Tuosta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010882589.html
Pakko sanoa, että olen hiton tyytyväinen tulokseen. Onhan tuota metsiä tullut kahlattua, mutta linnut ei ole kyllä vahva puoleni. Ja tiaiset, te pienet sulitetut penteleet, teitä en opi ikinä, paitsi pyrstö- ja töyhtötiaisen, ne erottuvimmat, joita ei sitten stana kysytty edes 😂
Hienoa! Nakkelit itsellesi aivan mahtavan tuloksen.
Vastasit oikein 11/13 kysymykseen
Lauantain kuukkelivisa - Tunnista tirpat lintulaudalta
26
152
Vastaukset
Luulin tietäväni. Ei mennyt kuin 8 oikein. 😁
Hieno tulos!
Mulle noi tiaiset on aina ollut sellainen, että mikä **tun tintti toi nyt nyt on, ei sillä ole ainakaan töyhtöä, niin olisko sini vai kuusi vai mikä täh 😂randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Mulle noi tiaiset on aina ollut sellainen, että mikä **tun tintti toi nyt nyt on, ei sillä ole ainakaan töyhtöä, niin olisko sini vai kuusi vai mikä täh 😂Minäkin mokasin tinttien kohdalla. Oikeastaan ihan tyhmiä mokia tuli. Vastauksen jälkeen, oli sellainen olo, että niin tietysti. Sini-hömö ja talitiaisia näkee kuitenkin aika usein. Pähkinänakkelia en muista nähneeni koskaan. 😁
mustasusi kirjoitti:
Minäkin mokasin tinttien kohdalla. Oikeastaan ihan tyhmiä mokia tuli. Vastauksen jälkeen, oli sellainen olo, että niin tietysti. Sini-hömö ja talitiaisia näkee kuitenkin aika usein. Pähkinänakkelia en muista nähneeni koskaan. 😁
Ymmärrän, mulla menee niiden kanssa aina samoin. Olen tyytynyt siihen, että lintulaudalla on tiaisia 😂
randombypasser kirjoitti:
Ymmärrän, mulla menee niiden kanssa aina samoin. Olen tyytynyt siihen, että lintulaudalla on tiaisia 😂
Mä haluaisin kans laittaa lintulaudan, mutta parvekkeella ei saa ruokkia eläimiä. Oon silti joskus uhmannu tuota kieltoa. Kävi tuossa oravakin yks kerta kolistelemassa. Se vasta oli veijari. Sille kelpas siemenleipä. Millä ihmeellä se pääsi tänne korkeuksiin, sitä jäin ihmettelemään ja miten se kiipesi pois?! 😁
mustasusi kirjoitti:
Mä haluaisin kans laittaa lintulaudan, mutta parvekkeella ei saa ruokkia eläimiä. Oon silti joskus uhmannu tuota kieltoa. Kävi tuossa oravakin yks kerta kolistelemassa. Se vasta oli veijari. Sille kelpas siemenleipä. Millä ihmeellä se pääsi tänne korkeuksiin, sitä jäin ihmettelemään ja miten se kiipesi pois?! 😁
No ei mullakaan enää ole aikoihin ollut lintulautaa, kerrostalo ja kaupunkialue, se siitä sitten. Mutta mökillä vielä taannoin oli lintulauta ja kirjava joukku aterioimassa, oli sitä kiva seurata.
No ei mullakaan enää ole aikoihin ollut lintulautaa, kerrostalo ja kaupunkialue, se siitä sitten. Mutta mökillä vielä taannoin oli lintulauta ja kirjava joukku aterioimassa, oli sitä kiva seurata.
Kyllä se on. Haaveilen omasta talosta, missä sais omalla pihalla tehdä kaikkea. Ei kerrostalot ole ihmisasuntoja.
mustasusi kirjoitti:
Kyllä se on. Haaveilen omasta talosta, missä sais omalla pihalla tehdä kaikkea. Ei kerrostalot ole ihmisasuntoja.
