Jos on ollut työtön yli 12 kk on pitkäaikaistyötön. Kuinka moni pitkäaikaistyötön työllistyy? Mitkä on todennäköisyydet? Luulen että pienet.
Moniko pitkäaikaistyötön työllistyy?
16
117
Vastaukset
- Anonyymi
Harmi kun ei oikein löydy uutisia tai tutkimuksia asioita. Olisi hyvä tietää tosiasiat.
- Anonyymi
Vähän tietoa
https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000966108.html - Anonyymi
100 000 pitkäaikaistyötöntä 2024
https://tem.fi/julkaisu?pubid=URN:NBN:fi-fe202402197800- AnonyymiUUSI
Mistä näitä työttömiä lisääntyy kun töissä on sama määrä kuin ennenkin. Onko maahanmuuttajia ?a
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mistä näitä työttömiä lisääntyy kun töissä on sama määrä kuin ennenkin. Onko maahanmuuttajia ?a
Harmi kun numeroita ei selitellä...
- AnonyymiUUSI
Palkkatuki on yksi keino. Toinen on kouluttautuminen alalle jossa työvoimapula.
Itse voin kertoa omasta puolestani, että olin 2 v työttömänä ja pääsin kunnan velvoitetyöllistämisen kautta takaisin työelämään. Tarvittiin vielä palkkatuki ja sitä kautta tuli vakituinen työpaikka. Tämä yli 55-vuotiaana.- AnonyymiUUSI
Missä on työvoimapula? Siis hoitoala mm mutta mitä muita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä on työvoimapula? Siis hoitoala mm mutta mitä muita.
Ei taida sopia tuo hoitoala kaikille. Minut puhuttiin pois menemästä sille alalle. Työelämävalmentaja ja valmennukseen liittyvä psykologi teki niin...mitä muita "varmoja" aloja olisi?
- AnonyymiUUSI
Velvoitetyöllistämistäkään ei ole enää...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida sopia tuo hoitoala kaikille. Minut puhuttiin pois menemästä sille alalle. Työelämävalmentaja ja valmennukseen liittyvä psykologi teki niin...mitä muita "varmoja" aloja olisi?
Jos aloitekykysi ja henkinen suoriutumistaso on tuota tasoa niin syyt ymmärtää, ehkä joku aktivointitoimenpide olisi kohdallasi oikea juttu.
- AnonyymiUUSI
Kyllä se ikä vaikuttaa asiaan merkittävästi eli tuskinpa se alle 25v ikäinen työtön on työttömänä eläkeikään saakka vaan oikeasti hakeutuu kolutukseen ja sitä kautta työhön.
Kun olet 60v alkaa olla työnäkymät merkittävästi vähemmällä eikä siinä iässä edes oikeasti kiinnosta hakea työtä kuin ne muutamat jotka eivät osaa elää ilman sitä työhekkua ja jotka kuolevat eläkeelle jouduttuaan.
Työllistymiselle on myös edellytys jos sitä kovasti haluaa on silloin oltava valmius muuttaa sen työnperässäkin.Pienissä muuttotappio kylissä ja kunnissa jossa ei ole sitä työtä niin on otettava itseään niskasta kiinni ja tehtävä muuto sinne suunnalle missä sitä työlistymistä olisi.- AnonyymiUUSI
Itse muutin pienemmästä paikasta tampereelle. En nyt tiedä onko täällä sen parempi tilanne. Vaasassa oli aika huono itselle...
- AnonyymiUUSI
itsellä esim rajoitteet estää monia töitä. eläkkeelle ei pääse silti. eli kaikkeen mitä voidaan kohtuudella edellyttää.... hoetaan vaan- ei kerrota mikä se on vaan työkkäri kuulemma on sitä varten... hoh hoijaa....
- AnonyymiUUSI
Olen nyt ollut pitkäaikaistyöttömänä pari vuotta sen jälkeen kun aloitin yksi muutaman päivän työkokeilu oli joka meni metsään. Minulla on tradenomin ja hallintotieteiden tutkinto. Onko juuri nämä alat vaikeita työllistyä? Kun tarkistin mitä muut hallintotieteestä valmistuneet tekevät niin aika moni ollut töissä.
- AnonyymiUUSI
Odotellaan parempia aikoja, Hyvää Joulua kaikelle kansalle!
- AnonyymiUUSI
kaikki työllistyy, mutta saattaa olla että pitää opiskella uusi ala tai päivittää osaamista. Työkkärin touhuihin ei kannata alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949