tähän toivoisin 30 vuotiaiden vastauksia.. voisitteko kuvitella olevanne parikymppisen naisen kanssa, unohtaen kaikki ikäjutut ja seksiin sekä "rupsahtamattomuuteen" liittyvät jutut? voisiko sen ikäinen olla henkisesti tasavertainen ja kypsä mielestänne, vai pidättekö liian nuorena ja kokemattomana (elämässä yleensä)? itse olen aina tuntenut vetoa vanhempiin miehiin, ikäiseni miehet (tai pojat) eivät kiinnosta juurikaan.. olen nyttenkin hieman ihastunut erääseen vanhempaan mutta ajattelen ehkä liian stereotypisesti, kuvittelen ettei vanhempi mies voi kiinnostua tämän ikäisestä muussa kuin huvittelumielessä..
Vanhempi mies ja nuori nainen?
23
2562
Vastaukset
- mies 30+
Jos mies potee yksinäisyyttä, niin varmasti huolii. Minä huolisin ainaskin. Ja itse vielä kun olen lapseton, niin toki sitä lapsettoman nuoren naisen aina ottaa, toki toki ;)
- härkä_m
Henkinen ikä ja kronologinen ikä ovat kaksi täysin eri asiaa ja jokainen on erilainen näissä asioissa. Jos tunnet että olet tämän miehen kanssa samalla taajuudella ole rohkea ja tutustu paremmin. Kannattaa kuitenkin ottaa rauhallisesti, jotta vältyt mahdollisilta suruilta.
Itselläni on (toivottavasti) samanlaatuinen tilanne jollakin tavalla menossa ja ehkäpä siitä jotain tulee... - NormaaliJorma
Yleisesti, jyrkkä ehkä. Tuollaisen suhteen onnistuminen riippuu, no, kaikesta.
Tunnen muutamia naisia jotka olivat jo alle kaksikymppisinä aikuisempia kuin monet tuntemani yli kolmekymppiset. Toisaalta tämä on pieni osuus ikäryhmästä. Kaksikymppinen on mielestäni nuori, mutta kuten edellä, henkinen ja ruumiillinen ikä ovat kaksi täysin eri asiaa.
Itse olisin valmis näinkin suureen ikäeroon, tietyin varauksin. Mikäli nainen on... emm... henkisesti kypsä (?) niin miksei.
Tätä on vähän vaikea selittää silleen järkevästi.
Mutta ihan "huvittelumielessä" en itselleni nuorta naista ottaisi, enkä kyllä vanhempaakaan. Lienen liian empaattinen tekemään kenellekään sellaista temppua.- elämä on yllätyksiä täynnä
ja sitten vielä se, että vanhemmalle miehelle on tosiasia, että kun 50 paikkeilla alkaa hormonitoiminan muutokset, naishormonit alkavat tehdä tekojaan (kukaan mies ei välty luonnon tekosilta)niin mies alkaa saamaan naisellisipia piirteitä, seksielämään tulee muutoksia... ja henkiseen elämään... on luonnollista, että nuori nainen alkaa katsomaan (halusi tietoisesti tai ei) nuorempia miehiä.. eli on siinä jokin logiikka, että valitaan suht saman ikäinen kumppani (nainen max 10 v miestä nuorempi), koska sillä taataan se, että kumppanuudella on luonnollisia edellytyksiä jatkua vanhuuden päiviin saakka.
ihminen ei tunteilleen voi mitään, mutta iän myötä osataan tehdä raktaisuja joissa mietitään myös partnerin mahdollisuuksia olla läsnä vanhuuteen asti. - ---------------------
elämä on yllätyksiä täynnä kirjoitti:
ja sitten vielä se, että vanhemmalle miehelle on tosiasia, että kun 50 paikkeilla alkaa hormonitoiminan muutokset, naishormonit alkavat tehdä tekojaan (kukaan mies ei välty luonnon tekosilta)niin mies alkaa saamaan naisellisipia piirteitä, seksielämään tulee muutoksia... ja henkiseen elämään... on luonnollista, että nuori nainen alkaa katsomaan (halusi tietoisesti tai ei) nuorempia miehiä.. eli on siinä jokin logiikka, että valitaan suht saman ikäinen kumppani (nainen max 10 v miestä nuorempi), koska sillä taataan se, että kumppanuudella on luonnollisia edellytyksiä jatkua vanhuuden päiviin saakka.
