Onko vika hänen vai sinun?
Syytätkö itseäsi, jos annat toisten noin vain madaltaa sinut vai tuhlaatko energiaa muuttamaan toista?
Onko järkevämpää muuttaa itsesi vai muut miljoonat inviduviaalit?
Miksi syyttelemme ja mitä me sillä haemme?
Mielestäni ketä syytetään sen halutaan muuttuvan.
Jos joku saa sinut pahalle päälle
34
370
Vastaukset
- Anonyymi
Väärän luonteisten kanssa riidellään ja saman luonteisten kanssa helpompi sopia asioita. Näin se vain on, kaikkien kanssa harva tulee hyvin toimeen. Vääränlaiset toisilleen saavat ne huonot puolet toisesta enemmän esille. Samalla hyvä todeta, toisilla ei vain ole edes halua ymmärtää toisia, heillä on paljon opittavaa vielä.
- Anonyymi
Tosi harvinaista. Riippuu henkilöstä ja tilanteesta, en ainakaan etsi syyllistä.
- Sheena- Anonyymi
Oh hoh onkohan noin parisuhteessa nyt taisi päästä pieni valeen poikanen tai ei niin ihan pienikään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh onkohan noin parisuhteessa nyt taisi päästä pieni valeen poikanen tai ei niin ihan pienikään
Etenkin parisuhteessa on tuhoisaa etsiä syyllistä, tosin muulloinkin. Etsitään ratkaisuja.
- Anonyymi
Tämähän nyt on täysin tilanne kohtaista. Joskus joku ärsyttää ei miksikään, ja joskus syy on toisessa. Puuttuminen sen mukaan onko kyseessä tärkeä ihmissuhde, tai arvokysymys. Joskus voi vaan antaa olla, joskus on taisteltava periaatteen puolesta, jotta mahdollisimman moni kohtelisi toisia erimielisyyksistä huolimatta ihmisarvoisesti.
- Anonyymi
Petteri Orpo saa minut joka päivä raivoon.
- Anonyymi
Sekä että.
Tänään olin oikein a a s i . Ihaa.
Voi, että mieleni kärsi.
Kuukauden riesa kuitenkin ratkottu.
Vilma
Saumojakin ratkotaan... Onko vika hänen vai sinun?
- Mikäli se toinen on niin taitava, että hän saa minut suuttumaan, vika on minussa, koska päästin sen toisen "ihon alle" ja annoin hänen provosoida itseäni. Miksi edes annoin tilanteen eskaloitua, enkä poistunut paikalta?
Syytätkö itseäsi, jos annat toisten noin vain madaltaa sinut vai tuhlaatko energiaa muuttamaan toista?
- Yritän olla tuhlaamatta energiavarojani tyhjänpäiväisyyksiin. Jälkeenpäin tulee morkkis, miksi annoin toiselle valtaa ja reagoin siihen suuttumalla? Tilanteen olisi voinut hoitaa järkevämmin.
Onko järkevämpää muuttaa itsesi vai muut miljoonat inviduviaalit?
- Aina on varaa päivittää ja korjata omaa ajatusmallia. Itsensä kehittäminen kannattaa aina. Henkisen kasvun paikka!
Miksi syyttelemme ja mitä me sillä haemme?
- Ehkä tuohon vaikuttaa oma turhautuminen ja kyvyttömyys käsitellä tilannetta rakentavasti?
Kiitos gallupista! 😊- Anonyymi
Älä provosoidu jos provosoidaan.
Vanha valtiomiehen viisaus. - Anonyymi
Mikä kysymys tämä on olevinaan? 😀
Silloin kun olen vihainen, en kysele onko vika minun vai hänen, mutta hyvällä tuurilla onnistun pitämään kuitenkin suuni kiinni.
Myöhemmin sillä ei ole väliä. Kuitenkaan se asia ei ole muuttunut mihinkään, vaan vaatii käsittelyä. Mikseipä sitten täällä, jos se sopii täällä käsiteltäväksi. - Anonyymi
Tulen pahalle tuulelle ainoastaan palstan joistain typeristä kirjoituksista. Vika on typerien kirjoitusten, samoin minun jos luen niitä.
