Miten poliisi pystyi jäljittämään mut

Anonyymi-ap

Yli vuosi sitten lähetin kännykän mobiilidataa käyttäen uhkausviestin nettiin ja nyt olen joutumassa siitä oikeuteen.

Olis varmaan pitänyt sammuttaa puhelin ja leikata sim-kortti poikki niin en olisi jäänyt kiinni.

133

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Supo, ne on ihan keisari tasoa näissä jutuissa. Ehkä jos et lemottaisi niin paljoa..😁

• Anonyymi

Sekö taho se ensimmäinenä tulee aapee ja gubbe kovistelemaan?

• Anonyymi

Karma. Kanna vastuusi. Ole mies!🤷‍♀️

• Anonyymi

Mikä karma? Koin osin oikeutetuksi sen uhkauksen kun siellä sairaalassa tavallaan tapettiin mun läheinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä karma? Koin osin oikeutetuksi sen uhkauksen kun siellä sairaalassa tavallaan tapettiin mun läheinen.

Allekirjoitus uupuu aloituksesta ja joooo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattele. Tämä anonyymi (guben) kommentti on siis korvamerkitsemätön 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinasitko soitella sotea läpi ns?

• Kokemuksestasi valaistuneena, mietipä miksi laittomien polkujen ammattilaiset käyttävät yhtä puhelinta korkeintaan "hetken" ja senkin hetken pääosin siirtymättä paikasta toiseen, mikäli mahdollista? Koska jokaisella laitteella on yksilöllinen laite-ID:nsä, joka tallentuu verkkolaitteiden yhteysrekisteriin. Siihen rekisteriin, jota operaattorit ovat velvollisia säilyttämään hieman pidempään. Siinä ei laitteen sammuttelut, SIMien vaihtamiset yms. lopulta tee muuta kuin hiukan hidastavat virkavaltaa, kun selvitystyö aavistuksen monimutkaistuu. Ja muitakin tapoja seurannan osalta on, mutta ne ovat vielä työläämpiä eikä niitä käytetä pikkujuttujen selvittelyyn.

• Anonyymi

Riittääkö sitten jos ottaa sim-kortin irti, leikkaa sen halki ja heittää puhelimen järveen ettei jäisi kiinni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittääkö sitten jos ottaa sim-kortin irti, leikkaa sen halki ja heittää puhelimen järveen ettei jäisi kiinni?

Tai ajaa autolla kännykän yli ja heittää sen roskiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai ajaa autolla kännykän yli ja heittää sen roskiin.

Aika kallista hommaa kännykän yli ajaminen/ tuhoaminen. Pitäiskö sun mieluummin miettiä miten käyttäytyä hyvin ja lain mukaisesti?

• Anonyymi

Olen kuullut myös että jos laittaa kännykän lentotilaan niin poliisi ei sitä pystyisi jäljittämään mutta ei sekään taida oikeasti kuin hidastaa poliisin jäljitystyötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kallista hommaa kännykän yli ajaminen/ tuhoaminen. Pitäiskö sun mieluummin miettiä miten käyttäytyä hyvin ja lain mukaisesti?

Jos on vanha halpa puhelin niin ei se nyt niin paha ole, eri asia jos on juuri ostanut monen tonnin älypuhelimen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy olla ns. Clean-puhelin, eli ei henkilötietodataa missään muodossa + anonyymi -prepaid. Operaattorit myös jäljittävät laitteita ja säilövät dataa, tästä oli artikkeli jossain lehdessä, eli laite päällä ainoastaan Safe Zone. Eikä liian varovainen voi olla koskaan, eli ei tuudittautumista turvallisuuteen vaan Re-Fresh tarpeeksi usein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kuullut myös että jos laittaa kännykän lentotilaan niin poliisi ei sitä pystyisi jäljittämään mutta ei sekään taida oikeasti kuin hidastaa poliisin jäljitystyötä.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣oikee mummo ja pappa glaani tääl

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on vanha halpa puhelin niin ei se nyt niin paha ole, eri asia jos on juuri ostanut monen tonnin älypuhelimen.

🤣🤣🤣🤣🤣ihan paras🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on hyvä jätemyllyn kautta pyöräyttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä keskustelu itsesi kanssa on gubbe varmaankin projisaation alku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa gubbe jo kohtalokkaalta, jos pitää maatakin vaihtaa

• Anonyymi kirjoitti:

Ei SIM-kortin tuhoaminen mitään muuta, vaan se kenen nimissä se on ollut, kun jotain hämärää on tehty. Se ei tietysti yksin todista, että se puhelin (ja SIM) olivat juuri sen jännäjonnen taskussa kun hämäriä tapahtui, mutta ohjaavat poliisia oikeaan suuntaan. Puhelimen voi nakata järveenkin, mutta oikeastaan parempi on nakata se vaikka roskikseen tai ihan vain viedä SER-jätepisteeseen.