ihminen ei tunteilleen voi mitään, mutta iän myötä osataan tehdä raktaisuja joissa mietitään myös partnerin mahdollisuuksia olla läsnä vanhuuteen asti.tottakai muutoksia tapahtuu mutta varmasti on liittoja joissa yhdessä jatketaan ikäerosta huolimatta. tuttavaperheen nainen on 15v miestään nuorempi, ovat olleet yli 10 vuotta yhdessä jo.. ja nuo seksielämän muutokset..kyllä seksi on paljon muutakin kuin se yhdyntä. jos on tarpeeksi rakkautta ja molemminpuolista kunnioitusta niin hormonit eivät tule kahden ihmisen väliin :) tuota tuskin kannattaa miettiä, onko läsnä vanhuuteen asti. tai kyllä kannattaa, mutta suurin osa suhteista kariutuu todennäköisemmin muuhun kuin ikäeroon.
- realisti
--------------------- kirjoitti:
tottakai muutoksia tapahtuu mutta varmasti on liittoja joissa yhdessä jatketaan ikäerosta huolimatta. tuttavaperheen nainen on 15v miestään nuorempi, ovat olleet yli 10 vuotta yhdessä jo.. ja nuo seksielämän muutokset..kyllä seksi on paljon muutakin kuin se yhdyntä. jos on tarpeeksi rakkautta ja molemminpuolista kunnioitusta niin hormonit eivät tule kahden ihmisen väliin :) tuota tuskin kannattaa miettiä, onko läsnä vanhuuteen asti. tai kyllä kannattaa, mutta suurin osa suhteista kariutuu todennäköisemmin muuhun kuin ikäeroon.
On tyhmää verrata johonkin tuttavaperheeseen, koska kukaan kolmas ei tiedä senkään liiton todellista tilaa. Voi olla täydellistä kulissia tai sitten ei..Ihmisillä on monia syitä pysyä yhdessä, vaikka liitto ei aina luistaisikaan.
Moni kakku päältä kaunis!
Erotiikka on tärkein rakennuskivi parisuhteessa ja jos se ei toimi tai parilla on erilaiset halut, niin mikään ei luista todellisuudessa. Keski-ikäisillä miehillä esiintyy jo todella suuria ongelmia asian saralla. Ja nainen elää seksuaalista kukoistustaan...
- kyllä voisin
Kyllä. Siis mun mielestäni 20-25v tytöt on paljon lähempänä mua itseäni ajatuksiltaan, kiinnostuksen kohteiltan ja elämän asenteeltaan. Mä olen itse 32v mutten tunne itseäni noin vanhaksi. Mulla on mielestäni paljon enemmän yhteistä parikymppisten kanssa kuin oman ikästeni. Siksi kolmekymppiset naiset ei suoraansanoen kiinnosta ja parikymppiset kyllä. Eikä tässä tosiaan ole seksistä tai rupsahtamattomuudesta. Mä en vaan tunne että mulla olis paljon yhteistä oman ikästen naisten kanssa.
- just logic
Tuo kertoo sinusta sen, ettet aikuistu koskaan. Fiksun naisen, oli sitten nuori tai vanha, ei sinuun kannata sekaantua. Sinun henkinen kasvukäyräsi on melkoisen loiva ja nuori nainen pyyhkäisee sinusta muutamassa vuodessa ohi, jättäen sinut sen jälkeen jatkamaan keskenkasvuisen elämää.
- -m-
Kyllä. Siis mun mielestäni 20-25v tytöt on paljon lähempänä mua itseäni ajatuksiltaan, kiinnostuksen kohteiltan ja elämän asenteeltaan. Mä olen itse 32v mutten tunne itseäni noin vanhaksi. Mulla on mielestäni paljon enemmän yhteistä parikymppisten kanssa kuin oman ikästeni. Siksi kolmekymppiset naiset ei suoraansanoen kiinnosta ja parikymppiset kyllä. Eikä tässä tosiaan ole seksistä tai rupsahtamattomuudesta. Mä en vaan tunne että mulla olis paljon yhteistä oman ikästen naisten kanssa.
- pervoliisa
Ihan vaan semmoisen kommentin heittäisin sinulle, että mieti ihan rehellisesti omia motiivejasi tällaiselle suhteelle: Miksi miehen pitäisi olla vanhempi kuin sinun? Mitä etsit vanhemmasta miehestä?
