Toisinaan kuulee kuinka ihmiset arvostelevat Jumalaa siitä millainen maailma on. Jotkut väittävät maailman tilan perusteella että he siksi eivät voi uskoa Jumalaan. Raamatussa Jumalasta ei opeteta että maailman pahuus olisi hänen syytään. Nämä ihmiset eivät siis kiistele Jumalaa vastaan reilusti vaan siten, että ensin itse päättävät mitä ja kuka Jumala on, ja sitten haukkuvat ja syyttävät häntä.
Mutta Jumala oli Kristuksessa (2 Korint. 5:19). Ja tiedämme hänen elämästään, että paholainen alusta asti yritti, ihmisten kautta, tuhota hänet. Niin paljon saatana vihaa Jumalaa ja ihminen joka paholaista seuraa, myös vihaa Jeesusta, siis todellista Jeesusta, ei sitä jeesusta, joka ei ole Jumala, ja jota ei ole.
Me näemme siis että maailma on paha, ja jumalankieltäjätkin sen pääasiassa tunnustavat. Jumalan sana ei väitä että maailman kuuluisi olla hyvä, vaan päinvastoin, että se on paha ja pahan vallassa, jopa niin, että kun Jumala tulee tänne, niin hänet heti halutaan tappaa ja tuhota ja lopulta paha sai tahtonsa lävitse ja ihmiset myös.
Mutta Jumala rakkaudessaan salli tämän ja oli päättänyt, että se tapahtuu, että hänet uhrataan Jeesuksessa ihmisten sijaisena. Ja meitä uskovia pilkataan kun tunnustamme että tämä uhraus tarvittiin, koska me kaikki ihmiset olemme pahoja olleet. He väittävät ettei mitään uhria tarvita. Että heidän tulisi kelvata Jumalalle pahuutensa kanssa, ilman syntien sovitusta ja ilman uskoa. Ja heistä se on "epäreilua" kun joku heitä enemmän pahaa tehnyt voi saada armon ja anteeksiannon, mutta he itse pysyvät tuomion alaisina epäuskonsa vuoksi. He olettavat että he ansaitsevat enemmän ja parempaa kuin me, jotka tunnustamme, että emme ansaitse Jumalan rakkautta ja anteeksiantoa.
Ihmisellä on lupa tehdä hyvää niin paljon kuin haluaa ja olla tekemättä pahaa, mutta silti meistä jokainen on itsekäs ja paha olento. Emme me pääse omaa pahuuttamme pakoon osoittamalla kohti meitä suurempia syntisiä. Sensijaan kun me tunnustamme että tarvitsemme Jeesusta, aukeaa meille tie parannukseen, koska silloin me tunnustamme pahuutemme ja opimme laittamaan toivomme siihen että Jumala voi meidät parantaa ja hänen armoonsa.
Nuo epäuskoiset eivät ota omaa pahuuttaan tosissaan, siitä se kertoo, kun he pilkkaavat eivätkä halua uskoa. Heitä ei haittaa se että Jumalan Pojan veri vuodatettiin siksi mitä hekin ovat. He osoittavat olevansa samanlaisia kuin paatuneimmatkin syntiset ja heidän korkeat luulot omasta itsestään osoittautuvat valheiksi. Aivan kuten murhamiehetkin, he kokevat oikeudekseen elää synnissä sen ajan jonka Jumala on meille verellänsä lunastanut. Ainoa syy miksi Jumala ei hukuta kadotukseen jokaista meistä kun olemme pahaan ryhtyneet, on hänen Poikansa veri.
Ja ihmiset voivat sanoa että iankaikkinen kadotus on liian suuri rangaistus ajallisesta synnistä, mutta keitä me olemme päättämään miten vakavaa synti on ja kuinka meitä siitä tulisi rangaista? Kaiken teemme iankaikkisen Jumalan kasvojen edessä. Ja miettikää sitä itsekkyyden määrää, kun me ihmiset annamme niin suuren arvon pahuudellemme, että emme Jumalasta välitä mitään vaan teemme mieluummin omaa tahtoamme ja kaikkea turhaa ja typerää sen ajan jonka hän sallii meidän elää täällä.
Maailma joka uhrasi Luojansa ja ihmisen pahuus
11
130
Vastaukset
- Anonyymi
Höpsistä. Oletko taas mennyt ottamaan raamatun sadut todesta?