Se suojautuminen/salaaminen alkaa jo ennen kuin sitä puhelinta ja SIMiä hankitaan. Jos ei heti alusta alkaen suunnittele oman jäljitettävyytensä salaamista, on auttamatta myöhässä, kun uuden puhelimensa ensimmäisen kerran käynnistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä keskustelu itsesi kanssa on gubbe varmaankin projisaation alku

No sen kännykän voi lentotilaan laittaa maatakin vaihtamatta jos et ole siitä kuulluut. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sen kännykän voi lentotilaan laittaa maatakin vaihtamatta jos et ole siitä kuulluut. xD

Malakaan yrität vielä

• Anonyymi

On olemassa vain yksi kikka ettei kukaan jää kiinni.

• Anonyymi

Olla rikkomatta lakia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olla rikkomatta lakia

Niinpä. Vähän harkitsematonta on tämä läpätys

• Anonyymi

No miten poliisi pystyi jäljittämään minut, kun myin vanhan näppäinpuhelimen erään vähemmistön edustajalle ja meni ehkä joku pari kuukautta, niin poliisi soittaa, että onko mulla ollut sellanen puhelin? Ne vähemmistön edustajat oli tehnyt sillä puhelimella jotain rikollista ja poliisit halusivat tietää kenelle olin myynyt sen. Sim-kortin olin tietenkin ottanut pois ennen kauppoja ja tehdasasetukset palauttanut. Silti poliisit jotenkin selvittivät kenelle puhelin oli kuulunut.

• Anonyymi

Sen kyllä ymmärrän että tietokoneen ip-osoitteen jäljittäminen ei ole virkavallalle temppu eikä mikään jos ei osaa salata nettiyhteyttään niin ettei poliisikaan sitä pysty jäljittämään. Mutta miten Poliisi muka pystyisi jäjittämään puhelinta jos sim kortti ja kännykkäkin on tuhottu ja hävitetty johonkin. Aika fakiiri saa olla jos tuohon kykenee.

• Anonyymi

"Aika kallista hommaa kännykän yli ajaminen/ tuhoaminen. Pitäiskö sun mieluummin miettiä miten käyttäytyä hyvin ja lain mukaisesti?"

Toki mutta se nyt on enää myöhäistä tuon tapauksen kohdalla kun kirjoitin uhkauksen nettiin ja jäin siitä kiinni ja tapaus on jo menossa oikeuskäsittelyyn.

• Anonyymi

Itselle on sattunut aika paljon kalliimpiakin vahinkoja elämässä että siihen nähden yhden kännykänkään tuhoaminen ei tuntuisi paljon missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselle on sattunut aika paljon kalliimpiakin vahinkoja elämässä että siihen nähden yhden kännykänkään tuhoaminen ei tuntuisi paljon missään.

Data on aina tallessa,vaik mitä tekisit!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tottakai siitä aina nettiin jälki jää kirjoittaa sitten tietokoneella tai kännykällä sinne mutta miten sen pystyy todistamaan kuka ne sinne on kirjoittanut jos laitteet on rikottu ja hävitetty?

• Anonyymi

No kerrohan gubbe millainen tuomio on odotettavissa, mitä syyttäjä hakee ja ennen kaikkea mihin ryhmään yhkä kohdistui?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko tämä sinulle jonkin sortin yllätys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tottakai siitä aina nettiin jälki jää kirjoittaa sitten tietokoneella tai kännykällä sinne mutta miten sen pystyy todistamaan kuka ne sinne on kirjoittanut jos laitteet on rikottu ja hävitetty?

Aivan näin. Ja sitten voi gubbe edelleen myös miettiä, että mitä kaikkea sillä yritetään näyttää toteen, että hän kirjoitti näin ja näin? Joillakin on kuulemma ollut tarve jopa lavastaa tällaista tilannekuvaa muun puuttuessa

• Anonyymi

Jos kirjoittaisi jonkun uhkauksen vaikka kirjaston tietokoneella niin siitä tuskin jäisi kiinni.

• Eiköhän kirjastoissa ole kamerat, mitkä valvoo tietokoneita. Sitten vaan täsmätään oikes kone ja oikea kellonaika, niin tadaa...siellä näkyy uhkausviestin kirjoittaja.

• Anonyymi

Sitten toisaalta voi gubbe myös olla, ettei tämä pillityksesi niin kiinnosta ketään. Kumpi on pahempi skenaario?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten toisaalta voi gubbe myös olla, ettei tämä pillityksesi niin kiinnosta ketään. Kumpi on pahempi skenaario?

