Mitä mieltä olen kotikuntoilusta,ulkoliikunta toimii parhaiten

Anonyymi-ap

Kyllä joku hyvä kotikuntoilulaite joka menee pieneen tilaan on hyvä olla kaiken varalta jos sitä haluaa joskus käyttää.
Ulkoliikunta on kuitenkin paras ja toimivin vaihtoehto koska niissä aika kuluu nopeasti.
Parhaat lajit on pyöräily,hiihto ja kävely,näillä minäkin kulutan monesti 1000 kaloria päivässä.

8

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on kuntopyörä ja pienet käsipainot. Käyn kyllä lenkillä, mutta olen kokenut pyöräilyn hyväksi. Näin talvella on kuntopyörä parempi. Sen saa kyllä vähän kasaan ja pois tieltä. Käsipainoja käytän television mainoskatkojen aikana.

• Anonyymi

Kyllä se riittää pienikin vaatimaton kuntopyörä koska ei niitä viitsi paljon sisällä polkea,ennemmin teen itse pyörälenkit ulkona oli ilma mikä tahansa.
        Kun on hyvä vaatetus ei palele yhtään eikä naama jäädy kun käyttää kasvonsuojainta kovallakaan pakkasella ja huopakumisaappaissa pidän aina akkukäyttöisiä laadukkaita Lensonin lämmittäviä pohjalaisia jossa akku kestää monta tuntia.

Minulla on tämä juoksumatto,vie tilaa vain 23 cm pystyasennossa,en ole sitä vielä paljon käyttänyt,mutta on se hyvä olla varalla.
        Myöhemmin alan käyttämään sitä enemmänkin.Nyt tällä hetkellä pyöräilen ja kohta alkaa hiihtokausi,pyöräilyä harrastan silloinkin huonoilla jääkeleillä.

https://hobbyhall.fi/fi/urheilu-ja-vapaa-aika/kuntolaitteet/juoksumatot/juoksumatto-christopeit-treadmill-tm-3000s?id=6236787

• Anonyymi

Kaikista parhaiten toimii painojen nosto isoilla painoilla.

• Anonyymi

Olisin aikanaan sanonut että tuolla rikkoo vain itsensä, mutta mutta...

Olen sattuman kautta päässyt nostelemaan muutakin kuin niitä pieniä käsipainoja kotona ja pakko sanoa että satunnaisesti nosteltunakin, nuo isommat painot aikaansaa lihasta.

Ja kun lihasta on kertynyt edes vähän, kas kummaa, se energiankulutus nousee.

Ei tätä voinut uskoa kun sen luki, vasta omakohtainen kokemus sai uskomaan.

• Anonyymi00006

Kotikuntoilu isoilla painoilla. Mahdollista ok-asujan erillisessä, lämpimässä autotallissa.
        Kunnollinen nostolava. Normaali, laakeroitu 20kg tanko ja riittävästi painoja.
        Edellyttää jonkin sortin kokemusta muissa puitteissa!

• Anonyymi00008

Isot painot on kovin henkilökohtainen käsite. Merkitsee eri ihmisille eri painoja suhteessa "isoihin".
        Kun 75 vuotinen ukko vetää maasta 200kg niin se on hänelle iso ( maksimi ) paino. Jollekin muulle se iso paino on jotain muuta.
        Nyt, 8 vuotta myöhemmin, sama ukko kuntouttaa koipiaan ja selkäänsä maastavedoilla korkeilla polvikulmilla ja pitkillä, 10:n sarjoilla.
        Myös istamahackissa tasavitosina ykkösinä 5:n sarjoina.

• Anonyymi00009
        Anonyymi kirjoitti:

Olisin aikanaan sanonut että tuolla rikkoo vain itsensä, mutta mutta...

Olen sattuman kautta päässyt nostelemaan muutakin kuin niitä pieniä käsipainoja kotona ja pakko sanoa että satunnaisesti nosteltunakin, nuo isommat painot aikaansaa lihasta.

Ja kun lihasta on kertynyt edes vähän, kas kummaa, se energiankulutus nousee.

Ei tätä voinut uskoa kun sen luki, vasta omakohtainen kokemus sai uskomaan.

Eläköidyttyäni otin viikko-ohjelmaani 5 punttisalikeikkaa.
        Puolessa vuodessa tapahtui jo merkittävää muutosta ja parin vuoden jälkeen oli lepokulutukseni yli 2000kcal/vrk. Siis elintoimintojen ylläpitäminen.
        Muutaman vuoden jälkeen oli tyydyttävä, samassa paikassa mitattuun tasoon, hieman alle 1800kcal/vrk. Ikävuodet vähensivät lihasmassaa vastaan hangoittelusta huolimatta.
        Tietenkin kaikki aktiivisuus vaatii lihaksimmaalta enemmän energiaa ja toisaalta lihaksikas käyttää tehoakin reilummin.

• Anonyymi00007

Ulkoliikunnasta olen kanssasi samaa mieltä. On syytä tuntea oma maksimisykkeensä ja suhteuttaa siihen, sekä sisä-, että ulkoliikunnan intensiteetin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      92
      4716
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3892
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      202
      3758
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1318
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1204
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1075
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe