Jos on ollut työtön yli 12 kk on pitkäaikaistyötön. Kuinka moni pitkäaikaistyötön työllistyy? Mitkä on todennäköisyydet? Luulen että pienet.
Moniko pitkäaikaistyötön työllistyy?
29
485
Vastaukset
- Anonyymi
Harmi kun ei oikein löydy uutisia tai tutkimuksia asioita. Olisi hyvä tietää tosiasiat.
- Anonyymi
Vähän tietoa
https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000966108.html - Anonyymi
100 000 pitkäaikaistyötöntä 2024
https://tem.fi/julkaisu?pubid=URN:NBN:fi-fe202402197800- Anonyymi
Mistä näitä työttömiä lisääntyy kun töissä on sama määrä kuin ennenkin. Onko maahanmuuttajia ?a
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä näitä työttömiä lisääntyy kun töissä on sama määrä kuin ennenkin. Onko maahanmuuttajia ?a
Harmi kun numeroita ei selitellä...
- Anonyymi
Palkkatuki on yksi keino. Toinen on kouluttautuminen alalle jossa työvoimapula.
Itse voin kertoa omasta puolestani, että olin 2 v työttömänä ja pääsin kunnan velvoitetyöllistämisen kautta takaisin työelämään. Tarvittiin vielä palkkatuki ja sitä kautta tuli vakituinen työpaikka. Tämä yli 55-vuotiaana.- Anonyymi
Missä on työvoimapula? Siis hoitoala mm mutta mitä muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on työvoimapula? Siis hoitoala mm mutta mitä muita.
Ei taida sopia tuo hoitoala kaikille. Minut puhuttiin pois menemästä sille alalle. Työelämävalmentaja ja valmennukseen liittyvä psykologi teki niin...mitä muita "varmoja" aloja olisi?
- Anonyymi
Velvoitetyöllistämistäkään ei ole enää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida sopia tuo hoitoala kaikille. Minut puhuttiin pois menemästä sille alalle. Työelämävalmentaja ja valmennukseen liittyvä psykologi teki niin...mitä muita "varmoja" aloja olisi?
Jos aloitekykysi ja henkinen suoriutumistaso on tuota tasoa niin syyt ymmärtää, ehkä joku aktivointitoimenpide olisi kohdallasi oikea juttu.
- Anonyymi
Kyllä se ikä vaikuttaa asiaan merkittävästi eli tuskinpa se alle 25v ikäinen työtön on työttömänä eläkeikään saakka vaan oikeasti hakeutuu kolutukseen ja sitä kautta työhön.
Kun olet 60v alkaa olla työnäkymät merkittävästi vähemmällä eikä siinä iässä edes oikeasti kiinnosta hakea työtä kuin ne muutamat jotka eivät osaa elää ilman sitä työhekkua ja jotka kuolevat eläkeelle jouduttuaan.
Työllistymiselle on myös edellytys jos sitä kovasti haluaa on silloin oltava valmius muuttaa sen työnperässäkin.Pienissä muuttotappio kylissä ja kunnissa jossa ei ole sitä työtä niin on otettava itseään niskasta kiinni ja tehtävä muuto sinne suunnalle missä sitä työlistymistä olisi.- Anonyymi
Itse muutin pienemmästä paikasta tampereelle. En nyt tiedä onko täällä sen parempi tilanne. Vaasassa oli aika huono itselle...
- Anonyymi
itsellä esim rajoitteet estää monia töitä. eläkkeelle ei pääse silti. eli kaikkeen mitä voidaan kohtuudella edellyttää.... hoetaan vaan- ei kerrota mikä se on vaan työkkäri kuulemma on sitä varten... hoh hoijaa....
- Anonyymi
Olen nyt ollut pitkäaikaistyöttömänä pari vuotta sen jälkeen kun aloitin yksi muutaman päivän työkokeilu oli joka meni metsään. Minulla on tradenomin ja hallintotieteiden tutkinto. Onko juuri nämä alat vaikeita työllistyä? Kun tarkistin mitä muut hallintotieteestä valmistuneet tekevät niin aika moni ollut töissä.
- Anonyymi
Odotellaan parempia aikoja, Hyvää Joulua kaikelle kansalle!
- Anonyymi
kaikki työllistyy, mutta saattaa olla että pitää opiskella uusi ala tai päivittää osaamista. Työkkärin touhuihin ei kannata alkaa.
- Anonyymi
Kun valehtelee sujuvasti CV:n, hakemuksen ja työhaastattelun pääsee kyllä töihin. Itse olin kotona 3 vuotta, mutta valehtelin, että edellinen työsuhde olisi voimassa. Pitää osata myydä itsensä työhaastattelussa. Esim haastattelijan imartelu ja kiinnostus hänestä henkilökohtaisesti auttaa asiaa. Hakemus tehty netistä löytyvällä työhakemusgeneraattorilla. Työnhakulomakkeita netissä ei kannata täyttää, jos niissä kysytään ikää yms. Ikähän pitää jättää pois näkyvistä. Joka firmaan eri CV ja hakemus.
- Anonyymi
Ei työnantajat ole tyhmiä eli jos jätät ikäsi pois tiedoistasi se tuskin on avain työhönpääsemiselle koska ikäsi selviää hetkessä ja ennenkuin mitään sopimusta tehty!....
Täysin turhaa hakemuksessa lukea 40v työkökemus kyseiseltä alata jne ja luulla että työnantaja kuvittelee että saadaan parikymppinen pitkällä työkokemuksella firmaan...
CV tarvitsee suosittelijan esim. edellisen firman työnjohtajan nimien ja puh. numero.
Valehtelelulla ja vääristelyllä ei pitkälle pääse, kuten itsestäsi huomaat kun roikut täällä suomi24 kerskumassa ja valehtelemassa edelleenkin...
- Anonyymi
Työnteko on rangaistuksista pahimpia.
- Anonyymi
Mitäpä sillä väliä oikeasti? Miksi edes käytät aikaa moiseen huoleen, keskity vain siihen omaan huoleesi....
- Anonyymi
Kyllä työllistyy. Tuo on vielä lyhyt aika. Ei kannata uskoa kauhukertomuksiin. Kahden vuoden jälkeen saat oikeuden palkkatukeen.
- Anonyymi
Ne jotka haluavat oikesti töihin ei ne muut!
- Anonyymi
Syvässä kyykyssä olevat eivät koskaan työllisty, mutta oikeasti työtä haluavat akiiviset hakijat sen saa eli se on se luonnonlaki edelleekin voimassa!......
On se työttömille vaikea asia ja ymmärtää joille se tyhmyys tiivistyy ettei kannata kehittää itseään???- Anonyymi
Itseopiskelen ja kehitän itseäni joka päivä. Luen vähintään kirjan viikossa ja käyn päivittäin kehittämässä kuntoani kävely lenkein sekä veronmaksajien ystävällisesti minulle kustantamalla kuntosalilla. Tämän lisäksi kehitän kielipäätäni päivittäin opiskelemalla veronmaksajien ystävällisesti minulle kustantamalla Duolingon Super jäsenyyden avulla. On mukavampaa käydä joka vuotuisilla etelän reissuilla kun osaa sujuvammin paikallisten kieltä.
- Anonyymi
Lähes jokainen jos ne itse haluavat töihin, mutta suurin osa ei halua...
- Anonyymi
itkettääkö :D
- Anonyymi
Pitkäaikaistyöttömänä olemisen ehtona on pitkään työttömänä oleminen, jos pääsee töihin pitkäaiakaistyöttömyys lakkaa, mutta aina tulee uusia pikäaikaistyöttömiä tilalle.
Työttömyys ei johdu juurikaan mistään muusta syystä kuin siitä, että ei ole tarvetta enempää työllistää ja tarve ilmaistaan juurikin maksamalla työstä käypä korvaus ja jos ei ole halua maksaa niin ei ole tarvettakaan. Tarpeettoman työn teettäminen ei ole työllistämistä vaan lähinnä kiusaamista- Anonyymi
On siis parasta erota liitosta niin saa ihan itse neuvotella kunnon tilit ja lomat ja elämä hymylee leveästi jatkossa!
Ministerin palkalla saa elellä leveämmin kun ei se liitto ahdistele ja työnantajakin maksaaa duunarille miellellään huomattavasti enemmä jos ei kuulu liittoon ihan siitä samasta työnyhräämisestä mitä muutoin se työ onkaan!.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siis parasta erota liitosta niin saa ihan itse neuvotella kunnon tilit ja lomat ja elämä hymylee leveästi jatkossa!
Ministerin palkalla saa elellä leveämmin kun ei se liitto ahdistele ja työnantajakin maksaaa duunarille miellellään huomattavasti enemmä jos ei kuulu liittoon ihan siitä samasta työnyhräämisestä mitä muutoin se työ onkaan!....Siellä EK & Kokoomuksen edustaja kirjoittelee että pääsee paikallisesti sopien riistämään työntekijää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231732
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6811644Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3221294- 431258
- 251195
- 671155
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142