Naiset syö viinaa ja miehet juo salaattia

• Anonyymi

Karma tulee jokaisesta ajatuksesta sanasta teosta. Mitä itsellesi luot? Hyvää karmaa,vaikko sitä toista? Sinä luot. Ole hyvä ja luo. Mutta älä valita🤷‍♀️

• Anonyymi

Ymmärrän ettei äiti ja isä osannut. Pahvipäitä kun oli. Opetti rakastamaan rahaa,niinkuin tämä yhteiskunta opettaa. Ulkonäköä ja kaikkea täysin merkityksetöntä. Nyt sinulla on paha olla. Ja syystä. Mutta älä jää siihen pahuuteen ja sen eteenpäin kylvämiseen. Sano että kiitti mutta nyt riitti. Minä teen toisin. Ole rohkea. Se on sielusi onneksi se🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän ettei äiti ja isä osannut. Pahvipäitä kun oli. Opetti rakastamaan rahaa,niinkuin tämä yhteiskunta opettaa. Ulkonäköä ja kaikkea täysin merkityksetöntä. Nyt sinulla on paha olla. Ja syystä. Mutta älä jää siihen pahuuteen ja sen eteenpäin kylvämiseen. Sano että kiitti mutta nyt riitti. Minä teen toisin. Ole rohkea. Se on sielusi onneksi se🤷‍♀️

Kerrohan huoleton gubbe, että mistä aiheesta lohduttelet itseäsi tällä kertaa?

• Anonyymi

onko suomen kansa näin tyhmä kansa🤭🤣🤣🤣

• Anonyymi

Näköjään on. Kuin olet sinäkin🤷‍♀️

• Anonyymi

Ai tämän aloituksen voimakkaiden reaktioiden veroinen? Esim lainsäädännön tuntemus on keskimäärin aika heikohkoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tämän aloituksen voimakkaiden reaktioiden veroinen? Esim lainsäädännön tuntemus on keskimäärin aika heikohkoa

niin on näköjään🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin on näköjään🤣🤣🤣

mut sen kyl näkee tuolla liikenteessäkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mut sen kyl näkee tuolla liikenteessäkin

No miksei gubbe, miksei

• Anonyymi

Mitä helvettiä vingutte? Kun olette itsekkäitä tai tahdotte luoda pahuutta, totta vatussa sitä itsellenne tilaatte. Voiko noin typeriä ihmisrääpäleitä maa päällään kantaa? Siis hä?!🤷‍♀️

• Anonyymi

Typeryshän se on joka itselleen pahaa tilaa alistamalla lyttäämällä ja pahoinpitelemällä heikompiaan. Jopa eläimiä,puita jne. Luulottelee olevansa jotain enemmän vaikka arvoineen on pahin pahnanpohjimmainen.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typeryshän se on joka itselleen pahaa tilaa alistamalla lyttäämällä ja pahoinpitelemällä heikompiaan. Jopa eläimiä,puita jne. Luulottelee olevansa jotain enemmän vaikka arvoineen on pahin pahnanpohjimmainen.🤷‍♀️

Olisit onnellinen että monien elämien kautta sait lottopotin suntyä ihmiseksi. Ole siis ihminen.

Älä enää käyttäydy kuin olisit eläin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit onnellinen että monien elämien kautta sait lottopotin suntyä ihmiseksi. Ole siis ihminen.

Älä enää käyttäydy kuin olisit eläin.

Ketä sinä gubbe solvaat tässä yksinpuhelussasi ja millä muotoa tarkemmin? Retorisoi edes siperiantiikerinä sitten

• Anonyymi

"Mitä helvettiä vingutte? Kun olette itsekkäitä tai tahdotte luoda pahuutta, totta vatussa sitä itsellenne tilaatte. Voiko noin typeriä ihmisrääpäleitä maa päällään kantaa? Siis hä?!🤷‍♀️"

Mitä ihmettä sä oikein selität? Itse olet elukkaakin alempana. Ihme käsienlevittelijä pelle!

T: Aloittaja

• Anonyymi

Poliisi ei ole vihollisesi. Sinä itse se olet🤷‍♀️

• Anonyymi

Kukin on itsensä vihollinen juuri näin, gubbe

• Anonyymi

"Poliisi ei ole vihollisesi. Sinä itse se olet🤷‍♀️"

Mun mielestä poliiseja sais olla vähemmän.

T: Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Poliisi ei ole vihollisesi. Sinä itse se olet🤷‍♀️"

Mun mielestä poliiseja sais olla vähemmän.

Vähän laatuun ku panostaisivat, vai mitä guppe?

• Anonyymi

💕💕

• Anonyymi

Hymyä hymyä läpi kyynelten

• Mitäpä sitä miettimään, eiköhän ne ajallaan kerro ja todista syyttäjän toimesta asian.

Hyvä vaan kun uhkailijat saadaan kiinni vastaamaan teoistaan. Tulee muuten kallista tuosta. Oikeuskulut+ korvaukset.

• Anonyymi

Miten joku voi olla niin nilkki että elelee muiden siivillä ja riistää jopa joiltai viimeiset antimet? Miten voi? Huom, miten voi? Onko noin alhaista sakkia vielä täällä maanpäällä? Onko tuollainen edes ihminen?🤷‍♀️

• Itse pidän Ap;ta vaan tyhmänä nettihuutelijana. Kuten ne Ylilaudalla törkyviestejä laitelleet. Sitten kun jäi kiinni, alkoi hirmu itku, ettei tajunneet tehneensä väärin tms.

Oppirahat joskus pitää maksaa...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Itse pidän Ap;ta vaan tyhmänä nettihuutelijana. Kuten ne Ylilaudalla törkyviestejä laitelleet. Sitten kun jäi kiinni, alkoi hirmu itku, ettei tajunneet tehneensä väärin tms.

Ihmisten itsekäs tyhmyys saa suuttumaam. Se on kaiken pahan alku ja juuri. Itekäs typeryys.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisten itsekäs tyhmyys saa suuttumaam. Se on kaiken pahan alku ja juuri. Itekäs typeryys.🤷‍♀️

Kun ne ääliöt tajuis olevansa jotai muuta kun ovat. Tekeytyvät pskaksi ja kuolettavat oikean olemuksensa. On helvetin paha olla.enpä ihmettele sitä.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei, onpa gubbe tiukkaa sanaa, älä enää lyö niitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten joku voi olla niin nilkki että elelee muiden siivillä ja riistää jopa joiltai viimeiset antimet? Miten voi? Huom, miten voi? Onko noin alhaista sakkia vielä täällä maanpäällä? Onko tuollainen edes ihminen?🤷‍♀️

Se on gubbe vaan katsos sitä kapitalismia

• Anonyymi kirjoitti:

Kun ne ääliöt tajuis olevansa jotai muuta kun ovat. Tekeytyvät pskaksi ja kuolettavat oikean olemuksensa. On helvetin paha olla.enpä ihmettele sitä.🤷‍♀️

Siperia aikanaan opettaa.

Kyllä noista joistain törkykommentoijista huomaa, että ovat väliinputoajia juurikin sen takia, mitä korvien välissä tapahtuu.

• Anonyymi

"Hyvä vaan kun uhkailijat saadaan kiinni vastaamaan teoistaan. Tulee muuten kallista tuosta. Oikeuskulut+ korvaukset."

Tässä mun tapauksessa ei ole mitään vahinkoa kenellekkään tullut ja sitä ennen olen itse kokenut räikeän oikeusmurhan kyseisen paikan toimesta mihin tein tämän "uhkauksen" että ei kannata puhua asioista joista ei tiedä yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvä vaan kun uhkailijat saadaan kiinni vastaamaan teoistaan. Tulee muuten kallista tuosta. Oikeuskulut korvaukset."

Tässä mun tapauksessa ei ole mitään vahinkoa kenellekkään tullut ja sitä ennen olen itse kokenut räikeän oikeusmurhan kyseisen paikan toimesta mihin tein tämän "uhkauksen" että ei kannata puhua asioista joista ei tiedä yhtään mitään.

Ja heti muka sinua huru-ukkoa säikähtivät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvä vaan kun uhkailijat saadaan kiinni vastaamaan teoistaan. Tulee muuten kallista tuosta. Oikeuskulut korvaukset."

Jonkun pommiuhkauksenko kirjoitit? Se tulee kyllä kalliiksi. Paikka on jouduttu sulkemaan ja tarkastamaan.

Yhtälailla jos olet väkivallalla uhannut, niin vartijoiden palkkaaminen ja muiden turvatoimien järjestäminen ei ole halpaa. Uhkauksen kohteelle on varmasti aiheutunut henkistä haittaa.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkun pommiuhkauksenko kirjoitit? Se tulee kyllä kalliiksi. Paikka on jouduttu sulkemaan ja tarkastamaan.

Yhtälailla jos olet väkivallalla uhannut, niin vartijoiden palkkaaminen ja muiden turvatoimien järjestäminen ei ole halpaa. Uhkauksen kohteelle on varmasti aiheutunut henkistä haittaa.

xLiner

Perätön vaarailmoitus, kirjoitit tuolla alempana.

Jos se on yritykseen kohdistunut, niin saavat laskuttaa sulta mm. myyntitappiot jos tila on jouduttu sulkemaan. Pelastuslaitos odottaa myös korvausta turhasta käynnistä.

Sakot tai vankeus tulevat sitten tuohon päälle.

xLiner

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Itse pidän Ap;ta vaan tyhmänä nettihuutelijana. Kuten ne Ylilaudalla törkyviestejä laitelleet. Sitten kun jäi kiinni, alkoi hirmu itku, ettei tajunneet tehneensä väärin tms.

Riippuu siitäkin mitä ne huutelijat oli kirjoitelleet jotain kunnianloukkauksiako jonkun henkilön nimellä? Jos sen sijaan olivat arvostelleet ihan aiheesta niin onhan se väärin että tuomitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukahan tässä nyt on elänyt jonkun siivellä? En ymmärrä yhtään mistä puhut. Itse en ainakaan elä kenenkään siivellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

"Jonkun pommiuhkauksenko kirjoitit? Se tulee kyllä kalliiksi. Paikka on jouduttu sulkemaan ja tarkastamaan."

Mistäs arvasit? Mutta sitä paikkaa ei jouduttu sulkemaan eikä edes evakuoimaan, lehdessä luki näin. Siellä oli vain yksi poliisipartio käynyt toteamassa että mitään todellista uhkaa ei ole. Tuosta uhkauksen kirjoittamisesta meni ehkä 3 tuntia kun poliisi oli käynyt toteamassa paikanpäällä että mitään todellista vaaraa ei ole niin ehkä kukaan ei vielä ehtinyt mitään loppuelämän traumoja saada?

Kun tuosta ei kerran aiheutunut tuon isompia toimenpiteitä niin voiko se silloin kovin kalliiksi tulla. Ovet siellä toki oli lukittu keskuslikituksella ja varmaan joku vartija pyörinyt siellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuu siitäkin mitä ne huutelijat oli kirjoitelleet jotain kunnianloukkauksiako jonkun henkilön nimellä? Jos sen sijaan olivat arvostelleet ihan aiheesta niin onhan se väärin että tuomitaan.

No kvg! Sieltä löydät vastauksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

"Yhtälailla jos olet väkivallalla uhannut, niin vartijoiden palkkaaminen ja muiden turvatoimien järjestäminen ei ole halpaa. "

Tarviiko niitä vartijoita sinne erikseen palkata kun ne käsittääkseni on siellä jo ennenkin kierrellyt siis ennenkuin olin mitään uhkausta tehnyt? Joten miksi mun se pitäisi maksaa kun kerran siellä on ennenkin vartijat ollut? Kai he palkkansa saavat jokatapauksessa.

En nyt yritä puolustella käytöstäni ja vaikka en ole syyttäjä niin mielestäni sakko tuomio on se yleisin mitä tämäntyyppisistä rikoksista seuraa. Luin netistä lukuisia esimerkkejä mitä tällaisista on tullut rangaistukseksi vuosien varrella. Esim joku 65 vuotias mies oli taannoin soittanut tukevassa humalassa Kelan toimistolle ja uhannut räjäyttää sen pommilla tehostaen uhkaustaan sanomalla että kaikki siellä tulee kuolemaan. Käräjäoikeuden tuomiona oli 210 euroa päiväsakkoa.

• Anonyymi kirjoitti:

"Yhtälailla jos olet väkivallalla uhannut, niin vartijoiden palkkaaminen ja muiden turvatoimien järjestäminen ei ole halpaa. "

Tarviiko niitä vartijoita sinne erikseen palkata kun ne käsittääkseni on siellä jo ennenkin kierrellyt siis ennenkuin olin mitään uhkausta tehnyt? Joten miksi mun se pitäisi maksaa kun kerran siellä on ennenkin vartijat ollut? Kai he palkkansa saavat jokatapauksessa.

En nyt yritä puolustella käytöstäni ja vaikka en ole syyttäjä niin mielestäni sakko tuomio on se yleisin mitä tämäntyyppisistä rikoksista seuraa. Luin netistä lukuisia esimerkkejä mitä tällaisista on tullut rangaistukseksi vuosien varrella. Esim joku 65 vuotias mies oli taannoin soittanut tukevassa humalassa Kelan toimistolle ja uhannut räjäyttää sen pommilla tehostaen uhkaustaan sanomalla että kaikki siellä tulee kuolemaan. Käräjäoikeuden tuomiona oli 210 euroa päiväsakkoa.

Noita uhkauksia kun on tullut vaikka mihin, niin poliisi on miettinyt tuntuvan korvauksen lisäämistä tuomioihin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e24ff69a-8c8f-47b0-883e-461aac862b30

Minusta voisi olla hyvä useamman tonnin lasku, vaikka siitä ei tulisikaan kustannuksia. Tyhmästä päästä saa kärsiä lompakko, jos ei muuta. Kyllä sitä miettii jatkossa jo miten toimii.

• Anonyymi

Oikeuteen joudut gubbe, mutta kuultavana ei tarvinnut käydä? Haisoo sinunki jutut

• Anonyymi

En lyökkään. Ihan itse itseään lyövät🤷‍♀️

• Anonyymi

Mikset vastannut gubbe siihen lankaan missä oli puhe tästä tässä aloituksessa?

• Anonyymi

Joko sulla on asianajaja?

Jos sua kiinnostaa susta kerätty materiaali, saat sen pyytämällä. Sieltä selviää myös miten sut on jäljitetty.

xLiner

• Anonyymi

Jos tämä viesti oli mulle niin ei, en ole palkannut asianajajaa enkä tiedä edes sitä onko vastapuolella asianajajaa. Olisiko tästä asiasta hyvä olla tietoinen? Jos tässä nyt joku oikeusmurha tapahtuu niin ehkä sitten pitää palkata se asianajaja ja valittaa tuomiosta korkeimpaan oikeuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä viesti oli mulle niin ei, en ole palkannut asianajajaa enkä tiedä edes sitä onko vastapuolella asianajajaa. Olisiko tästä asiasta hyvä olla tietoinen? Jos tässä nyt joku oikeusmurha tapahtuu niin ehkä sitten pitää palkata se asianajaja ja valittaa tuomiosta korkeimpaan oikeuteen.

Tuppaa vaan tulemaan entistäkin kalliimmaksi tuollainen asianajajien palkkaaminen ja asian puiminen monella eri oikeusasteella jos kyse on kuitenkin niin vähäisestä asiasta että tuosta tulee korkeintaan muutaman sadan euron sakot. Jos jotain kiinnostaa niin kyse on perättömästä vaarailmoituksesta. Jostain jo lueskelin että näistä on tuomiona yleensä annettu muutama kymmenen päiväsakkoa.

• Anonyymi

Guppeliaan tämäkin osui ja upposi. Hei gubbe,näen lävitsesi👎🤷‍♀️

• Anonyymi

Kerroppa sitten gubbe, joka et ole minä itsestäsi lisää . Jos saisimme vaikka journalistista näkökulmaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroppa sitten gubbe, joka et ole minä itsestäsi lisää . Jos saisimme vaikka journalistista näkökulmaa

Minäpä kerron. Ongelmasi on päteä. Ei samaistua. Olet mielestäsi ukkoylijumala. Siinä sinun kompastuskivesi. Laskeudhan alas alttariltasi niin tulee järkikin päähän pikkuhiljaa. Riittikö vai jatkanko?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpä kerron. Ongelmasi on päteä. Ei samaistua. Olet mielestäsi ukkoylijumala. Siinä sinun kompastuskivesi. Laskeudhan alas alttariltasi niin tulee järkikin päähän pikkuhiljaa. Riittikö vai jatkanko?🤷‍♀️

Kuuntele juha tapion ,elossa. Mieti mihin tämän ainukertaisen elämäsi tuhlaat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuntele juha tapion ,elossa. Mieti mihin tämän ainukertaisen elämäsi tuhlaat?

Ps.Oliko munaa rakastaa itseäsi kuin myös lähimmäisiäsi🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikostoimitus voisi esim kiinnostus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rikostoimitus voisi esim kiinnostus

Täällä oot emojei ja nimikirjaimii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä oot emojei ja nimikirjaimii

Ois* netsit anyone? T roisi riikka

• Anonyymi

Se on sinulle ihan oikein.

• Anonyymi

Kerronko mä mikä sulle on oikein?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerronko mä mikä sulle on oikein?

Kerro parkule jos on kertottavaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en kerro ettei joku haasta taas oikeuteen perkele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä taidat kuvitella puhelevasi jollekki tutulle tmv kun sun tyyli jutella tälle gupelle on niin tuttavallinen. Karseaa,

• Anonyymi

Elätkö sinä pikkukalle ny tämän guben avauksen kautta jotain unelmaasi vai? Olet tod nolo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elätkö sinä pikkukalle ny tämän guben avauksen kautta jotain unelmaasi vai? Olet tod nolo

Viimeinen sana voittaa nyyh t kilupää ja päät

• Anonyymi

Miten sim-kortin leikkaaminen jälkeenpäin auttaisi asiassa millään tavoin? Muun muassa sim-kortin, puhelimen imei-koodin ja tukiasematiedot ovat jo tuolloin löydettävissä.

• Anonyymi

Tarkoitin tietenkin että se pitää tehdä ennen kuin poliisi on jäljittänyt sen.

Eihän se tietenkään enää silloin auta kun on jo jäänyt kiinni.

• Anonyymi

Sinä se jaksat trolligubesta jotain löytää, mutta mitä? Se ei aukea, toivottavasti et ole ko alalla, suhde ”nettiin” vähän..

• Anonyymi

Kerro lisää imeikoodeista ja niiden vääriin käsiin joutumisesta stalkki

• Anonyymi

Vaikka poliisikuulustelussa sanoin katuvani tuota uhkausta niin oikeasti kadun vain sitä että jäin siitä kiinni.