- Anonyymi
Tosiasiat ei muutu miksikään vaikka niitä kuinka kutsuisi saduksi. Tätä te pilkkaajat ette ymmärrä.
- Anonyymi
Ihmisen evankeliointi menee keturallaan sillä hetkellä jos hän kannattaa kansanmurhaa missään muodossa. Silloin ei voi puhua missään muotoa pahuudesta kääntymisestä tai siitä että mikä on pahuuden takana.
Kaiken pahuuden takana on aina se, että ihmiset eivät ole Jumalan yhteydessä, eivät ole uuden liiton palvelijoita, vaan ottavat pahuuden kaavun, jonka voi kätkeä myös uskonnollisuuden taakse eikä se silti tee Jumala pahaksi ja pahuutta aiheuttavaksi.- Anonyymi
Mihin mahdat viitata tällä "kansanmurhan" kannattamisella?
- Anonyymi
Loiko jumala dinosaurukset?
Olivat maapallolla yli 100 miljoonaa vuotta ennen ihmisiä.- Anonyymi
Mielenkiintoinen kysymys. Jumala on luonut kaiken mitä on ollut ja on tuleva. Sensijaan meitä tulisi kiinnostaa se mikä tapahtui kaksi tuhatta vuotta sitten. Jos Jeesus on kuka hän itse ilmoitti olevansa, niin muu historia on toissijaista. Mitä dinosauruksiin tulee niin joidenkin mukaan ne olivast eläimiä ennen Nooan aikaista tulvaa. Itse en ole varma onko noin. Ne voivat mielestäni olla jäänteitä jonkinlaisesta taivaallisesta sodankäynnistä Jumalan ja paholaisen välillä, ennen tämän nykyisen, ihmisen maailman luomista. Kaikesta ei tarvitse olla 100% varma ennenkuin voi uskoa. Siksi ihmiset voivat uskoa tieteeseenkin, vaikka se ei käsittele absoluuttisia totuuksia.
Tässä sinulle pohdittavaa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18688448/elaman-alkupera-ja-jeesuksen-kuolleistanouseminen
- Anonyymi
Uskovaisten höpinät eivät ole absoluuttisia totuuksia vaan höpinöitä.
Alkaen nuotio tarinoista kauan sitten.- Anonyymi
En ole pyytänyt ketään ottamaan vastaan mitään absoluuttisena totuutena. Asioita voi pureksia pidemmän aikaa ja vasta sitten nielaista. Näin minullekin kävi. En minä heti uskonut Jeesukseen, vaan ajan kanssa aloin ymmärtää, että minä todella olen epätäydellinen ja tarvitsen pelastajan. Ja vasta uskovaisena olen alkanut nähdä kuinka paha todella olen ollut.
- Anonyymi
Minun kristityksi tuloa edisti se,, että opin pyytämään vahvistusta asioista, joita epäilin enkä ymmärtänyt. Usein hämmästyin, kun vastaus tuli heti ja sopivimmalla tavalla. Vahvistus tuli selkokielellä ja käytännöllisesti ja hämmästyttävän viisaana. Kaikki loksahtivat täsmälleen kohdilleen ja myötäilivät Raamatun hyvää sanomaa,, todistaen, että Raamattu on Jumalan sanomaa. "Kaanaan kielisetkin"ilmaisut avautuivat kuin ilotulitus, joka valaisee monipuoliset merkitykset ja opetukset, joita ei ilman Pyhän Hengen valaisua havaitse. Luzifer jatkaa vieläkin kapinaansa hyvää Jumalaamme vastaan. Se lähettää demoneitaan pimeästä piilostaan ovelasti valtaamaan negatiivisia mieliä ja heidän kauttaan tekee pahaa tässä maailmassa, voidakseen marssittaa heidät rehvastellen hyvän Taivaan Isämme eteen, Luzifer on pahuuden jumala ja Taivaan Isämme on hyvyyden Jumala. Valitkaa tarkoin, sillä kyse on ikuisuuden vietto paikoistamme,
- Anonyymi
mutta jos syöt hessu hopon maapähkinöitä niin sinusta tulee super hessu
- Anonyymi
Minä aloittaja syönn usein kaikenlaisia sieniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124600MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912366Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5671800- 91503
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3958