuin hitaasti sulava liha
Olen vallan ihastunut uusiin kokeilemiini kasvisvaihtoehtoproteiineihin! Kikherne on ihan lemppari. Maitotuotteita syön edelleen normaalisti, niistä saa myös runsaasti proteiinia. Seitan-nakeista en kovin paljoa pitänyt, mutta kyllä niitäkin söi. Rasvaisia!!
Proteiinia siis saa melkein kaikista muistakin ruoka-aineista kuin vain lihasta. Kokonaismäärä voi jopa yllättää, kun laskee kaikista syömisistään makrot.
xLiner- Anonyymi
Hiilareita saa kasvisproteiinien mukana aika paljon. Ihan vaan huomiona... Voi jättää niitä perinteisiä hiilihydraatin lähteitä hiukan vähemmälle.
xLiner No esim. tuossa kuvassa maksalaatikkoa on aika mitätön määrä. Se on yksi eineksistä joita käytän ja syön koko 400g rasian yhdellä aterialla ja puolukoita ainakin viisi kertaa kuvan määrän. Mutta keskimääräinen vuorokauden lihamäärä on sillä jo ylitetty. Eikä siinä maksalaatikkorasiassa ole vielä kuin 750 kcal. Suht ripeällä liikunnalla tuo palaa puolessatoista tunnissa.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
No esim. tuossa kuvassa maksalaatikkoa on aika mitätön määrä. Se on yksi eineksistä joita käytän ja syön koko 400g rasian yhdellä aterialla ja puolukoita ainakin viisi kertaa kuvan määrän. Mutta keskimääräinen vuorokauden lihamäärä on sillä jo ylitetty. Eikä siinä maksalaatikkorasiassa ole vielä kuin 750 kcal. Suht ripeällä liikunnalla tuo palaa puolessatoista tunnissa.
Onko ohjeistuksessa oikeasti mainittu päivittäinen lihan määrä? Ettei olisi ennemmin viikottainen? Voit varmasti säästää suositellun lihamäärän muutamalle päivälle, niin saat isomman satsin 😁.
Saarioisten 400g maksalaatikossa on lihaan verrattavia tuotteita 16%, 64 g. Melkein 5 ja puoli laatikkoa saat syödä viikon aikana. Vähän yksipuolista, mutta jokainenhan lopulta syö mitä haluaa.
Sohvaperuna ja himoliikkuja tarvitsevat tietysti eri määrän energiaa. Yleensä ne jotka liikkuvat paljon osaavat myös syödä tarpeeksi. Liikkumattomat taas syövät yleensä liikaa.
Jos suosituksissa on arvioitu ihmisten syövän 5 kertaa päivässä, voit varmasti syödä silloin vain kolmella ruokailukerrallasi enemmän.
Noudatitko aikaisempia suosituksia kuinka tarkasti? Minä huomioin ne, mutta raskaalla liikuntakaudella ruokaympyrä on pakostakin erilainen kuin tavan tallaajalla.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ohjeistuksessa oikeasti mainittu päivittäinen lihan määrä? Ettei olisi ennemmin viikottainen? Voit varmasti säästää suositellun lihamäärän muutamalle päivälle, niin saat isomman satsin 😁.
Saarioisten 400g maksalaatikossa on lihaan verrattavia tuotteita 16%, 64 g. Melkein 5 ja puoli laatikkoa saat syödä viikon aikana. Vähän yksipuolista, mutta jokainenhan lopulta syö mitä haluaa.
Sohvaperuna ja himoliikkuja tarvitsevat tietysti eri määrän energiaa. Yleensä ne jotka liikkuvat paljon osaavat myös syödä tarpeeksi. Liikkumattomat taas syövät yleensä liikaa.
Jos suosituksissa on arvioitu ihmisten syövän 5 kertaa päivässä, voit varmasti syödä silloin vain kolmella ruokailukerrallasi enemmän.
Noudatitko aikaisempia suosituksia kuinka tarkasti? Minä huomioin ne, mutta raskaalla liikuntakaudella ruokaympyrä on pakostakin erilainen kuin tavan tallaajalla.
xLinerAnnoskuvan proteiinit ovat luultavasti luokkaa +20 g. Oletan että maksalaatikkoa on 200 g eli puolet laatikosta. Maitoa 2 dl, leivästä ja margariinista loput.
Ihan kelpo satsi yhdelle aterialle.
Läskikilot ei proteiinia tarvitse, paitsi ylläpitoon ja lihomiseen.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
xLinerEn varmaan ole noudattanut enkä aio noudattaa jatkossakaan. Toinen pointti, jonka nostin jo esille oli, että suosituksissa on osin määritelty absoluuttisia määriä vaikka toisaalta on ymmärretty että ihmiset syövät eri määriä. Ehkä syynä on all female panel, joka koostuu siistiä sisätyötä tekevistä keski-ikäisesti akoista joiden ainoa viikottainen fyysinen aktiviteetti tunti pilatesta ja kävely bussipysäkille.
Maksalaatikko oli vain esimerkki. Sama toistuu kaikkialla ja suosituksia noudattamalla ei voi syödä mitään perinteistä tai edes eurooppalaista kotiruokaa. Tai voi, jos syö varsinaista ruokaa vain hyvin pieniä annoksia.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
En varmaan ole noudattanut enkä aio noudattaa jatkossakaan. Toinen pointti, jonka nostin jo esille oli, että suosituksissa on osin määritelty absoluuttisia määriä vaikka toisaalta on ymmärretty että ihmiset syövät eri määriä. Ehkä syynä on all female panel, joka koostuu siistiä sisätyötä tekevistä keski-ikäisesti akoista joiden ainoa viikottainen fyysinen aktiviteetti tunti pilatesta ja kävely bussipysäkille.
Maksalaatikko oli vain esimerkki. Sama toistuu kaikkialla ja suosituksia noudattamalla ei voi syödä mitään perinteistä tai edes eurooppalaista kotiruokaa. Tai voi, jos syö varsinaista ruokaa vain hyvin pieniä annoksia.Ihan tarpeeseen ne suositukset näyttävät tulleen. Ihmisethän ovat todella tietämättömiä siitä mitä suuhunsa lappaavat. Noilla pysyy pulliainen terveempänä ja energian puolesta hengissäkin.
Kaikki tiedostavat erikoistapaukset varmasti ovat tähänkin saakka tienneet omat tarpeensa.
xLiner - Anonyymi
scrg kirjoitti:
En varmaan ole noudattanut enkä aio noudattaa jatkossakaan. Toinen pointti, jonka nostin jo esille oli, että suosituksissa on osin määritelty absoluuttisia määriä vaikka toisaalta on ymmärretty että ihmiset syövät eri määriä. Ehkä syynä on all female panel, joka koostuu siistiä sisätyötä tekevistä keski-ikäisesti akoista joiden ainoa viikottainen fyysinen aktiviteetti tunti pilatesta ja kävely bussipysäkille.
Maksalaatikko oli vain esimerkki. Sama toistuu kaikkialla ja suosituksia noudattamalla ei voi syödä mitään perinteistä tai edes eurooppalaista kotiruokaa. Tai voi, jos syö varsinaista ruokaa vain hyvin pieniä annoksia.Jos n. 60% on ylipainoisia, ne annokset ovat olleet liian suuria. Syytäkin syödä vähemmän.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerMuistan, että maksalaatikon a-vitamiinista on joskus kirjoitettu ja annettu rajoitussuoditukset.
Onko tänään, että mitä välii?
Liika a-vitamiini voi tehdä biologin mukaan papiksi.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan, että maksalaatikon a-vitamiinista on joskus kirjoitettu ja annettu rajoitussuoditukset.
Onko tänään, että mitä välii?
Liika a-vitamiini voi tehdä biologin mukaan papiksi.
VilmaTaitaa koskea raskaana olevia se a-vitamiinin saantisuositus.
Ja järkeä saa käyttää edelleenkin. Kaikki on pahasta liiallisena. Kohtuudella 👍
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa koskea raskaana olevia se a-vitamiinin saantisuositus.
Ja järkeä saa käyttää edelleenkin. Kaikki on pahasta liiallisena. Kohtuudella 👍
xLinerAapuua.
Ei miksikään papiksi vaan pöpiksi.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tarpeeseen ne suositukset näyttävät tulleen. Ihmisethän ovat todella tietämättömiä siitä mitä suuhunsa lappaavat. Noilla pysyy pulliainen terveempänä ja energian puolesta hengissäkin.
Kaikki tiedostavat erikoistapaukset varmasti ovat tähänkin saakka tienneet omat tarpeensa.
xLinerJuu, itse olen tiedostava erikoistapaus; se on maksimi 1300 kaloria päivässä, muuten paino tuppaa nousemaan. Mainitsen vielä, että liikuntaa olen harrastanut lapsesta asti.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itse olen tiedostava erikoistapaus; se on maksimi 1300 kaloria päivässä, muuten paino tuppaa nousemaan. Mainitsen vielä, että liikuntaa olen harrastanut lapsesta asti.
- SheenaOikeesti?
Kulutan 3000-4000 kcal päivässä. Ruuat sen mukaan 😂
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeesti?
Kulutan 3000-4000 kcal päivässä. Ruuat sen mukaan 😂
xLinerMeikäläisen pöperöistä ei tuu edes tuhatta kcal päivässä, varmaan 500-800 kcal.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itse olen tiedostava erikoistapaus; se on maksimi 1300 kaloria päivässä, muuten paino tuppaa nousemaan. Mainitsen vielä, että liikuntaa olen harrastanut lapsesta asti.
- SheenaEikös se ole sopiva ruokamäärä, että syö senverran että nälkä lähtee, eikä santsaa ja yleensä saman verran.