• Anonyymi

Nyt kuitenkin olit gubbe sellaisessa? Et sitten katunut tehokkaasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kuitenkin olit gubbe sellaisessa? Et sitten katunut tehokkaasti

Kaduin kumminkin, vaihdan mielipidettäni joka toinen päivä koska olen autisti.

• Ei uhkailu hyvästä ole. Mieluummin kansalaistottelemattomuutta. Mielenosoitusta eduskuntatalon portaille ja yleislakko. Vaikka he väittävät kansalaisten valinneen heidät, niin ei ole. Me halutaan sellaset poliitikot, jotka takaa töitä kaikille, olkoonkin se sitten vähemmän. Ja kunnon päivähoito ja koulutus lapsille sekä hyvä elämä. No tää viimene lause on suoraan kasvatustieteen kirjasta, mutta miksei sitä vois soveltaa käytäntöön.

• Anonyymi

Oletpa ihana. Tiedä se.🤷‍♀️

• Anonyymi

Kansalaistottelemattomuus on huono keino Suomessa, jossa on demokratialla tehty hyvä valtio.

Nyt kuitenkin vihervasemmisto (ilmari nurminen) ja AY-joukko(jarkko eloranta) ovat yrittämässä tuhota vuosikymmenten työ? Helsingissä on paljon vihreiden edustajia ja äänestäjiä. Ovat hyväuskoisia hölmöjä! Esimerkiksi ilmastonmuutosasiassa täysin pihalla! Vai kusettavatko? Minä en oikein tiedä.

• Anonyymi

"Ei uhkailu hyvästä ole. Mieluummin kansalaistottelemattomuutta. Mielenosoitusta eduskuntatalon portaille ja yleislakko. Vaikka he väittävät kansalaisten valinneen heidät, niin ei ole. Me halutaan sellaset poliitikot, jotka takaa töitä kaikille, olkoonkin se sitten vähemmän. Ja kunnon päivähoito ja koulutus lapsille sekä hyvä elämä. No tää viimene lause on suoraan kasvatustieteen kirjasta, mutta miksei sitä vois soveltaa käytäntöön."

Kyllä nämä nykyisin vallassa olevat poliitikotkin riittävän suuri osa kansasta on valinnut valtaan ja se riittää demokratiassa.

• Anonyymi

Mitä halusit kertoa meille? Ei vihervasemmistolainen ymmärrä tuollaisesta mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä halusit kertoa meille? Ei vihervasemmistolainen ymmärrä tuollaisesta mitään.

Sinäkö siirryit ihan vallan politiikan puolelle tässä guben monologissa? Jotain sekin ehkä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkö siirryit ihan vallan politiikan puolelle tässä guben monologissa? Jotain sekin ehkä

Katsokaa hänen mielipiteitä nytten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsokaa hänen mielipiteitä nytten

Kuuluu esim julkisen sanan neuvostolle ja

• Anonyymi

"Joko sulla on asianajaja?

Jos sua kiinnostaa susta kerätty materiaali, saat sen pyytämällä. Sieltä selviää myös miten sut on jäljitetty."

Tarkalleen ottaen en edes tiedä kuka mut on oikeuteen haastanut ja onko vastapuolella asianajaja. Mistä voin näitä tietoja pyytää? Paikallisesta käräjäoikeudestako kun tuskin niitä Poliisi kertoo.

Olen asian kuitenkin kuulustelussa myöntänyt niin tuskin kumpikaan osapuoli tarvitsee asianajajaa tai ainakin toivoisin niin. Vai olisko parempi oman oikeusturvan kannalta sellainen palkata?

Taitaa tällainen perätön vaarailmoitus olla kuitenkin virallisen syytteen alainen rikos eli menee oikeuteen riippumatta siitä onko asianomistajalla mitään vaatimuksia tai ei.

• Anonyymi

Oikeuteen haastajana on tietystikkin se instituutio jota uhkasin mutta voiko Poliisi tai Käräjäoikeus nimetä tarkemmin jonkun henkilön vai onko tässä joku salassapitovelvollisuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeuteen haastajana on tietystikkin se instituutio jota uhkasin mutta voiko Poliisi tai Käräjäoikeus nimetä tarkemmin jonkun henkilön vai onko tässä joku salassapitovelvollisuus?

Pyydä poliisilta esitutkintamateriaali. Netin mukaan yksi lähetys on ilmainen.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydä poliisilta esitutkintamateriaali. Netin mukaan yksi lähetys on ilmainen.

xLiner

Siis esitutkintapöytäkirja...

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tietenkin hölistä mitä huvittaa, gubbe. Vai voiko sittenkään..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tietenkin hölistä mitä huvittaa, gubbe. Vai voiko sittenkään..

Mikä sun ongelmasi on?

Oletko joskus palavasti rakastunut nettikirjoittelijaan, jonka sukupuoli olikin sulle yllätys?