No on ne ihan ihmisasuntoja, aika huolettomia, mutta omassa on omat vapautensa. Olis kiva voida talvella surutta ruokkia elikoita, mutta se ei näin kaupungin keskellä onnistu luvallisesti ja on siihen hyvät syynsäkin, meilläkin noita rottia vilistää roskakatosten ympärillä vähän väliä. Tosin ei se mua haittaa, metkoja veijareita nekin, yksi alkoi pari viikkoa sitten säksättämään mulle kun olin menossa autolle ja töihin, selvästikään ei olisi halunnut väistää 😂
No on ne ihan ihmisasuntoja, aika huolettomia, mutta omassa on omat vapautensa. Olis kiva voida talvella surutta ruokkia elikoita, mutta se ei näin kaupungin keskellä onnistu luvallisesti ja on siihen hyvät syynsäkin, meilläkin noita rottia vilistää roskakatosten ympärillä vähän väliä. Tosin ei se mua haittaa, metkoja veijareita nekin, yksi alkoi pari viikkoa sitten säksättämään mulle kun olin menossa autolle ja töihin, selvästikään ei olisi halunnut väistää 😂
Rotta on älykäs eläin. Niitä kyllä on kiinnostavaa seurata, jos jossain näkee. Täällä päin niitä ei vilistele näkösällä ainakaan. Eläinten ystävänä kun pitää lähes kaikista elävistä olennoista, niin eipä juuri haittaa, jos ei ihan kotona sisällä pyöri ja tee tuhojaan. 😁
mustasusi kirjoitti:
Rotta on älykäs eläin. Niitä kyllä on kiinnostavaa seurata, jos jossain näkee. Täällä päin niitä ei vilistele näkösällä ainakaan. Eläinten ystävänä kun pitää lähes kaikista elävistä olennoista, niin eipä juuri haittaa, jos ei ihan kotona sisällä pyöri ja tee tuhojaan. 😁
Juu, on ne. Eikä mua haittaa muutamat rotat kulmilla, niiden touhua on kiva seurailla ohi mennessä. Ja kun niillä on sitä luonnetta, ei pentele väistetä edes ihmisen kokoista 😂
Käytin vihjeen, se tuli tarpeeseen. Suloisia nämä lintulaudan vierailijat. 😊
"Hienoa! Nakkelit itsellesi aivan mahtavan tuloksen.
Vastasit oikein 12 kysymykseen"
Kiitos lennokkaasta visasta! 😁🦩Loistava tulos!
Mä en käyttnäyt vihjettä, vaan haulikkoa. Liikkumaton lintu on helpompi tunnistaa 😂randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Mä en käyttnäyt vihjettä, vaan haulikkoa. Liikkumaton lintu on helpompi tunnistaa 😂Aikoinaan meidän faija, joka oli hyvin voimakastahtoinen ihminen, oli sitä mieltä, että ipanoiden pitää oppia tunnistamaan lintulaudan vierailijat.
Kyllä ne oppii, ajan kanssa, vaikka olinkin aika laiska opettelemaan. 😁tosi.typy kirjoitti:
Aikoinaan meidän faija, joka oli hyvin voimakastahtoinen ihminen, oli sitä mieltä, että ipanoiden pitää oppia tunnistamaan lintulaudan vierailijat.
Kyllä ne oppii, ajan kanssa, vaikka olinkin aika laiska opettelemaan. 😁No ihan hyvällä tavalla iskä oli voimakastahtoinen 😁
Itse katselin muksuna talvella lintuja ikkunasta ja sitten pläräsin elikkokirjasta että kuka siellä milloinkin oli. Ja välillä piti kipittää hangessa viemässä lisää evästä, että olisi katsottavaa. Meni siinä vielä parikymmentä vuotta lintuja katsellen ja sitten keksittiin telkkari 🤣randombypasser kirjoitti:
No ihan hyvällä tavalla iskä oli voimakastahtoinen 😁
Itse katselin muksuna talvella lintuja ikkunasta ja sitten pläräsin elikkokirjasta että kuka siellä milloinkin oli. Ja välillä piti kipittää hangessa viemässä lisää evästä, että olisi katsottavaa. Meni siinä vielä parikymmentä vuotta lintuja katsellen ja sitten keksittiin telkkari 🤣Nykyään ihmiset pläräävät aivan liian vähän kirjoja. 🤓
Kaikenmaailman humpuuki-internetti ja telkkari vievät liian ison osan ihmisten elämästä. Ne turhakkeet ova oikeita aikarosvoja. 😂tosi.typy kirjoitti:
Nykyään ihmiset pläräävät aivan liian vähän kirjoja. 🤓
Kaikenmaailman humpuuki-internetti ja telkkari vievät liian ison osan ihmisten elämästä. Ne turhakkeet ova oikeita aikarosvoja. 😂Niinhän ne tekevät kyllä. Toki netti on kätevä kirjan korvike, mutta usein sieltä etsitään vain se tieto, mitä täsmälleen juuri sillä hetkellä tarvitaan ja sitten jää ne muut asiaan liittyvät seikat lukematta.
Niin juuri! Ne vievät kaiken ajan ja huomion! Kuten minäkin nyt, istun sohvalla, seuraan vasemmalla korvalla telkkaria, oikealla S24:ää ja työllistän toista kättä kissan kehruuttamiseen, toisella vastailen palstalle. Ihan turhaketta 🤣randombypasser kirjoitti:
Niinhän ne tekevät kyllä. Toki netti on kätevä kirjan korvike, mutta usein sieltä etsitään vain se tieto, mitä täsmälleen juuri sillä hetkellä tarvitaan ja sitten jää ne muut asiaan liittyvät seikat lukematta.
Niin juuri! Ne vievät kaiken ajan ja huomion! Kuten minäkin nyt, istun sohvalla, seuraan vasemmalla korvalla telkkaria, oikealla S24:ää ja työllistän toista kättä kissan kehruuttamiseen, toisella vastailen palstalle. Ihan turhaketta 🤣Loistavaa multitaskaamista. Ahkerasti ja vähän kaikkea tasapuolisesti. 😁
The Palsta on tänään vienyt huomiotani kiitettävän paljon. Samalla katson sarjaa (pätkissä), kävin maksamassa pari laskua, kurkkasin mailit ja vastasin tekstariin (muuten pidän kännykkän viikonloppuisin äänettömällä).
Tässä huseeratessa meinaa tulla ihan hiki. 😂tosi.typy kirjoitti:
Loistavaa multitaskaamista. Ahkerasti ja vähän kaikkea tasapuolisesti. 😁
The Palsta on tänään vienyt huomiotani kiitettävän paljon. Samalla katson sarjaa (pätkissä), kävin maksamassa pari laskua, kurkkasin mailit ja vastasin tekstariin (muuten pidän kännykkän viikonloppuisin äänettömällä).
Tässä huseeratessa meinaa tulla ihan hiki. 😂Ei tuo ollut multitaskaamista, vaan ihan vain putkiavojen kaikkien neljän erillisen putken tehokäyttöä eri tarkoituksiin. Palstailu loppui heti, kun WA alkoi vaatimaan huomiota, koska se yksi putki täyttyi sillä 😂
Ei tuo ollut multitaskaamista, vaan ihan vain putkiavojen kaikkien neljän erillisen putken tehokäyttöä eri tarkoituksiin. Palstailu loppui heti, kun WA alkoi vaatimaan huomiota, koska se yksi putki täyttyi sillä 😂
😂😂😂
tosi.typy kirjoitti:
😂😂😂
No niin, nyt voi tehopalstailla, koska WA hiljeni ja kissa on tyydytetty! Kaksi putkea ja kättä vapaina 😂
- Anonyymi
Tein aiemmin toisaalla ja sain 12/13.
Vilma- Anonyymi
Loistava tulos!
Ja kertaamalla saa usein parempia tuloksiakin 😁Mä aikoinaan kävin jonkinverran linturetkillä, joten tunnen kuvista lintuja ja mulla on kiikarit ja tykkään seurata luonnossa eläimiä. Oikeastaan enemmän kuin jalostetuista eläimistä.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
Mä aikoinaan kävin jonkinverran linturetkillä, joten tunnen kuvista lintuja ja mulla on kiikarit ja tykkään seurata luonnossa eläimiä. Oikeastaan enemmän kuin jalostetuista eläimistä.
VilmaAi kappas. No se kyllä auttaa kummasti tunnistamisessa. Minä taas olen ns. luomusti itseoppinut, sen verran kun on sattunut kiinnostamaan kulloinkin eli ei nyt ihan hirveästi, vaikka luontoa onkin kiva seurata. Ei vaan ole itselle ollut niin justiinsa tietää aina tarkalleen mikä eläin milloinkin kiikareissa on 😁
- Anonyymi
Sinitiaisen pää muistuttaa pöllöä. Sinitiainen on raaka peto kun sen saa käsiinsä. Se tykkää nokkia ilkeästi pyydystäjäänsä. Linnut ja eläimet voivat näyttää erilaisilta irl kuin kuvissa. Täytetyt elukat voivat nekin näyttää omituisilta. Olin testin mukaan viisas kuin varis. Linnut ovat minulle melkoisen tuttuja otuksia. Saman lajin sisällä voi olla vaihtelua että osa lähtee herkemmin muuttomatkalle kuin toiset yksilöt. Tuo seikka voi selittyä kilpailuasetelmalla ja ekolokeroiden saatavuudella. Talven ankaruus lienee tärkeä juttu tuossa kokonaiskuvassa.
No en tiedä niin tarkkaan, mutta kyllä jokainen luonnonvarainen lintu jota olen käsitellyt, on hanakasti yrittänyt nokkia ja toisaalta aina paskonut käsille. Lepakot tekee saman, heti on hampaat kiinni sormessa ja paskat kämmenellä. Mutta eipä ne tietty tiiäkään, että juuri tämä ihmisolento vain yrittää auttaa, ei suinkaan syödä niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964