- Anonyymi
Hetkinen, eikös se ole yksilökohtaista mikä on se todellinen suositus kullekin? Keliaakikoille esim. omat ruokansa. Uskonnollakin voi olla merkitystä siihen mitä voi syödä ja mitä ei. Entä naisten vs. miesten ravintosuositukset? Iällä on merkitystä ja D-vitamiinin kohdalla jopa r0dulla on väliä paljonko tarvitsee mitäkin. Monesti näen netissä tutkiessani eri ravintoaineita että sitä ja tätä vitamiinia on otettava enemmän vanhemmalla iällä. Ihmiselimistö saavuttaa luiden suhteen maksiminsa siten että D:n saannista on huolehdittava jo 30-vuotiaasta lähtien. Sitten omat lisäpointtini. Mitä liikunnallisempi elämäntyyli, sitä enemmän tarvitsee magnesiumia. 20 % jopa enemmän jos on aktiiviliikkuja. Väitän että tämä voidaan yleistää myös joihinkin muihin vitamiineihin.
Loppuun se että katsoin kerran dokumentin Japanin p0rn0markkinoista. Siellä oli huutava pula miehistä. Olen miettinyt että siellä ura urkenisi. Joka tapauksessa, siinä haastateltiin jotakin blondia paikallista eli japanilaista miesstaraa. Se sanoi että sillä oli niin paljon hommia naisten kanssa että pitääkseen yllä mieskuntoaan se piti huolta ruokavaliostaan. Olen opiskellut yliopistossa biologiaa sivuaineena joten pystyn sanomaan sen että juuri ejakulaatit ja niihin assosioituvat aktit kuluttavat paljon elimistöä. Eli mitä aktiivisempi on toisen ihmisen taikka oman kätensä kanssa, niin tällöin vitamiiniannoksen on oltava tuhti. - Anonyymi
Mikä on tuo tuossa salaattikulhossa tuo kippo, jossa on kellertävää nestettä, ei kai se ole öljyä.
Hyi, eihän öljy kuulu salaatin joukkoon, en voisi sietää öljyä salaatin joukossa.
Minä syön esim. jäävuorisalaattia, että riivin salaatinlehden ruoka-annoksen päälle, ei siinä mitään salaattikastikkeita tarvita, nehän on epäterveellisiä, kun sisältävät rasvaa.
Kasvis öljy ei ole terveellistä, sehän on rasvaa, vaikka onkin kasvista peräisin, niin rasvaa se on!!!! - Anonyymi
Jotkut vitamiinit ovat rasvaliukoisia.
Niveliä täytyy vähän rasvata.
Vilma- Anonyymi
EI tarvitse niveliä rasvata, jos niveliä tarvitsisi rasvata, niin nivelissä olisi rasvanippa, kuten Massey Ferguson traktorissa on rasvanipat, joiden kautta spruutataan vaseliinia laakereihin ja niveliin traktorissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI tarvitse niveliä rasvata, jos niveliä tarvitsisi rasvata, niin nivelissä olisi rasvanippa, kuten Massey Ferguson traktorissa on rasvanipat, joiden kautta spruutataan vaseliinia laakereihin ja niveliin traktorissa.
11:29
Mikä ihana kommentti...pyrsk
Vilma
- Anonyymi
Uusien ruokasuositusten tavoite on pikkuhiljaa hivuttaa rahvas vanhaan ruokailutapaan. Eli pettuun. Parempi ruoka varataan Eliitille kuin myös tänne haalitulle toisenväriselle korvausväestölle.
Liiallinen pettu kivettyy mahassa tukkien suoliston. Ihminen kituu, ihoin väri muuttuu melko mustaksi ja se on merkki pian tulevasta armahduksesta, kuolemasta.
Tätä kohti ollaan menossa. Liikaväestöstä on päästävä eroon. Tavoite on koko maapallolle noin puoli miljardia ihmistä. Eli Eliitti ja sille välttämätön orjajoukko. Tämä on kaikkien luettavissa netistä eikä sitä kielletäkään.- Anonyymi
Itsestään voi pitää huolen. Kävin eilen juoksemassa ulkona. Nyt maailma on valmis. Terveellinen ravinto ja elämäntavat voivat ehkäistä ratkaisevasti ongelmien syntyä. Vitamiineja käytetään lääkkeinä joidenkin sairauksien kohdalla. Autoimmuunisairaudet ovat nihkeitä koska ne ovat kroonisia. Terveellinen ravinto voi kuitenkin hillitä niitä. Toivotan alienit tervetulleeksi jos ne haluavat vallata tämän planeetan, sillä uskon niiden osaavan kohdella tätä planeettaa paremmin kuin me ihmisapinat 🐒🙈.
- Anonyymi
Kovasti eu ja nato on sotaa tänne hommaamassa, väki vähenee kyllä tehokaasti sodissa.
Näyttää ihan hyviltä annoksilta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964