- Anonyymi
Pms-aikaan (ennen menkkoja) itsensä syyttely on sitä luokkaa että jää valtakunnansyyttäjäkin kakkoseksi 😂 Onneksi stressitasot helpottaa heti kun menkat alkaa. Onneksi muut ihmiset ei silloin kuitenkaan ärsytä, itsensä kanssa vaikeuksia tulla vain toimeen silloin. Summa summarum, yleensä ärsytyksissä auttaa kun tiedostaa että tämäkin menee ohi 😊
- Anonyymi
Onkohan gubbe tämä sinun menstruaaliuteliaisuus jo vähän kulunutta ja vanhaa jo
Minut saa pahalle päällä ylläpitämällä negatiivista ilmapiiriä, negatiivista energiaa levittäen. Tahallisesti. Nimenomaan niin, että se on tarkoituksenmukaista. Ja tällöin vika ei ole minussa, jos minulle tulee paha mieli toisen käytöksen seurauksena.
Ihminen joka madaltaa toisia syyttelemällä ja ivaamalla, on muutenkin sellainen, jota en siedä.- Anonyymi
No jos vaan tästä palstasta puhutaan, niin monet naisvihamieliset tai tarkoituksella härnäävär aloitukset suututtaa.
En välitä vastata niihin aina, kun tulee moittineeksi helposti kaikkia miehiä, mutta toisaalta taas ajattelee, olisiko parempi valottaa jotenkin asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos vaan tästä palstasta puhutaan, niin monet naisvihamieliset tai tarkoituksella härnäävär aloitukset suututtaa.
En välitä vastata niihin aina, kun tulee moittineeksi helposti kaikkia miehiä, mutta toisaalta taas ajattelee, olisiko parempi valottaa jotenkin asiaa.Koska muita ihmisiä ei voi muuttaa, hyvin harvoin annan mieleeni vaikuttaa.
Se, millainen luonne välittyy, ajatteluttaa; onko ylimielinen, eikö kestä yhteiskuntakritiikkiä, ovatko kaikki asiat vain itseen liittyviä, onko sakinhivutustyyyppiä, asettuuko muiden yläpuolelle, meneekö muiden seläntaakse jne.
Itsestään saa välittää.
On hyvin vaikea myöntää ääneen, että nyt olen ollut t y h m ä, eikä tapahtuma liity tänne.
Siitäpä päästään siihen, että humaani, humoristinen tai tiedostava ihminen on sitä muuallakin eli voi luoda positiivisen kokonaiskuvan.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En välitä vastata niihin aina, kun tulee moittineeksi helposti kaikkia miehiä, mutta toisaalta taas ajattelee, olisiko parempi valottaa jotenkin asiaa.Ei se haita
- Anonyymi
Jos syy on minussa, pyydän anteeksi. Soitan vaikka jälkikäteen jos aukenee asia päässäni vasta sitten kun suuttumus laantuu.
Jos syy ei ole minun, jätän sikseen. Erotan ne kaksi asiaa varsin hyvin kun rauhoittuneena mietin. - Anonyymi
No sehän nyt riippuu ihan täysin tilanteesta ja mitä on tapahtunut, että kenen "syy" se on. Jolleki tuntemattomalle tai puolitutulle satunnaisessa tilanteessa en vaivaudu sanomaan mitään, ellei kyse sitten ole jostain oikeasti pahasta jutusta. Toisaalta tuntemattoman tai puolitutun on ylipäänsä hyvin vaikea saada mua tuntemaan muuta kuin äärimmäisen nopeasti ohimenevää ärtymystä.
Jos taas kyse on tutusta ihmisestä, niin sitten riippuu ihan täysin siitä tietääkö hän kyseisen asian ärsyttävän minua. Jos ei tiedä, niin murisen hieman mutta nielen kiukkuni, sillä ei toista voi syyttää asiasta, jota hän ei tiedä. On kuitenkin tärkeää kertoa toiselle, jos jokin nyppii. Jos toinen toistuvasti ja tietoisesti tekee jotakin, jonka tietää aiheuttavan toiselle pahaa mieltä, niin se onbkyllä sitten hänen syynsä ja itse poistan tuollaiset ihmiset elämästäni. - Anonyymi
Raivo on alihyödynnetty luonnonvara.
