Onko he jotka ovat joskus olleet kuntouttavassa työtoiminnassa joskus työllistyneet kokoaikaiseen työhön? Vai onko tuo sellainen "menetettyjen tapausten paikka"? Että tuosta mennään enemmänkin takaisin työttömäksi, sairauspäivärahalle tai työkyvyttömyyseläkkeelle?
Kuntouttavasta työtoiminnasta kokoaikaiseen töihin?
36
465
Vastaukset
- Anonyymi
Eipähän sieltä kukaan ole päässyt palkkatöihin
- Anonyymi
Joo ei varmaan olekaan. Ei se ole kuin työharjoittelu
- Anonyymi
Mistäs tiedät kaikkien asiat?
- Anonyymi
Mietin vain että kuntouttaako kuntouttava työtoiminta
- Anonyymi
Ei. Tämä on todettu 2020 vuonna tehdyssä väitöskirjassa ja sen jälkeenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Tämä on todettu 2020 vuonna tehdyssä väitöskirjassa ja sen jälkeenkin.
Älä lannista. Mikä sen väitöskirjan nimi on? Löytyykö netistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä lannista. Mikä sen väitöskirjan nimi on? Löytyykö netistä?
Löytyy. Tässä yksi: https://helda.helsinki.fi/items/4cae2ade-cf7e-4015-af0a-00a9a7327f62
- Anonyymi
Neljäsosa pääsee töihin. Siis 25% pääsee töihin. Pieni määrä...
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005407957.html- Anonyymi
Se olikin niin että neljösosa töihin, työkokeiluun tai opiskelemaan.
- Anonyymi
Vähän vanha juttu. Epäilen vahvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän vanha juttu. Epäilen vahvasti.
Okei itse luulen että sama tilanne edelleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei luulottelusta ole kenellekään mitään iloa, faktaa tiskiin.
- Anonyymi
Epäilen vahvasti että 25% on "Työllistetty" eli töissä mutta palkkaa eivät saa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei luulottelusta ole kenellekään mitään iloa, faktaa tiskiin.
Tarjoa itse sitä. Kukaan ei julkaise tietoa näistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä luule. Tiedän ettei ole. Onhan siitä VTT tehnyt useamman raportinkin, joissa todetaan ettei edistä työllistymistä mitenkään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä luule. Tiedän ettei ole. Onhan siitä VTT tehnyt useamman raportinkin, joissa todetaan ettei edistä työllistymistä mitenkään .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos näin on niin voi miettiä että mikä tuon kuntouttavan toiminnan tarkoitus sitten on? Ei hyödytöntä toimintaa ylläpidetä ellei jotkut halua haaskata aikaa ja rahaa.
- Anonyymi
On joku hyvällä tuurilla saattanut palkkatuella hetkeksi työllistyä kuntouttavan jälkeen kerran tai pari elämässä. Sitten taas työttömäksi sairaaksi pariksi vuotta, ja taas kuntouttavaan. Se on sellainen noidankehä.
Nämä kuntouttavan vakkarit kuuluisi eläkkeelle. Ei niistä ihmisiä tule.- Anonyymi
juu siellä on selkeästi esim iäkkäitä 6 kymppisiä joilla ei ole pienen pienintäkään mahdollisuutta työllistyä mihinkään ja silti on pakko olla noissa, vaikka sen paikan voisi antaa esim nuorille ja niille jotka sen haluaa ja niille joilla on realistinen mahdollisuus työllistyä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu siellä on selkeästi esim iäkkäitä 6 kymppisiä joilla ei ole pienen pienintäkään mahdollisuutta työllistyä mihinkään ja silti on pakko olla noissa, vaikka sen paikan voisi antaa esim nuorille ja niille jotka sen haluaa ja niille joilla on realistinen mahdollisuus työllistyä
Niin ja nuoria, jotka tarvitsee ihan muuta kuin työttömyysetuudella kuntouttavassa kyykytystä.
- Anonyymi
Ihmisen alistamista koko touhu, voi verrata jo ihmisarvon vastaiseksi toiminnaksi.