Suuri ikäero ei välttämättä ole suhteelle mikäänlainen este. Ongelmia muodostuu vasta sitten, jos suhteesta haetaan jotakin sellaista, mitä ei oikeastaan tiedosteta. Jos on kovin fiksaanutunut tietynlaisiin ihmisiin, vaikka sitten itseään kymmenen vuotta vanhempiin, voi kyse olla ihan jostain muusta kuin aidosta ihastuksesta toiseen ihmiseen.- fanny
en todellakaan varta vasten halua vanhempaa miestä, mutta aina kun olen ihastunut, niin on tämä ollut vanhempi. Tuttavapiirin saman ikäiset pojat tuntuvat olevan vielä lapsen kengissä henkisesti, en vain koe olevani "samalla tasolla" (ja tässä ei ollut mitään ylimielisyyttä). Kai tähän vaikuttaa kun olen itsenäistynyt jo varhain yms, että tuntee olevansa ehkä vanhempi. Miehen ei siis pidä olla vanhempi, voisin kyllä periaatteessa seurustella ikäiseni kanssa jos hän osoittautuisi tarpeeksi kypsäksi.. mutta kun sellaista ei ole vielä osunut kohdalle. Muutenkin usein juttelen vanhempien ihmisten kanssa, juttua vain riittää enemmän jostain syystä. Että kai minä "haen" sellaista iän tuomaa kypsyyttä ja viisautta. Ja tämä ei siis tarkoita etteikö nuoremmissa voisi olla näitä ominaisuuksia..Myös muuten vanhemman miehen charmi puree :)
- pervoliisa
fanny kirjoitti:
en todellakaan varta vasten halua vanhempaa miestä, mutta aina kun olen ihastunut, niin on tämä ollut vanhempi. Tuttavapiirin saman ikäiset pojat tuntuvat olevan vielä lapsen kengissä henkisesti, en vain koe olevani "samalla tasolla" (ja tässä ei ollut mitään ylimielisyyttä). Kai tähän vaikuttaa kun olen itsenäistynyt jo varhain yms, että tuntee olevansa ehkä vanhempi. Miehen ei siis pidä olla vanhempi, voisin kyllä periaatteessa seurustella ikäiseni kanssa jos hän osoittautuisi tarpeeksi kypsäksi.. mutta kun sellaista ei ole vielä osunut kohdalle. Muutenkin usein juttelen vanhempien ihmisten kanssa, juttua vain riittää enemmän jostain syystä. Että kai minä "haen" sellaista iän tuomaa kypsyyttä ja viisautta. Ja tämä ei siis tarkoita etteikö nuoremmissa voisi olla näitä ominaisuuksia..Myös muuten vanhemman miehen charmi puree :)
Hmmm... voithan olla tietysti lähempänä kolme- kuin kaksikymppisten ajatusmaailmaa. Ei siinä mitään. Toisaalta kannattaa muistaa, että me kaikki olemme yksilöitä, joten ei voida kai sanoa, että olisit "kypsempi" kuin ikäisesi. Elämänkokemusta kun kertyy vain elämällä.
Tekstistäsi tulee mieleen yksi tyttö, joka ajatteli pitkään aika samalla tavalla. Ja ihastui yleensä itseään vanhempiin miehiin. Ja oli suhteessakin sellaisen kanssa. Mutta ei siitä sitten oikein mitään tullut. Tarkoitan siis itseäni. Ei itsellänikään kait mitään pakkomiellettä ollut, mutta ehkä vähän liian kaavamaisia ajatuksia vanhemman miehen kypsyydestä ja elämänkokemuksesta. Mutta tämä selvisi vain kokeilemalla! =)
Jos sinulla on nyt joku mies "kiikarissa", niin tottakai kannattaa lähestyä tätä miestä ja katsoa reaktiota. Vain kokeilemalla selviää, oletko ihan oikeasti ihastunut tähän mieheen vai johonkin haavekuvaan kokeneesta ja charmantista kolmekymppisestä. - almasty
fanny kirjoitti:
Tätä sitten enää mietit eikö kaikki ole kannaltasi selvää vai mietityttääkö sinua ympäristön reaktiot.
Anna palaa jos sinulla on jo joku suhteentapainen kehitteillä jonkun miehen kanssa ei jahkaamalla ja vatkaamalla tee muutakuin pilaa mahdollisuutensa.
En yhtään ihmettele jos parikymppiset pojat ei kiinnosta kyllähän niissä on sellaisia että tarvitsisivat vielä lapsenvahdinkin.
Tee nyt niinkuin itsestäsi hyvältä tuntuu äläkä kysele tekemisiisi lupaa muilta minä voisi kyllä olla olla nuoremmankin naisen kanssa vakavassa suhteessa se aaltopituushan siinä ratkaisee eikä jotkut numerot syntymätodistuksessa.
- Mies
Tuollainen suhde on ehdottomasti väärin ja kielletty.