- Anonyymi
Kyllä on
Jos suutun, tai edes ärsytys nousee, on joku päässyt jotenkin ihon alle.
Kyllä se on itsetutkiskelun paikka tietysti.
Mutta voi johtua myös mielentilasta, mutta sittenhän sen voi tutkailla, kun pääsee siihen vaiheeseen.
Mua yleensäkin ärsyttää ajan vähyys eniten. Jotenkin tää nykymaailma vetää ihan älyttömät ajat ihmisen ajasta. Ennen se oli aiks liki 3 osaan jaettu. Uni 1/3, työ 1/3 ja vapaa-aika 1/3, niin nyt 2/5 on töitä ja 3/5 vaan jää ihmiselle itselleen.
Mutta elämä on valintoja...hitaasti voi muutella asioita, jos haluaa. 😁- Anonyymi
Ei mua saa kukaan pahalle päälle.
- Anonyymi
Vähän aiheestakin kiinni, muuta kyllä siinä tavallaan suuttuu itselleenkin etenkin silloin jos lähtee jostain typerästä pikkujutusta nipottamaan aloitteen tekijän kanssa. Tekee itsestään yhtä tollon lähtemällä juttuun mukaan sen toisen tomppelin ehdoilla, eli vikaa on luultavasti itsessäkin. Riitely on muutenkin hölmöjen hommaa
En mä ihmisten kanssa riitele. Aina on päästy sopuun. Enemmänkin poliitikot ärsyttävät ja etenkin valtiotasolla. Paikallispoliitikot enemmänkin tekevät työtä yhteisten asioiden hyväksi, vaikka tietenkin sielläkin väärinkäytöksiä esiintyy, mutta eivät kyllä useinkaan pääse enää uudelle kaudelle.
Minäkään en välitä riitelemisestä. Jos tuntuu, että jonkun kanssa ei tule toimeen, alan vältellä kuin ruttoa. En puhu sellaiselle enää sitten, kuin vain jo on välttämätöntä.
- Anonyymi
Siksi voisitkin poistua näiltä palstoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Susi voi hyvin jatkaa palstailua. Välis ja 34v tätä huudia pilaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi susiguben tulisi poistua palstoilta, oi Suvereeni keisarinna?
- Anonyymi
Riippuu tilanteesta ja siitä onko kanoja kynittävänä vai ei. Joskus vika on minussa, koska provosoidun, mutta kyllä täällä maan päällä on ihan aitoja kpäitä, jotka joutaisivat asumaan johonkin korpeen ilman nettiyhteyksiä ja ystäviä.
Tuo olisi hyvä rangaistus siitä, että he ovat empatiakyvyttömiä, tunnekylmiä ja mielenterveyshäiriöisiä ihmisiä, jotka voivat yrittää pilata toisten elämän. Onneksi omaani eivät ole vielä onnistuneet pilaamaan, vaikka yritys on ollut kyllä hatunnoston arvoinen suoritus.- Anonyymi
Jännä, että oot kohdannut tommosia tyyppejä.
- Anonyymi
Legit. Vingunta on paljonpuhuvaa mikäli sellaista esiintyy. Sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä, että oot kohdannut tommosia tyyppejä.
No ei kai siinä mitään jännää ole. Eiköhän meistä suurin osa kykene ainakin kpäisyyteen, kun tarpeeksi ärsytetään. Minä ainakin nykyään kykenen, mutta pidän ne yleensä itsekseen tupinoina loukkaamatta ketään kasvotusten.
- Anonyymi
Tuli mieleen nämä vankilakundit jotka kilahtavat vähän joka asiasta syyttäen sitten kaikkia muita kun kilahtivat. Ei se oo mun syy mutta kun sä oot niin paska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33383431 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692298- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91341- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181751281RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421177