Kas kun ei laiteta risusavottaan rankaisumielessä työttömyyden takia.- Anonyymi
Risusavotassa saattaa vesuri vahingossa livetä työtoiminnan ohjaajan kalloon.
- Anonyymi
ennen oli risusavotoita ns valtion hätäaputöitä...
- Anonyymi
Väitän ettei sitä ihmettä ole ikinä tapahtunut ainakaan Suomessa .
- Anonyymi
Minä pääsin työelämään, kun työkläriin turhautuneena pyysin apua yhdeltä ohjaajalta vuosia sitten. Hän oli käynyt työkkärivirkailijalle puhumassa. Sain puollon omaehtoisen koulutuksen tukeen( sama kuin työttömyyskorvaus). Opiskelin, ja pääsin töihinkin, ja nyt olen siitä lukien jo kolmannessa työpaikassa. Ekalla yli 5 v. Tokalla yli 6 v. Tässä noin vuoden opetellut uusiin ympyröihin.
Apua työllistymiseen ei saa, ellei sitä kysele. Ihan joka taholta saa kysyä. Jos löytyy se yksikin taho, joka auttaa hiukan eteenpäin. Loppu vaatii vain omaa sisua. Tietenkään ikinä työelämässä ei tiedä, mutta kannattaa mennä vaikka kokonaan uusia maisemia päin, jos ei koe ikuista turhautumista työn vähyydestä tai työttömyydestä omaksi jutukseen.
En muuta voi kertoa, kuin miten minun kävi. Helppoa se ei joka vuosi ole ollut. Mutta elämä ei ole helppoa. Se vaatii voimia.- Anonyymi
Kokoomuslainen siellä selittää että jokainen on oman onnensa herra ja kaikilla on automaattisesti samat lähtökohdat!!!
Kuinka paljon teit työtä ilman palkkaa kun kouluttauduit! - Anonyymi
Tuo koulutus on kyllä hyvä, mutta nykyään ei ole ihan nii n yksinkertainen asia saada opiskelua työttömyyskorvauksella ollessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomuslainen siellä selittää että jokainen on oman onnensa herra ja kaikilla on automaattisesti samat lähtökohdat!!!
Kuinka paljon teit työtä ilman palkkaa kun kouluttauduit!Mitkä ”lähtökohdat” sinulla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon teit työtä ilman palkkaa kun kouluttauduit!Ei ollut paljon harjoitteluita, siihen aikaan. En ole kokoomuslainen tms, enkä edes herra, vaan naisvaltaisella alalla tavallinen duunari. Jouluaatto. Kn ruokaa. On lämmintä. Vettä ja sähköä tulee kotiin.
No palkka ei oo uso, mutta sillä elää.
- Anonyymi
Tuohan on vain yksi kanava saada ilmaista työvoimaa ilman palkkaa.
Sarjassa suuria kusetuksia ja joku vielä uskoo.- Anonyymi
Ehkä mutta jos joku tekee vain 4 tuntia viikossa niin ei se ole mitään
- Anonyymi
Mitä työvoimaa? Ei nämä mitään työtä. Täysiä idiootteja jokainen joka siihen alkaa. Työkokeilu parempi ja ammatillinen kuntoutus .
- Anonyymi
kuntouttavan tekemästä työstä ei saa kaupunki tai yhdistys periä korvausta asiakkaalta esim jos tekee lumitöitä siivousta yksityisille jne ....
- Anonyymi
riippuu tilanteesta ja ikä sekä kunto ratkaiseen....juoppo jolla ikää 60v, tuskin on sarkaa enää työelämässä...
- Anonyymi
Vuoden vaihteessa loppunee tai ainakin vähenee tämä pelleily, kun kunnat ei voi enää välttää sakkomaksujaan laittamalla näihin tai muihin ns. työllistämistä edistäviin palveluihin.
- Anonyymi
Toivottavasti loppuu kokonaan tämä nöyryyttävä palvelu!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1634153Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372473- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241250Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441102Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.100918Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840