Varsinkaan sen vanhemman miehen ei ole soveliasta edes ajatella suhdetta nuoremman naisen kanssa !!!
Kysykää vaikka näilta saatanan telaketjufeministeiltä ynnä muilta tasa-arvokahjoilta.
Homoseksuaalisuus ja lesboilu sen sijaan on in. Niitä ei ole soveliasta arvostella. - Mies 3-k
"tähän toivoisin 30 vuotiaiden vastauksia.. voisitteko kuvitella olevanne parikymppisen naisen kanssa"
Olen 30 ja kihloissa reilun pari kymppisen naisen kanssa, koska hän on hyvin älykäs ja lahjakas, viehättävä, tehokas, säntillinen, järjestelmällinen, suora ja täydentää omaa luonnettani mainiosti. Meidän yhteiselomme perustuu _toimivaan arkeen_ ja hyvään seksiin.
Minusta on järjetöntä hakea kumppania vain yhden ominaisuuden perusteella. Tärkeintä on arjen sujuvuus, koska oman kokemukseni mukaan se ratkaisee lopulta suhteen toimivuuden. Vaikka seksi olisi jumalallista, niin siihen ei voi paeta ongelmia. Vaikka älylliset keskustelut olisivat mieltä ylentäviä ja stimuloisivat lujasti, niin niillä ei voi peittää toimimatonta käytännön elämää.
Ihmiset näyttävät usein pyrkivän jonkinlaiseen syvään sielunkumppanuuteen, henkiseen yhteyteen ja loputtomaan symbioosiin, mutta selvää on, että sielunkumppanuus ei kestä rikkoutumatta yhdessäkään pitkässä suhteessa ja symbioosikin lopulta hajoaa henkisen kasvun myötä. Toimiva arki sen sijaan voi pysyä ja kantaa suhdetta.
Ota itsellesi kumppani, jonka kanssa saat arjen toimimaan. Älä ota itsellesi ikää tai koulutusta tai näyttelyesinettä.
Ugh! - n20W
Nuorten naisten henkiseen kehitykseen kuuluu ihastuminen vanhempaan miehen. Itsekin aikoinani seurustelin 30 v miehen kanssa, mutta suhde kariutui henkisen kehityksen epäarvoisuuden myötä. Yleensä 30 -vuotiaana kaipaa jo perhettä, lapsia, kotirauhaa, kun taas nuori sielu on menossa joka paikkaan. Myös se nuoren henkinen kehitys vaatii tapahtumia, kun taas vanhempi henkilö kaipaa jo rauhallisempaa menoa.
- nainen 20v
"Nuorten naisten henkiseen kehitykseen kuuluu ihastuminen vanhempaan mieheen." Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Itse pidän vanhempia miehiä viehättävinä, mutta voisin aivan yhtä hyvin seurustella myös oman ikäiseni komean nuoren miehen kanssa. Mutta kaveripiirissäni ei kyllä ole ketään, joka erityisesti pitäisi vanhemmista miehistä samalla tavalla kuin itse pidän. Niin ja yleensä se mitä elämältä haluaa, riippuu niin ihmisestä. Joku 40 vuotias nainen voi haluta elää villiä ja vapaata elämää ja vaikkapa matkustella. Kun taas joku 20 vuotias voi jo haluta oman kodin ja perheen, eikä bilettäminen kiinnosta yhtään. Asiat kun eivät koskaan mene yksi yhteen.
En voi harkita vakavaa parisuhdetta alle 25v ikäisen naisen kanssa. Seksi/tapailusuhde käy, muttei mitään sen vakavempaa.
Itse olen 34v.- tyhmä bodari TheNone
Onpas lihapulla nuori ja kokematon! Lapsellisista valheista päätellen pitäisi olla jo 80v
- ?
Etkö sä ole varattu ja tuominnut sivusuhteet varatuilla?
- .....
En voisi. Olet liian vanha minulle ja minä olen liian nuori sinulle.
Tyrmään asian jo ajatteluvaiheessa. Mikäli käyttäisin prostituutioiden palveluksia, asi voisi olla toinen.
Lisäksi se tuottaisi niin paljon säätöä, että elämä menisi pelkäksi säätämiseksi. Hyvä esimerkki yhdestä kaveristani, joka seurusteli huomattavasti huoremman kanssa, välillä nainen oli menossa ties minne, kun liput ja muut varaukset oli tehty saattoi päivää ennen matkaa perua koko matkan.Fanny on nykyään melkein 30, joten ongelma on varmaan poistunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle593511Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472846Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482660Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572341Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572073- 1601790
- 761505
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231348Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381303- 241214