Mun mielstäni täällä ei ole mitään merkitystä millaisilla vehkeillä on varusteltu.

Miksi jonkun sukupuoli on sulle tärkeä?

Vai onko tuo ainut lause mikä sun päässäsi pyörii noin yleensäkään?

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sun ongelmasi on?

Oletko joskus palavasti rakastunut nettikirjoittelijaan, jonka sukupuoli olikin sulle yllätys?

Mun mielstäni täällä ei ole mitään merkitystä millaisilla vehkeillä on varusteltu.

Miksi jonkun sukupuoli on sulle tärkeä?

Vai onko tuo ainut lause mikä sun päässäsi pyörii noin yleensäkään?

xLiner

Nyt oli puhe vaan kato oman arkensa tiadottajista, ihan normaalia o. No ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis esitutkintapöytäkirja...

xLiner

Koska varsinainen tutkinta tehdään.
        ESItutkinta ... vähän kun esileikki ilman itse asiaa 😂

• Anonyymi

No niin kaitsu elä unelmaasi guben oikeuskäsittelyprovon myötä

• Anonyymi

Muuten hyvä mutta ei tämä ole provo.

• Anonyymi

Jos joku koketeeraa sulle gubbe, että ne ehtii sua niin mene ja kysy. Siitä jää varmaan joku kirjaus, onneksi väärinymmärryksen voi pistää juoppojen höpinöiden piikkiin

• Anonyymi

Nyt on samassa ketjussa taas liian monta gubbea yhdelle päivälle, miten ois pienet katoamistemput

• Anonyymi

Kaikista asioista joutuu vastuuseen, ainakin, jos lainoppineet eivät päästä omaa tunnepuoltaan niskan päälle.

• Anonyymi

Kikakika

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kikakika

Mikäs se niin naurattaa, osuiko ja upposiko?

• Anonyymi

"Kaikista asioista joutuu vastuuseen, ainakin, jos lainoppineet eivät päästä omaa tunnepuoltaan niskan päälle."

Paitsi jos on nainen niin voi saada jopa korvauksia, itse en tietenkään ole nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikista asioista joutuu vastuuseen, ainakin, jos lainoppineet eivät päästä omaa tunnepuoltaan niskan päälle."

Paitsi jos on nainen niin voi saada jopa korvauksia, itse en tietenkään ole nainen.

Tuo on niin väärin.

• Anonyymi

"Pyydä poliisilta esitutkintamateriaali. Netin mukaan yksi lähetys on ilmainen."

Unohdin mainita että haastemies otti muhun yhteyttä viime viikolla ja on tuomassa mun kotiin jotain paperia allekirjoitettavaksi kirjallista menettelyä varten. Selviääkö niistä papereista sitten kaikki oleellinen eli se onko vastapuolella korvausvaatimuksia ja kuinka paljon? Tai onko vastapuolella esimerkiksi asianajaja ja tietenkin se koska oikeuskäsittely järjestetään. Vai käytetäänkö kirjallisissa oikeuskäsittelyissä asianajajia lainkaan?

• Anonyymi

"Jos se on yritykseen kohdistunut, niin saavat laskuttaa sulta mm. myyntitappiot jos tila on jouduttu sulkemaan. Pelastuslaitos odottaa myös korvausta turhasta käynnistä."

Tämä kohdistui paikalliseen terveyskeskukseen eikä sitä jouduttu evaukuoimaan kun selvisi niin nopeasti että todellista vaaraa ei ole. Jos siellä on ollut jo vartiat ennestäänkin niin voivatko siitäkään mua laskuttaa? Yksi Poliisipartio siellä kävi toteamassa tilanteen ettei mitään pommia ole enkä tiedä tuleeko tuostakaan kustannuksia kun tulivat ehkä 40 kilometrin päästä. Tai tämä on vain oma oletus.

Tuo uhkaus johtui osin katkeruudesta kyseistä paikkaa kohtaan kun koen että aiheuttivat mun läheisen kuoleman hoitovirheellä. Sitten yritin hakea sieltä apua henkisiin ongelmiini niin koin tulleeni vähätellyksi enkä saanut sieltä mitään apua. Mulla on lukuisia mielenterveysdiagnooseja muunmuassa autismi ja nämä poliisi kirjasi kuulustelussa esitutkintapöytäkirjaan. Otti vielä kopion kaikista mun diagnooseistani kun pyysin näin tekemään että syyttäjä näkee sitten nämä.

• Anonyymi

Sitä en osaa arvioida tekeekö vaikea elämäntilanne ja nuo mun diagnoosit mut vähintään alentuneesti syyntakeettomaksi tässä asiassa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      335
      8461
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2531
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2308
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1935
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1512
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1351
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      177
      1290
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1290
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1187
    Aihe